Grappig, want ik zit in het tijdschriftenarchief van de Koninklijke Bibliotheek. Welk nummer?quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:27 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik las 8 maanden geleden in de Margriet dat ze alleen de Nederlandse nationaliteit heeft.
Ik dacht ook de Duitse. Of was dat haar moeder?quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:30 schreef Nielsch het volgende:
De Britse nationaliteit van Koningin Beatrix is gebaseerd op 'The Act for the Naturalization of the Most Excellent Princess Sophia, Electress and Duchess Dowager of Hanover, and the Issue of her Body' van 1705. Deze wet werd vervangen in 1948 en is niet langer van kracht: prinses Beatrix is echter geboren in 1938. Door deze wet heeft koningin Beatrix officieel de Britse nationaliteit. Want zij is nazaat van prinses Sofie, en die werd in 1704 Brits, door een wat ingewikkelde constructie. Daardoor zijn alle nakomelingen van Sofie automatisch van Britse afkomst. Dat automatisme is in 1948 ongedaan gemaakt, maar niet voor diegenen die daarvoor al geboren waren. En dus hebben alle leden van het Huis van Oranje van voor 1949 formeel de Britse nationaliteit
Bron: wikipedia en professor d'olivera http://www.ned.univie.ac.at/non/landeskunde/nl/h7/link7a.htm
Nou je perkt dus wel het democratische recht van een hele groep in.quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:33 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Wilders stelt democratisch voor om hier een extra voorwaarde aan te stellen. Niets mis mee IMO.
Nummer 24 of 25 was het.quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:34 schreef Floripas het volgende:
[..]
Grappig, want ik zit in het tijdschriftenarchief van de Koninklijke Bibliotheek. Welk nummer?
Wist je dat nietquote:Op donderdag 15 februari 2007 11:32 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Beatrix naast Duitser nu ook al moslim?
Dat gaat onmogelijk zijnquote:Op donderdag 15 februari 2007 11:33 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Wilders stelt democratisch voor om hier een extra voorwaarde aan te stellen. Niets mis mee IMO.
Dat doen de landen die het onmogelijk maken afstand te doen van de nationaliteit. Ik vind het een beetje absurd dat wij ons moeten schikken naar die wetten en gaan accepteren dat wij bewindslieden gaan krijgen die onderdaan zijn van meerdere landen. Ongezond en ongewenst.quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:36 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nou je perkt dus wel het democratische recht van een hele groep in.
Niet op slakken zout leggenquote:Op donderdag 15 februari 2007 11:40 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat kan niet. Acht maanden geleden is 16-20.
Nou gooi je onderdaan & nationaliteit door elkaar.quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:43 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dat doen de landen die het onmogelijk maken afstand te doen van de nationaliteit. Ik vind het een beetje absurd dat wij ons moeten schikken naar die wetten en gaan accepteren dat wij bewindslieden gaan krijgen die onderdaan zijn van meerdere landen. Ongezond en ongewenst.
Dan zou je voor de zekerheid de nummers 16, 17, 18, 19, 20, 24, 25 even kunnen doorbladeren.quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:40 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat kan niet. Acht maanden geleden is 16-20.
Haha dit toont wel aan hoe dwaas deze discussie isquote:Op donderdag 15 februari 2007 11:44 schreef damian5700 het volgende:
Interessante discussie.
Marokkaanse en Turkse staatsburgers als Nederlandse bewindspersonen die dienen onder het staatshoofd van Britse nationaliteit.
Dat krijg je als je zelf onderdeel bent van een geheel dat 'Aarde' heet. Het kan dan voorkomen dat je geen invloed kunt hebben op anderen in dat geheel. Wil je dat wel, zul je naar de maan moeten verhuizen. Daar mag je je eigen regels opstellen voor het hele gebied.quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:43 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dat doen de landen die het onmogelijk maken afstand te doen van de nationaliteit. Ik vind het een beetje absurd dat wij ons moeten schikken naar die wetten en gaan accepteren dat wij bewindslieden gaan krijgen die onderdaan zijn van meerdere landen. Ongezond en ongewenst.
Beide hebben een Duitse vader, maar voor zover ik weet hebben beide dochters geen Duitse nationaliteit geërfd. Vanwege de koninklijke bloede.quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:35 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik dacht ook de Duitse. Of was dat haar moeder?
En wat wou jij dan met de koningin en Maxima doen?quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:45 schreef CANARIS het volgende:
Ik vind dit dus ook een probleem
iemand met een dubbele nationaliteit staat tusen twee landen.
Voor prive personen mag dat geen probleem zijn , maar men kan van beleidsmakers eisen, dat ze 100% Nederlands zijn.
Er zijn landen waar beleidsmakers zelfs va geborte af deze nationaliteit hebben.
In deze questie heeft wilders volgens mij voor 100% gelijk
Je gaat er niet eens op ín. Kun je niet normaal rationeel reageren op het idee dat de koningin een dubbele nationaliteit heeft? De HP/de Tijd had er een heel artikel over, dat de Koningin er afstand van moet doen. Du_ke en anderen komen met een bron dat de koningin ook de Engelse nationaliteit heeft. En jij kan alleen maar mieren.quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:44 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dan zou je voor de zekerheid de nummers 16, 17, 18, 19, 20, 24, 25 even kunnen doorbladeren.
Welke landen?quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:45 schreef CANARIS het volgende:
Voor prive personen mag dat geen probleem zijn , maar men kan van beleidsmakers eisen, dat ze 100% Nederlands zijn.
Er zijn landen waar beleidsmakers zelfs va geborte af deze nationaliteit hebben.
Geert Wilderst tegen beëdiging Aboutaleb en Albayrakquote:Op donderdag 15 februari 2007 11:45 schreef CANARIS het volgende:
Maar dat is wat ánders! Dat kan je -technisch gesproken- eisen. Als in: dat kan je, als regering en als individu weten & controleren. Van die dubbele nationaliteiten NIET. Dat is volstrekt oncontroleerbaar.quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:45 schreef CANARIS het volgende:
Als je denkt dat nationaliteit-vanaf-geboorte gelijk staat aan één-nationaliteit.. tsja, dan wordt de waarde van die 100% wel wat minder..quote:In deze questie heeft wilders volgens mij voor 100% gelijk
Het Koninglijk huis is een verhaal apart. Er staan in onze grondwet hele paragraphen die alleen voor het koninklijkhuis an toespassing zijn. Zo ook dat bijv. zowel hat passiefe als actiefe kiesrechjt wordt ontkend.quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:46 schreef du_ke het volgende:
[..]
En wat wou jij dan met de koningin en Maxima doen?
Als Duitsland nu plotseling zou stellen dat Beatrix Duitse is en Argentinië zou stellen dat Maxima Argentijnse is, pleit je dan ook voor een revolutie?quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:43 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Que?quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:49 schreef sigme het volgende:
[..]
[..]
Als je denkt dat nationaliteit-vanaf-geboorte gelijk staat aan één-nationaliteit.. tsja, dan wordt de waarde van die 100% wel wat minder..
Dan kan als de personen het zelf toegeven zoals het geval bij Albayrak en Aboutaleb.quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:42 schreef sigme het volgende:
[..]
Er *is* geen mogelijkheid -zelfs niet theoretisch- dat de Nederlandse overheid kan nagaan dat iemand geen niet-Nederlands staatsburgerschap heeft.
Dat is in ieder geval dan een begin.quote:Wat wel kan is nagaan of iemand in het buitenland geboren is, en/ of iemand vóórdat deze persoon de NL-nationaliteit kreeg een andere nationaliteit had.
In de Verenigde Staten is het toch zo geregeld dat de president de Amerikaanse nationaliteit moet hebben en in de Verenigde Staten geboren moet zijn?quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:48 schreef Floripas het volgende:
[..]
Welke landen?
Ik weet bijvoorbeeld dat de VS daar absoluut niet moeilijk over doet.
Nee joh.quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:49 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Het Koninglijk huis is een verhaal apart. Er staan in onze grondwet hele paragraphen die alleen voor het koninklijkhuis an toespassing zijn. Zo ook dat bijv. zowel hat passiefe als actiefe kiesrechjt wordt ontkend.
Wij hoeven ook geen invloed te hebben op het geheel. Alleen over onze eigen bewindspersonen. Een dubbele nationaliteit kan leiden tot een dubbele loyaliteit. Zeer ongewenst, zeker op vreemdelingenzaken.quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:45 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Dat krijg je als je zelf onderdeel bent van een geheel dat 'Aarde' heet. Het kan dan voorkomen dat je geen invloed kunt hebben op anderen in dat geheel. Wil je dat wel, zul je naar de maan moeten verhuizen. Daar mag je je eigen regels opstellen voor het hele gebied.
Nou en?quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:49 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Het Koninglijk huis is een verhaal apart. Er staan in onze grondwet hele paragraphen die alleen voor het koninklijkhuis an toespassing zijn. Zo ook dat bijv. zowel hat passiefe als actiefe kiesrechjt wordt ontkend.
Een Beldeidsmaker is een heel ander verhaal.
Laat mijn sigme met rust.quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:51 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Que?
Schrijf je omzelf te "horen" lullen , of begrijp je iets niet?
Juist wegens hem gaan er stemmen op om dat te veranderen. En het is overigens alleen de president, rechtsgeldig te vergelijken met onze koningin.quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:52 schreef damian5700 het volgende:
[..]
In de Verenigde Staten is het toch zo geregeld dat de president de Amerikaanse nationaliteit moet hebben en in de Verenigde Staten geboren moet zijn?
Schwarzenegger bijvoorbeeld kan het niet verder schoppen dan gouverneur.
Nee, je snapt het echt nietquote:Op donderdag 15 februari 2007 11:51 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Que?
Schrijf je omzelf te "horen" lullen , of begrijp je iets niet?
Het gaat om het feit dat het om een moslim gaat he?quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:54 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Wij hoeven ook geen invloed te hebben op het geheel. Alleen over onze eigen bewindspersonen. Een dubbele nationaliteit kan leiden tot een dubbele loyaliteit. Zeer ongewenst, zeker op vreemdelingenzaken.
Als Beatrix vervolgens ook echt de Duitse nationaliteit zou aannemen (openlijk erkennen en paspoort aannemen) mag ze van mij ook weg.quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:50 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Als Duitsland nu plotseling zou stellen dat Beatrix Duitse is en Argentinië zou stellen dat Maxima Argentijnse is, pleit je dan ook voor een revolutie?
Klopt, dat staat inderdaad in de Amerikaanse Constitutie:quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:52 schreef damian5700 het volgende:
[..]
In de Verenigde Staten is het toch zo geregeld dat de president de Amerikaanse nationaliteit moet hebben en in de Verenigde Staten geboren moet zijn?
Schwarzenegger bijvoorbeeld kan het niet verder schoppen dan gouverneur.
quote:No person except a natural born citizen, or a citizen of the United States, at the time of the adoption of this Constitution, shall be eligible to the office of President; neither shall any person be eligible to that office who shall not have attained to the age of thirty five years, and been fourteen Years a resident within the United States.
Jij bent graag slachtoffer of niet?quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:56 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Het gaat om het feit dat het om een moslim gaat he?
Maar dat is niet wat Wilders vraagt:quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:52 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dan kan als de personen het zelf toegeven zoals het geval bij Albayrak en Aboutaleb.
Niet dus.quote:[..]
Dat is in ieder geval dan een begin.
Ik denk dat na het debat de motie wel op de website van de PVV komt te staan. Zal dan even kijken wat er precies staat.quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:58 schreef sigme het volgende:
[..]
De PVV zal donderdagochtend een motie indienen, [b]die de regering verplicht om te controleren of dit inderdaad het geval is
Is het niet waar, dan? Ik hoorde Wilders niet over Màxima.quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:58 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Jij bent graag slachtoffer of niet?
Het gaat toch om Albayrak en niet om mijquote:Op donderdag 15 februari 2007 11:58 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Jij bent graag slachtoffer of niet?
Helaas was de site zojuist onbereikbaar, ik ben ook benieuwd naar de preciese tekst (en uitleg).quote:Op donderdag 15 februari 2007 12:02 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik denk dat na het debat de motie wel op de website van de PVV komt te staan. Zal dan even kijken wat er precies staat.
Nee hoor. Hoe kom je daar bij? Claus heeft zelfs, net als Bernhard en Hendrik, zijn Duitse nationaliteit moeten opgeven, voordat er getrouwd kon worden.quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:17 schreef Floripas het volgende:
[..]
De koningin ís ons staatshoofd, en die heeft óók de Duitse nationaliteit.
Gelijk afzetten maar?
En tadá daar is de associatie met nazi's. Iedere andere mening die niet overeenstemt met het linkse gedachtengoed wordt in het extreemrechtse hoekje gestopt. Zo voorspelbaar die linkse rakkers hiequote:Op donderdag 15 februari 2007 11:49 schreef Puzzelaar het volgende:
Wilders wordt nu wel heel erg bruinhemd ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |