abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46268544
Gisteren was er z'on programma op Veronica over de top10 vechtsporten, leek me wel leuk enzo (ik doe zelf aan freefight). Er klopte alleen geen ene reet van , op 3 Muay Thai , 2 Karate en op 1 shoalin Kung Fu . Wie heeft deze lijst gemaakt ? Vast z'on nerd die de hele dag bruce lee , jet li enzo. in het veronica archief kijkt . Het is igg.: 3 Muay Thai, 2 Braziliaans Jijutsu en op 1 Freefight/MMA.

Klacht: Nerds
Noodles
pi_46268672
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_46268684
Maar zo'n top 10 is subjectief, dus het slaat nergens op. Of kijken ze naar welke sport de meeste mensen doen en naar kijken?
  Boks-Chick dinsdag 13 februari 2007 @ 19:30:49 #4
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_46268995
ben het met je eens, helemaal omdat ze voor het gemak even vergaten dat de vechtsport boksen al bestaat vanaf 800 vóór BC! En dan staat dat niet eens genoemd!

Nee wel een paar van die slappe aftrekselvechtsporten van het echte werk
lolwut
pi_46269084
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:23 schreef Sapstengel het volgende:
Maar zo'n top 10 is subjectief, dus het slaat nergens op. Of kijken ze naar welke sport de meeste mensen doen en naar kijken?
Maar het moet wel een beetje kloppen, ik zie nergens een Kung fu gozer in k1, PRIDE of UFC (dat zijn grote vechtsport toernooien, voor mensen die het niet weten)
Noodles
pi_46269191
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:20 schreef ikhouvannoodles het volgende:
. Het is igg.: 3 Muay Thai, 2 Braziliaans Jijutsu en op 1 Freefight/MMA.
Dat is ook niet helemaal waar.
Freefight staat iig niet op 1.
Zet er een goede Muay Thai of kickbox gast tegenover en laatst genoemde maakt toch een grotere kans om te winnen.
  Moderator dinsdag 13 februari 2007 @ 19:35:48 #7
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_46269213
quote:
ik doe zelf aan freefight

Da's geen vechtsport, maar gewoon veredeld straatvechten
F.K.A. SuperwormJim
pi_46269246
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:35 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

maak hem nou niet boos
Op dinsdag 22 september 2009 19:25 schreef Adelante het volgende:
Met jou als KLB vriend hebben we geen vijanden meer nodig nee :')
pi_46269738
Denk je nou echt dat shaolin monnikken mee gaan doen aan K-1 of Pride of UFC?
Op straat maken ze iedere willekeurige freefighter helemaal af man
pi_46270225
hmmm, k dacht persoonlijk dat dingen als jin-jun-kwan hapkido (verplichte kost bij de koreaanse politie) en die ene vechtstijl van het israelische leger veel beter waren.

maar elke vechtstijl is afhankelijk van de tegenstander, zo is een straatgevecht heel anders dan een tournooi gevecht, waar vechtsporten gebruikt worden. een straatgevecht volgt geen regels en draait zowiezo om het zo snel mogelijk uitschakelen van een tegenstander, en vaak ondoordacht slaan/schoppen uit onverwachte hoeken (met name als iemand aangeschoten/dronken is)
kan je nog heel lang over door gaan allemaal, maar elke stijl heeft zijn sterktes en zwaktes, en als het niet effectief zou zijn was het ook niet zolang door ontwikkeld.
doe zelf taekwondo btw (al 1,5 jaar)
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:56 schreef postmortum het volgende:
krav manga
dat was idd die ik zocht van t israelische leger
The fact that Faith moves mountains is wonderful
but whose mountains does it move and for what reason is more important....
pi_46270248
krav manga
pi_46270334
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:56 schreef postmortum het volgende:
krav manga
pi_46270549
Braziliaans jiujitsu... "oh kom jongens we gaan met zn allen rollen op een mat". .

Ninjutsu, dát is een echte vechtsport. OFtewijl: de vaardigheid van de ninja.

Doe het alweer 19 jaar met plezier, en hak gemiddelde hakbar-familie de grond in als ze vervelend doen.

[/opschep modus]
Kutkloon.
pi_46270598
ik doe aan chinees wegrennen , zo nu heb ik jullie allemaal gepwnd
pi_46270852
Freefight/MMA

Zo'n Shaolin Kung Fu gast klapt er zo 5 tegelijk neer.
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
pi_46270956
In het Amerikaanse leger wordt trouwens heel veel MMA geleerd (MMA is het zelfde als freefight alleen andere naam). Het goeie aan MMA of Muay Thai/ kickboksen is niet alleen de no-nonsens technieken maar er wordt ook heel veel gespart. Dan ga je trijdens de training echt een potje knokken met je tegenstander. Na een paar maanden kan je echt wel een tegen een stootje als je onverwachts geklapt wordt. Je staat dan gelijk weer op om je tegenstander terug te klappen.
Noodles
pi_46270990
Hoe meer mensen het doen, hoe groter de kans is dat je tegenstander op straat ook bekend is met jouw stijl, dus hoe minder effectief het wordt. Oftewel...zorg dat je stijl niet bekend is...
pi_46270998
wat heb je aan veachtsporten als er iemand met een ak-47 voor je staat?
pi_46271098
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 20:11 schreef postmortum het volgende:
na een tijdje trigger happy te zijn geweest is het leeg en moet jij snel hem neermeppen voordat ie kan herladen
pi_46271144
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 20:10 schreef ikhouvannoodles het volgende:
In het Amerikaanse leger wordt trouwens heel veel MMA geleerd (MMA is het zelfde als freefight alleen andere naam). Het goeie aan MMA of Muay Thai/ kickboksen is niet alleen de no-nonsens technieken maar er wordt ook heel veel gespart. Dan ga je trijdens de training echt een potje knokken met je tegenstander. Na een paar maanden kan je echt wel een tegen een stootje als je onverwachts geklapt wordt. Je staat dan gelijk weer op om je tegenstander terug te klappen.
En jij denkt dat ze dat bij Kung Fu niet doen
pi_46271163
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 20:13 schreef DropjesLover het volgende:

[..]

na een tijdje trigger happy te zijn geweest is het leeg en moet jij snel hem neermeppen voordat ie kan herladen
als ik dan met een taser aankom?
pi_46271369
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 20:14 schreef postmortum het volgende:

[..]

als ik dan met een taser aankom?
trap met voorste voet van binnen naar buiten zijn/haar hand met taser weg, gevolgd door bijv een 2e trap. vergelijkbaar met mesaanvallen, een taser
pi_46271449
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 20:19 schreef DropjesLover het volgende:

[..]

trap met voorste voet van binnen naar buiten zijn/haar hand met taser weg, gevolgd door bijv een 2e trap. vergelijkbaar met mesaanvallen, een taser
niet als ik hem aaklik
  dinsdag 13 februari 2007 @ 20:56:58 #24
128069 RenzoBrad
Niet meer actief
pi_46273288
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 20:01 schreef BiMeWet het volgende:
Braziliaans jiujitsu... "oh kom jongens we gaan met zn allen rollen op een mat". .

Doe het alweer 19 jaar met plezier, en hak gemiddelde hakbar-familie de grond in als ze vervelend doen.

[/opschep modus]
Idd opschepmodus. Voor wat betreft Braziliaans Jiu Jitsu weet je niet waar je het over hebt. Het is niet ALLEEN op de grond overleven maar ook in staande positie enz.

Ninjitsu... remember UFC 2... Scott Morris met z'n Ninjitsu

Die top 10 van Veronica is idd onzin. In de praktijk (straat) heb je de beste overlevingskans door vechtsporten als Muay Thai, BJJ, Boksen en Krav Maga (gemiddelde persoon).
Iemand die in zijn eigen vechtsport meester is, is natuurlijk weer een ander verhaal.

Mixed Martial Arts (MMA) is een mengelmoes van de meest gangbare vechtsporten en wordt door steeds meer mensen beoefend. Niet te verwarren met freefight. Lees volgend artikel op wikipedia maar eens:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vermengde_vechtkunsten
pi_46273349
quote:
Gisteren was er z'on programma op Veronica over de top10 vechtsporten, leek me wel leuk enzo (ik doe zelf aan freefight). Er klopte alleen geen ene reet van , op 3 Muay Thai , 2 Karate en op 1 shoalin Kung Fu . Wie heeft deze lijst gemaakt ? Vast z'on nerd die de hele dag bruce lee , jet li enzo. in het veronica archief kijkt . Het is igg.: 3 Muay Thai, 2 Braziliaans Jijutsu en op 1 Freefight/MMA.

Klacht: Nerds
En dat in de plaats van Temptation Island

pi_46273384
quote:
Het is igg.: 3 Muay Thai, 2 Braziliaans Jijutsu en op 1 Freefight/MMA.
Dat is nog meer bullshit als dat lijstje op Veronica.

Maar ja, hier is ook al eeuwen over gediscussieerd.
. : ] S T U D I O B E AT S [ : .
pi_46273706
Freefight op 1?
Dat is geeneens een echte vechtsport man.
pi_46273997
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 20:56 schreef RenzoBrad het volgende:

[..]

Idd opschepmodus. Voor wat betreft Braziliaans Jiu Jitsu weet je niet waar je het over hebt. Het is niet ALLEEN op de grond overleven maar ook in staande positie enz.

Ninjitsu... remember UFC 2... Scott Morris met z'n Ninjitsu

Die top 10 van Veronica is idd onzin. In de praktijk (straat) heb je de beste overlevingskans door vechtsporten als Muay Thai, BJJ, Boksen en Krav Maga (gemiddelde persoon).
Iemand die in zijn eigen vechtsport meester is, is natuurlijk weer een ander verhaal.

Mixed Martial Arts (MMA) is een mengelmoes van de meest gangbare vechtsporten en wordt door steeds meer mensen beoefend. Niet te verwarren met freefight. Lees volgend artikel op wikipedia maar eens:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vermengde_vechtkunsten
Die japanse judo homo's komen echt niet door mij heen hoor jongen. . Ninjutsu is een vechtsport gebaseerd op straatgevechten, of moet ik je uit gaan leggen wat de echte ninja's eigenlijk deden?
De enorm vreselijk smerige wijze waarop je vecht als ninjutsu ervaringsdeskundige is zo gruwelijk dat je binnen 3 seconden een botje of 20 breekt. En da's geen grap. Daar komt dat japanse roljudo niet tegenop.
Kutkloon.
pi_46274091
Freefigh/MMA is zowiezo weer een combinatie van vechtsporten dus zowiezo bullshit.
Daarnaast is het ongeveer een zelfde vraagstelling als: welke balsport is het beste.
Je kan het simpelweg niet vergelijken, enige wat je misschien kan kijken is naar de achtergrond qua kampioenen in Freestyle tournooien. In dat opzicht zou bijvoorbeeld Sambo ook makkelijk in de top 10 komen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_46274244
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 21:10 schreef BiMeWet het volgende:

[..]

Die japanse judo homo's komen echt niet door mij heen hoor jongen. . Ninjutsu is een vechtsport gebaseerd op straatgevechten, of moet ik je uit gaan leggen wat de echte ninja's eigenlijk deden?
De enorm vreselijk smerige wijze waarop je vecht als ninjutsu ervaringsdeskundige is zo gruwelijk dat je binnen 3 seconden een botje of 20 breekt. En da's geen grap. Daar komt dat japanse roljudo niet tegenop.
Jaja, vecht maar tegen dennis van der geest, ik betaal je 1 tegen 10 uit als je wint.
pi_46274275
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 21:15 schreef raptorix het volgende:

[..]

Jaja, vecht maar tegen dennis van der geest, ik betaal je 1 tegen 10 uit als je wint.
Dit quote ik even
pi_46274367
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 21:15 schreef raptorix het volgende:

[..]

Straatgevecht, dus geen rolknuffelmatspelletje?

die heeft zo geen tandjes meer, geloof mij maar. .
Kutkloon.
pi_46274459
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 21:17 schreef BiMeWet het volgende:

[..]

Straatgevecht, dus geen rolknuffelmatspelletje?

die heeft zo geen tandjes meer, geloof mij maar. .
Dream on. Op moment dat ie jou vastpakt kom je niet meer los.
pi_46274481
Doe mij maar gewoon een:

Ik zwaai naar dieren.
pi_46274606
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 21:19 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dream on. Op moment dat ie jou vastpakt kom je niet meer los.
Maar voor dat hij hem vast heeft
Ik zwaai naar dieren.
pi_46274689
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 21:22 schreef Geerd het volgende:

[..]

Maar voor dat hij hem vast heeft
Nou hee, dat zal een onmogelijke opgave zijn voor iemand die 12 jaar op wereldniveau Judo'd
pi_46274728
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:35 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 20:08 schreef Chuck_Norris het volgende:
Freefight/MMA

Zo'n Shaolin Kung Fu gast klapt er zo 5 tegelijk neer.
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 21:04 schreef Crazykill het volgende:
Freefight op 1?
Dat is geeneens een echte vechtsport man.
quote:

[/opschep modus]
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:46 schreef xstatic1975 het volgende:
Denk je nou echt dat shaolin monnikken mee gaan doen aan K-1 of Pride of UFC?
Op straat maken ze iedere willekeurige freefighter helemaal af man

Als hier 1 van die kerels hierboven serieus was, raad ik ze aan NOOIT in een straatgevecht te komen. Shaolin kung fu... NJ... Doe normaal man, kom je daar mee af in een freefight gym lachen ze je uit en laten ze je even slapen...

[ Bericht 23% gewijzigd door Calyptus op 13-02-2007 21:30:45 ]
[url="http://voedingsbehoefte.nl/index.php?adp=9"][IMG]http://www.david-designs-be.nl02.members.pcextreme.nl/plaatjes/vb.jpg[/IMG][/url]
pi_46274734
Ik zou zeggen, kijk eens op : http://www.judomma.com/
  dinsdag 13 februari 2007 @ 21:27:28 #39
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_46274861
Bij een vechtsport leer je volgens mij, niet neer te kijken op een ander(e vechtsport)
pi_46275179
Wing Chun hoort op 1, maar dat wist je zelf ook al waarschijnlijk
De meest effectieve vechtsport die er is

[ Bericht 44% gewijzigd door kevin85 op 13-02-2007 21:44:56 ]
pi_46275248
Wil je zo snel mogelijk de beste straatvechter zijn, doe freefight, leer small-joint lock verdediging, leer de vuile truks van krav maga, spar ontzetten veel, werk aan je interval-conditie en doe krachttraining en plyometrics alsof je leven ervan af hangt, gemixed met een paar cycles halotestin, test en trenbolone, en zoek elke week ruzie.

En verdoe vooral je tijd niet met traditionele martial arts waar niet of amper mee gesparred wordt en kata's de norm zijn.
[url="http://voedingsbehoefte.nl/index.php?adp=9"][IMG]http://www.david-designs-be.nl02.members.pcextreme.nl/plaatjes/vb.jpg[/IMG][/url]
pi_46275328
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 21:24 schreef Calyptus het volgende:

Als hier 1 van die kerels hierboven serieus was, raad ik ze aan NOOIT in een straatgevecht te komen. Shaolin kung fu... NJ... Doe normaal man, kom je daar mee af in een freefight gym lachen ze je uit en laten ze je even slapen...
Ik was serieus en nu nog steeds.
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
pi_46275394
Het is toch freefight? Dan mag je toch zelf weten wat je doet... Het gaat noet om de vechtstijl, maar om de beheersing.
pi_46275434
quote:

Ik heb nergens gezegt dat Freefight alleen door mietjes word "beoefend". Freefight is gewoon 2 mannen (of vrouwen) die tegen elkaar vechten met hun eigen techniek.
pi_46275435
Krav Maga lijkt me trouwens wel tof om te leren
pi_46275542
uhu, zegt mijn leraar ook, bij 2 of meer man is het gewoon bekeken, het gaat echt niet zoals in de films...

en tis echt, iedereen heeft een eigen stijl, en dan ook nog eens een eigen vechtsport.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 21:45:34 #48
27026 xstatic1975
No pain no gain
pi_46275805
quote:

Alsof je ervaringsdeskundige bent. Oftewel jij hebt een shaolin monnik die z'n hele leven traint in z'n tempel zien vechten tegen een freefighter?? Ik geef toe dat ik dat niet gezien heb, maar jij lult eveneens bullshit
pi_46276129
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 21:35 schreef Calyptus het volgende:
Wil je zo snel mogelijk de beste straatvechter zijn, doe freefight, leer small-joint lock verdediging, leer de vuile truks van krav maga, spar ontzetten veel, werk aan je interval-conditie en doe krachttraining en plyometrics alsof je leven ervan af hangt, gemixed met een paar cycles halotestin, test en trenbolone, en zoek elke week ruzie.

En verdoe vooral je tijd niet met traditionele martial arts waar niet of amper mee gesparred wordt en kata's de norm zijn.
Toch zijn die Shaolin Kung Fu lui vaak mensen die hun hele leven offeren aan hun vechtsport waar ze jaren met volle motivatie aan trainen. Twee uur per dag op de muur meppen e.d Ik zag een keer een documentaire op NGC, die lui zijn echt ongelooflijk sterk, ze schoppen elkaar zelfs vol in de klote zonder dat ze het voelen. Die lui zijn keihard, worden zelfs voor een jaar lang elke dag een uur met een hun hoofd tegen harde zakken gebeukt om hun schedel hard te maken, breken stenen met hun handen, gooien naalden door glas en breken en slaan aanvallen af van een speer met hun keel
pi_46276333
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 21:50 schreef honderd het volgende:

[..]

Toch zijn die Shaolin Kung Fu lui vaak mensen die hun hele leven offeren aan hun vechtsport waar ze jaren met volle motivatie aan trainen. Twee uur per dag op de muur meppen e.d Ik zag een keer een documentaire op NGC, die lui zijn echt ongelooflijk sterk, ze schoppen elkaar zelfs vol in de klote zonder dat ze het voelen. Die lui zijn keihard, worden zelfs voor een jaar lang elke dag een uur met een hun hoofd tegen harde zakken gebeukt om hun schedel hard te maken, breken stenen met hun handen, gooien naalden door glas en breken en slaan aanvallen af van een speer met hun keel
En toen werd je wakker?
pi_46276410
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 21:53 schreef raptorix het volgende:

[..]

En toen werd je wakker?
Wijsneus

hier een stukje van die documentaire:
http://youtube.com/watch?v=k_WZcQoSJxc
pi_46276502
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 21:38 schreef JediMindTricks het volgende:
Krav Maga lijkt me trouwens wel tof om te leren
Mjah mij ook. Een gast die ik ken heeft het in Israel gevolgd, zo'n hele cursus van een aantal maanden. Hij moest ook iets van een week lang 7 uur per dag met geweren schieten en leerde bommen onschadelijk maken enz.
pi_46277157
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 21:45 schreef xstatic1975 het volgende:

[..]

Alsof je ervaringsdeskundige bent. Oftewel jij hebt een shaolin monnik die z'n hele leven traint in z'n tempel zien vechten tegen een freefighter?? Ik geef toe dat ik dat niet gezien heb, maar jij lult eveneens bullshit
Ik BEN een ervaringsdeskundige, en ik heb al meer in de ring gestaan als 99.99% van dit forum, in verschillende stijlen. Vechtsporten is mijn obsessie.

En ik weet ook dat in de jaren '50 10 shaolinmeesters naar thailand zijn getrokken voor een "eeruitdaging", tegen de top van muay thai, en thailand gewonnen had 10-0 Dat was ook de reden dat in China een nieuwe vechtsport uitgevonden werd, sanshou, erg gelijkend op muay thai, en gegeven werd naast kung fu.

Er zijn trouwens al genoeg kung-fu mannetjes en shaolin vechters proberen doorstoten tot in de mma-top, maar ze zijn allen gefaald. Vrijwel geen enkele beoefenaar van een traditionele martial art is niet tot de top geraakt. Elke stijl heeft tekortkomingen, sommige meer als andere, en crosstraining is onmisbaar om een topvechter te zijn, op straat of in de mma-ring.

Vrijwel kung fu is een show, met uitzondering van wing chin. Als iemand dat voor een echte vechtstijl aanziet heeft hij teveel Jet Li films gekeken.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 22:11:58 #54
37202 3rdRock
Don't keep it all inside
pi_46277458
korfbal, das toch ook een vechtsport?
And if you think that I've been loosing my way
That's because I'm slightly blinded
And if you think that I don't make too much sense
That's because I'm broken minded
pi_46277956
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 21:54 schreef honderd het volgende:

[..]

Wijsneus

hier een stukje van die documentaire:
http://youtube.com/watch?v=k_WZcQoSJxc
veel van die zaken is puur een kwestie van techniek en zwakke punten kennen, en een kwestie van synergisme in spierspanning. Het meeste lukt alleen maar tegen dode voorwerken. Je lichaam en botten harden en pijngrens verleggen is een goede mentale training, maar wordt in alle full-contact sporten toegepast.

Ze zouden beter dag in dag uit vrij op mekaar staan rossen. Zouden ze veel meer mee bereiken, maar voor een levende tegenstander kun je geen alomvattende techniek voor leren, ook al beweren veel martial arts van wel met kata's.

En grondtechnieken hebben ze ook nog nooit van gehoord... Wat

http://youtube.com/watch?v=ABqD8Odaebw

dit als gevolg heeft

[ Bericht 3% gewijzigd door Calyptus op 13-02-2007 22:26:23 ]
pi_46277973
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 22:11 schreef 3rdRock het volgende:
korfbal, das toch ook een vechtsport?
voetbal lijkt meer een vechtsport tegenwoordig
"Don't waste your time, always searching for those wasted years beers"
pi_46279005
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 22:06 schreef Calyptus het volgende:

[..]

Ik BEN een ervaringsdeskundige, en ik heb al meer in de ring gestaan als 99.99% van dit forum, in verschillende stijlen. Vechtsporten is mijn obsessie.
Veel klappen opgelopen?
pi_46279506
het is sowieso lomp een top 10 van vechtsporten samen te stellen...
pi_46280531
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 22:38 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Veel klappen opgelopen?
loop ergens anders te mierenneuken taalridder
pi_46281034
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 23:07 schreef Calyptus het volgende:

[..]

loop ergens anders te mierenneuken taalridder
Niet meteen in de verdediging schieten... whehe... ik zei "verdediging"...
pi_46281406
Grappig al die vechtsportgasten hier die hun eigen sport als de beste zien Het is leuk om te doen en vast nuttig in zelf verdediging maar thats it. Een kogel stop je niet hoe leuk je technieken ook zijn
pi_46281422
Men, gewoon die voor voor achter X + O met king in tekken 3 en je klapt ze zo tegen de vlakte!
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_46283856
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 23:26 schreef Agiath het volgende:
Men, gewoon die voor voor achter X + O met king in tekken 3 en je klapt ze zo tegen de vlakte!
neej joh, beneden, beneden (oftewel sidestep), X (of was t nu O) (martial art style schop)
en anders beetpakken, half-duplex, nelson weet ik wat nog meer... (echte WWF, gewrichten aanvallen à al hapkido)

oftewel, verschillende stijlen dooreen mixen en make it hurt
pi_46284381
Boxen, orthodoxe stijl. Dat is de shit.

Jeweet
pi_46287611
ik doe zelf ook aan freefight. daar zijn we met een groep van 6 man soms 8 terwijl kickboxen je les hebt met 20 tot 30 man ik denk dat daar het verschil zit.
ik heb liever 1 k*t in de hand, dan de lucht van 10.
pi_46287739
nr1 Ninjutsu
nr2 Jiu Jitsu
nr3 muay Thai
nr4 Krav Maga
nr5 Wing Tsung

[ Bericht 11% gewijzigd door ExperimentalFrentalMental op 14-02-2007 10:01:18 ]
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  woensdag 14 februari 2007 @ 09:49:15 #67
6622 Abonides
Zo af en toe...
pi_46288475
Zijn er hier eigenlijk mensen bekent met systema? Het is een Russische vechtsport (net als Sambo en Ross) die tijdens het communistische regime alleen aan de elite werd aangeleerd.

Zie hier en hier voor 2 filmpjes.

Het ziet er wel effectief uit.
Be careful what you wish, you may regret it.
Be careful what you wish, you might just get it.
  Boks-Chick woensdag 14 februari 2007 @ 10:09:32 #68
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_46288879
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 00:46 schreef Marruk het volgende:
Boxen, orthodoxe stijl. Dat is de shit.

Jeweet
lolwut
pi_46289157
Meeste mensen die hier lullen hebben geen enkel verstand van vechtsporten. Je kan niet zeggen welke sport beter is dan de andere, hangt allemaal van variabele af. Hoe groot is je tegenstander, hoe groot ben je zelf, wat is de omgeving etc etc. Maar zowiezo bij elke vechtsport leer je dat je het altijd met praten moet oplossen
pi_46289284
Kom op mensen doe niet zo kinderachtig in dit topic .

Er bestaat niet zoiets als een beste vechtsport in het algemeen, wel bestaat een beste vechtsport voor een persoon. Taekwando bijv. is niks voor mij, dus is het voor mij niet de beste vechtsport . Ikzelf doe aan Bujinkan Budo Taijutsu (ook wel bekend als Ninjutsu, maar de naam Ninjutsu is door vele fakers aan devaluatie onderhevig). Voor mij is dat het beste systeem, voor anderen misschien weer kickboksen.
pi_46290568
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 09:01 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
nr1 Ninjutsu
nr2 Jiu Jitsu
nr3 muay Thai
nr4 Krav Maga
nr5 Wing Tsung
schrap dat japanse roljudo eruit en je hebt helemaal gelijk
Kutkloon.
pi_46292179
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 10:27 schreef ThaMadEd het volgende:
Kom op mensen doe niet zo kinderachtig in dit topic .

Er bestaat niet zoiets als een beste vechtsport in het algemeen, wel bestaat een beste vechtsport voor een persoon. Taekwando bijv. is niks voor mij, dus is het voor mij niet de beste vechtsport . Ikzelf doe aan Bujinkan Budo Taijutsu (ook wel bekend als Ninjutsu, maar de naam Ninjutsu is door vele fakers aan devaluatie onderhevig). Voor mij is dat het beste systeem, voor anderen misschien weer kickboksen.
pi_46292198
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:32 schreef ikhouvannoodles het volgende:

[..]

Maar het moet wel een beetje kloppen, ik zie nergens een Kung fu gozer in k1, PRIDE of UFC (dat zijn grote vechtsport toernooien, voor mensen die het niet weten)
Vraag me af wat topicstarter als graadmeter neemt... Als we de grote tournooien hiervoor gebruiken zijn het inderdaad redelijk vaak Muay Thai en karate (vaak kyokushinkai) jongens die er staan. Jongens met Shaolin Kung Fu achtergrond kan ik me niet herinneren.

Maar wellicht dat men ook op het aantal beoefenaars doelt? Of op de algemene bekendheid/populariteit?

Heb het programma niet gezien en de openingspost verschaft mij niet echt meer duidelijkheid.
Krekker is de bom!
  woensdag 14 februari 2007 @ 12:27:01 #74
124485 Poncho
Lucille's faghag
pi_46292426
Al die mannen die hun kleine piemeltjes moeten verdedigen door middel van hun vechtsport..

Het blijft hilarisch .
Dr. Cameron: How would you describe my leadership skills?
Dr. Gregory House: Nonexistent... otherwise, excellent.
pi_46292429
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 12:19 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Jongens met Shaolin Kung Fu achtergrond kan ik me niet herinneren.
Check dit filmpje
(Shaolin Kung Fu vs Taekwondo)

[ Bericht 2% gewijzigd door ExperimentalFrentalMental op 14-02-2007 12:33:02 ]
pi_46292685
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 12:27 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]

Check dit filmpje
(Shaolin Kung Fu vs Tae Kwondo)
Dat soort X vs Y filmpjes zijn leuk om te zien maar zeggen mij verder niks.

Wanneer een je een halfbakken Muay Thai sporter tegen een voetballer laat vechten en de voetballer trapt de Muay Thai jongen tegen de vlakte hoeft dat nog niet perse iets over de sporten te zeggen... kan ook aan de personen liggen .

Om even een extreem voorbeeld te geven

(Daarnaast vind ik taekwondo zelf maar een achterlijke wedstrijdsport (en dan doel ik dus op kumite, 1 vs 1 enzo) ... prachting om te zien tijdens demonstraties, maar wanneer ze tegen elkaar vechten ziet het er echt belachelijk uit. Het lijkt soms wel alsof ze ALLEEN maar met de benen vechten en bij wijze van spreke zelfs een trap naar het gezicht proberen te blocken met de benen )
Krekker is de bom!
pi_46297785
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 12:36 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Dat soort X vs Y filmpjes zijn leuk om te zien maar zeggen mij verder niks.

Wanneer een je een halfbakken Muay Thai sporter tegen een voetballer laat vechten en de voetballer trapt de Muay Thai jongen tegen de vlakte hoeft dat nog niet perse iets over de sporten te zeggen... kan ook aan de personen liggen .

Om even een extreem voorbeeld te geven

(Daarnaast vind ik taekwondo zelf maar een achterlijke wedstrijdsport (en dan doel ik dus op kumite, 1 vs 1 enzo) ... prachting om te zien tijdens demonstraties, maar wanneer ze tegen elkaar vechten ziet het er echt belachelijk uit. Het lijkt soms wel alsof ze ALLEEN maar met de benen vechten en bij wijze van spreke zelfs een trap naar het gezicht proberen te blocken met de benen )
dat is omdat bij een (wedstrijd) sparring potje je iemand de lucht uit de longen moet slaan wil je een punt krijgen voor een stoot, je moet echt iemand dubbel laten klappen. dus dat is niet effectief. wel kan je met een stoot wat meer ruimte maken om vervolgens een trap in te zetten. blokken met je benen is ook wat makkelijker, aangezien je alleen je been maar omhoog hoeft te trekken om de trap te blocken, je beschermt je hoofd met een arm en je kan dan meteen counteren

wel typisch aan dat filmpje, de showlin vechter heeft zijn handen open (meer kans op gebroken vingers) en is sneller dan de taekwondo vechter, terwijl taekwondo net 1 van de snelste martial arts is (qua reactievermogen), maar tis redelijk appelen en peren, aangezien showlin afhankelijk is van de aanval van de tegenstander, en taekwondo meer aanvallend is...
pi_46304774
Als ik het zo lees zie ik dat jullie grondvechten niet belangrijk vinden, hele tijd praten over dat ninjutsu, kravmaga en niet te vergeten deze reactie :
quote:
Staand vechten kan iedereen wel na een paar bruce lee filmpjes (ok, ook niet super goed, maar je hebt wel een idee hoe het moet ), maar met z'n allen gezellig op de grond rollen (a.k.a grondvechten) weet haast NIEMAND. In bijna alle (populaire) vechtsporten krijg je echt heel weinig grondvechten geleerd en judo is soort van fifty-fifty (je moet judo trouwens cker niet onderschatten , veel beter dan karate enzo ) .

En voor al die staand vechters die claimen nooit naar de grond te zullen worden gebracht :
http://www.youtube.com/watch?v=1eoRlhQYACw
http://www.youtube.com/watch?v=naWEbPDz80w
http://www.youtube.com/watch?v=H6r1jy1rb60
http://www.youtube.com/watch?v=Ef57iN7hL4s
http://www.youtube.com/watch?v=YJoknjuSjgs
http://www.youtube.com/watch?v=7ciYtazMQE4

Noodles
pi_46308416
waarom ben ik benieuwd naar filmpjes van BJJ vs hapkido, judo en meer grondvechtstijlen?
dat is wat beter te vergelijken

laatste filmpje niet gezien net, sorry

maar toch vind ik het geen "eerlijk" gevecht, iemand neerhalen en bovenop kruipen. en de effectiviteit is meteen weg als er meerdere tegenstanders zijn, terwijl je met een andere vechtstijl tenminste nog kan imponeren, of met enkele goeie aanvallen iemand uitschakelen. met een armlock of gewoon wurgen duurt dat toch wat langer.

[ Bericht 54% gewijzigd door DropjesLover op 14-02-2007 21:07:20 ]
pi_46312171
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 19:34 schreef ikhouvannoodles het volgende:
Als ik het zo lees zie ik dat jullie grondvechten niet belangrijk vinden, hele tijd praten over dat ninjutsu, kravmaga en niet te vergeten deze reactie :
[..]

Staand vechten kan iedereen wel na een paar bruce lee filmpjes (ok, ook niet super goed, maar je hebt wel een idee hoe het moet ), maar met z'n allen gezellig op de grond rollen (a.k.a grondvechten) weet haast NIEMAND. In bijna alle (populaire) vechtsporten krijg je echt heel weinig grondvechten geleerd en judo is soort van fifty-fifty (je moet judo trouwens cker niet onderschatten , veel beter dan karate enzo ) .

En voor al die staand vechters die claimen nooit naar de grond te zullen worden gebracht :

pi_46312325
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 20:54 schreef DropjesLover het volgende:
waarom ben ik benieuwd naar filmpjes van BJJ vs hapkido, judo en meer grondvechtstijlen?
dat is wat beter te vergelijken
check dit filmpje: Bujinkan ninjutsu vs Brazilian Jiu Jitsu

en dit filmpje: application of ninjutsu
pi_46312653
quote:
[..]

Wat een onzin, denk je nou werkelijk dat je in een straatgevecht een paar grepen kan uitvoeren?
Tegen de tijd dat je eindelijk iemand klem heb word je allang verrot geschopt door de vrienden van je tegenstander.
Dus probeer gewoon staande te blijven en ga je neer probeer dan weer zo snel mogelijk op te staan, grondvechten is leuk als een sport maar niet voor in het echt.
  woensdag 14 februari 2007 @ 22:07:27 #83
169027 partymarty
blame someone else
pi_46312669
wtf denk je zelf, ze schoppen elkaar keihard in de klote zonder dat ze het voelen...

als ze dat niet voelen, zouden ook geen gevoel moeten hebben tijdens sex e.d.
pi_46312769
Hier zijn nog een aantal filmpjes over ninjutsu

Masaaki Hatsumi (de bruce lee onder de ninja's ) - Bujinkan ninjutsu
http://video.google.nl/videoplay?docid=-7211902767221010798&q=masaaki+hatsumi

Mind Body and Kick Ass Moves - Ninjutsu
http://www.youtube.com/watch?v=w1LmZhQlAOk

'Mind, Body & Kick Ass Moves - Ninjutsu part 2
http://www.youtube.com/watch?v=wksvKJ8-w4o

Bujinkan ninjutsu, free training
http://www.youtube.com/watch?v=os-wICLjG-w

Ninjutsu from Japan
http://www.youtube.com/watch?v=ri-yn00DJKg

San Diego Bujinkan Demo Video 2006
http://www.youtube.com/watch?v=SKS5qOeFPck

Ninja Camp-Ninjutsu Bujinkan Brasil - Fudo Myô Mayadish Dojo
http://www.youtube.com/watch?v=fWB_jSf3kCk

Genbukan appears on Discovery Channel
http://www.youtube.com/watch?v=wul3O_0d0YI

Masaaki Hatsumi!
http://video.google.com/videoplay?docid=-1111723569328631201&q=masaaki+hatsumi

Hier nog een filmpje van Masaaki Hatsumi:
http://video.google.nl/videoplay?docid=-5498667585048861752&q=masaaki+hatsumi

[ Bericht 25% gewijzigd door ExperimentalFrentalMental op 14-02-2007 22:25:32 ]
pi_46313241
quote:
[..]

Het tweede filmpje doet het niet..

[ Bericht 60% gewijzigd door ExperimentalFrentalMental op 14-02-2007 22:23:02 ]
  woensdag 14 februari 2007 @ 22:51:09 #86
37202 3rdRock
Don't keep it all inside
pi_46315049
Uit Japan
Een Japanner en een Belg zitten in een café te praten over cultuurverschillen. Op een gegeven moment geeft de Japanner de Belg een fameuze klap in de nek.

Na een minuutje of vijf staat de Belg weer op en vraagt wat dit in godsnaam moet voorstellen. "Dat is karate" zegt de Japanner, "dat
komt uit Japan". Boos gaat de Belg weer zitten aan de bar. Een tijdje later geeft de Japanner hem een enorme heupzwaai. Kreunend en nu nog bozer staat de man weer op en vraagt wat dit dan wel niet moet voorstellen "Dat is judo, komt uit Japan".

De Belg heeft het nu behoorlijk gehad en loopt naar buiten. Een tijdje later komt hij terug met een ijzeren voorwerp in de hand. Hij ziet de Japanner nog aan de bar zitten en geeft hem een enorme dreun met het voorwerp. Na een half uurtje komt de Japanner weer een beetje bij en ziet de Belg staan.

"Dat was de krik uit mijn Toyota", zegt hij... "komt ook uit Japan!"
And if you think that I've been loosing my way
That's because I'm slightly blinded
And if you think that I don't make too much sense
That's because I'm broken minded
pi_46319908
Wing Tsun vs Kickboxing
http://www.youtube.com/watch?v=cV4Jq6H9pEQ

[ Bericht 37% gewijzigd door ExperimentalFrentalMental op 15-02-2007 01:57:25 ]
pi_46325758
Judo ownt de shit, gecombineerd met enkele sla en schoptechnieken kan je 95% van iedereen wel aan
pi_46326051
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:34 schreef Originele_Naam het volgende:
Judo ownt de shit, gecombineerd met enkele sla en schoptechnieken kan je 95% van iedereen wel aan
dan heb je jiu jitsu (forgive the spelling)
pi_46326186
Dit topic eindigt alweer in een ander topic namelijk:

Wat de effectiefste vechtsport is.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_46326584
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:48 schreef boem-dikkie het volgende:

Laat ik dan maar beginnen met klagen dat judo niet in het lijstje voorkomt
pi_46326586
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 01:44 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Wing Tsun vs Kickboxing
http://www.youtube.com/watch?v=cV4Jq6H9pEQ
Zegt niks. Die Kickbokser is overduidelijk iemand met minder ervaring dan die WT'er.
pi_46326662
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 12:01 schreef Originele_Naam het volgende:

[..]

Laat ik dan maar beginnen met klagen dat judo niet in het lijstje voorkomt
Judo
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_46326695
quote:

Dat is een zinloze discussie:

Je zou dan al snel eindigen bij Escrima (Filipijns mesvechten), Kali (Filipijns stokvechten), Iaido (Japanse zwaardkunst), het Bo / zwaard gedeelte van Ninjutsu etc.

Leuk als je Muay Thai kan, maar in een één op één gevecht van leven op dood zou je het al snel afleggen tegenover iemand met een wapen in zijn hand

Nu zijn dat geen realistische situaties meer, dus is het redelijk flauw om dat te stellen. Maar er bestaat imho niet zoiets als de meest effectieve vechtsport. Ik denk dat alles effectief is zolang je de juiste personen het laat beoefenen. Sommige mensen zijn meer geschikt voor kickboksen, anderen voelen zich beter bij Wing Tsun. Big deal
pi_46327368
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 12:05 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Judo
Hehe gelukkig heb ik altijd het voordeel dat mensen judo onderschatten, totdat ze flink oak slaag krijgen
Maar wat die gozer boven me zegt klopt helemaal. Als iemand met een pistool voor je staat doe je vrij weinig
pi_46328972
nog een filmpje van Wing Tsun
pi_46329200
Ik vind dat die forum discussies/gevechten ook wel een sport opzich
  FOK!fotograaf donderdag 15 februari 2007 @ 13:57:48 #98
145146 Andyy
pi_46330437
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 20:11 schreef postmortum het volgende:
als die binnen handbereik staat heb je zeker aan Krav Maga wat hoor
maargoed dat is geen sport maar een zelfverdedigings geval
  FOK!fotograaf donderdag 15 februari 2007 @ 13:58:49 #99
145146 Andyy
pi_46330467
quote:

Krav Maga is effectief maar geen sport, je leert er hoe je aanvallen van anderen moet counteren enzo
pi_46338291
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 22:09 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Hier zijn nog een aantal filmpjes over ninjutsu

Masaaki Hatsumi (de bruce lee onder de ninja's ) - Bujinkan ninjutsu
http://video.google.nl/videoplay?docid=-7211902767221010798&q=masaaki+hatsumi

Mind Body and Kick Ass Moves - Ninjutsu
http://www.youtube.com/watch?v=w1LmZhQlAOk

'Mind, Body & Kick Ass Moves - Ninjutsu part 2
http://www.youtube.com/watch?v=wksvKJ8-w4o

Bujinkan ninjutsu, free training
http://www.youtube.com/watch?v=os-wICLjG-w

Ninjutsu from Japan
http://www.youtube.com/watch?v=ri-yn00DJKg

San Diego Bujinkan Demo Video 2006
http://www.youtube.com/watch?v=SKS5qOeFPck

Ninja Camp-Ninjutsu Bujinkan Brasil - Fudo Myô Mayadish Dojo
http://www.youtube.com/watch?v=fWB_jSf3kCk

Genbukan appears on Discovery Channel
http://www.youtube.com/watch?v=wul3O_0d0YI

Masaaki Hatsumi!
http://video.google.com/videoplay?docid=-1111723569328631201&q=masaaki+hatsumi

Hier nog een filmpje van Masaaki Hatsumi:
http://video.google.nl/videoplay?docid=-5498667585048861752&q=masaaki+hatsumi
Hier een filmpje over ninjutsu in PRIDE.

o w8 er zijn er geen
Noodles
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')