abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52830183
Is er ook een vrouwelijke Johan Derksen?
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 31 augustus 2007 @ 02:00:58 #242
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_52830228
Utreg verloren
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_52830801
Jammer, ik heb de doelpunten neit gezien, maar wij hebben op de club 5 dames-teams dus ik weet wel hoe het eruit zal hebben gezien .

Zaten hier ook van die 'smerige' overtredingen in zoals natrappen, aan de haren trekken etc etc? Dat zie ik namelijk vaak genoeg .
pi_52830817
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 02:00 schreef paultjuhhh het volgende:
Utreg verloren
pwnd
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
pi_52830886
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 02:00 schreef paultjuhhh het volgende:
Utreg verloren
Zelfs de vrouwtjes kunnen 't niet.

van Hanegem: Als de vrouwen nog een keer verliezen, slaat ik hen neer!
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_52845650
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 01:58 schreef DrDentz het volgende:
Is er ook een vrouwelijke Johan Derksen?
Barbara Barend.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 1 september 2007 @ 21:23:41 #247
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_52876056
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 16:43 schreef methodmich het volgende:

[..]

Barbara Barend.
dat is de mannelijke JD toch
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
pi_52879509
In de rust wassen ze de theepot af voordat ze het veld weer op gaan.
pi_52893203
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 23:27 schreef Beschouw het volgende:
In de rust wassen ze de theepot af voordat ze het veld weer op gaan.
De theepot is de speelster die de thee inschenkt??
www.thuisuiteten.nl
pi_53197731
Het leeft hier wel echt enorm? .
pi_53197946
Als je het niet erg vindt, volgt men het WK. In dat topic lopen ook aanmerkelijk meer gefrustreerde C-amateurs rond, die zich door het stijgende damesvoetbalniveau bedreigd weten. Erg leuk!
pi_53201934
Die Haagse tieten kunnen het wel.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_53202150
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 15:48 schreef okee6 het volgende:
Als je het niet erg vindt, volgt men het WK. In dat topic lopen ook aanmerkelijk meer gefrustreerde C-amateurs rond, die zich door het stijgende damesvoetbalniveau bedreigd weten. Erg leuk!
Dat heeft er niets mee te maken dat er echt nul aandacht is voor de eredivisie vrouwen. In die twee weken zijn er nog twee speelrondes geweest.

Het leeft gewoon totaal niet.
pi_53202226
Die keepsters.

1500 bezoekers vind ik toch wel knap werk trouwens.
That's all folks!
pi_54059132
Ik ben nu naar de laatste drie wedstrijden van AZ geweest. Afgelopen donderdag tegen Willem II was het een leuke wedstrijd om naar te kijken.
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 22:14:16 #256
176521 Grulez
rasgroninger
pi_54060422
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 21:23 schreef Toad het volgende:
Ik ben nu naar de laatste drie wedstrijden van AZ geweest. Afgelopen donderdag tegen Willem II was het een leuke wedstrijd om naar te kijken.
Ach als je vanmiddag in het stadspark had gekeken, had jeje ook vermaakt.
pi_54158990
quote:
Vrouwenvoetbal vanuit kelder omhoog
Door RIEPKO BUIKEMA

ROTTERDAM - De eredivisie vrouwen beleeft vanavond de zevende speelronde. Na twee maanden kan voorzichtig de eerste balans worden opgemaakt. ,,We moeten stapje voor stapje omhoog.’’

De eredivisie vrouwen kende op 29 augustus een spetterende opening. De Stichting Eredivisie Vrouwen presenteerde supermarktketen Plus als hoofdsponsor en maakte bekend dat de samenvattingen van vrouwenwedstrijden wekelijks op RTL zouden worden uitgezonden.

Het goede nieuws kon niet op, toen de kersverse vrouwenselecties van de zes deelnemende clubs zich trots voorstelden aan de ruim 5500 toeschouwers. Ook de openingswedstrijd die volgde was pure reclame voor het vrouwenvoetbal: vijf doelpunten en een veelvoud aan kansen brachten het publiek op de banken.

Over de publieke belangstelling is de Stichting Eredivisie Vrouwen volgens manager Priscilla Janssens, nog altijd dik tevreden. ,,Het aantal toeschouwers bij de wedstrijden is boven verwachting. Bij elke wedstrijd komen tussen de 500 en 1500 mensen kijken.

,,Met name bij ADO Den Haag is de belangstelling groot, daar zijn bij thuiswedstrijden 1200 tot 1500 supporters. De harde kern van de club staat helemaal achter de vrouwen en gedraagt zich voorbeeldig. Dat is fantastisch.’’

FC Twente is de enige club in de eredivisie die entree vraagt voor de thuiswedstrijden van zijn vrouwenteam. ,,Die drie euro is een symbolisch bedrag,’’ zegt commercieel directeur Jan van Halst. ,,Daarmee willen wij het vrouwenvoetbal positioneren. Je betaalt voor de kwaliteit die je ziet. Het is geen wegwerpartikel.’’

Met 500 tot 1000 betalende bezoekers wordt Twente nog niet rijk van de vrouwentak. ,,Dat wisten we ook. De toeschouwersaantallen zijn groeiende. We zijn in de kelder begonnen en moeten stapje voor stapje omhoog.

,,De selectie, de jeugdteams en de faciliteiten kosten de club allemaal geld. We proberen binnen het subisidiebedrag van de KNVB te blijven, maar dat gaat met hangen en wurgen.’’ Op een ander terrein boekt de Enschedese club wel degelijk winst, stelt Van Halst. ,,Qua exposure is het vrouwenteam een enorm succes. Onze hoofdsponsor is razend enthousiast.’’

De landelijke uitstraling van de nieuwe eredivisie wordt grotendeels bepaald door de wekelijkse televisieuitzending van de samenvattingen. RTL Voetbal zendt elke zaterdag en zondag een programma uit over de eredivisie vrouwen. De kijkcijfers vallen tegen. Afgelopen zaterdagmiddag om 17.00 uur trokken de vrouwenwedstrijden op RTL 8 54.000 kijkers, een marktaandeel van 2,6 procent.

Geen cijfers waar de commerciële zender financieel veel wijzer van wordt. ,,Maar je moet niet vergeten dat de televisierechten veel goedkoper zijn dan bij de eredivisie voor mannen,’’ zegt RTL-woordvoerder Jaap Paulsen. ,,Vrouwenvoetbal is nog nooit eerder uitgezonden, dan kun je niet verwachten dat het heel snel op de kaart staat. Wij hopen dat het fors gaat aantrekken.’’

,,We hadden ook niet verwacht een enorm kijkcijferkanon te zijn,’’ zegt manager eredivisie vrouwen Janssens. ,,Maar de cijfers mogen nog wel wat hoger. Binnenkort brainstormen we met de perschefs van alle clubs over de manier waarop we het televisieprogramma extra onder de aandacht kunnen brengen.’’

Een andere manier om de competitie aantrekkelijker te maken voor het grote publiek is een uitbreiding van het deelnemersveld. Liefst met een club uit de top-drie van de mannen. ,,Roda JC heeft zich vorig jaar vrijwillig teruggetrokken. Die hebben daarom de eerste optie om toe te treden als er een uitbreiding komt,’’ zegt Janssens. ,,We zijn druk bezig om te kijken of dat mogelijk is. Feyenoord is ook heel geïnteresseerd om straks mee te doen. Voor de uitstraling van de eredivisie vrouwen zou zo’n club fantastisch zijn."

,,Tegelijkertijd moeten we het belang van de competitie in de gaten houden. Er moeten wel genoeg speelsters zijn met voldoende niveau om de teams te vullen. Het niveau van de competitie moet niet in elkaar donderen.’’’
quote:
'De eredivisie valt mij tegen'

,,Het totaal beeld van de eredivisie vrouwen valt mij tegen,’’ zegt Alex Pama, algemeen directeur van Cambuur. Zijn club was samen met FC Twente een van de eerste clubs in het betaald voetbal die belangstelling toonde voor vrouwenvoetbal.

,,Ik heb mijn twijfels bij de intentie van sommige clubs. Het vrouwenvoetbal hangt er bij sommige clubs maar een beetje bij. Men wordt afgescheept met busjes voor het vervoer naar uitwedstrijden en speelt op jeugdvelden.’’

Cambuur viel uiteindelijk af als deelnemer aan de eredivisie omdat de KNVB koos voor SC Heerenveen. Ten onrechte, meent Pama. ,,Van Heerenveen weet ik dat het vrouwenvoetbal niet breed gedragen wordt. Het is binnengehaald door de oude voorzitter Riemer van der Velde. En de club heeft gezegd dat vrouwenvoetbal geen geld mag kosten. Dat is overigens een keuze en zijn goed recht. Hetzelfde verhaal heb ik ook bij FC Utrecht gehoord. Dan moet je je afvragen of het wel zin heeft. Het is een interessante vraag welke clubs overblijven als de subsidie voor de deelnemende clubs over drie jaar wegvalt.

,,Ik heb begrepen dat de Stichting Eredivisie Vrouwen nu bezig is met Feyenoord. Dat bevreemdt mij zeer. Wij hebben zwart op wit staan dat wij gesprekspartner zijn als er over uitbreiding van de eredivisie zou worden gesproken. Cambuur staat ook nog steeds open voor damesvoetbal, als we maar serieus worden genomen. Vanuit de KNVB is onze deelname misschien een gesloten boek. Er is na de afwijzing geen contact meer geweest, al moet ik eerlijkheidshalve zeggen dat ik zelf ook geen contact met de KNVB heb opgenomen.’’
pi_54159037
Ado neemt nog een zootje mee ook zag ik op adofans.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 25 oktober 2007 @ 16:59:03 #259
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_54162498
als Cambuur zo graag wil moeten ze dat meteen doen. Heb je meteen een lekkere derby erbij
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_54213559
Geen Eredivisie, wel vrouwenvoetbal en veel spelers uit de Eredivisie:

Aanstaande donderdag de EK-kwalificatiewedstrijd tussen Nederland en Duitsland:

http://knvb.nl/archief/or(...)_nederland-duitsland
  zondag 28 oktober 2007 @ 13:42:41 #261
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_54221590
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 00:39 schreef Toad het volgende:
Geen Eredivisie, wel vrouwenvoetbal en veel spelers uit de Eredivisie:

Aanstaande donderdag de EK-kwalificatiewedstrijd tussen Nederland en Duitsland:

http://knvb.nl/archief/or(...)_nederland-duitsland
zal wel een doelpuntrijke wedstrijd worden denk ik !

Ben alleen bang dat Nederland hier niet haar steentje aan bij gaat dragen
256 goals !
pi_54934258
quote:
Irritatie rond damesduel ADO
Door DENNIS JANSEN

DEN HAAG - Geen busreis naar Utrecht. Geen sportmaaltijd in het nieuwe stadion in Forepark en geen wedstrijd tegen FC Utrecht. De vrouwenvoetballers van ADO Den Haag oefenden gisteren op sportpark Madestein in Loosduinen tegen de B-junioren van GDA. Uitslag 1-0 voor...

Het vrouwenvoetbal in de eredivisie, die nog in de kinderschoenen staat, beleefde deze week een bedenkelijke primeur. FC Utrecht-ADO Den Haag werd op last van de politie in de Domstad uit het programma. Er zouden namelijk aanwijzingen zijn dat de rivaliserende supportersgroepen het damesduel zouden aangrijpen om de confrontatie te zoeken. De wedstrijd zou worden gespeeld op sportcomplex Zoudenbalch. Al begin deze week zouden berichten op internet circuleren van Utrechtse en Haagse supporters. De laatste confrontatie tussen de mannenteams van beide clubs (vorig seizoen) draaide ook al uit op ongeregeldheden.

Verbaasd en teleurgesteld heeft ADO Den Haag gereageerd op het besluit."Triest, héél triest," vindt John Arzbach, ad interim directeur van de Haagse club. "Maar wij hebben na overleg met onze veiligheidscoordinator en supporterscoordinator geen enkele aanwijzing dat Haagse fans zouden afreizen naar Utrecht om daar voor hommeles te zorgen."

ADO Den Haag speelde dit seizoen vier uitwedstrijden. "En overal waren we welkom en en werden we hartelijk ontvangen. We hebben altijd een vast groepje dat meereist. Alles gaat in goede harmonie. Er is nog nooit iets gebeurd," aldus Arzbach die zich ergert aan de woorden van collega Van Dop (zie kader). "Toen de heer Van Dop ons woensdag om zes uur meedeelde dat de wedstrijd niet door zou gaan, hebben wij begrip voor de situatie getoond. Drie kwartier later belde hij opnieuw. Nu vroeg hij of we de wedstrijd in Den Haag konden laten spelen. Daarop hebben we overleg gevoerd met de politie Haaglanden. Die kon het niet in één dag regelen, ook omdat wij een beurs hebben in het stadion."

";De politie vond dat het een Utrechts probleem was. Wij konden niets anders doen dan ons daarbij aansluiten. Ik heb dat de heer Van Dop laten weten. Het overkomt ons nu voor de derde keer in korte tijd dat mensen zomaar iets roepen over ADO Den Haag. Eerst Robert Maaskant met die gokaffaire, vervolgens Henk Kesler na FC Den Bosch-ADO en nu de heer Van Dop."
pi_54949316
Nou ja, hooligans bij het damesvoetbal.... Dan is het dus in één keer wel serieus geworden.
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 30 november 2007 @ 20:52:41 #264
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_54955007
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 16:42 schreef methodmich het volgende:
Nou ja, hooligans bij het damesvoetbal.... Dan is het dus in één keer wel serieus geworden.
zijn het dan ook alleen vrouwelijke fans die elkaar in de haren vliegen ?
256 goals !
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 1 december 2007 @ 16:17:32 #265
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_54969337
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 20:52 schreef Bjoro het volgende:

[..]

zijn het dan ook alleen vrouwelijke fans die elkaar in de haren vliegen ?
en elkaar met handtasjes te lijf gaan
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_54969781
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 12:24 schreef paultjuhhh het volgende:
Kick

[ afbeelding ]
Naisjz Meestal zie je altijd van die manvrouwen in het veld lopen

Mja, het niveau van vrouwenvoetbal
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
pi_55048697
Even snel het topic doorgelezen, en zie veel commentaar op het uiterlijk van de meisjes. Er zitten inderdaad wat meisjes bij die er niet al te fijn uitzien, maar come on! Neem een kijkje in het herenvoetbal....Mannen zoals Paul Bosvelt....men...DIE zijn pas lelijk
the liver is evil, it must be punished
pi_55048899
quote:
Op woensdag 5 december 2007 00:53 schreef Roosje11 het volgende:
Even snel het topic doorgelezen, en zie veel commentaar op het uiterlijk van de meisjes. Er zitten inderdaad wat meisjes bij die er niet al te fijn uitzien, maar come on! Neem een kijkje in het herenvoetbal....Mannen zoals Paul Bosvelt....men...DIE zijn pas lelijk
Of Lucius
Noot noot.
  woensdag 5 december 2007 @ 01:36:42 #269
176521 Grulez
rasgroninger
pi_55049039
quote:
Op woensdag 5 december 2007 00:53 schreef Roosje11 het volgende:
Maar bij mannen gaat het ook niet om het uiterlijk, maar om de sport
pi_56029112
quote:
Ajax wil dameselftal

AMSTERDAM - Als het aan Ajax-voorzitter Jaakke ligt, dan worden de plannen voor een Ajax-dameselftal binnen enkele maanden afgerond.

Met ingang van het seizoen 2009/2010 wil de Amsterdamse club dan deelnemen aan de Eredivisie voor vrouwen staat op de site eredivisie.com vermeld.

De club had al eerder interesse in de nieuwe damescompetitie, maar krabbelde op het laatste moment terug. Nu de Eredivisie Vrouwen een succes blijkt te zijn, wil Ajax graag deelnemen.

Het is voor het eerst in de Ajax-geschiedenis dat er een dameselftal actief zal zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')