abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47941225
Heel mooie foto vliegvrager

alleen stoort mij net dat stukje bij de hals naar de overgang naar het blauw
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_47941512
quote:
Op maandag 2 april 2007 21:24 schreef prupke het volgende:
Heel mooie foto vliegvrager

alleen stoort mij net dat stukje bij de hals naar de overgang naar het blauw
Scherp. Moet ik er idd nog even afkroppen.

thnx all
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  maandag 2 april 2007 @ 21:36:20 #203
55396 Gose
doelloos
pi_47941880
je moet bij de iris ff wat mooier het blauwe terugbrushen hoor dit is geen gezicht, belichting is wel goed, lijkt me best lastig met dat haar
  maandag 2 april 2007 @ 21:47:53 #204
262 Re
Kiss & Swallow
pi_47942520
quote:
Op maandag 2 april 2007 21:13 schreef Vliegvrager het volgende:
Een teaser, showcase volgt over ongeveer een week:

[afbeelding]

model: Lisa
visa: Adaja
knoppies en lampies: moi
ik vind het niet echt een mooie bewerking... we willen allemaal een perfect huidje maar dan mag er nog wel iets van structuur inzitten. Ook is de conversie naar blauw niet geheel optimaal, in de ogen zit nog grijs wat stoort bijvoorbeeld. Maar ik ben benieuwd naar de rest
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_47943176
Xil was zo vriendelijk wederom als fotomodel te dienen:

met dank aan An24, HM2 en Xil himself voor de ondersteuning mbt houding en belichting Leerzame momenten
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_47943644
quote:
Op maandag 2 april 2007 21:47 schreef Re het volgende:

[..]

ik vind het niet echt een mooie bewerking... we willen allemaal een perfect huidje maar dan mag er nog wel iets van structuur inzitten.
Is een bekende kritiek, maar de huid is in werkelijkheid marginaal gesoft (Guassian blur 5, met een layer opacity van 20%). Je ziet op een afdruk dus nog prima de hele structuur van de huid. Verklein je een portret naar 580 pixels breed, dan gaat er onvermijdelijk detail verloren. Overigens, als je een goed gecallibreerde monitor hebt, kun je ook op deze verkleinde foto nog poriën tellen.ik zie zelfs nog een paar pukkeltjes
quote:
Ook is de conversie naar blauw niet geheel optimaal, in de ogen zit nog grijs wat stoort bijvoorbeeld. Maar ik ben benieuwd naar de rest
Er is geen sprake van een conversie naar blauw. De verzadiging van de pupillen is iets opgevoerd, net als het contrast, maar wat blauw is, is ook echt blauw, en wat grijs is, is ook echt grijs. Kijkend naar de andere foto's kan ik je vertellen dat dat mede afhangt van de hoek waaronder het licht binnenvalt
Mijn DeviantART gallery
,
pi_47943798
quote:
Op maandag 2 april 2007 22:00 schreef PdeHoog het volgende:
Xil was zo vriendelijk wederom als fotomodel te dienen:
[afbeelding]
met dank aan An24, HM2 en Xil himself voor de ondersteuning mbt houding en belichting Leerzame momenten
Wie zei er dat Xil geen gezichten kon trekken?

Leuke plaat, lijkt me wel wat ruisig, kan dat?
Mijn DeviantART gallery
,
pi_47943908
quote:
Op maandag 2 april 2007 22:12 schreef Vliegvrager het volgende:
Leuke plaat, lijkt me wel wat ruisig, kan dat?
Ik heb wat grain toegevoegd De inspiratie achter de foto was een moviestill uit The Godfather en daar zat een flinke korrel in. Ik wilde zoiets qua bewerking, maar net iets subtieler

De ruis komt er overigens op groter formaat net iets beter uit
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_47944581
Superbeeld @vliegvrager .
  maandag 2 april 2007 @ 22:30:55 #210
262 Re
Kiss & Swallow
pi_47944658
quote:
Op maandag 2 april 2007 22:09 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Is een bekende kritiek, maar de huid is in werkelijkheid marginaal gesoft (Guassian blur 5, met een layer opacity van 20%). Je ziet op een afdruk dus nog prima de hele structuur van de huid. Verklein je een portret naar 580 pixels breed, dan gaat er onvermijdelijk detail verloren. Overigens, als je een goed gecallibreerde monitor hebt, kun je ook op deze verkleinde foto nog poriën tellen.ik zie zelfs nog een paar pukkeltjes
[..]
op het grote scherm en op print zal het er inderdaad minder plastisch uitzien, maar de huid gaussian blurren zal voor het doel waarvoor die gebruikt wordt zeker wel dat doen wat het moet doen
quote:
Er is geen sprake van een conversie naar blauw. De verzadiging van de pupillen is iets opgevoerd, net als het contrast, maar wat blauw is, is ook echt blauw, en wat grijs is, is ook echt grijs. Kijkend naar de andere foto's kan ik je vertellen dat dat mede afhangt van de hoek waaronder het licht binnenvalt
ja maar in de ogen zie je dat het verschil tussen het blauw en het grijs te onnatuurlijk overkomt (als je al kan spreken van natuurlijk)
pi_47945284
quote:
Op maandag 2 april 2007 22:30 schreef Re het volgende:

[..]

op het grote scherm en op print zal het er inderdaad minder plastisch uitzien, maar de huid gaussian blurren zal voor het doel waarvoor die gebruikt wordt zeker wel dat doen wat het moet doen
[..]

ja maar in de ogen zie je dat het verschil tussen het blauw en het grijs te onnatuurlijk overkomt (als je al kan spreken van natuurlijk)
Wat gebruik jij bij de foto's van je ipod shoot dan?

Want ik zie bij de foto van vliegvrager meer structuur dan die fotos van de iops shoot.
  maandag 2 april 2007 @ 22:57:50 #212
262 Re
Kiss & Swallow
pi_47945838
quote:
Op maandag 2 april 2007 22:45 schreef prupke het volgende:

[..]

Wat gebruik jij bij de foto's van je ipod shoot dan?

Want ik zie bij de foto van vliegvrager meer structuur dan die fotos van de iops shoot.
de foto van VV zit een gaussian blur overheen, dat zegt hij net zelf, ik vind dat er een beetje "gesoept" uitzien, niet 100% natuurlijk, dat is mijn mening bij de 580 px foto maar een finaal ordeel zou ik op print moeten geven. Ik gebruik voornamelijk de belichting zelf.
pi_47946693
quote:
Op maandag 2 april 2007 22:57 schreef Re het volgende:

[..]

de foto van VV zit een gaussian blur overheen, dat zegt hij net zelf, ik vind dat er een beetje "gesoept" uitzien, niet 100% natuurlijk, dat is mijn mening bij de 580 px foto maar een finaal ordeel zou ik op print moeten geven. Ik gebruik voornamelijk de belichting zelf.
Ik heb gelezen wat vv zei hoor

Wat ik wil zeggen is dat jouw foto's nog minder natuurlijk overkomen (qua huid dan) dan deze foto van VV.
en wat gerbuik je nog meer dan voornamelijk belichting?
  maandag 2 april 2007 @ 23:34:32 #214
262 Re
Kiss & Swallow
pi_47947486
belichtingsplaatje staat in het iPod topic
pi_47948871
quote:
Op maandag 2 april 2007 23:34 schreef Re het volgende:
belichtingsplaatje staat in het iPod topic
ik ga niet zoeken ...
pi_47951767
quote:
Op maandag 2 april 2007 22:15 schreef PdeHoog het volgende:

De ruis komt er overigens op groter formaat net iets beter uit
Stuk beter idd. Is ook wel logisch, omdat de ruis vervormt bij het verkleinen. Geen idee of het werkt, maar heb je wel eens geprobeerd de ruis na het verkleinen toe te passen?
Mijn DeviantART gallery
,
  dinsdag 3 april 2007 @ 08:25:19 #217
262 Re
Kiss & Swallow
pi_47952094
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 00:14 schreef prupke het volgende:

[..]

ik ga niet zoeken ...
als je de mening had dat al mijn iPod foto's geen struktuur in de gezichten had was je die foto ook tegengekomen
  FOK!fotograaf dinsdag 3 april 2007 @ 08:37:04 #218
18921 freud
Who's John Galt?
pi_47952209
quote:
Op maandag 2 april 2007 21:13 schreef Vliegvrager het volgende:
Een teaser, showcase volgt over ongeveer een week:

[afbeelding]

model: Lisa
visa: Adaja
knoppies en lampies: moi
Mooie foto vv!! De ogen zijn een beetje over the top, maar goed, dat is puur smaak. Enige opmerking die ik zou hebben is dat je iets (meer) had mogen flitsen achter haar hoofd, zodat je haar haar wat lostrekt van de achtergrond met een haarlijntje licht. Nu vallen haar krullen een beetje weg naar de achtergrond, omdat ze alleen van voren belicht zijn. Altijd lastig met donker haar en donkere achtergrond...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_47952393
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 07:42 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Stuk beter idd. Is ook wel logisch, omdat de ruis vervormt bij het verkleinen. Geen idee of het werkt, maar heb je wel eens geprobeerd de ruis na het verkleinen toe te passen?
Nope Ik heb de ruis toegevoegd in een layer. Ik zal vanavond eens kijken hoe het eruit komt als ik hem eerst verklein en dan de ruis toevoeg.
pi_48086246

Laura afgelopen zondag
  vrijdag 6 april 2007 @ 18:18:16 #221
262 Re
Kiss & Swallow
pi_48086413
leuke spontane foto

iets overbelicht op haar rechterkant van d'r gezicht waardoor het net lijkt also haar mond neus oog een kerstboom vormt (de schaduwen op haar linker wang dan), verder had ik de ruimte precies an de andere kant gedaan
pi_48091391
Thnx Belichting heb ik idd ook gezien. Had iets minder gekund. Volgende keer reflectieschermpje gebruiken denk ik
  zaterdag 7 april 2007 @ 02:09:57 #223
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_48100987
Pdehoog, die twee laatste van jou vind ik erg mooi, met name de tweede. En vliegvrager, dat is gewoon een wereldportret. Open die showcase maar gauw!!

Ik heb een grappige foto van mijn zoon, misschien hoort ie niet eens hier in dit topic, maar ja het is een portret. Hij deed zijn eigen versie van Puss in Boots (Shrek)

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_48102096

Fotografisch gezien lang niet zo goed als voorgaande, maar toch maar neergezet. Kan wel wat feedback gebruiken aangezien ik mij toch meer wil verdiepen in portretfotografie.
Overigens is deze foto met een hele simpele digitale camera uit het jaar nul genomen.
Heb ondertussen een Nikon coolpix waarmee ik hard aan het oefenen ben, maar heb daar nog geen kans mee gehad om een portret te maken.
pi_48103338
Misschien moet je het plaatje wat groter neerzetten, gluteus_maximus Zo zien we erg weinig
pi_48103344
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 02:09 schreef ElizabethR het volgende:
Pdehoog, die twee laatste van jou vind ik erg mooi, met name de tweede.
Dank je wel
pi_48127859
Saaie boel hier in FOT de afgelopen dag Gister gemaakt:

pi_48137947

The scream 2007

pi_48138290
Ik vind vooral de middelste erg spreken...mooi!

Hier een voorproefje van mijn shoot van gister...Bianca

pi_48138414

Chayene met achterlicht

Stoere Chayene

Zusjes Kirsten en Amber
pi_48138468
@An, mooi hoor!!
@Toeps, he je maakt zelf ook foto's? Ik hou niet zo van achterlicht, de rest hier wel geloof ik, alles bij elkaar mooie portretten hoor .
pi_48138516
quote:
Op maandag 9 april 2007 10:24 schreef ..zapper het volgende:

@Toeps, he je maakt zelf ook foto's? Ik hou niet zo van achterlicht, de rest hier wel geloof ik, alles bij elkaar mooie portretten hoor .
Ja, ik ga in september fotografie doen op Academie St. Joost. Ik oefen vast.
pi_48139050
@Toeps, mooi!!
2e Vind ik ook heel mooi, alleen jammer van dat haar voor het gezicht.
En bij de een na laatste vind ik de scherpte niet helemaal lekker liggen.
Verder mooi hoor!
  FOK!fotograaf maandag 9 april 2007 @ 11:27:02 #234
18921 freud
Who's John Galt?
pi_48139914
@An24, vitrage leuk gebruikt! Ogen knallen er zo lekker uit met veel wit!!
@Toeps: Vooral die 2e van Chayene kan zo in de Wehkamp zeg! Die van je zusjes zijn ook leuk, maar ik vind de ogen nog beetje fles/donker voor mijn gevoel. Gaat erg lekker ook bij jou zeg!

Maar de trend is verontrustend... Als alle modellen zoals fraubitch, An24, Toeps, Maya, etc ook allemaal ineens aan het fotograferen slaan (en goed ook!), dan blijft er voor de fotografen zo weinig over .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_48139975
Moeten we dadelijk zelf op de foto, help .
pi_48141272
Ik ben nooit model geweest...ik ben soms aan de andere kant van de camera gaan staan, das heel wat anders
pi_48141944
Je bent een naturalborntalent als model .
pi_48148060
@DJH: #2 #1 vind ik iets te onscherp en #2 iets te snapshotterig
@An: veeeeeeeeeel beter zo met witte achtergrond
@Toeps: #4
pi_48155740
PdeHoog / Lau: fijne spontane lach, maar die schouders zo hoog oogt toch wat gespannen. En wat Re zegt

ER: goed het moment gevangen, gezicht is mooi belicht, wel jammer dat zijn haar wegvalt in het zwart en jammer van die harde schaduw bij zijn hand.

gluteus_maximus: best een leuke foto, bij portretten is het meestal fijner om minimaal 1 oog in beeld te hebben.

PdeHoog/Chanty: mmmmm, nee. Dat kan je beter. Ik vind m nogal vlak belicht en qua toning en contrast ook te vlak bewerkt

DJR: 1 is niet scherp. Idee leuk, foto mislukt. Weggooien. 2 is een fijn karakterportet, maar probeer volgende keer de ogen wat hoger in de foto te zetten, wordt ie krachtiger van. nr 3 doet me helemaal niets. sorry.

An24 en Toeps #1: Er is wit en er is uitgebeten. Utgebeten is prima als achtergrond voor productfoto's. Voor een modelfoto vind ik het 3x niets

Toeps 2: Fijne plaat, lekker licht. Links een tikkie krap, maar stoort niet echt.

Toeps 3 en 4. Mooie meiden, lekker zachte sfeer zet je neer. DOF is net een tikkie te kort IMO. De kunst (en dat is bepaald niet makkelijk, maar anders was het geen kunst he?) is om beide ogen scherp te krijgen, en wel de achtergrond soft. Kleurtoon van #4 past beter bij de sfeer dan #3.
Mijn DeviantART gallery
,
pi_48155839
quote:
Op maandag 9 april 2007 20:40 schreef Vliegvrager het volgende:
PdeHoog/Chanty: mmmmm, nee. Dat kan je beter. Ik vind m nogal vlak belicht en qua toning en contrast ook te vlak bewerkt
De belichting was idd vrij vlak Gewoon recht van voren. Ik wilde eigenlijk een vrij lichte zwartwit-foto maken, maar vond dit mooier. Er was overigens nog iemand die over het contrast begon. Ik ga daar nog even naar kijken. Thnx
pi_48159380
quote:
Op maandag 9 april 2007 20:40 schreef Vliegvrager het volgende:

An24 en Toeps #1: Er is wit en er is uitgebeten. Utgebeten is prima als achtergrond voor productfoto's. Voor een modelfoto vind ik het 3x niets
Zal ik er een flesje parfum in plakken dan?
pi_48163194
quote:
Op maandag 9 april 2007 10:20 schreef Toeps het volgende:
[afbeelding]

Chayene met achterlicht

[afbeelding]

Stoere Chayene

[afbeelding]

[afbeelding]

Zusjes Kirsten en Amber
Ik vind die laatste twee echt geweldig heerlijk geweldige sfeer, erg mooi gedaan. De eerste ook heel fijn, de tweede stoor het haar me een tikkie, maar nog doe ik het je niet na.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_48166828
quote:
Op maandag 9 april 2007 10:13 schreef An24 het volgende:
Ik vind vooral de middelste erg spreken...mooi!

Hier een voorproefje van mijn shoot van gister...Bianca

[afbeelding]

Tof. Zo'n stuk tule heb ik ook pas gekocht, moet het nog steeds eens gebruiken. Kun je leuke dingen mee doen.
  FOK!fotograaf dinsdag 10 april 2007 @ 09:02:44 #244
18921 freud
Who's John Galt?
pi_48167291
quote:
Op maandag 9 april 2007 12:13 schreef An24 het volgende:
Ik ben nooit model geweest...ik ben soms aan de andere kant van de camera gaan staan, das heel wat anders
Er was eerder een showcase met jou als model, dan een showcase als fotograaf .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  FOK!fotograaf woensdag 11 april 2007 @ 22:56:55 #245
18921 freud
Who's John Galt?
pi_48237370
Van de shoot met Chanty afgelopen weekend:

Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_48237437
Oe....die is lekker zeg Denk dat-ie in kleur toch mooier wordt
pi_48237620
quote:
Op woensdag 11 april 2007 22:58 schreef PdeHoog het volgende:
Oe....die is lekker zeg Denk dat-ie in kleur toch mooier wordt
Ik weet niet, heeft zo juist wel iets sereens..ik vind hem goed
  woensdag 11 april 2007 @ 23:07:04 #248
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_48237805
Nee zwart wit is absoluut mooier
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_48237880
Ik heb de kleurenversie gezien Ik vind dat Chanty volgende keer even knalrode lippen moet doen
pi_48315852
- weg -

[ Bericht 95% gewijzigd door Adolecens op 30-12-2009 22:47:25 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')