Die misschien op een of andere manier het bestaan van God ontkennen?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 22:41 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Ga deel 1 eens lezen. Wat jij niet lijkt te snappen is dat jouw feiten voor mij geen feiten zijn en andersom. Daarom is discussie niet mogelijk.
[..]
Hoezo, 'vertel nou gewoon eens'. Is daar eerder naar gevraagd dan?De samenstelling van de Bijbel die wij momenteel hanteren, werd pas in de vierde eeuw na Christus samengesteld. Er is daarna nog wat gehusseld met welke boeken er wel en niet in moesten/hoefden/mochten, en uiteindelijk is de Bijbel zoals we die nu kennen, eruit gekomen, met een Oud en een Nieuw Testament.
dus 1+1 is voor jou niet 2?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 22:41 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Ga deel 1 eens lezen. Wat jij niet lijkt te snappen is dat jouw feiten voor mij geen feiten zijn en andersom. Daarom is discussie niet mogelijk.
Er wordt wel gezegd dat de boeken nuttig zijn om te lezen, maar ze behoren niet tot de canon van de Bijbel. Wat er in staat zul je zelf even moeten opzoeken, dat weet ik namelijk niet.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 22:43 schreef Agorias het volgende:
Die misschien op een of andere manier het bestaan van God ontkennen?
Kom op zeg, 4e eeuw na christus. Toen was de aarde nog plat hoor!
Volgens mij ben jij niet helemaal in staat tot het voeren van een discussie op niveau hè?quote:
en draaide de zon om de aarde. en gooide god met bliksemstralen.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 22:43 schreef Agorias het volgende:
[..]
Die misschien op een of andere manier het bestaan van God ontkennen?
Kom op zeg, 4e eeuw na christus. Toen was de aarde nog plat hoor!
hier ging het foutquote:Op dinsdag 20 februari 2007 22:49 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij niet helemaal in staat tot het voeren van een discussie op niveau hè?![]()
quote:Op dinsdag 20 februari 2007 22:49 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij niet helemaal in staat tot het voeren van een discussie op niveau hè?![]()
Misschien niet netjes verwoord, maar ik wil maar aangeven dat als je iets gelooft, dat nog niet zo hoeft te zijn.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 22:39 schreef Faxie het volgende:
[..]
Owja dat was een gevoel he? ...
Ik heb toevallig het gevoel dat jij een beetje gek bent...
Ziedaar het bewijs, je bent gek![]()
Nu kan je mij niks kwalijk nemen, want zo denk je immers zelf ook, zoals je aal aangaf![]()
Jij kunt me niet begrijpen (dat is niet persoonlijk) omdat jij niet ervaart wat ik ervaar, en ik kan het je ook niet uitleggen. Voor mij is het een kwestie van zeker weten; dit is voor mij geen overblijfsel uit mijn opvoeding of iets wat erin gestampt is of iets wat ik heel graag wil. Dit is keiharde realiteit en maakt deel uit van mijn dagelijks leven. Voor jou is het misschien niet waar, omdat jij het niet gelooft; voor mij is het dat wel.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 22:50 schreef Faxie het volgende:
Misschien niet netjes verwoord, maar ik wil maar aangeven dat als je iets gelooft, dat nog niet zo hoeft te zijn. Jij zegt dat het voor jou allemaal zo is omdat je er in gelooft. Dan spreek je jezelf al tegen in dezelfde zin. Het is zo/je gelooft...
Ook weer een kwestie van geloven: in de Bijbel staat meerdere malen aangegeven dat de "geest van God" (dus de Heilige Geest, dùs God zelf) in de schrijvers was en dat hierdoor de onfeilbare waarheid, zoals God aangeeft dat die is, op papier kwam te staan. Niet alles is direct opgeschreven, denk maar aan het scheppingsverhaal; hoe kan dat opgeschreven zijn als er op dat moment maar 3 wezens waren: God, Adam en Eva? Dat is later gebeurd.quote:En over dat bijbelgedoe... maar heel toevallig dat er altijd wel iemand in de buurt was om alles door te vertellen. Beetje erg onwaarschijnlijk niet? (denk maar aan een Noach ofzo)
Ik weet dat het een verzameling is, maar dan nog, hoe komt die tot stand? Wie zegt dat die dingen die daarin waar zijn?
Niet...quote:Op dinsdag 20 februari 2007 22:56 schreef Ladidadida het volgende:
hoe kan dat opgeschreven zijn als er op dat moment maar 3 wezens waren: God, Adam en Eva? Dat is later gebeurd.
De bijbel klopt ook nietquote:Op woensdag 21 februari 2007 16:51 schreef -Strawberry- het volgende:
Grappig eigenlijk.Als we nou met zijn allen onze eigen idee van "wat zijn nou feiten en wat niet" opzij zetten, kom je een stuk verder. Want op deze manier is het meer een welles niettes discussie.
Ik heb even een vraag voor je. Er zijn overblijfselen gevonden van dinosaurussen, die miljoenen jaren geleden geleefd hebben. Maar Adam en Eva waren toch de eerste mensen en van daaruit zijn wij er nu? Maar het is dus zo dat deze dino's geleefd hebben, want er zijn botten e.d. van gevonden die hebben uitgewezen miljoenen jaren oud te zijn en ook nog eens uitgestorven zijn nu. Heeft god die dan eerst op de aarde gezet? Dan klopt de bijbel niet helemaal meer..![]()
Daar heb ik nog nooit van gehoord. Je moet heel wat gekke dingen roepen wil je door mainstream protestantse scholen hier in NL er uit worden gestuurd vanwege je mening. Je was gewoon vervelend zeker? Of wat het een streng gereformeerde school? Dan is het ook een beetje dom van je ouders dat ze je daar heen sturen.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 21:42 schreef Mustard_Man het volgende:
[..]
Verder werd bij bijbelles wel gepoogd mij te indoctrineren en werd ik uiteindelijk weggestuurd omdat ik teveel vragen stelde.
Hier zijn volgens mij 2 verklaringen voor als je uitgaat van de Bijbel.quote:Op woensdag 21 februari 2007 16:51 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik heb even een vraag voor je. Er zijn overblijfselen gevonden van dinosaurussen, die miljoenen jaren geleden geleefd hebben. Maar Adam en Eva waren toch de eerste mensen en van daaruit zijn wij er nu? Maar het is dus zo dat deze dino's geleefd hebben, want er zijn botten e.d. van gevonden die hebben uitgewezen miljoenen jaren oud te zijn en ook nog eens uitgestorven zijn nu. Heeft god die dan eerst op de aarde gezet? Dan klopt de bijbel niet helemaal meer..![]()
Je bedoelt de behemoth. Naar alle waarschijnlijkheid werd daar een nijlpaard mee bedoelt.quote:2. Adam en Eva leefden eerder dan wij denken n.a.v. de Bijbel, of de dinosauriërs hebben niet zo lang geleden geleefd als wetenschappers aannemen. Er staan namelijk wel verhalen in de Bijbel over bepaalde 'wezens' wat dino's zouden kunnen zijn geweest.
Je haalt hier wel wat dingen door mekaar.quote:Op woensdag 21 februari 2007 18:23 schreef Syb-rund. het volgende:
De bijbel is gewoon een handig boek geweest om in het jaar nul te overleven.
Aangezien je het met wat mooie verhalen de informatie wat kan opfleuren, dan gebruik je die verhalen gewoon.
Daarom wordt er verteld dat je rein moet zijn etc, alleen al om geen ziektes te krijgen.
Het complete boek in geen onzin daarentegen, want er staan veel wijze dingen in.
Het is maar hoe je interpreteert, en dat je het boek een beetje met de tijd waarin je leeft laat meegaan.
Dat stenigen van diegene die met dezelfde sekse vozen bijv, dat staat er gewoon in omdat dat in die tijd niet gepast was.
Het is gewoon een manier van leven net zoals gothics en dat soort mensen, en dat moet je gewoon respecteren.
Ik zat op een openbare basisschool hoor, maar na schooltijd moest ik van mijn ouders naar bijbelles.quote:Op woensdag 21 februari 2007 18:34 schreef Puzzelaar het volgende:
[..]
Daar heb ik nog nooit van gehoord. Je moet heel wat gekke dingen roepen wil je door mainstream protestantse scholen hier in NL er uit worden gestuurd vanwege je mening. Je was gewoon vervelend zeker? Of wat het een streng gereformeerde school? Dan is het ook een beetje dom van je ouders dat ze je daar heen sturen.
Vind je dit niet vrij dubieus? Dat het boek pas sinds de vierde eeuw bestond? En dat er een heleboel uitgeknikkerd is?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 22:41 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Hoezo, 'vertel nou gewoon eens'. Is daar eerder naar gevraagd dan?De samenstelling van de Bijbel die wij momenteel hanteren, werd pas in de vierde eeuw na Christus samengesteld. Er is daarna nog wat gehusseld met welke boeken er wel en niet in moesten/hoefden/mochten, en uiteindelijk is de Bijbel zoals we die nu kennen, eruit gekomen, met een Oud en een Nieuw Testament.
20 keer is wel veel hoor.quote:Op woensdag 21 februari 2007 18:44 schreef Ladidadida het volgende:
Ga deel 1 & 2 maar even lezen, die vraag heb ik al 20 keer beantwoord.
Maar als je ouders zelf ongelovig zijn waarom sturen ze je dan naar bijbelles?quote:Op woensdag 21 februari 2007 18:56 schreef Mustard_Man het volgende:
[..]
Ik zat op een openbare basisschool hoor, maar na schooltijd moest ik van mijn ouders naar bijbelles.
Ik was alleen vervelend in het opzicht dat ik niet alle verhalen die zei spuwden als absolute waarheid aannam. De reden dat ze mij weg stuurden was omdat ze bang waren dat ik de andere kinderen van hun geloof af zou houden.
Het bestond niet pas in de 4e eeuw, het is toen gebundeld in de vorm van Bijbel zoals wij die grotendeels nu kennen.quote:Op woensdag 21 februari 2007 18:58 schreef Puzzelaar het volgende:
Vind je dit niet vrij dubieus? Dat het boek pas sinds de vierde eeuw bestond? En dat er een heleboel uitgeknikkerd is?
Het frapante in die zin is dat dingen die geschreven staan 100erden jaren daar voor gebeurt zijn . Het kan dus niet identiek hetzelfde zijn en er zal wat natte vingerwerk hebben bij gezeten!quote:Op woensdag 21 februari 2007 19:04 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Het bestond niet pas in de 4e eeuw, het is toen gebundeld in de vorm van Bijbel zoals wij die grotendeels nu kennen.
Daarnaast; dubieus, nee. Zoals al eerder aangegeven, ik geloof dat wat er in de Bijbel staat schriftuur is.
Ga eens lezenquote:Op woensdag 21 februari 2007 19:11 schreef sitting_elfling het volgende:
Het frapante in die zin is dat dingen die geschreven staan 100erden jaren daar voor gebeurt zijn . Het kan dus niet identiek hetzelfde zijn en er zal wat natte vingerwerk hebben bij gezeten!
quote:Op woensdag 21 februari 2007 18:44 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je haalt hier wel wat dingen door mekaar.
De wezenlijke acceptatie van homo's of lesbo's niet in die tijd gepast was. Het was alleen niet geaccepteerd. Het enige wat geaccepteerd was waren man - vrouw situaties. Dat in deze tijd wij iets meer weten over de hersenlijke spinsels van ons brein. De bijbel is een samenstelling van gevonden schriften over verschillende jaren en er komt nog eens bij dat de bijbel die zoals wij die nu kennen natuurlijk inhoudelijk nogal verschilt met die van 100 jaar geleden .. en die weer met 100 jaar geleden.
