Oh ja? En wat Geert Wilders wil met de Islam, integratie. Geen dwang????quote:Op woensdag 21 februari 2007 12:20 schreef Reya het volgende:
[..]
Twee punten:
1) Wat jij hier voorstelt is niets minder dan een radicale - en min of meer compulsieve - aanpassing van de maatschappij. Dat valt niet te vergelijken met wat de mainstream politieke partijen propageren, die min of meer de huidige maatschappelijke organisatie als gegeven beschouwen.
En dat waardeer ik in jouw, blijf dat vooral doen zou ik zeggen....quote:2) Op sommige vlakken streven veel politieke partijen inderdaad ook irreele doelen na, maar dat betekent nog niet dat die kritiekloos ter kennisgeving zouden moeten worden aangenomen. Ik ben kritisch op elk plan dat ervan uit gaat dat de maatschappij maakbaar is, incluis de jouwe.
Kijk maar een dicht bij huis: SGP-gemeenschappen. Reken maar dat die mensen best gelukkig kunnen zijn...Geluk ervaren hangt in een belangrijke mate niet van luxe af......quote:Op woensdag 21 februari 2007 12:30 schreef Reya het volgende:
Overigens is het niet zo dat je geen punt hebt, Echtgaaf; verscheidene sociologen hebben er in de loop van de tijd op gewezen dat mensen idealiter in kleine gemeenschappen met een sterke hang naar tradities en normen kunnen leven.
Het succes staat of valt met de campagne die je voert. Het is pure communicatie. Vele campagnes struikelen namelikj over dat punt. niet besseffen dat de toon de muziek maakt...hoe prijs je het aan?quote:De realiteit wijst echter uit dat veel mensen daar simpelweg niet voor kiezen, en samenlevingen werken nooit wanneer er in die mate dwang wordt toegepast dat de hele vorm van de maatschappij erdoor verandert. De informele dwang waarover je spreekt is inderdaad aanwezig, maar deze dwang is slechts een lichte touchering vergeleken met het ijzeren keurslijf van een traditionele samenleving met een dito rollen- en verwachtingspatroon.
Helemaal met je eens: eigenlijk een gedwongen situatie dus.quote:Op woensdag 21 februari 2007 12:38 schreef erodome het volgende:
Alhoewel ik niet vind dat het helemaal zo omgegooit moet worden mag er van mij best wat aandacht zijn hiervoor, dat een vrouw kan kiezen om thuis te blijven, wat nu amper meer het geval is....
Er is heel hard gevochten voor keuze, maar die keuze is er niet echt meer, alles is gericht op 2 verdieners...
Ja ehhh, wat had je dan verwachtquote:Op woensdag 21 februari 2007 12:38 schreef erodome het volgende:
Alhoewel ik niet vind dat het helemaal zo omgegooit moet worden mag er van mij best wat aandacht zijn hiervoor, dat een vrouw kan kiezen om thuis te blijven, wat nu amper meer het geval is....
Er is heel hard gevochten voor keuze, maar die keuze is er niet echt meer, alles is gericht op 2 verdieners...
Minder kinderen ontspoort? Ik ben van mening dat in ieder geval een van de ouders de kinderen zou moeten opvoeden (man of vrouw). Fucking kinderen worden al in een creche gedumpt na een weekje of 20, waarom kinderen nemen als je er niet voor wilt zorgen?quote:Op woensdag 21 februari 2007 12:40 schreef Ragus_Hermilion het volgende:
Ehm.....wat een onzin.....beetje een idealistisch beeld.......
Fileprobleem opgelost? minder kinderen ontspoort? ga eens even leven op deze wereld![]()
Jeez....
hopelijk besef je je dat het "thuis blijven " van vrouwen een luxe jaren 70 idee is geweest en dat in de rest van de wereld vrouwen al jaren in staat zijn in hun eigen onderhoud te voorzien???quote:Op woensdag 21 februari 2007 14:22 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ja ehhh, wat had je dan verwacht
Vrouwen hebben gewoon gegokt en verloren. Door de emancipatie zijn ze veel slechter af.
Wat kan mij de rest van de wereld nou weer schelenquote:Op woensdag 21 februari 2007 14:49 schreef sailgirl het volgende:
[..]
hopelijk besef je je dat het "thuis blijven " van vrouwen een luxe jaren 70 idee is geweest en dat in de rest van de wereld vrouwen al jaren in staat zijn in hun eigen onderhoud te voorzien???
Jahoor.quote:maar ff een simpele vraag: zou jij afhankelijk willen zijn van je eten, wonen ed van je vriendin ???? zou jij je daar lekker bij voelen ???
Omdat ik geen vriendin kan vinden die fulltime voor mij aan het werk wil.quote:en zo nee waarom wil je dat andere dan wel aandoen ??? en zo ja waarom doe je dat dan nog niet ???
een idee.quote:Op woensdag 21 februari 2007 12:39 schreef N.icka het volgende:
Is het misschien ook een idee om te vragen wat de vrouw wilt?
Maart ondertussen de kids maar dumpen in een creche en vreemd staan te kijken dat ze op hun 15e compleet ontspoord zijn.quote:Op woensdag 21 februari 2007 14:57 schreef sailgirl het volgende:
dus als je die vriendin zou kunnen vinden dan zou je het geen punt vinden om jaren niets te doen met als risico dat als zij je vervelend vind ze je kan dumpen en je geheel zonder geld zit ??? dat je geen carriere zou maken, niet eigen beslissingen kan maken ed ???
ik vind werken ook gewoon leuk maar dat kan aan mijn baan liggen wellicht heb jij een klote baan en ik zou diep ongelukkig worden van alleen de was doen mijn hele leven das serieus weinig uitdagend
Ik voel me er prima bij het huishouden te bestieren, kind groot de brengen en voor de huisdieren te zorgen, ik zorg voor een fijne thuisbasis, hij voor brood op de plank, gewoon omdat we dat zo wilde samen.quote:Op woensdag 21 februari 2007 14:49 schreef sailgirl het volgende:
[..]
hopelijk besef je je dat het "thuis blijven " van vrouwen een luxe jaren 70 idee is geweest en dat in de rest van de wereld vrouwen al jaren in staat zijn in hun eigen onderhoud te voorzien???
maar ff een simpele vraag: zou jij afhankelijk willen zijn van je eten, wonen ed van je vriendin ???? zou jij je daar lekker bij voelen ??? en zo nee waarom wil je dat andere dan wel aandoen ??? en zo ja waarom doe je dat dan nog niet ???
Nou ok , sorry , stom dat ik het durfde te opperenquote:Op woensdag 21 februari 2007 14:54 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
een idee.
*denk*
en idee verworpen
Kun je mijn pakken dan ook gelijk even naar de stomerij brengen?quote:Op woensdag 21 februari 2007 15:55 schreef Ms.Poes het volgende:
Nu nog een man vinden die mij zijn overhemden wil laten strijken en van mij verwacht het hele huis altijd aan kant is en dat ik hem elke avond weer een culinair hoogstandje voorschotel.
Bullshit. Ik werk en kan met gemak een huis kopen. Leer meer verdienen.quote:Op woensdag 21 februari 2007 16:01 schreef Jarno het volgende:
Tsja, als je in dit land een rijtjescontainer wil kunnen kopen, moet je haast wel 2 banen hebben en je volledig in de schulden storten. Slaaf van het systeem, etc. 't Is kut maar hoe kan het anders?
Waar woon je?quote:Op woensdag 21 februari 2007 16:02 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Bullshit. Ik werk en kan met gemak een huis kopen. Leer meer verdienen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |