Dat moet kunnen.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:16 schreef B.ertha het volgende:
Kun je geen hintje geven?
RoofingBurner +1quote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:20 schreef RoofingBurner het volgende:
Ik weet het al, ik heb een ander boek van deze gesjeesde figuur staan het heet Schepen Vergaan. Half gelezen, kutboek. Naam schrijver James Patterson.
Nee, die niet, maar ik zoek een componist, geen schrijvertquote:
melodietje komt uit de film 'the Sting'quote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:36 schreef SaskiaR het volgende:
Het melodietje ken ik ja ... maar wie schreef het???
quote:![]()
(24 november 1868 - 1 april 1917) was een Amerikaans pianist en ragtime-componist. Hij begon als musicus in zijn tienerjaren, en studeerde later muziek aan het George Smith College in Sedalia.
Hij schreef meer dan 30 rags, waaronder Maple Leaf Rag en The Entertainer, en de opera Treemonisha. Naast componist waseen begenadigd pianist en cornettist.
Er zijn ook pianolarollen bewaard gebleven, ingespeeld door![]()
zelf. Daardoor kunnen we tot de dag van vandaag horen hoe hij zijn rags speelde.
De muziek van![]()
kreeg opnieuw bekendheid toen in de film The Sting (met Robert Redford en Paul Newman) zijn muziek gebruikt werd. Later werd de song "Aunt Dinah blew the horn" uit de opera Treemonisha van
![]()
populair door het programma Toppop als tune waarop het ballet van Penny de Jager danste.
Jij mag niet meer raden...want het is goed. Tong80 +1quote:
Misschien moet je dit soort vragen voortaan dan maar voor MUZ bewarenquote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:28 schreef tong80 het volgende:
Ik heb hem net ook in Muziek gesteld en daar waren er gelijk 3 die het wisten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |