Scherp. Moet ik er idd nog even afkroppen.quote:Op maandag 2 april 2007 21:24 schreef prupke het volgende:
Heel mooie foto vliegvrager
alleen stoort mij net dat stukje bij de hals naar de overgang naar het blauw
ik vind het niet echt een mooie bewerking... we willen allemaal een perfect huidje maar dan mag er nog wel iets van structuur inzitten. Ook is de conversie naar blauw niet geheel optimaal, in de ogen zit nog grijs wat stoort bijvoorbeeld. Maar ik ben benieuwd naar de restquote:Op maandag 2 april 2007 21:13 schreef Vliegvrager het volgende:
Een teaser, showcase volgt over ongeveer een week:
[afbeelding]
model: Lisa
visa: Adaja
knoppies en lampies: moi
Is een bekende kritiek, maar de huid is in werkelijkheid marginaal gesoft (Guassian blur 5, met een layer opacity van 20%). Je ziet op een afdruk dus nog prima de hele structuur van de huid. Verklein je een portret naar 580 pixels breed, dan gaat er onvermijdelijk detail verloren. Overigens, als je een goed gecallibreerde monitor hebt, kun je ook op deze verkleinde foto nog poriën tellen.ik zie zelfs nog een paar pukkeltjesquote:Op maandag 2 april 2007 21:47 schreef Re het volgende:
[..]
ik vind het niet echt een mooie bewerking... we willen allemaal een perfect huidje maar dan mag er nog wel iets van structuur inzitten.
Er is geen sprake van een conversie naar blauw. De verzadiging van de pupillen is iets opgevoerd, net als het contrast, maar wat blauw is, is ook echt blauw, en wat grijs is, is ook echt grijs. Kijkend naar de andere foto's kan ik je vertellen dat dat mede afhangt van de hoek waaronder het licht binnenvaltquote:Ook is de conversie naar blauw niet geheel optimaal, in de ogen zit nog grijs wat stoort bijvoorbeeld. Maar ik ben benieuwd naar de rest
Wie zei er dat Xil geen gezichten kon trekken?quote:Op maandag 2 april 2007 22:00 schreef PdeHoog het volgende:
Xil was zo vriendelijk wederom als fotomodel te dienen:
[afbeelding]
met dank aan An24, HM2 en Xil himself voor de ondersteuning mbt houding en belichtingLeerzame momenten
Ik heb wat grain toegevoegdquote:Op maandag 2 april 2007 22:12 schreef Vliegvrager het volgende:
Leuke plaat, lijkt me wel wat ruisig, kan dat?
op het grote scherm en op print zal het er inderdaad minder plastisch uitzien, maar de huid gaussian blurren zal voor het doel waarvoor die gebruikt wordt zeker wel dat doen wat het moet doenquote:Op maandag 2 april 2007 22:09 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Is een bekende kritiek, maar de huid is in werkelijkheid marginaal gesoft (Guassian blur 5, met een layer opacity van 20%). Je ziet op een afdruk dus nog prima de hele structuur van de huid. Verklein je een portret naar 580 pixels breed, dan gaat er onvermijdelijk detail verloren. Overigens, als je een goed gecallibreerde monitor hebt, kun je ook op deze verkleinde foto nog poriën tellen.ik zie zelfs nog een paar pukkeltjes
[..]
ja maar in de ogen zie je dat het verschil tussen het blauw en het grijs te onnatuurlijk overkomt (als je al kan spreken van natuurlijk)quote:Er is geen sprake van een conversie naar blauw. De verzadiging van de pupillen is iets opgevoerd, net als het contrast, maar wat blauw is, is ook echt blauw, en wat grijs is, is ook echt grijs. Kijkend naar de andere foto's kan ik je vertellen dat dat mede afhangt van de hoek waaronder het licht binnenvalt
Wat gebruik jij bij de foto's van je ipod shoot dan?quote:Op maandag 2 april 2007 22:30 schreef Re het volgende:
[..]
op het grote scherm en op print zal het er inderdaad minder plastisch uitzien, maar de huid gaussian blurren zal voor het doel waarvoor die gebruikt wordt zeker wel dat doen wat het moet doen
[..]
ja maar in de ogen zie je dat het verschil tussen het blauw en het grijs te onnatuurlijk overkomt (als je al kan spreken van natuurlijk)
de foto van VV zit een gaussian blur overheen, dat zegt hij net zelf, ik vind dat er een beetje "gesoept" uitzien, niet 100% natuurlijk, dat is mijn mening bij de 580 px foto maar een finaal ordeel zou ik op print moeten geven. Ik gebruik voornamelijk de belichting zelf.quote:Op maandag 2 april 2007 22:45 schreef prupke het volgende:
[..]