Ik persoonlijk neem de bijbel niet heel serieus. Het gaat mij niet om de verhalen maar de intentie van de verhalen. Desnoods waren het Pietje en Emma ipv een eva en adam. I don't give a shit! Voor mij zijn de meeste geloven qua basis op elkaar afgestemd. De 9 van de 10 geboden zijn iig wel een redelijke levenswijze.
Ik ben zelf christelijk op gevoed maar wat ik qua respect naar elkander zie qua 'christelijk geloof' steek ik 1 grote middelvinger naar iedereen op die zich zelf wil afsplitsen in andere soorten kerken en dan gaat rondbazuinen dat zij de ware kerk zijn. Dat soort mensen mogen een heel eind oprotten samen met die fanatieke imams!
Ik heb hem nog steeds niet gevonden.quote:Op woensdag 21 februari 2007 18:44 schreef Ladidadida het volgende:
Ga deel 1 & 2 maar even lezen, die vraag heb ik al 20 keer beantwoord.
Nou, nog maar even verder zoeken dan.quote:Op woensdag 21 februari 2007 19:29 schreef Puzzelaar het volgende:
Ik heb hem nog steeds niet gevonden.
Ik kan me voorstellen dat het een moeilijke vraag is, maar ga dan niet discussieren.
waar lees jij dat mijn ouders ongelovig zijn?quote:Op woensdag 21 februari 2007 18:59 schreef Puzzelaar het volgende:
[..]
Maar als je ouders zelf ongelovig zijn waarom sturen ze je dan naar bijbelles?
discussie is altijd mogelijk! Zelfs met verwijfde mormonen!quote:Op woensdag 21 februari 2007 19:31 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Nou, nog maar even verder zoeken dan.
Dat discussie niet mogelijk is roep ik trouwens al vanaf het begin.
Als je die andere delen gelezen hebt, zul je weten dat we nog geen stap verder zijn sinds post 1.quote:Op woensdag 21 februari 2007 20:46 schreef sitting_elfling het volgende:
discussie is altijd mogelijk! Zelfs met verwijfde mormonen!![]()
dat komt omdat jij steeds blijft mekkeren dat discussie niet mogelijk isquote:Op woensdag 21 februari 2007 20:48 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Als je die andere delen gelezen hebt, zul je weten dat we nog geen stap verder zijn sinds post 1.
Vind jij van wel dan? Vertel eens hoe dat in jouw ogen zou verlopen.quote:Op woensdag 21 februari 2007 21:03 schreef Mustard_Man het volgende:
dat komt omdat jij steeds blijft mekkeren dat discussie niet mogelijk is![]()
Degene die boven mij postte heeft wel gelijk.quote:Op woensdag 21 februari 2007 21:07 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Vind jij van wel dan? Vertel eens hoe dat in jouw ogen zou verlopen.
In de mijne namelijk zo:
- jij komt met bewijzen die ik niet geloof
- ik kom met opmerkingen waar jij niks aan hebt
- jij zegt dat ik bewijs negeer
- ik zeg dat dat voor mij geen bewijs is
en dat zal zo doorgaan.
Als je 0,0 waarde hecht aan wetenschap, kun je geeneens normaal functioneren.quote:Op woensdag 21 februari 2007 21:27 schreef Ladidadida het volgende:
Daar ligt dus het hele punt: ik hecht 0,0 waarde aan dat hele wetenschapsgebeuren en daar wringt em juist de schoen.
Moet ik mrbomb of Mrbomb zeggen?quote:Op woensdag 21 februari 2007 21:29 schreef mrbomb het volgende:
Even iets anders, het is ook zo bezopen dat je de Namen van 'Heilige' Dingen Enzo met een hoofdletter moet schrijven![]()
Noem me maar Henkquote:Op woensdag 21 februari 2007 21:30 schreef Puzzelaar het volgende:
[..]
Moet ik mrbomb of Mrbomb zeggen?
Jahoor.quote:Op woensdag 21 februari 2007 21:29 schreef mrbomb het volgende:
Even iets anders, het is ook zo bezopen dat je de Namen van 'Heilige' Dingen Enzo met een hoofdletter moet schrijven![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |