Dat lijkt me duidelijk.quote:Op donderdag 15 februari 2007 10:52 schreef cultheld het volgende:
[..]
Constant Kusters is natuurlijk veel loyaler dan Achmed Aboutaleb.
quote:Maxima behoudt ook de Argentijnse nationaliteit. De wetgeving van haar geboorteland staat niet toe dat ze die nationaliteit opgeeft op verliest. M xima krijgt zodoende een dubbele nationaliteit, zij het dat ze in Argentinië geen staatkundige rechten meer kan uitoefenen. In het wetsvoorstel staat een curieus zinnetje over hun eventuele kinderen. Uiteraard krijgen die de Nederlandse nationaliteit, maar ze kunnen op grond van de ,,Argentijnse wetgeving opteren voor de Argentijnse nationaliteit''. Tijdens de behandeling van het wetsvoortstel in de verenigde vergadering van Eerste en Tweede Kamer zal hierover ongetwijfeld opheldering gevraagd worden.
quote:Op donderdag 15 februari 2007 10:55 schreef Pool het volgende:
Ik ben trouwens ook bang dat al die Limburgse kabinetsleden niet loyaal zijn ten opzichte van heel Nederland, maar dat ze de Limburgse belangen beter zullen behartigen dan de nationale belangen. Maar daar hoor je Geert natuurlijk niet over, want die komt zelf uit Venlo.![]()
De wetten van Cohen? Het generale pardon van een initiatief van Wouter Bos. En een discretionaire bevoegdheid stelt je in staat heel met wat persoonlijke voorkeuren en eigen inbreng het beleid te beïnvloeden.quote:Op donderdag 15 februari 2007 10:49 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Maar om met de woorden van diezelfde aanhangers te spreken: deze staatssecretaris voert toch alleen maar de wetten van Cohen uit? Persoonlijke voorkeur en eigen inbreng is HELEMAAL NIET MOGELIJK! (Zo was het namelijk ook bij Verdonk).
Sorry, maar jij had het in je voorbeeld toch echt over immigratieregelingen en niet over een generaal pardon.quote:Op donderdag 15 februari 2007 10:59 schreef Tikorev het volgende:
[..]
De wetten van Cohen? Het generale pardon van een initiatief van Wouter Bos. En een discretionaire bevoegdheid stelt je in staat heel met wat persoonlijke voorkeuren en eigen inbreng het beleid te beïnvloeden.
Het grappige is alleen dat Wilders zijn gelijk niet krijgt. Al is het maar omdat zijn voorstel (volgens mij) indruist tegen artikel 1 van de Grondwet.quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:03 schreef freako het volgende:
Als Wilders zijn zin krijgt, betekent dat in wezen een Berufsverbot voor Nederlanders met een Marokkaans paspoort. Immers, die kunnen hun Marokkaanse nationaliteit niet opgeven, hoe graag ze het ook willen.
quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:01 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Sorry, maar jij had het in je voorbeeld toch echt over immigratieregelingen en niet over een generaal pardon.
quote:Op donderdag 15 februari 2007 10:32 schreef Tikorev het volgende:
Hij heeft volledig gelijk. Het is te gek voor woorden dat iemand met een Turkse nationaliteit in Nederland het (verschrikkelijke) generale pardon gaat regelen. Bewindslieden horen hun loyaliteit volledig bij Nederland te hebben liggen en die niet verdelen over meerdere landen.
Helemaal niet, ze kon er van alles aan doen. Het was juist fantastisch dat ze dat niet deed en het beleid voerde dat ze heeft gevoerd.quote:Dus, Verdonk kon er niets aan doen dat ze altijd zo hard moest zijn volgens jullie, ze voerde enkel de wetten uit van Cohen en daar was niets tegen te doen.
Ik wacht ook met smart af wat er nu gaat gebeuren. De problemen zullen mega-groot worden als hij zijn zin krijgt.quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:03 schreef freako het volgende:
Als Wilders zijn zin krijgt, betekent dat in wezen een Berufsverbot voor Nederlanders met een Marokkaans paspoort. Immers, die kunnen hun Marokkaanse nationaliteit niet opgeven, hoe graag ze het ook willen.
Immigratiebeleid, niet een generaal pardon regeling.quote:Op donderdag 15 februari 2007 10:44 schreef Tikorev het volgende:
[..]
In Wilders eigen woorden:
Albayrak gaat over het immigratiebeleid van onder anderen Turkse mensen, maar ze is zelf ook onderdaan van dat land.
Een zeer ongezonde situatie IMO. Je hoort als bewindspersoon altijd uit te gaan van de vraag wat is het beste voor mijn land. Bij Albayrak kan dat zowel Turkije als Nederland zijn. Voor Turkije kan het het beste zijn om zoveel mogelijk mensen in Nederland te legaliseren i.v.m. geldstromen die familieleden terug sturen. Voor bijvoorbeeld de veiligheid in de steden en de druk op het sociale stelsel kan het voor Nederland juist beter zijn de migratie zoveel mogelijk te beperken. Kortom, belangenverstrengeling ligt op de loer.
Ah, dan heeft Verdonk dus ALWEER over iets gelogen.quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:05 schreef Tikorev het volgende:
[..]
[..]
[..]
Helemaal niet, ze kon er van alles aan doen. Het was juist fantastisch dat ze dat niet deed en het beleid voerde dat ze heeft gevoerd.
Krijgt hij toch niet.quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik wacht ook met smart af wat er nu gaat gebeuren. De problemen zullen mega-groot worden als hij zijn zin krijgt.
En voor de vrouw van ons aanstaande staatshoofd.quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:03 schreef freako het volgende:
quote:Geachte heer Wilders,
U heeft vandaag een motie ingediend over het al of niet vervullen van regeringsfuncties met een dubbele nationaliteit. Dit aan de hand van de aanstaande inauguratie van de aanstaande staatssecretarissen Aboutaleb en Albayrak.
Heeft u er echter ook aan gedacht dat u hiermee ons koningshuis ernstig in discrediet brengt?
Zoals u ongetwijfeld zal weten is de echtgenote van Z.K.H. prins Willem-Alexander, prinses Maxima van argetijnse komaf. Argentinië heeft net als bijvoorbeeld Marokko wetten die het niet mogelijk maken om de aangeboren nationaliteit op te geven.
Mag ik aannemen dat u nu ook een motie in gaat dienen die het onmogelijk maakt voor prinses Maxima om in de toekomst een publieke functie te vervullen. Of denkt u dat er voor haar een uitzondering gemaakt moet worden?
In afwachting van uw reactie,
Ik ken mijn eigen post. Wat snap je niet aan "zoveel mogelijk mensen in Nederland te legaliseren"?quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:06 schreef Nielsch het volgende:
Lees je eigen post nou nog eens een keer heel goed:
Waar beweert Verdonk dat zij geen enkele invloed heeft op het beleid?quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:07 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ah, dan heeft Verdonk dus ALWEER over iets gelogen.
Sorry, maar jij hebt het over beperken van migratie. Migratie die dus nog moet komen. Nu ik er zo over nadenk is jouw post nogal onduidelijk en haal je volgens mij verschillende begrippen door elkaar.quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:08 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik ken mijn eigen post. Wat snap je niet aan "zoveel mogelijk mensen in Nederland te legaliseren"?
Jij denkt dat een boekje ter grootte van een folder wel of niet hebben van zo iemand een ander bewindspersoon maakt?quote:Op donderdag 15 februari 2007 10:39 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Het is heel simpel en zelfs de aanhangers van de multicultuur kunnen het snappen: van iemand met 2 nationaliteiten is niet gegarandeerd dat hij volledig politiek loyaal is aan het land waarin ze leven.
Zolang er geen wereldregering is met 1 administratie is het volstrekte kolder.quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik wacht ook met smart af wat er nu gaat gebeuren. De problemen zullen mega-groot worden als hij zijn zin krijgt.
Hij is katholiek. hè, die zijn niet zo loyaal aan het vorstenhuis.quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
En voor de vrouw van ons aanstaande staatshoofd.
Heb gekke geertje dan ook even een (haastig geschreven) mailtje gestuurd.
[..]
Je gooit hier nog zelfs paspoort en nationaliteit door elkaar. Je hoeft geen ingezetene te zijn van een land om de nationaliteit te hebben ervan, je hoeft er zelfs nooit van je leven geweest te zijn, je hoeft er niet eens van op de hoogte te zijn.quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:12 schreef Floripas het volgende:
[..]
Jij denkt dat een boekje ter grootte van een folder wel of niet hebben van zo iemand een ander bewindspersoon maakt?
Daarnaast zou het bepaalde nationaliteiten voorwaardelijk of half maken.quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:13 schreef sigme het volgende:
Het ligt niet binnen de mogelijkheden van de nationale wetgever A om inschrijvingen van de rest van de wereld te controleren. Het valt, zeg maar, buiten de gevoerde registratie. Het ontrekt zich aan de Nederlandse wet, Nederlandse bepalingen over buitenlands staatsburgerschap. Letterlijk, zou ik haast zeggen.
Volgens mij gaat het voorstel van Wilders over bewindslieden dus niet over Maxima.quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
En voor de vrouw van ons aanstaande staatshoofd.
Nee, dat snap ik, maar ik heb een vriend met een Marokkaans paspoort. Die gast is helemaal Nederlander, die gaat niet eens op vakantie naar Marokko, hij kent er helemaal niemand.quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:14 schreef sigme het volgende:
[..]
Je gooit hier nog zelfs paspoort en nationaliteit door elkaar. Je hoeft geen ingezetene te zijn van een land om de nationaliteit te hebben ervan, je hoeft er zelfs nooit van je leven geweest te zijn, je hoeft er niet eens van op de hoogte te zijn.
De koningin ís ons staatshoofd, en die heeft óók de Duitse nationaliteit.quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:16 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het voorstel van Wilders over bewindslieden dus niet over Maxima.
Maar wel over inzweren ervan, en gezien de wet op de troonopvolging is het dus relevant.quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:16 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het voorstel van Wilders over bewindslieden dus niet over Maxima.
Ook al levert hij hem in, hij blijft de marokkaanse nationaliteit behouden. Dat geldt ook voor mij, ik ben zelfs hier geboren. En als je een keer naar Marokko gaat, moet je meteen een carte national aanmaken. Bewijs van Marokkaans nationaliteit zegmaar.quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:16 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, dat snap ik, maar ik heb een vriend met een Marokkaans paspoort. Die gast is helemaal Nederlander, die gaat niet eens op vakantie naar Marokko, hij kent er helemaal niemand.
Toch heeft hij een Marokkaans paspoort, dat van de wet niet van hem is, dus hij mag het niet weggooien.
Hij heeft weleens vertwijfeld dat ding op de cafétafel gesmeten met de verzuchting "ik wou dat ik wist waar ik dat kreng kon inleveren."
Heb je daar een bron van?quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:17 schreef Floripas het volgende:
[..]
De koningin ís ons staatshoofd, en die heeft óók de Duitse nationaliteit.
Maxima heeft in iedergeval zeker weten de Argentijnse nationaliteit. Waarom ga je daar niet op in?quote:
Ok voor het staatshoofd is het dus geen probleem? En voor wethouders tot nu toe ook niet blijkbaar. Maar de tussenliggende ministers en staatssecretarissen hebben een probleem? Waar ligt de grens dan? Bij gedeputeerden, dijkgraven?quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:16 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Precies. Dus technisch gezien sluit je dan inderdaad een hele bevolkingsgroep buiten.quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ook al levert hij hem in, hij blijft de marokkaanse nationaliteit behouden. Dat geldt ook voor mij, ik ben zelfs hier geboren. En als je een keer naar Marokko gaat, moet je meteen een carte national aanmaken. Bewijs van Marokkaans nationaliteit zegmaar.
Ik ben daar op ingegaan. Maxima is geen bewindspersoon en zal dat ook nooit worden. Als je nu overigens naar de draadomroep van de Tweede Kamer zou luisteren zou je kunnen horen dat er nu een wetsvoorstel wordt aangenomen die de mogelijkheid tot dubbele nationaliteit beperkt.quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Maxima heeft in iedergeval zeker weten de Argentijnse nationaliteit. Waarom ga je daar niet op in?
Ik zeg alleen dat het voorstel van Wilders niet op Maxima slaat. Ik zou het overigens niet meer dan normaal vinden dat maxima afstand zou doen van haar Argentijnse nationaliteit (eenzijdig dan) wanneer ze koningin zou worden.quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:23 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ok voor het staatshoofd is het dus geen probleem?
Ik las 8 maanden geleden in de Margriet dat ze alleen de Nederlandse nationaliteit heeft.quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:23 schreef Floripas het volgende:
[..]
HP/de tijd, een jaar en twee maanden geleden.
Dat ging over de opmerking dat de koningin de Duitse nationaliteit zou hebben. Wat volgens mij niet klopt.quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:26 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Twijfel je er aan of de koningin ons staatshoofd is
En wat is dan het verschil tussen eenzijdig afstand doen en geen afstand doen? Ze wordt nog steeds als Argentijnse gezien door de Argentijnse regeringquote:Op donderdag 15 februari 2007 11:26 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat het voorstel van Wilders niet op Maxima slaat. Ik zou het overigens niet meer dan normaal vinden dat maxima afstand zou doen van haar Argentijnse nationaliteit (eenzijdig dan) wanneer ze koningin zou worden.
Waarom ben je altijd zo selectief in je verontwaardiging? Vooral als het om moslims gaat?quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:28 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dat ging over de opmerking dat de koningin de Duitse nationaliteit zou hebben. Wat volgens mij niet klopt.
Ze heeft in elk geval de Engelse nationaliteit.quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:28 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dat ging over de opmerking dat de koningin de Duitse nationaliteit zou hebben. Wat volgens mij niet klopt.
quote:http://www.ned.univie.ac.at/non/landeskunde/nl/h7/link7a.htm
Er is een discussie gaande over het staatsburgerschap van niemand minder dan onze koningin. Volgens de jurist professor Jesserun d'Oliveira van de Universiteit van Amsterdam heeft koningin Beatrix officieel de Britse nationaliteit. Want zij is nazaat van prinses Sofie, en die werd in 1704 Brits, door een wat ingewikkelde constructie. Daardoor zijn alle nakomelingen van Sofie automatisch van Britse afkomst. Dat automatisme is in 1948 ongedaan gemaakt, maar niet voor diegenen die daarvoor al geboren waren. En dus hebben alle leden van het Huis van Oranje van voor 1949 formeel de Britse nationaliteit, aldus Jesserun d'Oliveira. Het laatste woord zal er nog wel niet over gesproken zijn, maar het is toch even wennen voor ons: Beatrix als onderdaan van de Britse koningin Elisabeth.
bron: RNW Nederlands Nieuws (e-mailkrant), 14 april 1997
Maar dat is dan toch symbolisch? Je kán niet "eenzijdig" afstand doen van een nationaliteit, en het vragen is zoiets als ook ruimte bieden voor het " eenzijdig" nemen van een nationaliteit.quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:26 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat het voorstel van Wilders niet op Maxima slaat. Ik zou het overigens niet meer dan normaal vinden dat maxima afstand zou doen van haar Argentijnse nationaliteit (eenzijdig dan) wanneer ze koningin zou worden.
Je kunt je paspoort door de papierversnipperaar halen en je kinderen niet meer gaan aangeven in je oude land.quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
En wat is dan het verschil tussen eenzijdig afstand doen en geen afstand doen? Ze wordt nog steeds als Argentijnse gezien door de Argentijnse regering.
Dan nog blijf je die nationaliteit houden. Wilders zeikt dus op niets af.quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:31 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Je kunt je paspoort door de papierversnipperaar halen en je kinderen niet meer gaan aangeven in je oude land.
Beatrix naast Duitser nu ook al moslim?quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:29 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Waarom ben je altijd zo selectief in je verontwaardiging? Vooral als het om moslims gaat?
Dat iemands ouders destijds dat wel hebben aangegeven is niet echt een goed argument het kind dan maar rechten te ontnemen, is het wel?quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:31 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Je kunt je paspoort door de papierversnipperaar halen en je kinderen niet meer gaan aangeven in je oude land.
Argentinië pikt het niet, dus einde verhaal.quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:26 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Wilders stelt democratisch voor om hier een extra voorwaarde aan te stellen. Niets mis mee IMO.quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:30 schreef sigme het volgende:
[..]
Er is democratisch besloten dat deze mensen "loyaal" genoeg zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |