Nee, maar wij worden constant gebeld/gevraagd te werken. Als de zaterdagwerkers hier collectief besluiten niet meer door de week te werken, krijgen de heer en dame teamcoach het nog lastig om alles rond te krijgen.quote:Op dinsdag 3 april 2007 13:17 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Worden we dan geacht door de week te gaan werken?
Jeetje ja. Ik zie het inderdaad al voor me. Wat mij betreft is het dan makkelijk: ik doe niets extra's meer voor het bedrijf en ik ga niet meer coulant doen over onregelmatigheden.quote:Op dinsdag 3 april 2007 14:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Dus ik zie het al voor me als zaterdagbesteller. Die dikke 10 euro per uur is straks rond de 8 euro, die vijfde bovenwettelijke vakantieweek gaat er ook aan, etc.
Hmm.. ik denk dat ik mijn vakantieuren dan maar versneld laat uitbetalen. Ik zie het nog wel gebeuren dat die uren straks zomaar komen te vervallen na bijvoorbeeld één jaar..quote:Op dinsdag 3 april 2007 14:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ook zullen de arbeidsvoorwaarden worden versoberd. Oa de vergoeding woon-werkverkeer en TOT zullen omlaag gaan. Ook wil men de salarissen marktconformer gaan maken. Voor de goede orde: dit geldt voor iedereen onder de TNT-CAO, de zaterdagCAO en de postbezorgersCAO.
Dus ik zie het al voor me als zaterdagbesteller. Die dikke 10 euro per uur is straks rond de 8 euro, die vijfde bovenwettelijke vakantieweek gaat er ook aan, etc.
Ik ook...voor ons is zaterdag ook een verplichte bijeenkomst georganiseerd. Maar volg het hier ook maar effequote:Op dinsdag 3 april 2007 19:03 schreef Carport het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar de uitkomsten van de gesprekken van anderen hier
In mijn uitnodiging stond dat zaterdagwerkers welkom waren om bij de presentatie aan te schuiven, maar dat het niet verplicht was. Ik denk eerlijk gezegd niet dat ze concreter gaan worden dan wat er al in dat krantje stond: hoe die CAO-versobering eruit komt te zien is nog niet bekend. Gedurende heel 2007 zal TNT gaan overleggen met oa de bonden, en eea zal dan per 01/01/08 gestalte gaan krijgen.quote:Op dinsdag 3 april 2007 19:27 schreef Ohrpolster. het volgende:
[..]
Ik ook...voor ons is zaterdag ook een verplichte bijeenkomst georganiseerd. Maar volg het hier ook maar effe
Ik ben benieuwd wat dit voor mij als zaterdagwerker nou concreet gaat betekenen...
Dat kunnen ze volgens mij niet maken. Dat valt nog onder het oude CAO toch?quote:Op dinsdag 3 april 2007 19:03 schreef Carport het volgende:
[..]
Hmm.. ik denk dat ik mijn vakantieuren dan maar versneld laat uitbetalen. Ik zie het nog wel gebeuren dat die uren straks zomaar komen te vervallen na bijvoorbeeld één jaar..
Ik ook, ben er niet bij.quote:Ik ben benieuwd naar de uitkomsten van de gesprekken van anderen hier
idd ja, zei ik ergens anders ook al.. zolang TNT maar winsten blijft halen van 800 miljoen euroquote:Op dinsdag 3 april 2007 21:41 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Mijn uitsmijter is toch wel het eerste punt van de voordelen voor TNT van de bezuinigingen: TNT blijft een gezond bedrijf. Net alsof je dat ook maar iets kan schelen als je thuis van je uitkeringje rond moet komen omdat je d'r uit bent geflikkerd.
1,5 uur?quote:Op dinsdag 3 april 2007 21:41 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Gewoon dat blaadje doorlezen, scheelt je weer 1,5 uur.
quote:Op maandag 2 april 2007 20:27 schreef Smeich het volgende:
Wij kregen ook een brief afgelopen zaterdag met als mooi zinnetje op het eind 'Tijd wordt betaald voor zover het niet in diensttijd past"![]()
Hoe willen ze de lonen van postbezorgers marktconform maken? Het enige wat ik kan bedenken is dat ze zie dan ook per brief zouden gaan uitbetalen. Zolang ze echter een arbeidsovereenkomst hebben is het binnen de regels van de wet haast onmogelijk om hun beloning nog minimaler te maken. Wat willen ze van die mensen nog afpakken? Het kerstpakket?quote:Op dinsdag 3 april 2007 21:41 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Heb weinig meer gehoord dan dat ik het boekje "Omslag" stond. We kregen de videoversie van dat interview met die Kooistra te zien en daarna nog een Powerpoint-presentatie met alle punten op een rijtje.
De lonen voor postbezorgers moeten marktconform worden (lees: net zo laag als Sandd enzo dus), en fulltimers gaan er flink op achteruit als de plannen van TNT doorgevoerd worden. Maar gelukkig zijn ze sociaal, dus zaaien ze ook geen onrust ofzo door te stellen dat er minimaal 6500 man uitmoeten. Zoals een collega al opmerkte: "We gaan er financieel op achteruit, en dan nog hebben we geen garantie dat we aan het werk blijven".
Mijn uitsmijter is toch wel het eerste punt van de voordelen voor TNT van de bezuinigingen: TNT blijft een gezond bedrijf. Net alsof je dat ook maar iets kan schelen als je thuis van je uitkeringje rond moet komen omdat je d'r uit bent geflikkerd.
Gewoon dat blaadje doorlezen, scheelt je weer 1,5 uur.
Het zal me niks verbazen als ze er ineens mee komen, de OR het goedkeurt en iedereen z'n opgespaarde vrije dagen uit 2006 en eerder kwijt isquote:Op dinsdag 3 april 2007 20:23 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Dat kunnen ze volgens mij niet maken. Dat valt nog onder het oude CAO toch?
Ik begin er eigenlijk steeds meer voor te voelen om die Kooistra eens te mailen met de vraag wát hij van plan is in te gaan leveren... Als iedereen dat nou doet, zou er misschien een lichtje bij hem moeten gaan brandenquote:Op dinsdag 3 april 2007 22:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Maar ik ben blij dat ik door mijn loonoffer de beurzen van de aandeelhouders en en topmanagement kan spekken.![]()
Dat kunnen ze niet maken. Volgens art 642 van deel 7 van het Burgerlijk Wetboek verjaart de aanspraak op verlof 5 jaar na het moment waarop de aanspraak is ontstaan.quote:[Hmm.. ik denk dat ik mijn vakantieuren dan maar versneld laat uitbetalen. Ik zie het nog wel gebeuren dat die uren straks zomaar komen te vervallen na bijvoorbeeld één jaar..
2,5 jaar lang geen loonsverhoging, geen vergoeding voor werk-woon-verkeer, eigen bijdrage in pensioen. Kan zijn dat ik er nog 1tje vergeetquote:Op dinsdag 3 april 2007 22:18 schreef MadGuy het volgende:
Wat is flink erop achteruit gaan eigenlijk in hun boekje?
Ze hebben een soort "tour" langs een aantal vestigingen gedaan. Het wordt voor Koorstra lastig om een persoonlijke afspraak te maken met, laten we eens zeggen, 50.000 mensen.quote:Op dinsdag 3 april 2007 23:35 schreef MrX1982 het volgende:
Het hogere management zou eens de gelegenheid moeten bieden dat mensen in de uitvoering met ze kunnen spreken. Ik zou weleens met zo iemand als Koorstra willen spreken om te kijken of ik zijn visie beter kan begrijpen en andersom ook. Zonder dat dat moet via OR'en, vakbonden en andere loge bureaucratische instanties.
Soort aapjes kijken. De tour heeft onze vestiging dan blijkbaasr overgeslagen.quote:Op woensdag 4 april 2007 07:31 schreef manny het volgende:
Ze hebben een soort "tour" langs een aantal vestigingen gedaan. Het wordt voor Koorstra lastig om een persoonlijke afspraak te maken met, laten we eens zeggen, 50.000 mensen.
Ik ben het niet eens over de berichtgeving naar de medewerkers toe. Je krijgt inderdaad een hoop informatie maar dat is achteraf informatie waar je toch niets aan hebt omdat alles al besloten is en verandert het beleid nogal eens, een signaal dat men niet lijkt te weten wat men doet. Daarnaast probeert de TNT de barmhartige Samaritaan te spelen maar dat is slechts schijn en doordrenkt van hypocrisie. Misschien walg ik daar nog wel het meeste van.quote:Daarnaast word je bij TNT vrij goed geinformeerd over het hoe en waarom van dit soort zaken. Ik ken maar weinig personeelsbladen waar zo open ook de negatieve kant van de zaak aan de orde komt (interviews met de vakbonden, en mensen aan het woord die het niet eens zijn met een bepaalde richting). Dat alles maakt het nieuws overigens niet leuker.
Wat naïef weer van ons.quote:Op woensdag 4 april 2007 13:38 schreef gr8w8 het volgende:
Achja, de aap kwam uit de mouw. Ze zijn nu gekomen met het naarbuiten brengen van deze onuitgewerkte plannen, omdat volgende week de postwet besproken wordt in de Tweede Kamer. En wij maar denken dat het om ons ging.![]()
quote:
Het is zo nu en dan mogelijk om direct te chatten met Peter Bakker, maar dat kan dan weer alleen als je je vooraf aanmeldt. En dat aanmelden kan dan weer alleen als je een TNT-emailadres hebt en dat hebben postbodes niet.. Oftewel, het leuk voordoen betekent weer helemaal niets, want het blijkt dat alleen wat personeelsleden op kantoor in contact kunnen nemen.quote:Op dinsdag 3 april 2007 23:35 schreef MrX1982 het volgende:
Het hogere management zou eens de gelegenheid moeten bieden dat mensen in de uitvoering met ze kunnen spreken. Ik zou weleens met zo iemand als Koorstra willen spreken om te kijken of ik zijn visie beter kan begrijpen en andersom ook. Zonder dat dat moet via OR'en, vakbonden en andere loge bureaucratische instanties.
Pardon, open en van beide kanten belichten? Dat gaat er bij mij niet in.quote:Op woensdag 4 april 2007 07:31 schreef manny het volgende:
[..]
Daarnaast word je bij TNT vrij goed geinformeerd over het hoe en waarom van dit soort zaken. Ik ken maar weinig personeelsbladen waar zo open ook de negatieve kant van de zaak aan de orde komt (interviews met de vakbonden, en mensen aan het woord die het niet eens zijn met een bepaalde richting). Dat alles maakt het nieuws overigens niet leuker.
Goed en treffend plaatje.quote:
Dat zet inderdaad weinig zoden aan de dijk. Mensen die kunnen chatten met Peter Bakker zullen het eigen nest niet snel bevuilen. De mannen en vrouwen van de werkvloer daar zo Peter Bakker eens mee moeten praten misschien komt hij dan terecht in de realiteit van de post.quote:Het is zo nu en dan mogelijk om direct te chatten met Peter Bakker, maar dat kan dan weer alleen als je je vooraf aanmeldt. En dat aanmelden kan dan weer alleen als je een TNT-emailadres hebt en dat hebben postbodes niet.. Oftewel, het leuk voordoen betekent weer helemaal niets, want het blijkt dat alleen wat personeelsleden op kantoor in contact kunnen nemen.
Pak de laatste personeelsbladen er eens even bij dan. Hoe vaakt gaat dat niet over mensen die weggegaan zijn bij het bedrijf, interview met vakbondmensen of met mensen die overcompleet zijn verklaard.quote:Pardon, open en van beide kanten belichten? Dat gaat er bij mij niet in.
Zo'n beetje alle berichtgeving wordt omgevormd tot een een bericht waarin alleen de positieve kant wordt benadrukt. Berichten die eigenlijk alleen maar negatief gebracht kunnen worden, worden bij de TNT als vooruitstrevend en goed doordacht naar buiten gebracht![]()
Overigens dank voor de reacties op de vakantie-uren
Als het aan de TNT ligt wel ja.quote:Wat betekent dit voor de postbodes op mijn vestiging? Krijgen die minder geld voor hetzelfde werk?
Voor zover ik begreep komen 'wij' er nog redelijk makkelijk vanaf en hoeven we ons geen zorgen te maken. Of...??quote:Maarre, wat betekent dit voor mij als zaterdagpostbode?
Dat is me ook nog niet geheel duidelijk, als ik eerlijk ben. Zou ik zaterdag te horen krijgen, maar ben er dan niet.quote:Op donderdag 5 april 2007 05:12 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Voor zover ik begreep komen 'wij' er nog redelijk makkelijk vanaf en hoeven we ons geen zorgen te maken. Of...??
http://www.rtl.nl/(/actue(...)_postbodeprotest.xmlquote:Postbodes voelen zich uitgekleed
Postmedewerkers hebben op Het Plein in Den Haag met een striptease betoogd tegen de vrijgave van de postmarkt.
Lonen
De komst van nieuwe postbedrijven heeft ernstige gevolgen voor de TNT Post-medewerkers. Het bedrijf gaat duizenden mensen ontslaan omdat het de cao niet meer kan betalen. De nieuwe concurrenten betalen per bezorgde brief, waardoor de lonen veel lager liggen.
Postwet
De postbodes vroegen met een striptease de aandacht van staatssecretaris Heemskerk van Economische Zaken, en van Kamerleden. Die behandelen vandaag de Postwet.
Dat is een extra handeling, die klootviool moet gewoon de krant er door drukken.quote:Op woensdag 11 april 2007 16:24 schreef MadGuy het volgende:
Je kunt ook gewoon de krant eruit trekken en de post erin doen. Dat doe ik altijd met te kleine brievenbussen.
Jippie! Nog moeilijker om vrij te krijgen!quote:Op woensdag 11 april 2007 19:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik hoorde vandaag trouwens wel van iemand bij Personeelszaken dat het, helemaal sinds het slechte nieuws, steeds moeilijker wordt om postbezorgers te vinden. TNT staat nu bekend als een bedrijf waar je toekomst onzeker is.
De rest van het artikel (pak 'm beet, een A4'tje) gaat over feiten omtrent de liberalisatie.quote:De politieke partijen in de Tweede Kamer hebben woensdagochtend gedebatteerd over de Postwet, terwijl een paar honderd postbodes op het Binnenhof demonstreerden. De behandeling wordt donderdag voortgezet.
Met de demonstratie vroegen de medewerkers van TNT Post aandacht voor de arbeidsvoorwaarden en werkgelegenheid op een vrije postmarkt.
Bij Transits is dat helemaal niet ergquote:Op woensdag 11 april 2007 19:22 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Vandaag 1 van onze nieuwe Transit-bestelwagentjes voorzien van een paar mooie krassen aan de zijkant![]()
Ik kan me nog een zaterdagochtend herinneren waarop iedereen in mijn wijk een gratis Volkskrant had gekregen.quote:Op woensdag 11 april 2007 18:58 schreef ultra_ivo het volgende:
In wijken met beroerde brievenbussen is dat helemaal een ramp. Vooral als je vroeg uit bent op zaterdag. Dikke zaterdagkrant in krappe brievenbus, bewoners slapen nog. Ik heb al een keer gehad dat ik de krant er niet uit kreeg en de post maar weer terug nam. Kregen ze die op maandag met de aantekening 'brievenbus vol op zaterdag'.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |