abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 donderdag 15 februari 2007 @ 08:09:51 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_46321489
Gisteren weer een mooi voorbeeld. Ajax genaaid door een foute scheidsrechtersbeslissing.
Het is zo simpel. Zet een camera op de doellijn, en raadpleeg de beelden bij twijfel. Bij het ijshockey en American Football doen ze dat al jaren. Kleine moeite lijkt me. Maar helaas de conservatieve Bobo's willen er niet aan. Platini de nieuwe voorziiter van de UEFA is ook al tegenstander. Wel kwam ie op het briljante idee 2 extra grensrechters achter het doel te plaatsen. Ja daar zitten we op te wachten.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Boks-Chick donderdag 15 februari 2007 @ 08:12:24 #2
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_46321518
Helemaal met je eens, beste Tong. Helemaal met je eens.

Maar zolang de UEFA in Frans/Duitse handen is....
lolwut
pi_46321851
Platini is een Fransman, Fransen zijn eigenwijs.
Dat komt helaas nooit meer goed.
pi_46321908
Rot voor Ajax, hebben zij ook eens pech. In de nederlandse competitie hebben ze vaak genoeg mazzel gehad.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  Trouwste user 2022 donderdag 15 februari 2007 @ 09:51:52 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_46322964
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 08:49 schreef Deetch het volgende:
Rot voor Ajax, hebben zij ook eens pech. In de nederlandse competitie hebben ze vaak genoeg mazzel gehad.
Daar gaat het me niet om. Dit heeft niks met Ajax te maken.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_46323031
Het is denk ik vooral de vraag hoe ver je wilt gaan met ondersteuning door techniek om beslissingen te nemen. Het is dus niet een kwestie van de techniek is er, dus voer maar in.

En Ajax zou ook zonder dat ene doelpunt verloren hebben overigens.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  Trouwste user 2022 donderdag 15 februari 2007 @ 09:59:16 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_46323128
Daarom zeg ik ook dat het hier niet om Ajax gaat, het kan elke club gebeuren.

Natuurlijk kun je niet overal camera's voor gebruiken. Maar hoevaak gebeurt het dat in een wedstrijd een bal al dan niet over de lijn gaat. Niet al te vaak toch. Dus een kleine moeite om de vierde man er naar te laten kijken.

pi_46323333
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 09:59 schreef tong80 het volgende:

Natuurlijk kun je niet overal camera's voor gebruiken. Maar hoevaak gebeurt het dat in een wedstrijd een bal al dan niet over de lijn gaat. Niet al te vaak toch. Dus een kleine moeite om de vierde man er naar te laten kijken.
Misschien is dat nou juist een reden om het niet te doen, dat het niet vaak voor komt en dus niet de moeite waard is om er een vierde man voor aan te stellen.
pi_46323354
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 10:07 schreef Lucille het volgende:

[..]

Misschien is dat nou juist een reden om het niet te doen, dat het niet vaak voor komt en dus niet de moeite waard is om er een vierde man voor aan te stellen.
Het kan wel het verschil zijn tussen wereldkampioen of niet...
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_46323372
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 10:09 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Het kan wel het verschil zijn tussen wereldkampioen of niet...
Dat geldt in feite voor elke beslissing die op het veld gemaakt wordt.
  donderdag 15 februari 2007 @ 10:10:30 #11
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_46323382
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 10:07 schreef Lucille het volgende:

[..]

Die vierde man zit er al hoor
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
pi_46323610
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 10:10 schreef Lucille het volgende:

[..]

Dat geldt in feite voor elke beslissing die op het veld gemaakt wordt.
Tuurlijk, maar dit is geen kwestie van interpretatie van regels oid, de bal is er overheen of niet. Waarom moet dat nog altijd een twijfel gevalletje zijn anno 2007?
Get woke, go broke!
pi_46323670
tjah, zolang blatter het nog blijft tegenhouden in de fifa heeft de uefa er niets over te zeggen. de uefa mag niets doen van dit soort maatregelen zolang er bij de fifa niets aan gedaan wordt.
het is wachten op de generatie V Basten denk ik tot dat er iets gebeurd dat het voetbal eerlijker maakt. invoering van televisie beelden bij de registratie van dit soort voorvallen heeft nog een lange weg te gaan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_46323778
Ik denk dat een deel van de charme van het voetbal zo wel verloren gaat. Dan moet er bij twijfel de wedstrijd stilgelegd worden, om videobeelden te bekijken
  Trouwste user 2022 donderdag 15 februari 2007 @ 10:32:10 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_46323887
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 10:28 schreef T1andonly het volgende:
Ik denk dat een deel van de charme van het voetbal zo wel verloren gaat. Dan moet er bij twijfel de wedstrijd stilgelegd worden, om videobeelden te bekijken
Wat nou Charme ? Er lopen nog steeds mannen met vlaggen langs de lijn omdat ze in 1865 nog geen electronica hadden. Geen sport zo conservatief als voetballen.

pi_46324099
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 10:32 schreef tong80 het volgende:

[..]

Wat nou Charme ? Er lopen nog steeds mannen met vlaggen langs de lijn omdat ze in 1865 nog geen electronica hadden. Geen sport zo conservatief als voetballen.

Ze schoppen al niet meer tegen een varkensblaas dus er is wel degelijk ontwikkeling
  Trouwste user 2022 donderdag 15 februari 2007 @ 10:43:17 #17
7889 tong80
Spleenheup
pi_46324181
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 10:40 schreef T1andonly het volgende:

[..]

Ze schoppen al niet meer tegen een varkensblaas dus er is wel degelijk ontwikkeling
Ja en de stalen neuzen zijn ook afgeschaft

pi_46325734
Omdat de UEFA en FIFA achterlijke organisaties zijn.

Het is trouwens wel zo dat in het American Football op een gegeven moment zoveel electronica was dat iedereen er knettergek van werd, niet in het minst de referees die steeds onzekerder werden. Toen is een deel weer teruggedraaid.
  donderdag 15 februari 2007 @ 11:39:01 #19
98138 Everett
Damnit, I am the paterfamilias
pi_46325907
Het zal nog wel even duren, maar uiteindelijk gaat het er toch wel komen. Ik volgde vroeger de NBA op de voet en daar gebeurt het echt al jaaaaaaaaren. En het gaat prima.
Uiteraard hoeft het niet bij alle dubieuse beslissingen gedaan te worden, maar wel bijvoorbeeld buitenspel of een doelpunt. Ik snap eigenlijk helemaal niet wat er op tegen is. Het maakt het toch allemaal veel eerlijker.
Well, as soon as we get ourselves cleaned up and we get a little smellum in our hair, why, we're gonna feel 100% better about ourselves and about life in general.
pi_46326000
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 10:28 schreef T1andonly het volgende:
Van de 90 minuten worden er misschien 60 effectief gevoetbald. Wat boeit het dat het dan 30 seconden duurt of een official even de beelden bekijkt? Het protesteren van de ajacieden gisteren duurde alleen al langer.
pi_46326484
Een hawkeye systeem net als bij de Australian Open zou handig zijn. Dat je 3 discutabele momenten per helft wat betreft buitenspel en het wel of niet over de doellijn zijn van een bal kan aanvechten. Kost amper tijd, ik weet niet of het financieel en technisch haalbaar is wat betreft voetbal. Ze lopen al achter de feiten aan op dat gebied.
That's all folks!
pi_46326561
Invoeren die hap
pi_46326637
Ach, het is maar een spelletje, meedoen is belangrijker als winnen.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  donderdag 15 februari 2007 @ 13:20:29 #24
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_46329057
Ach, voetbal is en blijft een conservatieve sport met rigide kutbonden als de FIFA en UEFA.
  donderdag 15 februari 2007 @ 13:23:25 #25
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_46329162
Omdat de cameraman de keeper in de weg zou lopen. Daarom.

pi_46329381

Invoeren die handel
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_46329503
toevallig heb ik dat doelpunt gezien toen ik drinken ging halen beneden hahaha en hij zat er gewoon in hoor, die gast stond achter de lijn en de bal was er vet overheen
Crikey! / I LOVE Koala's and Wombats :))
No money?? then no honey :P
  donderdag 15 februari 2007 @ 13:34:19 #28
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_46329567
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 13:29 schreef mcyodogg het volgende:
[afbeelding]

Invoeren die handel
Ja, die zit.
pi_46329617
Hockey heeft al extra camera's op de doellijn.
pi_46330730
quote:
[afbeelding]

Invoeren die handel
Schitterende goal was dat .
  Moderator / Redactie Sport donderdag 15 februari 2007 @ 14:08:16 #31
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_46330818
Omdat platini het niet wil
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_46331035
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 13:35 schreef Mathijz het volgende:
Hockey heeft al extra camera's op de doellijn.
idd, maar dat is dan ook een echte sport he
pi_46331067
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 13:32 schreef Frederiqueske het volgende:
toevallig heb ik dat doelpunt gezien toen ik drinken ging halen beneden hahaha en hij zat er gewoon in hoor, die gast stond achter de lijn en de bal was er vet overheen
Als er camera's stonden hadden we het definitief geweten. Overigens vind ik het geen doelpunt
pi_46331083
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:05 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:

[..]

Schitterende goal was dat .
Wat nou goal?
pi_46331338
quote:
[afbeelding]

Invoeren die handel
deze zit er ook duidelijk in als je dat niet ziet neem ik je morgen mee naar Hans Anders voor een nieuwe bril
pi_46331425
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:16 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Als er camera's stonden hadden we het definitief geweten. Overigens vind ik het geen doelpunt
nou kijk ik nooit voetbal maar terwijl ik op mijn drinken aan het wachten was zat ik ff mee te kijken en viel die goal haha en je ziet die gast duidelijk ver achter de lijn in de goal staan je ziet zelfs nog een stuk groen van het gras voor de punt van zijn schoen gewoon een doelpuntje, geen twijfel mogelijk..
pi_46331507
Een van de vele redenen waarom ik me steeds minder tot voetbal aangetrokken voel.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_46331642
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:33 schreef Soul79 het volgende:
Omdat de UEFA en FIFA achterlijke organisaties zijn.

Het is trouwens wel zo dat in het American Football op een gegeven moment zoveel electronica was dat iedereen er knettergek van werd, niet in het minst de referees die steeds onzekerder werden. Toen is een deel weer teruggedraaid.
Er moet een alternatief op het tennis en American football systeem komen. Simpelgezegd, een coach kan een ernstige actie (rode kaart-overtreding, doelpunt, buitenspelgoal, schwalbe-penalty etc.) opnieuw laten bekijken door de scheidsrechter. Gaat de scheidsrechter mee dan is er niets aan de hand, wordt het verworpen dan heeft de betreffende coach een wissel minder. Bij 0 wissels heeft hij ook geen mogelijkheid meer om te protesteren.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_46332799
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:58 schreef -Vaduz- het volgende:
Een hawkeye systeem net als bij de Australian Open zou handig zijn. Dat je 3 discutabele momenten per helft wat betreft buitenspel en het wel of niet over de doellijn zijn van een bal kan aanvechten. Kost amper tijd, ik weet niet of het financieel en technisch haalbaar is wat betreft voetbal. Ze lopen al achter de feiten aan op dat gebied.
Hoe wil je dat bij buitenspel doen? Je kan alleen de goal afkeuren maar bij onterecht buitenspel heeft het geen zin.
pi_46333046
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 15:15 schreef De_Ananas het volgende:
Hoe wil je dat bij buitenspel doen? Je kan alleen de goal afkeuren maar bij onterecht buitenspel heeft het geen zin.
Aanval wordt doorgespeeld en kan bij het eerste dode spelmoment aangevochten worden. Dit zal in de praktijk alleen gebeuren wanneer er een goal uit voort komt of als de (onterecht) doorgebroken speler wordt neergehaald in het strafschopgebied. Is het geen buitenspel dan kan het spel voortgezet worden, is er wel buitenspel dan wordt het doelpunt teruggedraaid en volgt een vrij trap op de plek waar buitenspel werd geconstateerd.
  donderdag 15 februari 2007 @ 15:40:36 #41
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_46333648
Het menselijk lichaam is simpelweg fysiek niet in staat alle waarnemingen te doen om alle spelregels goed te kunnen toepassen tijdens een wedstrijd.
Laten we daarom in godsnaam voor de belangrijkste faalpunten die ook nog eens cruciaal zijn voor het spelletje electronische hulpmiddelen invoeren. Te beginnen bij het meest cruciale spelelement doelpunt of geen doelpunt.
Ik vind er niets romantisch en leuks aan voor de nababbel indien een doelpunt onterecht goed of afgekeurd is.
pi_46333730
Daarnaast zou de Fifa achteraf eens keihard moeten optreden tegen de 1% overtredingen waarvoor zelfs de zwarte kaart niet donker genoeg is. Gewoon achteraf voor 10 wedstrijden schorsen maar nee in plaats daarvan geven ze scheidsrechters de opdracht om harder op te treden tegen voetballers die schelden Fucking boehoe zeg, doe eens een keer wat aan het spelletje.
  donderdag 15 februari 2007 @ 15:45:08 #43
73305 Stpan
pi_46333809
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 13:20 schreef pfaf het volgende:
Ach, voetbal is en blijft een conservatieve sport met rigide kutbonden als de FIFA en UEFA.
Wat pfaf zegt!
pi_46334014
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 15:23 schreef FJD het volgende:

[..]

Aanval wordt doorgespeeld en kan bij het eerste dode spelmoment aangevochten worden. Dit zal in de praktijk alleen gebeuren wanneer er een goal uit voort komt of als de (onterecht) doorgebroken speler wordt neergehaald in het strafschopgebied. Is het geen buitenspel dan kan het spel voortgezet worden, is er wel buitenspel dan wordt het doelpunt teruggedraaid en volgt een vrij trap op de plek waar buitenspel werd geconstateerd.
Hoe wil jij doorspelen als er al gefloten is voor buitenspel wat later blijkt dat het geen buitenspel was?
pi_46334180
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 15:50 schreef De_Ananas het volgende:
Hoe wil jij doorspelen als er al gefloten is voor buitenspel wat later blijkt dat het geen buitenspel was?
Vrije trap geven. Op dit moment wordt er net zo goed gefloten als het geen buitenspel is, dat blijft een beslissing van de scheidsrechter en die kan er ook naast zitten. De coach mag het spel dus niet direct stil leggen. Op die manier zou hij namelijk een volstrekt legitieme doorbraak kunnen blokkeren door het spel stil te laten leggen. Kortom, de coach mag aangeven dat hij een heroverweging wenst maar die vindt pas plaats bij het eerst volgende dode spel moment.
pi_46334342
Inderdaad, cameratje op de lijn

Tegenwoordig hebben ze toch allemaal 'officials'? Of zitten die alleen maar om te zeggen dat de trainer buiten zijn gebied staat ? Als die gast nou eens achter een Tv'tje gaat zitten en zn duim op steekt als het een goal is...ofzo
pi_46335507
Die ene vorig jaar ofzo van Spurs tegen Man utd was ook mooi trouwens. Maar die telde dan weer niet .
  donderdag 15 februari 2007 @ 16:30:16 #48
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_46335602
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 08:09 schreef tong80 het volgende:
Gisteren weer een mooi voorbeeld. Ajax genaaid door een foute scheidsrechtersbeslissing.
Het is zo simpel. Zet een camera op de doellijn, en raadpleeg de beelden bij twijfel. Bij het ijshockey en American Football doen ze dat al jaren. Kleine moeite lijkt me. Maar helaas de conservatieve Bobo's willen er niet aan. Platini de nieuwe voorziiter van de UEFA is ook al tegenstander. Wel kwam ie op het briljante idee 2 extra grensrechters achter het doel te plaatsen. Ja daar zitten we op te wachten.

Is dat niet juist een beetje de charme van voetbal?
Het is een mensenspel. Mensen zijn nou eenmaal niet perfect.
Waarom zou je alles helemaal perfect willen doodmoderniseren?
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_46336553
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:29 schreef Frederiqueske het volgende:

[..]

nou kijk ik nooit voetbal maar terwijl ik op mijn drinken aan het wachten was zat ik ff mee te kijken en viel die goal haha en je ziet die gast duidelijk ver achter de lijn in de goal staan je ziet zelfs nog een stuk groen van het gras voor de punt van zijn schoen gewoon een doelpuntje, geen twijfel mogelijk..
Het gaat erom of de bal achter de lijn was niet de speler
En dat zal niemand ooit met 100% zekerheid kunnen zeggen of het een doelpunt was ja of te nee
pi_46337337
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:15 schreef Frederiqueske het volgende:

[..]

idd, maar dat is dan ook een echte sport he
pi_46337414
Beetje met een stokkie tegen een balletje rammen en om de 5 sec het woord "de cirkel, de cirkel, de cirkel" blaten... 1 scheet naar je tegenstander en het is WEER een fucking stafcorner.

Echt een sport voor watjes .
Get woke, go broke!
pi_46337457
Laat de hockyers lekker in Sport zitten
pi_46338521
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:26 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Die ene vorig jaar ofzo van Spurs tegen Man utd was ook mooi trouwens. Maar die telde dan weer niet .
pi_46338580
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:51 schreef Radegast het volgende:

[..]

[afbeelding]
pi_46339433
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 15:23 schreef FJD het volgende:

[..]

Dus er moet nooit gefloten worden voor buitenspel en de trainer moet maar beslissen of er nara gekeken moet worden of niet? Wat een onzin zeg
pi_46339575
Hij blijft goed Radegast.
That's all folks!
pi_46339696
gewoon een sensor in het doel maken, en deze ook in de bal verwerken
  vrijdag 16 februari 2007 @ 05:38:31 #58
167723 sanni
Acima de seu
pi_46357006
TS..dit is een aloude discussie want al jaren wordt er geroepen om e.e.a beter
te professionaleren net zo als in de Amerikaanse tv-sporten maar vanuit de
burelen van de FIFA wordt het elke keer tegen gehouden. Die 4de man met
die monitor is ook maar een doekje voor het bloeden. Je kon het zo mooi zien
tijdens een WK wedstrijd waar Guus Hiddink even wilde kijken op diezelfde
monitor toen er een discutabele wedstrijd beslissing door de scheidsrechter
werd genomen en hij verhinderd werd het fragment terug te zien alsof zo een
4de man een alleenrecht daarop heeft. Hiddink werd tegengewerkt terwijl hij
alleen maar het fragment terug wilde zien. Onbegrijpelijk als het doel is om
evt fouten te laten zien maar schijnbaar moet je langs allerlei zelfbenoemde
kanalen om iets te kunnen zien
pi_46357010
Tsjah dit roep ik zelf ook al jaren: De scheids (of desnoods een extra mannetje) die de beelden gewoon terugkijkt en aan de hand daarvan een beslissing maakt.

Zou een hoop schelen in ieder geval.
. : ] S T U D I O B E AT S [ : .
  Trouwste user 2022 vrijdag 16 februari 2007 @ 07:40:11 #60
7889 tong80
Spleenheup
pi_46357345
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:30 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Wat is er romantisch aan een ongeldig doelpunt

Trouwste user 2022 vrijdag 16 februari 2007 @ 07:41:12 #61
7889 tong80
Spleenheup
pi_46357352
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 18:31 schreef pascalheister het volgende:
gewoon een sensor in het doel maken, en deze ook in de bal verwerken
Zo'n sensor plaatsen ze ook bij Marathon lopers in hun schoenen.

pi_46357404
Ik zeg, niet doen. Keepers en camera's gaan vaak niet samen, vraag maar aan Postma
Rockwerchter, Noorwegen, Spanje
  Trouwste user 2022 vrijdag 16 februari 2007 @ 07:53:59 #63
7889 tong80
Spleenheup
pi_46357419
Eddy Pieters Grafland de doelman van Feijenoord heeft op alle buitenlandse trips met zijn camera opnames gemaakt. Wordt een naar mijn idee eerdaags een schitterende documentaire over gemaakt.

vrijdag 16 februari 2007 @ 10:34:07 #64
73305 Stpan
pi_46360240
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:30 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Nee, dat is niet de charme van het voetbal!

De charme van het voetbal is dat linksbenige balkunstenaars met nummer 10 op hun rug de ene zondag de verdediging van de tegenpartij tot wanhoop brengt, en de volgende zondag zo slecht in vorm is dat hij zijn eigen supporters tot wanhoop brengt.

De charme van het voetbal is dat een verdediger ongelukkig de bal in zijn eigen doel werkt om in de laatste minuut alsnog de winnende in te koppen.

De charme van het voetbal is dat een kleine club door strijd en wilskracht een technisch superieur elftal op de knieen kan krijgen.

Wat een verkeerde beoordeling van de scheidsrechter hieraan toevoegt, behalve een hoop frustraties, ontgaat me dan ook geheel!
pi_46375284
Dat ding van channel + moet weer terugkomen
pi_56002726
Vandaag had Ajax-AZ weleens heel anders kunnen lopen wanneer er een camera op de doellijn was geweest en gebruikt.

Is het echt nodig dat deze ingevoerd gaat worden of blijft het de charme van 'mensenwerk'?
pi_56002763
Ik vind het toch ook wel wat hebben, de ene week genaaid en de andere week weer in je voordeel
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_56002961
quote:
Op zondag 13 januari 2008 17:19 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Ik vind het toch ook wel wat hebben, de ene week genaaid en de andere week weer in je voordeel
Niet als je erdoor een WK/CL finale misloopt bijv.

Invoeren die handel
pi_56003186
ijzeren rinus is wat we nodig hebben
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_56003744
quote:
Op zondag 13 januari 2008 17:19 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Het is helemaal niet 50/50 met fouten voor en fouten tegen.

Waar komt altijd al die onzin daarover vandaag
pi_56003907
quote:
Op zondag 13 januari 2008 17:28 schreef Fiskus het volgende:

[..]

Niet als je erdoor een WK/CL finale misloopt bijv.

Invoeren die handel
Tuurlijk, dan baal je enorm.

Maar enkel juiste beslissingen lijkt me niks. Kijk op het WK van '66 en '86, wat daar dan gebeurt hoort erbij en men heeft het er nu nog wel over. Dat heeft ook wat, meer dan altijd de juiste beslissingen als je het mij vraagt.
  zondag 13 januari 2008 @ 18:17:16 #72
176521 Grulez
rasgroninger
pi_56004098
quote:
Gisteren Vandaag weer een mooi voorbeeld. AZjax genaaid door een foute scheidsrechtersbeslissing.
Het is zo simpel. Zet een camera op de doellijn, en raadpleeg de beelden bij twijfel.
Eens.
pi_56009764
quote:
Op zondag 13 januari 2008 18:09 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Tuurlijk, dan baal je enorm.

Maar enkel juiste beslissingen lijkt me niks. Kijk op het WK van '66 en '86, wat daar dan gebeurt hoort erbij en men heeft het er nu nog wel over. Dat heeft ook wat, meer dan altijd de juiste beslissingen als je het mij vraagt.
pi_56010514
quote:
Op zondag 13 januari 2008 17:17 schreef BliksemSchigt het volgende:
Is het echt nodig dat deze ingevoerd gaat worden of blijft het de charme van 'mensenwerk'?
De enige echte tegenstanders zitten bij de voetbalbonden. Belachelijk dat er niemand binnen de ECV of bij de scheidsrechters opstaat om het dan maar zonder de Fifa in te voeren. Beetje fucken kan nooit kwaad.
  Trouwste user 2022 maandag 14 januari 2008 @ 15:15:34 #75
7889 tong80
Spleenheup
pi_56024796
In iedere volwassen sport hebben ze het al.

maandag 14 januari 2008 @ 16:08:01 #76
67174 Dos37
Come on Twente
pi_56025948
In Engeland laaide de discusie ook weer een beetje op. De 6-0 van Tevez was een twijfel geval.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_56026747
quote:
Op maandag 14 januari 2008 15:15 schreef tong80 het volgende:

Daarom zien veel niet-voetballers voetbal ook als een niet-volwassen sport...
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  maandag 14 januari 2008 @ 16:40:51 #78
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_56026757
quote:
Op maandag 14 januari 2008 15:15 schreef tong80 het volgende:

Voetbal is op dit gebied nauwelijks volwassen te noemen. Dat zo'n proefwedstrijd met camera's op de lijn (tijdje terug, van AZ geloof ik) doodleuk tegengehouden wordt door de FIFA...
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_56027712
Dat er camras moeten komen dat staat buiten kijf, maar dat neemt niet weg dat de Zeeuw gewoon rood moet krijgen voor zijn aktie. Ik hoor en lees overal dat zijn aktie geen rood hoort te zijn omdat de bal de virtueele doelijn al gepasseerd had. De leuke excusses van de Zeeuw ten spijt is het gewoon spel bederf wat hij deed. Stel, ik zeg stel, dat de scheidsrechter nou niet had kunnen waarnemen dat de Zeeuw de bal met de hand speelde, dan had AZ er profijt van gehad, dan was men vrolijk verder gegaan of denk je dat de Zeeuw dan naar de scheidsrechter toegaat om te zeggen dat de bal al over de lijn was ? tuurlijk niet, dan speeltmen de vermoorde onschuld. Op zulke akties staat maar 1 straf en datis direct rood, al is het maar om spelers niet de verleiding te laten komen om het te proberen. De bal beroer je pas met de hand als de scheidsrechter heeft gefloten en tot die tijd is de bal dus nog gewoon in het spel. Ik snap dan ook niet dat de bekende media zo lopen te piepen over onterecht rood. Vals spelers moet je gewoon keihard straffen.

Gr
ehhhhhhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhh een glaasje prik
pi_56027880
quote:
Op maandag 14 januari 2008 17:24 schreef BorTheWolf het volgende:
Dat er camras moeten komen dat staat buiten kijf, maar dat neemt niet weg dat de Zeeuw gewoon rood moet krijgen voor zijn aktie. Ik hoor en lees overal dat zijn aktie geen rood hoort te zijn omdat de bal de virtueele doelijn al gepasseerd had. De leuke excusses van de Zeeuw ten spijt is het gewoon spel bederf wat hij deed. Stel, ik zeg stel, dat de scheidsrechter nou niet had kunnen waarnemen dat de Zeeuw de bal met de hand speelde, dan had AZ er profijt van gehad, dan was men vrolijk verder gegaan of denk je dat de Zeeuw dan naar de scheidsrechter toegaat om te zeggen dat de bal al over de lijn was ? tuurlijk niet, dan speeltmen de vermoorde onschuld. Op zulke akties staat maar 1 straf en datis direct rood, al is het maar om spelers niet de verleiding te laten komen om het te proberen. De bal beroer je pas met de hand als de scheidsrechter heeft gefloten en tot die tijd is de bal dus nog gewoon in het spel. Ik snap dan ook niet dat de bekende media zo lopen te piepen over onterecht rood. Vals spelers moet je gewoon keihard straffen.

Gr
Kloon van DAM?

Nog nooit zoveel onzin in één post gezien
  Trouwste user 2022 maandag 14 januari 2008 @ 17:34:10 #81
7889 tong80
Spleenheup
pi_56027927
Zelfs je eerste zin zuigt

pi_56027933
quote:
Op maandag 14 januari 2008 17:24 schreef BorTheWolf het volgende:
Vals spelers moet je gewoon keihard straffen.
In dat geval had je Suarez tot begin volgend seizoen moeten missen maar goed dat terzijde
  maandag 14 januari 2008 @ 18:03:00 #83
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_56028504
Van mij hoeft er geen camera te komen, vind het al kut dat spelers achteraf geschorst worden door camerabeelden.

Natuurlijk is voetbal een spel waar veel, heel veel geld in omgaat, maar het blijft een spelletje.

Die veranderingen hoeven van mij allemaal niet, de afgelopen 150 jaar is voetbal een geweldige sport gebleken.

Waar om dan al die veranderingen?
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_56028672
Achjah, het zou opzich wel veel irritatie wegnemen.
Maar ik snap de FIFA ook wel, de sport moet niet te 'klinisch' gaan worden.
'And I called your name,
  maandag 14 januari 2008 @ 18:13:21 #85
171357 Rikketik
pi_56028704
quote:
Op maandag 14 januari 2008 18:03 schreef M0NTANA het volgende:
Die veranderingen hoeven van mij allemaal niet, de afgelopen 150 jaar is voetbal een geweldige sport gebleken.

Waar om dan al die veranderingen?
Een spel met veel, heel veel frustratie door foutieve beslissingen omdat de scheids- of grensrechter ergens geen goed zicht op had. Het zal wel bij het spel horen, maar ik denk dat we beter af zijn zonder.
  maandag 14 januari 2008 @ 18:16:21 #86
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_56028787
quote:
Op maandag 14 januari 2008 18:13 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Een spel met veel, heel veel frustratie door foutieve beslissingen omdat de scheids- of grensrechter ergens geen goed zicht op had. Het zal wel bij het spel horen, maar ik denk dat we beter af zijn zonder.
Maar waarom? Engeland werd in 1966 wereldkampioen door een ongeldige treffer, dat hoort er gewoon bij.
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  maandag 14 januari 2008 @ 18:25:45 #87
171357 Rikketik
pi_56028992
quote:
Op maandag 14 januari 2008 18:16 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Maar waarom? Engeland werd in 1966 wereldkampioen door een ongeldige treffer, dat hoort er gewoon bij.
De integriteit van het spel komt zo wel in het geding. Een wereldkampioen door een ongeldige treffer, ik zou er als FIFA zijnde niet bepaald trots op zijn. Zeker niet als je het kan voorkomen door een camera op de lijn te zetten.

Maar dat vind ik zo raar aan het voetbal: het idee dat dergelijke zaken er gewoon bij horen. Het is allemaal veel te conservatief. Als je de kans krijgt om het spel eerlijker te maken, waarom zou je dat dan tegenhouden?
pi_56029043
'Dat hoort erbij' is geen argument.

Sport is competitie, en competitie hoort op een eerlijke manier te verlopen. Vroeger hadden ze niet eens de optie van camerabeelden. Tegenwoordig kan dat allemaal heel snel geregeld worden, zonder dat het spel daar veel onder lijdt. Scheidsechters kunnen niet alles zien, dat is te begrijpen. Maar als je een mogelijkheid hebt daar verbeteringen in aan te brengen, waarom zou je dat dan nalaten? Komt de geloofwaardigheid van het voetbal alleen maar ten goede.
  maandag 14 januari 2008 @ 18:28:33 #89
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_56029062
quote:
Op maandag 14 januari 2008 18:25 schreef Rikketik het volgende:

[..]

De integriteit van het spel komt zo wel in het geding. Een wereldkampioen door een ongeldige treffer, ik zou er als FIFA zijnde niet bepaald trots op zijn. Zeker niet als je het kan voorkomen door een camera op de lijn te zetten.

Maar dat vind ik zo raar aan het voetbal: het idee dat dergelijke zaken er gewoon bij horen. Het is allemaal veel te conservatief. Als je de kans krijgt om het spel eerlijker te maken, waarom zou je dat dan tegenhouden?
Dan kan je het spel blijven veranderen, waarom iets blijven veranderen als het al geweldig succesvol is?
pi_56029104
quote:
Op maandag 14 januari 2008 18:28 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Dan kan je het spel blijven veranderen, waarom iets blijven veranderen als het al geweldig succesvol is?
Het is toch geen onderdeel waarom voetbal succesvol is? Sterker nog, het is zelfs ergelijk.
  maandag 14 januari 2008 @ 18:33:10 #91
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_56029178
Sorry, we gaan het niet eens worden, vrees ik.

De buitenspel-goal van Wamberto en das Wembley tor horen voor mij bij de charme van het voetbal.

Fouten horen bij het voetbal, van doelmannen, maar ook van het arbitrale trio.

Straks moeten we ook alle eventuele, mogelijke buitenspelsituaties nazien!
pi_56029187
quote:

[..]

Waarom zou je iets willen tegen gaan wat de sport eerlijker maakt?
  Trouwste user 2022 maandag 14 januari 2008 @ 18:33:41 #93
7889 tong80
Spleenheup
pi_56029189
Ze hebben ooit grensrechters met vlaggetjes in hun hand aan de zijlijn gezet. Omdat ze geen video laat staan tv hadden. In de jaren 50 mocht je nog de bal uit de handen van een doelman trappen. Die waren hun leven niet zeker. Je mocht vroeger ook geen geblesseerde speler wisseln. Vroeger was dribbelen ook not done omdat dat onsportief werd gevonden. Betaald voetbal kregen we pas 40 jaar na Engeland. Vroeger had je geen bondscoach maar een keuze commissie die gezamelijk besloten welke spelers er moesten spelen voor Oranje.

Jammer dat die tijd niet meer bestaat.

maandag 14 januari 2008 @ 18:35:21 #94
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_56029249
quote:
Op maandag 14 januari 2008 18:33 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Waarom zou je iets willen tegen gaan wat de sport eerlijker maakt?
Zie de post boven je.

Grensrechters afschaffen, voortaan alles met video-beelden.

Iedere aanval door laten gaan, daarna kijken of het eventueel misschien buitenspel was.

Want dat is eerlijker.
pi_56029262
quote:
Op maandag 14 januari 2008 18:33 schreef M0NTANA het volgende:

De buitenspel-goal van Wamberto en das Wembley tor horen voor mij bij de charme van het voetbal.

Straks moeten we ook alle buitenspelsituaties nazien!
Een overtreding anders beoordelen of een buitenspel een keer laten lopen is niet zo desastreus als een bal wel of niet over de lijn. Dat kan een wedstrijd totaal laten keren of beslissen. Bij andere beslissingen moet er nog een actie volgen, dat is bij een bal over de doellijn niet zo.
  maandag 14 januari 2008 @ 18:36:18 #96
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56029282
quote:

[..]

Vroeger waren er vierkante doelpalen, speelden ze met een bal van veertig kilo zwaar. Buitenspel, wat is dat? De keeper pakte een terugspeelbal gewoon op.

'Dat hoort erbij' is wel zooooo'n flauw excuus .......
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 14 januari 2008 @ 18:37:16 #97
171357 Rikketik
pi_56029308
quote:
Op maandag 14 januari 2008 18:33 schreef tong80 het volgende:
Ze hebben ooit grensrechters met vlaggetjes in hun hand aan de zijlijn gezet. Omdat ze geen video laat staan tv hadden. In de jaren 50 mocht je nog de bal uit de handen van een doelman trappen. Die waren hun leven niet zeker. Je mocht vroeger ook geen geblesseerde speler wisseln. Vroeger was dribbelen ook not done omdat dat onsportief werd gevonden. Betaald voetbal kregen we pas 40 jaar na Engeland. Vroeger had je geen bondscoach maar een keuze commissie die gezamelijk besloten welke spelers er moesten spelen voor Oranje.

Jammer dat die tijd niet meer bestaat.

In den beginne (1900, rond die tijd) weigerde men ook om penalty's te nemen, werd als oneervol beschouwd.
  Trouwste user 2022 maandag 14 januari 2008 @ 18:37:20 #98
7889 tong80
Spleenheup
pi_56029311
Bij een doelpunt moet de tegenparij een kans krijgen om het te bestrijden. Is net zo veel werk alsdat nu de spelers treuzelen bij het teruggeven van de bal

maandag 14 januari 2008 @ 18:39:25 #99
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_56029367
quote:
Het is zo simpel. Zet een camera op de doellijn, en raadpleeg de beelden bij twijfel. Bij het ijshockey en American Football doen ze dat al jaren. Kleine moeite lijkt me. Maar helaas de conservatieve Bobo\'s willen er niet aan. Platini de nieuwe voorziiter van de UEFA is ook al tegenstander. Wel kwam ie op het briljante idee 2 extra grensrechters achter het doel te plaatsen. Ja daar zitten we op te wachten.

Omdat Jaap van de afdeling debiteuren dan niet meer tegen Klaas-Jan -die voor het andere team is, van afdeling accountmanagement- kan zeiken, waardoor lunches wel erg stil worden en niemand het de moeite waard vind om nog te kijken.

Daarom.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_56029715
Bij het rugby werkt die videoscheidsrechter erg goed vind ik zelf. Kan bij voetbal makkelijk, het spel ligt toch om de haverklap stil.
  Trouwste user 2022 maandag 14 januari 2008 @ 19:10:00 #101
7889 tong80
Spleenheup
pi_56030140
quote:
Op maandag 14 januari 2008 18:52 schreef Radegast het volgende:
Bij het rugby werkt die videoscheidsrechter erg goed vind ik zelf. Kan bij voetbal makkelijk, het spel ligt toch om de haverklap stil.
Bij het ijshockey hebben ze ook een camera op de doellijn.

Ook bij het tennisen op de lijnen tegenwoordig

maandag 14 januari 2008 @ 19:18:24 #102
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_56030339
quote:
Op maandag 14 januari 2008 18:35 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Een overtreding anders beoordelen of een buitenspel een keer laten lopen is niet zo desastreus als een bal wel of niet over de lijn. Dat kan een wedstrijd totaal laten keren of beslissen. Bij andere beslissingen moet er nog een actie volgen, dat is bij een bal over de doellijn niet zo.
Remember Wamberto? Net zo cruciaal als een bal over de lijn, lijkt me?
  maandag 14 januari 2008 @ 19:34:11 #103
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_56030743
quote:
Op maandag 14 januari 2008 18:33 schreef M0NTANA het volgende:

Straks moeten we ook alle eventuele, mogelijke buitenspelsituaties nazien!
Hier ben ik het volledig mee eens.

Daarbij moet ik er niet aan denken dat wanneer ik in het stadion sta telkens moet wachten op een beslissing van de scheidsrechter omdat hij nog even de beelden gaat bekijken. Voor de tv-kijkers lijkt dat me niet zo'n probleem.
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
  maandag 14 januari 2008 @ 19:50:24 #104
171357 Rikketik
pi_56031170
quote:
Op maandag 14 januari 2008 19:34 schreef The_Verve het volgende:

[..]

Daarbij moet ik er niet aan denken dat wanneer ik in het stadion sta telkens moet wachten op een beslissing van de scheidsrechter omdat hij nog even de beelden gaat bekijken. Voor de tv-kijkers lijkt dat me niet zo'n probleem.
Zo vaak zal het spel echt niet stil liggen, hoor. Als het alleen gebruikt wordt om goals of zware overtredingen te beoordelen, dan zal dat echt niet vaker zijn dan wanneer het spel nu stil ligt omdat een stel spelers het niet eens zijn met een (al dan niet verkeerde) beslissing.
  maandag 14 januari 2008 @ 19:56:49 #105
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_56031375
quote:
Op maandag 14 januari 2008 19:50 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Zo vaak zal het spel echt niet stil liggen, hoor. Als het alleen gebruikt wordt om goals of zware overtredingen te beoordelen, dan zal dat echt niet vaker zijn dan wanneer het spel nu stil ligt omdat een stel spelers het niet eens zijn met een (al dan niet verkeerde) beslissing.
Maar waar ligt de grens dan? Aan veel doelpunten gaat buitenspel vooraf, dit gebeurt veel meer dan een bal die wel of niet over de lijn is. Moeten we dan alle twijfelgevallen maar laten doorspelen en ze daarna beoordelen op basis van de camerabeelden?
  Trouwste user 2022 maandag 14 januari 2008 @ 19:57:48 #106
7889 tong80
Spleenheup
pi_56031398
quote:
Op maandag 14 januari 2008 19:34 schreef The_Verve het volgende:

[..]

Hoevaak in een wedstrijd gebeurt het dat er er misschien een doelpunt valt.

En dat moment van videokijken bij een eventueel doelpunt zorft voor extra spanning en euforie.

Trouwste user 2022 maandag 14 januari 2008 @ 19:58:48 #107
7889 tong80
Spleenheup
pi_56031426
quote:
Op maandag 14 januari 2008 19:56 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Maar waar ligt de grens dan? Aan veel doelpunten gaat buitenspel vooraf, dit gebeurt veel meer dan een bal die wel of niet over de lijn is. Moeten we dan alle twijfelgevallen maar laten doorspelen en ze daarna beoordelen op basis van de camerabeelden?
Hoe vaak gebeurt dat per wedstrijd denk je

maandag 14 januari 2008 @ 20:00:58 #108
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_56031487
quote:
Op maandag 14 januari 2008 19:57 schreef tong80 het volgende:

[..]

Hoevaak in een wedstrijd gebeurt het dat er er misschien een doelpunt valt.

En dat moment van videokijken bij een eventueel doelpunt zorft voor extra spanning en euforie.

Ja, leuk. Met zijn allen naar een scherm kijken en dan juichen!

De scheidsrechters en grensrechters moeten een fout kunnen maken, hoe groot de belangen ook zijn. Want met alleen camera's op de doellijn maak je het spel niet eerlijker, je zou dan ook de twijfelachtige buitenspelsituaties door middel van camerabeelden moeten herbeoordelen en zit jij daar op te wachten?
  maandag 14 januari 2008 @ 20:01:37 #109
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_56031502
quote:
Op maandag 14 januari 2008 19:58 schreef tong80 het volgende:

[..]

Hoe vaak gebeurt dat per wedstrijd denk je

Vele malen meer dan ballen die wel of niet de doellijn zijn gepasseerd.
  Trouwste user 2022 maandag 14 januari 2008 @ 20:02:41 #110
7889 tong80
Spleenheup
pi_56031518
quote:
Op maandag 14 januari 2008 20:00 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Ja, leuk. Met zijn allen naar een scherm kijken en dan juichen! De scheidsrechters en grensrechters moeten een fout kunnen maken, hoe groot de belangen ook zijn. Want met alleen camera's op de doellijn maak je het spel niet eerlijker, je zou dan ook de twijfelachtige buitenspelsituaties door middel van camerabeelden moeten herbeoordelen en zit jij daar op te wachten?
Nederland was 2 keer wereldkampioen geweest met camera conrrole

maandag 14 januari 2008 @ 20:05:58 #111
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_56031612
Persoonlijk vind ik het er dus bijhoren, onterecht goed- of afgekeurde treffers. Soms zit het mee, soms zit het tegen. Natuurlijk baal je, als je een sms van thuis krijgt dat een belangrijke treffer van Ajax onterecht is afgekeurd, maar de volgende keer valt zo'n verkeerde beslissing in je voordeel. Lekker belangrijk, als we gaan beginnen met chips in ballen of camera's op de doellijn, is het eide zoek. Dan worden overtredingen (waaronder buitenspel) ook door middel van camerabeelden herbeoordeeld en ligt de wedstrijd meerdere malen stil, iets waar we nu al over klagen bij sommige scheidsrechters. Verander lekker helemaal niets aan het voetbal, we hebben er nu toch ook voldoende plezier aan?
pi_56031633
Tuurlijk maak je het dan wel eerlijker. Eerlijker dan nu het geval is. Een bal over de lijn is een bal over de lijn. Feit. Een tackle van achteren kan ongelukkig zijn, kan doelbewust zijn, kan een blessure veroorzaken, etc. Dat is subjectief. Zolang je semi-profs als (assistent-)scheidsrechters hebt, zullen fouten altijd gemaakt worden, en dan hoort het er wel bij.

Maar een bal over de lijn kan je nooit altijd goed zien, vanuit welke positie dan ook. Dat is echt wat anders dan een buitenspelgoal bijv. Hoe beter de grensrechter, hoe minder dat fout gaat. Hoe goed de grensrechter ook is, een bal over de lijn wel of niet, kan je nooit goed beoordelen.
  maandag 14 januari 2008 @ 20:07:46 #113
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_56031650
quote:
Op maandag 14 januari 2008 20:02 schreef tong80 het volgende:

[..]

Dat weet je niet, wellicht was Nederland niet eens tweemaal finalist als alles door middel van camerabeelden opnieuw beoordeeld was, want ook Nederland zal vast een paar keer onterecht gescoord hebben.

Het is allemaal moeilijk te zeggen over het verleden en ik hoop dat het in de toekomst ook zo blijft.
  maandag 14 januari 2008 @ 20:09:23 #114
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_56031689
quote:
Op maandag 14 januari 2008 20:07 schreef BliksemSchigt het volgende:
Tuurlijk maak je het dan wel eerlijker. Eerlijker dan nu het geval is. Een bal over de lijn is een bal over de lijn. Feit. Een tackle van achteren kan ongelukkig zijn, kan doelbewust zijn, kan een blessure veroorzaken, etc. Dat is subjectief. Zolang je semi-profs als (assistent-)scheidsrechters hebt, zullen fouten altijd gemaakt worden, en dan hoort het er wel bij.

Maar een bal over de lijn kan je nooit altijd goed zien, vanuit welke positie dan ook. Dat is echt wat anders dan een buitenspelgoal bijv. Hoe beter de grensrechter, hoe minder dat fout gaat. Hoe goed de grensrechter ook is, een bal over de lijn wel of niet, kan je nooit goed beoordelen.
Ga nou eens in op de onterechte buitenspeldoelpunten of de spelers die ten onrechte worden teruggefloten, terwijl ze niet buitenspel stonden. Dat gebeurt véél meer dan een bal die net wel of net niet de doellijn passeert, dus als je de sport echt eerlijker wilt maken, moeten we dat dus ook maar beoordelen op basis van videobeelden?
  maandag 14 januari 2008 @ 20:13:10 #115
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_56031784
Dat gisteren Demy de Zeeuw onterecht niet werd afgefloten wegens buitenspel bij de 0-1 voor AZ is dus minder oneerlijk dan een bal die door dezelfde De Zeeuw achter de doellijn wordt weggeslagen?

De buitenspeltreffer van Wamberto die ervoor zorgde dat niet FC Utrecht maar Ajax de Amstel Cup won is dus minder oneerlijk dan de winnende treffer van Geoff Hurst in de WK-finale van 1966?

Als je A zegt, moet je ook B zeggen. Dus camera op doellijn of chip in bal, betekent dus ook dat je alle buitenspelsituaties door middel van camerabeelden moet herbeoordelen.

Want dat is eerlijk.

maandag 14 januari 2008 @ 20:14:52 #116
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56031829
quote:
Op maandag 14 januari 2008 20:09 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Ga nou eens in op de onterechte buitenspeldoelpunten of de spelers die ten onrechte worden teruggefloten, terwijl ze niet buitenspel stonden. Dat gebeurt véél meer dan een bal die net wel of net niet de doellijn passeert, dus als je de sport echt eerlijker wilt maken, moeten we dat dus ook maar beoordelen op basis van videobeelden?
Ja.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 14 januari 2008 @ 20:16:34 #117
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_56031879
quote:
Op maandag 14 januari 2008 20:14 schreef popolon het volgende:

[..]

Ja.
En twijfelachtige strafschoppen/schwalbes?

En overtredingen buiten het gezichtsveld van het arbitrale trio?

En ballen die de achterllijn/zijlijn over zijn gegaan?

Zullen we anders na iedere aanval het spel maar stil laten leggen om te kijken of alles volgens het boekje verliep? Gewoon de grens- en scheidsrechters afschaffen, lekker alles op basis van de videobeelden!
pi_56031919
quote:
Op maandag 14 januari 2008 20:16 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Zullen we anders na iedere aanval het spel maar stil laten leggen om te kijken of alles volgens het boekje verliep?
Jij hebt het echt niet begrepen .
pi_56031927
quote:
Op maandag 14 januari 2008 20:09 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Ten eerste, verrassend dat je gelijk met een overdrijvende wedervraag komt. Ten tweede heb ik het niet over buitenspel, maar over een bal over de lijn. Ten derde, het staat compleet los van een camera op de lijn of ineens elke spelsituatie stilleggen en op beeld terugkijken, zoals jij het nu weer voorstelt.

Zoals ik daarnet ook al postte. Zolang je werkt met semi-profs, zal je fouten houden. Dan moet beter trainen, betere omstandigheden creëren en mensen opleiden en aanstellen met meer kwaliteit. Wil je de sport compleet eerlijk maken, zal je met robots moeten werken. Dat gaat niet gebeuren, hoeft ook niet voor mij. Voor mij gaat het erom dat een feitelijke waarneming of een bal over de lijn of niet over de lijn is, en dan op basis van een camera met perfect zicht een voetbalwedstrijd eerlijker zal laten verlopen, dan het overlaten aan de onbekwame grensrechter of scheidsrechter die in geen enkele situatie perfect zicht kunnen hebben op de doellijn.
  maandag 14 januari 2008 @ 20:19:04 #120
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56031963
quote:
Op maandag 14 januari 2008 20:16 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Ja.
quote:
Ja.
quote:
Ja.
quote:
Zullen we anders na iedere aanval het spel maar stil laten leggen om te kijken of alles volgens het boekje verliep?
Ja.

Of ridiculiseer nog even verder zeg ...
pi_56032000
Laten we maar gewoon beginnen met bal wel of niet over de lijn. Makkelijkst controleerbaar en redelijk cruciaal. Over de jaren kunnen ze wellicht meerdere zaken beginnen te controleren, bovendien kunnen sceptici er dan nog aan wennen.
  maandag 14 januari 2008 @ 20:20:44 #122
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_56032006
quote:
Op maandag 14 januari 2008 20:18 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Ten eerste, verrassend dat je gelijk met een overdrijvende wedervraag komt. Ten tweede heb ik het niet over buitenspel, maar over een bal over de lijn. Ten derde, het staat compleet los van een camera op de lijn of ineens elke spelsituatie stilleggen en op beeld terugkijken, zoals jij het nu weer voorstelt.
Het kan beide even beslissend/oneerlijk zijn, daarbij komen twijfelachtige buitenspelsituaties veel meer voor.
quote:
Zoals ik daarnet ook al postte. Zolang je werkt met semi-profs, zal je fouten houden. Dan moet beter trainen, betere omstandigheden creëren en mensen opleiden en aanstellen met meer kwaliteit. Wil je de sport compleet eerlijk maken, zal je met robots moeten werken. Dat gaat niet gebeuren, hoeft ook niet voor mij. Voor mij gaat het erom dat een feitelijke waarneming of een bal over de lijn of niet over de lijn is, en dan op basis van een camera met perfect zicht een voetbalwedstrijd eerlijker zal laten verlopen, dan het overlaten aan de onbekwame grensrechter of scheidsrechter die in geen enkele situatie perfect zicht kunnen hebben op de doellijn.
Dus een fout van een grensrechter bij een onterecht buitenspeldoelpunt is minder erg dan een bal die de lijn al is gepasseerd? Je weet dat buitenspel ook feitelijk is, toch?
  maandag 14 januari 2008 @ 20:23:28 #123
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_56032080
quote:
Op maandag 14 januari 2008 20:20 schreef mcyodogg het volgende:
Laten we maar gewoon beginnen met bal wel of niet over de lijn. Makkelijkst controleerbaar en redelijk cruciaal. Over de jaren kunnen ze wellicht meerdere zaken beginnen te controleren, bovendien kunnen sceptici er dan nog aan wennen.
Laten we daarmee beginnen, oftewel, de rest komt later wel en dan wordt het spel écht telkens stilgelegd.
  maandag 14 januari 2008 @ 20:36:13 #124
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_56032495
quote:
Op maandag 14 januari 2008 20:02 schreef tong80 het volgende:

[..]

Onzin. Nederland had in ieder geval 1 WK minder gespeeld ten koste van België...
pi_56032885
quote:
Op maandag 14 januari 2008 20:05 schreef M0NTANA het volgende:
maar de volgende keer valt zo'n verkeerde beslissing in je voordeel.
Onzin.
pi_56032933
Ze moeten het net zo doen als bij het ruby.
pi_56033259
quote:
Op maandag 14 januari 2008 20:23 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Laten we daarmee beginnen, oftewel, de rest komt later wel en dan wordt het spel écht telkens stilgelegd.
Je moet het ook pas invoeren, als je echt goede middelen hebt, en dat het stilleggen minimaal is. Voor bal over de lijn lijkt me dat nu al realiseerbaar.
pi_56033295
quote:
Op maandag 14 januari 2008 20:20 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Het kan beide even beslissend/oneerlijk zijn, daarbij komen twijfelachtige buitenspelsituaties veel meer voor.
Voor de verandering, nog een keer: dat is mijn punt niet. Het gaat puur en alleen om een camera in de goal die ziet of de bal wel of niet over de lijn is. Dat is het. Punt.
quote:
[..]

Dus een fout van een grensrechter bij een onterecht buitenspeldoelpunt is minder erg dan een bal die de lijn al is gepasseerd? Je weet dat buitenspel ook feitelijk is, toch?
Deels wel. Wanneer er niet voor buitenspel wordt gevlagd, is het directe gevolg niet altijd een goal. Een bal over de lijn die niet gezien wordt, is wel een goal geweest. Dat scheelt behoorlijk.

Bij buitenspel kan je de grensrechter verwijten maken (beter opleiden, betere concentratie - bijvoorbeeld Suarez die tegen AZ werd afgevlagd, maar gewoon op moment van passen een meter niet buitenspel staat). Je kan je laatste verdediger verwijten maken (beter trainen op de buitenspelval). Bij die bal over de doellijn, kan je niet zeggen; kom, leg die lijn even een meter die kant op. Of de lijn had op moment van spelen moeten stappen. Of de lijn had beter geconcentreerd op de bal moeten zijn. Nee. De bal is er over; ja of nee. Kan verder helemaal niemand meer wat aan doen.
  maandag 14 januari 2008 @ 21:06:24 #129
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_56033341
TS heeft gelijk! het kan ook bij tennis en curling en waarom dan niet bij DE sport?!
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
pi_56033753
quote:
Op maandag 14 januari 2008 21:06 schreef Asics het volgende:
TS heeft gelijk! het kan ook bij tennis en curling en waarom dan niet bij DE sport?!
Ja kom, gebruiken we met voetbal ook een racket en een bezem.
Als het in een andere sport moet, betekent dat niet dat het ook bij voetbal moet gebeuren.

Zoals M0NTANA al zegt, het hoort erbij.
De ene keer zit het mee, de andere keer tegen. Het gezeur na zo'n beslissing hoort er ook gewoon bij.
pi_56034760
quote:
Op maandag 14 januari 2008 21:21 schreef Gordon_Shumway het volgende:
De ene keer zit het mee, de andere keer tegen.
ONZIN
pi_56035002
quote:
Op maandag 14 januari 2008 21:57 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

ONZIN
AZ wordt nu genaaid, vorige keer Ajax, zie de OP
pi_56035150
quote:
Op maandag 14 januari 2008 22:05 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Vorig jaar heeft ons dat wel een kampioenschap gescheelt. Dit jaar wordt PSV of Feyenoord misschien met 6 punten verschil kampioen. Als dan puntje bij paaltje komt maakt het geen flikker uit.

Ik ben voor camera's laat dan de wedstrijd maar 20 sec. stil liggen bij een twijfelachtig moment. Zulke momenten zijn cruciaal en in een sport waar miljoenen in om gaan.
  maandag 14 januari 2008 @ 22:13:15 #134
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_56035240
quote:
Op maandag 14 januari 2008 22:10 schreef toma het volgende:

[..]

Vorig jaar heeft ons dat wel een kampioenschap gescheelt.
Onzin, Ajax heeft vast meer onterechte treffers gehad vorig seizoen en PSV enkele onterecht afgekeurde.
pi_56035290
quote:
Op maandag 14 januari 2008 22:05 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Dan nog. In theorie heeft iedereen evenveel kans om genaaid te worden, in de praktijk is dat echter niet het geval.

Heb je ooit Engeland Argentinie onterecht zien uitschakelen op een WK?
pi_56035313
quote:
Op maandag 14 januari 2008 22:13 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Onzin, Ajax heeft vast meer onterechte treffers gehad vorig seizoen en PSV enkele onterecht afgekeurde.
oke dan. Maar ik vind dat de sport oneerlijk blijft wanneer clubs punten mislopen door foute beslissingen. En gister zag je maar weer eens wat een enorme thuis-fluiter die Luinge wel niet is.
  maandag 14 januari 2008 @ 22:25:05 #137
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_56035621
quote:
Op maandag 14 januari 2008 22:15 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Dan nog. In theorie heeft iedereen evenveel kans om genaaid te worden, in de praktijk is dat echter niet het geval.

Heb je ooit Engeland Argentinie onterecht zien uitschakelen op een WK?
Engeland heeft wel eens ooit terecht het WK gewonnen.
pi_56035683
quote:
Op maandag 14 januari 2008 22:25 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Engeland heeft wel eens ooit terecht het WK gewonnen.
Het hele ''soms voor soms tegen'' slaat gewoon nergens op
  maandag 14 januari 2008 @ 22:31:01 #139
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_56035856
quote:
Op maandag 14 januari 2008 22:26 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Het hele ''soms voor soms tegen'' slaat gewoon nergens op
Hoezo niet dan? Engeland wordt op het WK in 1986 onterecht uitgeschakeld door Argentinië, maar in 1966 mochten zij niet mopperen. Zo werkt het gewoon, de ene keer krijgt Ajax een onterechte treffer tegen (Demy de Zeeuw die hinderlijk buitenspel stond) en de andere keer hebben ze weer het voordeel (dezelfde De Zeeuw die achter de doellijn de bal weg sloeg), dat is altijd zo geweest. Je kan het gewoon niet maken om wel een second opinion te hebben bij ballen over de lijn, maar niets te doen aan verkeerde keuzes van de grensrechters bij buitenspel.
pi_56036053
Chelsea heeft nog steeds geen onterecht doelpunt goed gemaakt gekregen in een halve finale Champions League. En datzelfde Liverpool kreeg een penalty voor een schwalbe in de finale erop. Dat die dingen kunnen gebeuren, oke, maar zeg niet dat het uiteindelijk vanzelf eerlijk wordt.

En al zou dat op een of andere manier gecompenseerd zijn in andere wedstrijden, heeft dat lang niet dezelfde waarde.
pi_56038621
quote:
Op maandag 14 januari 2008 22:36 schreef mcyodogg het volgende:
Chelsea heeft nog steeds geen onterecht doelpunt goed gemaakt gekregen in een halve finale Champions League. En datzelfde Liverpool kreeg een penalty voor een schwalbe in de finale erop. Dat die dingen kunnen gebeuren, oke, maar zeg niet dat het uiteindelijk vanzelf eerlijk wordt.

En al zou dat op een of andere manier gecompenseerd zijn in andere wedstrijden, heeft dat lang niet dezelfde waarde.
Dat zeg ik

En als je van alle clubs op gaat tellen hoe vaak ze een onterechte goal hebben gehad komen ze echt niet allemaal op hetzelfde aantal uit
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 15 januari 2008 @ 00:12:14 #142
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_56038662
Ze willen volgens mij voetbal bij de Fifa zo klassiek mogelijk houden ofzo
Dus niet teveel hulp van buitenaf voor de scheids
Fifa doet toch wel vaker moeilijk over veranderingen in voetbal ?
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_56038752
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 00:12 schreef paultjuhhh het volgende:
Ze willen volgens mij voetbal bij de Fifa zo klassiek mogelijk houden ofzo
Dus niet teveel hulp van buitenaf voor de scheids
Fifa doet toch wel vaker moeilijk over veranderingen in voetbal ?
De Fifa is corrupt en wil geen eerlijk voetbal.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 09:52:23 #144
73305 Stpan
pi_56042435
quote:
Op maandag 14 januari 2008 22:31 schreef M0NTANA het volgende:
Je kan het gewoon niet maken om wel een second opinion te hebben bij ballen over de lijn, maar niets te doen aan verkeerde keuzes van de grensrechters bij buitenspel.
Waarom niet?
Dit vind ik vaak het meest slechte argument om iets tegen te houden.
"Je kunt toch niet alle zakkenrollers oppakken, dus meer blauw op straat is onnodig"
"Je zult toch nooit alle verkeersdoden voorkomen, dus alcoholcontroles kun je maar beter niet invoeren"

Alle beetje helpen. En godnondejuu, het belangrijkste ingredient aan voetbal is doelpunten maken, mag dat dan tenminste nog een beetje eerlijk beoordeeld worden?!!
  dinsdag 15 januari 2008 @ 09:55:13 #145
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_56042492
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 09:52 schreef Stpan het volgende:

[..]

Waarom niet?
Dit vind ik vaak het meest slechte argument om iets tegen te houden.
"Je kunt toch niet alle zakkenrollers oppakken, dus meer blauw op straat is onnodig"
"Je zult toch nooit alle verkeersdoden voorkomen, dus alcoholcontroles kun je maar beter niet invoeren"

Alle beetje helpen. En godnondejuu, het belangrijkste ingredient aan voetbal is doelpunten maken, mag dat dan tenminste nog een beetje eerlijk beoordeeld worden?!!
Hoe vaak komt zo'n twijfelachtige bal voor? Als je dan toch besluit dat de grensrechters niet capabel zijn, dan moet je overal maar videobeelden gebruiken. Er worden véél meer fouten gemaakt met betrekking tot buitenspel, dan ballen die net wel of net niet de doellijn zijn gepasseerd.
pi_56042514
Buitenspel is niet direct beslissend, een bal over de lijn wel.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 09:59:54 #147
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_56042581
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 09:56 schreef MaxPower het volgende:
Buitenspel is niet direct beslissend, een bal over de lijn wel.
Ja, en dan nog? Spelers die onterecht worden teruggefloten, kans op treffer weg. Buitenspelsituatie die over het hoofd wordt gezien, met doelpunt als gevolg. Deze situatie komen veel meer voor dan ballen die net wel of net niet de lijn gepasseerd, als we de sport dan echt eerlijker willen maken, dan volgt dat dus ook?
pi_56042644
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 09:55 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Hoe vaak komt zo'n twijfelachtige bal voor? Als je dan toch besluit dat de grensrechters niet capabel zijn, dan moet je overal maar videobeelden gebruiken. Er worden véél meer fouten gemaakt met betrekking tot buitenspel, dan ballen die net wel of net niet de doellijn zijn gepasseerd.
Wanneer leer je eens andere zaken er niet bij te betrekken? Het gaat er niet om hoe vaak iets gebeurd. Het gaat erom dat je een manier hebt om een wedstrijd eerlijker te laten verlopen. Al zijn dat er maar 4 per seizoen. Dat doe je met een camera op de doellijn. Dat kan je met geen mogelijkheid ontkennen.

Dat zoiets in jouw hoofd gelijk leidt tot elke spelsituatie stilleggen en gronding analyseren en dan pas verder voetballen, waardoor je van 09.00 tot 17.00 in het stadion zou zitten is niet zo.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 10:07:37 #149
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_56042708
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 10:03 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Wanneer leer je eens andere zaken er niet bij te betrekken? Het gaat er niet om hoe vaak iets gebeurd. Het gaat erom dat je een manier hebt om een wedstrijd eerlijker te laten verlopen. Al zijn dat er maar 4 per seizoen. Dat doe je met een camera op de doellijn. Dat kan je met geen mogelijkheid ontkennen.

Dat zoiets in jouw hoofd gelijk leidt tot elke spelsituatie stilleggen en gronding analyseren en dan pas verder voetballen, waardoor je van 09.00 tot 17.00 in het stadion zou zitten is niet zo.
Camera's op de doellijn (of chips in een bal) betekent het begin van het einde, daarom wil ik dat hulpmiddelen achterwege blijven. Jij zegt dat het vooral is om de sport eerlijker te maken, dan zal de rest ook snel volgen, denk je niet?
  dinsdag 15 januari 2008 @ 10:13:14 #150
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  dinsdag 15 januari 2008 @ 12:16:20 #151
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_56045353
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 10:03 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Maar zo zal het in de praktijk wel gaan. Wanneer er een treffer wordt gegeven op basis van tv-beelden, zal het verliezende team gaan klagen dat ze 3 keer onterecht zijn terug gefloten doordat dezelfde grensrechter het verkeerd zag. Het is gewoon niet los van elkaar te zien.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 12:45:46 #152
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_56046024
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 12:16 schreef The_Verve het volgende:

[..]

Maar zo zal het in de praktijk wel gaan. Wanneer er een treffer wordt gegeven op basis van tv-beelden, zal het verliezende team gaan klagen dat ze 3 keer onterecht zijn terug gefloten doordat dezelfde grensrechter het verkeerd zag. Het is gewoon niet los van elkaar te zien.
Daarom moet het ook niet ophouden bij video op de lijn... En dan gewoon beide teams 2 onjuiste appeals geven. Dat geklaag dat het het spel stil legt is toch een argument van niets. Het spel ligt toch al 30 van de 90 minuten stil vanwege klagende, jankende en zuigende voetballers. Als er uitsluitsel komt over een al dan niet juiste beslissing hebben de voetballers geen reden meer om als kleuters om de scheids te staan schreeuwen en zal er alleen maar meer efffectieve voetbaltijd zijn.
pi_56046148
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 12:16 schreef The_Verve het volgende:

[..]

Dat is nu ook al hoor.
pi_56092574
quote:
AZ wil snel doelcamera’s
door onze Telesportredactie

ALKMAAR - In samenwerking met de KNVB is AZ druk doende om nog dit seizoen in het DSB-stadion doelcamera’s te krijgen. De gebeurtenissen bij Ajax-AZ rondom het rood voor Demy de Zeeuw hebben de plannen geïntensiveerd.
pi_56092743
Ze wilden eigenlijk begin dit seizoen al camera's, maar de KNVB was nog huiverig. Goede zaak dat de KNVB nu wel mee wilt denken
  donderdag 17 januari 2008 @ 09:29:11 #156
73305 Stpan
pi_56095047
Ik snap de discussie van het 'stilleggen' niet zo. Op TV zie je nog 12x het incident in de herhaling, zoveel tijd heeft de regie te vullen met protesterende spelers en vermanende scheidsrechters. 1x terugkijken en een oordeel geven versnelt het spel juist.

En waarom 'ouderwetse' camera's invoeren? Werkt de chip niet? Gewoon op z'n ijshockey's: bal over de doellijn, zwaailicht aan. Kunnen ze in veel stadions gelijk aansluiten op stampende housemuziek . Wel zo duidelijk.

En de charme van de grensrechters? Een grensrechter is enkel en alleen ingevoerd omdat ze in 1850 nog geen camera's hadden.
Er zijn wat mij betreft 2 mogelijkheden om dit soort discussie te beeindigen: of spelregels die nauwelijks objectief te beoordelen vanwege de fysieke beperkingen van de mens (zoals buitenspel) schaf je af. Of je maakt ze inzichtelijk met electronische hulpmiddelen.
  donderdag 17 januari 2008 @ 09:57:55 #157
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_56095610
Stpan, zoals gewoon ben ik het weer helemaal met je eens.

Het meest achterlijke argument blijf ik echter vinden: ' Die foute beslissigingen horen erbij, geven charme aan het spel, want waar moet ik anders maandagochtend bij de koffieautomaat over praten?" © Van Hanegem
eeuuhh: Die mooie actie van de El Ahmadi misschien, of die geweldige redding van Velthuizen? Als we eindelijk de 20e eeuw ingaan met voetbal kan de nabeschouwing en -bespreking ook eens over wat anders gaan dan arbitrale fouten.
  donderdag 17 januari 2008 @ 10:30:42 #158
73305 Stpan
pi_56096271
Precies. Verdedigers maken fouten die goed zijn voor bij de koffieautomaat. Scheidsrechters die fouten maken zorgen enkel en alleen voor ergernis en frustratie bij clubs, trainers en op de tribunes. Mocht ik ooit kinderen krijgen die ik aan de hand neem naar het stadion dan neem ik die liever mee naar een wedstrijd met electronische hulpmiddelen voor de scheidsrechter dan een subjectief en agressieopwekkende man in het zwart die ervoor zorgt dat hij/zij gelijk wat nieuwe scheldwoorden heeft geleerd.

Ieder hulpmiddel dat zonder vertragende werking kan oordelen (en dat moet prima kunnen bij buitenspel en een doelpunt, dat is gewoon een lijn en daar is de speler of bal overheen of niet, hoeft geen mens aan te pas komen) over spelsituaties dient zonder enige discussie per direct te worden ingevoerd.
Onterechte angst voor verandering. Voer het morgen in, en overmorgen vragen de mensen zich af hoe er uberhaupt nog eerlijk voetbal gespeeld kon worden de afgelopen 150 jaar.

Ik vind eigenlijk alleen het bestraffen van overtredingen/penalties nav TV beelden tijdens een wedstrijd nog een discussie waard.
pi_56109801
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 01:18 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

tis echt triest. Er moet eerst iets gebeuren waar een club nadeel aan heeft voordat er werkelijk maatregelen komen.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 januari 2008 @ 22:32:13 #160
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_56115451
quote:
Op maandag 14 januari 2008 22:36 schreef mcyodogg het volgende:
Chelsea heeft nog steeds geen onterecht doelpunt goed gemaakt gekregen in een halve finale Champions League.
Ten eerste was de bal over lijn.

Ten tweede was het juist geluk voor CFC dat die bal over de lijn beoordeeld was want anders was CFC in dezelfde situatie geweest als AZ tegen Ajax: een penalty tegen en een speler minder.

De scheids (Michel Lubos (spelling?)) had namelijk aangegeven dat als de bal niet over de lijn was geweest Cech rood had gekregen wegens het neerhalen van de doorgebroken speler (Baros) en een penalty gegeven zou hebben.

Dus - stop met janken over die bal achter de lijn.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_56115588
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 22:32 schreef Doc het volgende:

[..]

Ten eerste was de bal over lijn.

Ten tweede was het juist geluk voor CFC dat die bal over de lijn beoordeeld was want anders was CFC in dezelfde situatie geweest als AZ tegen Ajax: een penalty tegen en een speler (Cech) minder.

De scheids (Michel Lubos (spelling?)) had namelijk aangegeven dat als de bal niet over de lijn was geweest Cech rood had gekregen wegens het neerhalen van de doorgebroken speler (Baros) en een penalty gegeven zou hebben.

Dus - stop met janken over die bal achter de lijn.
Hee, het was slechts een voorbeeld voor dit topic, om zulke maatregelen toe te juichen. Ik lig er echt niet meer 's nachts wakker van hoor

Maar die bal was niet volledig over de lijn, heb geen een beeld gezien waarbij het tegendeel bewezen wordt, en bovendien was het gevaarlijk spel van Baros. Maar goed, het heeft een leuke finale opgeleverd, niet dat ik er veel om gaf
pi_56116470
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 22:32 schreef Doc het volgende:

De scheids (Michel Lubos (spelling?))
Nee, verdraaiing. Het is Lubos Michel.
Real Madrid CF | Getafe CF | Rayo Vallecano de Madrid | Liverpool FC | Udinese Calcio
Winnaar Butragueño en Harry Been-awards 2007, 2008 en 2009
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 18 januari 2008 @ 23:57:35 #163
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_56144752
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 22:36 schreef mcyodogg het volgende:

Maar die bal was niet volledig over de lijn, heb geen een beeld gezien waarbij het tegendeel bewezen wordt, en bovendien was het gevaarlijk spel van Baros. Maar goed, het heeft een leuke finale opgeleverd, niet dat ik er veel om gaf
Als de bal niet volledig over de lijn was, dan heeft CFC dus gemazzeld. De scheids zag er geen gevaarlijk spel in ...
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 23:03 schreef WeebI het volgende:

[..]

Nee, verdraaiing. Het is Lubos Michel.
Da's gewoon Afrikaans
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_56567387
quote:
Topscheidsrechters willen camera op doellijn

LIMASSOL - De beste voetbalscheidsrechters van Europa willen de hulp krijgen van een camera op de doellijn. Tijdens een bijeenkomst in het Cypriotische Limassol spraken de 51 aanwezige arbiters zich woensdag unaniem uit voor de komst van dit hulpmiddel.

,,Het is voor scheidsrechters een uitstekende oplossing'', aldus de Deense scheidsrechter Claus Bo Larsen. Hij deed ervaring op met de techniek tijdens het wereldkampioenschap voor clubteams in Japan, waar werd getest met een camera op de doellijn. ,,Zodra de bal over de lijn gaat, krijg je een signaal via je horloge en oortje. Dat werkt heel goed'', aldus Larsen.

Al jarenlang is een discussie gaande over het gebruik van camera's. De wereldvoetbalbond FIFA verzette zich lange tijd tegen het hulpmiddel, maar is inmiddels aan het testen met het systeem.

(ANP)
  Trouwste user 2022 woensdag 6 februari 2008 @ 20:16:53 #165
7889 tong80
Spleenheup
pi_56568184
Dus de scheidsrechters willen het de spelers willen het het publiek wil het alleen Blatter wil het niet

zaterdag 8 maart 2008 @ 16:59:01 #166
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_57245670
quote:
FIFA: Geen camera's op doellijn

GLENEAGLES - De internationale voetbalbond FIFA ziet geen heil in experimenten met onder meer camera's op de doellijn. De bond besloot zaterdag alle technologische experimenten rond het doel stop te zetten.

Het internationale bestuur van voetbalbonden (IFAB) was in het Schotse Gleneagles bij elkaar gekomen om het invoeren van de hulpmiddelen te bespreken. Een krappe meerderheid stemde tegen. Daardoor zal ook de 'intelligente' speelbal niet gebruikt gaan worden. In deze bal zit een microchip die een signaal afgeeft aan de scheidsrechter zodra de bal de doellijn passeert.
pi_57245774
Waarom niet?! Dat je camera's niet wilt omdat je dan het spel moet stilleggen kan ik nog enigszins inkomen, maar een bal met een chip heeft helemaal niemand last van!
pi_57245832
Maar ze willen wel weer een extra scheidsrechter voor op de doellijn... Dan kan je net zo goed een camera erin hangen.
pi_57245855
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 17:06 schreef BliksemSchigt het volgende:
Maar ze willen wel weer een extra scheidsrechter voor op de doellijn... Dan kan je net zo goed een camera erin hangen.
Jippie nog meer mensen die fouten kunnen maken .... Ga je nou de hele tijd met een stoeltje op de doellijn zetten, wat een kutbaan heb je dan.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 17:27:09 #170
171357 Rikketik
pi_57246281
Wat is er nou in hemelsnaam mis met een chip in een voetbal?! Ik wou dat ze dat eens zouden toelichten, dit slaat zo nergens op.
pi_57246687
Hoe werkt dat precies met die chips? Gaan er dan meerdere in 1 bal? Want het lijkt me dat je met 1 chip niet kan bepalen of een bal over de doellijn is. Met 4 ook niet. Ja zou volgens mij het hele oppervlak van de bal moeten bedekken
'And I called your name,
  Trouwste user 2022 zaterdag 8 maart 2008 @ 18:40:51 #172
7889 tong80
Spleenheup
pi_57247823
Zetten ze een extra scheidsrechter achter het doel. Die lui sporen echt niet.

dinsdag 20 mei 2008 @ 13:36:42 #173
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_58780136
quote:
'Hawkeye' ook in het voetbal?

[Wat is uw mening?] In het toptennis mogen spelers drie keer per set ‘Hawkeye’ raadplegen. Dan wordt een situatie teruggekeken en kan de scheidsrechter zijn besluit eventueel herzien. Zou dat iets voor het voetbal zijn?

Twee maanden geleden beëindigde de FIFA de experimenten met camera's op doellijn. De wereldvoetbalbond zag er geen heil meer in. Daardoor zal ook de 'intelligente' speelbal voorlopig niet gebruikt gaan worden. In deze bal zit een microchip die een signaal afgeeft aan de scheidsrechter zodra de bal de doellijn passeert.

De innovatieve bal werd vorig jaar december voor het eerst getest tijdens het WK voor clubteams in Japan. De ervaringen waren toen positief. In veel sporten – zoals cricket, (ijs)hockey, rugby en tennis – worden wel elektronische hulpmiddelen ingeroepen. Al was het maar om bij twijfel duidelijkheid te verschaffen.

Wat vindt u? Klik hieronder op REAGEER! Vermeld altijd uw volledige naam en woonplaats: uw reactie kan gepubliceerd worden in AD Sportwereld PRO.
pi_58780245
Al die technologie in het voetbal is onzin.
Dat geld kunnen ze beter investeren in de opleiding van scheidsrechters.

Menselijke fouten horen nu eenmaal bij het spelletje.
Dat is net de charme van sport.
pi_58780332
Maar als er gescoord is is er gescoord. Dan gaat wat mij betreft aan de spreuk 'charme van de sport' voorbij. Dat moet gewoon duidelijk zijn bij twijfelachtige momenten, dus een camera op de doellijn, of Hawk-eye systeem.
That's all folks!
pi_58780347
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 13:42 schreef pinow het volgende:

Dat is een wanhopige hang naar de nostalgie. Het gaat natuurlik nergens over dat in een sport waar miljoenen in omgaan het nog steeds volledig hangt op de mensen in het zwart (soms geel/roze etc.). 2 jaar geleden werd Chelsea de finale door de neus geboort, omdat de bal volgens de grensrechter over de lijn zou zijn, terwijl hij er duidelijk voor was.
Vorig jaar, Ajax - Bremen, bal wordt door Urby van de lijn gehaald, maar de grensrechter ziet de bal op de een of andere manier over de lijn heen gaan en vlagt voor een doelpunt. Uiteindelijk een cruciaal doelpunt.

Dit kan allemaal verholpen worden door computers en andere technologie en je bent ook gelijk van al het gezeik van de spelers af. Dat duurt namelijk veel langer dan even het beeldscherm erbij te pakken en te kijken of het daadwerkelik een goal/penalty was.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 13:51:41 #177
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_58780426
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 13:46 schreef -Vaduz- het volgende:
Maar als er gescoord is is er gescoord. Dan gaat wat mij betreft aan de spreuk 'charme van de sport' voorbij. Dat moet gewoon duidelijk zijn bij twijfelachtige momenten, dus een camera op de doellijn, of Hawk-eye systeem.
Maar niet alleen een doelpunt kan twijfelachtig zijn, ook een buitenspelsituatie of een andere overtreding voorafgaand aan een (mogelijke) treffer. Moeten we dan voortaan alles maar door laten gaan om het achteraf te beoordelen? Is wel zo eerlijk. Het is of alles of niets, wat mij betreft.
pi_58780488
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 13:51 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Maar niet alleen een doelpunt kan twijfelachtig zijn, ook een buitenspelsituatie of een andere overtreding voorafgaand aan een (mogelijke) treffer. Moeten we dan voortaan alles maar door laten gaan om het achteraf te beoordelen? Is wel zo eerlijk. Het is of alles of niets, wat mij betreft.
Kan je die 4e man ook weer aan het werk zetten, nu doet hij niks anders dan kijken of de coaches niet 1mm uit hun vakje komen.
Zet hem achter een computer waarop meerdere camera's zijn aangesloten zodat hij gelijk kan zien of er wat aan de hand is.
Door middel van een headset staat hij in contact met de scheidsrechter en kan zo binnen 5 seconden zien of er wat aan de hand is.
Bij buitenspel gaat het wat lastiger en zal je moeten blijven vertrouwen op grensrechters tenzij daar ook een techniek voor kan komen.
pi_58780544
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 13:51 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Idd, maar alles is echt niet meer leuk. Dan kunnen we net zo zeer robots laten voetballen

Vandaar dat ik liever niets technologie heb (oortjes niet meegeteld).
pi_58780577
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 13:59 schreef pinow het volgende:

[..]

Idd, maar alles is echt niet meer leuk. Dan kunnen we net zo zeer robots laten voetballen

Vandaar dat ik liever niets technologie heb (oortjes niet meegeteld).
Hoezo robots laten voetballen? Het zijn toch gewoon de spelers die op het veld staan, er moet alleen een controle komen zodat arbitrale blunders niet meer voorkomen, dat heeft niks met voetballende robots te maken.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 14:01:58 #181
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_58780584
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 13:42 schreef pinow het volgende:

quote:
Op donderdag 17 januari 2008 09:57 schreef pfaf het volgende:
Stpan, zoals gewoon ben ik het weer helemaal met je eens.

Het meest achterlijke argument blijf ik echter vinden: ' Die foute beslissigingen horen erbij, geven charme aan het spel, want waar moet ik anders maandagochtend bij de koffieautomaat over praten?" © Van Hanegem
eeuuhh: Die mooie actie van de El Ahmadi misschien, of die geweldige redding van Velthuizen? Als we eindelijk de 20e eeuw ingaan met voetbal kan de nabeschouwing en -bespreking ook eens over wat anders gaan dan arbitrale fouten.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 14:03:51 #182
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_58780613
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 14:01 schreef pfaf het volgende:

[..]

[..]

Maar jij hebt geen verstand van voetbal, je bent fan van een Serie B-club.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 14:05:20 #183
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_58780646
Overigens begint de angst van een paar bobo's voor techniek nu wel erg redicule vormen aan te nemen. Als zelfs de scheidsrechters voor zijn, wie in hemelsnaam is de FIFA dan om tegen te zijn. De FIFA is er voor de voetballers en fans, niet andersom.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 14:06:52 #184
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_58780676
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 13:55 schreef VoreG het volgende:

[..]

Kan je die 4e man ook weer aan het werk zetten, nu doet hij niks anders dan kijken of de coaches niet 1mm uit hun vakje komen.
Zet hem achter een computer waarop meerdere camera's zijn aangesloten zodat hij gelijk kan zien of er wat aan de hand is.
Door middel van een headset staat hij in contact met de scheidsrechter en kan zo binnen 5 seconden zien of er wat aan de hand is.
Bij buitenspel gaat het wat lastiger en zal je moeten blijven vertrouwen op grensrechters tenzij daar ook een techniek voor kan komen.
Grensrechters kunnen dus ook vervangen worden door camera's. Maar goed, dan zal dus voortaan iedere aanval worden uitgespeeld, om daarna te beoordelen of alles wel in orde was. Schiet toch niet op?

Voetbal kan al ruim 150 jaar geweldig zonder camera's, waarom moeten ze zonodig ingevoerd worden?
pi_58780678
Voetballers maken ook fouten. Maar ze worden getraind om zo goed mogelijk te presteren.

De opleiding voor scheidsrechters moét wel verbeterd worden.
Nu blijven het toch een beetje hobbyisten en dát kan idd niet in een miljoenenbusiness als voetbal.

Scheidsrechters maken deel uit van het spelletje.
pi_58780735
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 14:06 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Grensrechters kunnen dus ook vervangen worden door camera's. Maar goed, dan zal dus voortaan iedere aanval worden uitgespeeld, om daarna te beoordelen of alles wel in orde was. Schiet toch niet op?

Voetbal kan al ruim 150 jaar geweldig zonder camera's, waarom moeten ze zonodig ingevoerd worden?
Zullen we dan ook weer terug naar de varkensblaas, daarmee kon je namelijk ook prima voetballen!

En je hoeft de aanval niet uit te spelen als je gewoon die beelden gelijk kan zien, dan kan er binnen 3-5 seconden besloten worden tot affluiten, net iets langer dan de grensrechter nu.

Het gaat echter ook om onterechte penalties, rode kaarten na een schwalbe van Figo etc.
pi_58780746
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 14:06 schreef pinow het volgende:
Voetballers maken ook fouten. Maar ze worden getraind om zo goed mogelijk te presteren.

De opleiding voor scheidsrechters moét wel verbeterd worden.
Nu blijven het toch een beetje hobbyisten en dát kan idd niet in een miljoenenbusiness als voetbal.

Ze staan er om de wedstrijd te controleren inderdaad, als dat beter gaat dmv technische hulpmiddelen, waarom zou je dat gaan verbieden?
  dinsdag 20 mei 2008 @ 14:13:10 #188
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_58780792
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 14:09 schreef VoreG het volgende:

[..]

Zullen we dan ook weer terug naar de varkensblaas, daarmee kon je namelijk ook prima voetballen!

En je hoeft de aanval niet uit te spelen als je gewoon die beelden gelijk kan zien, dan kan er binnen 3-5 seconden besloten worden tot affluiten, net iets langer dan de grensrechter nu.

Het gaat echter ook om onterechte penalties, rode kaarten na een schwalbe van Figo etc.
Dus gewoon alles? Alles achteraf beoordelen aan de hand van camerabeelden?

Leuk.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 14:14:12 #189
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_58780812
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 14:06 schreef pinow het volgende:

Ben ik het niet mee eens. Wat nu?
pi_58780823
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 14:13 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Dus gewoon alles? Alles achteraf beoordelen aan de hand van camerabeelden?

Leuk.
Niet achteraf. Tijdens de wedstrijd, daarvoor is die 4e man. Die heeft de beelden voor zich en kan daarop net zo snel als de scheidsrechter reageren, maar vanuit een beter standpunt.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 14:15:57 #191
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_58780836
Op het moment dat er camerabeelden aan te pas komen, is voetbal niet langer een spelletje meer.
pi_58780859
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 14:15 schreef M0NTANA het volgende:
Op het moment dat er camerabeelden aan te pas komen, is voetbal niet langer een spelletje meer.
Het is dan ook geen spelletje, maar een topsport waar behalve gigantische sportieve belangen ook gigantische geldbedragen aanhangen.

Op amateurniveau is het een spelletje
  dinsdag 20 mei 2008 @ 14:18:25 #193
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_58780889
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 14:15 schreef M0NTANA het volgende:
Wat een arbitraire constatering. Was dat volgens jou niet zo toen de scheidsrechters koptelefoons kregen? Of voetbalclubs vennootschappen werden?

Ik vind dat voetbal geen spelletje meer is sinds de terugspeelbal verboden is....
  dinsdag 20 mei 2008 @ 14:18:58 #194
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_58780900
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 14:14 schreef VoreG het volgende:

[..]

Niet achteraf. Tijdens de wedstrijd, daarvoor is die 4e man. Die heeft de beelden voor zich en kan daarop net zo snel als de scheidsrechter reageren, maar vanuit een beter standpunt.
Dus zowel de scheidsrechter als de vierde man kunnen beslissen of het spel door mag gaan? En wat nou als de scheidsrechter iets onterecht affluit, moet de vierde man het dan overrulen? Of mag de scheidsrechter helemaal geen beslissing meer nemen, is het alleen nog maar de boodschapper van de vierde man?
  dinsdag 20 mei 2008 @ 14:22:40 #195
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_58780967
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 14:18 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Dus zowel de scheidsrechter als de vierde man kunnen beslissen of het spel door mag gaan? En wat nou als de scheidsrechter iets onterecht affluit, moet de vierde man het dan overrulen? Of mag de scheidsrechter helemaal geen beslissing meer nemen, is het alleen nog maar de boodschapper van de vierde man?
Wat vind je van het tennis-systeem, waar iedere speler een x-aantal keren onjuist mag appealen op de scheidsrechter? Al zal hier de coach of aanvoerder zoiets mogen.
pi_58780982
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 14:18 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

tot op zekere hoogte, de mening van de scheidsrechter gaat altijd voor, maar als hij op het punt staat om rood te geven voor een vermeende elleboog kan de vierde man inspringen en aangeven dat het geen elleboog was.
Een penalty of vrije trap, de scheidsrechter denkt er binnen, maar op de beelden is te zien dat de overtreding buiten de 16 was etc etc.

Dat is geen charme van de sport meer, dat is het verzieken van voetbal.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 14:25:19 #197
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_58781015
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 14:17 schreef VoreG het volgende:

[..]

Het is dan ook geen spelletje, maar een topsport waar behalve gigantische sportieve belangen ook gigantische geldbedragen aanhangen.

Op amateurniveau is het een spelletje
Onzin, voetbal is en blijft een spelletje. De grote invloeden van het geld moeten er toch niet voor gaan zorgen dat het spelletje verandert?
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 14:18 schreef pfaf het volgende:

[..]

Wat een arbitraire constatering. Was dat volgens jou niet zo toen de scheidsrechters koptelefoons kregen? Of voetbalclubs vennootschappen werden?

Ik vind dat voetbal geen spelletje meer is sinds de terugspeelbal verboden is....
Persoonlijk ben ik tegen iedere verandering aan iets dat al perfect is, ik was ten tijde van het afschaffen van de terugspeelbal ook serieus tegen. Waarom zou je iets aan de voetballerij veranderen, terwijl het al 150 jaar geweldig gaat?
pi_58781059
Laten we buitenspel ook maar weer afschaffen, Montana. Krijgen we al die leuke balletjesafwachters. Leuk man!
  dinsdag 20 mei 2008 @ 14:28:28 #199
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_58781062
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 14:22 schreef pfaf het volgende:

[..]

Wat vind je van het tennis-systeem, waar iedere speler een x-aantal keren onjuist mag appealen op de scheidsrechter? Al zal hier de coach of aanvoerder zoiets mogen.
Kut-systeem, gewoon lekker helemaal geen beelden, chips of dergelijken.
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 14:23 schreef VoreG het volgende:

[..]

tot op zekere hoogte, de mening van de scheidsrechter gaat altijd voor, maar als hij op het punt staat om rood te geven voor een vermeende elleboog kan de vierde man inspringen en aangeven dat het geen elleboog was.
Een penalty of vrije trap, de scheidsrechter denkt er binnen, maar op de beelden is te zien dat de overtreding buiten de 16 was etc etc.

Dat is geen charme van de sport meer, dat is het verzieken van voetbal.
Dat schiet toch niet op, scheidsrechter fluit ten onrechte af en voorkomt zodoende een mogelijk doelpunt, wat dan? Er zullen altijd fouten worden gemaakt, door scheidsrechter en/of vierde official, het hoort er simpelweg gewoon bij. Gewoon lekker door blijven gaan zoals we doen, fouten horen erbij!
  dinsdag 20 mei 2008 @ 14:29:25 #200
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_58781084
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 14:28 schreef BliksemSchigt het volgende:
Laten we buitenspel ook maar weer afschaffen, Montana. Krijgen we al die leuke balletjesafwachters. Leuk man!
Zoals het nu is, en al vele jaren qua spelregels, gewoon zo houden!

DIngen die in het verleden zijn veranderd niet ineens gaan afschaffen, maar gewoon stoppen met het vernieuwen van de spelregels. Het gaat prima zo, veranderingen zijn helemaal nergens voor nodig.
pi_58781112
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 14:14 schreef pfaf het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens. Wat nu?
Nu helemaal niks
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 14:25 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Onzin, voetbal is en blijft een spelletje. De grote invloeden van het geld moeten er toch niet voor gaan zorgen dat het spelletje verandert?
Tuurlijk hoeft het helemaal niet te veranderen, voetbal moet z'n eigenheid behouden.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 14:34:24 #202
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_58781167
Je bent wel de ultieme conservatief M0NTANA. Elke verandering is per definitie slecht. Ik vind dit een beangstigende en belkemmende gedachtegang. Je zegt dat voetbal al 150 jaar perfect is, maar je weet hopelijk dat de regels in die tijd nogal eens veranderd zijn? Hoe kan iets wat perfect is veranderen? Contradictio in terminis...
  dinsdag 20 mei 2008 @ 14:37:37 #203
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_58781224
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 14:34 schreef pfaf het volgende:
Je bent wel de ultieme conservatief M0NTANA. Elke verandering is per definitie slecht. Ik vind dit een beangstigende en belkemmende gedachtegang. Je zegt dat voetbal al 150 jaar perfect is, maar je weet hopelijk dat de regels in die tijd nogal eens veranderd zijn? Hoe kan iets wat perfect is veranderen? Contradictio in terminis...
Natuurlijk moeten we niet terug naar 150 jaar geleden, maar zijn er op dit moment nou echt veranderingen nodig? Moeten we het spelletje niet gewoon houden zoals het nu is? Voetbal breekt records na records qua bezoekersaantallen, kijkcijfers en televisiegelden, waarom dan per se willen veranderen?
pi_58781330
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 14:37 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Natuurlijk moeten we niet terug naar 150 jaar geleden, maar zijn er op dit moment nou echt veranderingen nodig? Moeten we het spelletje niet gewoon houden zoals het nu is? Voetbal breekt records na records qua bezoekersaantallen, kijkcijfers en televisiegelden, waarom dan per se willen veranderen?
Stilstand is achteruitgang
  dinsdag 20 mei 2008 @ 14:44:50 #205
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_58781345
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 14:37 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Natuurlijk moeten we niet terug naar 150 jaar geleden, maar zijn er nou echt veranderingen nodig. Moeten we het spelletje niet gewoon houden zoals het nu is, voetbal breekt records na records qua bezoekersaantallen, kijkcijfers en televisiegelden, waarom dan per se willen veranderen?
Ik wil niet per se veranderen, maar als ergens mindere punten of hiaten in de regels aan de orde komen, kan best onderzocht worden of er geen beter alternatief is. Laten we alstublieft niet veranderingen tegenhouden omdat het veranderingen zijn, daar hebben we dit kabinet wel voor.
Ik vind een camera bij de cornervlaggen voor discutabele doelpunten een prima idee. De charme van een verloren WK of CLfinale vanwege een onterecht afgekeurd of goedgekeurd doelpunt zie ik niet. Regels zijn er om nageleefd te worden. Ik denk dat als ze 150 terug in Engeland de mogelijkheden hadden gehad om te controleren of een doelpunt correct is, ze dit ook wel benut hadden.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 14:46:49 #206
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_58781377
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 14:44 schreef VoreG het volgende:

[..]

Stilstand is achteruitgang
Niet mee eens, ook als we nooit meer wat aan het voetbal veranderen, zullen de bezoekersaantallen, kijkcijfers en televisiegelden blijven groeien. Voetbal schreeuwt niet om veranderingen, het is helemaal niet nodig.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 14:51:23 #207
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_58781462
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 14:44 schreef pfaf het volgende:

[..]

Ik wil niet per se veranderen, maar als ergens mindere punten of hiaten in de regels aan de orde komen, kan best onderzocht worden of er geen beter alternatief is. Laten we alstublieft niet veranderingen tegenhouden omdat het veranderingen zijn, daar hebben we dit kabinet wel voor.
Veranderingen die niet nodig zijn, hoeven wat mij betreft ook niet doorgevoerd te worden.
quote:
Ik vind een camera bij de cornervlaggen voor discutabele doelpunten een prima idee. De charme van een verloren WK of CLfinale vanwege een onterecht afgekeurd of goedgekeurd doelpunt zie ik niet. Regels zijn er om nageleefd te worden. Ik denk dat als ze 150 terug in Engeland de mogelijkheden hadden gehad om te controleren of een doelpunt correct is, ze dit ook wel benut hadden.
Het is wat mij betreft alles of niets, niet een klein beetje. En aangezien alles niet haalbaar is, dan dus niets.
pi_58781469
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 14:28 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Kut-systeem, gewoon lekker helemaal geen beelden, chips of dergelijken.
Misschien zou je trouwens toch maar eens een tenniswedstrijd moeten kijken . Het vertraagt amper, de beelden zijn hartstikke duidelijk, het publiek vindt het fantastisch en spannend, er is achteraf geen gezeur over een bal wel of niet uit, omdat het duidelijk is. Volgens mij is er niemand meer tegen in het tennis.

Bij het voetbal hoeft het ook absoluut niet bij alles en om elke scheet gekeken worden wat er precies is. Maar een 4de official zou bij ballen over de doellijn echt wel binnen 10 seconden moeten kunnen zien of die bal over de lijn was. Bij American Football gebeurd precies hetzelfde bij een touchdown.

Het is allang geen spelletje meer, er gaan miljarden in om. Alleen morgenavond al staan er 22 man op het veld ter waarde van 300 miljoen euro. De belangen zijn echt enorm. Als je een spelletje voetbal wil zien, moet je lekker naar AFC 5 - Huizen 4 gaan kijken.
pi_58781523
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 14:46 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Niet mee eens, ook als we nooit meer wat aan het voetbal veranderen, zullen de bezoekersaantallen, kijkcijfers en televisiegelden blijven groeien. Voetbal schreeuwt niet om veranderingen, het is helemaal niet nodig.
Dus dit moet kunnen in een 'spelletje'

Daar moet je niks aan veranderen, dit hoort er nou eenmaal bij terwijl je het heel simpel kan verhelpen.
pi_58781559
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 14:51 schreef M0NTANA het volgende:

[..]
Het is wat mij betreft alles of niets, niet een klein beetje. En aangezien alles niet haalbaar is, dan dus niets.
$
Wat een onzin, waarom zou je niet voor een deel de technologie al kunnen toepassen?
  dinsdag 20 mei 2008 @ 14:56:21 #211
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_58781562
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 14:51 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Misschien zou je trouwens toch maar eens een tenniswedstrijd moeten kijken . Het vertraagt amper, de beelden zijn hartstikke duidelijk, het publiek vindt het fantastisch en spannend, er is achteraf geen gezeur over een bal wel of niet uit, omdat het duidelijk is. Volgens mij is er niemand meer tegen in het tennis.

Bij het voetbal hoeft het ook absoluut niet bij alles en om elke scheet gekeken worden wat er precies is. Maar een 4de official zou bij ballen over de doellijn echt wel binnen 10 seconden moeten kunnen zien of die bal over de lijn was. Bij American Football gebeurd precies hetzelfde bij een touchdown.

Het is allang geen spelletje meer, er gaan miljarden in om. Alleen morgenavond al staan er 22 man op het veld ter waarde van 300 miljoen euro. De belangen zijn echt enorm. Als je een spelletje voetbal wil zien, moet je lekker naar AFC 5 - Huizen 4 gaan kijken.
Maar waar komt de grens te liggen? Twijfelachtige buitenspelsituaties komen vele malen meer voor dan ballen net wel of niet over de doellijn, moeten we dan dus altijd maar door laten spelen om achteraf aan de hand van camerabeelden te beoordelen of het een geldig doelpunt was? Hetzelfde geldt voor schwalbes, altijd maar camerabeelden gebruiken bij het beoordelen hiervan?
pi_58781637
Elektronische hulpmiddelen, eerlijke sport. Het zou eens tijd worden in het voetbal.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 15:01:17 #213
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_58781650
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 14:54 schreef VoreG het volgende:

[..]

Dus dit moet kunnen in een 'spelletje'

Daar moet je niks aan veranderen, dit hoort er nou eenmaal bij terwijl je het heel simpel kan verhelpen.
Hoort erbij, net als het doelpunt van Geoff Hurst in 1966.

Er zullen altijd fouten gemaakt worden, ze worden wellicht minder, maar uitsluiten kan niet. Fouten horen erbij.
pi_58781763
quote:

[..]

Dat vind ik dus een non-argument.
Het geld kwam er omwille van het spelletje, niet omgekeerd.
pi_58781850
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 15:07 schreef pinow het volgende:

[..]

Dat vind ik dus een non-argument.
Het geld kwam er omwille van het spelletje, niet omgekeerd.
Het begon als een spelletje, lang lang laaang gelee, daarna kreeg het geld er steeds meer grip op en het maakt het voetbal geen spelletje meer, maar topsport. Waarbij winnen/prijzen/en ook geld voorop staan.
Je kan iets waarin miljarden omgaan geen spelletje meer noemen.
pi_58782043
Lubos Michel morgen weer de scheidsrechter, dus snel van stal halen die camera's
pi_58782112
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 15:15 schreef VoreG het volgende:

[..]

Het begon als een spelletje, lang lang laaang gelee, daarna kreeg het geld er steeds meer grip op en het maakt het voetbal geen spelletje meer, maar topsport. Waarbij winnen/prijzen/en ook geld voorop staan.
Je kan iets waarin miljarden omgaan geen spelletje meer noemen.
Ok, dan noem jij het geen spelletje, maar business ofzo, care

Waar kijk jij het liefste naar? Een origineel spelletje of een afgeleide business?

Daar komt de discussie op neer imo.
pi_58782565
quote:
Het is allang geen spelletje meer, er gaan miljarden in om.
Dat is het probleem van degenen die miljarden stoppen in een spelletje. Niemand heeft ze ooit een foutloze arbitrage beloofd, kennelijk was dat geen belemmering om er zakelijk in te stappen, prima, maar dan ook niet zeuren.

Ik ben voor zo goed mogelijke arbitrage, vanwege het spel zelf, en dat is net zo goed van mij als van de heer Abramovich. Het lijkt mij echter technisch nog lastig uitvoerbaar. Als je het doet, moet je het ook goed doen. Een cameraatje op de doellijn zetten en dan alsnog de foute beslissing nemen kan echt niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')