Vandaag de grote dag, er zou eindleijk een nieuwe koppeling in de Visa komen. Onderweg naar Emiel (in zijn garage zou het gaan gebeuren) schokte de Visa heel erg op lage snelheden, bovendien begon alles ontzettend naar olie te stinken. Het kabaal bij koppelen was nog steeds traditioneel erg rumoerig. Erg apart dat de mensen bij de stoplichten nu ineens wel bij me uit de buurt blijven... Heeft het toch nog voordelen dat je auto klinkt alsof ie elk moment uit elkaar kan spatten.... Bij Emiel aangekomen eerst zelf eens gekeken waar die stank nu vandaan kwam (ik was vroeg), en het drupte aardig onder de auto vandaan. Emiel was er ook al, kwam naar buiten, en heeft even een kort proefritje gemaakt. Apart om je eigen auto te zien rijden zonder dat je er zelf in zit... Zijn conclusie er is iets goed mis met de versnelingsbak. Na een half uurtje kwam ook 2cv (Voor de CFNL lezers, ik post dit stukje text op 4 fora, en op de andere 3 heet Lelijke Eend 2cv, dus voor het gemak noem ik hem even zo) ons vergezellen, zodat ik verder vooral dienst deed als lampekap
![]()
. Niet erg, was mn sleutel-ontmaagding, en van kijken leer je ook heel veel. Zo ongeveer alles onder de motorkap gedemonteerd, en de versnelingsbak eens nader bekeken. Daar bleek nogal veel speling te zitten op de prise-as waarop 2cv even heeft gebeld met Gerard Maas, die ons telefonisch van advies voorzag. De versnellingsbak nog verder uit elkaar gehaald, en ja hoor, de eerste lager die we tegen kwamen was ondertussen niet veel meer dan metaalslijpsel... Dus nu eerst een nieuwe besteld voor we weer verder kunnen....
De foto's:
![]()
Toen vond ik de motorkap er al leeg uit zien.... 2cv bezig met het weghalen van de voorbumper.
![]()
Daar nog een M6 boutje losdraaien....
![]()
Zusje kijkt toe....
![]()
Emiel is de stang aan het losmaken.
![]()
Dat kan nog leger daar voorin.....
![]()
Het blok kan er bijna uit....
![]()
Een groot gapend gat. Mijn Visa, wat doe je!
![]()
Nou ja, als het niet meer goed komt heb ik in ieder geval een mooie tuinbank...
![]()
Verse tomaten, peren, pruimen en visablokjes! Wie maakt me los!
![]()
Het motorblok en de versnellingsbak gescheiden.
![]()
Commentaar overbodig.
![]()
Moertjes, boutjes, klemmetjes, remmenreiniger, werkplaatshandboek.