abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46332723
Ik heb dus net mijn rijbewijs, en ik was zo een stukje aan het rijden en ik zag opeens allemaal van die rode lampjes branden, 1 is volgens mij van de accu en de andere weet ik dus niet.

Kwam ik erachter dat ik de handrem er nog op had staan
Toen ik die eraf deed gingen dan ook netjes de lampjes weer uit.

Maar hoe erg is het als je de handrem er op laat staan, ik reed gewoon 30 ofzo, maar wat nou als ik er pas later achter kwam?
pi_46332786
Dan gaat er iets heel erg roken
Maar denk eens logisch na
pi_46332806
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 15:13 schreef covie het volgende:
Ik heb dus net mijn rijbewijs, en ik was zo een stukje aan het rijden en ik zag opeens allemaal van die rode lampjes branden, 1 is volgens mij van de accu en de andere weet ik dus niet.

Kwam ik erachter dat ik de handrem er nog op had staan
Toen ik die eraf deed gingen dan ook netjes de lampjes weer uit.

Maar hoe erg is het als je de handrem er op laat staan, ik reed gewoon 30 ofzo, maar wat nou als ik er pas later achter kwam?
De soms handrem is vaak een los rem systeem (wat je met lage snelheden ook in nood kunt gebruiken bij droogwegdek, mits het niet een electronische variant is)....Maar je achterrem (of de losse handremblokken) slijt er dus door...

Het ergste wat kan gebeuren....maar dan verneuk je het echt goed...is dat je remmen in de fik kunnen vliegen door de hitte
  donderdag 15 februari 2007 @ 15:17:15 #4
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_46332849
heb het ook wel eens gehad, boeit verder niet zoveel als je het niet te bont maakt
pi_46332906
Als het rookt en fikt, ffe een emmer water erover heen gooien.

wat ik zelf altijd doe is de handrem er flink strak opgooien dan heb ik het tenminste door als ik toch probeer terijden met de handrem erop.
Dressed in midnight black. He speeds through the rush hour traffic like the hauling wind. Driving the authorities mad with rage. And so far all attempts to stop him have failed. Those who have heard know his name.
pi_46333027
Een electronische variant is het sowieso niet nee, want is een auto uit '94

Maargoed, dit soort dingen is dus echt wat voor mij, overal gaan zoeken wat het kan zijn maar niet naar de handrem kijken, en gewoon stug doorrijden ondertussen

Nu weet ik iig waar het aan ligt, en geen rook gezien gelukkig
pi_46333128
Leer eens wat de lampjes betekenen
En niet een instelling van: die gaat vanzelf wel uit
pi_46333582
Bij mij staat er gewoon een grote (P) in het scherm, niet te missen dus
Trots van het Noorden!
pi_46333659

Ge-wel-dig.
Vivre
pi_46333710
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 15:38 schreef Kriebbel het volgende:
Bij mij staat er gewoon een grote (P) in het scherm, niet te missen dus
Ja die was het bij mij geloof ik ook En een accu lampje ging er ook bij branden, dat snapte ik dus niet. Nog niet steeds niet trouwens.
pi_46333865
Misschien sloeg je motor (bijna) af, en ging daardoor je accu lamp branden?
pi_46334043
Hmm leek er niet op dat dat ging gebeuren nee, want ik was gewoon door aan het rijden, en had er verder ook geen last van ofzo.

Maar het zal ongetwijfelt zoiets zijn, want ik heb er echt geen verstand van. En met de muziek aan hoorde ik ook geen rare geluiden.
pi_46334126
---> PTA
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_46334212
Sorry hoor, maar jij moet echt weer op de fiets, leer op zijn minst wat de lampjes betekenen, voordat er iets ergers gebeurt. Een tip, een rood lampje is meestal niet een lampje wat je (lang) moet negeren...

dacht dat je op zijn minst een beetje kennis nodig had om verantwoord de weg op te gaan
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_46334441
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 15:55 schreef The_stranger het volgende:
Sorry hoor, maar jij moet echt weer op de fiets, leer op zijn minst wat de lampjes betekenen, voordat er iets ergers gebeurt. Een tip, een rood lampje is meestal niet een lampje wat je (lang) moet negeren...

dacht dat je op zijn minst een beetje kennis nodig had om verantwoord de weg op te gaan
Ik ken ook wel de lampjes maar dus niet die grote P, nou ja nu wel dus.

Alleen ik snap niet waarom dan dat accu lampje er bij gaat branden.
En als ik gewoon in de buurt rondrij, 30 km per uur, moet ik dan gelijk de auto aan de kant zetten?
pi_46334604
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:01 schreef covie het volgende:

[..]

Ik ken ook wel de lampjes maar dus niet die grote P, nou ja nu wel dus.

Alleen ik snap niet waarom dan dat accu lampje er bij gaat branden.
En als ik gewoon in de buurt rondrij, 30 km per uur, moet ik dan gelijk de auto aan de kant zetten?
Bij rode lampjes eigenlijk wel. Stel je voor dat je zonder olie rondrijdt
pi_46334622
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:01 schreef covie het volgende:
Nee, gewoon doorrijden tot ie het niet meer doet

Als je niet weet wat de lampjes betekenen, en dus niet weet wat er aan de hand is, lijkt het mij niet handig om door te rijden. Of mis je die logica
pi_46334811
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 15:55 schreef The_stranger het volgende:
Een tip, een rood lampje is meestal niet een lampje wat je (lang) moet negeren...
Met 1 uitzondering: afgelopen oktober tijdens een tripje in Duitsland begon mijn acculampje ook te branden. Dynamo kapot, dacht ik meteen. Radio uit dus, lichten moesten wel aanblijven, en zo snel mogelijk richting grens scheuren voordat de ontsteking en lampen de accu hadden leeggetrokken. maar helaas, 60 km voor Venlo viel toch het doek....

Maar back ontopic: wel zo handig als TS weet welke lampjes wat betekenen. Dat lampje met dat niet goed afgeveegde theepotje? Boeiend joh, die overbezorgde autofabrikanten altijd...
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_46334866
Geslacht: Vrouw

pi_46335113
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:11 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Geslacht: Vrouw

tsjah

Ik snap wel dat je je auto normaal gelijk aan de kant moet zetten ofzo.

Maar als je gewoon in de buurt rijdt, kan je toch net zo goed ff alles controleren en anders alsnog naar huis rijden om daar je auto neer te zetten.

Ik was geen kilometers van huis vandaan. ik was nog niet eens de wijk uit, bocht om en dan iets 400/500 meter verder.
pi_46335204
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:16 schreef covie het volgende:

[..]

tsjah

Ik snap wel dat je je auto normaal gelijk aan de kant moet zetten ofzo.

Maar als je gewoon in de buurt rijdt, kan je toch net zo goed ff alles controleren en anders alsnog naar huis rijden om daar je auto neer te zetten.
Dat hangt van het lampje af.
Het is overigens sowieso handig om je handrem eraf te halen, of je in de buurt rijdt of niet
pi_46335384
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:18 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Dat hangt van het lampje af.
Het is overigens sowieso handig om je handrem eraf te halen, of je in de buurt rijdt of niet
Dat heb ik natuurlijk ook gedaan toen ik er achter kwam wat het was.

Ik snap ook wel dat het gewoon debiel is, maar daardoor ging ik me dus afvragen wat er gebeurt als je t niet doet. Heb wel eens gelezen namenlijk van mensen die kilometers met de handrem erop hadden gereden. Vroeg me af hoe dat nou kan.
pi_46335474
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:23 schreef covie het volgende:

[..]

Dat heb ik natuurlijk ook gedaan toen ik er achter kwam wat het was.

Ik snap ook wel dat het gewoon debiel is, maar daardoor ging ik me dus afvragen wat er gebeurt als je t niet doet. Heb wel eens gelezen namenlijk van mensen die kilometers met de handrem erop hadden gereden. Vroeg me af hoe dat nou kan.
Dat gaat prima
Na verloop van tijd zal het waarschijnlijk wel gaan stinken en de werking van de handrem zal minder worden.
pi_46335622
Het is mij gelukt de auto van mn oom op gang te krijgen in zn handrem, gewoon 40% zat in zn handrem enzo.
Was de eerste keer rijden geloof ik die keer en het was 's nachts op een enorm groot vlak en verlaten plek van oud asfalt.

Hij werd later boos op me omdat ie echt totaal niet snapte hoe ik een auto perfect op gang kan krijgen die voor de helft in zn handrem zit maar los niet meer

Was toen 14-15, nu bijna 16
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_46335646
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')