Werkelijk schandalig hoe Wilders durft te twijfelen aan de integriteit van democratisch gekozen bewindslieden, alleen maar omdat ze een tweede nationaliteit hebben. Stapt Wilders ook uit de politiek als een ander land hem een paspoort zou opdringen?quote:Wilders: tsunami van islamisering bereikt kabinet
Uitgegeven: 20 februari 2007 14:53
Laatst gewijzigd: 20 februari 2007 15:00
DEN HAAG - Met de komst van de PvdA-staatssecretarissen Ahmed Aboutaleb en Nebahat Albayrak heeft de tsunami van islamisering nu ook het kabinet bereikt. Dat zegt fractievoorzitter Geert Wilders van de Partij voor de Vrijheid dinsdag in zijn column.
Volgens Wilders zijn de Marokkaanse en Turkse overheden nu feitelijk in het hart van het Nederlandse machtscentrum geïnfiltreerd.
Aboutaleb heeft zowel de Nederlandse als de Marokkaanse nationaliteit en daarom is hij volgens Wilders "onderhorig aan de Koning van Marokko". Staatssecretaris Albayrak, zowel Nederlandse als Turkse, is "onderworpen aan de president van Turkije", zo schrijft Wilders.
dubbel? Ik ben blijkbaar een wilders topic uit het oog verloren? Ik zie er alleen nog een over internationaal nieuwsquote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:10 schreef Fir3fly het volgende:
Dubbel en overbodig.
Het topic dan he.
Oh? Sla een willekeurige CV van een politicus er maar op na: Genoeg bijbaantjes te vinden. Allemaal belangenverstrengeling?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:13 schreef Tikorev het volgende:
Bij bewindslieden met twee nationaliteiten ligt belangenverstrengeling op de loer. Een topondernemer van bedrijf A neemt ook geen topfunctie aan bij de directe concurrent B.![]()
Leg mij uit waarom je dat niet zou mogen. Jij bent dus ook voorstander om de discussie niet te voeren. Je had ook kamervoorzitter moeten worden.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:09 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Werkelijk schandalig hoe Wilders durft te twijfelen aan de integriteit van democratisch gekozen bewindslieden, alleen maar omdat ze een tweede nationaliteit hebben. Stapt Wilders ook uit de politiek als een ander land hem een paspoort zou opdringen?![]()
En dan weer die tsunami...Over weinig respect gesproken....
Ja, dus daarom zijn die betaalde bijbaantjes ook niet toegstaan. Hoe kom je erbij dat de regering en kamerleden er bijbaantjes op nahouden? Zouden ze ook geen tijd voor moeten hebben.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:47 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Oh? Sla een willekeurige CV van een politicus er maar op na: Genoeg bijbaantjes te vinden. Allemaal belangenverstrengeling?
En dan draaien we het nu om. Iedereen met een Turks paspoort is loyaal aan Turkije. Hoe kun je loyaal zijn aan twee landen?quote:Afgezien daarvan is een nationaliteit niet te vergelijken met een baan. Iedereen met een Nederlands paspoort is loyaal aan Nederland, zeker in een politieke functie, totdat landverraad aangetoond kan worden.
Het gaat er toch ook niet om of er al problemen zijn opgetreden. Het gaat erom of het een wenselijke situatie is. Daarom moet de discussie ook gevoerd worden.quote:Ik durf te wedden dat Wilders geen enkel, maar dan ook werkelijk helemaal geen enkel, bewijsstuk heeft wat direct of indirect ook maar het vermoeden van landverraad kan aantonen, afgezien van een tweede paspoort, wat overigens hoofdzakelijk opgedrongen wordt.
Volgens mij heeft wilders het alleen over de regering gehad. Maar precies weet ik het niet.quote:Overigens, ik heb Wilders nog niet gehoord over de dubbele nationaliteit van Maxima? Ook zij mag haar nationaliteit van Argentinie niet opgeven. Gaan we haar ook meteen aan de schandpaal nagelen als landverraadster, onze toekomstige koningin?
Dat is ook niet het probleem. Het probleem is dat volgens dezelfde logica Nederlandse bewindslieden met een Marokkaans paspoort ook loyaal zijn aan Marokko. Dat kan gaan wringen. Gewoon niet doen dus.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:47 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Iedereen met een Nederlands paspoort is loyaal aan Nederland
Ik vind het een belachelijke discussie. Iemand met een Nederlands paspoort, is Nederlander, derhalve loyaal aan Nederland totdat het tegendeel bewezen is.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:50 schreef mr.vulcano het volgende:
[..]
Leg mij uit waarom je dat niet zou mogen. Jij bent dus ook voorstander om de discussie niet te voeren. Je had ook kamervoorzitter moeten worden.![]()
Extremisten in de partij van de dieren? Vertel? Volgens mij is dat een groep mensen die gewoon voor belangen anders dan hun eigen opkomen...quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:54 schreef Het_hupt het volgende:
Wilders is het produkt van een democratie, net zoals die extremisten in de Partij voor de Dieren![]()
Het zijn Nederlandse bewindslieden en in hun functie als Nederlands bewindslid hebben ze de eed afgelegd alleen Nederlands belang te dienen. Ik zie het probleem niet, tenzij je ze al bij voorbaat schuldig acht aan landverraad?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:00 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dat is ook niet het probleem. Het probleem is dat volgens dezelfde logica Nederlandse bewindslieden met een Marokkaans paspoort ook loyaal zijn aan Marokko. Dat kan gaan wringen. Gewoon niet doen dus.
Dat is een persoonlijk belang, waar het gevaar van persoonlijke verrijking op de loer ligt, dat vind ik toch iets heel anders.quote:Net zoals Minister Veerman van Links de dagelijkse leiding van zijn boerderijen moest afstaan omdat er ook belangenverstrengeling op de loer lag zolang hij ook Minister van Landbouw was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |