quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:19 schreef Troeta het volgende:
Via internet en dan je postcode invoeren.
Ik ben benieuwd of die pagina wel altijd up-to-date is. Misschien plaatsen ze daar pas vacatures als ze écht niemand meer kunnen krijgen.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:46 schreef Carport het volgende:
Als je wilt solliciteren, kan je via de site kijken of er plaatsen beschikbaar zijn (http://www.tntpost.nl/overtntpost/werkenbij/postbezorger/). Eventueel kan je ook bij het bestelkantoor eens vragen of er nog plekken zijn.
Ik ben binnengekomen via-via
Ik ben nog niet zo bekend met het vakjargonquote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:51 schreef gr8w8 het volgende:
Oh, ik zou verder niet solliciteren als postbezorger, maar als postbode.
Of zelfs om 6 uur.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 15:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Je kan als pbz wel lekker uitslapen, terwijl je als zaterdagkracht wellicht al om 6.30 moet beginnen.
Ikke morge gelukkig niequote:Of zelfs om 6 uur.
als ik dat ding uittrek ben ik een half uur lang statischquote:Op zondag 1 april 2007 19:18 schreef Bartaz het volgende:
Gisteren weer lekker gewerkt, heerlijk weer, en voor het eerst alleen de zomerjas aangehad (wat een kutsysteem trouwens, in het kader van kostenbesparing natuurlijk...).
Nu vind ik die zomerjas eigenlijk wel een fijne jas en vraag me af of een van jullie weet waar zo'n jassen te koop zijn (uiteraard zonder opdruk)? Ik ben hier al eens snel door de stad gelopen, maar kon nergens een dergelijke jas vinden...
Enfin, ben benieuwd naar woensdag... Als men ineens alle vestigingen afgaat, dan klinkt dat niet best... Groot feest is gewoon in het PSV-stadion enzo, maar zo kunnen ze natuurlijk wat meer indruk maken...quote:Vanmorgen was weer een mooi moment. 's Ochtends vroeg, in de kantine van het postkantoor. Ik zat daar met een paar collega's die al wat hadden moeten sorteren. Blijkbaar was het wat drukker dan normaal, want ze zaten te klagen alsof het weerbericht net op TV was geweest en de herfst begonnen. Een kwartier waren ze extra bezig geweest! Verdorie! En dan kwamen er andere mensen binnen uit een ander team en die kwamen niet eens meehelpen! Dat was zo asociaal.
Er was ook taart. Dat was vrijdag gebracht wegens het afscheid van een pief in Eindhoven en er was uiteraard nog wat over. Dus ze zaten om acht uur 's ochtends lekker aan het gebak en zeurden verder dat de rest maar egoīstisch bezig was. Ik keek even naar de taartstukken en vroeg of er nog genoeg was voor de zaterdagwerkers. Even was het stil, maar men vond dat zij het verdiend hadden.
Ach, ik had ook een stukje bij wijze van ontbijt. Over dat soort dingen moet ik me niet druk maken. 's Middags hebben we alleen heel demonstratief "Voor de zaterdagwerkers" op de lege dozen geschreven en die netjes op het aanrecht gezet. Ik ben wel benieuwd of er nog wat van gezegd wordt...
Maar nog nieuwsgieriger ben ik naar woensdag. Iedereen kreeg een brief dat er een vergadering was waarbij aanwezigheid toch wel erg gewenst werd. Afmelding verplicht. Mooie zaak is dat, zaterdagwerkers zijn nou eenmaal niet voor niets zaterdagwerkers. Of zouden ze mijn doordeweekse baas mijn uren vergoeden? De studentjes reiskosten verhoeden enzo? Blijkbaar is het nogal dringend. Maandag moeten de managers op het matje komen van heel het rayon. Aangezien men dus daarna op elk kantoor apart komt, kan het niet veel goeds zijn. Echter, het is maar een zaterdagbaantje. Geef me een jaarsalaris mee en ik ben tevreden hoor.
Jeetje, dat klinkt inderdaad als een werelddoem van heb ik jou daar.quote:Op zondag 1 april 2007 22:50 schreef Carport het volgende:
Aanstaande zaterdag hebben wij die bijeenkomst ook. Deeltijdmedewerkers kunnen kiezen uit drie avonden en zaterdagmedewerkers uit twee momenten op de zaterdag. Het klinkt behoorlijk dreigend en dringend.. door wie zullen we worden overgenomen? Sandd? UPS?
In de brief stond dat het over de bezuinigingsmaatregelen ging waar we begin dit jaar een brief over gehad hadden. Het zal wel inderdaad zoiets zijn dan.quote:Op maandag 2 april 2007 00:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wellicht dat het dezelfde bijeenkomst was als hier vorige maand? Er werd nog eens extra op gewezen hoe belangrijk het was dat met name fulltimers en deeltijdwerkers vanaf 25 uur/week ander werk gingen zoeken.
Maar waarom zouden ze daar zaterdagwerkers voor uitnodigen?
Oh, dan is het waarschijnlijk hetzelfde verhaal wat we hier al gehad hebben. Bottom-line is dat ze toewillen naar een organisatie met postbezorgers die alleen maar bezorgen, en deeltijdwerkers die tussen 08.00 en 12.00 uur wat wijkjes in elkaar draaien, en daarna weer naar huis gaan. En de maandagbestelling zal ook tzt komen te vervallen.quote:Op maandag 2 april 2007 11:59 schreef MrX1982 het volgende:
Wij hebben aanstaande zaterdag ook een vergadering over dat nieuwe masterplan. Er moet nog meer bezuinigd worden als ik de geruchten mag geloven.
Ze zouden eens moeten bezuinigen op het maken van al die beleidsplannen die binnen de kortste keren weer terzijde worden geschoven. Ik ben benieuwd met wat ze nu weer komen.
Het is een slecht bedrijf geworden.
Ah de situatie waar ze naar toe willen is al iets wat ik verwachtte sinds ze het hele postbezorger idee hadden gelanceerd. Volgens mij zouden ze het liefste de meeste vestigingen sluiten en enkel depots over houden waar de post wordt heen gebracht en dat postbezorgers dit bezorgen. Ik vraag me af of dat de kwaliteit ten goede komt of dat men enkel denkt aan kostenbesparingen. Ik vrees het laatste.quote:Op maandag 2 april 2007 12:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Oh, dan is het waarschijnlijk hetzelfde verhaal wat we hier al gehad hebben. Bottom-line is dat ze toewillen naar een organisatie met postbezorgers die alleen maar bezorgen, en deeltijdwerkers die tussen 08.00 en 12.00 uur wat wijkjes in elkaar draaien, en daarna weer naar huis gaan. En de maandagbestelling zal ook tzt komen te vervallen.
Mijn idee. Die hele managerscultuur is een direct gevolg van het zijn van een voormalig overheidsbedrijf. Het is nog steeds een inflexibel en log apparaat waarbij de klappen van bezuinigingen vooral op de werkvloer vallen. Onze TC is er ook vaker niet dan wel laat staan de VM die zien we bijna nooit. Behalve komende zaterdag dan.quote:Kunnen ze niet eens bezuiningen op al die managers? Onze teamcoach is schaal 7 ofzo maar het enige waar hij goed in is is zijn taken afschuiven op anderen. Voor de rest doet hij op de vestiging alleen maar de urenadministratie, en dan is 'ie weer weg. Waarheen? Geen idee! Soms gaat 'ie naar huis, soms heeft 'ie een vergadering. En in feite wordt de rest van het werk door de postbode+ gedaan. Dat is best een geschikte man, maar hij laat zich wel erg voor het karretje van de TC spannen, om maar bij hem in een goed blaadje te komen.
Idem hier, maar dan 8.05. En al in twee etappes terug gegaan van 9 uur, vanwege die eerdere omschakeling naar machinesortering. Ben benieuwd, al sik dat nu dus niet meer wil. Ze kunnen niet zeggend at ik niet welwillend ben geweest.quote:Op maandag 2 april 2007 13:01 schreef MadGuy het volgende:
Kunnen ze dat eigenlijk wel maken, wat betreft die postbodes? Ik heb een contract voor onbepaalde tijd op zaterdag, 6 uur en 55 minuten (jawel). Die kunnen ze niet zomaar verkleinen, neem ik aan.
http://www.nu.nl/news/102(...)Post_kost_banen.htmlquote:Reorganisatie bij TNT Post kost banen
Uitgegeven: 2 april 2007 17:13
Laatst gewijzigd: 2 april 2007 17:26
DEN HAAG - TNT Post maakt dinsdag een reorganisatie bekend. Onder druk van de toenemende concurrentie verdwijnt een onbekend aantal banen.
Ook worden de arbeidsvoorwaarden van de postbezorgers gewijzigd. Het concern zou proberen de reorganisatie zonder gedwongen ontslagen te laten plaatsvinden. Dat meldden ingewijden maandag.
Besparen
Een woordvoerder van het postbedrijf wilde maandag geen commentaar geven. In december kondigde TNT aan bij zijn postdivisie kosten te zullen besparen om de toegenomen concurrentie het hoofd te bieden. In 2015 wil het concern de kosten op jaarbasis met 300 miljoen euro terug hebben gedrongen.
In februari zei bestuursvoorzitter Peter Bakker dat de gevolgen van de liberalisering van de Europese postmarkt voor de Nederlandse postactiviteiten van TNT financieel gezien geen grote gevolgen hebben.
Druk
De resultaten van de postdivisie staan de laatste jaren onder druk door gebruik van internet, waarbij e-mail een goed alternatief vormt voor de traditionele brief. Verder heeft TNT te maken met toegenomen concurrentie. In Nederland zijn Sandd en Selekt Mail in opkomst.
Dat vind ik dus het wrange.quote:Op maandag 2 april 2007 20:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:
En dan te bedenken dat het management van TNT er altijd op heeft gehamerd bij de overheid om toch maar zo snel mogelijk die postmarkt open te gooien. Uiteraard met het gretige oog gericht op kansen in het buitenland! Maar ze hebben dus zelf mede bijgedragen aan het openen van de Nederlandse poort voor concurrentie op eigen bodem. En nu doen ze net alsof ze er ook niks aan kunnen doen dat de concurrentie zoveel wegkaapt.
En wat willen ze dan veranderen aan de arbeidsvoorwaarden van postbezorgers? Veel minimaler kan het niet. Ze krijgen al minimumloon en het wettelijk minimum aan vakantiedagen. Het enige wat ze nog kunnen doen is de pensioenopbouw eraf halen.
quote:Op zondag 1 april 2007 22:51 schreef Bartaz het volgende:
Daarom wilden ze ons tegemoet komen door deze tijden ruimer te stellen en krijgen we er sinds kort 10 minuten per wijk bij... per week....
Dat is anderhalve minuut per dag...![]()
Het item was net ook op het 8 uur journaal. Wellicht bezigen de media de term postbezorger als verzamelnaam? Bij die oudere fulltimers (schaal 3, ongeveer E 2000 per maand bruto) valt meer te bezuinigen.quote:Op maandag 2 april 2007 20:25 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Dat vind ik dus het wrange.
En wie wil er nu in godsnaam nog als postbezorger gaan werken?
Daar vergis je je toch in denk ik.quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:38 schreef MrX1982 het volgende:
Wat betreft de concurrentie van Sand en Selectmail. Dat stelt toch bijna niets voor.
Worden we dan geacht door de week te gaan werken?quote:Op dinsdag 3 april 2007 13:03 schreef Hooghoudt het volgende:
Ik ben overigens benieuwd wat er zou gebeuren als alle zaterdagwerkers een week of twee weigeren door de week te werken. Hebben wij daar ook niet een klein machtsmiddeltje?
ik ben ook posbezorgen tijdelijk (hopelijk) en op mijn loonbriefje staat aanvulling minln x bedrag, dit betekent dat dit bedrag er bij op komt.quote:Op dinsdag 3 april 2007 14:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Van hetgeen ik lees in het ons toegezonden blad "Omslag" (ik dacht eerst dat er "Ontslag" stond), word ik niet vrolijk. We moeten allemaal inleveren, zo leert ons dhr Koorstra, en ik ben dan ook erg benieuwd wat hij persoonlijk gaat inleveren.
Alle oude schaal 3 postbodes zullen in salaris worden afgebouwd naar schaal 2. Ze zijn in feite al jaren schaal 2 maar zijn altijd gecompenseerd naar schaal 3. Dus dat betekent toch zo'n EUR 150 per maand inleveren.
Verder worden de komende 3 jaar de lonen bevroren.
Ook zullen de arbeidsvoorwaarden worden versoberd. Oa de vergoeding woon-werkverkeer en TOT zullen omlaag gaan. Ook wil men de salarissen marktconformer gaan maken. Voor de goede orde: dit geldt voor iedereen onder de TNT-CAO, de zaterdagCAO en de postbezorgersCAO.
Dus ik zie het al voor me als zaterdagbesteller. Die dikke 10 euro per uur is straks rond de 8 euro, die vijfde bovenwettelijke vakantieweek gaat er ook aan, etc.
Maar voor de postbezorgers is het nog zuurder. Hoe moet je daar in godsnaam de arbeidsvoorwaarden van versoberen? Volgens dat krantje verdienen ze nu iets boven het minimumloon, maar dat klopt niet altijd. Ik ben ook een tijdje bezorger geweest, en iedere maand stond er op mijn loonstrookje een aparte post "aanvulling tot wettelijk minimumloon", wat dus betekende dat mijn uurloon ONDER het minimumloon lag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |