abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46346159
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:27 schreef Swetsenegger het volgende:
Ja. Wat mij betreft mag je zelfs geen volksvertegenwoordiger worden zonder nadrukkelijk alleen over de Nederlandse nationaliteit te beschikken.
Je voorstel gaat langzamerhand een behoorlijk ondemocratische kant uit.
  donderdag 15 februari 2007 @ 21:29:11 #92
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_46346183
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:25 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nou, in reactie 1 werd ik beinvloed door een minderheidsgroepering. Dit is reactie 2... Het is wachten tot de eerste die me voor tering nazi gaat uitschelden op basis van 1 regeltje.
Waar zeg ik dat je een nazi bent? Ik zeg dat je Wilders aan je kant hebt, naar aanleiding van je eigen standpunt. Is dat niet zo?
quote:
Ik stem nog eens SP
Ja. Of niet. Wat jij wilt.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_46346192
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:26 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Welke strekking?
de inhoud van de motie, zo beter?
je kan ook op de inhoud ingaan inplaats van net doen of je de post niet begrijpt. En nu niet op deze zin reageren maar op mijn vorige post waarin staat uitgelegd dat de voorzitter haar taak gewoon uitvoerde.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_46346240
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:28 schreef waltersh het volgende:

[..]

Je voorstel gaat langzamerhand een behoorlijk ondemocratische kant uit.
Dat maakt toch niet uit. De wet is er alleen als je hem kan gebruiken.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  donderdag 15 februari 2007 @ 21:30:33 #95
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_46346243
quote:

[..]

Ah... een vooroordeel dus
[..]

Ja. Wat mij betreft mag je zelfs geen volksvertegenwoordiger worden zonder nadrukkelijk alleen over de Nederlandse nationaliteit te beschikken.
De Kieswet stelt uitsluitend als voorwaarde dat voor passief kiesrecht de persoon dient te beschikken over de Nederlandse nationaliteit. Punt. Of er nog 17 nationaliteiten naast zitten, zal de Kieswet een roodkoperen fluitketel zijn.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_46346279
quote:

[..]

Ah... een vooroordeel dus
[..]

Het is niet zozeer een vooroordeel alswel dat ik je gedachtegang probeer te begrijpen. Je hele principiele houding doet me namelijk nogal opportunistisch aan. Waarschijnlijk zou je het niks boeien als het een westers-europees dubbele nationalistisch persoon was.
Zyggie.
pi_46346313
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:29 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

je kan ook op de inhoud ingaan inplaats van net doen of je de post niet begrijpt.
Doe eens niet zo onvriendelijk zeg...ik vraag me gewoon af welk deel van de motie tegen de Grontwet zou ingaan...

Maar laat maar zitten, jij bent echt veel te vermoeiend om mee te discussiëren....
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  donderdag 15 februari 2007 @ 21:32:48 #98
66444 Lord_Vetinari
pi_46346341
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:31 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Het is niet zozeer een vooroordeel alswel dat ik je gedachtegang probeer te begrijpen. Je hele principiele houding doet me namelijk nogal opportunistisch aan. Waarschijnlijk zou je het niks boeien als het een westers-europees dubbele nationalistisch persoon was.
Heeft iemand ooit uitgezocht of Adso Nicolai eigenlijk maar één nationaliteit heeft? Of dat Philomena Bijlhout 100% Nederlandsche was? Nee he?
pi_46346352
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:27 schreef Verbal het volgende:

[..]

En schrijven kun je ook al niet. Vandaar dat je redeneringsvermogen ook zo pover is. Duidelijk.

V.
Moeilijk he, antwoorden?
pi_46346368
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
De Kieswet stelt uitsluitend als voorwaarde dat voor passief kiesrecht de persoon dient te beschikken over de Nederlandse nationaliteit. Punt. Of er nog 17 nationaliteiten naast zitten, zal de Kieswet een roodkoperen fluitketel zijn.
Hetzelfde geldt voor het gelijkheidsbeginsel in de grondwet. En aangezien ik aanneem dat Fritsma dat als oud-IND medewerker dat ook drommels goed weet, is het overduidelijk dat hij alleen uit was op een rel.
  donderdag 15 februari 2007 @ 21:33:46 #101
136 V.
pi_46346383
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:33 schreef Mr_Bojangles het volgende:

[..]

Moeilijk he, antwoorden?
Ik heb allang geantwoord, dwarrel

Zoals gezegd: leer lezen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_46346426
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:27 schreef waltersh het volgende:
De grondwet verbiedt een onderscheid te maken tussen met een Nederlands paspoort.
Of iemand een tweede paspoort heeft is helemaal niet relevant.
Hoe wil je onderscheid maken op het hebben van een Nederlands paspoort als de totale populatie waaruit gekozen kan worden al per definitie een Nederlands paspoort bezit? Nee, het gaat om het tweede paspoort en dat is dus weldegelijk relevant.

Binnen de populatie van mensen met een Nederlands paspoort wordt overigens op talloze manier gediscrimineerd, dus dan zou er een hoop beleid moeten veranderen als in de Grondwet zou staan dat je geen onderscheid mag maken binnen de groep met een Nederlands paspoort. Het lijkt mij dan ook sterk dat paspoorten vallen onder artikel 1 van de Grondwet.
  donderdag 15 februari 2007 @ 21:35:50 #103
162483 Haaglander
Zoo ik iets ben ....
pi_46346458
quote:
Wilders haalt voorpagina in Marokko
AD

RABAT - PVV-Tweede Kamerlid Geert Wilders heeft met zijn recente uitspraken over de Koran de aandacht getrokken van media in Marokko. 'Politicus vraagt moslims in Nederland de helft van de Koran te verscheuren om in het land blijven' luidde donderdag de kop in het toonaangevende Marokkaanse dagblad al-Masa.

Wilders stelde eerder deze week in een interview met het dagblad De Pers dat moslims de helft uit de Koran moeten scheuren als ze in Nederland willen blijven. ,,Ik heb de Koran gelezen en ik weet dat er genoeg verschrikkelijke dingen in staan.''

In het nieuwsbericht worden eerdere uitspraken van Wilders in herinnering gebracht. De krant citeerde Nasr Joemman, secretaris van het Contactorgaan Moslims en Overheid, die stelt dat de uitspraken van Wilders niet serieus kunnen worden genomen. (ANP)
Lekkeâh bèdehand. Nâh je zin?
pi_46346463
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:33 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_46346464
Het is gewoon een schande dat die Wieteke van Dordt nu al blijk geeft van slecht voorzitterschap. Dit is pure partijpolitiek. Een kamervoorzitter hoort niet te dreigen met het wijzigen van moties. Punt uit.
  donderdag 15 februari 2007 @ 21:36:31 #106
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_46346488
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:34 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Hoe wil je onderscheid maken op het hebben van een Nederlands paspoort als de totale populatie waaruit gekozen kan worden al per definitie een Nederlands paspoort bezit? Nee, het gaat om het tweede paspoort en dat is dus weldegelijk relevant.

Binnen de populatie van mensen met een Nederlands paspoort wordt overigens op talloze manier gediscrimineerd, dus dan zou er een hoop beleid moeten veranderen als in de Grondwet zou staan dat je geen onderscheid mag maken binnen de groep met een Nederlands paspoort. Het lijkt mij dan ook sterk dat paspoorten vallen onder artikel 1 van de Grondwet.
Dus als iemand naast zijn Nederlandse nationaliteit een andere nationaliteit krijgt/heeft verwordt deze persoon tot een mindere burger, een tweede rangs-burger, een niet volledige Nederlander?
Zyggie.
pi_46346492
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Heeft iemand ooit uitgezocht of Adso Nicolai eigenlijk maar één nationaliteit heeft? Of dat Philomena Bijlhout 100% Nederlandsche was? Nee he?
Schandalig inderdaad dat niemand daar destijds vragen over heeft gesteld. Bewijst maar weer eens wat voor een aanwinst Wilders is voor de politiek. Zonder de PVV waren er zo zonder ophef of discussie bewindspersonen met een dubbele nationaliteit geïnstalleerd.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_46346495
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:36 schreef Mr_Bojangles het volgende:
Het is gewoon een schande dat die Wieteke van Dordt nu al blijk geeft van slecht voorzitterschap. Dit is pure partijpolitiek. Een kamervoorzitter hoort niet te dreigen met het wijzigen van moties. Punt uit.
ze zou zich inderdaad moeten schamen
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_46346525
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:33 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.
Ik zal je niet verder uit de tent lokken. Wel heerlijk gelachen om je tirades en gescheld...
pi_46346529
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:32 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Doe eens niet zo onvriendelijk zeg...ik vraag me gewoon af welk deel van de motie tegen de Grontwet zou ingaan...

Maar laat maar zitten, jij bent echt veel te vermoeiend om mee te discussiëren....

oftewel, nog steeds niet inhoudelijk reageren. jammer, was een mooie kans. Ik wil namelijk echt wel, maar wordt een beetje moe van mensen die eerst een hele discussie voeren en dan weer van voor af aan beginnen door net te doen of ze de beginselen niet kennen. Sorry als jij dat niet bent. Ik ben namelijk echt geintreseerd anders was ik ondertussen echt wel weg geweest.
Ik snap namelijk niet dat men zo erg een voorstel steunt wat lichtelijke treksjes van racisme heeft.
And that is the news.''
  donderdag 15 februari 2007 @ 21:38:08 #111
66444 Lord_Vetinari
pi_46346556
quote:

[..]

Niet voor de Grondwet. Sterker nog, de Grondwet is zeer expliciet hierin:
quote:
Artikel 1
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk
behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke
gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

Artikel 2
1. De wet regelt wie Nederlander is.

Artikel 3
Alle Nederlanders zijn op gelijke voet in openbare dienst benoembaar.
quote:
Wel dus. Met een uitzaaiing in dit geval naar Artikel 3.

pi_46346560
Ik vind trouwens dat Marokko wel eens wat mag gaan doen om iedereen die vanuit allerlei voorvaderen enige banden met het land heeft een paspoort op te dringen.
  donderdag 15 februari 2007 @ 21:38:33 #113
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_46346574
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:37 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

oftewel, nog steeds niet inhoudelijk reageren. jammer, was een mooie kans. Ik wil namelijk echt wel, maar wordt een beetje moe van mensen die eerst een hele discussie voeren en dan weer van voor af aan beginnen door net te doen of ze de beginselen niet kennen. Sorry als jij dat niet bent. Ik ben namelijk echt geintreseerd anders was ik ondertussen echt wel weg geweest.
Ik snap namelijk niet dat men zo erg een voorstel steunt wat lichtelijke treksjes van racisme heeft.
Racisme sluimert en komt steeds vaker boven.
Zyggie.
pi_46346596
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:25 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Nee het is selectie op mensen met een dubbel paspoort. Voor zover ik weet stelt de Grondwet daar geen restricties aan.
dat doet het dus wel
And that is the news.''
  donderdag 15 februari 2007 @ 21:39:38 #115
136 V.
pi_46346629
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:37 schreef Mr_Bojangles het volgende:

[..]

Ik zal je niet verder uit de tent lokken. Wel heerlijk gelachen om je tirades en gescheld...
Ah de 'haphap'-methode als je er zelf niet meer uitkomt. Je bent nog tragischer dan ik al dacht...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_46346646
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Wel dus. Met een uitzaaiing in dit geval naar Artikel 3.

en nu een slotje, zijn we van het gezeik af
-Rabia Al-Basri
  donderdag 15 februari 2007 @ 21:40:10 #117
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_46346653
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:39 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ah de 'haphap'-methode als je er zelf niet meer uitkomt. Je bent nog tragischer dan ik al dacht...

V.
En weer een pakkende opmerking.
Zyggie.
pi_46346667
quote:
[quote]
Het hebben van een tweede nationaliteit naast de Nederlandse is wettelijk totaal irrelevant.

De discussie wordt de PVV overigens alleen gestart om een deel van de bevolking uit te sluiten van politieke besluitvorming. Zoiets heet ondemocratisch.
quote:
Paspoorten niet.
Staatsburgerschap en kiesrecht wel.
pi_46346696
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:36 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Schandalig inderdaad dat niemand daar destijds vragen over heeft gesteld. Bewijst maar weer eens wat voor een aanwinst Wilders is voor de politiek. Zonder de PVV waren er zo zonder ophef of discussie bewindspersonen met een dubbele nationaliteit geïnstalleerd.
En een ellende dat we hebben gehad met die bewindslieden met een eventueel dubbel paspoort..
Gelukkig dat Geert nu in de kamer zit om ons land te behoeden voor een val over de rand van de afgrond
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
pi_46346699
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:36 schreef Mr_Bojangles het volgende:
dat heeft ze ook niet gedaan, punt.
And that is the news.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')