Ja, het is wel iets minder als vroeger, maar daar is al een keer eerder om geknipt. Maar vergeleken met woensdag, donderdag en zeker vrijdag, is er op zaterdag en dinsdag beduidend meer. Op vrijdag soms zelfs de helft van de zaterdag. En dan toch evenveel uren zetten.quote:Op zondag 4 maart 2007 15:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Vreemd! Wat hebben jullie er dan bijgekregen aan post? Van alle Media-Expresse zooi hebben wij eigenlijk alleen nog maar de Libelle, de Margriet en de Donald Duck.
Als ik kijk naar mijn ochtendwijk dan had ik vroeger tussen de 7 en 10 blauwe bakken (en 2 a 3 rode), tegenwoordig heb ik meestal maar 5 a 7 blauwe bakken. En dan heb ik nog een van de grootste ochtendwijken (qua voorbereiding en posthoeveelheid) van de vestiging.
damn,.. 5 a 7 blauwe bakkenquote:Op zondag 4 maart 2007 15:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Als ik kijk naar mijn ochtendwijk dan had ik vroeger tussen de 7 en 10 blauwe bakken (en 2 a 3 rode), tegenwoordig heb ik meestal maar 5 a 7 blauwe bakken. En dan heb ik nog een van de grootste ochtendwijken (qua voorbereiding en posthoeveelheid) van de vestiging.
Die onbekenden stuur ik sowieso standaard terug. Ik ga niet raden waar ze eventueel besteld horen te worden. Tenzij ik het écht heel zeker weet. Maar het gebeurt vaak genoeg dat onjuist genummerde (dus ook zonder subnummer) poststukken linea recta teruggaan...quote:Op zondag 11 maart 2007 16:28 schreef Hooghoudt het volgende:
Wat trouwens ook redelijk waanzinnig was: tegenwoordig moet je zoveel mogelijkvan de onbekenden die voor jouw wijk zijn en die in de kast komen te liggen meenemen. Er is een heel systeem voor om dat te controleren. Wat gebeurt er nu echter, de mensen die de wijken moeten uitvoeren, krijgen de laatste post voor de wijk ongesorteerd mee. Als dat een paar brieven zijn, geen probleem, die gooi ik er nog wel even tussen. Maar gister vond ik in m'n bundelzak een bundel van een centimeter of 3 dik met allemaal brieven en andere post voor mijn wijk, helemaal door elkaar! Ik heb een deel weggebracht, maar een flink deel zo weer in de rode bus gedaan, wat denken ze wel niet zeg, dat ik dat allemaal op straat ga sorteren?
kost je gewoon 2 wijken zo'n bekeuringquote:Op dinsdag 13 maart 2007 13:04 schreef Carport het volgende:
Een directe collega van me heeft dat inderdaad gekregen
Ikzelf ben ontzettend blij met de parkeer- en gordelontheffing voor de auto's
Ja.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:30 schreef kingprise het volgende:
heej, ik werk bijna elke zaterdag sowieso wel een uur over.. is dat normaal?
Nee, dat is niet normaal, maar wel gebruikelijk.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:30 schreef kingprise het volgende:
heej, ik werk bijna elke zaterdag sowieso wel een uur over.. is dat normaal?
Dat heeft op buitenwijken na toch nooit gemogen?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 08:23 schreef postvrouw het volgende:
Gisteren sloeg de bom in: er werd bij het postbrengen op het depot verteld dat per 1 maart de post niet meer met de auto bezorgd mag worden. Dit zou een landelijke richtlijn zijn.
Ik vind het zo raar dat dit zo maar even tussendoor verteld werd.
Hebben we echt wat gemist,(schriftelijke mededeling, bericht in Mail! of wat dan ook) of is dit alleen een richtlijn voor onze vestiging?
Tja, dat is natuurlijk ook zo.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:00 schreef martinnutjuh het volgende:
[..]
Dat heeft op buitenwijken na toch nooit gemogen?
Gewone woonwijken moeten altijd met de fiets (of met een roadrunner/loopkarretje). Hangt ook samen met verzekering geloof ik.
De post is idd niet verzekerd in je eigen auto. Althans, dat is mij ooit verteld.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:00 schreef martinnutjuh het volgende:
Gewone woonwijken moeten altijd met de fiets (of met een roadrunner/loopkarretje). Hangt ook samen met verzekering geloof ik.
dit komt denk ik door dat de diensttijd te krap staat, want ik ben er elke week sowieso wel later mee klaar dan de eindtijd die op de lijst staat, want soms heb je ook wel eens dat de post in de rode bakken later komt of dat je een nieuwe wijk hebt en dat duurt ook allemaal langer. Maar op die lijst waar op staat wat je moet doen en de begin tijd en eindtijd van je dienst, wordt die eindtijd ook ingevoerd in de computer? want dan klopt dat niet wat zoals ik al eerder zei werk ik dus over, maar hoe wordt dat bijgehouden? gelukkig hou ik het thuis wel steeds bij.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 17:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nee, dat is niet normaal, maar wel gebruikelijk.
Komt dit omdat je diensttijd te krap staat of heb je regelmatig overwerk doordat het ziekteverzuim op je vestiging erg hoog is?
Bij ons is het het combinatie. Sommige wijken staan idioot krap (andere daarentegen weer belachelijk ruim), en met een ziekteverzuim van rond de 10%...........
En dan stond er ooit een stukje in de Mail! over hoe gezond het werk van postbode was. Fietsen, buitenlucht, enzo. Over de talloze collega's met rug-, schouder-, pols- enkel- en knieklachten zwegen ze in alle talen.
Wat wij hier doen is als volgt: Op de lijst waarop staat wat iedereen moet doen (de planning) zet je achter je naam je werkelijke begin- en eindtijd. Die zet de teamcoach vervolgens in het salarissysteem Harmony. Dwz, dat hoort hij zo te doen. Niet zelden neemt hij gewoon de officiele tijden over, behalve als je sneller was dan de officiele tijd: dan neemt ie ineens wel je gewerkte tijd over. Maar het is dan ook een achterbaks mannetje. Daarom controleer ik mijn uren goed, en als het niet klopt kom ik meteen verhaal halen. En hij mag het niet weigeren uit te betalen, hij moet het betalen. Maar hij gaat er vanuit dat veel mensen hun uren niet checken, dus komt hij er vaak mee weg.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 19:14 schreef kingprise het volgende:
[..]
dit komt denk ik door dat de diensttijd te krap staat, want ik ben er elke week sowieso wel later mee klaar dan de eindtijd die op de lijst staat, want soms heb je ook wel eens dat de post in de rode bakken later komt of dat je een nieuwe wijk hebt en dat duurt ook allemaal langer. Maar op die lijst waar op staat wat je moet doen en de begin tijd en eindtijd van je dienst, wordt die eindtijd ook ingevoerd in de computer? want dan klopt dat niet wat zoals ik al eerder zei werk ik dus over, maar hoe wordt dat bijgehouden? gelukkig hou ik het thuis wel steeds bij.![]()
dus je teamcoach moet gewoon je overgewerkte uren invoeren, maar als je dan zegt van die zaterdag was ik wel bijna een uur later klaar met bezorgen en je laat hem de lijst zien van wat jezelf hebt opgeschreven van tot hoe laat je gewerkt hebt, moet hij dat ook uitbetalen. want je teamcoach kan toch niet bijhouden hoe lang iedereen gewerkt heeft, dus moet je daar toch zelf mee komen, van ik heb tot zo laat gewerkt.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 23:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wat wij hier doen is als volgt: Op de lijst waarop staat wat iedereen moet doen (de planning) zet je achter je naam je werkelijke begin- en eindtijd. Die zet de teamcoach vervolgens in het salarissysteem Harmony. Dwz, dat hoort hij zo te doen. Niet zelden neemt hij gewoon de officiele tijden over, behalve als je sneller was dan de officiele tijd: dan neemt ie ineens wel je gewerkte tijd over. Maar het is dan ook een achterbaks mannetje. Daarom controleer ik mijn uren goed, en als het niet klopt kom ik meteen verhaal halen. En hij mag het niet weigeren uit te betalen, hij moet het betalen. Maar hij gaat er vanuit dat veel mensen hun uren niet checken, dus komt hij er vaak mee weg.
Dat klopt. Je moet wel zelf doorgeven dat je langer hebt gewerkt. Meestal hangt er wel een lijst waar je je tijden op kan schrijven.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 17:17 schreef kingprise het volgende:
[..]
dus je teamcoach moet gewoon je overgewerkte uren invoeren, maar als je dan zegt van die zaterdag was ik wel bijna een uur later klaar met bezorgen en je laat hem de lijst zien van wat jezelf hebt opgeschreven van tot hoe laat je gewerkt hebt, moet hij dat ook uitbetalen. want je teamcoach kan toch niet bijhouden hoe lang iedereen gewerkt heeft, dus moet je daar toch zelf mee komen, van ik heb tot zo laat gewerkt.
Over die nieuwe fietstassen? Ik hoop ze nooit te hoeven gebruikenquote:Op zaterdag 17 maart 2007 21:29 schreef Hooghoudt het volgende:
Achterop, ingezonden brief.
Was boos over z'n ontslag na z'n proeftijd... jah zo kan je dat natuurlijk ook duidelijk maken...quote:16 maart 2007 - Een inmiddels voormalig postbezorger heeft donderdag in het kantoor aan de Chroomstraat in Den Haag zeven schoten afgevuurd. Niemand raakte gewond; de man schoot met zijn pistool in het plafond.
De man was inderdaad de kantine ingelopen en heeft daar (in bijzijn van enkele medewerkers en teamcoaches) zeven keer in het plafond geschoten. De bestelling van de post is een paar uur opgeschort geweest en de medewerkers konden gebruik maken van opvang waar dat nodig mocht zijn. Op Intranet staat het iets uitgebreider. Triest dat het moet gebeuren, maar echt schokkend kan ik het niet noemen.quote:Op maandag 19 maart 2007 14:37 schreef martinnutjuh het volgende:
[..]
Was boos over z'n ontslag na z'n proeftijd... jah zo kan je dat natuurlijk ook duidelijk maken...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |