De soms handrem is vaak een los rem systeem (wat je met lage snelheden ook in nood kunt gebruiken bij droogwegdek, mits het niet een electronische variant is)....Maar je achterrem (of de losse handremblokken) slijt er dus door...quote:Op donderdag 15 februari 2007 15:13 schreef covie het volgende:
Ik heb dus net mijn rijbewijs, en ik was zo een stukje aan het rijden en ik zag opeens allemaal van die rode lampjes branden, 1 is volgens mij van de accu en de andere weet ik dus niet.
Kwam ik erachter dat ik de handrem er nog op had staan![]()
![]()
Toen ik die eraf deed gingen dan ook netjes de lampjes weer uit.![]()
Maar hoe erg is het als je de handrem er op laat staan, ik reed gewoon 30 ofzo, maar wat nou als ik er pas later achter kwam?
Ja die was het bij mij geloof ik ookquote:Op donderdag 15 februari 2007 15:38 schreef Kriebbel het volgende:
Bij mij staat er gewoon een grote (P) in het scherm, niet te missen dus
Ik ken ook wel de lampjes maar dus niet die grote P, nou ja nu wel dus.quote:Op donderdag 15 februari 2007 15:55 schreef The_stranger het volgende:
Sorry hoor, maar jij moet echt weer op de fiets, leer op zijn minst wat de lampjes betekenen, voordat er iets ergers gebeurt. Een tip, een rood lampje is meestal niet een lampje wat je (lang) moet negeren...
dacht dat je op zijn minst een beetje kennis nodig had om verantwoord de weg op te gaan
Bij rode lampjes eigenlijk wel. Stel je voor dat je zonder olie rondrijdtquote:Op donderdag 15 februari 2007 16:01 schreef covie het volgende:
[..]
Ik ken ook wel de lampjes maar dus niet die grote P, nou ja nu wel dus.
Alleen ik snap niet waarom dan dat accu lampje er bij gaat branden.
En als ik gewoon in de buurt rondrij, 30 km per uur, moet ik dan gelijk de auto aan de kant zetten?
Nee, gewoon doorrijden tot ie het niet meer doetquote:Op donderdag 15 februari 2007 16:01 schreef covie het volgende:
En als ik gewoon in de buurt rondrij, 30 km per uur, moet ik dan gelijk de auto aan de kant zetten?
Met 1 uitzondering: afgelopen oktober tijdens een tripje in Duitsland begon mijn acculampje ook te branden. Dynamo kapot, dacht ik meteen. Radio uit dus, lichten moesten wel aanblijven, en zo snel mogelijk richting grens scheuren voordat de ontsteking en lampen de accu hadden leeggetrokken. maar helaas, 60 km voor Venlo viel toch het doek....quote:Op donderdag 15 februari 2007 15:55 schreef The_stranger het volgende:
Een tip, een rood lampje is meestal niet een lampje wat je (lang) moet negeren...
quote:
Dat hangt van het lampje af.quote:Op donderdag 15 februari 2007 16:16 schreef covie het volgende:
[..]
tsjah
Ik snap wel dat je je auto normaal gelijk aan de kant moet zetten ofzo.
Maar als je gewoon in de buurt rijdt, kan je toch net zo goed ff alles controleren en anders alsnog naar huis rijden om daar je auto neer te zetten.
Dat heb ik natuurlijk ook gedaan toen ik er achter kwam wat het was.quote:Op donderdag 15 februari 2007 16:18 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Dat hangt van het lampje af.
Het is overigens sowieso handig om je handrem eraf te halen, of je in de buurt rijdt of niet
Dat gaat primaquote:Op donderdag 15 februari 2007 16:23 schreef covie het volgende:
[..]
Dat heb ik natuurlijk ook gedaan toen ik er achter kwam wat het was.![]()
Ik snap ook wel dat het gewoon debiel is, maar daardoor ging ik me dus afvragen wat er gebeurt als je t niet doet. Heb wel eens gelezen namenlijk van mensen die kilometers met de handrem erop hadden gereden. Vroeg me af hoe dat nou kan.
quote:Op donderdag 15 februari 2007 18:28 schreef Backdoorman het volgende:
ik heb een andere vraag over handremmen....is het beter voor je auto om em te parkeren in z'n 1 of gewoon in z'n vrij maar dan met de handrem erop?
Zet em eigenlijk altijd weg in z'n 1 zonder handrem, maar weet niet eens wat eigenlijk beter is. Of maakt het geen fuck uit?
Bij mij hoor ik een irritante piep, zelfde als ik zonder gordel weg wil rijden of als ik de lichten aan laat staan als ik uit stap.quote:Op donderdag 15 februari 2007 15:38 schreef Kriebbel het volgende:
Bij mij staat er gewoon een grote (P) in het scherm, niet te missen dus
Ik geloof dat het niet heel veel uitmaakt, alleen dat wanneer hij in de versnelling staat en een andere auto rijdt achterop die van jou, je versnellingsbak het niet zo leuk vindt..quote:Op donderdag 15 februari 2007 18:28 schreef Backdoorman het volgende:
ik heb een andere vraag over handremmen....is het beter voor je auto om em te parkeren in z'n 1 of gewoon in z'n vrij maar dan met de handrem erop?
Zet em eigenlijk altijd weg in z'n 1 zonder handrem, maar weet niet eens wat eigenlijk beter is. Of maakt het geen fuck uit?
Vooral koud water tegen gloeiend hete remmen gooien ja.....da's heeeel slim.quote:Op donderdag 15 februari 2007 15:19 schreef MasterDisaster het volgende:
Als het rookt en fikt, ffe een emmer water erover heen gooien.
wat ik zelf altijd doe is de handrem er flink strak opgooien dan heb ik het tenminste door als ik toch probeer terijden met de handrem erop.
Diesel altijd op de handrem, benzine kan gewoon in de versnelling maar mag natuurlijk ook op de handrem of beide.quote:Op donderdag 15 februari 2007 18:28 schreef Backdoorman het volgende:
ik heb een andere vraag over handremmen....is het beter voor je auto om em te parkeren in z'n 1 of gewoon in z'n vrij maar dan met de handrem erop?
Zet em eigenlijk altijd weg in z'n 1 zonder handrem, maar weet niet eens wat eigenlijk beter is. Of maakt het geen fuck uit?
Ik heb nooit gesnapt waarom men voorkeur gaf aan het parkeren in de versnelling, ik vergeet dan steeds die koppeling in te trappen als je m start, dus ik zet m zelf altijd weg in z'n vrij en op de handrem.quote:Op donderdag 15 februari 2007 18:59 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Diesel altijd op de handrem, benzine kan gewoon in de versnelling maar mag natuurlijk ook op de handrem of beide.
Ik snap mensen nooit die vergeten de koppeling in te trappen als ze een auto starten.quote:Op donderdag 15 februari 2007 19:45 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Ik heb nooit gesnapt waarom men voorkeur gaf aan het parkeren in de versnelling, ik vergeet dan steeds die koppeling in te trappen als je m start, dus ik zet m zelf altijd weg in z'n vrij en op de handrem.
ik krijg na 'n paar meter 'n piepje en een melding op de boordcomputer. handrem gaat ook redelijk stroef naar beneden.quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:01 schreef Repeat het volgende:
ik heb dat best vaak, je merkt er ook niks van want ik rij weg alsof alles normaal is. Ik merk het dan bij het opschakelen van 1 naar 2, dan trap ik de koppeling in en dan remt ie ineens wel snel af
Dan maar even de handrem eraf halen
ten eerste: bedankt voor de antwoorden ;-)quote:Op donderdag 15 februari 2007 19:45 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Ik heb nooit gesnapt waarom men voorkeur gaf aan het parkeren in de versnelling, ik vergeet dan steeds die koppeling in te trappen als je m start, dus ik zet m zelf altijd weg in z'n vrij en op de handrem.
Alle vrouwen die ooit wel hebben kunnen rijden draaien zich nu om in hun graf (alle 3quote:Op donderdag 15 februari 2007 16:01 schreef covie het volgende:
[..]
Ik ken ook wel de lampjes maar dus niet die grote P, nou ja nu wel dus.
Alleen ik snap niet waarom dan dat accu lampje er bij gaat branden.
En als ik gewoon in de buurt rondrij, 30 km per uur, moet ik dan gelijk de auto aan de kant zetten?
Vooral ook een fabel.quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:45 schreef DonJames het volgende:
Het maakt niet zo veel uit, gebruik alleen de handrem niet als het hard gaat vriezen. Als er vocht in de handremkabels zit kunnen deze vast vriezen, waardoor de handrem er niet af gaat.
Ik kijk even expres niet in je profiel, maar dit zou typisch een vrouwenactie kunnen zijn..quote:Op donderdag 15 februari 2007 15:13 schreef covie het volgende:
Ik heb dus net mijn rijbewijs, en ik was zo een stukje aan het rijden en ik zag opeens allemaal van die rode lampjes branden, 1 is volgens mij van de accu en de andere weet ik dus niet.
Kwam ik erachter dat ik de handrem er nog op had staan![]()
![]()
Toen ik die eraf deed gingen dan ook netjes de lampjes weer uit.![]()
Maar hoe erg is het als je de handrem er op laat staan, ik reed gewoon 30 ofzo, maar wat nou als ik er pas later achter kwam?
Ik heb al 7 jaar m'n rijbewijs en nog nooit gedaan, het is niet alsof die rode lichtjes niet opvallen ofzo..quote:Op vrijdag 16 februari 2007 02:00 schreef PNG het volgende:
Zijn meer mannen die het doen dan je denkt hoormisschien heb je stiekem ook wel gedaan of ga je nog doen
![]()
Ik ken wel vrienden zat die op de rem in Frankrijk of Oostenrijk een afdaling doen, stuk destructiever.
Geen fabel.quote:
Ik heb het anders vaak zat gezien in de 7 jaar dat ik automonteur was..quote:
Juist.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 08:52 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik heb het anders vaak zat gezien in de 7 jaar dat ik automonteur was..
Het komt regelmatig voor, vooral als de buitenmantel van de handremkabel beschadigd is. Het vocht komt in de kabel en vriest de binnen- en buitenkabel aan elkaar.
quote:Op vrijdag 16 februari 2007 08:52 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik heb het anders vaak zat gezien in de 7 jaar dat ik automonteur was..
Het komt regelmatig voor, vooral als de buitenmantel van de handremkabel beschadigd is. Het vocht komt in de kabel en vriest de binnen- en buitenkabel aan elkaar.
Je kunt dat er in de meeste gevallen gewoon afrijden hoor, handrem naar beneden doen en flink wegrijden. Meestal schiet ie dan gewoon los.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 12:13 schreef covie het volgende:
[..]
![]()
Ik ben zojuist maar gelijk lid geworden van de ANWB![]()
Het maakt wel degelijk uit. Noujah...als de auto op een helling achtig iets staat, want als je de auto dan op de handrem (en in zijn vrij) zet, dan blijft hij niet op de aandrijflijn hangen, wat dat deel dus ontlastquote:Op vrijdag 16 februari 2007 01:49 schreef yup het volgende:
Handrem of versnelling maakt volgens mij geen reet uit.
Handrem is het veiligst: als je een keer toevallig vergeet de koppeling in te trappen of de auto aan iemand anders leent ofzo vandaar...
je bent zeker een vrouw?quote:Op donderdag 15 februari 2007 16:01 schreef covie het volgende:
[..]
Ik ken ook wel de lampjes maar dus niet die grote P, nou ja nu wel dus.
Alleen ik snap niet waarom dan dat accu lampje er bij gaat branden.
En als ik gewoon in de buurt rondrij, 30 km per uur, moet ik dan gelijk de auto aan de kant zetten?
tssquote:Op vrijdag 16 februari 2007 13:45 schreef Pumatje het volgende:
[..]
je bent zeker een vrouw?
ELKE auto heeft dat rode lampje met een P muts.. Of danwel in de variant met 2 halve rondjes met een uitroepteken in het miden. dat hoor je gewoon te weten.
mag elk zaadvragend schaap tegenwoordig zomaar de weg op ofzo?
Als daar zo duidelijk aandacht aan wordt besteed met rijlessen dan had ik het waarschijnlijk wel geweten.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 15:05 schreef Pumatje het volgende:
ja ik vind een rood lampje negeren waar duidelijk aandacht aan besteed word tijdens rijlessen een veel grotere fout. Je rijdt namelijk je eigen auto in de soep als je die negeerd.
en als je gewoon rijdt of optrekt wordt je aandrijflijn gelukkig niet belastquote:Op vrijdag 16 februari 2007 13:36 schreef optifree het volgende:
[..]
Het maakt wel degelijk uit. Noujah...als de auto op een helling achtig iets staat, want als je de auto dan op de handrem (en in zijn vrij) zet, dan blijft hij niet op de aandrijflijn hangen, wat dat deel dus ontlast
Nu is het alleen zo dat je juist vaak op bergen ed. de auto wel in de versnelling moet zetten en je wielen goed moet draaien om er voor te zorgen dat de auto door wat voor reden dan ook niet naar beneden rolt![]()
Nou het komt uit het idee dat als jij op een heuvel stopt en daarna uit stapt..dat de auto een stukje naar beneden zak als hij klem komt te staan, door de weerstand in de aandrijflijnquote:Op vrijdag 16 februari 2007 15:57 schreef Repeat het volgende:
[..]
en als je gewoon rijdt of optrekt wordt je aandrijflijn gelukkig niet belast
Ik zou mijn auto in de eerste plaats dan niet eens aan die persoon uitlenen. Als hij dat al niet kan..quote:Op vrijdag 16 februari 2007 01:49 schreef yup het volgende:
Handrem of versnelling maakt volgens mij geen reet uit.
Handrem is het veiligst: als je een keer toevallig vergeet de koppeling in te trappen of de auto aan iemand anders leent ofzo vandaar...
Volgens mij kan je auto helemaal nergens heen rijden (of je motor starten) als je contact niet op de "on" (of 3 of whatever) stand staat hoor.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 07:33 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Geen fabel.
Vroeger kwam het regelmatig voor, tegenwoordig zal het niet zo gauw meer gebeuren, maar handremmen kunnen nog steeds vastvriezen.
Dieselauto's kun je beter niet alleen in de versnelling staand achter laten, een diesel kan als ie door de versnelling heen gaat, aanslaan en wegrijden , dat zal tegenwoordig niet zo snel meer gebeuren...maar maak er bij een diesel maar een gewoonte van om 'm op de handrem te zetten.
Denk eens in de richting van gebrek aan bougies bij een diesel, dan kom je er vast wel uitquote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:20 schreef yup het volgende:
[..]
Volgens mij kan je auto helemaal nergens heen rijden (of je motor starten) als je contact niet op de "on" (of 3 of whatever) stand staat hoor.
Denk eens aan brandstof. Die komt zeker vanzelf in de cilinder met het contact uitquote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:22 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Denk eens in de richting van gebrek aan bougies bij een diesel, dan kom je er vast wel uit
Yep, klopt als een bus. Sinds euro 2 normen (1995 ofzo?) zijn alle brandstofpompen van diesels electronisch. Daarvoor konden ze mechanisch zijn (dus aan de distributie verbonden of iets dergelijks).quote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:47 schreef Repeat het volgende:
[..]
Denk eens aan brandstof. Die komt zeker vanzelf in de cilinder met het contact uit
Ik rijd voornamelijk in oude auto's, waarbij de pomp nog wel eens mechanisch aan de motor is verbonden. Maar wist niet dat het zo lang geleden electrisch verplicht is gewordenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:47 schreef Repeat het volgende:
[..]
Denk eens aan brandstof. Die komt zeker vanzelf in de cilinder met het contact uit
voorgloeien is niet perse nodig om een diesel op gang te krijgenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:08 schreef yup het volgende:
[..]
Yep, klopt als een bus. Sinds euro 2 normen (1995 ofzo?) zijn alle brandstofpompen van diesels electronisch. Daarvoor konden ze mechanisch zijn (dus aan de distributie verbonden of iets dergelijks).
Ander voorbeeldje: het voorgloeien van de brandstof.
En voordat er in koor gezegd word, maar dat hoeft niet in een moderne diesel, dat hoeft dus mooi wel.
Bij sommige VAG (VW Audi Seat Skoda meuk) wordt er voorgegloeid wanneer de bestuurdersdeur word geopend... Vandaar dat het lijkt alsof het niet meer nodig is, dat is het wel.
Smoorklep anyone? of de magneetklep in de verdelerpomppomp. er zit sowiezo iets op om de motor te laten stoppen als je hem van het contact af zetquote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:16 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Ik rijd voornamelijk in oude auto's, waarbij de pomp nog wel eens mechanisch aan de motor is verbonden. Maar wist niet dat het zo lang geleden electrisch verplicht is geworden
Dat is toch juist niet goed, als het te snel afkoelt?quote:Op donderdag 15 februari 2007 15:19 schreef MasterDisaster het volgende:
Als het rookt en fikt, ffe een emmer water erover heen gooien.
wat ik zelf altijd doe is de handrem er flink strak opgooien dan heb ik het tenminste door als ik toch probeer terijden met de handrem erop.
Vooral doen ja...emmer koud water op roodgloeiend metaal.quote:Op donderdag 15 februari 2007 15:19 schreef MasterDisaster het volgende:
Als het rookt en fikt, ffe een emmer water erover heen gooien.
wat ik zelf altijd doe is de handrem er flink strak opgooien dan heb ik het tenminste door als ik toch probeer terijden met de handrem erop.
En als je geluk heb dan knal je rem uit elkaarquote:Op woensdag 11 juli 2007 11:34 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Vooral doen ja...emmer koud water op roodgloeiend metaal.
Ik merk het juist totaal niet. Lijkt me ook niet zo'n probleem, een auto trekt heus wel zo door dat lullige remmetje heen. Zeker als je een beetje met koppeling en gas kunt omgaan. Als je normaal al hortend en stotend wegrijdt kan ik me wel voorstellen dat de motor dan afslaat ofzo..quote:Op donderdag 12 juli 2007 18:25 schreef Jill-RMC het volgende:
Ik vind het best knap dat je wegkomt met je handrem erop eigenlijk. Heb m ook wel eens erop laten staan (als mn stuur niet recht staat en je ziet het lampje niet bv. of als je met iets bezig bent als je instapt en je wegrij routine in een andere volgorde doet) en tijdens het uitparkeren merk je het dan al direct. Meestal komt alleen de kont van de auto omhoog (of de voorkant, ligt eraan welke kant je op wil he) maar doet verder niets.
En het niet kennen van het lampje![]()
Je bedoelt het schattige rode lampje met ! die altijd brandt zodra je een auto aanzet omdat ie meestal op de handrem staat? Heb je tijdens al je rijlessen uberhaupt wel een keer opgelet voordat je wegreed?
Ik heb als man ook wel eens met de handrem op gereden. Lampje was stuk en ik had haast, ding zat in de 1e klik en doet dan ook zo goed als niks. Ik gebruik de handrem nog regelmatig tijdens het rijden, dus echt ver kom ik er niet mee.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 13:45 schreef Pumatje het volgende:
[..]
je bent zeker een vrouw?
ELKE auto heeft dat rode lampje met een P muts.. Of danwel in de variant met 2 halve rondjes met een uitroepteken in het miden. dat hoor je gewoon te weten.
mag elk zaadvragend schaap tegenwoordig zomaar de weg op ofzo?
Nouja ik moet hier altijd eerst flink uitparkeren, omdat we hutjemutje geparkeerd staan hier in de straat en met die lage snelheid merk je het dus wel.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 00:51 schreef Repeat het volgende:
[..]
Ik merk het juist totaal niet. Lijkt me ook niet zo'n probleem, een auto trekt heus wel zo door dat lullige remmetje heen. Zeker als je een beetje met koppeling en gas kunt omgaan. Als je normaal al hortend en stotend wegrijdt kan ik me wel voorstellen dat de motor dan afslaat ofzo..
wat zij zegtquote:Op vrijdag 13 juli 2007 09:03 schreef Jill-RMC het volgende:
[..]
Nouja ik moet hier altijd eerst flink uitparkeren, omdat we hutjemutje geparkeerd staan hier in de straat en met die lage snelheid merk je het dus wel.
quote:Op vrijdag 13 juli 2007 09:03 schreef Jill-RMC het volgende:
[..]
Nouja ik moet hier altijd eerst flink uitparkeren, omdat we hutjemutje geparkeerd staan hier in de straat en met die lage snelheid merk je het dus wel.
voordeel van een diesel: die heeft alleen spanning nodig voor de brandstofklep als ie eenmaal looptquote:Op donderdag 15 februari 2007 16:09 schreef Gripper het volgende:
[..]
Met 1 uitzondering: afgelopen oktober tijdens een tripje in Duitsland begon mijn acculampje ook te branden. Dynamo kapot, dacht ik meteen. Radio uit dus, lichten moesten wel aanblijven, en zo snel mogelijk richting grens scheuren voordat de ontsteking en lampen de accu hadden leeggetrokken. maar helaas, 60 km voor Venlo viel toch het doek....
Maar back ontopic: wel zo handig als TS weet welke lampjes wat betekenen. Dat lampje met dat niet goed afgeveegde theepotje? Boeiend joh, die overbezorgde autofabrikanten altijd...![]()
euro 2 motoren moeten een elektrische pomp hebben om aan de emisie eisen te voldoen dus helaas gaat dit niet meer opquote:Op vrijdag 13 juli 2007 22:55 schreef gateway het volgende:
[..]
voordeel van een diesel: die heeft alleen spanning nodig voor de brandstofklep als ie eenmaal looptals je dan alles uitdoet kan je nog wel ff
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |