abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46295561

Ik vroeg me af waar Fokkers honing allemaal voor gebruikten? Is het ook lekker op brood bijvoorbeeld?
pi_46295658
Een hap honing, honing op brood of een lel honing in de thee, daar krijg ik echt de rillingen van.

Maar een heel klein beetje in een recept trek ik nog wel. Niet teveel, want brrrr.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  Boks-Chick woensdag 14 februari 2007 @ 14:23:04 #3
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_46295949
almhoff heeft heerlijke yoghurt tegenwoordig, met honing en walnoot... heerlijk!
lolwut
pi_46296023
Ik vind honing maar vies...ik had het laats weer gekocht om het weer eens te proberen,maar ik blijf het vies vinden
pi_46296210
Ik vind het ook altijd zo raar ruiken. .
Oi!
  woensdag 14 februari 2007 @ 14:30:38 #6
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_46296212
Ik heb de honing van de pa van een vriend van me, die is heel stevig en niet vloeibaar, maar heel fijn van kristalstructuur.
Het is honing van de bloemen in de omgeving van zijn korven.

Je hebt ook trouwens honing die geen bloemenhoning is, maar zg Boshoning. Dat gaat als volgt, op bomen zitten bladluizen die sap van de boom aftappen. Die houden de eiwitten binnen maar scheiden de suikers die door de boom (met bladgroen) gevormt zijn weer uit. Dit verzamelen de bijen en dan krijg je de donkere vloeibare honing.
Je eet dan eigenlijk luizenpoep
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Boks-Chick woensdag 14 februari 2007 @ 14:39:23 #7
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_46296477
qua honing zelf heb ik thuis altijd 'Bee Easy' bijenhoning/miel van Langlese. Volgens het etiket op de achterkant is het een melange van verschillende honingsoorten. Het is een zeer zachte honing, die heerlijk is door gerechten, maar ook in de thee of op een pannenkoek.
lolwut
pi_46296737
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 14:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb de honing van de pa van een vriend van me, die is heel stevig en niet vloeibaar, maar heel fijn van kristalstructuur.
Het is honing van de bloemen in de omgeving van zijn korven.

Je hebt ook trouwens honing die geen bloemenhoning is, maar zg Boshoning. Dat gaat als volgt, op bomen zitten bladluizen die sap van de boom aftappen. Die houden de eiwitten binnen maar scheiden de suikers die door de boom (met bladgroen) gevormt zijn weer uit. Dit verzamelen de bijen en dan krijg je de donkere vloeibare honing.
Je eet dan eigenlijk luizenpoep
luizenpoep..nog nooit gegeten maar ik ben wel nieuwsgierig
pi_46296761
Heerlijk honing, vooral als t zo uit gekristalliseerd is. Helaas wordt t zo niet in de supermarkt verkocht maar moet je t eerst zelf lang laten staan.
Proteus-Eretes EJL2007: http://www.ejl2007.nl
pi_46296776
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 14:46 schreef PushyGurl het volgende:

[..]

luizenpoep..nog nooit gegeten maar ik ben wel nieuwsgierig
Mwoah, jij hebt vast wel eens rode smarties gegeten.
Oi!
pi_46296997
lekker op een bruin geroosterde boterham besmeerd met pindakaas en daar boven op en beetje honing
  woensdag 14 februari 2007 @ 14:55:20 #12
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_46297022
Honing
Erg mjam ik doe het vooral in de thee.. maar ook op een pannekoek bv.
Ik gebruik het ook in dressings voor het lekkere smaakje.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_46297091
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 14:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Conclusie: Je eet dan eigenlijk luizenpoep
Bedankt Pietverdriet, honing zal nooit meer hetzelfde zijn

Zelf gebruik ik veel honing. Het is een heerlijke combinatie met geitenkaas of brie. Ook walnoten zijn heerlijk met honing. Bijvoorbeeld pizza-margerita met daarop geitenkaas en honing. Of bladerdeeg-taartjes met brie, walnoten en honing. Heerlijk!!
pi_46297219
Ik vind heldere, vloeibare honing het lekkerst. Op de boterham, door de yoghurt, door de dressing, bij gekookte worteltjes en ham, witlof gecarameliseerd met honing, noem maar op.
Vooral honing van 1 soort bloesem/bloem vind ik het lekkerst, dan krijg je van die geweldige aroma's.
Bijvoorbeeld eucalyptushoning of thijmhoning.
pi_46297467
Tussen twee van die meelkoekjes.
Hmmmm, zo lekker.
Of op brood.
Babies mogen trouwens geen honing, kunnen ze heel ziek van worden(botulisme?geloof ik)
Cut brownies in squares
Godfather of sticky food
  woensdag 14 februari 2007 @ 15:10:14 #16
45206 Pietverdriet
pi_46297488
Het is overginds onzin om te zeggen dat honing gezond is, of geneeskracht heeft. Het is grotendeels suikers. De geneeskrachtige werking van honing als huismiddel wordt erg overschat en zoverre die er is ligt heel erg aan van wat voor een soort plant de honing verzameld is. Honing kan zelfst giftig zijn als het van giftige planten wordt verzameld door de bijtjes.
Honing is vooral lekker.
pi_46297616
Honing is goed tegen keelpijn omdat het stroperig is, net als hoestdrankjes.
Verder heeft het volgens mij ook wienig geneeskrachtigs.
Cut brownies in squares
Godfather of sticky food
  woensdag 14 februari 2007 @ 15:14:26 #18
45206 Pietverdriet
pi_46297626
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 15:09 schreef JamesBrowny het volgende:

Babies mogen trouwens geen honing, kunnen ze heel ziek van worden(botulisme?geloof ik)
Er is een kleine kans dat het gevaarlijk is, idd, en geld alleen voor rauwe honing, niet voor honing die (bv in de bereiding van het gerecht) verhit is.
  woensdag 14 februari 2007 @ 15:15:33 #19
45206 Pietverdriet
pi_46297652
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 15:14 schreef JamesBrowny het volgende:
Honing is goed tegen keelpijn omdat het stroperig is, net als hoestdrankjes.
Zout water gorgelen werkt beter.
pi_46297719
Bedankt voor de tip
Cut brownies in squares
Godfather of sticky food
pi_46297721
Ik gebruik al een tijd Honing in alles om van mijn suiker verslaving af te komen. Lekker spul hoor(zeker als extra ingredient voor het bereiden van vlees), maar ik vraag me af of het eigenlijk wel gezonder is dan suiker?
  woensdag 14 februari 2007 @ 15:34:44 #22
45206 Pietverdriet
pi_46298295
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 15:17 schreef Private_Part_Sir het volgende:
Ik gebruik al een tijd Honing in alles om van mijn suiker verslaving af te komen. Lekker spul hoor(zeker als extra ingredient voor het bereiden van vlees), maar ik vraag me af of het eigenlijk wel gezonder is dan suiker?
Nee.
pi_46298460
Ik heb vorige week hier bij de Aldi twee knijpflesjes honing meegenomen.
Pijnboomhoning (Heerlijk!) en acaciahoning (nnb)

Wordt vooral gebruikt over Griekse yoghurt of hangop icm gehakte noten.
Ook lekker als basis voor de honing-mosterd dressing...
Dulce de leche!
pi_46300152
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 15:17 schreef Private_Part_Sir het volgende:
Ik heb ook een vriendin die zo redeneert
"Ja, ik doe honing in m'n thee en geen suiker want dat is gezonder." Niet dus, het is net zo goed suiker.
pi_46300254
Wat ook lekker is is rauwe honing, heerlijk nog uit de graten zuigen. Mijn opa is imker, dus aan honing heb ik ,als bij hen op bezoek ga, geen tekort.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')