Nee, wel in de buurt.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 15:55 schreef Reza-impreza het volgende:
Saudi arabie
Officer's Club in Abu Dhabi is inderdaad correctquote:Op vrijdag 16 februari 2007 18:33 schreef FitzChevalric_Ziener het volgende:
The Emirati Officers Club in de stad Abu Dhabi
je maakt een image in Google Earth of Google Maps (zonder coördinaten in beeld) en vervolgens zet je dat online mbv www.photobucket.com of www.tinypic.com (of wat verder je voorkeur heeft)quote:Op vrijdag 16 februari 2007 23:02 schreef FitzChevalric_Ziener het volgende:
dus mag ik nu een nieuwe maken, alleen hoe doe ik dat?
puntje geven enzoquote:Op maandag 19 februari 2007 18:52 schreef FitzChevalric_Ziener het volgende:
Heel goed....dat is hem
Hè, niet eens bij stilgestaan.quote:
een heel ander continentquote:Op maandag 19 februari 2007 22:31 schreef Zephyrus het volgende:
[..]
Hè, niet eens bij stilgestaan.
een serieuse wilde gok: Shri Swaminarayan Mandir tempel in Londen, VK??
Pff, dat je dat vindt, de volgende dan maar?quote:Op woensdag 21 februari 2007 11:16 schreef Zephyrus het volgende:
De Omar Ali Saifuddien Moskee, Bandar Seri Begawan, Brunei
is goed!quote:Op woensdag 21 februari 2007 11:16 schreef Zephyrus het volgende:
De Omar Ali Saifuddien Moskee, Bandar Seri Begawan, Brunei
Eikel, ik zat net even met m'n ma te praten post jij hemquote:Op woensdag 21 februari 2007 19:29 schreef _jero_ het volgende:
Akashi Kaikyo Brug in Japan, de langste suspension brug ter wereld
[afbeelding]
Voordat het vergeten wordt, hier krijg je nog het punt voor.quote:Op zondag 18 februari 2007 21:59 schreef redunzl het volgende:
Kumsusan Memorial Palace, (Kim Il Sung Mausoleum) , Pyongyang, Noord Korea
![]()
Klopt ja, was ik vergeten, thx!quote:Op woensdag 21 februari 2007 21:16 schreef _jero_ het volgende:
[..]
Voordat het vergeten wordt, hier krijg je nog het punt voor.
redunzl +1
jazekers, ik heb 'm vorige week nog bijgewerktquote:Op donderdag 22 februari 2007 10:50 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
telt iemand de punten nog wel eens in de Wiki?
het is altijd wel even opletten met de puntentelling, voor je het weet ben je de draad kwijtquote:Op donderdag 22 februari 2007 10:56 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
goed bezig(vroeg het me zomaar af)
ik had al het gevoel dat je iets in Maleisië of Japan had gevondenquote:Op donderdag 22 februari 2007 09:23 schreef _jero_ het volgende:
Dat is helemaal goed, snel gevonden trouwens
redunzl +1
het is weer mausoleumtijdquote:Op donderdag 22 februari 2007 11:18 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
is het moskeeentijd?
Je hebt hem goed, zoals reeds blijktquote:Op woensdag 21 februari 2007 19:29 schreef _jero_ het volgende:
Akashi Kaikyo Brug in Japan, de langste suspension brug ter wereld
[afbeelding]
helemaal goed!quote:Op vrijdag 23 februari 2007 09:42 schreef _jero_ het volgende:
Guri Amir mausoleum in Samarkand, Uzbekistan
[afbeelding]
Ok, je gaat gezellig een weekend doorbrengen in Luxemburg. Geniet ervan!quote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:11 schreef Sugar het volgende:Goed man!
Ja, zet maar neer, want in het SC-topic van OUD was men ook aan het zoeken én aan het verklappen meteen. Wel goed dat je het eerst nog vraagt van die verrassing.Maar ik ben blij, want vind het een hartstikke leuke bestemming!
Aan jou de eer, _jero_!
Helemaal goedquote:Op zaterdag 24 februari 2007 15:50 schreef redunzl het volgende:
Chateau d'If (op het eiland If) bij Marseille, is beschreven in de
de graaf van Monte Christo van Alexandre Dumas
http://en.wikipedia.org/wiki/Ch%C3%A2teau_d'If
en ik maar de hele turkse kust afzoeken![]()
en dat is helemaal goed!quote:Op zondag 25 februari 2007 11:16 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Europa (en in de 14e eeuw de wereld)
Cabo de São Vicente
LOL, wel schrikken als je helemaal naar "het einde van de wereld" reist en tegen dit bord aanloopt:quote:Op zondag 25 februari 2007 12:31 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Ik moet zeggen dat dat het eerste was wat bij me opkwam toen ik het plaatje zag. Dit moet iets met Bratwurst te maken hebben. Toen had ik Portugal uiteraard zo gevonden....![]()
Ff een nieuwe zoeken
ik heb niet veel tijd gehad, wist ook niet zo goed waar te zoeken,quote:Op woensdag 28 februari 2007 07:11 schreef _jero_ het volgende:
Niemand nog enig idee?
ik had al zo'n vermoeden, af en toe zit je er compleet naast.quote:Op woensdag 28 februari 2007 13:09 schreef _jero_ het volgende:
Ok, geen probleem
Maar laat ik dan wel alvast zeggen dat midden-azie en midden/zuid-amerika niet goed is.
ik zoek nu in het midden-oosten, heb gisteren nog wat tevergeefs in noord-afrika gezochtquote:Op donderdag 1 maart 2007 19:10 schreef _jero_ het volgende:
Tijd voor een hint of heeft er nog niemand gezocht?
ik dacht aan een bepaalde bevolkingsgroep, maar idd niet de meestequote:Op donderdag 1 maart 2007 20:28 schreef _jero_ het volgende:
Ik denk niet dat de meeste een huis in het midden-oosten of noord-afrika zouden willen hebben
Nog een klein hintje. Wat zou die heuvel geweest kunnen zijn?
vulkaan?quote:Op donderdag 1 maart 2007 21:14 schreef _jero_ het volgende:
Met grafheuvel zit je in de goede richting van wat het nu is, maar dat was het vroeger niet geweest. Die heuvel was vroeger wat warmpjes
in de Punchbowl Craterquote:Op donderdag 1 maart 2007 21:43 schreef redunzl het volgende:
Pacific National Cemetery, Honolulu, Hawaii
tjonge , nooit aan gedacht![]()
![]()
![]()
![]()
LOL, inderdaad een van die 3 werelddelenquote:Op vrijdag 2 maart 2007 11:19 schreef _jero_ het volgende:
Ik zit nu hoofdzakelijk in Afrika te zoeken maar kan hem nog niet vinden.. Heb ook al wat in Azie en Zuid-Amerika bekeken. Nu ga je waarschijnlijk zeggen dat het wel in 1 van deze werelddelen ligt
ik heb nog hoofdpijn van de punchbowl craterquote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:26 schreef _jero_ het volgende:
En ik heb juist ontzettend veel van Afrika en Azie afgezocht![]()
![]()
Hehe, ik heb nu ook al hoofdpijn van deze. Kan hem in Z... ook niet vinden nogquote:Op vrijdag 2 maart 2007 17:07 schreef redunzl het volgende:
[..]
ik heb nog hoofdpijn van de punchbowl crater![]()
Een tip, maps.google.comquote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:43 schreef PiRANiA het volgende:
eindelijk GEarth draaiend op linux, game on
je kijkt er idd snel overheen.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 11:33 schreef _jero_ het volgende:
Ik kan hem nog steeds niet vinden. Of ik kijk er overheen of het is niet in een erg grote/bekende stad?
is goed!quote:Op zaterdag 3 maart 2007 14:38 schreef _jero_ het volgende:
Eindelijk! Museu Nacional do Rio de Janeiro
Gewoon ontzettend veel keer overheen gekeken
ja, kloptquote:Op zaterdag 3 maart 2007 17:24 schreef redunzl het volgende:
verkeer rijdt links, zie ik dat goed?
maar het hoeft al niet meer, je hebt 'm al gevondenquote:
Fort of good hope, of Fort de goede hoop in Kaapstad klopt. Niet vergeten om dit ook te benoemen want alleen Kaapstad had ik niet goed kunnen rekenenquote:Op zaterdag 3 maart 2007 17:41 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Of Castle of good hope
quote:Op zondag 4 maart 2007 14:33 schreef hjs het volgende:
Kom net een leuke tegen op Sargasso
38°13'36.38"N, 112°17'56.59"W
WTF is dat, een kruisraket?
geen tomahawk vlgs mij, 25 m is idd wel erg langquote:Op zondag 4 maart 2007 14:33 schreef hjs het volgende:
Kom net een leuke tegen op Sargasso
38°13'36.38"N, 112°17'56.59"W
WTF is dat, een kruisraket?
Het kan natuurlijk zijn dattie een stuk hoger vliegtquote:Op zondag 4 maart 2007 14:45 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
[afbeelding]
lijkt er wel op, maar als jet het opmeet is het 25 meter lang...
heb je een punt, hoe verder van het aardoppervlak des te groter zal GE meten dat het isquote:Op dinsdag 6 maart 2007 10:35 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk zijn dattie een stuk hoger vliegt.
aha, ik was al bezig met zilver en goudquote:Op woensdag 7 maart 2007 11:22 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Het is ijzererts en wordt met echt ontzettend lange ertstreinen uit het binnenland gehaald.
Sorry jongens dit is een vliegtuig, een MD-80 of md-83. of misschien wel een fokker 80/100quote:Op zondag 4 maart 2007 14:45 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
[afbeelding]
lijkt er wel op, maar als jet het opmeet is het 25 meter lang...
idd een vliegtuig:quote:Op woensdag 7 maart 2007 18:45 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
hahaha, nu je he zegt, nie gezien. Zo verspreiden geruchten zich
helemaal goed!quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:00 schreef iemanss het volgende:
De porseleinen toren van Nanjing
Teveneens een van de
Zeven prehistorische, Romeinse en middeleeuwse wereldwonderen
Stonehenge
Het Colosseum
De catacomben van Kom el Shoqafa
De Chinese muur
De Porseleinen toren van Nanjing
De Hagia Sophia
De Toren van Pisa
Die toren heet trouwens Bao'ensi in het chinees.
ok, ik kwam het ergens tegen op zoek naar torensquote:Op woensdag 7 maart 2007 22:22 schreef iemanss het volgende:
games, he civilization, rise of nations, daarvan herkende ik het gebouw
niet echt, doet me (weer) denken aan aziequote:Op vrijdag 9 maart 2007 19:20 schreef _jero_ het volgende:
Niemand nog een idee?
Wat: bootjesquote:Op donderdag 8 maart 2007 14:36 schreef _jero_ het volgende:
De volgende, wat en waar?
Dit is inderdaad het correcte antwoord. Maar wat bedoel je met 'wat slecht' ?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 00:08 schreef en_door_slecht het volgende:
Wat slecht, als je alleen singapore inklopt dan kun je dat ding al zien liggen. Nu alleen nog ff verzinnen wat het is...
Update: het is het Singapore Indoor Stadium
Moest eerst even wakker wordenquote:Op dinsdag 13 maart 2007 09:19 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Kan iemand mij ook nog ff m'n puntje geven?
Dat we 72 uur nodig hadden om een stadion te vinden die met 1 woord te vinden was.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 09:38 schreef _jero_ het volgende:
[..]
Dit is inderdaad het correcte antwoord. Maar wat bedoel je met 'wat slecht' ?
en_door_slecht +1
Jezus christus, hebben ze dat gemaakt uit een berg?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:07 schreef redunzl het volgende:
ok, de volgende, een 'fortje'
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Inderdaad, zo erg lastig leek ie me ook niet, zeker niet omdat er duidelijk te zien was dat er links gereden werdquote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:13 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Dat we 72 uur nodig hadden om een stadion te vinden die met 1 woord te vinden was.
dat is helemaal goed!quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:34 schreef _jero_ het volgende:
Mehrangarh Fort (of Jodhpur fort) in Jodhpur in India
Hoe kun je eigenlijk op een luchtfoto zien dat er links gereden wordt... je kan immers niet zien wat links of rechts isquote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:50 schreef _jero_ het volgende:
[..]
Inderdaad, zo erg lastig leek ie me ook niet, zeker niet omdat er duidelijk te zien was dat er links gereden werd
Op india fort vind je hem ook redelijk snel. Dit is echt een imposant fortquote:Op dinsdag 13 maart 2007 13:35 schreef redunzl het volgende:
[..]
dat is helemaal goed!![]()
(en snel)
_jero_ +1
hij was vrij makkelijk te vinden onder 'fort' in wikipedia ( in de engelse wiki staan onderaan een paar foto's van forten, waaronder deze)
Pijlen op het wegdekquote:Op dinsdag 13 maart 2007 14:38 schreef jd1982 het volgende:
[..]
Hoe kun je eigenlijk op een luchtfoto zien dat er links gereden wordt... je kan immers niet zien wat links of rechts is
ehh, dacht dat het gebouw het treinstation wasquote:Op woensdag 14 maart 2007 14:31 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
waar zie je een treinstation?
Dit klopt, laat ik alvast maar zeggen dat het Europa isquote:Op woensdag 14 maart 2007 13:20 schreef redunzl het volgende:
eeh, hintje?
vlgs mij niet in noord+zuid-amerika, australie en afrika
heb wat steden afgezocht maar tot nu toe niets
Sportcentrumquote:Op woensdag 14 maart 2007 16:00 schreef jd1982 het volgende:
Het zal waarschijnlijk een soort sportcentrum zijn ofzo... of iets met congresgedoe?
Dit is goed! Alleen weet ik niet waar je Coque vandaan hebt want dat heb ik zelf niet kunnen vindenquote:Op woensdag 14 maart 2007 22:03 schreef redunzl het volgende:
Coque Centre National Sportif & Culturel, Luxembourg
![]()
moest even zoeken maar:quote:Op woensdag 14 maart 2007 22:34 schreef _jero_ het volgende:
[..]
Dit is goed! Alleen weet ik niet waar je Coque vandaan hebt want dat heb ik zelf niet kunnen vinden
http://www.hochtief.lu/en/cnsc.php
redunzl +1
Dat was juist het enige wat ik erin zag haha.quote:Op woensdag 14 maart 2007 22:58 schreef _jero_ het volgende:
Had zelf ook niet verwacht dat het een sportcentrum zou zijn.
quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:48 schreef Robbiev85 het volgende:
heb zo''n vermoeden dat het Japan/china of in die kanten is
Ze leven niet hoorquote:Op donderdag 15 maart 2007 13:18 schreef Robbiev85 het volgende:
[..]
dan is het in ieder geval aan zee, zo te zien zijn het zeevissen, vrij tropisch
Cairnsquote:Op woensdag 14 maart 2007 23:33 schreef redunzl het volgende:
mooi complex![]()
de nieuwe opgave wijkt een beetje af van de regels, het is nl. geen bekende of opvallende plek.
als het niet bevalt plaats ik wel een andere, qua zoekwerk is er weinig verschil vlgs mij![]()
waar zijn deze vissen te vinden?
[afbeelding]
[afbeelding]![]()
is goed!quote:Op vrijdag 16 maart 2007 09:25 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Cairns![]()
Ben vorig jaar nog geweest
hij was ook niet makkelijk, met "metal fish" vind je 'm pas na 11 blz:quote:Op vrijdag 16 maart 2007 12:14 schreef _jero_ het volgende:
Met welke zoekopdracht was deze te vinden in google images? Ik kan hem nog steeds niet vinden namelijk...
edit : ik bedoel dus zonder de plaatsnaam Cairns want die wist ik niet
Godver, ik ben bij blz 9 geskipt naar blz 15 ofzo. Toen nog wat raak geklikt en maar opgegeven...quote:Op vrijdag 16 maart 2007 12:41 schreef redunzl het volgende:
[..]
hij was ook niet makkelijk, met "metal fish" vind je 'm pas na 11 blz:
http://images.google.com/images?q=%22METAL+FISH%22&ndsp=20&svnum=10&hl=nl&start=200&sa=N
![]()
Jammer.. ik had eigenlijk al wel een vermoede..quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:50 schreef redunzl het volgende:
thx, maar deze is al eens geplaatst:
zie de opgavenlijst
http://wiki.fok.nl/index.(...)_Wereld_Editie/lijst
![]()
quote:Op zondag 18 maart 2007 20:48 schreef redunzl het volgende:
Cathedral Square, Christchurch, Nieuw-Zeeland
![]()
is helemaal goedquote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:42 schreef en_door_slecht het volgende:
Centre Culturel Tjibaou (Jean Marie Tjibaou Cultural Center)
Rue des Accords de Matignon, Tina, BP 378
98845 Noumea
New Caledonia
Latitude: S 22°15.388'
Longitude: E 166°28.907'
Hij was ook wel erg makkelijk na de hint. (Maar wel wat onmogelijk voor de hint)quote:
ojaquote:Op dinsdag 20 maart 2007 15:58 schreef redunzl het volgende:
oh ja, appelsientje, kan ik nog een punt krijgen voor christchurch?![]()
tja... al sla je me doodquote:Op woensdag 21 maart 2007 12:27 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
En zo is tie helemaal goed.
Nu nog ff de stad raden, ik wil weer kunnen raden.
Ik denk dat _jero_ en redunzl dit niet als te moeilijk weg zullen zetten.quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:30 schreef appelsientje het volgende:
[..]
tja... al sla je me dood
speld hooiberg verhaal
gevonden!!quote:Op dinsdag 20 maart 2007 15:12 schreef en_door_slecht het volgende:
Nieuwe, ik weet eigenlijk niet of deze al voorbij gekomen is:
[afbeelding]
Waar en wat is er met deze plek?
Wel mailen?quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:11 schreef appelsientje het volgende:
Vanavond komt er 1... ben nu op mijn werk en kan niet uploaden hier.
Goed idee.. je krijgt zo mailquote:Op woensdag 21 maart 2007 13:23 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Wel mailen?
gertjan apenstaart kabel213087.kabel.utwente.nl
quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:43 schreef en_door_slecht het volgende:
Oke, de volgende in naam van Appelsientje:
[afbeelding]
Ik moet zeggen dat het erg verleidelijk was om hem nog even niet te posten, want deze heb ik eerder gezien, ik weet alleen niet meer waar...
Damm ja .. ik heb nog in de lijst zitten kijken.. maar niet gezien..quote:Op woensdag 21 maart 2007 14:27 schreef redunzl het volgende:
is deze niet al geweest?
opgavelijst:
My Tropical Island (Tropisch Zwembad + jungle) in voormalig Zeppelin Hangar in Duitsland
DAT was het! ik zat al te kijken bij wat lanceerplaatsen.quote:Op woensdag 21 maart 2007 14:27 schreef redunzl het volgende:
is deze niet al geweest?
opgavelijst:
My Tropical Island (Tropisch Zwembad + jungle) in voormalig Zeppelin Hangar in Duitsland
Is het goed als ik je een nieuwe mail ??quote:Op woensdag 21 maart 2007 15:06 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
DAT was het! ik zat al te kijken bij wat lanceerplaatsen.
En hij staat er:quote:Op woensdag 21 maart 2007 15:13 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Is het goed als ik je een nieuwe mail ??
quote:Op woensdag 21 maart 2007 16:24 schreef en_door_slecht het volgende:
Melbourne Cricket Ground, Melbourne, Australië
Grote stadions zijn supermakkelijk met The Stadium Guide.quote:
Ja idd... misschien moet ik iets anders kiezenquote:Op woensdag 21 maart 2007 18:26 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Grote stadions zijn supermakkelijk met The Stadium Guide.En al had ik hem al voordat ik het me bedacht: Australië kiezen wanneer je er net vandaan komt bevordert het zoeken meestal ook wel.
Ik zeg alleen dat de stad een Nederlandse naam heeft, niet dat het een Nederlandse stad is.quote:Op woensdag 21 maart 2007 19:27 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Nederland? maar waar?
quote:Op donderdag 22 maart 2007 12:24 schreef redunzl het volgende:
ik heb arras gevonden in een lijst met tweetalige plaatsnamen in België en Frankrijk (zoals kortrijk, luik etc.)
![]()
hint voor de nieuwe (hoop dat deze minder moeilijk is dan dat cultureel geval in nieuw-caledonië)
[afbeelding]
was ff een puzzel.. maar ik zag een olifant.. dus vandaar dat ik naar een olifantenhuis ging zoekenquote:Op donderdag 22 maart 2007 14:39 schreef _jero_ het volgende:
Knap gevonden
Ik zat wel aan Duitsland te denken totdat de hint foto er kwam. Daarna zat ik meer aan oost-europa te denken
dat is helemaal goedquote:Op donderdag 22 maart 2007 13:39 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Hellabrunn Zoo en wat je ziet is het oude olifante huis
Klik
quote:Op vrijdag 23 maart 2007 10:08 schreef en_door_slecht het volgende:
Ah, een enorm functionele rotonde zie ik al wel.
Helaas...quote:Op vrijdag 23 maart 2007 13:21 schreef en_door_slecht het volgende:
Ik heb ff niet veel tijd meer, dus een gokje:
Lusaka, Zambia
Helemaal goedquote:Op zondag 25 maart 2007 16:55 schreef Robbiev85 het volgende:
Piata Unirii
Boekarest, Roemenië
Val van het communisme toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |