Overpad is één.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 10:03 schreef Mark_V het volgende:
Overpad ehhhhh
verbod om schuurtjes neer te zetten
verbod om een huis te bouwen dat niet wit is
Laatst heb ik nog aan je gedacht toen ik een kelderbandslot had afgebeeld en niemand het wist.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 10:07 schreef Mark_V het volgende:
kan je niet gewoon weer vragen over hengen stellen
recht op uitzicht is 2quote:Op dinsdag 20 februari 2007 10:09 schreef Mark_V het volgende:
recht op uitzicht
recht een deel van de pruimen van een boom van de buren
Die had ik wel geweten jaquote:Op dinsdag 20 februari 2007 10:08 schreef RoofingBurner het volgende:
[..]
Laatst heb ik nog aan je gedacht toen ik een kelderbandslot had afgebeeld en niemand het wist.
Dat je iemand moet toestaan (als het niet anders kan natuurlijk) om via jouw pad zijn perceel te betreden. Dergelijke 'erfdienstbaarheden' worden notarieel vastgelegd.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 10:29 schreef PhysicsRules het volgende:
wat is overpad eigenlijk?
Nee, het heeft bijvoorbeeld met water en balken te maken.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:13 schreef erkel het volgende:
Recht om er iets op te verbouwen?
Zou het dan niet andersom zijn: recht om een scheidslijn te plaatsen. De ander moet instemmen en een bijdrage leveren?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:20 schreef erkel het volgende:
Recht om met wederzijdse instemming op de scheidslijn een sloot of schutting te plaatsen
Op je eigen terrein mag je toch zelf bepalen wat je daar neer plemt om de buren niet te zien (als het maar niet te hoog is) Heb wel scheidingslijnen gezien met schutting en coniferen naast elkaar of iets dergelijks.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:25 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Zou het dan niet andersom zijn: recht om een scheidslijn te plaatsen. De ander moet instemmen en een bijdrage leveren?
Aangezien ik hier echt niet uitkom heb ik het wetboek er maar eens op nageslagen. Daar staat juist letterlijk dat het wel op plaatsen van zaken kan gaan. Waar baseer je op dat er 3 specifieke erfdienstbaarheden zijn?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:44 schreef RoofingBurner het volgende:
Het gaat om zaken waarvan je iets van de buren MOET tolereren, omdat het gewoon niet anders opgelost kan worden. Het gaat niet om het wel- of niet plaatsen van schuttingen, vruchtgebruik of andere zaken.
Ik noem:
-recht van overpad
-recht van water....
-recht van in......
Oké, kunnen we eindelijk door. Homdeck +1quote:Op dinsdag 20 februari 2007 12:40 schreef Homdeck het volgende:
quatre mains
Legolas +1quote:Op dinsdag 20 februari 2007 12:51 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Margaretha (sp?) van Parma, toch?
Ik ben zo godverrekte slecht in acteursquote:Op dinsdag 20 februari 2007 13:04 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Het is bij mijn weten geen maliënkolder dat hij aanheeft.
Hij komt mij niet bekend voor, dus Startrek, Babylon5 en Stargate vallen iig af.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 13:17 schreef Mark het volgende:
Weer een SF-serie?
Misschien kunnen ze er beter allemaal af.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 13:17 schreef Mark het volgende:
NB: volgens mij moet er bij Carolyne1575 nog een puntje af wegens voor laten zeggen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |