De standaard interface van Windows XP gebruikte toch ook geen 40% (ik noem maar wat) CPU ?quote:Op donderdag 22 februari 2007 12:00 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat zal dan idd liggen aan de grafische kaart. de gpu verwerkt aero, maar de standaard interface is gewoon voor de cpu.
quote:Op woensdag 21 februari 2007 09:32 schreef Godlike02 het volgende:
http://youtube.com/watch?v=g3bKHGUaXxY&mode=related&search=
ja dus.
Ik heb voor GoT al eens een artikel ingescanned over de snelheid van Vista. Hierin staan ook tests met Aero aan, en Aero uit, en daaruit bleek dat het met Aero aan enkele procentjes (niet veel) sneller was, MITS je de juiste videokaart hebt. On-board videokaarten bleken trager.quote:Op donderdag 22 februari 2007 11:50 schreef 907 het volgende:
Aero vreet 100 MB aan RAM, en dan zou Vista met Aero sneller zijn als zonder? Bron? Ik heb dat namelijk verder nog nergens gelezen.
Jemandem?quote:Op woensdag 21 februari 2007 22:31 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Als ik gewoon via PCvanChristiaan deed in XP hoefde ik nooit wat in te voeren hoor.
Vista is super listig joh!!!quote:Op donderdag 22 februari 2007 21:50 schreef TeHOne het volgende:
is dat nou wat vista?
Ook een GeForce 7950TX?quote:
Nah. ATI x1950 Pro 256 Mb.quote:
Hangt er van af wat je met je PC/laptop wilt. De 3Dmark score lijkt me wat betrouwbaarder.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 01:43 schreef Mr.Noodle het volgende:
Tot hoever gaat dat punten systeem, als je een monsterbak van een pc hebt en je komt niet verder dan een 5,3Wat zou een GeForce 8800 GTX 768 MB in SLI opstelling dan wel niet doen..
Ik vind gamen op een laptop overrrated...quote:Op vrijdag 23 februari 2007 01:46 schreef popolon het volgende:
[..]
Hangt er van af wat je met je PC/laptop wilt. De 3Dmark score lijkt me wat betrouwbaarder.
Maar goed, ik heb deze laptop puur om te gamen, wat moet je anders met een laptop?
En SLI is overrated: De prijs/kwaliteit verhouding is niet wat je zou denken.
Ik ook. En als je hem zelf moet betalen zeker.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 01:50 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ik vind gamen op een laptop overrrated...
ik ga geen 2 weken wachten als ik hem in 2, 3 dagen kan hebbenquote:Op donderdag 22 februari 2007 16:45 schreef AstroNova het volgende:
[..]
Express upgrade? Ongeduldigemijne staat nog steeds op coa goedgekeurd, dus zal bij mij nog langer duren
![]()
Op die pagina staat inderdaad dat een OEM versie los verkocht mag worden, maar: "Zij mogen niet aan klanten worden geleverd, behalve als de klant zelf zijn eigen pc bouwt."quote:Op vrijdag 23 februari 2007 00:03 schreef attix het volgende:
De regels zijn veranderd in 2005 of 2006 weet het niet juist meer. Nu mag je gewoon een OEM versie kopen zonder hardware of een systeem erbij te kopen. De enige voorwaarde is dat wanneer als jij een OEM versie koopt microsoft ervan uitgaat dat jij de systeembeheerder bent, en dat je niet naar hen mag bellen voor support en de OEM versie gebonden is aan 1 systeem.
http://www.microsoft.com/(...)waregebruik/faq.aspx
Vista dreamscene, hoelang heeft vlc mediaplayer al niet die functie. En dreamscene kost ook nog is vies veel geheugen. VLC niet.quote:Op zondag 18 februari 2007 00:57 schreef PrinceOfPerzia het volgende:
[..]
Onzin hij is perfect! , ik heb nu ultimate en ben er superblij mee BTW Vista dreamscene is gewoon de bomb!Je kan hem nog niet downloaden als je NL versie hebt geinstalleerd behalve als je via updates engelse taalpakket installeert dan kan je dreamscene ophalen via Vista Ultimate Extras
PC wordt er niet eens trager van![]()
hier kan je extra dreams downloaden..
http://dream.wincustomize.com/index.aspx
Je beveiliging!!! wat doe je!!!quote:Op vrijdag 23 februari 2007 14:37 schreef popolon het volgende:
Meteen UAC uitgezet dmv een registry setting (0 of 1). Hetzelfde voor security center, heb zo'n beetje alles uitstaan en hoef echt niet dat irritante stopbordje in m'n systray.
Hey, ik heb er niks over gezegd. Ik heb UAC ook meteen uitgezet omdat het strontirritant isquote:
Ik ook. Ik heb een Anti-Virus pakket geinstalleerd, en verder weer ik zelf wel heel goed wat ik wel en niet kan doen.... die UAC en ingebouwde Firewall zitten alleen maar in de weg.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 14:37 schreef popolon het volgende:
Meteen UAC uitgezet dmv een registry setting (0 of 1). Hetzelfde voor security center, heb zo'n beetje alles uitstaan en hoef echt niet dat irritante stopbordje in m'n systray.
Heb jij toevallig ook de nieuwe Apple commercial gezien op TV? (Amerika)quote:Op vrijdag 23 februari 2007 14:44 schreef popolon het volgende:
Hey an appleboy.
Allow, block.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 18:05 schreef maartena het volgende:
[..]
Heb jij toevallig ook de nieuwe Apple commercial gezien op TV? (Amerika)
Die met die secret service agent bij het PC mannetje?![]()
Je bedoeld deze?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 18:05 schreef maartena het volgende:
[..]
Heb jij toevallig ook de nieuwe Apple commercial gezien op TV? (Amerika)
Die met die secret service agent bij het PC mannetje?![]()
Yep. Ze komen regelmatig met nieuwe. Ik vind ze altijd leuk, die PC vs Mac commercials van Apple...quote:
die pictogrammen op je desktop kan je verkleinen door:quote:Op zaterdag 24 februari 2007 09:54 schreef Vakkie_W het volgende:
Ik heb sinds net Vista erop staan, maar ik vind het er een beetje "kinderlijk" uit zien. Ik mis het overzichtelijke van XP. Of valt dat ergens in te stellen. Overal zijn de pictogrammen zo groot.
Ja.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 16:49 schreef Wutangtony het volgende:
Kan het kloppen dat The godfather niet draait op Vista?
Geen idee. Bij mij doen:quote:Op zaterdag 24 februari 2007 20:36 schreef Wutangtony het volgende:
[..]
Ja???? En wat kan daaraan gedaan worden?
Wachten op fatoenslijke drivers van Nvidia, ATI en patches van EA. Tja, je wist het toch wel enigzins wel dat veel spellen niet gingen werken voordat je Vista ging proberen?quote:Op zaterdag 24 februari 2007 20:36 schreef Wutangtony het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk niet. Had me er niet in verdiept moet ik zeggen. Ik ga ervan uit dat wanneer een producent een nieuw product op de markt zet; het goed is!quote:Op zaterdag 24 februari 2007 22:33 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Wachten op fatoenslijke drivers van Nvidia, ATI en patches van EA. Tja, je wist het toch wel enigzins wel dat veel spellen niet gingen werken voordat je Vista ging proberen?
Vooral belachelijk dat grote mainstream producten die nog steeds ondersteund worden nog niet fatsoenlijk draaienquote:Op zaterdag 24 februari 2007 22:39 schreef Wutangtony het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk niet. Had me er niet in verdiept moet ik zeggen. Ik ga ervan uit dat wanneer een producent een nieuw product op de markt zet; het goed is!
Maar ja, blijkbaar niet
Er is niets mis met het product. Er is echter van alles mis met de driverschrijvers van ATI en Nvidia.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 22:39 schreef Wutangtony het volgende:
Nee, eigenlijk niet. Had me er niet in verdiept moet ik zeggen. Ik ga ervan uit dat wanneer een producent een nieuw product op de markt zet; het goed is!
Maar ja, blijkbaar niet
Wachten tot de makers van The Godfather met een patch komen. Dit is geen Microsoft probleem, maar een probleem van de spelfabrikant.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 20:36 schreef Wutangtony het volgende:
Beetje makkelijk om Microsoft de schuld te geven.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 22:39 schreef Wutangtony het volgende:
[..]
Maar ja, blijkbaar niet
Ik denk dat als Vista later was uitgekomen, de fabrikanten simpelweg nog later waren begonnen met het omschrijven van hun software.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 23:29 schreef Mr.Noodle het volgende:
Misschien had MS iets langer kunnen wachten met de release van Vista?
Dan moet je geen early adopter willen zijn en lekker nog een paar maanden bij Windows XP blijven.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 23:55 schreef Wutangtony het volgende:
Het zal allemaal wel, maar ik wil gewoon kunnen gamen op een pc! punt.
Deze ongein zit ik niet op te wachten.
Properties opvragen van de shortcut -> compatibility -> Windows XP.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 23:55 schreef Wutangtony het volgende:
MS moest z'n product wel launchen om onder de druk van grote fabrikanten uit te komen. Die waren al not amused dat MS de kerst niet haalde (en dus de verhoogde kerstinkopen) en verder uitstel zou ook nog betekenen dat een release in kerst eigenlijk nooit mogelijk was geweest iets wat de relatie niet ten goede komt. Zo zou ik het iig zienquote:Op zaterdag 24 februari 2007 23:29 schreef Mr.Noodle het volgende:
Misschien had MS iets langer kunnen wachten met de release van Vista? Er zijn nog genoeg fabrikanten van software en hardware bakkers die hun software/drivers niet op orde hebben. Meeste claimen te korte tijdbestek om met iets fatsoenlijk op de markt te komen. Het mes snijdt aan twee kanten en je weet niet hoe de vork in de steel zit.
Misschien moest Microsoft z'n product wel launchen ivm de toenemende concurrentie van Mac OS X en Linux. Strategie Pr, maar ik vind het ook niet echt verbazend dat de verkoop van Vista niet zo goed loopt. Gebrek aan nieuwe software (eventueel patches voor oudere software)/ goede drivers voor wat oudere hardware zijn nog even de twee grootste punten van kritiek op Vista.
Tja... ik weet niet hoor.... Windows Longhorn is al 3 jaar in ontwikkeling, en ik had ruim 2 jaar geleden al een alpha release te pakken. In Feb 2006 kwam beta 1 al uit en had men al kunnen beginnen met het ontwikkelen van drivers.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 23:29 schreef Mr.Noodle het volgende:
Misschien had MS iets langer kunnen wachten met de release van Vista? Er zijn nog genoeg fabrikanten van software en hardware bakkers die hun software/drivers niet op orde hebben. Meeste claimen te korte tijdbestek om met iets fatsoenlijk op de markt te komen. Het mes snijdt aan twee kanten en je weet niet hoe de vork in de steel zit.
Nah, Macintosh had in 1986 een marktaandeel van 19%, in 1996 een marktaandeel van 9% en in 2006 een marktaandeel van 4%. Nu komt dat deels doordat er een enorme groei in de PC wereld heeft gezeten, want in 2006 verkocht ook Apple meer Macs dan in 1996 en 1986 bijvoorbeeld, maar het marktaandeel blijft kleiner worden.quote:Misschien moest Microsoft z'n product wel launchen ivm de toenemende concurrentie van Mac OS X en Linux. Strategie Pr, maar ik vind het ook niet echt verbazend dat de verkoop van Vista niet zo goed loopt. Gebrek aan nieuwe software (eventueel patches voor oudere software)/ goede drivers voor wat oudere hardware zijn nog even de twee grootste punten van kritiek op Vista.
Dan zet je je kopie van Vista gewoon nog even tot 2008 op de plank en blijf je op XP werken. Is er een specifieke reden dat je nu naar Vista MOET?quote:Op zaterdag 24 februari 2007 23:55 schreef Wutangtony het volgende:
Ik zoek DVD-brand-software, aangezien Nero niet goed werkt hier.quote:Op zondag 25 februari 2007 10:54 schreef dikkedorus het volgende:
Ik weet niet precies wat je wilt, maar Vista heeft interne recording functionaliteit.
Dan kijk je echt heel erg scheel volgens mij ...quote:Op zondag 25 februari 2007 09:37 schreef mrSPLIFFY het volgende:
is er ook een directe download link naar dreamscene?
ik zie t zo snel niet staan bij ultimate my extras
Dat kon in XP alquote:Op zondag 25 februari 2007 10:58 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Ik zoek DVD-brand-software, aangezien Nero niet goed werkt hier.
Bedoel jij dat je via Verkenner gewoon de bestanden kan slepen naar de DVD-drive en dat je ze dan op die manier kan branden?
Vergeet niet dat Longhorn nog 2 jaar geleden van de tafel is geveegd en helemaal weer van "ground up" is opgebouwd. Uiteindeljik hebben ze en jaar effectief zitten coden. De eerste Beta's waren dus niks waard. En verder je kan iig nog wel minmaal 2 Service Packs verwachten voordat het een beetje fatsoenlijke ondersteuning wil en basis kan leggen voor de gebruikers. Bedrijven zijn over het algemeen niet zo happerig om snel over te stappen.quote:Op zondag 25 februari 2007 01:36 schreef maartena het volgende:
[..]
Tja... ik weet niet hoor.... Windows Longhorn is al 3 jaar in ontwikkeling, en ik had ruim 2 jaar geleden al een alpha release te pakken. In Feb 2006 kwam beta 1 al uit en had men al kunnen beginnen met het ontwikkelen van drivers.
Ik denk dat de schuld eerder bij de bedrijven ligt. Zeker gezien Vista eigenlijk al op 30 November naar bedrijven is gelanceerd, en pas op 30 Januari naar het publiek, en zeker gezien het feit dat men een aantal beta's en RC's publiekelijk beschikbaar stelde, wat bij Windows XP slechts bij 1 beta voorkwam.
Microsoft heeft ze in ieder geval RUIM voldoende de tijd gegeven om drivers te schrijven. Het houd een keer op natuurlijk.....
[..]
Nah, Macintosh had in 1986 een marktaandeel van 19%, in 1996 een marktaandeel van 9% en in 2006 een marktaandeel van 4%. Nu komt dat deels doordat er een enorme groei in de PC wereld heeft gezeten, want in 2006 verkocht ook Apple meer Macs dan in 1996 en 1986 bijvoorbeeld, maar het marktaandeel blijft kleiner worden.
Linux? Ik heb zelfs sinds 1996 diverse Linuxen geprobeerd, en in die 10 jaar komen ze niet boven de 1 a 2 procent gebruikers uit.
Nope, Microsoft was niet bang voor concurrentie. Sterker nog, ze hebben de lancering keer op keer zitten uitstellen omdat ze nog niet klaar waren. Apple heeft in de VS al sinds de zomer 2006 een enorm grote reclame campagne in de media zitten, ik zie nu nog bijna dagelijks Apple commercials op TV, en GEEN Windows Vista commercials, behalve dan een paar een de week na de lancering.
quote:Op zondag 25 februari 2007 14:48 schreef gday het volgende:
[..]
Dan kijk je echt heel erg scheel volgens mij ...
Moet niets. Maar heb nieuwe pc gekocht bij de Aldi. En daar zat de software al op, en ik ben niet zo'n wizz-kid die nu vista er afhaalt en vervolgens XP erop zet.quote:Op zondag 25 februari 2007 01:38 schreef maartena het volgende:
[..]
Dan zet je je kopie van Vista gewoon nog even tot 2008 op de plank en blijf je op XP werken. Is er een specifieke reden dat je nu naar Vista MOET?
Dat is dan inderdaad wel vervelend. Over het algemeen is het wel enigszins nuttig om een nieuw OS te proberen, maar gelijk overstappen na de release zou ik niemand aanraden.quote:Op maandag 26 februari 2007 10:10 schreef Wutangtony het volgende:
[..]
Moet niets. Maar heb nieuwe pc gekocht bij de Aldi. En daar zat de software al op, en ik ben niet zo'n wizz-kid die nu vista er afhaalt en vervolgens XP erop zet.
Dus beetje jammer.
DK2 werkt perfect met die functie.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 23:35 schreef popolon het volgende:
Die compatibilty functie (XP mode), werkt dat een beetje?
If so, dan kun je dat proberen voor games die niet draaien.
Wantquote:Op maandag 26 februari 2007 11:38 schreef Whizzkith het volgende:
Jezus, probeer nooit XP te installeren op een pre-installed Vista HP Pc![]()
het is niet handig om een pre-instal pc the formateren aangezien de recover cd's vanaf de schijf werken.quote:Op maandag 26 februari 2007 14:50 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
WantD'r is niks moeilijkers dan een format en een reďnstall..
Verder lijkt het me raar dat de hardware niet onder XP SP2 functioneerd.
Die staan in 99% v/d gevallen op een verborgen partitie juist om dit soort grappen te voorkomenquote:Op maandag 26 februari 2007 15:09 schreef Pizzahut het volgende:
het is niet handig om een pre-instal pc the formateren aangezien de recover cd's vanaf de schijf werken.
Dell, kennende is die recovery disk gewoon "verborgen" op de HD, daar kun je niet makkelijk bij tenzij je het bijvoorbeeld nakijkt met Partition Magic oid. Dus die haal je er niet af.quote:Op maandag 26 februari 2007 15:09 schreef Pizzahut het volgende:
[..]
het is niet handig om een pre-instal pc the formateren aangezien de recover cd's vanaf de schijf werken.
maar je kan xp wel instaleren zonder te formateren, zo behoud je je bestanden voor de recover cd
echter is dit een hp en die werkt niet met een verborgen partition.quote:Op maandag 26 februari 2007 15:13 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Dell, kennende is die recovery disk gewoon "verborgen" op de HD, daar kun je niet makkelijk bij tenzij je het bijvoorbeeld nakijkt met Partition Magic oid. Dus die haal je er niet af.
Ook niet eens op een andere partitie? Lijkt me stug dat ze al die files op de C-schijf zetten...quote:Op maandag 26 februari 2007 15:14 schreef Pizzahut het volgende:
[..]
echter is dit een hp en die werkt niet met een verborgen partition.
(tenminste tijdens mijn stage was dat niet zo)
je kan daarmee zowel een clean install doen als een upgradequote:Op maandag 26 februari 2007 15:15 schreef AstroNova het volgende:
Met een OEM, kan je daarmee een clean install doen?
ik vond het ook raar idd, maar ik meende dat ze ook een tijd gebruik maakte van een soort van ghost en die moeten ze wel van een andere partitie afhalen...quote:Op maandag 26 februari 2007 15:17 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ook niet eens op een andere partitie? Lijkt me stug dat ze al die files op de C-schijf zetten...
Wat ik weet, is dat de meeste instellingen gewoon een netwerkserver hebben met al die Ghost-images van alle PC's en van een andere Pc van Paradigit stonden ze gewoon op een 2e partitie en een extra cd. Was gewoon een aangepast Norton Ghost, die rechtstreeks het eerst geďnstalleerde systeem terugzet.quote:Op maandag 26 februari 2007 15:17 schreef Pizzahut het volgende:
[..]
je kan daarmee zowel een clean install doen als een upgrade
[..]
ik vond het ook raar idd, maar ik meende dat ze ook een tijd gebruik maakte van een soort van ghost en die moeten ze wel van een andere partitie afhalen...
(tis ook alweer een tijdje terug)
Tja... maar toch. De RTM was op 30 november al beschikbaar voor bedrijven (inclusief driverontwikkelaars) en de eerste PC's werden pas 2 maanden later verkocht met Windows Vista erop, en voor consumenten was het OS ook pas op 30 Januari beschikbaar.quote:Op zondag 25 februari 2007 18:00 schreef Mr.Noodle het volgende:
Vergeet niet dat Longhorn nog 2 jaar geleden van de tafel is geveegd en helemaal weer van "ground up" is opgebouwd. Uiteindeljik hebben ze en jaar effectief zitten coden. De eerste Beta's waren dus niks waard. En verder je kan iig nog wel minmaal 2 Service Packs verwachten voordat het een beetje fatsoenlijke ondersteuning wil en basis kan leggen voor de gebruikers. Bedrijven zijn over het algemeen niet zo happerig om snel over te stappen.
quote:Op maandag 26 februari 2007 15:15 schreef AstroNova het volgende:
Met een OEM, kan je daarmee een clean install doen?
Oh? Ik dacht dat een upgrade niet kon?quote:Op maandag 26 februari 2007 15:17 schreef Pizzahut het volgende:
je kan daarmee zowel een clean install doen als een upgrade
in de instalatie staat inderdaad dat hij is gedisabled, maar als je klaar bent met installen kan je in c:windowsold oid al je bestanden terugvragen.quote:Op maandag 26 februari 2007 23:28 schreef maartena het volgende:
[..]
Oh? Ik dacht dat een upgrade niet kon?
Draait de Ultimate nou ook zwaarder dan bv de Bussines? Of zijn er gewoonweg meer mogelijkheden?quote:
Waar kun je die extra's vinden dan?quote:Op zondag 18 februari 2007 00:57 schreef PrinceOfPerzia het volgende:
[..]
Onzin hij is perfect! , ik heb nu ultimate en ben er superblij mee BTW Vista dreamscene is gewoon de bomb!Je kan hem nog niet downloaden als je NL versie hebt geinstalleerd behalve als je via updates engelse taalpakket installeert dan kan je dreamscene ophalen via Vista Ultimate Extras
PC wordt er niet eens trager van![]()
hier kan je extra dreams downloaden..
http://dream.wincustomize.com/index.aspx
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |