De soms handrem is vaak een los rem systeem (wat je met lage snelheden ook in nood kunt gebruiken bij droogwegdek, mits het niet een electronische variant is)....Maar je achterrem (of de losse handremblokken) slijt er dus door...quote:Op donderdag 15 februari 2007 15:13 schreef covie het volgende:
Ik heb dus net mijn rijbewijs, en ik was zo een stukje aan het rijden en ik zag opeens allemaal van die rode lampjes branden, 1 is volgens mij van de accu en de andere weet ik dus niet.
Kwam ik erachter dat ik de handrem er nog op had staan![]()
![]()
Toen ik die eraf deed gingen dan ook netjes de lampjes weer uit.![]()
Maar hoe erg is het als je de handrem er op laat staan, ik reed gewoon 30 ofzo, maar wat nou als ik er pas later achter kwam?
Ja die was het bij mij geloof ik ookquote:Op donderdag 15 februari 2007 15:38 schreef Kriebbel het volgende:
Bij mij staat er gewoon een grote (P) in het scherm, niet te missen dus
Ik ken ook wel de lampjes maar dus niet die grote P, nou ja nu wel dus.quote:Op donderdag 15 februari 2007 15:55 schreef The_stranger het volgende:
Sorry hoor, maar jij moet echt weer op de fiets, leer op zijn minst wat de lampjes betekenen, voordat er iets ergers gebeurt. Een tip, een rood lampje is meestal niet een lampje wat je (lang) moet negeren...
dacht dat je op zijn minst een beetje kennis nodig had om verantwoord de weg op te gaan
Bij rode lampjes eigenlijk wel. Stel je voor dat je zonder olie rondrijdtquote:Op donderdag 15 februari 2007 16:01 schreef covie het volgende:
[..]
Ik ken ook wel de lampjes maar dus niet die grote P, nou ja nu wel dus.
Alleen ik snap niet waarom dan dat accu lampje er bij gaat branden.
En als ik gewoon in de buurt rondrij, 30 km per uur, moet ik dan gelijk de auto aan de kant zetten?
Nee, gewoon doorrijden tot ie het niet meer doetquote:Op donderdag 15 februari 2007 16:01 schreef covie het volgende:
En als ik gewoon in de buurt rondrij, 30 km per uur, moet ik dan gelijk de auto aan de kant zetten?
Met 1 uitzondering: afgelopen oktober tijdens een tripje in Duitsland begon mijn acculampje ook te branden. Dynamo kapot, dacht ik meteen. Radio uit dus, lichten moesten wel aanblijven, en zo snel mogelijk richting grens scheuren voordat de ontsteking en lampen de accu hadden leeggetrokken. maar helaas, 60 km voor Venlo viel toch het doek....quote:Op donderdag 15 februari 2007 15:55 schreef The_stranger het volgende:
Een tip, een rood lampje is meestal niet een lampje wat je (lang) moet negeren...
quote:
Dat hangt van het lampje af.quote:Op donderdag 15 februari 2007 16:16 schreef covie het volgende:
[..]
tsjah
Ik snap wel dat je je auto normaal gelijk aan de kant moet zetten ofzo.
Maar als je gewoon in de buurt rijdt, kan je toch net zo goed ff alles controleren en anders alsnog naar huis rijden om daar je auto neer te zetten.
Dat heb ik natuurlijk ook gedaan toen ik er achter kwam wat het was.quote:Op donderdag 15 februari 2007 16:18 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Dat hangt van het lampje af.
Het is overigens sowieso handig om je handrem eraf te halen, of je in de buurt rijdt of niet
Dat gaat primaquote:Op donderdag 15 februari 2007 16:23 schreef covie het volgende:
[..]
Dat heb ik natuurlijk ook gedaan toen ik er achter kwam wat het was.![]()
Ik snap ook wel dat het gewoon debiel is, maar daardoor ging ik me dus afvragen wat er gebeurt als je t niet doet. Heb wel eens gelezen namenlijk van mensen die kilometers met de handrem erop hadden gereden. Vroeg me af hoe dat nou kan.
quote:Op donderdag 15 februari 2007 18:28 schreef Backdoorman het volgende:
ik heb een andere vraag over handremmen....is het beter voor je auto om em te parkeren in z'n 1 of gewoon in z'n vrij maar dan met de handrem erop?
Zet em eigenlijk altijd weg in z'n 1 zonder handrem, maar weet niet eens wat eigenlijk beter is. Of maakt het geen fuck uit?
Bij mij hoor ik een irritante piep, zelfde als ik zonder gordel weg wil rijden of als ik de lichten aan laat staan als ik uit stap.quote:Op donderdag 15 februari 2007 15:38 schreef Kriebbel het volgende:
Bij mij staat er gewoon een grote (P) in het scherm, niet te missen dus
Ik geloof dat het niet heel veel uitmaakt, alleen dat wanneer hij in de versnelling staat en een andere auto rijdt achterop die van jou, je versnellingsbak het niet zo leuk vindt..quote:Op donderdag 15 februari 2007 18:28 schreef Backdoorman het volgende:
ik heb een andere vraag over handremmen....is het beter voor je auto om em te parkeren in z'n 1 of gewoon in z'n vrij maar dan met de handrem erop?
Zet em eigenlijk altijd weg in z'n 1 zonder handrem, maar weet niet eens wat eigenlijk beter is. Of maakt het geen fuck uit?
Vooral koud water tegen gloeiend hete remmen gooien ja.....da's heeeel slim.quote:Op donderdag 15 februari 2007 15:19 schreef MasterDisaster het volgende:
Als het rookt en fikt, ffe een emmer water erover heen gooien.
wat ik zelf altijd doe is de handrem er flink strak opgooien dan heb ik het tenminste door als ik toch probeer terijden met de handrem erop.
Diesel altijd op de handrem, benzine kan gewoon in de versnelling maar mag natuurlijk ook op de handrem of beide.quote:Op donderdag 15 februari 2007 18:28 schreef Backdoorman het volgende:
ik heb een andere vraag over handremmen....is het beter voor je auto om em te parkeren in z'n 1 of gewoon in z'n vrij maar dan met de handrem erop?
Zet em eigenlijk altijd weg in z'n 1 zonder handrem, maar weet niet eens wat eigenlijk beter is. Of maakt het geen fuck uit?
Ik heb nooit gesnapt waarom men voorkeur gaf aan het parkeren in de versnelling, ik vergeet dan steeds die koppeling in te trappen als je m start, dus ik zet m zelf altijd weg in z'n vrij en op de handrem.quote:Op donderdag 15 februari 2007 18:59 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Diesel altijd op de handrem, benzine kan gewoon in de versnelling maar mag natuurlijk ook op de handrem of beide.
Ik snap mensen nooit die vergeten de koppeling in te trappen als ze een auto starten.quote:Op donderdag 15 februari 2007 19:45 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Ik heb nooit gesnapt waarom men voorkeur gaf aan het parkeren in de versnelling, ik vergeet dan steeds die koppeling in te trappen als je m start, dus ik zet m zelf altijd weg in z'n vrij en op de handrem.
ik krijg na 'n paar meter 'n piepje en een melding op de boordcomputer. handrem gaat ook redelijk stroef naar beneden.quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:01 schreef Repeat het volgende:
ik heb dat best vaak, je merkt er ook niks van want ik rij weg alsof alles normaal is. Ik merk het dan bij het opschakelen van 1 naar 2, dan trap ik de koppeling in en dan remt ie ineens wel snel af
Dan maar even de handrem eraf halen
ten eerste: bedankt voor de antwoorden ;-)quote:Op donderdag 15 februari 2007 19:45 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Ik heb nooit gesnapt waarom men voorkeur gaf aan het parkeren in de versnelling, ik vergeet dan steeds die koppeling in te trappen als je m start, dus ik zet m zelf altijd weg in z'n vrij en op de handrem.
Alle vrouwen die ooit wel hebben kunnen rijden draaien zich nu om in hun graf (alle 3quote:Op donderdag 15 februari 2007 16:01 schreef covie het volgende:
[..]
Ik ken ook wel de lampjes maar dus niet die grote P, nou ja nu wel dus.
Alleen ik snap niet waarom dan dat accu lampje er bij gaat branden.
En als ik gewoon in de buurt rondrij, 30 km per uur, moet ik dan gelijk de auto aan de kant zetten?
Vooral ook een fabel.quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:45 schreef DonJames het volgende:
Het maakt niet zo veel uit, gebruik alleen de handrem niet als het hard gaat vriezen. Als er vocht in de handremkabels zit kunnen deze vast vriezen, waardoor de handrem er niet af gaat.
Ik kijk even expres niet in je profiel, maar dit zou typisch een vrouwenactie kunnen zijn..quote:Op donderdag 15 februari 2007 15:13 schreef covie het volgende:
Ik heb dus net mijn rijbewijs, en ik was zo een stukje aan het rijden en ik zag opeens allemaal van die rode lampjes branden, 1 is volgens mij van de accu en de andere weet ik dus niet.
Kwam ik erachter dat ik de handrem er nog op had staan![]()
![]()
Toen ik die eraf deed gingen dan ook netjes de lampjes weer uit.![]()
Maar hoe erg is het als je de handrem er op laat staan, ik reed gewoon 30 ofzo, maar wat nou als ik er pas later achter kwam?
Ik heb al 7 jaar m'n rijbewijs en nog nooit gedaan, het is niet alsof die rode lichtjes niet opvallen ofzo..quote:Op vrijdag 16 februari 2007 02:00 schreef PNG het volgende:
Zijn meer mannen die het doen dan je denkt hoormisschien heb je stiekem ook wel gedaan of ga je nog doen
![]()
Ik ken wel vrienden zat die op de rem in Frankrijk of Oostenrijk een afdaling doen, stuk destructiever.
Geen fabel.quote:
Ik heb het anders vaak zat gezien in de 7 jaar dat ik automonteur was..quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |