abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2905485
Ok dit is absoluut niet om een heftige discussie los te maken, ik ben alleen benieuwd.
Ik las in onderstaand artikel dat een hoop Black Metal bands er fascistische ideeën op na houden, zijn er hier mensen die zelf naar Black luisteren of op een andere manier hier meer vanaf weten.
Is Black metal nu een aanduiding die alleen op dit soort bands slaat of is het gewoon een metal genre waar net als in een hoop muzieksoorten ook fascistische bands tussen zitten? En wat is de omvang en sfeer binnen van deze scene?

het artikel van Antifascistische Onderzoeksgroep Kafka

NewOldSkoolHardcoreNuMetalTriphopTechnoBreakBeatPopAcidDrumnBassHiphop
pi_2905595
Mja, niet alles. Veel bands wel, maar lang niet allemaal denk ik. Sowieso blijft Black Metal vaak een dubieuze scene, maar dit artikel generaliseerd wel een beetje. Maar ach.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  woensdag 23 januari 2002 @ 00:59:13 #3
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_2905703
Ach ja, kafka....
quote:
Wie denkt dat het slechts gaat om smakeloze podiumacts, heeft het mis. Black Metal is een miljoenenindustrie en diverse bands dringen af en toe door tot de bakken in de gewone platen zaak.
Jaja, black-metal bands verkopen overal de grootste zalen helemaal uit, enorm veel airplay en de clips vliegen je om de oren...

Kom op zeg, wat een gelul.

quote:
Er zijn vanuit de Black Metalscene diverse contacten met serieuzere extreemrechtse bewegingen en organisaties. Muziek wordt daarbij als middel gebruikt om politieke propaganda te verspreiden
Dat is vrijwel met iedere "hardere" muzieksoort zo.

Tja, kafka. "Wij doen eerst en dan denken wij pas". Namen noemen, en er dan achter komen dat het helemaal niet zo is....

Om antwoord te geven op je vraag: Ja, er zijn fascistische black metal bands,en ja, dat met die moorden is allemaal echt gebeurt. Meer info hierover kan je vinden in het boek "Lords of chaos".

Nog een antwoord: Nee, niet alle black metal bands zijn fascistisch.

"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_2905948
Hoe je van bier ?
Doh..
pi_2906148
Weer zo'n voorbeeld van hoe een muziekgenre een slechte naam krijgt wegens een aantal rotte appels...Zonde...
pi_2906216
quote:
Op woensdag 23 januari 2002 01:22 schreef babyface het volgende:
Hoe je van bier ?
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  woensdag 23 januari 2002 @ 09:09:06 #7
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_2906963
quote:
Op woensdag 23 januari 2002 00:59 schreef Elegy eigenlijk alles al
Amen.

Met de huidige CD prijzen is waarschijnlijk elk muziekgenre een miljoenenindustrie

We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_2907047
Mhah welke muzieksoort kan niet fascistisch zijn?
Ik bedoel Hardcore net alsof dat niet zo is.
pi_2907646
Men vergeet wel weer, dat de meeste andere black metal bands en labels de in het artikel genoemde bands en labels (vooral berzeker records) boycotten.

tsja, het is natuurlijk altijd gemakkelijk een subcultuur aan te pakken op basis van vooroordelen en een paar rotte appels.

pi_2907730
quote:
Op woensdag 23 januari 2002 00:59 schreef Elegy het volgende:
Ach ja, kafka....
[..]
Wat is dat voor een halve zool? Gereformeerde netpriester?

Voor mij liever black metal dan zwarte kous

Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  woensdag 23 januari 2002 @ 11:18:38 #11
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_2907847
quote:
Op woensdag 23 januari 2002 11:05 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Wat is dat voor een halve zool? Gereformeerde netpriester?

Voor mij liever black metal dan zwarte kous

Zwarte netkousen

Maarre...jij weet niet wie Kafka was?

pi_2908351
quote:
Op woensdag 23 januari 2002 11:18 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Zwarte netkousen

Maarre...jij weet niet wie Kafka was?

Kamiel kafka is mijn alter-ego Franz was een beroemd schrijver. Deze kafka klinkt als geen van beiden.
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_2908355
het is i.i.d. wel erg generaliserend dat stukje, in dit stukje over de band "Zyklon" laat Kafka zich en stuk genuanceerder uit.

http://www.xs4all.nl/~afa/alert/3_5/pop.html

Het is inderdaad geen verschijnsel wat niet alleen in de Black scene voorkomt; in de Punk en Hardcore scene komt het ook voor.
om nog maar te zwijgen over sommige rasistische("zwarte")hiphop groepen.

[off-topic]
p.s. zij er ook fascistiche lounge of disco bands ?
[/off-topic]

woensdag 23 januari 2002 @ 12:28:49 #14
17266 xLenorex
Cute little dead girl
pi_2908441
Kafka is een organisatie die je niet serieus KAN nemen heb ik helaas uit ervaring gemerkt. In hun heksenjacht naar alles wat maar een beetje rechts eruiztiet zijn ze al lang uit het oog verloren waar het nou eigenlijk om draait. Ik heb zelf wel een keer met ze gemailt omdat ze ervoor gezorgd hadden dat Dies natalies niet in nederland op kon treden. Ook een band waar geruchten over rondgaan dat ze extreem rechts zouden zijn, iets wat ze zelf echter ten stelligste ontkennen en ze hebben er zelfs een rechtzaak over gewonnen. iets wat kafka allemaal niet interesseert, ze hebben letterlijk gezegd dat als iemand of iets alleen beschuldigt wordt van extreem rechtse sympathien dat voor hun genoeg is voor een heksenjacht. bewijzen e.d vinden ze niet interessant.

Natuurlijk zijn er wel fascistische bands in de black metalscene, net als in veel andere scenes. Maar dit is zeker niet representatief voor de rest van de black metalscene. Ik heb een paar jaar in die scene rondgehangen (tot ik m'n interesse verloor)en in al die tijd maar een incident meegemaakt van een paar skinheads die de hitlergroet maakten op een concert.

winst: geheim 8)
pi_2908601
quote:
Op woensdag 23 januari 2002 12:28 schreef xLenorex het volgende:
[..] Ik heb zelf wel een keer met ze gemailt omdat ze ervoor gezorgd hadden dat Dies natalies niet in nederland op kon treden. Ook een band waar geruchten over rondgaan dat ze extreem rechts zouden zijn, iets wat ze zelf echter ten stelligste ontkennen en ze hebben er zelfs een rechtzaak over gewonnen. iets wat kafka allemaal niet interesseert, ze hebben letterlijk gezegd dat als iemand of iets alleen beschuldigt wordt van extreem rechtse sympathien dat voor hun genoeg is voor een heksenjacht. bewijzen e.d vinden ze niet interessant.
[..]
Weet je dat Kafka harstikke fascistisch is? ECHT WAAR HOOR!

dus ze zouden nu een heksenjacht opzichzelf moeten ontketenen... handig

pi_2909500
Ach ik heb ook wel eens problemen thuis.
pi_2909646
Bezerker Records (Nah ja, 1 18 jarig jochie is dat, heb hem eens gezien) heeft het goed verprutst voor de rest. Maar ja, die Kafka is slechts een van de zovele Anti-Fascistische organisaties, die elkaar allemaal proberen te overtreffen, door voornamelijk metal zwart te maken. Zo heeft mijn huisforum regelmatig de Antifa over de vloer.
  woensdag 23 januari 2002 @ 20:19:43 #18
1358 Xhorder
He's back...
pi_2914380
quote:
Bezerker Records (Nah ja, 1 18 jarig jochie is dat, heb hem eens gezien) heeft het goed verprutst voor de rest.
Ach.. hij is al een paar keer gepakt voor het verspreiden van racistische flyers enzo. En er zijn al eens invallen geweest. Elk land heeft wel zo'n labeltje, stellen niks voor..
... na vijf jaar
  woensdag 23 januari 2002 @ 20:27:42 #19
17645 Soundlevel
Nu in een nieuw vel !
pi_2914459
Dit is dus echt zware onzin !!!
Een paar jaar geleden wilden ze Slayer ook al aanklagen omdat een paar jochies door de teksten van Slayer zouden zijn aangezet tot het vermoorden van iemand.

En ja, er zitten weirdo's tussen, zoals bijvoorbeeld de zanger van Deicide die een Satanskruis in z'n voorhoofd heeft laten branden (AUW), maar dat zijn weer de uitzonderingen op de regel.
Flink over-gegeneraliseerd !!

Mundus vult decipi, ergo decipiatur
pi_2914617
Een heel aantal Noorse Black metal bands kreeg begin jaren 90 inderdaad het predikaat fascistisch opgedrukt. Dit was heel kortzichtig. Ze waren wel verschrikkelijk nationalistisch ja en wilde de oude Viking Cultuur herstellen in hun land. Voor een aantal bands hoorde buitenlander haat daar ook bij ja. Ging vroeger veel naar black metal concerten en heb slecht 1 keer een puber met z'n handje in de lucht zien staan. Ga voor de gein eens naar een harcore party, dat zijn de plekken waar neo nazi's op afkomen, geen black metal feesten

Whahaaaaaaaaaaa het stukje van Kafka is echt om te huilen. Het slaat de plank echt helemaal mis. Grnishnack (Vikarnes) heeft helemaal geen fan vermoord, maar heeft een bandlid van Mayhem om zeep geholpen. Dit laat duidelijk zien dat kafka wel erg slecht geinformeerd is. Reden genoeg om de rest van het stuk totaal niet serieus te nemen.

[b] You don't need to, emerge from nothing.... you don't need to tear away... [/b]
pi_2914772
Hmm, ik ga toch een beetje advocaat van de duivel spelen... (hoor ik daar een driedubbele woordspeling? )

Het mag dan best zo zijn dat er vreselijk gegeneneraliseerd wordt in dat artikel, dat er genoeg andere muziekstromingen zijn waarin ook fascistische denkbeelden worden uitgedragen, en dat Kafka zelf ook geen geweldige organisatie is, het is wel een feit dat het gebeurt. Dat er bandleden zijn die mensen vermoord hebben is toch wel schokkend. En kennelijk is het dan heel makkelijk om van black metal en satanisme te vervallen naar rechts-extremisme. Dat vind ik best wel eng eigenlijk... zeker omdat ik de muziek zelf best kan verdragen

Gelukkig heeft het recht-extremisme geen grote groepen aanhangers (in vergelijking met andere overtuigingen) en moet alles vrij stil georganiseerd worden, vandaar dat ook het aantal excessen onder de black metal bands of hun aanhangers wel meevalt. Maar dat het verband er duidelijk is kan ik niet ontkennen...

Everything under the sun is in tune
but the sun is eclipsed by the moon
(Ik scrobbel ook audio)
  woensdag 23 januari 2002 @ 21:14:55 #22
17645 Soundlevel
Nu in een nieuw vel !
pi_2915065
quote:
Op woensdag 23 januari 2002 20:55 schreef Anton het volgende:
Maar dat het verband er duidelijk is kan ik niet ontkennen...
Ben ik wel met je eens, maar dat zegt nog nix.
Dan krijg je ook weer dat soort verhalen dat alle mensen met een haakneus en kleine oogjes crimineel zijn.
Mundus vult decipi, ergo decipiatur
  woensdag 23 januari 2002 @ 21:22:39 #23
13973 ranja
image means nothing
pi_2915217
quote:
(...) en maakte zijn Black Metal band Absurd belachelijk

En dat dit:

quote:
elter beschrijft in een interview Adolf Hitler als "A very powerful and strong caracter.
Also a master in giving speeches, also thanks to Goebles".
Tja, dat is toch ook zo? Ik bedoel, zonder het ook maar 1 letter eens te zijn met wat hij zei kun je moeilijk ontkennen dat hij meester was in het overtuigen van de mede (duitse) mens... maar das geen discussie voor muziek.
  woensdag 23 januari 2002 @ 21:35:17 #24
13973 ranja
image means nothing
pi_2915412
En als laatste dit:
quote:
Het zou echter zeker niet de eerste keer zijn dat extreemrechts
probeert via een subcultuur toegang te krijgen tot de hoofden van jonge
mensen.

Klopt, maar dat zegt toch niks? Proberen ok... er zijn meer tegenstanders dan medestanders voor zover ik weet. Je kunt van black metal vinden wat je wilt, maar ooit iemand met hakenkruis of van de kkk een bijbel zien verbranden? Of met een omgekeerd kruis getekent/getatoeeerd zien rond lopen? Nee, naar mijn beleving is een fascist iemand die met de bijbel in de hand op alles kotst wat niet arisch en 'christelijk' is, en black metal iets wat kotst op alles wat met de bijbel te maken heeft, in elk geval het 'god goed, duivel fout' deel... dat er mensen zijn die weer eigen ideeen hebben hou je altijd, concerten van Toy dolls en Dead kennedys zijn/waren ook berucht vanwege de nazi's, wat bij de DK natuurlijk leidde tot de song 'nazi punks fuck off'.
Waar het om gaat is dat naar mijn idee mensen die het Black metal leven 'serieus' nemen, nooit iets met een fascist te maken zal willen hebben....
  woensdag 23 januari 2002 @ 21:47:32 #25
12572 terabyte
ongelooflijke nerd
pi_2915580
quote:
Op woensdag 23 januari 2002 20:41 schreef ProgressiveHouseDude het volgende:
Ga voor de gein eens naar een harcore party, dat zijn de plekken waar neo nazi's op afkomen, geen black metal feesten
Idd!

Daarom ga ik (=hardcore liefhebber, niet blank) tegenwoordig niet meer naar hardcore feestjes. Tevaak op mn bek gerost. 1tje kan ik misschien wel aan, maar vooral als ze met een groep zijn kan je niks meer.

Triest eigenlijk.

Dual AMD Ahtlon XP 3000+, 1024 MB PC3100 DDR-RAM, 2x 100 GB 10.000 RPM HDD SCSI, GeForce4 Ti4600 128MB+DVI, 17" TFT, DVD+RW/R 228K 12/10/32/2,5[br][br]Vraag gratis een @ik.besta.niet.meer e-mailadres aan!!!!
  woensdag 23 januari 2002 @ 22:51:29 #26
1358 Xhorder
He's back...
pi_2916511
quote:
En ja, er zitten weirdo's tussen, zoals bijvoorbeeld de zanger van Deicide die een Satanskruis in z'n voorhoofd heeft laten branden (AUW), maar dat zijn weer de uitzonderingen op de regel.
Ja, maar die speelt Death metal, is Amerikaan, en kan je abosuluut niet serieus nemen.

Ik heb het één keer meegemaakt dat er wat skinheads bij een black-metal concert de hitlergroet deden. Dat was bij Marduk in de Baroeg in Rotterdam. Veel flyers van dat Bezerker Records ook. Volgens mij was het een groepsuitje van het label... Daarna heeft de Baroeg ook maatregelen genomen... thanks to our man rene veerkamp

... na vijf jaar
pi_2917372
quote:
Op woensdag 23 januari 2002 21:47 schreef terabyte het volgende:

Idd!

Daarom ga ik (=hardcore liefhebber, niet blank) tegenwoordig niet meer naar hardcore feestjes. Tevaak op mn bek gerost. 1tje kan ik misschien wel aan, maar vooral als ze met een groep zijn kan je niks meer.

Triest eigenlijk.

dat is idd kut

die kut nasiballen verpesten 't voor iedereen.

* Vision heeft gelukkig pas 1x ergens ECHT veel (100-150!!)skinheads gezien. (antwerpen, sportpaleis).

daar sloegen ze iedere non-blank figuur helemaal total loss.
en de security stond erbij en keek ernaar
(naja. niet dat je veel kan doen tegen een dikke 100man)

Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
  donderdag 24 januari 2002 @ 00:24:22 #28
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_2917442
zoals al gezegd is door anderen, is het een kleine groep (on)mensen die het voor de grote groep verpesten.

ik boycot sowieso fascistische black metal bands, maar je merkt ook vaakt dat een band het label "fascistisch" krijgt waar dat helemaal niet correct is. Neem nou Ancient Rites. Omdat ze Europa en hun vaderland eren in hun nummers zijn het meteen al neonazi's... wat een hypocrisy.

donderdag 24 januari 2002 @ 00:38:06 #29
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_2917614
"Wanneer de engelse media halverwege de jaren negentig ontdekken dat leden van de Death Metalband 'Morbid Angel' fascisten zijn..."

ja hoor, Trey Azagtoth and friends zijn zeker fascisten... dat is pas crap!

"Op 19 augustus 1993 wordt in Noorwegen Kristian Vikernes gearresteerd op verdenking van moord op een linkse Metalfan..."

Vikernes vermoorde Euronymous van Mayhem. Wat hebben die lui hun huiswerk goed gedaan.

"In de gevangenis verandert hij zijn naam in Varg Vikernes."

Volgens mij deed hij dat al lang voordat 'ie de bak in ging...

"Vikernes maakt met een computer in de gevangenis muziek."

Ik zou zeggen met een keyboardje.

"Burzum is een publiekelijk geaccepteerde Black Metalband die openlijk verkocht wordt in allerlei platenwinkels..."

Ja hoor, zoals de Free Record Shop en de Music Store... *frons*

"...ondanks de obscure cd-hoesjes die versierd zijn met hakenkruizen."

ja hoor, alle Burzum albums staan vol met hakenkruizen. *frons*

"Op 29 april 1993 vermoordde Jarl Flagg Nidhoegg (pseudoniem van Hendrik Möbus) samen met twee anderen een medescholier. Deze jongen was in zijn ogen te links..."

Niks te links. Er kwamen helemaal geen politieke standpunten aan te pas.

"Daarom werd hij "opgeofferd"."

Hij werd gewurgd.

"Black Metal is een miljoenenindustrie en diverse bands dringen af en toe door tot de bakken in de gewone platen zaak..."

Tja, als je Cradle of Filth tot Black Metal rekent mischien wel. Toch lekker overdreven, miljoenenindustrie...

STELLETJE EIKELS.

pi_2917700
quote:
Op woensdag 23 januari 2002 21:47 schreef terabyte het volgende:

[..]

Idd!

Triest eigenlijk.

Inderdaad...Hartstikke zonde, de muziek heeft helemaal niks met extreem-rechts of neonazisme te maken...Al die nazi-sukkels op MoH-feesten die georganiseerd zijn door Bass D, nota bene een neger! Staan springen op platen die vol zitten met hiphopsamples, ingesproken door negers...Gaat toch helemaal nergens over...Ik echt op die gasten...Ook ik heb geen zin meer om tussen die sukkels te feesten en zo worden alle echte liefhebbers eigenlijk verjaagd en gaat de scene eraan kapot...Ik kan er echt wel om janken...
  donderdag 24 januari 2002 @ 01:12:02 #31
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_2917881
Nu ben ik niet echt zo bekend in de hardcore scene, maar komt het wellicht dat er een hoop OI! invloeden zijn? Okee, niet alle OI! bands zijn fout, maar een hoop mensen die OI! luisteren schijnen er bepaalde "vreemde" ideeën op na te houden.

Wat de hardcorehousescene (euh, zeg ik het nu goed?) daar weet ik helemaal niets van af. (niet echt mijn muziekstijl) Wat ik er wel vaak van hoor, en nu dus lees, is dat er toch wel een aantal/hoop figuren rondlopen met bepaalde onfrisse politieke ideeën. Voor neo's is het natuurlijk makkelijk, in de gabberscene (en haal ik nu niet weer twee dingen door elkaar?) is het hebben van een kaal hoofd niet echt een probleem.

Back to het zwarte metaal:
Veel black-metal bands houden als grote waarde (naast het satanisme, whaterver that may be) hun viking achtergrond, wat helemaal geen gek idee is, gezien hun historie. In combinatie met het satanisme wordt het christendom aangegeven als grote vernietiger van hun oude heidense cultuur, wat resulteert in de welbekende grafschendingen en kerkverbrandingen.
Dit "chauvinisme" leidde soms tot nationalisme en rassenhaat. Immers, ook de immigranten vernietigden hun cultuur en ondermijnde het pure arische/vikingbloed. Dit geldt/gold echter niet voor heel veel black metal bands.

Helaas kan kafka dat onderscheid niet maken. Overgeneralisatie blijkt toch altijd maar weer een makkelijke drogreden te zijn.

In hun kruistocht tegen fascisme vertonen ze zelf nog behoorlijk wat fascistoïde trekjes: Tegen alles wat anders is/denkt dan zijzelf, tegen alles wat trots is op zijn of haar culturele historie, het willen verbieden van optredens en bands... Gaat er al bij iemand een belletje rinkelen? Hoe bedoel je totalitair? Ik bepaal zelf wat ik luister, lees of bekijk. Er is absoluut niemand die dat voor mij gaat beslissen.

[Dit bericht is gewijzigd door Elegy op 24-01-2002 01:20]

"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_2921789
quote:
Op donderdag 24 januari 2002 00:38 schreef Summoner het volgende:
"Wanneer de engelse media halverwege de jaren negentig ontdekken dat leden van de Death Metalband 'Morbid Angel' fascisten zijn..."

"Op 19 augustus 1993 wordt in Noorwegen Kristian Vikernes gearresteerd op verdenking van moord op een linkse Metalfan..."

Vikernes vermoorde Euronymous van Mayhem. Wat hebben die lui hun huiswerk goed gedaan.

"Burzum is een publiekelijk geaccepteerde Black Metalband die openlijk verkocht wordt in allerlei platenwinkels..."

"Op 29 april 1993 vermoordde Jarl Flagg Nidhoegg (pseudoniem van Hendrik Möbus) samen met twee anderen een medescholier. Deze jongen was in zijn ogen te links..."

Hij werd gewurgd.

"Black Metal is een miljoenenindustrie en diverse bands dringen af en toe door tot de bakken in de gewone platen zaak..."

Tja, als je Cradle of Filth tot Black Metal rekent mischien wel. Toch lekker overdreven, miljoenenindustrie...

STELLETJE EIKELS.

Bedankt Summoner, je gaat in detail in op wat ik al zei: het stuk slaat helemaal nergens op. Kafka heeft z'n huiswerk niet gedaan.
[b] You don't need to, emerge from nothing.... you don't need to tear away... [/b]
  donderdag 24 januari 2002 @ 15:21:10 #33
12969 Magic666
Never forgive, Never forget!
pi_2922678
quote:

Hij werd gewurgd.

STELLETJE EIKELS.

Je haalt de woorden uit mijn mond! Dat stukje slaat kant noch wal! Wat een sukkels!

Tis zeker komkommertijd voor Kafka?

Idd een stelletje EIKELS!

Open the door Jehovah you whore, I am the servant of who rules this world!
pi_2923326
het is een vrij oud artikel, ik ga overigens ff en mailtje naar hun sturen denk ik, met een linkje naar deze topic, kijken of ze een reactie geven, dan wordt het allemaal nog interessanter.
pi_2966628
zoals belooft, de reactie van kafka:

Hallo Barenski,

Dank voor de tip. Leuke discussie, veel genuanceerde meningen. Ook al
zullen een aantal posters het er niet mee eens zijn, dit is nu juist de
bedoeling van ons artikel: Discussie van BM-fans over de (kleine)
extreem-rechtse scene binnen hun stroming. Dank voor je bijdrage.

Groeten,

Willem Hart/Kafka

At 20:11 25-01-2002 +0000, you wrote:
Hallo Kafka,

Ik kwam op jullie site een nieuwsbrief tegen over BlackMetal naar
aanleiding hiervan heb ik een topic geopend op het Fok! Forum. Er zijn
veel reacties op gekomen, misschien is het voor jullie interessant om ze
te lezen en eventueel te reageren.

met vriendelijke groet,

Barenski

pi_2970296
Wat een flauw mailtje zeg. Heeft dus helemaal niks zinnigs te zeggen die kerel. Hij gaat helemaal niet in op het feit dat er van het stuk niks deugt.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 januari 2002 @ 08:41:08 #37
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_2971291
quote:
Op dinsdag 29 januari 2002 00:51 schreef ProgressiveHouseDude het volgende:
Wat een flauw mailtje zeg. Heeft dus helemaal niks zinnigs te zeggen die kerel. Hij gaat helemaal niet in op het feit dat er van het stuk niks deugt.
ach hij geeft al toe dat het slechts een kleine stroming is, terwijl als je dat artikel leest je zou denken dat heel de black metal bestaat uit fascistische shit.
Kortom, hij geeft toe dat ze het wel 's wat overdrijven.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  zondag 10 november 2002 @ 11:15:04 #38
39654 Heosphoros
Den Gristen Gruizer
pi_6722115
quote:

[

*kick*

Nu denken al die n00bs dat ie blackmetal op een keyboard maakt!

www.sinistrum.tk
pi_6722200
quote:
-knip-

STELLETJE EIKELS.

Indd ja! Als je naar die commerciele kutbands als COF en consorten gaat kijken kom je wel tot zo'n oordeel jah...
  zondag 10 november 2002 @ 13:31:36 #40
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_6723338
quote:
Op zondag 10 november 2002 11:30 schreef FouteMensenStaff het volgende:

[..]

Indd ja! Als je naar die commerciele kutbands als COF en consorten gaat kijken kom je wel tot zo'n oordeel jah...

Laatste 4 cd's (incl live pruts) is allemaal pruts/half nieuw werk. Werk daarvoor was echt niet zo commercieel
  zondag 10 november 2002 @ 21:47:21 #41
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_6730377
quote:
Op woensdag 23 januari 2002 00:59 schreef Elegy het volgende:
[..]

Dat is vrijwel met iedere "hardere" muzieksoort zo.

Onzin zo, ik moet de eerste nazistische techno/tekno/drum&bass collectieven/djs/producers nog tegenkomen...
[b]@RemiLehmann[/b]
  zondag 10 november 2002 @ 21:56:37 #42
33549 Thomasumo
User 33549 reporting for
pi_6730588
Om met Raymster te spreken: Met ieder schip komen wel een paar ratten mee

De Kafka is echt de meest domme stichting ooit. Ze vergeten dat ze met hun zwart wit generalistische benadering, juist doen waar ze zo tegen zijn : iedereen over een kam scheren.

I am SO omniscient that if there were to be two omnisciences, I'd be both!
  dinsdag 12 november 2002 @ 11:02:38 #43
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_6754117
quote:
Op zondag 10 november 2002 21:47 schreef reem het volgende:

[..]

Onzin zo, ik moet de eerste nazistische techno/tekno/drum&bass collectieven/djs/producers nog tegenkomen...

Hmz, je hebt wel gelijk daar. Ik doelde eigenlijk op harde gitaar geweld groepen en de gabberstroming. Stom van mij
pi_6754812
wat een geetter zeg! dit slaat echt helemaal nergens op!! sommige bands koppelen dat idd aan elkaar maar in feite heeft het geen fuck met elkaar te maken!!!!!!!
Wii nr: 6970 8782 3230 1449
  dinsdag 12 november 2002 @ 11:46:43 #45
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_6754867
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 11:43 schreef metalheadBOC het volgende:
wat een geetter zeg! dit slaat echt helemaal nergens op!! sommige bands koppelen dat idd aan elkaar maar in feite heeft het geen fuck met elkaar te maken!!!!!!!
Je moest eens weten wat er over neo-folk collectieven allemaal wel niet wordt gezegd

Trouwens, da's toch een quote van Accept, jouw sig?

pi_6755361
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 11:46 schreef Elegy het volgende:

[..]

Je moest eens weten wat er over neo-folk collectieven allemaal wel niet wordt gezegd

dat is geen quote van accept! is van Hammerfall

mensen die lopen te mekkeren dat blackmetal en racisme/facisme samen gaan weten niet waarover ze het hebben!!!

pi_6755373
Fascistisch: weeknie
Conservatief: Zeer zeker!
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_6755425
quote:
Op donderdag 24 januari 2002 15:21 schreef Magic666 het volgende:

[..]

Je haalt de woorden uit mijn mond! Dat stukje slaat kant noch wal! Wat een sukkels!

Tis zeker komkommertijd voor Kafka?

Idd een stelletje EIKELS!

Je verwoord alles hier ik ben het helemaal met je eens!!! stelletje knuppels!!!

als ze nix zinnigs te melden hebben gewoon hun bek dicht houden!

kom laten we ze allemaal collectief plat meelen!!!! wraak actie we offeren ze! tijdens de offering zullen we ze in hun kont ontmaagden en hun ingewanden gaan eten... !!! stel zieke gasten!!

dinsdag 12 november 2002 @ 12:35:30 #49
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_6755682
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 12:16 schreef metalheadBOC het volgende:

[..]

dat is geen quote van accept! is van Hammerfall

mensen die lopen te mekkeren dat blackmetal en racisme/facisme samen gaan weten niet waarover ze het hebben!!!

Ohja, Hammerfall idd. Ooit eens op een shirt zien staan
pi_6758440
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 12:35 schreef Elegy het volgende:

[..]

Ohja, Hammerfall idd. Ooit eens op een shirt zien staan

[offtopic mode] Hammerfall regeert [/offtopic mode]
pi_6760402
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 11:46 schreef Elegy het volgende:

what the fukk?! maak ik nazi muziek? nooit geweten
  dinsdag 12 november 2002 @ 16:56:02 #52
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_6761105
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 16:21 schreef markam het volgende:

[..]

what the fukk?! maak ik nazi muziek? nooit geweten

Nou, dat zou ik niet weten. Maak jij neo-folk dan? koel!

Maar wat er allemaal wel niet gezegd wordt over DI6, Der Blutharsch, Allerseelen, Blood Axis en Backworld...

pi_6761131
De topman van Ikea is ook een (neo?) "nazi", en daar zegt niemand wat van.. ach.
"sja, als je ZO ongeduldig bent houdt 't een beetje op natuurlijk..." - post van 'Danny' die waarschijnlijk zelf ook vaak na ruim 2 maanden pas antwoord krijgt.
  dinsdag 12 november 2002 @ 17:01:57 #54
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_6761186
Is dat echt zo? Heb je ergens een bron daarvan wellicht?
pi_6761234
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 17:01 schreef Elegy het volgende:
Is dat echt zo? Heb je ergens een bron daarvan wellicht?
Een tijd terug stond iets in de krant (de Volkskrant) over de verdeling van het ikea concern en daar werd het in genoemd. Die eigenaar is al in de 80 en stond al geruime tijd bekend om zijn extreem rechtse opvattingen. Als je meer wilt weten is dit misschien een eigen topic waard (Anders is het zo offtopic...)
"sja, als je ZO ongeduldig bent houdt 't een beetje op natuurlijk..." - post van 'Danny' die waarschijnlijk zelf ook vaak na ruim 2 maanden pas antwoord krijgt.
pi_6761272
Ja! Kafka heeft altijd gelijk!

Wisten jullie dat de Porno-industrie eigenlijk ook fascistisch is?
Met Ron Jeremy als nieuwe hitler!

dinsdag 12 november 2002 @ 17:29:38 #57
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_6761637
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 17:07 schreef Ron_Jeremy het volgende:
Ja! Kafka heeft altijd gelijk!

Wisten jullie dat de Porno-industrie eigenlijk ook fascistisch is?
Met Ron Jeremy als nieuwe hitler!

En gaat Rocco Siffredi dan de speeches verzorgen?
pi_6774142
dat hele gedoe met wel niet nazi binnen de muziekindustrie begint best irri te worden! iedereen loopt er over te mekkeren! als je het niet aan kan horen luister dan gewoon niet!!!!

niet dat ik zelf een nazi ben ofzo maar ik luister wel bands al Burzum en Mayhem gewoon omdat het goede muziek is... wat verder hun politieke standpunten zijn interesseert mij gewoon niet...

pi_6774638
maar om even op de hoofdvraag terug tekomen: Ja we zijn allemaal fascistisch. Alle buitenlanders moeten het land uit, Hitler was onze held en alles wat niet Arisch is moet dood.

oh ja en we zijn allemaal kortzichtig en natuurlijk ontzettend EVIL

pi_6775698
quote:
Op woensdag 23 januari 2002 12:19 schreef Barenski het volgende:
hom nog maar te zwijgen over sommige rasistische("zwarte")hiphop groepen.
Welke?
Krekker is de bom!
pi_6775798
quote:
Op zondag 10 november 2002 21:47 schreef reem het volgende:

[..]

dj. adolf?
[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
pi_6778884
Er is ook een Dj Nazi.
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
  woensdag 13 november 2002 @ 15:11:32 #63
24054 search64
Avec le grande
pi_6779413
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 17:05 schreef ED2 het volgende:

[..]

Een tijd terug stond iets in de krant (de Volkskrant) over de verdeling van het ikea concern en daar werd het in genoemd. Die eigenaar is al in de 80 en stond al geruime tijd bekend om zijn extreem rechtse opvattingen. Als je meer wilt weten is dit misschien een eigen topic waard (Anders is het zo offtopic...)

Ik weet niet hoor maar nazi en extreem rechts is niet hetzelfde.....
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  woensdag 13 november 2002 @ 15:32:18 #64
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_6780012
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 17:05 schreef ED2 het volgende:

[..]

Ik maak er wel een nieuwe topic van, politiek ofzo
pi_6780365
Jammer dat muziek misbruikt wordt voor een politiek doel.... en jammer dat daarna in 1 artikel het hele black-metal genre afgedaan wordt als facistisch.
Free people own guns! Slaves do not!
  zaterdag 16 november 2002 @ 01:54:17 #66
17836 Krocht
Humanity is a failure
pi_6831819
Sorry maar ik vindt die stichting die dat allemaal controleert erg eng, het Big Brother gevoel komt erg dichtbij. Maar zoals gezegd is komen in alle extreme vormen van muziek ook extreme uitingen naar voren.

Maar inderdaad het komt voor in black metal en nog duizenden andere muziekstromingen, ik heb trouwens country nog niet gehoord, luister maar eens naar een paar bands in die stroming. Misschien wilt KAFKA daar eens een onderzoek naar doen, als ze niets beters te doen hebben.

Voor de duidelijkheid, ik hou niet van dat soort teksten, ik bepaal zelf wel wie ik aardig vindt.

En kijk eens in je eigen tent Barenski, of komen die kaalkoppen daar niet meer?

If life is sweet - then I'm diabetic, The future looks rosy - I just went colourblind.
  zaterdag 16 november 2002 @ 04:59:47 #67
17836 Krocht
Humanity is a failure
pi_6832512
Kan KAFKA zich naast het bestrijden van het fascisme zich ook niet bezig gaan houden met het bestrijden van het geloof? Het geloof kost elk jaar meer slachtoffers dan die zielige aanhangers van extreem rechts.
If life is sweet - then I'm diabetic, The future looks rosy - I just went colourblind.
  zaterdag 16 november 2002 @ 05:06:07 #68
5096 defender
The CUB is back!Time to spam
pi_6832518
In diverse muziek genres zijn bands met extreme teksten.
Er is zelfs een country band die fascistische teksten zingt. Het is zelfs haast grappig, een vrolijk blij muziekje eronder. Als je de teksten goed luistert denk je er ineens heel anders over.

Dus het is zeker niet zo dat alle Black Metal zo is. Zeker niet. Maar het is wel heel makkelijk om metal met zulke dingen te verbinden. Metal is alleen voor wazige rare extreme types toch ?

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.
pi_6833515
quote:
Op woensdag 13 november 2002 12:05 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Welke?

Public Enemy is ooit aangeklaagd wegens anti-semitisme.
  donderdag 12 december 2002 @ 00:52:00 #70
17836 Krocht
Humanity is a failure
pi_7283969
quote:
Op woensdag 23 januari 2002 20:27 schreef Soundlevel het volgende:
Dit is dus echt zware onzin !!!
Een paar jaar geleden wilden ze Slayer ook al aanklagen omdat een paar jochies door de teksten van Slayer zouden zijn aangezet tot het vermoorden van iemand.

Wat heet het branden van een satanskruis met deze discussie te maken? Als die man dat wilt en dat wilde ie anders had ie het niet gedaan, dan zie ik er geen probleem in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')