abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46403760
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 12:45 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit meegemaakt dat mensen met terugwerkende kracht werden gestraft als er nieuwe wetten werden ingevoerd.
Zeker niet dat mensen al gestraft werden op het moment dat een motie voor een nieuwe wet werd ingediend.
Delictsomschrijvingen hebben nooit terugwerkende kracht. Het legaliteitsbeginsel (art 1 Sr) verbiedt dat.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_46403787
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 17:51 schreef moussie het volgende:

[..]

tuurlijk wel, je hebt een eed gezworen, en nu wordt er gesuggereerd dat bewindslieden met die eed zouden kunnen gaan schipperen .. en dat is dus een uiterst kwalijke zaak, als je de eed van bewindslieden niet meer kan vertrouwen gaat er een blikje wormen open waar je als maatschappij behoorlijk ziek van kan worden .. want hoe zit het dan bvb met zakenlieden in het kabinet, hebben die geen dubbele agenda, zeggen die niet dat ze het land willen dienen maar feitelijk de wettelijke basis leggen om zichzelf in een later stadium te kunnen verrijken, bvb door wat gaatjes in de belastingwet te bouwen, door investeringen in het OV tegen te houden omdat je aandelen hebt in de auto-industrie ed
Maar moet Verbeet op die grond de motie afschieten of moet de Kamer dat doen?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 17 februari 2007 @ 18:03:55 #228
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_46403828
De kamer
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zaterdag 17 februari 2007 @ 18:05:37 #229
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46403876
quote:
tuurlijk wel, je hebt een eed gezworen, en nu wordt er gesuggereerd dat bewindslieden met die eed zouden kunnen gaan schipperen .. en dat is dus een uiterst kwalijke zaak, als je de eed van bewindslieden niet meer kan vertrouwen gaat er een blikje wormen open waar je als maatschappij behoorlijk ziek van kan worden .. want hoe zit het dan bvb met zakenlieden in het kabinet, hebben die geen dubbele agenda, zeggen die niet dat ze het land willen dienen maar feitelijk de wettelijke basis leggen om zichzelf in een later stadium te kunnen verrijken, bvb door wat gaatjes in de belastingwet te bouwen, door investeringen in het OV tegen te houden omdat je aandelen hebt in de auto-industrie ed
Nu impliceer je dat je bewindslieden dus nooit op integriteitskwesties mag aanspreken, zoals Veerman destijds. Dat lijkt me al helemaal geen goede zaak.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_46404087
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 18:05 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nu impliceer je dat je bewindslieden dus nooit op integriteitskwesties mag aanspreken, zoals Veerman destijds. Dat lijkt me al helemaal geen goede zaak.
Het lijkt me het meest zuiver uitsluitend en alleen aan de integriteit van een minister te twijfelen op grond van diens gedragingen (waaronder begrepen gedragingen gedaan voordat die persoon het ministersambt aanvaardde).
  zaterdag 17 februari 2007 @ 18:18:14 #231
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_46404163
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 18:14 schreef Argento het volgende:

[..]

Het lijkt me het meest zuiver uitsluitend en alleen aan de integriteit van een minister te twijfelen op grond van diens gedragingen (waaronder begrepen gedragingen gedaan voordat die persoon het ministersambt aanvaardde).
Derhalve vind ik dat er een motie moet komen om te voorkomen dat De Jager beėdigd wordt als staatssecretaris. Zijn bedrijf heeft een jaar lang geen pensioenpremies afgedragen. Voorbeeldfunctie en zo..
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 17 februari 2007 @ 18:19:06 #232
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46404189
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 18:14 schreef Argento het volgende:
Nee, ik vind dat je risico's die je van mijlenver ziet aankomen, zoals een Turkse staatssecrateris van Vreemdelingenzaken die de Armenocide niet erkent, wel degelijk van te voren moet kunnen aanpakken.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 18:19:29 #233
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46404196
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 18:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Derhalve vind ik dat er een motie moet komen om te voorkomen dat De Jager beėdigd wordt als staatssecretaris. Zijn bedrijf heeft een jaar lang geen pensioenpremies afgedragen. Voorbeeldfunctie en zo..
Helemaal mee eens.
pi_46404261
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 11:54 schreef nikk het volgende:

[..]

En voor de derde keer, als het kennelijk 100 procent in orde is is er niets aan de hand...
Luister: met de beėdiging IS ook niets aan de hand. Niets! Iemand mag -ongeacht nationaliteit- beėdigd worden. Staatsrechtelijk. Je kan wel blijven suggereren dat er toch een luchtje aan is, maar dan wordt het tijd eens met een onderbouwing te komen. Die staatsrechtgeleerde uit de OP gaat je niet helpen, die spreekt niet over een probleem met de huidige beėdiging. Hij zou de wet graag anders zien, maar dat is een heel ander punt.
quote:
[..]

En dįt is nu juist een te legistische houding. Het staatsrecht behelst meer dan artikels uit een wetboek. Het nadenken over het huidige en toekomstige vallen daar net zo goed onder. Overigens wil ik geen discussie voeren rond definities. Het is binnen het geldende staatsrecht inderdaad geen kwestie, en in die zin volgens jouw invulling geen staatrechtelijke vraagstuk. Prima. Mijn visie op het gebied op het gebied van het staatsrecht gaat alleen wat verder.
Tsja. Dat gaat alleen niet over de vraag of het nu staatsrechtelijk gezien een vraagstuk is. Dat is namelijk gewoon niet. Overigens kom ik niet met artikels aan, maar gewoon met logica.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  † In Memoriam † zaterdag 17 februari 2007 @ 18:23:06 #235
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46404284
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 20:08 schreef PJORourke het volgende:
Voor de zure zulthoofden alhier:
[..]

http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/139517/index.html

Maar Verbeet weet natuurlijk meer van staatsrecht dan een hoogleraar.
Eindelijk bijval van een deskundige. Verbeet maakte hopelijk een beginnersfoutje, anders is het wel heel erg snel afgelopen met haar.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 18:29:17 #236
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_46404429
quote:

[..]

Het gaat er niet om dat de bewindslieden, met of zonder eed, niet te vertrouwen zijn. Het gaat er wel om dat in toekomstige situaties een minister of staatssecretaris niet verstrikt raakt in dubbele belangen. Ik zou het vreemd vinden als Aboutaleb namens de Nederlandse regering met de Marokkaanse regering moet onderhandelen over alles en nog wat terwijl Aboutaleb tegelijkertijd een staatsburger is van Marokko. Dat klopt gewoon niet. Jouw voorbeelden zijn ook relevant en er zijn allerlei wettelijke regels om dat soort belangenverstrengeling te voorkomen. Ik snap niet waarom mensen dan zo hysterisch doen over die dubbele nationaliteit.
we hebben een reėel probleem, dus we zoeken naar reėle oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
pi_46404453
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 18:23 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Eindelijk bijval van een deskundige. Verbeet maakte hopelijk een beginnersfoutje, anders is het wel heel erg snel afgelopen met haar.
Hij wordt opgevoerd als staatsrechtdeskundige, maar doet geen enkel uitspraak over de staatsrechtelijke juistheid / onjuistheid van die actie van Verbeek. Valt je dat niet op?

Hij vindt dat de kwestie van dubbele nationaliteit geregeld moet worden - maar het IS geregeld. Hij bedoelt, maar zegt het niet, dat hij vindt dat het ANDERS moet. Dat best, maar niet speciaal terrein van staatsrechtdeskundigheid. Hij vindt risico's kleven aan dubbele nationaliteit: weder prima, maar niet iets wat deskundigheid op staatsrecht vereist. Hij geeft gewoon een politieke mening, die los staat van zijn deskundigheid.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  † In Memoriam † zaterdag 17 februari 2007 @ 18:34:55 #238
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46404541
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 18:30 schreef sigme het volgende:

[..]

Hij wordt opgevoerd als staatsrechtdeskundige, maar doet geen enkel uitspraak over de staatsrechtelijke juistheid / onjuistheid van die actie van Verbeek. Valt je dat niet op?

Hij vindt dat de kwestie van dubbele nationaliteit geregeld moet worden - maar het IS geregeld. Hij bedoelt, maar zegt het niet, dat hij vindt dat het ANDERS moet. Dat best, maar niet speciaal terrein van staatsrechtdeskundigheid. Hij vindt risico's kleven aan dubbele nationaliteit: weder prima, maar niet iets wat deskundigheid op staatsrecht vereist. Hij geeft gewoon een politieke mening, die los staat van zijn deskundigheid.
Ik vind deze alles zeggen:
quote:
Daarmee ondermijnen die landen het principe van wederkerigheid van het recht.
pi_46404587
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 18:34 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

[..]
Leuk, maar heeft niets, maar dan ook helemaal niets, met Nederlands staatsrecht van doen.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 18:37:46 #240
66444 Lord_Vetinari
pi_46404600
quote:

[..]

[..]
Hetgeen dus nul komma niks te maken heeft met de legitimiteit of staatsrechtelijk functioneren van de Nederlandse wetgeving.
  † In Memoriam † zaterdag 17 februari 2007 @ 18:38:23 #241
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46404621
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 18:37 schreef sigme het volgende:

[..]

Leuk, maar heeft niets, maar dan ook helemaal niets, met staatsrecht van doen.
Nou, ik dacht het toch van wel. Daar is de rechtsleer op gebouwd.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 18:40:29 #242
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46404665
Verder onboeiend geneuzel. Die man heeft gewoon gelijk. Als het staatsrecht daar niet exact mee strookt, dan dient dit aangepast te worden. Het recht staat in dienst van en is geen doel op zich.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_46404682
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 18:38 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Stįįtsrecht? Op wederkerigheid? Wahahahahaha

Beste grap in jįren, Aaah.
  † In Memoriam † zaterdag 17 februari 2007 @ 18:42:17 #244
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46404702
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 18:41 schreef sigme het volgende:

[..]

Leg jij dat dan maar eens haarfijn uit.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 18:42:20 #245
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46404703
quote:

[..]

[..]
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 18:41 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat, en ik snap deze discussie niet, ik zie het probleem niet, nooit gezien, en ik vrees dat ik nooit het probleem van 2 paspoortjes in zal zien ook.

Volgens die prof is recht iets van geven en nemen? Dat als je een nationaliteit ergens verkrijgt, je de eerste maar op moet geven, omdat, ja, -zet een film-noir stem op- 'het leven is geven en nemen'?

Belachelijk.

Ik snap werkelijk waar nog steeds het probleem niet. Ook niet bij een zogenaamde conflictsituatie die wel eens hypothetisch ooit zou kunnen gaan ontstaan tussen Nederland en Marokko.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_46404704
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 18:29 schreef Flumina het volgende:

[..]

Het gaat er niet om dat de bewindslieden, met of zonder eed, niet te vertrouwen zijn. Het gaat er wel om dat in toekomstige situaties een minister of staatssecretaris niet verstrikt raakt in dubbele belangen. Ik zou het vreemd vinden als Aboutaleb namens de Nederlandse regering met de Marokkaanse regering moet onderhandelen over alles en nog wat terwijl Aboutaleb tegelijkertijd een staatsburger is van Marokko. Dat klopt gewoon niet. Jouw voorbeelden zijn ook relevant en er zijn allerlei wettelijke regels om dat soort belangenverstrengeling te voorkomen. Ik snap niet waarom mensen dan zo hysterisch doen over die dubbele nationaliteit.
omdat dat gaat om wat iemand zou kunnen doen, niet om wat diegene heeft gedaan .. net zoiets als alle mannen preventief castreren want ze zouden ooit eens een vrouw kunnen verkrachten ..

Daarnaast is juist een Marokkaan de aangewezen persoon om met de marokkaanse regering te onderhandelen, dat is dan iemand die beide culturen begrijpt en van daaruit oplossingen kan verzinnen waarmee beide culturen tevreden zijn .. te suggereren dat iemand die eed gezworen heeft maar daarna ligt zijn eerste loyaliteit nog bij het thuisland is gewoon .. tja ..
pleased to meet you
  zaterdag 17 februari 2007 @ 18:42:54 #247
66444 Lord_Vetinari
pi_46404715
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 18:38 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Humor. Op de zaterdagavond
  zaterdag 17 februari 2007 @ 18:43:56 #248
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46404736
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 18:40 schreef Lemmeb het volgende:
Verder onboeiend geneuzel. Die man heeft gewoon gelijk. Als het staatsrecht daar niet exact mee strookt, dan dient dit aangepast te worden. Het recht staat in dienst van en is geen doel op zich.
Kende je deze al?
www.lastvandeburger.nl als reactie op www.lastvandeoverheid.nl
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 18:44:46 #249
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46404756
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 18:42 schreef Yildiz het volgende:
Dat, en ik snap deze discussie niet, ik zie het probleem niet, nooit gezien, en ik vrees dat ik nooit het probleem van 2 paspoortjes in zal zien ook.
Het begrip 'loyaliteit' zegt je ook niks zeker?
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  † In Memoriam † zaterdag 17 februari 2007 @ 18:46:05 #250
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46404786
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 18:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Humor. Op de zaterdagavond
Ook aan jou dezelfde vraag om dat dan nu maar eens haarfijn uit te leggen, confrčre.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')