abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46491499
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 14:56 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

We wonen niet in Amerika, dus daar hoef jij niet om te huilen.
nou nou, en dan zeggen sommige mensen dat gelovigen tenminste goede normen en waarden hebben.
Now why wouldn't God just appear to Pharaoh, and say it himself? Because God works in mysterious, inefficient, and breathtakingly cruel ways.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 15:26:05 #227
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_46491568
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 15:23 schreef Mustard_Man het volgende:

[..]

nou nou, en dan zeggen sommige mensen dat gelovigen tenminste goede normen en waarden hebben.
Tsja, wanneer ga je leren dat niet alle gelovigen hetzelfde zijn?
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
pi_46491619
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 15:26 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Tsja, wanneer ga je leren dat niet alle gelovigen hetzelfde zijn?
volgens mij gaan ze er anders allemaal van uit dat zij goed zijn.
Now why wouldn't God just appear to Pharaoh, and say it himself? Because God works in mysterious, inefficient, and breathtakingly cruel ways.
pi_46491674
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 15:06 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Jij ook niet, en dat simpel omdat je niet vanuit een zelfde beginsel discussiert. Simpel voorbeeld: die 'bewijzen' die steeds gevraagd worden. Heb ik niet, het is een geloof. En ik geloof niet in 'bewijzen' die aangedragen worden. Dan is het toch bij voorbaat al onbegonnen werk?
Je neemt liever dingen aan die lang geleden verzonnen zijn, dan dingen die door onderzoek bewezen zijn? ...
pi_46491675
achja, lalallaladildo. Je mag wel stoppen met reageren aangezien je toch weigert te argumenteren.
dan discussieer ik liever door met Taurus
pi_46491770
Na het lezen van die stukjes uit Amerika was ik toch wel verbaast. Wist niet dat het zo erg was.
Maar ben nogsteeds trots dat ik mijn eigen mening heb en daar ook bij blijf. Wat anderen ook mogen vinden.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 15:32:43 #232
163094 Ladidadida
pi_46491774
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 15:28 schreef Faxie het volgende:

Je neemt liever dingen aan die lang geleden verzonnen zijn, dan dingen die door onderzoek bewezen zijn? ...
Dat zeg ik dus de hele tijd: wat voor mij waarheid is, is voor jullie nonsense, en datzelfde geldt andersom.
pi_46491817
Maar het slaat nergens op om dat als waarheid aan te nemen, omdat het geen enkele feitelijke onderbouwing heeft ....
pi_46491835
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 15:28 schreef Faxie het volgende:

[..]

Zo bekijk ik het inderdaad ook. Ik ga niet geloven in iets, waar geen bewijs van is en wat vroeger "bedacht" is.
Wat wisten die mensen toen nou? Veel minder dan nu. Jezus zal best bestaan hebben, maar je weet hoe het gaat.. een verhaaltje wordt steeds groten gemaakt. Daarom vind ik de bijbel ook onzin en snap ik mensen niet die alles letterlijk aannemen dat erin staat. Dat mensen in een god of hemel geloven, kan ik nog wel begrijpen. Zou het zelf alleen niet doen.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 15:36:49 #235
163094 Ladidadida
pi_46491874
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 15:34 schreef Faxie het volgende:
Maar het slaat nergens op om dat als waarheid aan te nemen, omdat het geen enkele feitelijke onderbouwing heeft ....
Ja, maar ik (en met mij vele duizende andere christenen, maar ik zal alleen voor mezelf spreken) heb genoeg 'bewijs' voor mezelf dat God waarheid en realiteit is.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 15:38:34 #236
163094 Ladidadida
pi_46491929
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 15:35 schreef -Strawberry- het volgende:

Veel minder dan nu. Jezus zal best bestaan hebben, maar je weet hoe het gaat.. een verhaaltje wordt steeds groten gemaakt.
Okee, dan even inhoudelijk reageren: het verhaal van Jezus is grotendeels geschreven door die mensen die dat direct en persoonlijk hebben meegemaakt. Dus niet verteld van generatie op generatie, maar door de betrokkenen zelf.
pi_46491996
geloof je ook nog dat de zon om de aarde draait?
pi_46492136
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 15:36 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Ja, maar ik (en met mij vele duizende andere christenen, maar ik zal alleen voor mezelf spreken) heb genoeg 'bewijs' voor mezelf dat God waarheid en realiteit is.
als je bewijs hebt, waarom typ je het dan tussen quotes?
pi_46492281
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 15:45 schreef Pakspul het volgende:

[..]

als je bewijs hebt, waarom typ je het dan tussen quotes?
omdat het niet tastbaar is.
pi_46492364
Het bewijs dat je hebt, is het 'geloof' wat je hebt.... beetje tegenstrijdend....
pi_46492388
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 14:45 schreef Ladidadida het volgende:
Tsja, wat wil je horen? Ik zal met een antwoord komen waar jij toch niks mee kunt.
Het liefst "Ja, hij is een sadist" of "Nee, dat is hij niet"

Het is redelijk simpel

Hij creeert ons, en laat ons lijden -> Sadist
Hij creeert ons, en zorgt dat wij het goed hebben -> Goede God
Hij creeert ons niet, dus kan ons niet laten lijden -> Merken we niets van, we zijn er immers niet
Hij creeert ons niet, dus kan niet zorgen dat wij het goed hebben -> Merken we niets van, we zijn er immers niet

Zo simpel is het gewoon, niet dat zijn wegen ondoorgrondelijk zijn of whatever.

Of koop jij ook een huisdier om hem dan met een hamer te bewerken?
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_46492440
God says do what you wish, but make the wrong choice and you will be tortured for eternity in hell. That, sir, is not free will. It would be akin to a man telling his girlfriend, 'Do what you wish, but if you choose to leave me, I will track you down and blow your brains out.' When a man says this we call him a psychopath and cry out for his imprisonment/execution. When a god says the same, we call him loving and build churches in his honor.
-Chuck Easttom

I see only with deep regret that God punishes so many of His children for their numerous stupidities, for which only He Himself can be held responsible; in my opinion, only His nonexistence could excuse Him.
-Albert Einstein, Letter to Edgar Meyer (2 January 1915)
  dinsdag 20 februari 2007 @ 15:56:21 #243
163094 Ladidadida
pi_46492535
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 15:49 schreef SlimShady het volgende:

omdat het niet tastbaar is.
Precies. Ik moet dan altijd denken aan het stukje van Hans Teeuwen over geloof.. "Het is een gevoel! Het is een gevoel!"
En dat is precies wat het is, en daar kunnen jullie niks mee.
pi_46492571
Van de huidige jeugd is gok ik 70% atheist, vooral als je hier op fok! rondkijkt, veel redelijk hoogopgeleide jongeren en zeer veel atheisten, dat zegt wel wat

Hoe meer hoe beter
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  dinsdag 20 februari 2007 @ 15:59:05 #245
163094 Ladidadida
pi_46492653
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 15:52 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Het liefst "Ja, hij is een sadist" of "Nee, dat is hij niet"

Het is redelijk simpel

Hij creeert ons, en laat ons lijden -> Sadist
Hij creeert ons, en zorgt dat wij het goed hebben -> Goede God
Hij creeert ons niet, dus kan ons niet laten lijden -> Merken we niets van, we zijn er immers niet
Hij creeert ons niet, dus kan niet zorgen dat wij het goed hebben -> Merken we niets van, we zijn er immers niet

Zo simpel is het gewoon, niet dat zijn wegen ondoorgrondelijk zijn of whatever.

Of koop jij ook een huisdier om hem dan met een hamer te bewerken?
Dan ga ik voor 'Nee, dat is Hij niet'
En om daar verder op in te moeten gaan zal ik weer hele lange verhalen moeten gaan houden over God = liefde, heeft ons vrije wil gegeven, wij kiezen tegen Hem, Hij biedt ons een weg terug, blabla, maar dat wil je toch niet horen.
pi_46492700
Nouja, 't is wel vrije wil natuurlijk, maar uit praktische overwegingen zijn de keuzes nogal beperkt
  dinsdag 20 februari 2007 @ 16:01:33 #247
163094 Ladidadida
pi_46492742
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 16:00 schreef Faxie het volgende:
Nouja, 't is wel vrije wil natuurlijk, maar uit praktische overwegingen zijn de keuzes nogal beperkt
't Is voor of tegen, simple as that
  dinsdag 20 februari 2007 @ 16:01:41 #248
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_46492753
Ik denk dat ik maar mezelf ga benoemen als paus van de duivel.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_46492788
De Basis van elke religie is mooi. Leef in vrede met je naaste. Jammer genoeg lukt dat bij de meeste religies niet. En in het verleden en heden heeft dat gezorgd voor Oorlogen, Dood en Leed.

Alleen het boeddisme heeft me aangesproken, de rest vind ik zo, hoe zeg je het, labiel overkomen.
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
pi_46493113
Wat me wel opvalt is dat jullie allemaal alle gelovigen over 1 kam scheren..
Je wil toch ook niet vergeleken worden met ieder mens die niet gelooft. Elke gelovige is anders, er zijn zoveel verschillende soorten geloven..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')