abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46521999
Wegens succes geprolongeert......Met dank aan die user die het topic weer nieuw leven had ingeblazen...

Vervolg van Vrouw weer terug achter het aanrecht!

Veel beter: terug naar het kostwinnersmodel van vroegah.

De volgende problemen worden dan opgelost:

-Werkeloosheid opgelost. Er is dan sprake van een volledige werkgelegenheid.

-Meer arbeidsongeschikten aan het werk. Door een gezondere balans op de arbeidsmarkt krijgen ex-WAO-er meer kansen om aan de slag te komen…

-Fileprobleem opgelost

-Geen problemen meer met de kinderopvang: scheelt handenvol geld.

-Minder criminaliteit. Mama thuis de krijgt de kans om kindjes op te voeden. Minder maatschappelijke schade dus.

-Dalende huizenprijzen waardoor de HRA kan worden afgeschaft

-Minder ziekteverzuim. Kost minder dus. De kostwinner hoeft het huishouden niet meer te doen en kan ’s-avonds lekker uitrusten….

-Veel minder echtscheidingen. Veel duidelijke rollen in het gezin. Huishouden is een dagtaak. En nu moet het erbij worden gedaan, met alle spanningen van dien…:

-Minder scheidingen leidt weer tot minder ontsporingen bij jeugdigen…

Was nog niet zo gek…vroegah…..toch!?!?
pi_46522284
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 12:20 schreef Reya het volgende:

[..]

Twee punten:

1) Wat jij hier voorstelt is niets minder dan een radicale - en min of meer compulsieve - aanpassing van de maatschappij. Dat valt niet te vergelijken met wat de mainstream politieke partijen propageren, die min of meer de huidige maatschappelijke organisatie als gegeven beschouwen.
Oh ja? En wat Geert Wilders wil met de Islam, integratie. Geen dwang????

Ik pas trouwens geen dwang toe......Wat is er dwangerig aan een campagne die je positief voert: leren herwaarderen van het moederschap, de zorg voor de kionderen en het werk thuis.....Vrouw kan ook vrijwilligerswerk daarbij. Het is een ander leven, met ook hele grote voordelen. wat minder op het materialisme gericht.......
quote:
2) Op sommige vlakken streven veel politieke partijen inderdaad ook irreele doelen na, maar dat betekent nog niet dat die kritiekloos ter kennisgeving zouden moeten worden aangenomen. Ik ben kritisch op elk plan dat ervan uit gaat dat de maatschappij maakbaar is, incluis de jouwe.
En dat waardeer ik in jouw, blijf dat vooral doen zou ik zeggen....
pi_46522301
Overigens is het niet zo dat je geen punt hebt, Echtgaaf; verscheidene sociologen hebben er in de loop van de tijd op gewezen dat mensen idealiter in kleine gemeenschappen met een sterke hang naar tradities en normen kunnen leven. De realiteit wijst echter uit dat veel mensen daar simpelweg niet voor kiezen, en samenlevingen werken nooit wanneer er in die mate dwang wordt toegepast dat de hele vorm van de maatschappij erdoor verandert. De informele dwang waarover je spreekt is inderdaad aanwezig, maar deze dwang is slechts een lichte touchering vergeleken met het ijzeren keurslijf van een traditionele samenleving met een dito rollen- en verwachtingspatroon.
pi_46522516
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 12:30 schreef Reya het volgende:
Overigens is het niet zo dat je geen punt hebt, Echtgaaf; verscheidene sociologen hebben er in de loop van de tijd op gewezen dat mensen idealiter in kleine gemeenschappen met een sterke hang naar tradities en normen kunnen leven.
Kijk maar een dicht bij huis: SGP-gemeenschappen. Reken maar dat die mensen best gelukkig kunnen zijn...Geluk ervaren hangt in een belangrijke mate niet van luxe af......

Wat dat betreft kan ik mensen wel een Bijna Dood Ervaring aanraden.......Ze zijn nadien veel minder materialistisch en leren juist het immateriele veel sterker waarderen.....Zoals relaties, familiebanden, voor elkaar iets betekenen en daar de nadruk op leggen.....Dat is het ultieme doel in het leven toch? En niet toch elk jaar een iets grotere auto? Toch????

Wat is het toch veel waard als je als kind van school komt een moeder is waar je je verhaal gewoon kwijt kan. De warmte van moederschoot wordt zo ondergewaardeerd...
quote:
De realiteit wijst echter uit dat veel mensen daar simpelweg niet voor kiezen, en samenlevingen werken nooit wanneer er in die mate dwang wordt toegepast dat de hele vorm van de maatschappij erdoor verandert. De informele dwang waarover je spreekt is inderdaad aanwezig, maar deze dwang is slechts een lichte touchering vergeleken met het ijzeren keurslijf van een traditionele samenleving met een dito rollen- en verwachtingspatroon.
Het succes staat of valt met de campagne die je voert. Het is pure communicatie. Vele campagnes struikelen namelikj over dat punt. niet besseffen dat de toon de muziek maakt...hoe prijs je het aan?

Zie het als een soort nieuwe mode: heeft misscihen ook wle iets informeel compulsiefs, maar iedereen gaat er wel aan....Kijk maar naar kleding, kapsels, brillen.....Vaak eerst verafschuwd.....later gaat iedereen overstag....Dwang of niet: die invloed is onmiskenbaar maar verwerpelijk?

Vanaf baby zijnsta je onder zware inlvoed.....meer dan elk indvidu denkt.....
pi_46522536
Alhoewel ik niet vind dat het helemaal zo omgegooit moet worden mag er van mij best wat aandacht zijn hiervoor, dat een vrouw kan kiezen om thuis te blijven, wat nu amper meer het geval is....

Er is heel hard gevochten voor keuze, maar die keuze is er niet echt meer, alles is gericht op 2 verdieners...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_46522549
Is het misschien ook een idee om te vragen wat de vrouw wilt?
pi_46522567
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 12:38 schreef erodome het volgende:
Alhoewel ik niet vind dat het helemaal zo omgegooit moet worden mag er van mij best wat aandacht zijn hiervoor, dat een vrouw kan kiezen om thuis te blijven, wat nu amper meer het geval is....

Er is heel hard gevochten voor keuze, maar die keuze is er niet echt meer, alles is gericht op 2 verdieners...
Helemaal met je eens: eigenlijk een gedwongen situatie dus.
pi_46522607
Ehm.....wat een onzin.....beetje een idealistisch beeld.......

Fileprobleem opgelost? minder kinderen ontspoort? ga eens even leven op deze wereld

Jeez....
Woei!
pi_46523808
grin grappig vermoedelijk geschreven door een man....maar dit blijkt niet te werken want de vrouwen willen niet maar andersom vind ik geen punt dus : mannen blijf thuis en voor de kids zorgen de dames geven jullie wel zakgeld hoor en als we genoeg hebben van jullie dan kunnen jullie lekker de bijstand in tot de dood want pensioen heb je dan niet opgebouwd

is het niet beter als iedereen ( volwassen dan ) voor zichzelf kan zorgen ???
pi_46525419
14.gif
  woensdag 21 februari 2007 @ 14:22:14 #11
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46525782
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 12:38 schreef erodome het volgende:

Ja ehhh, wat had je dan verwacht

Vrouwen hebben gewoon gegokt en verloren. Door de emancipatie zijn ze veel slechter af.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  woensdag 21 februari 2007 @ 14:25:15 #12
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_46525862
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 12:40 schreef Ragus_Hermilion het volgende:
Ehm.....wat een onzin.....beetje een idealistisch beeld.......

Fileprobleem opgelost? minder kinderen ontspoort? ga eens even leven op deze wereld

Jeez....
Minder kinderen ontspoort? Ik ben van mening dat in ieder geval een van de ouders de kinderen zou moeten opvoeden (man of vrouw). Fucking kinderen worden al in een creche gedumpt na een weekje of 20, waarom kinderen nemen als je er niet voor wilt zorgen?
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_46526548
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 14:22 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ja ehhh, wat had je dan verwacht

Vrouwen hebben gewoon gegokt en verloren. Door de emancipatie zijn ze veel slechter af.
hopelijk besef je je dat het "thuis blijven " van vrouwen een luxe jaren 70 idee is geweest en dat in de rest van de wereld vrouwen al jaren in staat zijn in hun eigen onderhoud te voorzien???

maar ff een simpele vraag: zou jij afhankelijk willen zijn van je eten, wonen ed van je vriendin ???? zou jij je daar lekker bij voelen ??? en zo nee waarom wil je dat andere dan wel aandoen ??? en zo ja waarom doe je dat dan nog niet ???
  woensdag 21 februari 2007 @ 14:51:39 #14
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46526628
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 14:49 schreef sailgirl het volgende:

[..]

hopelijk besef je je dat het "thuis blijven " van vrouwen een luxe jaren 70 idee is geweest en dat in de rest van de wereld vrouwen al jaren in staat zijn in hun eigen onderhoud te voorzien???
Wat kan mij de rest van de wereld nou weer schelen
quote:
maar ff een simpele vraag: zou jij afhankelijk willen zijn van je eten, wonen ed van je vriendin ???? zou jij je daar lekker bij voelen ???
Jahoor.
quote:
en zo nee waarom wil je dat andere dan wel aandoen ??? en zo ja waarom doe je dat dan nog niet ???
Omdat ik geen vriendin kan vinden die fulltime voor mij aan het werk wil.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_46526719
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 12:39 schreef N.icka het volgende:
Is het misschien ook een idee om te vragen wat de vrouw wilt?
een idee.
*denk*
en idee verworpen
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_46526815
dus als je die vriendin zou kunnen vinden dan zou je het geen punt vinden om jaren niets te doen met als risico dat als zij je vervelend vind ze je kan dumpen en je geheel zonder geld zit ??? dat je geen carriere zou maken, niet eigen beslissingen kan maken ed ???
ik vind werken ook gewoon leuk maar dat kan aan mijn baan liggen wellicht heb jij een klote baan en ik zou diep ongelukkig worden van alleen de was doen mijn hele leven das serieus weinig uitdagend
  woensdag 21 februari 2007 @ 15:35:15 #17
94617 Ps2K
pi_46527831
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 14:57 schreef sailgirl het volgende:
dus als je die vriendin zou kunnen vinden dan zou je het geen punt vinden om jaren niets te doen met als risico dat als zij je vervelend vind ze je kan dumpen en je geheel zonder geld zit ??? dat je geen carriere zou maken, niet eigen beslissingen kan maken ed ???
ik vind werken ook gewoon leuk maar dat kan aan mijn baan liggen wellicht heb jij een klote baan en ik zou diep ongelukkig worden van alleen de was doen mijn hele leven das serieus weinig uitdagend
Maart ondertussen de kids maar dumpen in een creche en vreemd staan te kijken dat ze op hun 15e compleet ontspoord zijn.
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_46528306
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 14:49 schreef sailgirl het volgende:

[..]

maar ff een simpele vraag: zou jij afhankelijk willen zijn van je eten, wonen ed van je vriendin ???? zou jij je daar lekker bij voelen ??? en zo nee waarom wil je dat andere dan wel aandoen ??? en zo ja waarom doe je dat dan nog niet ???
Ik voel me er prima bij het huishouden te bestieren, kind groot de brengen en voor de huisdieren te zorgen, ik zorg voor een fijne thuisbasis, hij voor brood op de plank, gewoon omdat we dat zo wilde samen.

Als ik had willen werken had dat gewoon gekund, manlief zou me geen strobreed in de weg leggen, maar ik wil het gewoon zo, wil mijn kind niet laten grootbrengen door een ander.

Waar het om gaat is dat deze keus amper meer te maken is, wij hebben de luxe het zo te kunnen doen, maar voor de meeste is er geen keuze, het is niet je mag werken, het is je moet werken.

Er is voor vrijheid om te kiezen gevochten, dat een vrouw niet thuis moest blijven, nu mag ze het niet meer, wordt ze raar aangekeken als ze zegt ik wil de eerste jaren iig thuisblijven als ik eenm kind krijg.
Het is niet normaal meer te verhapstukken om het op 1 salaris te doen.

Keuze is er dus niet meer en dat is geen goed iets, leuk dat jij niet thuis wil blijven, waarom probeer je dat bij anderen ook te verkomen, mogen die die keuze lekker even zelf maken?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 21 februari 2007 @ 15:54:06 #19
92279 N.icka
Windforce 11
pi_46528385
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 14:54 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

een idee.
*denk*
en idee verworpen
Nou ok , sorry , stom dat ik het durfde te opperen
*terug trek in hoekje*
pi_46528439
Jammer dat ik geen kinderen wil/krijg/neem/hoef. Anders had ik graag thuis willen blijven om ze op te voeden en er voor ze te zijn als ze me nodig hebben... Ik kan me wel bezig houden denk ik en zonder baan zijn er nog genoeg dingen waar je jezelf nuttig mee kan maken. Vrijwilligerswerk is veel leuker dan betaald werk en je kunt het vaak voor een paar dagdelen doen. Verder nog lekker creatief doen met het huis en de tuin, buren uit de brand helpen met babysitten, ik zou het ideaal vinden.

Nu nog een man vinden die mij zijn overhemden wil laten strijken en van mij verwacht het hele huis altijd aan kant is en dat ik hem elke avond weer een culinair hoogstandje voorschotel.
some things you lose, and some things you just give away
  woensdag 21 februari 2007 @ 15:59:01 #21
94617 Ps2K
pi_46528555
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 15:55 schreef Ms.Poes het volgende:

Nu nog een man vinden die mij zijn overhemden wil laten strijken en van mij verwacht het hele huis altijd aan kant is en dat ik hem elke avond weer een culinair hoogstandje voorschotel.
Kun je mijn pakken dan ook gelijk even naar de stomerij brengen?
pi_46528628
Tsja, als je in dit land een rijtjescontainer wil kunnen kopen, moet je haast wel 2 banen hebben en je volledig in de schulden storten. Slaaf van het systeem, etc. 't Is kut maar hoe kan het anders?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_46528632
"" Keuze is er dus niet meer en dat is geen goed iets, leuk dat jij niet thuis wil blijven, waarom probeer je dat bij anderen ook te verkomen, mogen die die keuze lekker even zelf maken?""

wellicht omdat ik niet wil betalen voor jou als jouw keuze blijkt niet te werken ??? stel jouw partner verdwijnt dan val jij terug op overheidsgeld: die betaalt wordt uit belasting die ik weer betaal
  woensdag 21 februari 2007 @ 16:02:37 #24
94617 Ps2K
pi_46528676
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 16:01 schreef Jarno het volgende:
Tsja, als je in dit land een rijtjescontainer wil kunnen kopen, moet je haast wel 2 banen hebben en je volledig in de schulden storten. Slaaf van het systeem, etc. 't Is kut maar hoe kan het anders?
Bullshit. Ik werk en kan met gemak een huis kopen. Leer meer verdienen.
pi_46528690
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 16:02 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Bullshit. Ik werk en kan met gemak een huis kopen. Leer meer verdienen.
Waar woon je?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')