Wat gebruik jij bij de foto's van je ipod shoot dan?
Want ik zie bij de foto van vliegvrager meer structuur dan die fotos van de iops shoot.
Ik heb gelezen wat vv zei hoorquote:Op maandag 2 april 2007 22:57 schreef Re het volgende:
[..]
de foto van VV zit een gaussian blur overheen, dat zegt hij net zelf, ik vind dat er een beetje "gesoept" uitzien, niet 100% natuurlijk, dat is mijn mening bij de 580 px foto maar een finaal ordeel zou ik op print moeten geven. Ik gebruik voornamelijk de belichting zelf.
ik ga niet zoeken ...quote:Op maandag 2 april 2007 23:34 schreef Re het volgende:
belichtingsplaatje staat in het iPod topic
Stuk beter idd. Is ook wel logisch, omdat de ruis vervormt bij het verkleinen. Geen idee of het werkt, maar heb je wel eens geprobeerd de ruis na het verkleinen toe te passen?quote:Op maandag 2 april 2007 22:15 schreef PdeHoog het volgende:
De ruis komt er overigens op groter formaat net iets beter uit
als je de mening had dat al mijn iPod foto's geen struktuur in de gezichten had was je die foto ook tegengekomenquote:
Mooie foto vv!! De ogen zijn een beetje over the top, maar goed, dat is puur smaak. Enige opmerking die ik zou hebben is dat je iets (meer) had mogen flitsen achter haar hoofd, zodat je haar haar wat lostrekt van de achtergrond met een haarlijntje licht. Nu vallen haar krullen een beetje weg naar de achtergrond, omdat ze alleen van voren belicht zijn. Altijd lastig met donker haar en donkere achtergrond...quote:Op maandag 2 april 2007 21:13 schreef Vliegvrager het volgende:
Een teaser, showcase volgt over ongeveer een week:
[afbeelding]
model: Lisa
visa: Adaja
knoppies en lampies: moi
Nopequote:Op dinsdag 3 april 2007 07:42 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Stuk beter idd. Is ook wel logisch, omdat de ruis vervormt bij het verkleinen. Geen idee of het werkt, maar heb je wel eens geprobeerd de ruis na het verkleinen toe te passen?
Dank je welquote:Op zaterdag 7 april 2007 02:09 schreef ElizabethR het volgende:
Pdehoog, die twee laatste van jou vind ik erg mooi, met name de tweede.
Ja, ik ga in september fotografie doen op Academie St. Joost.quote:Op maandag 9 april 2007 10:24 schreef ..zapper het volgende:
@Toeps, he je maakt zelf ook foto's? Ik hou niet zo van achterlicht, de rest hier wel geloof ik, alles bij elkaar mooie portretten hoor.
quote:Op maandag 9 april 2007 20:40 schreef Vliegvrager het volgende:
PdeHoog/Chanty: mmmmm, nee. Dat kan je beter. Ik vind m nogal vlak belicht en qua toning en contrast ook te vlak bewerkt
Zal ik er een flesje parfum in plakken dan?quote:Op maandag 9 april 2007 20:40 schreef Vliegvrager het volgende:
An24 en Toeps #1: Er is wit en er is uitgebeten. Utgebeten is prima als achtergrond voor productfoto's. Voor een modelfoto vind ik het 3x niets
Ik vind die laatste twee echt geweldigquote:Op maandag 9 april 2007 10:20 schreef Toeps het volgende:
[afbeelding]
Chayene met achterlicht
[afbeelding]
Stoere Chayene
[afbeelding]
[afbeelding]
Zusjes Kirsten en Amber
Tof.quote:Op maandag 9 april 2007 10:13 schreef An24 het volgende:
Ik vind vooral de middelste erg spreken...mooi!
Hier een voorproefje van mijn shoot van gister...Bianca
[afbeelding]
![]()
Er was eerder een showcase met jou als model, dan een showcase als fotograafquote:Op maandag 9 april 2007 12:13 schreef An24 het volgende:
Ik ben nooit model geweest...ik ben soms aan de andere kant van de camera gaan staan, das heel wat anders![]()
Ik weet niet, heeft zo juist wel iets sereens..ik vind hem goedquote:Op woensdag 11 april 2007 22:58 schreef PdeHoog het volgende:
Oe....die is lekker zeg![]()
Denk dat-ie in kleur toch mooier wordt
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |