abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 februari 2007 @ 10:25:04 #51
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_46289229
Plassterk denk ik
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_46289708
Vrij eensgezind...Ik denk ook Plassterk. Wel een interessante man, maar absoluut geen politicus volgens mij. Volgens mij loopt hij in een no time erg hard weg...
pi_46289723
Het is Plasterk met 1 s

En die gaat echt niet zomaar weg.
pi_46289740
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 10:44 schreef EchtGaaf het volgende:
Vrij eensgezind...
Beetje voorspelbaar en op niks gebaseerd.
pi_46289999
Geen, ik voorspel dat alle minsters het vier jaar gaan volhouden .....burn me !
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
pi_46290016
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 10:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Beetje voorspelbaar en op niks gebaseerd.
Het topic vraagt ook om een gok te doen....Een gok is meestal maar op weinig gebaseerd

Niettemin vind ik het wel gewaagd met die Plassterk, en Aboutaleb zal wel flink balen dat hij het niet is geworden....
  woensdag 14 februari 2007 @ 10:58:50 #57
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_46290070
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 10:45 schreef SCH het volgende:
Het is Plasterk met 1 s

En die gaat echt niet zomaar weg.
Ik hoop het niet, lijkt me een erg geschikte man op Onderwijs .
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_46290075
denk plasterk.
Blijkbaar is hij overtuigd (lees: hardnekkig) atheist (ken hem verder niet)

Opzich niets mis mee, ben ik zelf ook, maar lijkt me niet handig als je samen moet werken met 2 chrislelelijke partijen. Denk dat hij nog een keer op z'n muil gaat met biologie op de lagere school of met christelijke scholen ofzo.

Eigenlijk wel jammer, zit er een keer een overtuigde atheist in de zaal is de rest zwaar gelovig...
  woensdag 14 februari 2007 @ 11:02:40 #59
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_46290166
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 10:58 schreef SwiffMeister het volgende:
denk plasterk.
Blijkbaar is hij overtuigd (lees: hardnekkig) atheist (ken hem verder niet)

Opzich niets mis mee, ben ik zelf ook, maar lijkt me niet handig als je samen moet werken met 2 chrislelelijke partijen.
Zijn levensovertuiging gaat echt geen problemen opleveren. Pas als hij een voorstel doet tot het afschaffen van het bijzonder onderwijs. Plasterk is echt wel zo slim om in te schatten dat dat politieke zelfmoord is.
  woensdag 14 februari 2007 @ 11:05:37 #60
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_46290227
Ik denk Van Middelkoop. Die komt bij defensie vast voor morele dilemma's te staan, waarna hij onverwacht snel zal besluiten om op te stappen, daarbij zijn eigen geweten zuiverend.
pi_46290303
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 10:58 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik hoop het niet, lijkt me een erg geschikte man op Onderwijs .
Lijkt mij bijzonder ongeschikt........Hij past om te beginnen niet echt in dit kabinet met deze mensen.....Lijkt mij een geweldige ruziezoekende risicofactor.......

Hij is ene volbloed wetenschapper, ik zie hem geen onderhanlingen voeren rondt onderwerpen als havo, vmbo...Volgens mij raakt hij zo gefrustreerd en binnne de kortste keren zielsongelukkig.........
pi_46290341
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 11:05 schreef Pool het volgende:
Ik denk Van Middelkoop. Die komt bij defensie vast voor morele dilemma's te staan, waarna hij onverwacht snel zal besluiten om op te stappen, daarbij zijn eigen geweten zuiverend.
Nee hoor. Hij is een doorgewinterde politicus die precies weet wat ie wil.....Volgens mij een ijzersterke bestuurder die iedereen zal overtuigen...
pi_46290347
Hirsch Ballin. Gewoon vanwege z'n portefeuille.
pi_46290362
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 11:09 schreef Puzzelaar het volgende:
Hirsch Ballin. Gewoon vanwege z'n portefeuille.
Lijken in de kast bedoel je
pi_46290374
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 11:08 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Lijkt mij bijzonder ongeschikt........Hij past om te beginnen niet echt in dit kabinet met deze mensen.....Lijkt mij een geweldige ruziezoekende risicofactor.......

Hij is ene volbloed wetenschapper, ik zie hem geen onderhanlingen voeren rondt onderwerpen als havo, vmbo...Volgens mij raakt hij zo gefrustreerd en binnne de kortste keren zielsongelukkig.........
Plasterk heeft de Pechtold-factor.
pi_46290401
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 11:10 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee. Er zal vast wel weer wat mis gaan met een TBS'er het komende jaar.
  † In Memoriam † woensdag 14 februari 2007 @ 11:13:49 #67
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46290452
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_46290463
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 11:11 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Nee. Er zal vast wel weer wat mis gaan met een TBS'er het komende jaar.
Ja, en dat was dit jaar niet het geval dan? Meneer zit er gewoon nog steeds. Het is toch geen nieuwe fenomeen, dus waarom verwachten dat ie daarom dit jaar aftreedt?

Overigens zijn er naar de aanleiding commissie Visser extra maatregelen genomen, met de verwachting dat er minder TBS-ers de benen zullen nemen......
  woensdag 14 februari 2007 @ 11:14:50 #69
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_46290480
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 11:10 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Hirsch Ballin is al eens eerder afgetreden als minister van Justitie, door de IRT-affaire.
pi_46290488
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 11:13 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Speculeer hier op de eerste kabinetscrisis

Verder denk ik Bos.
Als er iemand niet opstaat dasn is Bos hetwel....Die zal net zo lang draaien dat ie steeds wegkomt...
pi_46290512
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 11:14 schreef freako het volgende:

[..]

Hirsch Ballin is al eens eerder afgetreden als minister van Justitie, door de IRT-affaire.
Ja, dat klopt ja....Bijzonder is dat hij op deze post is teruggekomen.....Vind je dat ook?
pi_46290540
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 11:10 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Plasterk heeft de Pechtold-factor.
Nee vind ik niet.....Plassterk heeft iets te melden, Pechtold had/heeft niets te melden........
  † In Memoriam † woensdag 14 februari 2007 @ 11:17:32 #73
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46290553
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 11:15 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Als er iemand niet opstaat dasn is Bos hetwel....Die zal net zo lang draaien dat ie steeds wegkomt...
Guusje ter Horst en Aboutaleb wegens strafbladen en dubieuze schemerpraktijken dan maar. Al denk ik dat Bos ook een goede dramaqueen is.
pi_46290562
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 11:15 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

En je kunt er vanuit gaan dat als Bos opstapt, het kabinet valt. Alleen Bos die opstapt, gaat neit gebeuren denk ik.
pi_46290610
Ik zeg Camiel , die moet ineens aan het werk, en dat is hij niet gewend in Brussel
| ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^|
| who gives a fuck-truck | '|""";.., ___.
|_... _ ... _11:11__ = = = | = _|__|..., ]
"(@ )'(@ )" " " " * | (@ )(@ )* * * * * (@ )
  woensdag 14 februari 2007 @ 11:22:44 #76
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_46290709
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 11:09 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee hoor. Hij is een doorgewinterde politicus die precies weet wat ie wil.....Volgens mij een ijzersterke bestuurder die iedereen zal overtuigen...
Dat betwijfel ik ook niet. Ik ben alleen bang dat het iemand is, die niet goed tussen twee kwaden kan kiezen. Iets dat toch elke kabinetsperiode wel een keer voorkomt bij defensie.
pi_46290839
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 11:22 schreef Pool het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik ook niet. Ik ben alleen bang dat het iemand is, die niet goed tussen twee kwaden kan kiezen. Iets dat toch elke kabinetsperiode wel een keer voorkomt bij defensie.
Ja, idd wel een departemant met vele duivelse dillema's , daar heb je wel gelijk in......Maar ik denk dat hij het beter gaat doen als Kamp...Ik sla Van Middelkoop veel hoger aan....
pi_46290899
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 11:17 schreef Wombcat het volgende:

[..]

En je kunt er vanuit gaan dat als Bos opstapt, het kabinet valt. Alleen Bos die opstapt, gaat neit gebeuren denk ik.
Idd. Als een vice premier opstaat dan moet er wel iets aan de hand zijn.........Ik geloof dat Bos wel een geslepen politicus is die zich overal wel weet uit te redden.....
pi_46290949
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 11:17 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Guusje ter Horst en Aboutaleb wegens strafbladen en dubieuze schemerpraktijken dan maar.
Ja? Waarom denk je dat zij een controversieel verleden hebben?
quote:
Al denk ik dat Bos ook een goede dramaqueen is.
Drama is leuk voor een journalitiek Nederland......Smullen toch?
pi_46291072
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 11:17 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Pechtold had/heeft niets te melden........
... zeggen we achteraf.

Van te voren kon je dat niet weten. Toen kende je Pechtold alleen als burgemeester van Wageningen, die kritiek had op de algemene legitimatieplicht.
pi_46291261
Aboutaleb!
Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
pi_46291265
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 11:29 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Idd. Als een vice premier opstaat dan moet er wel iets aan de hand zijn.........
bij balkenende weet je dat ook niet ... daar lijken wel vaker de normale politieke regels wat anders te gelden..
daar is ale ens een vice-premier ten val gebracht, zonder zelfs dat zijn eigen partij daaraan consequenties verbond.

Overigens zou ik ook wel benieuwd zijn wat de nederlandse pers zou doen als deze kennis ervan zouden krijgen ervan dat bv een minister als Rouvoet een buitenechtelijke affaire zou hebben ...
Tot nu toe heeft de nederlandse pers nog nooit de durf gehad over zulke persoonlijke zaken te berichten, zelfs niet wanneer het heel openlijk gebeurde en zelfs niet wanneer het ging om mogelijk politiek gevoelige banden (zoals een minister die een fractiewoordvoerder van zijn eigen beleidsterrein tussen de lakens had)
pi_46291308
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 11:42 schreef Ludger het volgende:
Aboutaleb!
Is geen minister
pi_46291335
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 11:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Is geen minister
Nee, staats, nou en? Ik zie vooraf geen mislukkelingen, ben wel benieuwd of Donner zich kan vinden op SZ.
Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
pi_46291403
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 11:42 schreef KroJo het volgende:

[..]

bij balkenende weet je dat ook niet ... daar lijken wel vaker de normale politieke regels wat anders te gelden..
daar is ale ens een vice-premier ten val gebracht, zonder zelfs dat zijn eigen partij daaraan consequenties verbond.

Overigens zou ik ook wel benieuwd zijn wat de nederlandse pers zou doen als deze kennis ervan zouden krijgen ervan dat bv een minister als Rouvoet een buitenechtelijke affaire zou hebben ...
Tot nu toe heeft de nederlandse pers nog nooit de durf gehad over zulke persoonlijke zaken te berichten, zelfs niet wanneer het heel openlijk gebeurde en zelfs niet wanneer het ging om mogelijk politiek gevoelige banden (zoals een minister die een fractiewoordvoerder van zijn eigen beleidsterrein tussen de lakens had)
Als Rouvoet zou vreemdgaan is het dag CU met de volgende verkiezingen 2 zetels naar de SGP, 2 naar het CDA en CU komt dan op 2 ofzo

Welke minister had een fractiewoordvoerder tussen de lakens?
pi_46291451
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 11:35 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

... zeggen we achteraf.
dat klopt.....die man die teert puur op flair. Vind hem inhoudelijk zwak te noemen.....
quote:
Van te voren kon je dat niet weten.
Maar achteraf kijk je een koe altijd in haar reet....
quote:
Toen kende je Pechtold alleen als burgemeester van Wageningen, die kritiek had op de algemene legitimatieplicht.
Ik denk dat D66 hem een beetje wilde doen laten lijken op het kanon Hans Wijers...destijds...
pi_46291756
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 11:05 schreef Pool het volgende:
Zou goed kunnen inderdaad. Er zullen de komende jaren nog wel wat martelincidenten boven water komen en dan is het of keihard ingrijpen of opstappen voor hem.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_46294253
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 11:08 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Plasterk is op Lowlands als spreker geweest. In hetzelfe jaar als Lubbers geloof ik. Hij kan erg goed spreken, heeft een duidelijke visie, maar is iemand die redeneert vanuit argumenten en bewijzen. Van der Hoeven vond ID wel interrissant van Cees Dekker had er mooi over verteld, daar wordt je toch ook niet vorlijk van?
Hij past idd niet echt bij deze mensen, maar dat doe Bos expres. Anders wordt het helemaal een grijze bende. Plasterk kan goed tegengas geven op de beperkende ideen van CU en CDA.
Ter Horst zal ook wel eens voor een conflict zorgen. Aangezien ze omschreven wordt als iemand die doorpakt en niet altijd even subtiel. Daadkracht, daar zit iedereen toch op te wachten.
CDA heeft de hele partij en fractie top in het kabinet gezet. PvdA vooral mensen die iets verder weg stonden en over het algemeen een andere manier van denken hebben. Kan leuk worden.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_46294340
Dat vind ik wel 'n goede zet van de PvdA ja, dat moet gezegd worden.
pi_46296339
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 08:40 schreef LangeTabbetje het volgende:
Plasterk. Het blijft een hardnekkig misverstand dat een goede (?) collumnist ook een goed minister/politicus is.
Hardnekkig misverstand? Het wordt over het algemeen beaamd, ofzo?
pi_46296554
Ik zie Verhagen (buitenlandse zaken) en Koenders (ontwikkelingssamenwerking) nog wel botsen gedurende de komende kabinetsperiode. Beide heren zijn het bepaald niet altijd eens geweest over het beleid in bijvoorbeeld Irak en Afghanistan. Aangezien de departementen duidelijke raakvlakken hebben, zou dit best onenigheid op kunnen leveren.
Of dit ook op een kabinetscrisis uitdraait... dat hangt af van ego's van de personen, partijbelangen en het crisismanagement van de minister-president.
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
pi_46296887
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 14:41 schreef ijsbrekertje het volgende:
het crisismanagement van de minister-president.
Of het gebrek eraan
pi_46296990
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 14:50 schreef knnth het volgende:

[..]

Of het gebrek eraan
Hij zou toch moeten leren, ooit?
pi_46297381
Ik hoop het. Niet mijn partij, niet mijn persoon, maar stabiliteit zou erg welkom zijn.
pi_46297581
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 15:06 schreef knnth het volgende:
Ik hoop het. Niet mijn partij, niet mijn persoon, maar stabiliteit zou erg welkom zijn.
Hetzelfde inderdaad.
  woensdag 14 februari 2007 @ 15:24:33 #96
168996 steekbal
Dwars door het midden
pi_46297954
Pasterk gaat bewijzen dat god niet bestaat, CU heft zichzelf op. Wg meerderheid.
Ik weet alles, en dat wat ik niet weet vermoed ik
  † In Memoriam † woensdag 14 februari 2007 @ 15:25:37 #97
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46297991
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 15:24 schreef steekbal het volgende:
Pasterk gaat bewijzen dat god niet bestaat, CU heft zichzelf op. Wg meerderheid.
Dat is wel een goeie, kijken wat die met godsdienst gaat doen.
pi_46299197
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 15:06 schreef knnth het volgende:
Het zou heel mooi zijn als Balkenende op dit terrein heeft bijgeleerd. Ik mag hopen dat hij nu sneller als de brandweer ingrijpt bij smeulende binnenbrandjes in het kabinet en niet pas gaat blussen als de vlammen uit het dak slaan.

In elk geval is zijn statuur, als man met regeerervaring, nu anders dan de afgelopen jaren. Hij is ook wel gegroeid in zijn rol vind ik. Hij heeft nu een nieuwe (laatste) kans gekregen om zijn brekebeen-imago wat op te poetsen.
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
  woensdag 14 februari 2007 @ 16:13:33 #99
168996 steekbal
Dwars door het midden
pi_46299630
Dat zal we lukken, Donner en Verhagen houden z'n handje vast, en Bos en Rouvoet zijn veel te blij dat ze minister zijn.
Ik weet alles, en dat wat ik niet weet vermoed ik
  woensdag 14 februari 2007 @ 16:19:18 #100
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_46299810
Van der Hoeven vs. Plasterk. Ik vraag mijzelf hierbij meteen af hoe Plasterk een post heeft kunnen accepteren, kennelijk was het pluche prettiger dan de weerzin tegen van der Hoeven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')