De soms handrem is vaak een los rem systeem (wat je met lage snelheden ook in nood kunt gebruiken bij droogwegdek, mits het niet een electronische variant is)....Maar je achterrem (of de losse handremblokken) slijt er dus door...quote:Op donderdag 15 februari 2007 15:13 schreef covie het volgende:
Ik heb dus net mijn rijbewijs, en ik was zo een stukje aan het rijden en ik zag opeens allemaal van die rode lampjes branden, 1 is volgens mij van de accu en de andere weet ik dus niet.
Kwam ik erachter dat ik de handrem er nog op had staan![]()
![]()
Toen ik die eraf deed gingen dan ook netjes de lampjes weer uit.![]()
Maar hoe erg is het als je de handrem er op laat staan, ik reed gewoon 30 ofzo, maar wat nou als ik er pas later achter kwam?
Ja die was het bij mij geloof ik ookquote:Op donderdag 15 februari 2007 15:38 schreef Kriebbel het volgende:
Bij mij staat er gewoon een grote (P) in het scherm, niet te missen dus
Ik ken ook wel de lampjes maar dus niet die grote P, nou ja nu wel dus.quote:Op donderdag 15 februari 2007 15:55 schreef The_stranger het volgende:
Sorry hoor, maar jij moet echt weer op de fiets, leer op zijn minst wat de lampjes betekenen, voordat er iets ergers gebeurt. Een tip, een rood lampje is meestal niet een lampje wat je (lang) moet negeren...
dacht dat je op zijn minst een beetje kennis nodig had om verantwoord de weg op te gaan
Bij rode lampjes eigenlijk wel. Stel je voor dat je zonder olie rondrijdtquote:Op donderdag 15 februari 2007 16:01 schreef covie het volgende:
[..]
Ik ken ook wel de lampjes maar dus niet die grote P, nou ja nu wel dus.
Alleen ik snap niet waarom dan dat accu lampje er bij gaat branden.
En als ik gewoon in de buurt rondrij, 30 km per uur, moet ik dan gelijk de auto aan de kant zetten?
Nee, gewoon doorrijden tot ie het niet meer doetquote:Op donderdag 15 februari 2007 16:01 schreef covie het volgende:
En als ik gewoon in de buurt rondrij, 30 km per uur, moet ik dan gelijk de auto aan de kant zetten?
Met 1 uitzondering: afgelopen oktober tijdens een tripje in Duitsland begon mijn acculampje ook te branden. Dynamo kapot, dacht ik meteen. Radio uit dus, lichten moesten wel aanblijven, en zo snel mogelijk richting grens scheuren voordat de ontsteking en lampen de accu hadden leeggetrokken. maar helaas, 60 km voor Venlo viel toch het doek....quote:Op donderdag 15 februari 2007 15:55 schreef The_stranger het volgende:
Een tip, een rood lampje is meestal niet een lampje wat je (lang) moet negeren...
quote:
Dat hangt van het lampje af.quote:Op donderdag 15 februari 2007 16:16 schreef covie het volgende:
[..]
tsjah
Ik snap wel dat je je auto normaal gelijk aan de kant moet zetten ofzo.
Maar als je gewoon in de buurt rijdt, kan je toch net zo goed ff alles controleren en anders alsnog naar huis rijden om daar je auto neer te zetten.
Dat heb ik natuurlijk ook gedaan toen ik er achter kwam wat het was.quote:Op donderdag 15 februari 2007 16:18 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Dat hangt van het lampje af.
Het is overigens sowieso handig om je handrem eraf te halen, of je in de buurt rijdt of niet
Dat gaat primaquote:Op donderdag 15 februari 2007 16:23 schreef covie het volgende:
[..]
Dat heb ik natuurlijk ook gedaan toen ik er achter kwam wat het was.![]()
Ik snap ook wel dat het gewoon debiel is, maar daardoor ging ik me dus afvragen wat er gebeurt als je t niet doet. Heb wel eens gelezen namenlijk van mensen die kilometers met de handrem erop hadden gereden. Vroeg me af hoe dat nou kan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |