@ Neo
Vandaag de hele dag bezig geweest met het opzetten van mijn nieuwe bed.
Gisteren en eergisteren was het down-day.
Voel me wel vandaag beter maar er zijn dagen dan is zelfs het kleinste een opgave. Uit bed stappen kan hier al zorgen voor tegenstand. Vandaag ging wel redelijk maar het ging nog steeds met moeite. Vanaf de laatste manie ging het met moeite. En dan bedoel ik met moeite dat ik echt kop en schouders eronder moet zetten om overeind te blijven staan. Kan klinken als aanstellen maar het is me soms te veel allemaal, en nu ik dit schrijf ziet het ook uit als aanstellen maar ik weet gewoon dat het niet vanzelf gaat. Als het positief denken al moeite kost dan gaat de hele energie weg. Als het denken naar het negatieve gaat en als de energie naar het negatieve gaat dan is het fut-loos.
Concrete stappen zijn sowieso 2007 stabiel doorkomen zonder manie, manisch worden wil zeggen depressief worden. Ik verlangde naar manisch zijn altijd vanaf 2000 maar nu wil ik het met man en macht voorkomen omdat het toch staat voor een depressie daarna.
Word ik deze lente en zomer niet manisch en word ik dus ook niet depressief in de herfst van 2007 dan kan ik gaan bouwen.
Anti depressiva nog steeds mee gekapt en stemmings-stabilisator nog even mee verder gaan omdat het even teveel is om alles tegelijk te doen. Eerst maar eens een maand of 2 kunnen lachen zonder manisch te zijn
![]()
Laatste keer dat ik een dag heb gelachen is lang geleden, ondanks dat ik hier zo vrolijk kan overkomen. Ik laat mijn depressieve kant af en toe zien misschien maar niet helemaal, ook in het real-life leven laat ik het niet zo snel zien.
Alsnog een redelijk lang bericht
![]()
Maar ik hou vol. Zoals ik gisteren zei. " Als ik besef dat het niet slechter kan, dan kan het alleen maar beter"
![]()
Een voorbeeld van een fout beeld dat ik kan schetsen. Ik kan 100 smileys neerzetten met
100 positieve smiley's en ondertussen zit ik bloed-serieus te typen. Heb ook vaak het idee dat mensen een fout beeld hebben van mij, niet alleen de mensen die mij zien als dorpsgek die vreemde berichten schrijft maar ook de mensen die mij zien als vrolijk persoon of als zo'n persoon.
Op internet is het moeilijk om een waar beeld van jezelf te laten zien. Mensen kunnen een oordeel vellen over hoe je bent hier, maar het kan een volledige plank mis geslagen zijn.
[ Bericht 7% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 13-02-2007 20:42:04 ]