abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 februari 2007 @ 06:07:01 #126
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_46516477
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 06:02 schreef Vampier het volgende:
dat 60% daar leeft wil nog niet zeggen dat ik of stefanp daar moet leven... wij werken hard voor onze centen... en sorry... opleiding hier is ERG belangrijk.
Heb het ook niet tegen jou Vampier.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_46516513
De topictitel alleen al is te belachelijk voor woorden wat dit topic redelijk kansloos maakt
pi_46516524
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 06:43 schreef thedude0 het volgende:
De topictitel alleen al is te belachelijk voor woorden wat dit topic redelijk kansloos maakt
homo
Free people own guns! Slaves do not!
  woensdag 21 februari 2007 @ 07:06:40 #129
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_46516543
quote:
Op maandag 19 februari 2007 18:28 schreef Vampier het volgende:

[..]

lol Nederlanders verzanden discussies door naar details te kijken om zo een daadwerkelijke discussie uit de weg te gaan.

ps mijn vriendin past hier beter omdat ze Amerikaans is
Ze kan de mcdonalds en kfc zeker niet missen, het tonnetje....

I want my babyback ribs!!!
pi_46516561
de mevrouw met overgewicht is Duits..... haar overgewicht komt bovendien niet door vet eten maar door een defecte schildklier.... helaas worden dit soort sterotypen naar bovengehaald net zoals een moslim op een kameel die zojuist zijn geit genaaid heeft.

Wat jammer dat het nooit eens op iets gebaseerd kan zijn wat enigzins met realiteit te maken heeft. Wederom een gemiste kans voor het toch al redelijk kansloos volk.
Free people own guns! Slaves do not!
pi_46516666
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 04:26 schreef dvr het volgende:
Ja, leuke discussie. Nog een paar opmerkingen tot besluit:
[..]

Er is bittere armoe in de VS, maar die treft veel minder mensen dan wij denken. Laatst bleek nog uit een onderzoek dat de -als ik me goed herinner- top van Amerika's 10% armsten, net zo welvarend is als de modale Zweed.
[..]

Zeker, maar dat houdt ergens op. Daarom hamerde Fortuyn zo op het terugdringen van de overheid, het verhogen van de efficiency, het uitbannen van misbruik, het verminderen van het aantal inactieven in de samenleving, etc - dat zijn allemaal factoren die er samen met de vergrijzing, veranderende wereldeconomie, hogere milieuinvesteringen en andere factoren voor zullen zorgen dat er over een decennium of wat gewoon geen geld meer is om dat stelsel te financieren. Dan zitten we allemaal met lege handen - behalve wie zelf maatregelen genomen heeft of vermogen heeft vergaard. Een wat liberalere economie zou het welvaartspeil voor iedereen in de samenleving verhogen.
[..]

Als zelfstandig ondernemer zie ik het een stuk donkerder in. Als het MKB de komende tien jaar geen enorme impuls krijgt om meer dynamiek, diversiteit en groei in de NLse economie tot stand te brengen, drijft Nederland tegen die tijd alleen nog op een klein aantal multinationals en grootbedrijven. De diensten die we exporteren kunnen ook door Indiërs en Chinezen worden verricht, de tomaten en tulpen kun je ook in Kenia verbouwen en onze veelgeprezen transporteurs schakelen over op Poolse chauffeurs - bovendien is het een sector die nauwelijks toegevoegde waarde biedt maar wel het wegennet een infarct bezorgt.

Nog niet genoemd, maar wel iets waar ik me aan erger: Als je als ondernemer mensen in dienst wilt nemen, zit je meteen met allerlei verantwoordelijkheden zoals de poortwachtersregeling (doorbetalen bij langdurige ziekte die niets met het werk te maken heeft) en een enorme papieren rompslomp ivm loonbelasting, ARBO en dergelijke. Daarom blijven ondernemers noodgedwongen klein of betalen ze liever twee keer zoveel voor een uitzendkracht, die je stante pede de laan uit kunt sturen als hij niet bevalt of er even geen werk is. Gevolg: Loonkosten veel hoger, en de overbeschermde werknemer is gedoemd om jarenlang in allerlei rottige uitzendbaantjes te blijven hangen waarin hij zich niet kan ontplooien en te weinig verdient. Dit is geweldig voor de uitzendbureau's, maar funest voor de koopkracht van gewone mensen, slechts voor de winstgevendheid en investeringsbereidheid van productieve bedrijven, het is kapitaalvernietiging in de arbeidsmarkt en het levert werknemers op die zich weinig bij hun werk en klanten betrokken voelen, wat weer ten koste gaat van kwaliteit, arbeidsvreugde en het algemene welbevinden in Nederland. Weg met de uitzendbureau's dus, en leve de liberalisering van de arbeidsmarkt.
Kijk, da's een intelligente post! Nederland is niet echt een derdewereldland, maar het gaat wel bergafwaarts en de voorsprong op andere landen wordt met rasse schreden ingehaald door alle overheidsbemoeienis en luiheid c.q. zelfgenoegzaamheid van de Nederlander die denkt dat het allemaal zo'n vaart wel niet zal lopen.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  woensdag 21 februari 2007 @ 08:25:56 #132
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_46516950
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 07:39 schreef StefanP het volgende:

[..]

Kijk, da's een intelligente post! Nederland is niet echt een derdewereldland, maar het gaat wel bergafwaarts en de voorsprong op andere landen wordt met rasse schreden ingehaald door alle overheidsbemoeienis en luiheid c.q. zelfgenoegzaamheid van de Nederlander die denkt dat het allemaal zo'n vaart wel niet zal lopen.
Intelligent omdat iemand het met je eens is.
Zyggie.
  woensdag 21 februari 2007 @ 08:30:03 #133
62913 Blik
The one and Only!
pi_46516987
In Amerika loopt alles lekker, daar word je neergeschoten om niks...
  woensdag 21 februari 2007 @ 08:34:55 #134
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_46517033
Het punt is natuurlijk niet of Nederland een beter land of een minder land is, voor mij is het in ieder geval glashelder. Schrijnender is dat de TS, een fervent Amerikanist, constant nog de neiging heeft te moeten schoppen naar iets anders. Het is niet vreemd dat mensen de conclusie trekken dat hij mislukt is in Amerika, of in ieder geval niet de dingen bereikt heeft die hij wou bereiken en zich daarom maar afreageert op het onschuldige serene Holland. Met argumenten als 'HET IS COMMUNISTISCH' en 'ER WONEN TE VEEL LICHTGETINTE MENSEN' haal je het niet bij mij - onafhankelijke testen geven zelfs aan dat het fucking goed wonen en chillen is.
Zyggie.
  woensdag 21 februari 2007 @ 08:36:11 #135
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_46517043
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007, de Godganse dag door schreef BonJovi het volgende:
Enzovoorts!
Jesus, wat ben jij voor kampsnol? .
Ik ga naar huis.
  woensdag 21 februari 2007 @ 08:54:40 #136
62913 Blik
The one and Only!
pi_46517254
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 20:05 schreef BonJovi het volgende:

[..]

Er zijn altijd mensen die slecht over Amerikanen praten, maar Amerikanen zijn heel gezellige en leuke mensen. Ik werkte hier voor Amerikanen en had echt veel lol met hun. Toen ik op vakantie was waren hun ook altijd heel open, terwijl op vakantie Nederlanders meeste rotzooi schoppen in Spanje ofzo.

Jij bent een typische Nederlander. zeikt om alles en wijst vinger naar anderen.egoistisch en achterbaks
jaja, Nederlanders die naar Spanje vergelijken met Amerikanen die naar Nederland op vakantie gaan. Misschien moet je het vergelijken met Amerikanen die naar Cancun op Spring Break gaan. Daar is het ook één grote teringzooi door de jeugd. Heeft gewoon te maken met de leeftijdsgroep.
  woensdag 21 februari 2007 @ 08:56:09 #137
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_46517272
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 01:21 schreef BonJovi het volgende:

[..]

Ten eerste ben ik er vaak geweest, ik werkte voor een Amerikaans bedrijf. Dus me baas en andere werknemers waren ook Amerikanen, en omdat ik er vaker ben geweest weet ik hoe het eraan toe gaat. En ik heb een oom in Florida, en voor werk moest ik ook allemaal dingen regelen.

BOTTOM LINE

-----------------------------------------------
Vanwaar dan het taalgebruik van een 13 jarige?
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
  woensdag 21 februari 2007 @ 09:12:32 #138
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_46517493
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 08:54 schreef Blik het volgende:

[..]

jaja, Nederlanders die naar Spanje vergelijken met Amerikanen die naar Nederland op vakantie gaan. Misschien moet je het vergelijken met Amerikanen die naar Cancun op Spring Break gaan. Daar is het ook één grote teringzooi door de jeugd. Heeft gewoon te maken met de leeftijdsgroep.
Ja inderdaad, ga op vakantie met mij en mijn vrienden en je aanbid Nederlanders.
Zyggie.
pi_46522857
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 08:34 schreef Zyggie het volgende:

onafhankelijke testen geven zelfs aan dat het fucking goed wonen en chillen is.
Dat is voor een groot gedeelte juist het probleem. Als het hier niet zo goed lanterfanten was, zouden we een veel creatiever en productiever volkje zijn en zou Nederland een betere toekomst tegemoet gaan. Het chillen kunnen we ons nog ongeveer 1 generatie veroorloven, daarna wordt het sappelen en aanpoten om alle bejaarden, zieken en praktische analfabeten van een inkomen te voorzien in een wereld die we steeds minder te bieden hebben.
pi_46523815
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 04:26 schreef dvr het volgende:
Er is bittere armoe in de VS, maar die treft veel minder mensen dan wij denken. Laatst bleek nog uit een onderzoek dat de -als ik me goed herinner- top van Amerika's 10% armsten, net zo welvarend is als de modale Zweed.
Daar klopt niets van. Zie de volgende getallen:
Modaal inkomen Zweden: $31,600 (2006 est.), 10% van de bevolking verdient 3.7%, hoogste 10% verdient 20.1%. (gegevens 1997)
Modaal inkomen VS: $43,500 (2006 est.), 10% verdient 1.8%, hoogste 10% 30.5%
$43.500:10x1.8=$7,830, en dat ligt toch echt een stuk lager als de $31.600, en zelfs bij het hoogste percentage van die 10% zal het nog niet veel anders liggen, tenzij je gelooft dat 1% van die 1.8 bij het laatste percentage hoort. Met $7.830 per jaar rondkomen is toch echt lastig hoor.
quote:
Zeker, maar dat houdt ergens op. Daarom hamerde Fortuyn zo op het terugdringen van de overheid, het verhogen van de efficiency, het uitbannen van misbruik, het verminderen van het aantal inactieven in de samenleving, etc - dat zijn allemaal factoren die er samen met de vergrijzing, veranderende wereldeconomie, hogere milieuinvesteringen en andere factoren voor zullen zorgen dat er over een decennium of wat gewoon geen geld meer is om dat stelsel te financieren. Dan zitten we allemaal met lege handen - behalve wie zelf maatregelen genomen heeft of vermogen heeft vergaard. Een wat liberalere economie zou het welvaartspeil voor iedereen in de samenleving verhogen.
Ik ben nog steeds overtuigd dat ook al liet Fortuyn een nieuw geluid horen, dat er nog steeds niets van terecht zou komen als het eenmaal in de regering was. Onze Nederlandse regering gaat ook proberen de overheid meer efficiënt te laten worden, maar geloof mij dat dit alleen maar iets is dat ze pretenderen naar de buitenwereld. Wat betreft de vergrijzing, dit vind ik een erg grappig punt. Wel alle buitenlanders met economische motieven eruit gooien, maar dan gaan zeiken over vergrijzing? Dit vind ik een beetje dubbel, want die buitenlanders kunnen we geweldig gebruiken om onze vergrijzing te financieren, maar we kankeren er veel liever op.
quote:
Als zelfstandig ondernemer zie ik het een stuk donkerder in. Als het MKB de komende tien jaar geen enorme impuls krijgt om meer dynamiek, diversiteit en groei in de NLse economie tot stand te brengen, drijft Nederland tegen die tijd alleen nog op een klein aantal multinationals en grootbedrijven. De diensten die we exporteren kunnen ook door Indiërs en Chinezen worden verricht, de tomaten en tulpen kun je ook in Kenia verbouwen en onze veelgeprezen transporteurs schakelen over op Poolse chauffeurs - bovendien is het een sector die nauwelijks toegevoegde waarde biedt maar wel het wegennet een infarct bezorgt.
quote:
In Nederland komt jaarlijks zo'n 330.000.000 ton goederen per schip het land binnen. Daarbij gaat het om 43.000 reizen, waarvan 19.000 in lijndiensten. Dat betekent dat er wekelijks per inwoner van Nederland, ongeveer 400 kg goederen per schip het land binnenkomt. Een groot deel daarvan wordt via Nederland gaat ergens anders naar toe.
Er gaat jaarlijks zo'n 100.000.000 ton goederen per schip het land uit.
Bron: wikipedia.
Deze handel neemt voorlopig alleen nog maar toe, dus ik zie weinig reden tot paniek op dit vlak.
quote:
Nog niet genoemd, maar wel iets waar ik me aan erger: Als je als ondernemer mensen in dienst wilt nemen, zit je meteen met allerlei verantwoordelijkheden zoals de poortwachtersregeling (doorbetalen bij langdurige ziekte die niets met het werk te maken heeft) en een enorme papieren rompslomp ivm loonbelasting, ARBO en dergelijke. Daarom blijven ondernemers noodgedwongen klein of betalen ze liever twee keer zoveel voor een uitzendkracht, die je stante pede de laan uit kunt sturen als hij niet bevalt of er even geen werk is. Gevolg: Loonkosten veel hoger, en de overbeschermde werknemer is gedoemd om jarenlang in allerlei rottige uitzendbaantjes te blijven hangen waarin hij zich niet kan ontplooien en te weinig verdient. Dit is geweldig voor de uitzendbureau's, maar funest voor de koopkracht van gewone mensen, slechts voor de winstgevendheid en investeringsbereidheid van productieve bedrijven, het is kapitaalvernietiging in de arbeidsmarkt en het levert werknemers op die zich weinig bij hun werk en klanten betrokken voelen, wat weer ten koste gaat van kwaliteit, arbeidsvreugde en het algemene welbevinden in Nederland. Weg met de uitzendbureau's dus, en leve de liberalisering van de arbeidsmarkt.
Helemaal mee eens, maar zie Frankrijk. Het is daar allemaal nog erger. Je kunt er nauwelijks iemand ontslaan, en als het je dan toch lukt mag je twee jaarsalarissen uitbetalen. Toen de regering er iets aan probeerde te doen protesteerde vrijwel alle studenten. Het is erg lastig om hier iets aan te doen, en ik verwacht ook dat we vergelijkbare protesten zouden zien, zoals een bezetting van het maagdenhuis, in Nederland. Het zou zeker niet zonder slag of stoot doorgevoerd kunnen worden, maar ik ben het er wel mee eens dat het goed zou zijn voor Nederland om dit minder erg te maken.

Het is inderdaad niet helemaal fantastisch in Nederland, maar dat is 't in geen enkel land. Perspectief is belangrijk, en ik woon liever in Nederland dan in de VS, Frankrijk, noem al die landen maar op. Het is hier echt nog niet zo slecht
  woensdag 21 februari 2007 @ 14:16:40 #141
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_46525578
quote:
Op maandag 19 februari 2007 18:17 schreef FritsBom het volgende:
De VS heeft trouwens 3 echte kenmerken van een derde wereldland. Tienerzwangerschappen, moorden per 1000 inwoners (in sommige gebieden) en grote van staatschuld.

De staatsschuld van de VS valt reuze mee. Vooral als je het vergelijkt met andere westerse landen

pi_46525771
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 14:16 schreef Richie_Rich het volgende:

[..]

De staatsschuld van de VS valt reuze mee. Vooral als je het vergelijkt met andere westerse landen

Ik neem aan dat je dit niet opgezocht hebt, want wat ik vind qua schuld:
VS heeft een schuld van 64.7% in vergelijking met de rijksinkomsten (2005 est.)
De rijksinkomsten van de VS waren in dat jaar $2.409 TRILjoen. Hiermee kom je uit op een schuld van $1.558 triljoen, dat vind ik vrij veel hoor.
Nederland heeft een schuld van 50.8% ivm. de rijksinkomsten (2006 est.), en in tegenstelling tot de VS wordt dit getal elk jaar kleiner, omdat we een begrotingsoverschot hebben (overigens hebben de meeste West-Europese landen zoals Zweden een nog kleinere schuld). Het zou fijn zijn als er wat gefundeerde, met bronnen bewezen statements kwamen. Namen mensen maar een voorbeeld aan dvr .
pi_46525816
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 13:19 schreef Artanis1 het volgende:

Daar klopt niets van. Zie de volgende getallen:
Zonder definities kan ik die getallen helaas niet interpreteren, maar ik denk dat ik het verhaal waaraan ik refereerde weer teruggevonden heb. Het was alleen ouder dan ik dacht - het komt uit 2002. De meest verbazingwekkende feitjes uit die oorspronkelijk Zweedse berichtgeving:

STOCKHOLM - Swedes, usually perceived in Europe as a comfortable, middle class lot, are poorer than African Americans, the most economically-deprived group in the United States.

"Black people, who have the lowest income in the United States, now have a higher standard of living than an ordinary Swedish household," the HUI economists said.

If Sweden were a U.S. state, it would be the poorest, measured by household gross income before taxes, Bergstrom and Gidehag said.

If the trend persists, "things that are commonplace in the United States will be regarded as the utmost luxury in Sweden," the authors said. "We are not quite there yet, but the trend is clear."

(lees hier en hier desgewenst meer - er is best e.e.a. tegenin te brengen, maar de feiten blijven choquerend. Nederland gaat nog steeds diezelfde kant op)
quote:
Ik ben nog steeds overtuigd dat ook al liet Fortuyn een nieuw geluid horen, dat er nog steeds niets van terecht zou komen als het eenmaal in de regering was. Onze Nederlandse regering gaat ook proberen de overheid meer efficiënt te laten worden, maar geloof mij dat dit alleen maar iets is dat ze pretenderen naar de buitenwereld.
Fortuyn maakte juist onder de wat meer getalenteerde en gedreven ambtenaren veel enthousiasme los, er werd op het Rotterdamse gemeentehuis maar ook op diverse ministeries al popelend naar hem uitgekeken. Ik had hem een goede kans gegeven. Balkenende c.s. zijn volgens mij ook tezeer verstrikt in het systeem om er veel aan te doen of willen doen.
quote:
Wat betreft de vergrijzing, dit vind ik een erg grappig punt. Wel alle buitenlanders met economische motieven eruit gooien, maar dan gaan zeiken over vergrijzing? Dit vind ik een beetje dubbel, want die buitenlanders kunnen we geweldig gebruiken om onze vergrijzing te financieren, maar we kankeren er veel liever op.
Dat is een FABELTJE. Die gelukszoekers kosten per saldo geld, en het idee dat Europa gebaat zou zijn bij de instroom van miljoenen Afrikanen, Albanezen en andere ongeschoolden en kanslozen is belachelijk. Die paar aspergestekers en komkommerplukkers halen we wel uit Polen (niet lang meer overigens, want hun eigen economie komt ook op gang). Wat we nodig hebben zijn mensen die minimaal op MBO-niveau functioneren. Indiase wiskundigen, Zuid-Afrikaanse verpleegsters, Russische bakkers, Antilliaanse metaalwerkers, Pakistaanse procestechnologen, Turkse chirurgen - laat ze maar komen.
quote:
Bron: wikipedia.
Deze handel neemt voorlopig alleen nog maar toe, dus ik zie weinig reden tot paniek op dit vlak.
Transport is geen handel! Dat is het probleem juist, er wordt nauwelijks iets aan verdiend. Een handelaar - een importeur, exporteur, distributeur of retailer - koopt voor 1 miljoen producten in, plakt er een stickertje op en verkoopt ze voor 2 miljoen. Dat is geld verdienen, dat is hoe Nederland aan zijn welvaart komt. Een transporteur daarentegen haalt andermans lading op in de Europoort, rijdt hem naar Düsseldorf, laadt hem daar uit, en steekt na aftrek van alle kosten 120 euro in zijn zak. Dat is armoe. Die veelbejubelde transportsector voegt nauwelijks waarde toe; we verschuiven voor ettelijke miljarden aan andermans goederen en andermans welvaart zonder daar aan te verdienen. Ondertussen lijdt het hele land wel onder de verkeersinfarcten die deze marginale industrie veroorzaakt.
  woensdag 21 februari 2007 @ 14:38:05 #144
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_46526216
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 14:22 schreef Artanis1 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je dit niet opgezocht hebt, want wat ik vind qua schuld:
VS heeft een schuld van 64.7% in vergelijking met de rijksinkomsten (2005 est.)
De rijksinkomsten van de VS waren in dat jaar $2.409 TRILjoen. Hiermee kom je uit op een schuld van $1.558 triljoen, dat vind ik vrij veel hoor.
Nederland heeft een schuld van 50.8% ivm. de rijksinkomsten (2006 est.), en in tegenstelling tot de VS wordt dit getal elk jaar kleiner, omdat we een begrotingsoverschot hebben (overigens hebben de meeste West-Europese landen zoals Zweden een nog kleinere schuld). Het zou fijn zijn als er wat gefundeerde, met bronnen bewezen statements kwamen. Namen mensen maar een voorbeeld aan dvr .
Tuurlijk heb ik het opgezocht

De staatschuld als percentage van het BNP
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_public_debt

Westerse landen die relatief gezien een (veel) grotere staatsschuld hebben als de VS:
Japan 158%
Italie 108.8%
Griekenland 106.8%
Belgie 94.3%
Cyprus 70.3%
Duitsland 67.3%
Frankrijk 66.2%
Oostenrijk 65.1%
VS 64.7%
Nederland 52.7

Zoals je ziet, alleen al 7 EU landen (waarvan 6 de Euro voeren) die een grotere schuld hebben dan de VS.
Cijfers zijn van 2005
pi_46526554
quote:
Op maandag 19 februari 2007 17:58 schreef Vampier het volgende:
Ik lees steeds meer nieuwsberichten uit Nederland die duidelijk laten zien dat Nederland steeds meer op een 3de wereldland begint te lijken. De zorg holt achteruit, groepen komen nu met busjes naar school om eens flink te matten. Het gemiddelde IQ dropped omdat het onderwijs bagger is. Groepen die anti westers zijn krijgen steeds meer te zeggen en worden door de regering gesponsored. Hun haatdragende boodschap mag niet tegen gesproken worden op straffe van een rechtzaak en een geldboete, en dit alles onder de noemer racisme. Democratie is er bijna niet meer. Je wordt kaal gepulkt door de regering uit naar van de belasting. Mensen met een andere mening worden vermoord bedregid of het zwijgen opgelegd. De Nederlande identiteit is ook al niet meer, trots zijn op je land mag niet meer en de nederlandse vlag wordt als racistisch gezien. Geen wonder dat er meer en meer mensen weggaan uit Nederland en hun heil zoeken in Noord-Amerika.
Nee, Amerika is lekker... Een land waar geloof en politiek nog veel meer met elkaar vermengd zijn dan Nederland, een land waar tijdens de laatste presidentsverkiezingen duidelijke onregelmatigheden te zien waren, net als lange rijen voor de stembussen. Als er één westers land bij vlagen trekjes heeft van een derde wereldland, is het de VS wel.

De zorg is Nederland is zo slecht niet. Wachtlijsten zijn de laatste jaren juist weggewerkt. Groepen die anti-westers zijn, hebben in Nederland helemaal NIETS te zeggen en zijn ook niet in het parlement vertegenwoordigd. Haatzaaien is strafbaar. Belasting betaal je overal, dat zegt niets over de staat van een land.

Je loopt bovendien jezelf tegen te spreken. Je klaagt dat je niet trots mag zijn op Nederland, maar je noemt vervolgens alleen maar minpunten. Je klaagt over de kwaliteit van onderwijs terwijl je eigen taalgebruik ook verre van foutloos is. Ligt dat echt aan het onderwijs, of heb je zelf niet goed opgelet?
pi_46528107
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 08:54 schreef Blik het volgende:

[..]

Ja dat weet ik ook wel, ik ben tijdens spring break geweest in Bahama's en Cancun gaat er wel wild aan toen. Maar dat is gewoon gezellig en ze vernielen niet zoveel als Nederlanders doen in hun appartement of hotel.

Maar ja er is ook armoede in de VS en criminaliteit. Maar de VS is ook veel groter dan Nederland dus je kan het er niet mee vergelijken. Als je naar de criminaliteit van Nederland kijkt en de oppervlakte is het toch veel erger op schaal dan de VS.
AFC AJAX
  woensdag 21 februari 2007 @ 15:54:52 #147
62913 Blik
The one and Only!
pi_46528424
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 15:44 schreef BonJovi het volgende:

[..]

Ja dat weet ik ook wel, ik ben tijdens spring break geweest in Bahama's en Cancun gaat er wel wild aan toen. Maar dat is gewoon gezellig en ze vernielen niet zoveel als Nederlanders doen in hun appartement of hotel.

Maar ja er is ook armoede in de VS en criminaliteit. Maar de VS is ook veel groter dan Nederland dus je kan het er niet mee vergelijken. Als je naar de criminaliteit van Nederland kijkt en de oppervlakte is het toch veel erger op schaal dan de VS.
Je tweede argument is van een kaliber peuter. Het heeft helemaal niks met de grootte van een land te maken, maar per hoofd van de bevolking. En de criminaliteit en armoede is in Amerika een stuk hoger dan in Nederland
pi_46528615
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 15:44 schreef BonJovi het volgende:

Jammer dat de bars de omzet niet willen missen, eigenlijk zou de VS alcoholtesten moeten afnemen bij hun jeugdigen die <21 jaar en daar naar toe zijn geweest, heb je tijdens je vakantie gedronken, een flinke boete. Three strikes you're out.
quote:
Wat een absolute onzin vergelijking, dan zou je nederland op zijn hoogste met de staat new jersey of zo kunnen vergelijken, of in ieder geval met gebieden die ongeveer dezelfde populatie dichtheid hebben.

Wanneer we naar relatieve cijfers kijken blijkt toch echt dat er in de vs 714 per 100.000 mensen in de cel zitten en in het zogenaamde onveilige nederland maar 123.

http://www.kcl.ac.uk/deps(...)lation-list-2005.pdf
pi_46528894
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 15:54 schreef Blik het volgende:

[..]

Je tweede argument is van een kaliber peuter. Het heeft helemaal niks met de grootte van een land te maken, maar per hoofd van de bevolking. En de criminaliteit en armoede is in Amerika een stuk hoger dan in Nederland
Nou als ik me niet vergis was er pas een artikel dat Nederland een van de meeste criminialiteit van Europa had, vooral met mensen afzetten daar is Nederland goed in.

en Basp1: Over jouw vergelijking, tuurlijk zijn er staten waar de criminaliteit hoger is dan andere staten. Maar dat is in Nederland net zo goed in sommige provincies. Dus jouw vergelijking slaat ook nergens op dan pak je gelijk een staat waar de criminaliteit de hoogste is.
AFC AJAX
pi_46529212
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 16:08 schreef BonJovi het volgende:

Nou als ik me niet vergis was er pas een artikel dat Nederland een van de meeste criminialiteit van Europa had, vooral met mensen afzetten daar is Nederland goed in.

en Basp1: Over jouw vergelijking, tuurlijk zijn er staten waar de criminaliteit hoger is dan andere staten. Maar dat is in Nederland net zo goed in sommige provincies. Dus jouw vergelijking slaat ook nergens op dan pak je gelijk een staat waar de criminaliteit de hoogste is.
Ow als nederland het meest criminele land van europa is zou het niet vergeleken mogen worden met de meest criminle staat van de VS.

Maar kom dan eens terug op de relatieve cijfers die ik hier boven heb neergezet.

Ik had mijn eerste posting in dit topic ook nog heel algemeen gehouden, maar aangezien de meeste huilers in dit topic nogal nauwe banden met de VS hebben valt een VS / nederland vergelijking bijna niet te voorkomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')