Wel als je geen hond uit te breiden hebt.quote:Op donderdag 15 februari 2007 19:12 schreef SoupNazi het volgende:
PCI-E x1 is niet overbodig hoor.
mATX kan je gewoon in ATX-kasten proppen hoor.quote:Op donderdag 15 februari 2007 19:11 schreef Lemmeb het volgende:
Waarom zou je übarhaupt een mATX nemen? Ik kan me dat alleen voorstellen als je ook een mATX kast erbij neemt.
Ja dat snap ik ook wel.quote:Op donderdag 15 februari 2007 19:13 schreef pberends het volgende:
[..]
mATX kan je gewoon in ATX-kasten proppen hoor.
Boeien die twee tientjes.quote:Alleen is de mATX 40% goedkoper.
Dik 4 tientjes, das toch de moeite waard.quote:Op donderdag 15 februari 2007 19:15 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ja dat snap ik ook wel.
[..]
Boeien die twee tientjes.
Wat zit er niet onboard dan? Alleen pci-e 1x, maar dat heb ik toch niet nodig.quote:Op donderdag 15 februari 2007 19:17 schreef Lemmeb het volgende:
Anyway, ik zou tegenwoordig sowieso een mobo nemen met alles onboard. Of dat nu een ATX of een mATX bordje is maakt me daarbij geen flikker uit. Als er maar een recente chipset op zit.
Nee nou prima toch? Dan neem je deze toch gewoon? Alleen weet ik niet hoe het zit met dat verhaal van zakjapannertje, dat zou je even uit moeten zoeken.quote:Op donderdag 15 februari 2007 19:18 schreef pberends het volgende:
[..]
Wat zit er niet onboard dan? Alleen pci-e 1x, maar dat heb ik toch niet nodig.
de 945 is wel langzamer, er kan ook maar langzamer geheugen er in, mATX 965 is iets duurder en minder goed verkrijgbaar dan de ATX 965quote:Op donderdag 15 februari 2007 19:13 schreef pberends het volgende:
[..]
mATX kan je gewoon in ATX-kasten proppen hoor.
Alleen is de mATX 40% goedkoper.
Bij die ATX moet je voor dual channel juist 1 in die groene en 1 in de andere oranje proppen. 2 in dezelfde kleur is geen dual channel.quote:Op donderdag 15 februari 2007 19:37 schreef Magneet het volgende:
ik vraag me af of die mATX wel dual Channel doet aangezien de sloten 2 verschillende kleuren hebben. Meestal vormen de gekleurde sloten koppels namelijk.
Nee, extra ruimte is handig en ook met betrekking tot warmte.quote:Op donderdag 15 februari 2007 19:49 schreef Lemmeb het volgende:
Als ik die mATX zou kopen zou ik er meteen een mooi mATX kastje bij kopen. Wel zo geil.
Ik neem toch maar 533mhz geheugen, dat maakt immers toch niet veel uit en is een stuk goedkoper. Dat extra prijs kan je beter in een betere cpu stoppen.quote:Op donderdag 15 februari 2007 19:25 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
de 945 is wel langzamer, er kan ook maar langzamer geheugen er in, mATX 965 is iets duurder en minder goed verkrijgbaar dan de ATX 965
965 ATX
mATX 965
Eigenwijs teringventje!quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:10 schreef pberends het volgende:
[..]
Nee, extra ruimte is handig en ook met betrekking tot warmte.
aha, het bord dat ik heb ( is wel een s478 maar toch ) is dat juist zoals ik het schreefquote:Op donderdag 15 februari 2007 20:10 schreef pberends het volgende:
[..]
Bij die ATX moet je voor dual channel juist 1 in die groene en 1 in de andere oranje proppen. 2 in dezelfde kleur is geen dual channel.
of een betere videokaartquote:Op donderdag 15 februari 2007 20:11 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik neem toch maar 533mhz geheugen, dat maakt immers toch niet veel uit en is een stuk goedkoper. Dat extra prijs kan je beter in een betere cpu stoppen.
Als ik direct 2x 1GB neem, dan hoef ik de komende 3 jaar geen meer geheugen te hebben neem ik aan. Ik blijf toch wel XP draaien. En bij Dual Channel heb je het probleem dat je 2 of 4 identieke reepjes nodig hebt om het echt stabiel te draaien. Over 3 jaar zijn de huidige reepjes toch niet meer in dezelfde soort te koop.quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:17 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
of een betere videokaarthet is wel beperkter iig, je kan ook minder GB's aan geheugen in kwijt dus al te zwaar werk kan je er niet mee doen, ik weet niet hoe dat is met Vista trouwens
Afwerking van kabels en minder warmte cq meer ruimte voor warmte.quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:11 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Eigenwijs teringventje!
Waar heb je extra ruimte voor nodig als je er toch geen drol aan kunt hangen?
Beide zaken die niet echt van belang zijn als de kast eenmaal dicht zit en het systeem goed werkt.quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:32 schreef pberends het volgende:
[..]
Afwerking van kabels en minder warmte cq meer ruimte voor warmte.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |