quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 20:30 schreef Rewimo het volgende:Hm, als je ziet hoe het rookverbod op stations genegeerd wordt zie ik het somber in
![]()
Dan denk ik dat het bij de horeca toch echt wel anders moet... Volgens mij denken rokers al gauw: Ach kom, dat ene sigaretje... maar helaas doet de rest dan al snel mee. 't Zijn namelijk heel sociale mensen, die rokers
![]()
na deze ga ook weer ontopic met dieeten, maar hier moet ik toch even op reageren.
ikzelf als roker vind dat die rookzones op een verkeerde plek geplaatst zijn. negen van de 10 keer ligt het buiten de overkapping (waar dus al gewoon gerookt mag worden) of staan ze voor de ingang. vooral die bij de ingangen stoor ik me aan, ik wil best rekening houden met anderen, geen probleem (we hebben hier zelfs een kamer waar alleen maar gerookt mag worden, de rest van het huis is rookvrij, en dat komt ook alleen maar omdat mijn schoonouders vinden dat ik niet op het balkon hoor te staan, maar hun zijn dan ook wel zelf ex-rokers) maar waarom plaatsen mensen die palen dan op de meest onmogelijke plekken, voor de ingang zorgt het voor een nog grotere rookwalm dan als iemand het sigaretje op de grond gooit en hem uit trapt. en buiten de overkapping heeft zo wie zo geen nut omdat het daar al toegestaan is om te roken.
op de meeste plekken ga ik altijd bij de rookpaal in de buurt staan (ok ik hou niet rekening met de armlengte afstand, maar ik sta wel tussen de rokers en als er een niet roker naast me komt staan ga ik iets verderop staan) maar op plekken waar de rookpaal op een onlogische plek zit (bijvoorbeeld station rotterdam alexander) rook ik niet bij die rookpaal. maar dan nog ga ik niet bij iemand in de buurt staan, en probeer zoveel mogelijk de mensen te ontwijken.
en zelfs bij een volgende meet waar ik misschien wel bij zal zijn zal ik ook rekening houden met de mensen die niet roken. voor mij is het geen probleem om even buiten te staan, ook al heb ik zelf liever de afgesloten plek om binnen te roken (al is het een klein kamertje. iets wat heel goed werkt, want door de kleine ruimte (meestal 1 bij 1) rookt de roker zijn sigaret op en gaat daarna weer aan het tafeltje zitten en de anderen hebben er zo goed als geen last van). maar dat was mijn hele mening over het roken als roker
![]()
en nu maar weer ontopic hiervoor moet ik eigenlijk in een ander topic zijn maar ik wou wel graag mijn mening hierover geven
o ja verdere discussie hierover kan natuurlijk ook via PM, dat scheelt weer voor de dieters
[ Bericht 1% gewijzigd door gothic-blackie op 13-02-2007 21:40:26 ]
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie