Ahja en elk moslim-individu onderschrijft de Koran volledig, interpreteert deze op de meest fundamentalistische wijze en is daarbij ook nog een dergelijke radicaal dat hij/zij dit handvest met hand en tand zal verdedigen?quote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:10 schreef MrX1982 het volgende:
Leg de leer van Jezus naast die van Mohammed en je hebt een verschil tussen dag en nacht. Of vredig en gewelddadig.
Niet te ontkennen feiten.
De superioriteit van Christus boven Mohammedquote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:10 schreef MrX1982 het volgende:
Leg de leer van Jezus naast die van Mohammed en je hebt een verschil tussen dag en nacht. Of vredig en gewelddadig.
Sla Leviticus eens open. Of Deuteronomium.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:10 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Een nogal vreemde conclusie. De Koran en de Bijbel verschillen nogal, zowel qua opzet als qua inhoud en qua intellectueel gehalte. Vergeleken met de Bijbel is de Koran niet veel meer dan een dom rijtjesboek.
Iets met rechtvaardigheid, maar dat ken je denk ik niet.quote:Bovendien snap ik niet wat het christendom met dit topic te maken heeft, dus hou er gewoon over op.
Dus met jouw logica kunnen we beweren dat er ook gematigde nazi's waren.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 16:57 schreef Lithion het volgende:
Beweren dat er alleen maar orthodoxe stromingen binnen de Islam zijn is van een dergelijke hemeltergende domheid dat je wel Limburger móet zijn om zoiets te beweren.
*mee eensch isquote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:10 schreef MrX1982 het volgende:
Een ander niet te ontkennen feit is dat de Bijbel, het boek van de christenen, niet alleen uit de leer van Jezus bestaat, maar ook nog uit zoiets als het oude testament.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:10 schreef MrX1982 het volgende:
Bingo.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:11 schreef Puzzelaar het volgende:
Het gaat niet om Mohammed. Het gaat niet om Jezus. Het gaat om het individu zelf.
Nee. Nazisme houdt altijd in dat je de joden weg wil hebben en is dus niet te combineren met de huidige rechtstaat.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:13 schreef typtypo het volgende:
[..]
Dus met jouw logica kunnen we beweren dat er ook gematigde nazi's waren.
Nou, dan heb jij iets heel anders gelezen dan ik.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:07 schreef Lithion het volgende:
Heel leuk. Het artikel spreekt er alleen over dat je het individu moet beoordelen, geen complete stromingen, waarmee je mijn beide punten onderschrijft en je jezelf onsterfelijk belachelijk maakt.
Dank daarvoor.
Nee, mevrouw zegt dat een geloof niet gematigd kan zijn. Wel kan een gelovige gematigd zijn door niet alles tot op de letter te praktiseren. De consequentie is dat geen enkel geloof, Christendom incluis, gematigd genoemd mag worden. Wel mag je uitgaande daarvan gelovigen al dan niet gematigd noemen naar mate van hoe letterlijk ze zich schikken naar de letters uit de geschriften.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:10 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Een nogal vreemde conclusie. De Koran en de Bijbel verschillen nogal, zowel qua opzet als qua inhoud en qua intellectueel gehalte. Vergeleken met de Bijbel is de Koran niet veel meer dan een dom rijtjesboek.
Bovendien snap ik niet wat het christendom met dit topic te maken heeft, dus hou er gewoon over op.
Jij hebt dus nog nooit een Ismali-moslim gesproken. Waarschijnlijk ben je überhaupt niet met moslims in aanraking geweest daar in je boerenkutdorp in Limburg. Ah well, so be it. Binnenkort wordt Limburg toch aan de Duitsers verkocht. Opgeruimd staat netjes.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:13 schreef typtypo het volgende:
De islam is per defenitie extremisctisch en gematigde moslims worden door hun eigen gemeenschap als afvallig beschouwd. Wie zijn wij dan om dat tegen te spreken.
Wat begrijp je daaraan niet?
Ben je een beetje dom?
![]()
Maar aangezien de meeste christenen de leer van Jezus niet tot op de letter volgen, waarom zouden moslims dat dan wel doen ? Of je moet van mening zijn dat christenen over het algemeen vredelievende onbevooroordeelde personen zijn, dat kan ook.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:10 schreef MrX1982 het volgende:
Dat is niet zo.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:09 schreef Monidique het volgende:
[..]
Die vergelijking is uiterst relevant. Als men gaat beweren dat de islamieten gevaarlijk zijn en uit op wereldverovering, omdat dat zo is vastgesteld in de Koran, dan, met dezelfde redenering, geldt dat ook voor christenen en hun Bijbel.
Ik heb geen idee wat dat verschil maakt. Misschien zijn moslims gemiddeld wel gewoon dommer en agressiever, en dus meer ontvankelijk om kritiekloos volgeling te worden van een religie als de islam. In het Duitsland van de jaren '30 waren diezelfde mensen waarschijnlijk volbloed nazi's geweest.quote:Als dat niet zo is, dan is er kennelijk iets wat moslims ertoe beweegt hun heilig boek wel kritiekloos te volgen en wat christenen ontberen. Wat maakt dat verschil dan en zou dat verschil ook voor moslims kunnen gelden?
Joh. Ik lees de regels, jij leest er volgens mij vooral tussendoor.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:14 schreef PJORourke het volgende:
Nou, dan heb jij iets heel anders gelezen dan ik.
Ze veroordelen in ieder geval niet de excessen binnen de islam, dit in tegenstelling tot christenen.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:12 schreef Lithion het volgende:
[..]
Ahja en elk moslim-individu onderschrijft de Koran volledig, interpreteert deze op de meest fundamentalistische wijze en is daarbij ook nog een dergelijke radicaal dat hij/zij dit handvest met hand en tand zal verdedigen?
Want het gaat hier om individuen.
Dat kan niet, want het staat er zoals Lithion het zegt.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:14 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nou, dan heb jij iets heel anders gelezen dan ik.
Waarom gedragen ze zich dan niet als individuen? Waarom is de sociale controle onder moslimmigranten zo groot? Waarom wordt afvalligheid, het summum van individualisme, dan met de dood bestraft?quote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:12 schreef Lithion het volgende:
ahja en elk moslim-individu onderschrijft de Koran volledig, interpreteert deze op de meest fundamentalistische wijze en is daarbij ook nog een dergelijke radicaal dat hij/zij dit handvest met hand en tand zal verdedigen?
Die waren er ook. Mensen die uit oogpunt van carriere of maatschappelijke noodzaak lid waren van de nazi partij ipv uit ideologie.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:13 schreef typtypo het volgende:
[..]
En toch kunnen we zelfs met de hippie-erfenis van Jezus de meest gruwelijke inquisities verantwoorden als we dat willen.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:10 schreef MrX1982 het volgende:
Ja dat gebeurt niet snel als je in je kutdorpje blijft. Ik ben tijdens mijn verblijven in het buitenland tientallen van zulke mensen tegengekomen en heb een tijdlang een moslima als vriendin gehad.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:15 schreef Lemmeb het volgende:
Anyway, ik moet de eerste redelijke, intelligente moslim met zelfkritiek en kritiek op de islam nog tegenkomen.
Vreemd dat je dat voorbeeld van Duitsland erbij haalt. Die mensen waren over het algemeen Christelijk opgevoed.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:15 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat is niet zo.
[..]
Ik heb geen idee wat dat verschil maakt. Misschien zijn moslims gemiddeld wel gewoon dommer en agressiever, en dus meer ontvankelijk om kritiekloos volgeling te worden van een religie als de islam. In het Duitsland van de jaren '30 waren diezelfde mensen waarschijnlijk volbloed nazi's geweest.
Anyway, ik moet de eerste redelijke, intelligente moslim met zelfkritiek en kritiek op de islam nog tegenkomen.
Ze hoeven het ook niet te veroordelen. Ik zou als moslim het juist niet veroordelen.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:15 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Ze veroordelen in ieder geval niet de excessen binnen de islam, dit in tegenstelling tot christenen.
Het staat er gewoon niet.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:15 schreef Lithion het volgende:
Joh. Ik lees de regels, jij leest er volgens mij vooral tussendoor.
Ze? Haha, wie zijn ze?quote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:15 schreef Het_hupt het volgende:
Ze veroordelen in ieder geval niet de excessen binnen de islam, dit in tegenstelling tot christenen.
Hou je mond dan.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:15 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat dat verschil maakt.
Mensen hebben over het algemeen nogal moeite met zelfkritiek, welke ideologie of stroming ze ook aanhangen. Het zaagt immers aan de fundamenten waarom je iets aanhangt.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:15 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
En zo zie ik Aboutaleb en Albayrak ook.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:16 schreef gelly het volgende:
Die waren er ook. Mensen die uit oogpunt van carriere of maatschappelijke noodzaak lid waren van de nazi partij ipv uit ideologie.
Dus jij zou door te zwijgen toestemmen.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:17 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ze hoeven het ook niet te veroordelen. Ik zou als moslim het juist niet veroordelen.
Weer die 'ze'. Er zullen best moslimmongolen zijn die zo orthodox en reactionair zijn als de ziekte, dat zul je mij niet zien ontkennen. Maar beweren dat moslims per definitie niet gematigd kunnen zijn, dat is een gotspe. Dan ben je nog te dom om te poepen.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:16 schreef PJORourke het volgende:
Waarom gedragen ze zich dan niet als individuen? Waarom is de sociale controle onder moslimmigranten zo groot? Waarom wordt afvalligheid, het summum van individualisme, dan met de dood bestraft?
quote:
Ik ken er volksstammen van......quote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:15 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik kan me dat neit voorstellen Lemmeb. Je leeft toch niet onder een steen?quote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:15 schreef Lemmeb het volgende:
De meeste Christenen? Luister eens naar wat Christenen in de Bible Belt van de VS. Daar lusten de honden geen brood van, van hun war mongering nonsense.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:19 schreef Lemmeb het volgende:
Heb jij wel een idee dan, waarom de meeste christenen altijd zo vriendelijk, intelligent en vredelievend overkomen, terwijl de meeste moslims juist agressief, dom en oorlogszuchtig?
Dat doen ze door stilletjes een deel van de islam te negeren als dat niet uitkomt, goddammit!quote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:19 schreef Lithion het volgende:
Weer die 'ze'. Er zullen best moslimmongolen zijn die zo orthodox en reactionair zijn als de ziekte, dat zul je mij niet zien ontkennen. Maar beweren dat moslims per definitie niet gematigd kunnen zijn, dat is een gotspe. Dan ben je nog te dom om te poepen.
Het ging mij erom dat het christendom er vaak door bepaalde figuren met de haren wordt bijgesleept. Dat terwijl de basis zo enorm verschillend is.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:12 schreef Lithion het volgende:
Ahja en elk moslim-individu onderschrijft de Koran volledig, interpreteert deze op de meest fundamentalistische wijze en is daarbij ook nog een dergelijke radicaal dat hij/zij dit handvest met hand en tand zal verdedigen?
Waar oh waar is dat prachtige paradijsje van vriendelijke, intelligente en vredelievende mensen?quote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:19 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Heb jij wel een idee dan, waarom de meeste christenen altijd zo vriendelijk, intelligent en vredelievend overkomen, terwijl de meeste moslims juist agressief, dom en oorlogszuchtig?
Jaja, dat denk je maar. Jij hebt zeker een islamitische vriendin?quote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:20 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ik ken er volksstammen van......![]()
Ik denk dat het niemand wat boeit wat jij denkt, mij iig niet. Zoals Lithion al aankaarte ben jij helemaal geen liberaal of libertariër met je neiging om mensen collectief te veroordelen, om mensen een eigen mening of levenshouding niet te gunnen, eigenlijk ben je gewoon een fascist. Je maakt je ook compleet belachelijk door moslims met nazi's te vergelijken, het is zelfs zwaar beledigend.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:18 schreef PJORourke het volgende:
[..]
En zo zie ik Aboutaleb en Albayrak ook.
Ah, zoals de grondwet negeren als het niet uitkomt. Ja, duidelijk.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:20 schreef PJORourke het volgende:
Dat doen ze door stilletjes een deel van de islam te negeren als dat niet uitkomt, goddammit!
Nee hoor, maar moslims hier hebben niet per se iets te maken met de excessen gepleegd door islamieten waar dan ook ter wereld. Door het juist te veroordelen, creëer je de impressie dat er wel een of ander verband is.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:19 schreef typtypo het volgende:
[..]
Dus jij zou door te zwijgen toestemmen.
's Werelds invloedsrijkse Christen krijgt van God door dat ie hele landen moet platgooien en ontwrichten.......notabenequote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:19 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nee, daarbij zijn niet "de meeste moslims agressief".quote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:19 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Portverdikke, het lijken wel gematigde christenenquote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:20 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat doen ze door stilletjes een deel van de islam te negeren als dat niet uitkomt, goddammit!
Ja en hij leest ook nog boeken op hun kop, zo intelligentquote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:23 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
's Werelds invloedsrijkse Christen krijgt van God door dat ie hele landen moet platgooien en ontwrichten.......notabene
Gehad, ja. En een islamtische schoonmoeder (met een atheïstische schoonvader die ze niet eens omgelegd had!quote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:22 schreef Lemmeb het volgende:
Jaja, dat denk je maar. Jij hebt zeker een islamitische vriendin?
Als het geen moslims zijn, wat is dan het probleem ?quote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:23 schreef Dr.Nikita het volgende:
Moslim betekent volledige onderwerping aan Allah anders ben je geen moslim.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |