abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 februari 2007 @ 10:14:11 #51
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_46551272
quote:
Op maandag 19 februari 2007 18:40 schreef juiced het volgende:
Mijn leven begon overigens op m'n 24e, toen ik Silvieja ontmoette op het internet, wat overigens ook gelijk m'n eerste contact met een meisje was. De eerstkomende 7 jaar zou ik dus nog niks verwachten als ik jou was.
pi_46551384
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 09:36 schreef benzin het volgende:

Waarom zie je die mensen dan niet? Ik heb vaak het gevoel dat het in grote letters op mijn voorhoofd staat: "Ik ben verlegen/raar"

Maar ik zie geen andere mensen op school die volgens mij hetzelfde probleem als ik hebben. (En ik zit op een school met een paar 1000 leerlingen..)
Vaak zie je dat niet iedereen met precies dezelde problemen kampt, maar met verschillende combinaties, als het ware. Ik ben bijvoorbeeld niet verlegen, maar ben in bepaalde situaties wel onzeker, maar ook al ga ik misschien normaal met mensen om, er schuilt veel meer achter mij dan mijn 'vrienden' weten, er zijn er slechts een paar aan wie ik echt persoonlijke dingen zou vertellen. Wat ik hiermee wil zeggen is dat je zo op het eerste gezicht vaak niet gelijk kunt zien of iemand met problemen zit, maar dat ongetwijfeld minstens een kwart van je medescholieren je problemen herkent, en dat die problemen in meer of mindere mate ook op henzelf van toepassing zijn. Daar kom je wel achter als je eens praat met wat lui, ik denk dat je wel inziet dat het niet zo verstandig is direct met de deur in huis te vallen
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_46557952
1 goeie tip voor je, ga op een teamsport, bijv. voetbal oid, wat je leuk lijkt iig... maar wel een teamsport, direct leer je nieuwe mensen kennen en ik denk dat je zelfvertrouwen ook zal toenemen...

misschien beetje laat, maar weet cker dat het je zal helpen
.
  donderdag 22 februari 2007 @ 14:20:00 #54
129602 Elaine_
Right here waiting..
pi_46558189
quote:
Nja, er zijn vast genoeg dingen die een 'normale' 17-jarige kan doen.. Maar ik heb het gevoel dat ik veel dingen niet kan of durf.. Ik ben flink verlegen..
DIt moet je dus niet denken. Je moet proberen je gedachten te veranderen. Als je dit niet doet, blijf je in een vicieuze cirkel. Je denkt negatief, je voelt je daardoor negatief en dit uit zich vervolgens in gedrag dat je eigenlijk niet wilt. Gevolg is dat je weer negatief over jezelf gaat denken, omdat je je niet zo hebt gedragen zoals je eigenlijk zou willen. Zo gaat het maar door!
Als je het moeilijk vindt om dit op eigen kracht te bereiken, zou je toch eens met je huisarts kunnen praten. Helemaal niet gek, hij komt vaak zat jongeren tegen met dit probleem!
quote:
Ik weet vaak wel wat die mensen gaan doen, omdat ik dat dan achteraf hoor, of soms zelfs vlak vooraf zie in iemand's msn naam ofzo.. Maar ik vraag dan niet of ik mee mag of een volgende keer mee mag, omdat ik denk dat mensen mij gewoon niet zien zitten en me expres weg willen houden..

Ik ben 2x wezen stappen (omdat er toevallig 2X wel iemand op het idee kwam te vragen of ik ook naar een bepaald feest kwam), en dat betekend meestal dat ik eerst een paar uur zielig in een hoekje sta tot ik genoeg heb gedronken.. Ik vind het heel erg rot dat ik met alcohol op veel meer kan dan zonder..
Wie niet?
quote:
En verder, nja.. verder doe ik niet zoveel, en dat is voornamelijk omdat veel dingen niet leuk zijn in je eentje. En ik wordt dus praktisch eigenlijk nooit meegevraagd.. Maar het ligt ook wel heel erg aan mij, ik vraag ook nooit aan iemand anders of die zin heeft iets met me te doen..
Aan jou nu de taak om dat wel eens te doen. Wat is het ergste dat je kan overkomen?
Zoals je ziet herkent het merendeel jouw probleem dus je moet niet denken dat je de enige bent. Wat iemand anders al zei; dat je niet aan mensen ziet dat ze onzeker oid zijn, betekent niet dat dat niet zo is. Iedereen heeft zo zijn issues en jij moet eens leren niet zo negatief over jezelf te denken. Ook dit heeft invloed op hoe andere mensen tegen jou aankijken.
pi_46559516
Mijn ervaring nu is zelfs dat de mooiste meisjes onzeker zijn. als je ze maar lang genoeg kent merk je dat vanzelf. Je ziet het alleen minder aan ze door alle aandacht van jongens die ze krijgen, maar niemand is helemaal zeker.
pi_46559605
Neem eens een paar biertjes...
Slapelopze nachten? Daar lig ik niet wakker van....
pi_46572300
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 15:08 schreef E- het volgende:
.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 12:02:36 #58
166463 Stommie
dat zeg ik..
pi_46589445
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 15:08 schreef E- het volgende:
korte termijn oplossing
.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 16:37:03 #59
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_46598078
Ik herken mzelf hier ook wel redelijk in TS, alleen dan de vrouwelijke variant.
Zoals anderen al vaak hebben gezegt, alleen jij kan er iets aan veranderen. Ik had ook nooit echte vrienden, was vaak thuis, verlegen en was altijd bang voor de meningen van anderen over mij.

Kan niet zeggen dat er erg veel veranderd is. MAar ik merk wel dat ik iets spontaner ben. Ik wacht nu niet meer totdat iemand vraagt of ik mee ga, ik vraag ze. Ze? Nou dat ene meisje dat ik onlangs heb leren kennen en ik nu als vriendin kan benoemen. of een klasgenoot die ik af en toe spreek.
Het komt allemaal heel langzaam, maar je moet er zelf wel wt in doen. Ik moet ook nog een hoop dingen leren, zowel over mezelf als het leven.

Je bent nog maar 17, je hebt alle tijd. En je zegt dat je niemand ziet die in hetzelfde schuitje zit. Misschien wel omdat diegene niet opvalt. Dus jij diegene ook niet ziet. Of zich totaal anders voordoet dan dat ie is. Maar ze zijn er zeker!

Gewoon rustig aan doen, af en toe denken van; Schijt aan de wereld, ik doe me ding. Tegen vreemden aanpraten, ook de vrouwelijke, kun je zeggen wat je wilt, je ziet ze vast nooit meer. En zo wel, ach dan zijn je je vast weer vergeten. Of jullie raken in een goed gesprek en er komt wat groters uit voort.
Cue, het komkommermeisje!
Het moet niet mooi zijn, het moet functioneel zijn!
Verliefdheid is een uitvinding voor mensen zonder geld zodat ze gratis seks kunnen hebben..
  vrijdag 23 februari 2007 @ 16:44:59 #60
166463 Stommie
dat zeg ik..
pi_46598395
als je eenmaal over die drempel heen bent, dan gaat het, zoals cuegirllie als zegt, langzamerhand steeds beter.... Ik heb hier zelf ook heel lang problemen mee gehad toen ik jong was (tot mn 14e)...ik durfde nooit echt mezelf te zijn en zat altijd thuis....nu gaat het super en mn leven is er een stuk leuker op geworden...

Succes, weet zeker dat het goed komt!!
.
pi_46613058
Pfft, spontane mensen. Het enige op deze wereld dat erger is dan spontane mensen, zijn mensen die van zichzelf zeggen dat ze spontaan zijn . Spontaan worden, doe dat a.u.b. niet
quote:
Als het meisje dan wegga komen er in mijn hoofd 1001 ideeën over leuke/grappige dingen die ik HAD kunnen zeggen.. Op zulke momenten ben ik zo teleurgesteld in mezelf, en zo jaloers op al die jongens die ik het wel met gemak zie doen, en die er dan zelf dan zelfs ook nog van genieten.. Was ik maar zo.
Mja. Die eerste zin daar he, dat is zo'n beetje 80% van de wereldbevolking.
'jongens die het met gemak voor elkaar krijgen', die zitten ergens tussen een baan als vuilnisman en de andere 10% (jij mag kiezen).
De laatste 10% is uiteraard gereserveerd voor mensen in Afrika, die het hele jaar zo veel in het zand en de rivier aan het ploeteren zijn dat ze überhaupt geen mogelijkheid hebben om zich af te vragen of ze wel spontaan zijn.

Weet je, jij moet niet denken dat je 'anders' moet worden. Of 'beter', of hoe dan ook moet veranderen. Da's allemaal bullshit. Éen of ander gouden omslagpunt dat je zal veranderen in De Ideale Man (voor insiders bekend als: D.I.M.) is waarschijnlijk niet voor jou weggelegd en dan kan je twee dingen doen: dat aanvaarden of tegen het leven aanschoppen vanwege het leed dat jou is aangedaan. Het beantwoorden van vragen als 'waarom ik' en 'maar waarom is de rest zo perfect' kun je zien als leuke vierentwintiguursbesteding indien je van plan bent het tweede te gaan doen.

Wat jij moet doen is bij jezelf te rade gaan of er misschien niet íets, maar dan ook íets is aan jezelf dat je gewoon gaaf vindt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Off-ShoRe op 24-02-2007 00:51:22 ]
Ik doe hier niet aan mee.
pi_46620640
Den mensen in Afrika zijn ongelukkiger. Dus je moet niet zeuren. Wees blij dat je in NL zit.
pi_46622666
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 00:44 schreef Off-ShoRe het volgende:
Weet je, jij moet niet denken dat je 'anders' moet worden. Of 'beter', of hoe dan ook moet veranderen. Da's allemaal bullshit. Éen of ander gouden omslagpunt dat je zal veranderen in De Ideale Man (voor insiders bekend als: D.I.M.) is waarschijnlijk niet voor jou weggelegd en dan kan je twee dingen doen: dat aanvaarden of tegen het leven aanschoppen vanwege het leed dat jou is aangedaan.
Kan iemand dat überhaupt aanvaarden? Niemand is perfect, maar op dit moment zit ik heel ver van perfect af.. Het enige wat ik wil is iets socialer worden, dat zou mij stukken gelukkiger maken.. En dat moet kunnen lijkt me..
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 12:49 schreef F04 het volgende:
Den mensen in Afrika zijn ongelukkiger. Dus je moet niet zeuren. Wees blij dat je in NL zit.
Ik ben ook zeker blij dat ik hier zit en niet in Afrika, maar dat lost mijn probleem niet op. De mensen in Afrika zijn armer, en hebben misschien niet eens elke dag goed te eten, maar daarentegen zijn veel van die mensen in staat om toch met kleine dingen blij/gelukkig te zijn, daar kunnen veel Nederlanders iets van leren..

Anderzijds, als ik het aanbod zou krijgen om zo te worden als ik wil zijn (sociaal handiger etc.) dan zou ik het niet eens echt erg vinden denk ik om in armoede te moeten leven.
pi_46622993
Er zijn altijd wel mensen die het beter of minder hebben, dat hele ongelukkige kindjes in afrika verhaal is dus ook totaal niet relevant. Nogmaals; kijk naar jezelf en niet anderen. Hoe wil jij zijn, en voel je dat dat niet lukt, omdat je verlegen, introvert of faalangst hebt? Dan moet je goed bij jezelf te rade gaan, dat het allemaal in je hoofd zit, en je gewoon over de drempel heen moet stappen; op je bek gaan, weer opstaan, en dit net zo lang herhalen, totdat het als vanzelf gaat. Er bestaat geen remedie of oplossing voor sociale problemen, het enige wat je kan helpen is veel levenservaring, en daar kun je een gebrek aan hebben door bijvoorbeeld niet impulsief te zijn. Je moet jezelf dwingen dit te veranderen, en de persoon worden die je wil zijn. Iedereen kan dat, en iedereen heeft dipjes en momenten dat hij of zij met zichzelf geconfronteerd wordt. Als je eenmaal wat ouder bent, dan realiseer je jezelf dat dit er gewoon bij hoort, en het enige wat je eraan kan doen, is het te accepteren, en er sterker door worden.

Ik ben het dan ook totaal niet eens met off-shore, als er iets is wat mensen nodig hebben is het spontaniteit, en niet van die gemaakte gladde praatjes om mensen om te krijgen, maar de kracht om jezelf te tonen, expressief te zijn, en vooral jezelf zijn. Laten zien wie je bent, en je niet schamen voor je zwaktes, maar je zelf er keer op keer mee confronteren. Iedereen is uniek, en je moet achter je eigen sterktes en zwaktes zien te komen. Jezelf accepteren zoals je bent, en de wereld laten zien, dat je geen fuck geeft om wat anderen van je denken, en gewoon lekker je eigen ding doet.
pi_46623716
quote:
Op maandag 19 februari 2007 18:19 schreef benzin het volgende:
Als het meisje dan wegga komen er in mijn hoofd 1001 ideeën over leuke/grappige dingen die ik HAD kunnen zeggen.. Op zulke momenten ben ik zo teleurgesteld in mezelf, en zo jaloers op al die jongens die ik het wel met gemak zie doen, en die er dan zelf dan zelfs ook nog van genieten.. Was ik maar zo.
Eigenlijk kan je het dus wel, maar komt het er gewoon niet uit.t. Je bent op dat moment eigenlijk niet jezelf! Er is een soort spanning waar je niet doorheen kan breken. De enige manier om dit op te lossen is dat je gewoonweg gewend moet raken om met mensen om te gaan. Je moet er dusdanig aan gewend raken dat je er niet meer aan denkt wat je moet je gaan zeggen, maar dat je gewoon zegt wat op dat moment in je opkomt, zonder dat je rekening houdt met wat anderen ervan zullen vinden. Thuis ben je waarschijnlijk een stuk relaxter. Daardoor komen al spontane en leuke gedachten in je op. De mate van ontspanning die je thuis hebt moet je ook buitenshuis creëren.

Kom onder mensen, zoveel mogelijk. Om dit te doen zijn zoveel mogelijkheden voor. Je hebt overal mensen. Laat geen enkel mogelijkheid onbenut om iets te gaan ondernemen waar mensen bij betrokken zijn. Gooi jezelf in het diepe. Je bent nog erg jong, dus je hebt nog heel veel kans om te groeien. Doe het!

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2007 14:48:12 ]
pi_46650828
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 00:44 schreef Off-ShoRe het volgende:
Pfft, spontane mensen. Het enige op deze wereld dat erger is dan spontane mensen, zijn mensen die van zichzelf zeggen dat ze spontaan zijn . Spontaan worden, doe dat a.u.b. niet
[..]

Mja. Die eerste zin daar he, dat is zo'n beetje 80% van de wereldbevolking.
'jongens die het met gemak voor elkaar krijgen', die zitten ergens tussen een baan als vuilnisman en de andere 10% (jij mag kiezen).
De laatste 10% is uiteraard gereserveerd voor mensen in Afrika, die het hele jaar zo veel in het zand en de rivier aan het ploeteren zijn dat ze überhaupt geen mogelijkheid hebben om zich af te vragen of ze wel spontaan zijn.

Weet je, jij moet niet denken dat je 'anders' moet worden. Of 'beter', of hoe dan ook moet veranderen. Da's allemaal bullshit. Éen of ander gouden omslagpunt dat je zal veranderen in De Ideale Man (voor insiders bekend als: D.I.M.) is waarschijnlijk niet voor jou weggelegd en dan kan je twee dingen doen: dat aanvaarden of tegen het leven aanschoppen vanwege het leed dat jou is aangedaan. Het beantwoorden van vragen als 'waarom ik' en 'maar waarom is de rest zo perfect' kun je zien als leuke vierentwintiguursbesteding indien je van plan bent het tweede te gaan doen.

Wat jij moet doen is bij jezelf te rade gaan of er misschien niet íets, maar dan ook íets is aan jezelf dat je gewoon gaaf vindt.
Alleen omdat het jou niet is gelukt betekent niet dat verder niemand het kan lukken op vuilnismannen en afrikanen na.

Ook ben ik het er niet mee eens dat je de reflexieve vragen achter je moet leggen, want je kan er veel van leren. Zo lang je maar niet in een soort hatelijke positrie tov jezelf terecht komt.
pi_46654071
Ik kreeg pas tegen mijn 21e de smaak te pakken. Daarvoor was ik onverzorgd, te dik en gewoon niet in de mood voor vrouwen. Dat heb ik de laatste jaren ingehaald.

Laat je niet leiden door een perfectbeeld van anderen, maar trek je eigen lijk. Dan pas zul je gelukkig zijn.
When I win, I win. When i loose? I still win..
pi_46657025
Ik denk dat je probleem is dat je te onzeker bent over jezelf, je teveel schaamt en je jezelf teveel afvraagt "Owjee, wat zou de meerderheid van me denken als ik dat deed?"

Niet aan denken, wees gewoon jezelf. Overigens lijken wij wel op elkaar, ik maak ook niet snel vrienden, maar ik heb die behoefte ook niet zo. Ik ben ook geen spontaan typ. Ik ben niet persé bang voor vrouwen maar ben wel altijd, om 1 of andere rare manier, bang dat ze gaan denken dat ik iets van ze zou willen (wellicht angst voor vrouwen die dan proberen een spelletje met je te spelen, die eer gun ik ze niet, dus houdt ik afstand).

Punt is, bekijk voor jezelf even wat je gelukkig maakt, en ga daarvoor. Maak jezelf niet gek door onnodige verwachtingen te hebben (zoals dat je middelbare school je tijd van je leven moet zijn).
pi_46723263
Niets toe te voegen aan alle reacties. Om t even samen te vatten, zoals een Amerikaanse vriend altijd zegt als ik zit te zeuren omdat ik tegen iets opzie:

Think less, Do more!!

En bedenk: oefening baart kunst! Je kunt het, nu gewoon oefenen, komt het echt wel goed. Succes.
pi_46724125
Je bent nog jong, benzin, écht jong. Je hebt alle tijd en alle kans om te groeien en dit te veranderen. Maar benut die kansen ook!
pi_46724171
-edit: Doe eens héél gauw normaal.

[ Bericht 91% gewijzigd door Nosh op 27-02-2007 21:11:43 ]
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_46725826
-reactie op edit.

[ Bericht 97% gewijzigd door Nosh op 27-02-2007 21:12:01 ]
pi_46727124
Ah... zelfvertrouwen.

Je moet eerlijk kijken naar jezelf. Wat je niet bevalt, veranderen. Als jij in je nopjes bent met jezelf (of in ieder geval redelijk in die richting zit) dan is alles opeens heel anders.

Mocht je prima tevreden zijn met jezelf, en is je probleem dat je voor jouw gevoel dan nog geen ruk verder komt.

Dan weet ik het ook effe niet.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_46738581
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 10:09 schreef addictivebeat het volgende:
Je bent nog jong, benzin, écht jong. Je hebt alle tijd en alle kans om te groeien en dit te veranderen. Maar benut die kansen ook!
Dat is juist het probleem, ik ga weliswaar wel wat met jullie advies doen, maar ik benut alle kansen en mogelijkheden die ik heb niet.. En voor ik het weet ben ik dan wel oud.. Ongelukkig en oud..
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 10:11 schreef vosss het volgende:
Hey TS, hier heb je een warm bad en wat scheermesjes:
Naah, das enkel een oplossing om te stoppen met mezelf ongelukkig te voelen, maar dat is niet de oplossing om gelukkig te worden. En laat ik dat nou juist net willen. (Aan waardeloze reacties heb ik niets, reageer dan gewoon NIET. )
pi_46741936
-knip. Reactie op lage reply.

Zeg benzin, als je dit topic nou eens update met je vorderingen Is voor jezelf een stok achter de deur om ook echt aan de slag te gaan met de tips die er gegeven worden

[ Bericht 54% gewijzigd door Nosh op 27-02-2007 21:12:31 ]
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_46742220
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 17:19 schreef benzin het volgende:

[..]

Dat is juist het probleem, ik ga weliswaar wel wat met jullie advies doen, maar ik benut alle kansen en mogelijkheden die ik heb niet.. En voor ik het weet ben ik dan wel oud.. Ongelukkig en oud..
[..]

Naah, das enkel een oplossing om te stoppen met mezelf ongelukkig te voelen, maar dat is niet de oplossing om gelukkig te worden. En laat ik dat nou juist net willen. (Aan waardeloze reacties heb ik niets, reageer dan gewoon NIET. )
Kwestie van tijd tot die angst om ongelukkg oud te worden zo groot wordt dat deze zwaarder gaat wegen dan je angst om af te gaan. Worked for me iig.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 19:04:19 #77
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_46742284
quote:
Laatst was er een meisje dat heel lief tegen me deed enzo, en ik deed alles waar ze om vroeg.. En mja.. nu heeft ze gezegd dat ik saai was en dat ze er geen zin meer in heeft.
zie daar de vrouw
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  dinsdag 27 februari 2007 @ 23:54:02 #78
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_46756382
Ts je hoeft je niet te schamen dat je op je 17e enkel met 1 meisje geknuffeld hebt, ik ben 23 en nog maagd en 1x gezoend, dat met mn nicht zelfs.

Dus kop op op dat gebied jongen.
Het kan altijd erger
A talent is formed in stillness, a character in the world's torrent.
Op woensdag 7 maart 2007 02:30 schreef Stabdogg het volgende:
Kom toch op man, we zijn geen apen meer. Houd het gewoon vriendelijk.
pi_46756397
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 23:54 schreef Daniel.J het volgende:
Ts je hoeft je niet te schamen dat je op je 17e enkel met 1 meisje geknuffeld hebt, ik ben 23 en nog maagd en 1x gezoend, dat met mn nicht zelfs.

Dus kop op op dat gebied jongen.
Het kan altijd erger
dat blijkt.....
  woensdag 28 februari 2007 @ 01:16:10 #80
161402 Chatslet
Schudden met die billen :D
pi_46759248
quote:
Op maandag 19 februari 2007 18:19 schreef benzin het volgende:
Ik heb het gevoel dat ik van mijn leven een grote puinhoop heb gemaakt, en ik weet niet meer hoe ik die puinhoop moet gaan opruimen.

-knip-
Ik had zelf op de middelbare school het zelfde probleem dat duurde ongeveer tot aan mijn 19e, 20e en toen begon echt de gouden eeuw. Ik heb tot aan mijn 23e echt aan lopen klooien het aantal meisjes waar ik sex mee heb gehad is echt niet meer op 2 handen te tellen en ik ging vreemd bij het leven omdat ik gewoon vond dat ik wat in te halen had. Ik verzon iedere keer wel weer manieren om met een meisje te daten en alles zo te laten lopen dat het op sex uit kwam ongeacht of ik een relatie had of niet. Nu ben ik 24 en ben eigenlijk op zoek naar een serieuse relatie maar omdat mijn dating style dus heel erg sex gericht is komt het toch iedere keer snel op sex uit (vaak zelfs bij de eerste date) waardoor je dus meteen een enorme stap maakt in zo'n relatie en de teleurstelling des te groter is wanneer het mis loopt en je echt houd van zo'n meisje want vrouwen twijfelen nou eenmaal eerder dan mannen.
Wat ik je kan adviseren is doe rustig aan en ga niets forceren probeer als het eenmaal zo ver is niet in te halen voor al die jaren daar voor hoe groot de verleiding ook is. Het komt allemaal echt wel goed.
pi_46775336
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 17:19 schreef benzin het volgende:

[..]

[..]
Waarom heb je deze topic dan geopend? Wil je hier iets aan doen of niet? De oplossing is niet eens zo moeilijk. De keus is aan jou.
pi_46776255
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 16:07 schreef addictivebeat het volgende:

[..]

Waarom heb je deze topic dan geopend? Wil je hier iets aan doen of niet? De oplossing is niet eens zo moeilijk. De keus is aan jou.
Ik zeg toch, ik ga zeker wat met jullie advies doen. Het is alleen heel erg lastig zeg maar om iets te veranderen. Als het slechts een keuze was, had ik het zo kunnen veranderen.
  donderdag 3 mei 2007 @ 21:40:50 #83
177565 Surroor
A silent psychopath..
pi_48981154
Ik ben bijna net jou, alleen durf ik wel tegen meisjes te praten. Niet uit mezelf, maar wel als ze naar mij toekomen. Of als ik ze al eerder heb gesproken..
We all go a little mad sometimes. Haven't you?
  vrijdag 4 mei 2007 @ 00:37:15 #84
177565 Surroor
A silent psychopath..
pi_48988626
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 16:29 schreef benzin het volgende:

[..]

Ik zeg toch, ik ga zeker wat met jullie advies doen. Het is alleen heel erg lastig zeg maar om iets te veranderen. Als het slechts een keuze was, had ik het zo kunnen veranderen.
Oh, en je moet jezelf ook niet te snel veranderen. Probeer stapsgewijs te werken, maak plannen van hoe je jezelf wilt veranderen.

Dit las ik in een andere topic, misschien heb je er wat aan!
quote:
Een tip: probeer niet van de een op de andere dag een compleet ander mens te worden. Dat is niet realistisch, en leidt alleen maar tot teleurstelling, waardoor je het al snel opgeeft.

Je kunt het beste een beeld voor ogen nemen van de persoon die je wilt worden. Vervolgens maak je een lijst met dingen die je op lange termijn moet doen om die persoon te worden. Aan de hand van die lijst maak je vervolgens een lijst met korte termijn doelen die je moet halen om je lange termijn doelen te verwezenlijken.

Als je bijvoorbeeld een gespierd lichaam wilt, dan zul je daarvoor moeten sporten. Een lange termijndoel kan dan zijn om te gaan fitnessen. Een korte termijn doel zou dan kunnen zijn om je deze week in te schrijven.

Als je nog een tip wilt: probeer jezelf voor te stellen dat je de persoon bent die je wilt zijn. Ik geloof sterk in het principe: as you think, you shall become. Als jij van jezelf gelooft dat je succesvol en populair bent, dan is het een kwestie van tijd voor je dat ook werkelijk zult worden. Heeft met uitstraling te maken.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 00:38:27 #85
177565 Surroor
A silent psychopath..
pi_48988668
O ja, ik ben 18, bijna 19. En ik heb nog nooit een vriendin gehad noch gezoend! Ik word zelfs al blij als een meisje mij aanraakt! Tik op de schouder o.i.d.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 00:52:26 #86
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_48989111
Probeer steeds vaker iets te doen wat je eigenlijk niet durft en voorheen niet had gedaan. Kunnen de kleinste dingen zijn! Is goed voor je zelfvertrouwen en je komt er steeds een stapje verder mee.. Bovendien zul je zien dat het 99% van de tijd positief uitpakt.

Face your fears
My mama didn't raise no fool
  vrijdag 4 mei 2007 @ 01:35:17 #87
170712 Tuinboon
Vers uit de groentetuin
pi_48990181
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 21:40 schreef Surroor het volgende:
Ik ben bijna net jou, alleen durf ik wel tegen meisjes te praten. Niet uit mezelf, maar wel als ze naar mij toekomen. Of als ik ze al eerder heb gesproken..
Een jaar of anderhalf geleden zat ik met precies hetzelfde probleem als jouw, het viel altijd snel dood als ik met een meisje probeerde te praten.
Sindsdien ben ik begonnen met een bijbaantje in een winkel, en merk al dat het nu veel beter gaat. Omdat je veel klanten helpt wordt je steeds sociaal vaardiger en ben je naar verloop van tijd niet meer bang om vreemden aan te spreken in de kroeg. Omdat je gewend bent om dingen uit te leggen en dus veel aan het woord te zijn tegen klanten, kan ik een gesprek nu veel makkelijker lopende houden.
Ook heb ik een stel leuke collega's waarmee we ook regelmatig etentjes doen en uitgaan, waardoor je ook weer met al dat vrouwelijk schoon in contact komt

Mijn tip dus: zoek een bijbaan waarmee je gedwongen wordt sociaal te doen
pi_48995071
Je hebt hetzelfde probleem wat ik ook heb gehad.
Je wil graag aardig gevonden worden, en doet dus dingen voor mensen terwijl ze je gewoon voor je karretje spannen. Het is moeilijk die knop om te zetten maar bedenk dat je zelf ook niet iedereen mag, dus ze hoeven jou ook niet perse aardig te vinden!
i am the diamond in the dirt that ain't been found.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')