abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 maart 2007 @ 08:40:25 #51
15869 gr8w8
Better by design.
pi_46931598
quote:
Op zondag 4 maart 2007 15:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Vreemd! Wat hebben jullie er dan bijgekregen aan post? Van alle Media-Expresse zooi hebben wij eigenlijk alleen nog maar de Libelle, de Margriet en de Donald Duck.

Als ik kijk naar mijn ochtendwijk dan had ik vroeger tussen de 7 en 10 blauwe bakken (en 2 a 3 rode), tegenwoordig heb ik meestal maar 5 a 7 blauwe bakken. En dan heb ik nog een van de grootste ochtendwijken (qua voorbereiding en posthoeveelheid) van de vestiging.
Ja, het is wel iets minder als vroeger, maar daar is al een keer eerder om geknipt. Maar vergeleken met woensdag, donderdag en zeker vrijdag, is er op zaterdag en dinsdag beduidend meer. Op vrijdag soms zelfs de helft van de zaterdag. En dan toch evenveel uren zetten. Er hing ook een tellijstje van twee weken terug, zaterdags was er 50% meer dan op dinsdag.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_46933568
quote:
Op zondag 4 maart 2007 15:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Als ik kijk naar mijn ochtendwijk dan had ik vroeger tussen de 7 en 10 blauwe bakken (en 2 a 3 rode), tegenwoordig heb ik meestal maar 5 a 7 blauwe bakken. En dan heb ik nog een van de grootste ochtendwijken (qua voorbereiding en posthoeveelheid) van de vestiging.
damn,.. 5 a 7 blauwe bakken
  maandag 5 maart 2007 @ 23:22:29 #53
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_46961198
Terugvindbrief.
Nicht ärgern, nur wundern!
pi_47128974
Vandaag weer redelijk rustig... De zaterdagen zijn niet meer wat ze geweest zijn!
  FOK!fotograaf zaterdag 10 maart 2007 @ 18:44:36 #55
73911 ultra_ivo
pi_47130168
Toch hadden we vandaag beduidend meer post op de SMG dan op de andere dagen. Gelukkig ook meer man aan de machine dus we waren toch op dezelfde tijd klaar.
  zondag 11 maart 2007 @ 11:41:20 #56
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_47148930
Mijn god, het was teringdruk met @home-brieven, en dan was er ook nog inkrimping! Dit gaat echt nergens meer over. Ik moet maar zorgen dat ik zo snel mogelijk wegga bij dit klotebedrijf.
pi_47149463
Gisteren was het bij ons ook een aardig drukke dag. Heel erg veel legitimatiezendingen en een hoop chaos op het kantoor. Ook had ik de diverse onenigheden met klanten, collega's en teamcoach. Van verschillende collega's onderling heb ik ook de diverse ongenoegen gehoord. Nee, gezellig vind ik het allang niet meer nee.
  zondag 11 maart 2007 @ 16:28:47 #58
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_47158690
Wat trouwens ook redelijk waanzinnig was: tegenwoordig moet je zoveel mogelijkvan de onbekenden die voor jouw wijk zijn en die in de kast komen te liggen meenemen. Er is een heel systeem voor om dat te controleren. Wat gebeurt er nu echter, de mensen die de wijken moeten uitvoeren, krijgen de laatste post voor de wijk ongesorteerd mee. Als dat een paar brieven zijn, geen probleem, die gooi ik er nog wel even tussen. Maar gister vond ik in m'n bundelzak een bundel van een centimeter of 3 dik met allemaal brieven en andere post voor mijn wijk, helemaal door elkaar! Ik heb een deel weggebracht, maar een flink deel zo weer in de rode bus gedaan, wat denken ze wel niet zeg, dat ik dat allemaal op straat ga sorteren?
  zondag 11 maart 2007 @ 17:02:59 #59
15869 gr8w8
Better by design.
pi_47159708
Op zich viel het gister eindelijk weer eens een keer mee. Dus wel weer een wijkje opsplitsen. Nu is er een doosje wat er alles aan doet om dat binnen te kunnen doen. Ze begint dus gewoon eerder, zodat ze al kan ingooien met het excuus dat ze ander stoch moest wachten. Dat heeft ze geweten. Wijk kwam pas laat binnen, maar ze mocht er dus wel op wachten. Ze schreef daarom ook maar alle namen op van de lijst die in het team zouden zitten op zaterdag, dan kon ik ze makkelijk verder verdelen, alles om er maar onderuit te komen. Goh, handig dat ze ook alle postbezorgers erbij zette, mensen uit een ander team en verkeerde voor bij een achternaam. Had je dus niks aan. En wel iedereen de hele ochtend maar vragen of ze hem al had ingegooid.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 10:48:54 #60
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_47221154
tvp
pi_47222134
quote:
Op zondag 11 maart 2007 16:28 schreef Hooghoudt het volgende:
Wat trouwens ook redelijk waanzinnig was: tegenwoordig moet je zoveel mogelijkvan de onbekenden die voor jouw wijk zijn en die in de kast komen te liggen meenemen. Er is een heel systeem voor om dat te controleren. Wat gebeurt er nu echter, de mensen die de wijken moeten uitvoeren, krijgen de laatste post voor de wijk ongesorteerd mee. Als dat een paar brieven zijn, geen probleem, die gooi ik er nog wel even tussen. Maar gister vond ik in m'n bundelzak een bundel van een centimeter of 3 dik met allemaal brieven en andere post voor mijn wijk, helemaal door elkaar! Ik heb een deel weggebracht, maar een flink deel zo weer in de rode bus gedaan, wat denken ze wel niet zeg, dat ik dat allemaal op straat ga sorteren?
Die onbekenden stuur ik sowieso standaard terug. Ik ga niet raden waar ze eventueel besteld horen te worden. Tenzij ik het écht heel zeker weet. Maar het gebeurt vaak genoeg dat onjuist genummerde (dus ook zonder subnummer) poststukken linea recta teruggaan...

LOL @ het verhaal van grtwt. Heerlijk, zo'n doos in je team. Wij hebben iemand in ons team die niet kan samenwerken met anderen. Dus heeft hij een geheel eigen dienst. Ook leuk.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 13:00:05 #62
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_47225632
Iemand wel eens een bekeuring gehad voor fietsen op de stoep? Ben vandaag ingewerkt en meteen al in aanraking met de politie te paard
pi_47225809
Een directe collega van me heeft dat een paar jaar terug gekregen
Ikzelf ben ontzettend blij met de parkeer- en gordelontheffing voor de auto's
  dinsdag 13 maart 2007 @ 13:05:14 #64
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_47225829
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 13:04 schreef Carport het volgende:
Een directe collega van me heeft dat inderdaad gekregen
Ikzelf ben ontzettend blij met de parkeer- en gordelontheffing voor de auto's
kost je gewoon 2 wijken zo'n bekeuring
pi_47225847
Weer een dag voor niets gewerkt
  dinsdag 13 maart 2007 @ 13:06:15 #66
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_47225861
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 13:05 schreef Carport het volgende:
Weer een dag voor niets gewerkt
40 e toch?
pi_47226539
Het fietsen op de stoep kan een boete van ¤25 opleveren, dacht ik.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 13:27:23 #68
15869 gr8w8
Better by design.
pi_47226610
Jeetje, hier rijden ze zelfs met auto op de stoep. Zaterdag was er nog een politiecontrole, reed M. zelfs gewoon over de stoep, stopt bij controlepost, en vraagt of ze de post even in de bus bij het achterliggende pand willen gooien. Appeltje eitje.
pi_47226872
In de DVG waar ik voor rijd, zit zo'n pand dat extra politiebeveiliging geniet. Er rijdt dus constant een politiewagen (of soms meerdere) rond. Aangezien ik daar zo'n 38x per werkdag langsrijd, kennen ze me inmiddels wel. Gevolg is dus zwaaiende politieagentes als ik weer langsrijd

Ook heel handig bij bijvoorbeeld carnavalsoptochten: "Hoelaat ben je straks daar en daar? Ok.. dan houd ik daar even rekening mee en stuur ik die stoet die straat nog niet in. Rijd er voor nu maar even rustig achter aan."
pi_47232706
heej, ik werk bijna elke zaterdag sowieso wel een uur over.. is dat normaal?
  dinsdag 13 maart 2007 @ 16:34:47 #71
15869 gr8w8
Better by design.
pi_47232839
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 16:30 schreef kingprise het volgende:
Ja.

Dat zou een grappig antwoord zijn, ware het niet dat het ook echt zo is vaak.
pi_47233774
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 16:30 schreef kingprise het volgende:
Nee, dat is niet normaal, maar wel gebruikelijk.

Komt dit omdat je diensttijd te krap staat of heb je regelmatig overwerk doordat het ziekteverzuim op je vestiging erg hoog is?

Bij ons is het het combinatie. Sommige wijken staan idioot krap (andere daarentegen weer belachelijk ruim), en met een ziekteverzuim van rond de 10%...........

En dan stond er ooit een stukje in de Mail! over hoe gezond het werk van postbode was. Fietsen, buitenlucht, enzo. Over de talloze collega's met rug-, schouder-, pols- enkel- en knieklachten zwegen ze in alle talen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_47325955
Gisteren sloeg de bom in: er werd bij het postbrengen op het depot verteld dat per 1 maart de post niet meer met de auto bezorgd mag worden. Dit zou een landelijke richtlijn zijn.
Ik vind het zo raar dat dit zo maar even tussendoor verteld werd.
Hebben we echt wat gemist,(schriftelijke mededeling, bericht in Mail! of wat dan ook) of is dit alleen een richtlijn voor onze vestiging?
pi_47327758
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 08:23 schreef postvrouw het volgende:
Gisteren sloeg de bom in: er werd bij het postbrengen op het depot verteld dat per 1 maart de post niet meer met de auto bezorgd mag worden. Dit zou een landelijke richtlijn zijn.
Ik vind het zo raar dat dit zo maar even tussendoor verteld werd.
Hebben we echt wat gemist,(schriftelijke mededeling, bericht in Mail! of wat dan ook) of is dit alleen een richtlijn voor onze vestiging?
Dat heeft op buitenwijken na toch nooit gemogen?

Gewone woonwijken moeten altijd met de fiets (of met een roadrunner/loopkarretje). Hangt ook samen met verzekering geloof ik.
pi_47328500
Oei, dat zal een collega van me niet leuk vinden. Zij bezorgt de post doorgaans met haar auto.
pi_47328545
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 10:00 schreef martinnutjuh het volgende:

[..]

Dat heeft op buitenwijken na toch nooit gemogen?

Gewone woonwijken moeten altijd met de fiets (of met een roadrunner/loopkarretje). Hangt ook samen met verzekering geloof ik.
Tja, dat is natuurlijk ook zo.
(Alleen raar dat ze er dan de datum van 1 maart eraan hangen..)

Hier wordt daar niet echt aan gehouden en zijn er een aantal niet echt blij (en dat is dan zachtjes uitgedrukt) dat nu de puntjes weer op de i worden gezet.
pi_47329864
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 10:00 schreef martinnutjuh het volgende:

De post is idd niet verzekerd in je eigen auto. Althans, dat is mij ooit verteld.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  FOK!fotograaf vrijdag 16 maart 2007 @ 16:43:35 #78
73911 ultra_ivo
pi_47341446
Jij bent niet verzekerd als jij de post rondbrengt in je eigen auto.
pi_47346629
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 17:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Nee, dat is niet normaal, maar wel gebruikelijk.

Komt dit omdat je diensttijd te krap staat of heb je regelmatig overwerk doordat het ziekteverzuim op je vestiging erg hoog is?

Bij ons is het het combinatie. Sommige wijken staan idioot krap (andere daarentegen weer belachelijk ruim), en met een ziekteverzuim van rond de 10%...........

En dan stond er ooit een stukje in de Mail! over hoe gezond het werk van postbode was. Fietsen, buitenlucht, enzo. Over de talloze collega's met rug-, schouder-, pols- enkel- en knieklachten zwegen ze in alle talen.
dit komt denk ik door dat de diensttijd te krap staat, want ik ben er elke week sowieso wel later mee klaar dan de eindtijd die op de lijst staat, want soms heb je ook wel eens dat de post in de rode bakken later komt of dat je een nieuwe wijk hebt en dat duurt ook allemaal langer. Maar op die lijst waar op staat wat je moet doen en de begin tijd en eindtijd van je dienst, wordt die eindtijd ook ingevoerd in de computer? want dan klopt dat niet wat zoals ik al eerder zei werk ik dus over, maar hoe wordt dat bijgehouden? gelukkig hou ik het thuis wel steeds bij.
pi_47355466
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 19:14 schreef kingprise het volgende:

[..]

dit komt denk ik door dat de diensttijd te krap staat, want ik ben er elke week sowieso wel later mee klaar dan de eindtijd die op de lijst staat, want soms heb je ook wel eens dat de post in de rode bakken later komt of dat je een nieuwe wijk hebt en dat duurt ook allemaal langer. Maar op die lijst waar op staat wat je moet doen en de begin tijd en eindtijd van je dienst, wordt die eindtijd ook ingevoerd in de computer? want dan klopt dat niet wat zoals ik al eerder zei werk ik dus over, maar hoe wordt dat bijgehouden? gelukkig hou ik het thuis wel steeds bij.
Wat wij hier doen is als volgt: Op de lijst waarop staat wat iedereen moet doen (de planning) zet je achter je naam je werkelijke begin- en eindtijd. Die zet de teamcoach vervolgens in het salarissysteem Harmony. Dwz, dat hoort hij zo te doen. Niet zelden neemt hij gewoon de officiele tijden over, behalve als je sneller was dan de officiele tijd: dan neemt ie ineens wel je gewerkte tijd over. Maar het is dan ook een achterbaks mannetje. Daarom controleer ik mijn uren goed, en als het niet klopt kom ik meteen verhaal halen. En hij mag het niet weigeren uit te betalen, hij moet het betalen. Maar hij gaat er vanuit dat veel mensen hun uren niet checken, dus komt hij er vaak mee weg.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_47372350
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 23:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Wat wij hier doen is als volgt: Op de lijst waarop staat wat iedereen moet doen (de planning) zet je achter je naam je werkelijke begin- en eindtijd. Die zet de teamcoach vervolgens in het salarissysteem Harmony. Dwz, dat hoort hij zo te doen. Niet zelden neemt hij gewoon de officiele tijden over, behalve als je sneller was dan de officiele tijd: dan neemt ie ineens wel je gewerkte tijd over. Maar het is dan ook een achterbaks mannetje. Daarom controleer ik mijn uren goed, en als het niet klopt kom ik meteen verhaal halen. En hij mag het niet weigeren uit te betalen, hij moet het betalen. Maar hij gaat er vanuit dat veel mensen hun uren niet checken, dus komt hij er vaak mee weg.
dus je teamcoach moet gewoon je overgewerkte uren invoeren, maar als je dan zegt van die zaterdag was ik wel bijna een uur later klaar met bezorgen en je laat hem de lijst zien van wat jezelf hebt opgeschreven van tot hoe laat je gewerkt hebt, moet hij dat ook uitbetalen. want je teamcoach kan toch niet bijhouden hoe lang iedereen gewerkt heeft, dus moet je daar toch zelf mee komen, van ik heb tot zo laat gewerkt.
pi_47372445
Hangen er op andere vestigingen ook foto's van Afrikaantjes in oude post kleding .
pi_47376014
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 17:17 schreef kingprise het volgende:

[..]

dus je teamcoach moet gewoon je overgewerkte uren invoeren, maar als je dan zegt van die zaterdag was ik wel bijna een uur later klaar met bezorgen en je laat hem de lijst zien van wat jezelf hebt opgeschreven van tot hoe laat je gewerkt hebt, moet hij dat ook uitbetalen. want je teamcoach kan toch niet bijhouden hoe lang iedereen gewerkt heeft, dus moet je daar toch zelf mee komen, van ik heb tot zo laat gewerkt.
Dat klopt. Je moet wel zelf doorgeven dat je langer hebt gewerkt. Meestal hangt er wel een lijst waar je je tijden op kan schrijven.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 19:33:04 #84
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_47377039
Waarom heeft niemand van mijn vestiging gezien dat ik in de Mail sta? Misschien dat iemand hier spontaan wil reageren?
pi_47377717
Welk stukje dan?
  zaterdag 17 maart 2007 @ 21:29:15 #86
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_47381240
Achterop, ingezonden brief.
pi_47382594
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 21:29 schreef Hooghoudt het volgende:
Achterop, ingezonden brief.
Over die nieuwe fietstassen? Ik hoop ze nooit te hoeven gebruiken lijken me echt ondingen.
Maargoed, zelfs met de arbeiders in China is TNT dus heel sociaal begaan. Als ze dat in eerste plaats nou eens hier in NL zouden zijn

Maargoed, mooie brief man!
  zaterdag 17 maart 2007 @ 23:44:55 #88
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_47385277
pi_47388935
goede brief ja, zou wel grappig geweest zijn om ze te betrappen op kinderarbeid , gaat hun goede image
Maar ben blij dat er geen arme kindertjes gebruikt zijn hoor...je zou die dingen maar in elkaar moeten vouwen!!
  zondag 18 maart 2007 @ 11:48:59 #90
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_47392703
Ik zou niet er zo zeker van zijn dat TNT geen kinderarbeid gebruikt...
pi_47393240
Ja, als je soms ziet wat hier op de vestiging rondloopt
pi_47434900
quote:
16 maart 2007 - Een inmiddels voormalig postbezorger heeft donderdag in het kantoor aan de Chroomstraat in Den Haag zeven schoten afgevuurd. Niemand raakte gewond; de man schoot met zijn pistool in het plafond.
Was boos over z'n ontslag na z'n proeftijd... jah zo kan je dat natuurlijk ook duidelijk maken...
pi_47437667
haha, gaan ze hier ook al postal zoals in de States?
voor wie onbekend is met dit fenomeen: http://en.wikipedia.org/wiki/Going_postal
http://www-tech.mit.edu/V115/N36/postal.36w.html
In Naked Gun maken ze er ook grappen over
pi_47439643
Haha, grappig

Ook leuk, brievenbussen uit (met name) Amerika: http://sblom.com/mailbox/
pi_47445631
quote:
Op maandag 19 maart 2007 14:37 schreef martinnutjuh het volgende:

[..]

Was boos over z'n ontslag na z'n proeftijd... jah zo kan je dat natuurlijk ook duidelijk maken...
De man was inderdaad de kantine ingelopen en heeft daar (in bijzijn van enkele medewerkers en teamcoaches) zeven keer in het plafond geschoten. De bestelling van de post is een paar uur opgeschort geweest en de medewerkers konden gebruik maken van opvang waar dat nodig mocht zijn. Op Intranet staat het iets uitgebreider. Triest dat het moet gebeuren, maar echt schokkend kan ik het niet noemen.

Een belletje naar de Chroomstraat met de mededeling dat we een verkeerd bestelde brief met wat kogels hadden ontvangen, zou niet echt gewaardeerd werden denk ik
pi_47458876
Wat erg!! En wat eng, die vestiging is zo dicht bij de mijne, ik kan me niet voorstellen dat een van onze postbezorgers dat zou doen.
Maar wat raar dat wij er niks over gehoord hebben!!
Gelukkig is er niemand geraakt.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 11:18:03 #97
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_47465585
Ik had ff een vraagje:

Ik wil graag zaterdag-postbode worden bij de TNT, zodat dat mooi te combineren is met mijn opleiding.
Alleen: ik kan geen telefoonnummer vinden van het regionale kantoor.

Is het dan het beste om het landelijk- of provinciaal hoofdbureau te bellen?

Laat ik de vraag anders stellen: hoe hebben jullie gesolliciteerd?
Nothing is what it seems
pi_47466477
Als je wilt solliciteren, kan je via de site kijken of er plaatsen beschikbaar zijn (http://www.tntpost.nl/overtntpost/werkenbij/postbezorger/). Eventueel kan je ook bij het bestelkantoor eens vragen of er nog plekken zijn.

Ik ben binnengekomen via-via
  dinsdag 20 maart 2007 @ 11:51:17 #99
15869 gr8w8
Better by design.
pi_47466681
Oh, ik zou verder niet solliciteren als postbezorger, maar als postbode.
pi_47467601
Via internet en dan je postcode invoeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')