abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46469244
quote:
Rusland dreigt het Amerikaanse raketafweersysteem te bombarderen. Als in Europa wordt gestart met de installatie van het schild zal Rusland weer starten met de productie van langeafstandsraketten. Generaal Nikolaj Solovtsov van de Russische strijdmacht verklaarde dat zijn land dan zijn raketten op het afweersysteem zal richten.

Positief
De Poolse en Tsjechische regeringen besluiten binnenkort of ze akkoord gaan met de bouw van een raketafweersysteem op hun grondgebied. De landen lieten al weten er positief tegenover te staan. Moskou dreigt ook uit het INF-verdrag (gesloten in 1987) tussen de VS en Rusland te stappen, in dat verdrag werd de productie van raketten met een bereik van 500 tot 5500 kilometer verboden. Raketten die in Moskou op Europa gericht stonden werden verboden, maar ook kruisraketten die de VS had gestationeerd in onder meer België werden weggehaald. Het zal volgens Solovtsov vijf tot zes jaar duren voordat Rusland de raketten heeft geproduceerd. De voormalige Sovjet-Unie heeft altijd negatief tegenover het raketschild gestaan.
Koude oorlog #2?
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_46469438
Dan hebben die navopatrouilles langs de grens nog zin ook.
Zyggie.
pi_46469768
Wat willen die debiele Russen nou? Weer een faillisement vanwege een wapenwedloop die ze toch niet kunnen volhouden? Ik dacht dat een ezel zich nooit twee keer aan dezelfde steen stootte, maar blijkbaar hebben Russische ezels daar nog nooit van gehoord.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_46469859
Die Russen zijn zo dom nog niet.
2 bier graag..
Dank U
  maandag 19 februari 2007 @ 20:37:54 #5
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_46469967
quote:
Op maandag 19 februari 2007 20:33 schreef Hathor het volgende:
Wat willen die debiele Russen nou? Weer een faillisement vanwege een wapenwedloop die ze toch niet kunnen volhouden? Ik dacht dat een ezel zich nooit twee keer aan dezelfde steen stootte, maar blijkbaar hebben Russische ezels daar nog nooit van gehoord.
Yup, bend over and take it up the ass door de Amerikanen is natuurlijk een aanlokkelijke optie.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_46470142
Stond ook al hier... is ook min of meer vervolg op de zet van de VS/NAVO

NAVO overweegt raketafweer voor Europa
pi_46470193
Dat vind ik niet hetzelfde.
2 bier graag..
Dank U
  Donald Duck held maandag 19 februari 2007 @ 20:43:51 #8
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_46470230
Niet te vertrouwen die russen. Dit dreigement rechtvaardigt het schild juist.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 19 februari 2007 @ 20:47:22 #9
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_46470402
quote:
Op maandag 19 februari 2007 20:43 schreef __Saviour__ het volgende:
Euh...

Wie is er nou bezig de balans te verstoren?
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_46470441
quote:
Op maandag 19 februari 2007 20:47 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Euh...

"Er raakt helemaal niks verstoord."
pi_46470453
quote:
Op maandag 19 februari 2007 20:47 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Euh...

Belgie.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 19 februari 2007 @ 20:54:52 #12
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_46470762
quote:
Ach ja, Saviour, alles wat rechts van de Elbe ligt is verdacht.
pi_46471049
quote:
Op maandag 19 februari 2007 20:43 schreef __Saviour__ het volgende:
Provocatie zegt je niets?

Gevaarlijke redenering, zo doen ze dat in Florida tegenwoordig ook.
  Donald Duck held maandag 19 februari 2007 @ 21:03:18 #14
46149 __Saviour__
pi_46471208
kernonderzeeërs voor de kust van rusland leggen, dát zou provocatie zijn.
een zelfverdedigingschild bouwen is geen provocatie naar rusland toe
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_46471210
Shit het lijkt gvd wel 1982. Geen goeie ontwikkeling dit.
  Moderator maandag 19 februari 2007 @ 21:04:01 #16
8781 crew  Frutsel
pi_46471235
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:03 schreef __Saviour__ het volgende:
die liggen er vast ook wel
  Donald Duck held maandag 19 februari 2007 @ 21:05:04 #17
46149 __Saviour__
pi_46471298
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:04 schreef Frutsel het volgende:
die liggen er vast ook wel
ongetwijfeld. maar niet openlijk.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  maandag 19 februari 2007 @ 21:07:04 #18
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_46471378
quote:
Joh, ga je eens inlezen waarom dat ding al niet door Reagan werd gebouwd en waarom dat toen al te gevaarlijk werd geacht okay?
pi_46471491
goed nieuws!
Geile Breezerhoer!
Webicon max 100kB, geen 508kB
  maandag 19 februari 2007 @ 21:09:11 #20
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_46471492
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:03 schreef RZero het volgende:
Shit het lijkt gvd wel 1982. Geen goeie ontwikkeling dit.
Juist wel, terug naar de goede oude tijd.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Donald Duck held maandag 19 februari 2007 @ 21:09:18 #21
46149 __Saviour__
pi_46471499
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:07 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Joh, ga je eens inlezen waarom dat ding al niet door Reagan werd gebouwd en waarom dat toen al te gevaarlijk werd geacht okay?
Joh, ga eens even inzien dat de wereld verandert en dat steeds meer vijandige staten langeafstandrakketten en kernwapens ontwikkelen, okay?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  maandag 19 februari 2007 @ 21:11:15 #22
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_46471611
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:09 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Joh, ga eens even inzien dat de wereld verandert en dat steeds meer vijandige staten langeafstandrakketten en kernwapens ontwikkelen, okay?
Okay, noem maar eens een land waarvan de raketten over Polen heenmoeten. Een land met lange-afstandsraketten die het Westen vijandig gezind is of die daadwerkelijk bezig is dat soort dingen te ontwikkelen.
  maandag 19 februari 2007 @ 21:11:41 #23
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_46471633
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:09 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Jij bent ook echt het exponent van de beknepen rechtse Amerikaanse agenda.
Zyggie.
  maandag 19 februari 2007 @ 21:13:04 #24
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_46471691
En Saviour, wat belet het Westen om Rusland plat te bombarderen veilig vanachter hun schild om daarna in alle rust Siberische grondstoffen te gaan ontginnen?

Aangezien het Westen wat agressiever is gebleken de afgelopen paar honderd jaar dan Rusland is dat een iets reeëlere optie en groot gelijk dat Rusland er niet blij mee is. Wederzijdse vernietiging was het enige dat ons door de koude oorlog heenhielp.
  Donald Duck held maandag 19 februari 2007 @ 21:17:46 #25
46149 __Saviour__
pi_46471926
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:11 schreef Dagonet het volgende:
Okay, noem maar eens een land waarvan de raketten over Polen heenmoeten. Een land met lange-afstandsraketten die het Westen vijandig gezind is of die daadwerkelijk bezig is dat soort dingen te ontwikkelen.
Polen is maar een lanceringspunt vanuit waar afweerraketten met een groot bereik kunnen worden gelanceerd.
Het is een mooi redelijk centraal punt om Europa te verdedigen tegen bijv. raketten vanuit Iran.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_46471961
Ik denk dat Europa dit keer maar eens achter Rusland moet staan.
Het is ONS gas! Toch?
2 bier graag..
Dank U
  Donald Duck held maandag 19 februari 2007 @ 21:19:06 #27
46149 __Saviour__
pi_46472004
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:13 schreef Dagonet het volgende:
En Saviour, wat belet het Westen om Rusland plat te bombarderen veilig vanachter hun schild om daarna in alle rust Siberische grondstoffen te gaan ontginnen?
Omdat dat gewoon niet gebeu. De VS heeft ook wel door dat Rusland nog altijd vernietigend kan terugslaan, raketschild of niet.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  maandag 19 februari 2007 @ 21:19:40 #28
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_46472049
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:17 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Polen is maar een lanceringspunt vanuit waar afweerraketten met een groot bereik kunnen worden gelanceerd.
Het is een mooi redelijk centraal punt om Europa te verdedigen tegen bijv. raketten vanuit Iran.
Iran, dat volgens de CIA pas ergens in 2017 zou kunnen beschikken over een kernwapen ware het niet dat niets lijkt op een kernwapenprogramma? Dat Iran? Datzelfde Iran dat nog geen agressie-oorlogen heeft gevoerd? Dat Iran? Je weet wel, één van de eerste ondertekenaars van het non-proliferatieverdrag en regelmatige inspecties. Dat Iran?

Nee, okay. Want dat land is ook écht een bedreiging voor de wereldvrede. .
  maandag 19 februari 2007 @ 21:21:46 #29
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_46472160
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:19 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Omdat dat gewoon niet gebeu. De VS heeft ook wel door dat Rusland nog altijd vernietigend kan terugslaan, raketschild of niet.
Waarom dan provocerend op de grens met Rusland?

Want de landen waar jij bang voor bent komen niet met lange afstandsraketten, die landen komen met asymmetrische oorlogsvoering met bomaanslagen op het grondgebied van de vijand.
  Donald Duck held maandag 19 februari 2007 @ 21:23:10 #30
46149 __Saviour__
pi_46472243
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:19 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Iran, dat volgens de CIA pas ergens in 2017 zou kunnen beschikken over een kernwapen ware het niet dat niets lijkt op een kernwapenprogramma? Dat Iran? Datzelfde Iran dat nog geen agressie-oorlogen heeft gevoerd? Dat Iran? Je weet wel, één van de eerste ondertekenaars van het non-proliferatieverdrag en regelmatige inspecties. Dat Iran?

Nee, okay. Want dat land is ook écht een bedreiging voor de wereldvrede. .
Iran, dat pas 3000 kerncentrifuges heeft geinstalleerd om versneld verrijkt nucleair materiaal te verkrijgen, dat Iran?
Datzelfde Iran dat regelrecht Israel bedreigt met vernietiging, dat Iran?
Nee, okay. Dat is echt een vreedzaam land hoor
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  maandag 19 februari 2007 @ 21:26:59 #31
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_46472429
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:23 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Iran, dat pas 3000 kerncentrifuges heeft geinstalleerd om versneld verrijkt nucleair materiaal te verkrijgen, dat Iran?
Get your facts straight.
quote:
He said Iran could install an industrial scale capacity of 3,000 centrifuges – enough to begin producing fissile material for a bomb – within months.
Financial Times, 1 uur geleden.
En niets mis met nucleair materiaal, is een prima brandstof om energie op te wekken.
Bewijs nou maar eens dat ze kernwapens willen bouwen.
quote:
Datzelfde Iran dat regelrecht Israel bedreigt met vernietiging, dat Iran?
Nee, okay. Dat is echt een vreedzaam land hoor
Welk land hebben ze ooit aangevallen? Dit in tegenstelling tot kernmacht Israël natuurlijk. Je weet wel, dat land dat de resoluties van de VN gebruikt om hun collectieve reet mee af te vegen.

Dát land is veel gevaarlijker gebleken.
  Moderator maandag 19 februari 2007 @ 21:30:32 #32
8781 crew  Frutsel
pi_46472587
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:18 schreef 2biergraag het volgende:
Ik denk dat Europa dit keer maar eens achter Rusland moet staan.
Het is ONS gas! Toch?

Als het zo eenvoudig was
  Donald Duck held maandag 19 februari 2007 @ 21:31:51 #33
46149 __Saviour__
pi_46472660
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:26 schreef Dagonet het volgende:
Get your facts straight.
[..]

Financial Times, 1 uur geleden.
En niets mis met nucleair materiaal, is een prima brandstof om energie op te wekken.
Bewijs nou maar eens dat ze kernwapens willen bouwen.
[..]

Welk land hebben ze ooit aangevallen? Dit in tegenstelling tot kernmacht Israël natuurlijk. Je weet wel, dat land dat de resoluties van de VN gebruikt om hun collectieve reet mee af te vegen.

Dát land is veel gevaarlijker gebleken.
Whatever, al geinstalleerd of binnen een paar maanden. Dat komt op hetzelfde neer, doe niet zo flauw.
En nucleair materiaal dat ook prima geschikt is om wapens mee te maken. Dat gecombineerd met de dreiging richting israel doet toch wel denken dat ze het niet voor alleen voor vreedzame doeleinden zullen gebruiken.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Moderator maandag 19 februari 2007 @ 21:34:04 #34
8781 crew  Frutsel
pi_46472756
Feit is ook dat er een prima akkoord lag voor Iran, met nucleaire energie, wat ze hebben afgewezen...
  maandag 19 februari 2007 @ 21:35:26 #35
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_46472819
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:31 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Whatever, al geinstalleerd of binnen een paar maanden. Dat komt op hetzelfde neer, doe niet zo flauw.
En nucleair materiaal dat ook prima geschikt is om wapens mee te maken. Dat gecombineerd met de dreiging richting israel doet toch wel denken dat ze het niet voor alleen voor vreedzame doeleinden zullen gebruiken.
quote:
Iran plans to install up to 54,000 centrifuges in all, which would allow for larger-scale enrichment that would produce enough nuclear fuel to run a 1,000-megawatt nuclear power plant for a year.
Ja, aan 3000 centrifuges heb je ook wat. .

Als ze het Westen willen pakken dan kappen ze gewoon met de olie-uitvoer naar het Westen en verschuiven ze dat naar China, geen enkel wapen voor nodig.
  Donald Duck held maandag 19 februari 2007 @ 21:37:29 #36
46149 __Saviour__
pi_46472914
De benodigde aantallen ken ik niet. Maar goed, 54.000 dan. Nog erger. Als ze zoveel kunnen met hun olie hebben ze ook geen nucleaire energieopwekking nodig.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Moderator maandag 19 februari 2007 @ 21:38:07 #37
8781 crew  Frutsel
pi_46472934
MOSCOW — Poland and the Czech Republic risk being targeted by Russian missiles if they agree to host elements of the proposed U.S. missile defense system, a top Russian general warned Monday in the latest in a series of increasingly bellicose statements from Moscow.

President Vladimir Putin has said he does not trust U.S. claims that it wants to deploy missile defense components in Europe to counter threats from Iran, and warned that Russia could take retaliatory action.

Gen. Nikolai Solovtsov, head of Russia's missile forces, said the U.S. move would upset strategic stability.

"If the governments of Poland and the Czech Republic take such a step ... the Strategic Missile Forces will be capable of targeting these facilities if a relevant decision is made," he said.

The United States said last month that it wants to build a missile defense system in eastern Europe to protect the eastern United States and Europe from missiles launched from "rogue nations" in the Middle East. It would be the first such site in Europe.

The Czech government reiterated Monday that the U.S. defense system was not aimed at Russia.

It is a passive defense against a different threat about which Russia has been informed in detail," the Foreign Ministry said in a statement from Prague. "It is nonsense from a military point of view that Russia could pull out of the treaty banning medium-range missiles and build additional military capabilities as a response to the U.S. missile defense."

But Solovtsov voiced concerns that Washington, which is planning to deploy 10 interceptors in Poland, could boost their number in the future. He warned that a hypothetical military action could have "grave consequences for all parties involved."

He also said that it would take only five or six years, or even less, to build new, upgraded versions of missiles scrapped under the Intermediate Range Nuclear Forces (INF) treaty -- the 1987 agreement signed by Soviet leader Mikhail Gorbachev and U.S. President Ronald Reagan banning medium-range missiles.

"It is not difficult to restore their production," Solovtsov told a news conference. "The missiles were dismantled, but the production technology has remained."

At a security conference in Munich earlier this month, Putin said the INF treaty was outdated, and that many nations had since developed medium-range missiles eliminated by Russia and the United States. The chief of the military's General Staff later warned that Moscow's decision to pull out of the treaty would depend on whether the United States deploys the missile defense components in Europe.

Solovtsov said Russia would not simply copy the Soviet medium-range SS-20 missiles scrapped under the INF treaty but would develop a new missile with improved performance.

He also said Russia would continue gradually replacing Soviet-built intercontinental ballistic missiles with new Topol-M missiles, and would fully rearm around 2016 while maintaining levels under a 2002 arms control treaty signed by Putin and U.S. President George W. Bush. That treaty obliging both sides to cut their strategic nuclear weapons by about two-thirds by 2012, down between 1,700 to 2,200 missiles.

Putin also warned in Munich that Russia could respond to the deployment of U.S. missile defense in Europe by building new, more efficient weapons. He had previously boasted that Russia was developing new missiles that would be impossible for an enemy to intercept.

"It's possible to deploy such weapons shortly if the situation requires that," Solovtsov said, though he refused to elaborate.

He also said the military was considering plans for fitting multiple nuclear warheads to its new Topol-M missiles.

Military analyst Pavel Felgenhauer said that Russia was likely to fit multiple warheads to its new missiles after the expiration of the 1991 START I arms reduction treaty between the United States and the Soviet Union which barred Russia from such a move.

"Russia doesn't need it now, since the military still has a lot of Soviet-built missiles," he said.
pi_46473019
quote:
Mwoach, moet nog zien wie er failliet gaat door een wapenwedloop.
Rusland heeft lekker veel landen afhankelijk gemaakt van hun aardgas.

En de VS heeft andere landen afhankelijk gemaakt van.... eeerm.....
FOK! verstandig, lees een P.I.
  maandag 19 februari 2007 @ 21:40:48 #39
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_46473052
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:37 schreef __Saviour__ het volgende:
De benodigde aantallen ken ik niet. Maar goed, 54.000 dan. Nog erger. Als ze zoveel kunnen met hun olie hebben ze ook geen nucleaire energieopwekking nodig.
Ja, want die olie blijft ook ééuwig bestaan.
Ze willen nu over op kernenergie zodat ze voorbereid zijn en niet zonder inkomsten zitten.
  maandag 19 februari 2007 @ 21:43:29 #40
147235 Bombardier
The artillery man
pi_46473155
quote:
Dat is het wel degelijk. Dat is namelijk de enige reden waarom ze er geïnstalleerd worden. Pure provocatie.
Gerasimenko: Task received. Destroy target 60-65 with missile fire, accept control of fighter from Smyrnykh.
Kornukov: Carry out the task, destroy it!
  Donald Duck held maandag 19 februari 2007 @ 21:43:57 #41
46149 __Saviour__
pi_46473171
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:40 schreef Dagonet het volgende:
Ze willen nu over op kernenergie zodat ze voorbereid zijn en niet zonder inkomsten zitten.
Die olie blijft nog wel enkele tientallen jaren minstens.
Waarom dan nu al hoogwaardig kernmateriaal opwekken? Dan zitten ze alleen maar met een berg hoogradiocactief afval dat lange tijd opgeslagen moet worden tegen hoge kosten en risico's. En tegen de tijd dat ze alternatieve energiebronnen nodig hebben, zijn de installaties die ze nu willen gaan bouwen al dik verouderd.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  maandag 19 februari 2007 @ 21:49:27 #42
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_46473396
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:43 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Die olie blijft nog wel enkele tientallen jaren minstens.
Waarom dan nu al hoogwaardig kernmateriaal opwekken? Dan zitten ze alleen maar met een berg hoogradiocactief afval dat lange tijd opgeslagen moet worden tegen hoge kosten en risico's. En tegen de tijd dat ze alternatieve energiebronnen nodig hebben, zijn de installaties die ze nu willen gaan bouwen al dik verouderd.
Omdat ze het willen? Omdat ze het kunnen? Omdat ze liever hun eigen grondstoffen zoveel mogelijk gebruiken om geld te verdienen? Waarom wil een land kernenergie? Hell, misschien hebben ze wel een beter milieu voor ogen.
  maandag 19 februari 2007 @ 21:50:52 #43
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_46473455
Punt is dat jij ze blijft wantrouwen en kom nu eens met concrete bewijzen dat ze kernwapens willen bouwen en het niet zoals zij ook zeggen voor energieopwekking willen gebruiken.

En dus (sleep terug ontopic) is dat afweerschild nutteloos en een provocatie richting een getergd rusland
pi_46473460
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:49 schreef Dagonet het volgende:
Omdat ze het willen? Omdat ze het kunnen? Omdat ze liever hun eigen grondstoffen zoveel mogelijk gebruiken om geld te verdienen? Waarom wil een land kernenergie? Hell, misschien hebben ze wel een beter milieu voor ogen.
In het geval van Iran gok ik nog wel dat het ze te doen is om eventueel een kern- of vuile bom te kunnen maken is. Dat je er ook energie mee op kunt wekken is mooi meegenomen.
  maandag 19 februari 2007 @ 21:51:56 #45
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_46473508
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:50 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

In het geval van Iran gok ik nog wel dat het ze te doen is om eventueel een kern- of vuile bom te kunnen maken is. Dat je er ook energie mee op kunt wekken is mooi meegenomen.
Zou best kunnen maar geen enkele inspectie wijst daarop. En een vuile bom bezorg je niet per raket, dus is een schild ook nutteloos.
  Donald Duck held maandag 19 februari 2007 @ 21:54:38 #46
46149 __Saviour__
pi_46473599
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:50 schreef Dagonet het volgende:
Punt is dat jij ze blijft wantrouwen en kom nu eens met concrete bewijzen dat ze kernwapens willen bouwen en het niet zoals zij ook zeggen voor energieopwekking willen gebruiken.

En dus (sleep terug ontopic) is dat afweerschild nutteloos en een provocatie richting een getergd rusland
Jij blijft het als provocatie zien en vind Iran geen bedreiging. Ik blijf het tegenovergestelde vinden. Prima, ik hoef het niet eens met je te worden.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_46473703
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:51 schreef Dagonet het volgende:
Zou best kunnen maar geen enkele inspectie wijst daarop. En een vuile bom bezorg je niet per raket, dus is een schild ook nutteloos.
Ben ik met je eens, het is dan ook meer een "onderbuikgevoel" van mij.

Dacht zelf ook al dat Iran het opraken van de olie misschien voor wil zijn en vóór die tijd al volledig op kernenergie overgeschakeld wil zijn.
pi_46473799
Oja, en zo'n raketschild helpt inderdaad niet tegen vuile bommen, maar uiteraard wel tegen raketten van zogenaamde schurkenstaten. Hoe verder die wegblijven van de VS, des te beter voor het huidige VS.
Door 9/11 hebben ze misschien wel door dat ze tegen "homeland terrorism" niet zoveel kunnen doen, maar om hun eigen mensen voor te houden dat ze er wel iets tegen doen, misschien dit schild. Als een soort goocheltruuk, zo je wilt.
  maandag 19 februari 2007 @ 22:03:37 #49
78843 mrbomb
Open misère praatje
pi_46473967
Volgens mij is het allemaal onderdeel van een populariteitscampagne voor Poetin. Russen zijn nou eenmaal vrij nationalistisch ingesteld en daar speelt Poetin op in.

Afgelopen zaterdag stond hier ook een goed artikel over in het NRC, trouwens.
Why does it hurt when I pee?
pi_46474048
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:34 schreef Frutsel het volgende:
Feit is ook dat er een prima akkoord lag voor Iran, met nucleaire energie, wat ze hebben afgewezen...
In 2003 kwamen ze met een voorstel naar de Amerikanen om het nucleaire geschil op te lossen en lief te zijn in Irak, Libanon en Palestina. Dat werd door de Amerikanen direct afgewezen. Kennelijk paste het niet bij het beleid Iran neer te zetten als grote boeman.
  maandag 19 februari 2007 @ 22:11:46 #51
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_46474272
quote:
Het gaat niet om dezelfde steen. Er zijn geen twee supermachten meer, die elkaar moeten aftroeven om de indruk te wekken dat ze een allesomvattende oorlog kunnen winnen. De machtsverhoudingen zijn duidelijk, de VS en bondgenoten zijn de supermacht, Rusland speelt gewoon de underdog en hoeft geen wapenwedloop aan te gaan. Het enige wat ze nodig hebben is een paar kernwapens, en die hebben ze. Rusland weet dat de VS, zeker vanwege Irak, militair nauwelijks iets kunnen, en dan mag Rusland militair gezien ver achterliggen, het blijft een land dat je niet overrompeld of iets dergelijks.

Rusland hoeft dus geen full-scale oorlog te verwchten, hoeven dus niet volop te investeren voor zo'n oorlog, en hangen nu lekker popi-jopi uit door wat te provoceren met daarin een goede kern van waarheid. Gelijkenissen met de Koude Oorlog, maar in ieder geval zonder de gevaren van toen.

Natuurlijk, met wat gerichte acties zou de VS Rusland politiek kunnen destabiliseren, maar dat lijkt me een groter gevaar en opent mogelijkheden voor terroristen. Irak is wrs een goede les, maar dat is maar een kweekvijvertje voor doe-het-zelf-terroristen. Nee, het gaat dan meer om een situatie als Pakistan in het kwadraat, met een onvoorspelbaar clubje boeven aan de nuke-knoppen en controle over een heel land.

Sisser, bekoelde relaties, uiteindelijke meer toenadering vanwege grotere gevaren in de wereld en gemeenschappelijke belangen. Europa moet een beetje als derde hond zelfstandig en als eenheid het been oppakken.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_46475128
quote:
Wat willen de Amerikanen nou ?? die een derde wereldoorlog willen uitlokken
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  maandag 19 februari 2007 @ 22:38:26 #53
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_46475351
quote:
De economie van Rusland groeit ook erg hard binnen 10 jaar hoort het bij de top 6 van de wereld
http://en.rian.ru/business/20050602/40463851.html
http://www.prime-tass.com/news/show.asp?topicid=65&id=385156
quote:
Under a model crafted by Aton's chief economist, Peter Westin, the goal of doubling GDP would be met by 2011, while GDP per capita would exceed that of Portugal's by 2012. According to Westin's calculations, Russia's GDP would exceed Germany's and Britain's by 2015.
  maandag 19 februari 2007 @ 22:56:41 #54
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_46476138
quote:
Op maandag 19 februari 2007 20:48 schreef Hathor het volgende:

[..]

Belgie.
dus je geeft toe dat Belgie wél nog invloed heeft

Voor de rest; wat een belabberde toestand voor Europa wederom. Trachtten we eerst eens een gezamelijk feestje te bouwen ; komen die moslimterror's en nu dus ook nog de US en RU zich met ons europatje als "pasmunt" bezighouden...... grrrr , ik word hier een beetje moe van. Kunnen die landen niet emigreren naar een andere planeet; en samen 'n jointje roken.. Ik zeg : Europa onafhankelijk !
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  maandag 19 februari 2007 @ 23:34:14 #55
83951 rashudo
project 2501
pi_46477461
Een tweede koude oorlog, nu extra koud in europa zonder russisch gas. Maar met Red Alert 3 is het wel prima vermaken in je dikke trui.
Their eyes opaque.
pi_46477530
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:40 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Die conventionele kerncentrale's gaan ook niet eeuwig mee, waarom nu plaatsen terwijl je op een oceaan aan olie zit?
pi_46477658
De reden dat Rusland zo reageerd is omdat Amerika op deze manier de status quo doorbreekt.
Tot nu toe konden noch Rusland noch Amerika met nucleaire bommen aanvallen omdat dat zelfmoord zou zijn. Zodra Amerika 1 bom lanceert, dan lanceren de Russen er ook meteen 1 en dan zijn allebei de landen naar de knoppen. Omdat beide landen dit wisten is WWIII nog niet uitgebroken

Maar... als de VS nu een schild gaan bouwen om mogelijke Russische bommen te onderscheppen, dan is Rusland opeens enorm kwetsbaar. Zij kunnen nu geraakt worden door Amerikaanse lange afstandsraketten zonder dat ze direct in de tegenaanval kunnen gaan. Lijkt me voor Rusland een vrij goede reden om tegen dit schild te zijn.
Het is voor beide landen veel beter om de status quo te behouden omdat het idee van mutual destruction verzekert dat WWIII niet uitbreekt. Dat Bush nu die oude stabiliteit wil doorbreken lijkt me dan ook niet verstandig
pi_46491928
quote:
Op maandag 19 februari 2007 23:40 schreef Justaname het volgende:
De reden dat Rusland zo reageerd is omdat Amerika op deze manier de status quo doorbreekt.
Tot nu toe konden noch Rusland noch Amerika met nucleaire bommen aanvallen omdat dat zelfmoord zou zijn. Zodra Amerika 1 bom lanceert, dan lanceren de Russen er ook meteen 1 en dan zijn allebei de landen naar de knoppen. Omdat beide landen dit wisten is WWIII nog niet uitgebroken

Maar... als de VS nu een schild gaan bouwen om mogelijke Russische bommen te onderscheppen, dan is Rusland opeens enorm kwetsbaar. Zij kunnen nu geraakt worden door Amerikaanse lange afstandsraketten zonder dat ze direct in de tegenaanval kunnen gaan. Lijkt me voor Rusland een vrij goede reden om tegen dit schild te zijn.
Het is voor beide landen veel beter om de status quo te behouden omdat het idee van mutual destruction verzekert dat WWIII niet uitbreekt. Dat Bush nu die oude stabiliteit wil doorbreken lijkt me dan ook niet verstandig
zoals al gezegt zo`n systeem haalt hooguit 100 raketten neer en niet de 1000den die rusland kan sturen verder komt het systeem niet hoog genoeg voor icbm`s

Het is gewoon elkaar een beetje klieren.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_46497789
Rusland is nog altijd een paranoïde en expansionistisch land, jammer dat ze het Westen niet als vriend willen/kunnen zien.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 18:31:46 #60
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_46497901
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 18:28 schreef Perun het volgende:
Rusland is nog altijd een paranoïde en expansionistisch land, jammer dat ze het Westen niet als vriend willen/kunnen zien.
Vergeleken met het Westen, hoeveel landen heeft Rusland ooit veroverd? Afgerond op hele continenten?
  Moderator dinsdag 20 februari 2007 @ 18:32:13 #61
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_46497917
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')