abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 februari 2007 @ 10:55:20 #51
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_46324517
Ik ben trouwens ook bang dat al die Limburgse kabinetsleden niet loyaal zijn ten opzichte van heel Nederland, maar dat ze de Limburgse belangen beter zullen behartigen dan de nationale belangen. Maar daar hoor je Geert natuurlijk niet over, want die komt zelf uit Venlo.
pi_46324529
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 10:52 schreef cultheld het volgende:

[..]

Constant Kusters is natuurlijk veel loyaler dan Achmed Aboutaleb .
Dat lijkt me duidelijk.

En Maxima moet maar gerepatrieerd worden naar Argentinië
quote:
Maxima behoudt ook de Argentijnse nationaliteit. De wetgeving van haar geboorteland staat niet toe dat ze die nationaliteit opgeeft op verliest. M xima krijgt zodoende een dubbele nationaliteit, zij het dat ze in Argentinië geen staatkundige rechten meer kan uitoefenen. In het wetsvoorstel staat een curieus zinnetje over hun eventuele kinderen. Uiteraard krijgen die de Nederlandse nationaliteit, maar ze kunnen op grond van de ,,Argentijnse wetgeving opteren voor de Argentijnse nationaliteit''. Tijdens de behandeling van het wetsvoortstel in de verenigde vergadering van Eerste en Tweede Kamer zal hierover ongetwijfeld opheldering gevraagd worden.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_46324588
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 10:55 schreef Pool het volgende:
Ik ben trouwens ook bang dat al die Limburgse kabinetsleden niet loyaal zijn ten opzichte van heel Nederland, maar dat ze de Limburgse belangen beter zullen behartigen dan de nationale belangen. Maar daar hoor je Geert natuurlijk niet over, want die komt zelf uit Venlo.
pi_46324641
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 10:49 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Maar om met de woorden van diezelfde aanhangers te spreken: deze staatssecretaris voert toch alleen maar de wetten van Cohen uit? Persoonlijke voorkeur en eigen inbreng is HELEMAAL NIET MOGELIJK! (Zo was het namelijk ook bij Verdonk).
De wetten van Cohen? Het generale pardon van een initiatief van Wouter Bos. En een discretionaire bevoegdheid stelt je in staat heel met wat persoonlijke voorkeuren en eigen inbreng het beleid te beïnvloeden.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 15 februari 2007 @ 10:59:47 #55
862 Arcee
Look closer
pi_46324652
Vreemde actie van Wilders. Al zou-ie er een punt mee hebben, er zijn wel betere dingen om je druk om te maken.

Overigens ben ik op zich ook wel tegen de beëdiging van Albayrak. Wat een schijtwijf.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_46324698
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 10:59 schreef Tikorev het volgende:

[..]

De wetten van Cohen? Het generale pardon van een initiatief van Wouter Bos. En een discretionaire bevoegdheid stelt je in staat heel met wat persoonlijke voorkeuren en eigen inbreng het beleid te beïnvloeden.
Sorry, maar jij had het in je voorbeeld toch echt over immigratieregelingen en niet over een generaal pardon.

Dus, Verdonk kon er niets aan doen dat ze altijd zo hard moest zijn volgens jullie, ze voerde enkel de wetten uit van Cohen en daar was niets tegen te doen. Hetzelfde gaat dan toch ook op voor Albayrak? Of kan die ineens wel wetten omzeilen?

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 15-02-2007 11:02:34 ]
  donderdag 15 februari 2007 @ 11:03:10 #57
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_46324753
Als Wilders zijn zin krijgt, betekent dat in wezen een Berufsverbot voor Nederlanders met een Marokkaans paspoort. Immers, die kunnen hun Marokkaanse nationaliteit niet opgeven, hoe graag ze het ook willen.
pi_46324812
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:03 schreef freako het volgende:
Als Wilders zijn zin krijgt, betekent dat in wezen een Berufsverbot voor Nederlanders met een Marokkaans paspoort. Immers, die kunnen hun Marokkaanse nationaliteit niet opgeven, hoe graag ze het ook willen.
Het grappige is alleen dat Wilders zijn gelijk niet krijgt. Al is het maar omdat zijn voorstel (volgens mij) indruist tegen artikel 1 van de Grondwet.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-02-2007 11:05:26 ]
pi_46324825
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:01 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Sorry, maar jij had het in je voorbeeld toch echt over immigratieregelingen en niet over een generaal pardon.
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 10:32 schreef Tikorev het volgende:
Hij heeft volledig gelijk. Het is te gek voor woorden dat iemand met een Turkse nationaliteit in Nederland het (verschrikkelijke) generale pardon gaat regelen. Bewindslieden horen hun loyaliteit volledig bij Nederland te hebben liggen en die niet verdelen over meerdere landen.
quote:
Dus, Verdonk kon er niets aan doen dat ze altijd zo hard moest zijn volgens jullie, ze voerde enkel de wetten uit van Cohen en daar was niets tegen te doen.
Helemaal niet, ze kon er van alles aan doen. Het was juist fantastisch dat ze dat niet deed en het beleid voerde dat ze heeft gevoerd.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_46324834
quote:
Ik wacht ook met smart af wat er nu gaat gebeuren. De problemen zullen mega-groot worden als hij zijn zin krijgt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46324871
Lees je eigen post nou nog eens een keer heel goed:
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 10:44 schreef Tikorev het volgende:

[..]

In Wilders eigen woorden:

Albayrak gaat over het immigratiebeleid van onder anderen Turkse mensen, maar ze is zelf ook onderdaan van dat land.

Een zeer ongezonde situatie IMO. Je hoort als bewindspersoon altijd uit te gaan van de vraag wat is het beste voor mijn land. Bij Albayrak kan dat zowel Turkije als Nederland zijn. Voor Turkije kan het het beste zijn om zoveel mogelijk mensen in Nederland te legaliseren i.v.m. geldstromen die familieleden terug sturen. Voor bijvoorbeeld de veiligheid in de steden en de druk op het sociale stelsel kan het voor Nederland juist beter zijn de migratie zoveel mogelijk te beperken. Kortom, belangenverstrengeling ligt op de loer.
Immigratiebeleid, niet een generaal pardon regeling.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-02-2007 11:08:10 ]
pi_46324875
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:05 schreef Tikorev het volgende:

[..]

[..]

[..]

Helemaal niet, ze kon er van alles aan doen. Het was juist fantastisch dat ze dat niet deed en het beleid voerde dat ze heeft gevoerd.
Ah, dan heeft Verdonk dus ALWEER over iets gelogen.
pi_46324886
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik wacht ook met smart af wat er nu gaat gebeuren. De problemen zullen mega-groot worden als hij zijn zin krijgt.
Krijgt hij toch niet.
pi_46324899
quote:
En voor de vrouw van ons aanstaande staatshoofd.

Heb gekke geertje dan ook even een (haastig geschreven) mailtje gestuurd.
quote:
Geachte heer Wilders,

U heeft vandaag een motie ingediend over het al of niet vervullen van regeringsfuncties met een dubbele nationaliteit. Dit aan de hand van de aanstaande inauguratie van de aanstaande staatssecretarissen Aboutaleb en Albayrak.
Heeft u er echter ook aan gedacht dat u hiermee ons koningshuis ernstig in discrediet brengt?
Zoals u ongetwijfeld zal weten is de echtgenote van Z.K.H. prins Willem-Alexander, prinses Maxima van argetijnse komaf. Argentinië heeft net als bijvoorbeeld Marokko wetten die het niet mogelijk maken om de aangeboren nationaliteit op te geven.

Mag ik aannemen dat u nu ook een motie in gaat dienen die het onmogelijk maakt voor prinses Maxima om in de toekomst een publieke functie te vervullen. Of denkt u dat er voor haar een uitzondering gemaakt moet worden?

In afwachting van uw reactie,
pi_46324913
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:06 schreef Nielsch het volgende:
Lees je eigen post nou nog eens een keer heel goed:
Ik ken mijn eigen post. Wat snap je niet aan "zoveel mogelijk mensen in Nederland te legaliseren"?
pi_46324939
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:07 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ah, dan heeft Verdonk dus ALWEER over iets gelogen.
Waar beweert Verdonk dat zij geen enkele invloed heeft op het beleid?
pi_46324971
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:08 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Ik ken mijn eigen post. Wat snap je niet aan "zoveel mogelijk mensen in Nederland te legaliseren"?
Sorry, maar jij hebt het over beperken van migratie. Migratie die dus nog moet komen. Nu ik er zo over nadenk is jouw post nogal onduidelijk en haal je volgens mij verschillende begrippen door elkaar.
  donderdag 15 februari 2007 @ 11:12:22 #68
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46325042
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 10:39 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Het is heel simpel en zelfs de aanhangers van de multicultuur kunnen het snappen: van iemand met 2 nationaliteiten is niet gegarandeerd dat hij volledig politiek loyaal is aan het land waarin ze leven.
Jij denkt dat een boekje ter grootte van een folder wel of niet hebben van zo iemand een ander bewindspersoon maakt?
pi_46325064
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zolang er geen wereldregering is met 1 administratie is het volstrekte kolder.

Het ligt niet binnen de mogelijkheden van de nationale wetgever A om inschrijvingen van de rest van de wereld te controleren. Het valt, zeg maar, buiten de gevoerde registratie. Het ontrekt zich aan de Nederlandse wet, Nederlandse bepalingen over buitenlands staatsburgerschap. Letterlijk, zou ik haast zeggen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 15 februari 2007 @ 11:13:23 #70
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46325073
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:08 schreef du_ke het volgende:

[..]

Heb gekke geertje dan ook even een (haastig geschreven) mailtje gestuurd.
[..]
Hij is katholiek. hè, die zijn niet zo loyaal aan het vorstenhuis.
pi_46325109
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:12 schreef Floripas het volgende:

[..]

Jij denkt dat een boekje ter grootte van een folder wel of niet hebben van zo iemand een ander bewindspersoon maakt?
Je gooit hier nog zelfs paspoort en nationaliteit door elkaar. Je hoeft geen ingezetene te zijn van een land om de nationaliteit te hebben ervan, je hoeft er zelfs nooit van je leven geweest te zijn, je hoeft er niet eens van op de hoogte te zijn.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 15 februari 2007 @ 11:14:44 #72
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46325125
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:13 schreef sigme het volgende:
Het ligt niet binnen de mogelijkheden van de nationale wetgever A om inschrijvingen van de rest van de wereld te controleren. Het valt, zeg maar, buiten de gevoerde registratie. Het ontrekt zich aan de Nederlandse wet, Nederlandse bepalingen over buitenlands staatsburgerschap. Letterlijk, zou ik haast zeggen.
Daarnaast zou het bepaalde nationaliteiten voorwaardelijk of half maken.
pi_46325180
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:08 schreef du_ke het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het voorstel van Wilders over bewindslieden dus niet over Maxima.
  donderdag 15 februari 2007 @ 11:16:53 #74
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46325193
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:14 schreef sigme het volgende:

[..]

Je gooit hier nog zelfs paspoort en nationaliteit door elkaar. Je hoeft geen ingezetene te zijn van een land om de nationaliteit te hebben ervan, je hoeft er zelfs nooit van je leven geweest te zijn, je hoeft er niet eens van op de hoogte te zijn.
Nee, dat snap ik, maar ik heb een vriend met een Marokkaans paspoort. Die gast is helemaal Nederlander, die gaat niet eens op vakantie naar Marokko, hij kent er helemaal niemand.

Toch heeft hij een Marokkaans paspoort, dat van de wet niet van hem is, dus hij mag het niet weggooien.

Hij heeft weleens vertwijfeld dat ding op de cafétafel gesmeten met de verzuchting "ik wou dat ik wist waar ik dat kreng kon inleveren."
  donderdag 15 februari 2007 @ 11:17:28 #75
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46325212
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:16 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het voorstel van Wilders over bewindslieden dus niet over Maxima.
De koningin ís ons staatshoofd, en die heeft óók de Duitse nationaliteit.
Gelijk afzetten maar?
pi_46325239
quote:

[..]

Maar wel over inzweren ervan, en gezien de wet op de troonopvolging is het dus relevant.
pi_46325250
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:16 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nee, dat snap ik, maar ik heb een vriend met een Marokkaans paspoort. Die gast is helemaal Nederlander, die gaat niet eens op vakantie naar Marokko, hij kent er helemaal niemand.

Toch heeft hij een Marokkaans paspoort, dat van de wet niet van hem is, dus hij mag het niet weggooien.

Hij heeft weleens vertwijfeld dat ding op de cafétafel gesmeten met de verzuchting "ik wou dat ik wist waar ik dat kreng kon inleveren."
Ook al levert hij hem in, hij blijft de marokkaanse nationaliteit behouden. Dat geldt ook voor mij, ik ben zelfs hier geboren. En als je een keer naar Marokko gaat, moet je meteen een carte national aanmaken. Bewijs van Marokkaans nationaliteit zegmaar.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46325271
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:17 schreef Floripas het volgende:

[..]

De koningin ís ons staatshoofd, en die heeft óók de Duitse nationaliteit.
Heb je daar een bron van?
pi_46325286
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:19 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Maxima heeft in iedergeval zeker weten de Argentijnse nationaliteit. Waarom ga je daar niet op in?
Allah Al Watan Al Malik
pi_46325386
quote:

[..]

Ok voor het staatshoofd is het dus geen probleem? En voor wethouders tot nu toe ook niet blijkbaar. Maar de tussenliggende ministers en staatssecretarissen hebben een probleem? Waar ligt de grens dan? Bij gedeputeerden, dijkgraven?
  donderdag 15 februari 2007 @ 11:23:30 #81
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46325393
quote:

[..]

HP/de tijd, een jaar en twee maanden geleden.
  donderdag 15 februari 2007 @ 11:24:18 #82
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46325422
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:18 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ook al levert hij hem in, hij blijft de marokkaanse nationaliteit behouden. Dat geldt ook voor mij, ik ben zelfs hier geboren. En als je een keer naar Marokko gaat, moet je meteen een carte national aanmaken. Bewijs van Marokkaans nationaliteit zegmaar.
Precies. Dus technisch gezien sluit je dan inderdaad een hele bevolkingsgroep buiten.
pi_46325433
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:20 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Maxima heeft in iedergeval zeker weten de Argentijnse nationaliteit. Waarom ga je daar niet op in?
Ik ben daar op ingegaan. Maxima is geen bewindspersoon en zal dat ook nooit worden. Als je nu overigens naar de draadomroep van de Tweede Kamer zou luisteren zou je kunnen horen dat er nu een wetsvoorstel wordt aangenomen die de mogelijkheid tot dubbele nationaliteit beperkt.
pi_46325453
Koninging Beatrix heeft de Nederlandse en Engelse nationaliteit trouwens en is volgens een wet uit de 18de eeuw zelfs onderdaan van Koninging Elizabeth II. Nou jij weer Geert.

[ Bericht 40% gewijzigd door #ANONIEM op 15-02-2007 11:26:09 ]
pi_46325474
wilders zet zich zelf steeds meer buitenspel
pi_46325488
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:23 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ok voor het staatshoofd is het dus geen probleem?
Ik zeg alleen dat het voorstel van Wilders niet op Maxima slaat. Ik zou het overigens niet meer dan normaal vinden dat maxima afstand zou doen van haar Argentijnse nationaliteit (eenzijdig dan) wanneer ze koningin zou worden.
pi_46325500
quote:

[..]

Twijfel je er aan of de koningin ons staatshoofd is
pi_46325543
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:23 schreef Floripas het volgende:

[..]

HP/de tijd, een jaar en twee maanden geleden.
Ik las 8 maanden geleden in de Margriet dat ze alleen de Nederlandse nationaliteit heeft.
pi_46325577
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:26 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Twijfel je er aan of de koningin ons staatshoofd is
Dat ging over de opmerking dat de koningin de Duitse nationaliteit zou hebben. Wat volgens mij niet klopt.
pi_46325584
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:26 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Ik zeg alleen dat het voorstel van Wilders niet op Maxima slaat. Ik zou het overigens niet meer dan normaal vinden dat maxima afstand zou doen van haar Argentijnse nationaliteit (eenzijdig dan) wanneer ze koningin zou worden.
En wat is dan het verschil tussen eenzijdig afstand doen en geen afstand doen? Ze wordt nog steeds als Argentijnse gezien door de Argentijnse regering .

Maar ik wacht de reactie van de groep Wilders op m'n mail af .
pi_46325623
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:28 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Dat ging over de opmerking dat de koningin de Duitse nationaliteit zou hebben. Wat volgens mij niet klopt.
Waarom ben je altijd zo selectief in je verontwaardiging? Vooral als het om moslims gaat?
pi_46325637
De Britse nationaliteit van Koningin Beatrix is gebaseerd op 'The Act for the Naturalization of the Most Excellent Princess Sophia, Electress and Duchess Dowager of Hanover, and the Issue of her Body' van 1705. Deze wet werd vervangen in 1948 en is niet langer van kracht: prinses Beatrix is echter geboren in 1938. Door deze wet heeft koningin Beatrix officieel de Britse nationaliteit. Want zij is nazaat van prinses Sofie, en die werd in 1704 Brits, door een wat ingewikkelde constructie. Daardoor zijn alle nakomelingen van Sofie automatisch van Britse afkomst. Dat automatisme is in 1948 ongedaan gemaakt, maar niet voor diegenen die daarvoor al geboren waren. En dus hebben alle leden van het Huis van Oranje van voor 1949 formeel de Britse nationaliteit

Bron: wikipedia en professor d'olivera http://www.ned.univie.ac.at/non/landeskunde/nl/h7/link7a.htm

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 15-02-2007 11:31:42 ]
pi_46325641
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:28 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Ze heeft in elk geval de Engelse nationaliteit.
quote:
http://www.ned.univie.ac.at/non/landeskunde/nl/h7/link7a.htm

Er is een discussie gaande over het staatsburgerschap van niemand minder dan onze koningin. Volgens de jurist professor Jesserun d'Oliveira van de Universiteit van Amsterdam heeft koningin Beatrix officieel de Britse nationaliteit. Want zij is nazaat van prinses Sofie, en die werd in 1704 Brits, door een wat ingewikkelde constructie. Daardoor zijn alle nakomelingen van Sofie automatisch van Britse afkomst. Dat automatisme is in 1948 ongedaan gemaakt, maar niet voor diegenen die daarvoor al geboren waren. En dus hebben alle leden van het Huis van Oranje van voor 1949 formeel de Britse nationaliteit, aldus Jesserun d'Oliveira. Het laatste woord zal er nog wel niet over gesproken zijn, maar het is toch even wennen voor ons: Beatrix als onderdaan van de Britse koningin Elisabeth.

bron: RNW Nederlands Nieuws (e-mailkrant), 14 april 1997
pi_46325656
quote:

[..]

Maar dat is dan toch symbolisch? Je kán niet "eenzijdig" afstand doen van een nationaliteit, en het vragen is zoiets als ook ruimte bieden voor het " eenzijdig" nemen van een nationaliteit.

Natuurlijk mag je loyaliteit aan een land vragen als je dat land gaat besturen. Aangezien de "juiste" loyaliteit verder niet vast te leggen valt is daarin voorzien door de volksvertegenwoordiging door het volk te laten kiezen - en deze de regering te laten vormen.

Er is democratisch besloten dat deze mensen "loyaal" genoeg zijn.
pi_46325663
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:28 schreef du_ke het volgende:

[..]

En wat is dan het verschil tussen eenzijdig afstand doen en geen afstand doen? Ze wordt nog steeds als Argentijnse gezien door de Argentijnse regering.
Je kunt je paspoort door de papierversnipperaar halen en je kinderen niet meer gaan aangeven in je oude land.
pi_46325700
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:31 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Je kunt je paspoort door de papierversnipperaar halen en je kinderen niet meer gaan aangeven in je oude land.
Dan nog blijf je die nationaliteit houden. Wilders zeikt dus op niets af.
pi_46325703
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:29 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Waarom ben je altijd zo selectief in je verontwaardiging? Vooral als het om moslims gaat?
Beatrix naast Duitser nu ook al moslim?
pi_46325728
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:31 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Dat iemands ouders destijds dat wel hebben aangegeven is niet echt een goed argument het kind dan maar rechten te ontnemen, is het wel?
  donderdag 15 februari 2007 @ 11:33:42 #99
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46325733
quote:

[..]

Argentinië pikt het niet, dus einde verhaal.
pi_46325739
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:30 schreef sigme het volgende:

[..]

Er is democratisch besloten dat deze mensen "loyaal" genoeg zijn.
Wilders stelt democratisch voor om hier een extra voorwaarde aan te stellen. Niets mis mee IMO.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')