abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 februari 2007 @ 11:34:30 #101
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46325763
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:27 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Ik las 8 maanden geleden in de Margriet dat ze alleen de Nederlandse nationaliteit heeft.
Grappig, want ik zit in het tijdschriftenarchief van de Koninklijke Bibliotheek. Welk nummer?
  donderdag 15 februari 2007 @ 11:35:29 #102
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46325800
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:30 schreef Nielsch het volgende:
De Britse nationaliteit van Koningin Beatrix is gebaseerd op 'The Act for the Naturalization of the Most Excellent Princess Sophia, Electress and Duchess Dowager of Hanover, and the Issue of her Body' van 1705. Deze wet werd vervangen in 1948 en is niet langer van kracht: prinses Beatrix is echter geboren in 1938. Door deze wet heeft koningin Beatrix officieel de Britse nationaliteit. Want zij is nazaat van prinses Sofie, en die werd in 1704 Brits, door een wat ingewikkelde constructie. Daardoor zijn alle nakomelingen van Sofie automatisch van Britse afkomst. Dat automatisme is in 1948 ongedaan gemaakt, maar niet voor diegenen die daarvoor al geboren waren. En dus hebben alle leden van het Huis van Oranje van voor 1949 formeel de Britse nationaliteit

Bron: wikipedia en professor d'olivera http://www.ned.univie.ac.at/non/landeskunde/nl/h7/link7a.htm
Ik dacht ook de Duitse. Of was dat haar moeder?
  donderdag 15 februari 2007 @ 11:36:50 #103
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46325838
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:33 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Wilders stelt democratisch voor om hier een extra voorwaarde aan te stellen. Niets mis mee IMO.
Nou je perkt dus wel het democratische recht van een hele groep in.
  donderdag 15 februari 2007 @ 11:37:18 #104
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46325859
Overigens vraag ik me af of er niet meer bewindslieden zijn met een dubbele nationaliteit.
  donderdag 15 februari 2007 @ 11:37:58 #105
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_46325872
Maar hoe weet je of mensen zonder dubbele nationaliteit wel loyaal zijn? Blijkbaar is loyaliteit het probleem dat Wilders wil aankaarten.
lege ton
pi_46325895
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:34 schreef Floripas het volgende:

[..]

Grappig, want ik zit in het tijdschriftenarchief van de Koninklijke Bibliotheek. Welk nummer?
Nummer 24 of 25 was het.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_46325903
Wat is er eigenlijk mis met een dubbele nationaliteit. Ik heb ook een dubbele nationaliteit en ik kan niet zeggen dat het mij enigszins beïnvloedt...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 15 februari 2007 @ 11:40:26 #108
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46325947
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:38 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Nummer 24 of 25 was het.
Dat kan niet. Acht maanden geleden is 16-20.
pi_46325976
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:32 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Beatrix naast Duitser nu ook al moslim?
Wist je dat niet
pi_46326009
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:33 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Wilders stelt democratisch voor om hier een extra voorwaarde aan te stellen. Niets mis mee IMO.
Dat gaat onmogelijk zijn .
Niet om aan te nemen, dat voorstel, maar om het uit te voeren.

Er *is* geen mogelijkheid -zelfs niet theoretisch- dat de Nederlandse overheid kan nagaan dat iemand geen niet-Nederlands staatsburgerschap heeft.

Wat wel kan is nagaan of iemand in het buitenland geboren is, en/ of iemand vóórdat deze persoon de NL-nationaliteit kreeg een andere nationaliteit had.

Maar om van iemand die bij geboorte als Nederlander is ingeschreven te garanderen dat deze geen andere nationaliteit(en) heeft is onmogelijk. Uit de aard der zaak, zeg maar.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_46326020
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:36 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nou je perkt dus wel het democratische recht van een hele groep in.
Dat doen de landen die het onmogelijk maken afstand te doen van de nationaliteit. Ik vind het een beetje absurd dat wij ons moeten schikken naar die wetten en gaan accepteren dat wij bewindslieden gaan krijgen die onderdaan zijn van meerdere landen. Ongezond en ongewenst.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_46326032
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:40 schreef Floripas het volgende:

[..]

Niet op slakken zout leggen .
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_46326061
Interessante discussie.
Marokkaanse en Turkse staatsburgers als Nederlandse bewindspersonen die dienen onder het staatshoofd van Britse nationaliteit.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_46326066
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:43 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Dat doen de landen die het onmogelijk maken afstand te doen van de nationaliteit. Ik vind het een beetje absurd dat wij ons moeten schikken naar die wetten en gaan accepteren dat wij bewindslieden gaan krijgen die onderdaan zijn van meerdere landen. Ongezond en ongewenst.
Nou gooi je onderdaan & nationaliteit door elkaar.

Er kan wel een of ander eilandstaatje je inschrijven als staatsburger als je er een tussenlanding maakt.
pi_46326072
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:40 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dan zou je voor de zekerheid de nummers 16, 17, 18, 19, 20, 24, 25 even kunnen doorbladeren.
pi_46326085
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:44 schreef damian5700 het volgende:
Interessante discussie.
Marokkaanse en Turkse staatsburgers als Nederlandse bewindspersonen die dienen onder het staatshoofd van Britse nationaliteit.
Haha dit toont wel aan hoe dwaas deze discussie is .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_46326087
Wilders, mogen mensen van jou ook al niet de vrijheid hebben om zelf te bepalen welke tweede (of meer) nationaliteit ze erop na houden?

Partij voor de vrijheid, m'n reet
pi_46326099
quote:

[..]

Dat krijg je als je zelf onderdeel bent van een geheel dat 'Aarde' heet. Het kan dan voorkomen dat je geen invloed kunt hebben op anderen in dat geheel. Wil je dat wel, zul je naar de maan moeten verhuizen. Daar mag je je eigen regels opstellen voor het hele gebied.
pi_46326101
Ik vind dit dus ook een probleem

iemand met een dubbele nationaliteit staat tusen twee landen.
Voor prive personen mag dat geen probleem zijn , maar men kan van beleidsmakers eisen, dat ze 100% Nederlands zijn.

Er zijn landen waar beleidsmakers zelfs va ngeborte af deze nationaliteit moeten hebben.

In deze questie heeft wilders volgens mij voor 100% gelijk

[ Bericht 1% gewijzigd door CANARIS op 15-02-2007 11:52:03 ]
pi_46326103
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:35 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik dacht ook de Duitse. Of was dat haar moeder?
Beide hebben een Duitse vader, maar voor zover ik weet hebben beide dochters geen Duitse nationaliteit geërfd. Vanwege de koninklijke bloede.
pi_46326118
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:45 schreef CANARIS het volgende:

Voor prive personen mag dat geen probleem zijn , maar men kan van beleidsmakers eisen, dat ze 100% Nederlands zijn.

Er zijn landen waar beleidsmakers zelfs va geborte af deze nationaliteit hebben.

En wat wou jij dan met de koningin en Maxima doen?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 15 februari 2007 @ 11:47:30 #122
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46326152
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:44 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Dan zou je voor de zekerheid de nummers 16, 17, 18, 19, 20, 24, 25 even kunnen doorbladeren.
Je gaat er niet eens op ín. Kun je niet normaal rationeel reageren op het idee dat de koningin een dubbele nationaliteit heeft? De HP/de Tijd had er een heel artikel over, dat de Koningin er afstand van moet doen. Du_ke en anderen komen met een bron dat de koningin ook de Engelse nationaliteit heeft. En jij kan alleen maar mieren.
Ze zouden jóu je passieve kiesrecht af moeten pakken.
  donderdag 15 februari 2007 @ 11:48:14 #123
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46326170
quote:

Er zijn landen waar beleidsmakers zelfs va geborte af deze nationaliteit hebben.

Welke landen?

Ik weet bijvoorbeeld dat de VS daar absoluut niet moeilijk over doet.
pi_46326181
quote:

Geert Wilderst tegen beëdiging Aboutaleb en Albayrak
pi_46326195
Wilders wordt nu wel heel erg bruinhemd ...
pi_46326213
quote:

Maar dat is wat ánders! Dat kan je -technisch gesproken- eisen. Als in: dat kan je, als regering en als individu weten & controleren. Van die dubbele nationaliteiten NIET. Dat is volstrekt oncontroleerbaar.
quote:
Als je denkt dat nationaliteit-vanaf-geboorte gelijk staat aan één-nationaliteit.. tsja, dan wordt de waarde van die 100% wel wat minder..
pi_46326219
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:46 schreef du_ke het volgende:

[..]

En wat wou jij dan met de koningin en Maxima doen?
Het Koninglijk huis is een verhaal apart. Er staan in onze grondwet hele paragraphen die alleen voor het koninklijkhuis an toespassing zijn. Zo ook dat bijv. zowel hat passiefe als actiefe kiesrechjt wordt ontkend.

Een Beldeidsmaker is een heel ander verhaal.
pi_46326229
quote:

[..]

Als Duitsland nu plotseling zou stellen dat Beatrix Duitse is en Argentinië zou stellen dat Maxima Argentijnse is, pleit je dan ook voor een revolutie?

Als Marokko zegt dat Balkenende vanaf nu Marokkaan is en ze proppen een Marokkaans paspoort door zijn brievenbus, ga jij een staatsgreep plegen?

Kom nou zeg
pi_46326246
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:49 schreef sigme het volgende:

[..]

[..]

Als je denkt dat nationaliteit-vanaf-geboorte gelijk staat aan één-nationaliteit.. tsja, dan wordt de waarde van die 100% wel wat minder..
Que?
Schrijf je omzelf te "horen" lullen , of begrijp je iets niet?
pi_46326263
Als Marokko nu zegt dat Wilders een Marokkaan is en ze sturen hem een Marokkaans paspoort toe, stapt ie dan ook uit de politiek?
pi_46326267
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:42 schreef sigme het volgende:

[..]

Er *is* geen mogelijkheid -zelfs niet theoretisch- dat de Nederlandse overheid kan nagaan dat iemand geen niet-Nederlands staatsburgerschap heeft.
Dan kan als de personen het zelf toegeven zoals het geval bij Albayrak en Aboutaleb.
quote:
Wat wel kan is nagaan of iemand in het buitenland geboren is, en/ of iemand vóórdat deze persoon de NL-nationaliteit kreeg een andere nationaliteit had.
Dat is in ieder geval dan een begin.
pi_46326293
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:48 schreef Floripas het volgende:

[..]

Welke landen?

Ik weet bijvoorbeeld dat de VS daar absoluut niet moeilijk over doet.
In de Verenigde Staten is het toch zo geregeld dat de president de Amerikaanse nationaliteit moet hebben en in de Verenigde Staten geboren moet zijn?
Schwarzenegger bijvoorbeeld kan het niet verder schoppen dan gouverneur.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  donderdag 15 februari 2007 @ 11:54:14 #133
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46326344
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:49 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Het Koninglijk huis is een verhaal apart. Er staan in onze grondwet hele paragraphen die alleen voor het koninklijkhuis an toespassing zijn. Zo ook dat bijv. zowel hat passiefe als actiefe kiesrechjt wordt ontkend.
Nee joh.
pi_46326367
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:45 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Dat krijg je als je zelf onderdeel bent van een geheel dat 'Aarde' heet. Het kan dan voorkomen dat je geen invloed kunt hebben op anderen in dat geheel. Wil je dat wel, zul je naar de maan moeten verhuizen. Daar mag je je eigen regels opstellen voor het hele gebied.
Wij hoeven ook geen invloed te hebben op het geheel. Alleen over onze eigen bewindspersonen. Een dubbele nationaliteit kan leiden tot een dubbele loyaliteit. Zeer ongewenst, zeker op vreemdelingenzaken.
pi_46326368
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:49 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Een Beldeidsmaker is een heel ander verhaal.
Nou en?
  donderdag 15 februari 2007 @ 11:55:02 #136
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46326375
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:51 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Que?
Laat mijn sigme met rust.

Was ondertekend, een escargot-fan
  donderdag 15 februari 2007 @ 11:56:02 #137
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46326403
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:52 schreef damian5700 het volgende:

[..]

In de Verenigde Staten is het toch zo geregeld dat de president de Amerikaanse nationaliteit moet hebben en in de Verenigde Staten geboren moet zijn?
Juist wegens hem gaan er stemmen op om dat te veranderen. En het is overigens alleen de president, rechtsgeldig te vergelijken met onze koningin.
pi_46326428
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:51 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Que?
Nee, je snapt het echt niet .

Nationaliteit vanaf geboorte = inschrijven als pasgeboren, dus niet als persoon die al een andere nationaliteit heeft.

Een Marokkaanse Nederlander wordt in 2 bevolkingsregisters ingevoerd vanaf geboorte. Dit heeft dus 2 nationaliteiten, maar is vanaf geboorte Nederlands. En vanaf geboorte Marokkaans.

Iemand die vanaf geboorte Nederlands is kan ook later een andere nationaliteit erbij krijgen. Ook dan heeft die persoon 2 nationaliteiten, maar is vanaf geboorte Nederland.

Begrijp je het nu?

De VS eist bijvoorbeeld dat de president vanaf geboorte VS-staatsburgerschap heeft. Er is niets wat deze persoon -wettelijk- verhindert óók een ander staatsburgerschap te hebben. Vanaf geboorte of later.
pi_46326430
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:54 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Wij hoeven ook geen invloed te hebben op het geheel. Alleen over onze eigen bewindspersonen. Een dubbele nationaliteit kan leiden tot een dubbele loyaliteit. Zeer ongewenst, zeker op vreemdelingenzaken.
Het gaat om het feit dat het om een moslim gaat he?
pi_46326435
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:50 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Als Duitsland nu plotseling zou stellen dat Beatrix Duitse is en Argentinië zou stellen dat Maxima Argentijnse is, pleit je dan ook voor een revolutie?
Als Beatrix vervolgens ook echt de Duitse nationaliteit zou aannemen (openlijk erkennen en paspoort aannemen) mag ze van mij ook weg.
  donderdag 15 februari 2007 @ 11:57:25 #141
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_46326446
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:52 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Klopt, dat staat inderdaad in de Amerikaanse Constitutie:
quote:
No person except a natural born citizen, or a citizen of the United States, at the time of the adoption of this Constitution, shall be eligible to the office of President; neither shall any person be eligible to that office who shall not have attained to the age of thirty five years, and been fourteen Years a resident within the United States.
pi_46326477
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:56 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Het gaat om het feit dat het om een moslim gaat he?
Jij bent graag slachtoffer of niet?
pi_46326479
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:52 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Dan kan als de personen het zelf toegeven zoals het geval bij Albayrak en Aboutaleb.
Maar dat is niet wat Wilders vraagt:
De PVV zal donderdagochtend een motie indienen, die de regering verplicht om te controleren of dit inderdaad het geval is.

Dat kán de regering niet.
quote:
[..]

Dat is in ieder geval dan een begin.
Niet dus.
pi_46326605
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:58 schreef sigme het volgende:

[..]

De PVV zal donderdagochtend een motie indienen, [b]die de regering verplicht om te controleren of dit inderdaad het geval is
Ik denk dat na het debat de motie wel op de website van de PVV komt te staan. Zal dan even kijken wat er precies staat.
  donderdag 15 februari 2007 @ 12:03:01 #145
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46326607
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:58 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Is het niet waar, dan? Ik hoorde Wilders niet over Màxima.
pi_46326635
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:58 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Het gaat toch om Albayrak en niet om mij

Jij ziet echt achter elke boom een moslim of niet?
pi_46326706
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 12:02 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Ik denk dat na het debat de motie wel op de website van de PVV komt te staan. Zal dan even kijken wat er precies staat.
Helaas was de site zojuist onbereikbaar, ik ben ook benieuwd naar de preciese tekst (en uitleg).
  donderdag 15 februari 2007 @ 12:08:20 #148
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_46326749
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:17 schreef Floripas het volgende:

[..]

De koningin ís ons staatshoofd, en die heeft óók de Duitse nationaliteit.
Gelijk afzetten maar?
Nee hoor. Hoe kom je daar bij? Claus heeft zelfs, net als Bernhard en Hendrik, zijn Duitse nationaliteit moeten opgeven, voordat er getrouwd kon worden.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 15 februari 2007 @ 12:10:12 #149
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_46326801
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:49 schreef Puzzelaar het volgende:
Wilders wordt nu wel heel erg bruinhemd ...
En tadá daar is de associatie met nazi's. Iedere andere mening die niet overeenstemt met het linkse gedachtengoed wordt in het extreemrechtse hoekje gestopt. Zo voorspelbaar die linkse rakkers hie r
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_46326824
Wanneer is het debat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')