quote:Op woensdag 14 februari 2007 23:03 schreef bersenka het volgende:
ziet er mooier uit?
quote:antwoorden aub en geen speculaties.
quote:Op woensdag 14 februari 2007 23:05 schreef Repeat het volgende:
omdat asfalt pauper is en klinkers mooi staan in bv een oude stad.
quote:Op woensdag 14 februari 2007 23:04 schreef SpecialK het volgende:
Als een klinker stuk is kan je 'em gewoon vervangen. Als je een lap asfalt moet fixen ben je meer geld kwijt.
Het is een complot! Mensen gaan zich dan dit soort dingen afvragen waardoor ze geen tijd meer hebben om zich druk te gaan maken over belangrijke zaken.quote:Op woensdag 14 februari 2007 23:00 schreef LoveHenk het volgende:
heir is hele straat met klinkers bestraat ipv asflat. tis een semi drukke winkel straa\t
welke redenen heeft de staat of gemeente of weet ik wie, om die straat met klinkers ipv goedkope asfalt te bestraaten?
antwoorden aub en geen speculaties.
Oh dus die stratenmakers doen niet alsof ze slecht straten kunnen maken?quote:Op woensdag 14 februari 2007 23:22 schreef Croga het volgende:
(en dan liefst zo oneven mogelijk....)
quote:Op woensdag 14 februari 2007 23:50 schreef TheDenialTwist het volgende:
Klinkers kan je kopen
Ga je mond spoelen jijquote:Op donderdag 15 februari 2007 00:42 schreef MrSleep het volgende:
Dan kunnen ze gemakkelijk wat klinkers verwijderen of er vervolgens een mooie drempel voor terug te plaatsen
Asfalt is duurder om aan te leggen, maar verg veel minder onderhoud dan klinkers. Als je naar het totaalplaatje kijkt, is asfalt vaak goedkoper dan klinkers. Zeker in een (sermi-)drukke straat, omdat klinkers sneller verzakken.quote:Op donderdag 15 februari 2007 01:47 schreef Strychnine het volgende:
Lijkt mij dat het met geld te maken heeft.
Ik moest lachenquote:Op woensdag 14 februari 2007 23:50 schreef TheDenialTwist het volgende:
Klinkers kan je kopen
Puur estetisch hoor, zoals jij het noemt. Kosten voor klinkers zijn veel hoger en leidingen en 'lichte' riolering liggen onder de stoeptegels in het algemeen..quote:Op donderdag 15 februari 2007 09:22 schreef Metro2005 het volgende:
het fietst in elk geval flink KUT op die grafklinkerweggetjes. Beter leggen ze asfalt neer .
klinkers verzakken ook snel (alhoewel asfalt gaat scheuren).
Ik denk dat het toch het kostenplaatje is en ivm bereikbaarheid van leidingen ed. (en natuurlijk estetisch , klinkers staan mooier in een oud stadje)
Deels traditie, deels extra isolatie denk ik.quote:Op donderdag 15 februari 2007 19:35 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Waarom zijn eigenlijk muren van huizen nog van baksteen? Kunnen toch ook in beton gegoten worden?
Nou... In Italie gebruiken ze meer beton dan je denktquote:Op donderdag 15 februari 2007 19:43 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Deels traditie, deels extra isolatie denk ik.
In warme landen zie je het veel minder dus ik denk dat het toch wel belangrijke isolatie is.
Elk huis is immers ook nog van gewapend beton gemaakt met daaromheen pas de bakstenen.
bah, op asfalt kun je skateboarden op die troep niet meer, bij ons ligt ook zo;n aids kruispunt met dat aidsgrei.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 10:46 schreef Keltie het volgende:
Is een oplossing ook goed?
Streetprint
[afbeelding]
Gemakken van asfalt, uiterlijk van straatstenen.
Skateboarden doe je maar lekker ergens anders. ophoeren van de straat.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 12:27 schreef luciferist het volgende:
[..]
bah, op asfalt kun je skateboarden op die troep niet meer, bij ons ligt ook zo;n aids kruispunt met dat aidsgrei.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |