luizenpoep..nog nooit gegeten maar ik ben wel nieuwsgierigquote:Op woensdag 14 februari 2007 14:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb de honing van de pa van een vriend van me, die is heel stevig en niet vloeibaar, maar heel fijn van kristalstructuur.
Het is honing van de bloemen in de omgeving van zijn korven.
Je hebt ook trouwens honing die geen bloemenhoning is, maar zg Boshoning. Dat gaat als volgt, op bomen zitten bladluizen die sap van de boom aftappen. Die houden de eiwitten binnen maar scheiden de suikers die door de boom (met bladgroen) gevormt zijn weer uit. Dit verzamelen de bijen en dan krijg je de donkere vloeibare honing.
Je eet dan eigenlijk luizenpoep
Mwoah, jij hebt vast wel eens rode smarties gegeten.quote:Op woensdag 14 februari 2007 14:46 schreef PushyGurl het volgende:
[..]
luizenpoep..nog nooit gegeten maar ik ben wel nieuwsgierig
Bedankt Pietverdriet, honing zal nooit meer hetzelfde zijnquote:Op woensdag 14 februari 2007 14:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Conclusie: Je eet dan eigenlijk luizenpoep
Er is een kleine kans dat het gevaarlijk is, idd, en geld alleen voor rauwe honing, niet voor honing die (bv in de bereiding van het gerecht) verhit is.quote:Op woensdag 14 februari 2007 15:09 schreef JamesBrowny het volgende:
Babies mogen trouwens geen honing, kunnen ze heel ziek van worden(botulisme?geloof ik)
Zout water gorgelen werkt beter.quote:Op woensdag 14 februari 2007 15:14 schreef JamesBrowny het volgende:
Honing is goed tegen keelpijn omdat het stroperig is, net als hoestdrankjes.
Nee.quote:Op woensdag 14 februari 2007 15:17 schreef Private_Part_Sir het volgende:
Ik gebruik al een tijd Honing in alles om van mijn suiker verslaving af te komen. Lekker spul hoor(zeker als extra ingredient voor het bereiden van vlees), maar ik vraag me af of het eigenlijk wel gezonder is dan suiker?
Ik heb ook een vriendin die zo redeneertquote:Op woensdag 14 februari 2007 15:17 schreef Private_Part_Sir het volgende:
Ik gebruik al een tijd Honing in alles om van mijn suiker verslaving af te komen. Lekker spul hoor(zeker als extra ingredient voor het bereiden van vlees), maar ik vraag me af of het eigenlijk wel gezonder is dan suiker?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |