abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46268544
Gisteren was er z'on programma op Veronica over de top10 vechtsporten, leek me wel leuk enzo (ik doe zelf aan freefight). Er klopte alleen geen ene reet van , op 3 Muay Thai , 2 Karate en op 1 shoalin Kung Fu . Wie heeft deze lijst gemaakt ? Vast z'on nerd die de hele dag bruce lee , jet li enzo. in het veronica archief kijkt . Het is igg.: 3 Muay Thai, 2 Braziliaans Jijutsu en op 1 Freefight/MMA.

Klacht: Nerds
Noodles
pi_46268672
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_46268684
Maar zo'n top 10 is subjectief, dus het slaat nergens op. Of kijken ze naar welke sport de meeste mensen doen en naar kijken?
  Boks-Chick dinsdag 13 februari 2007 @ 19:30:49 #4
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_46268995
ben het met je eens, helemaal omdat ze voor het gemak even vergaten dat de vechtsport boksen al bestaat vanaf 800 vóór BC! En dan staat dat niet eens genoemd!

Nee wel een paar van die slappe aftrekselvechtsporten van het echte werk
lolwut
pi_46269084
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:23 schreef Sapstengel het volgende:
Maar zo'n top 10 is subjectief, dus het slaat nergens op. Of kijken ze naar welke sport de meeste mensen doen en naar kijken?
Maar het moet wel een beetje kloppen, ik zie nergens een Kung fu gozer in k1, PRIDE of UFC (dat zijn grote vechtsport toernooien, voor mensen die het niet weten)
Noodles
pi_46269191
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:20 schreef ikhouvannoodles het volgende:
. Het is igg.: 3 Muay Thai, 2 Braziliaans Jijutsu en op 1 Freefight/MMA.
Dat is ook niet helemaal waar.
Freefight staat iig niet op 1.
Zet er een goede Muay Thai of kickbox gast tegenover en laatst genoemde maakt toch een grotere kans om te winnen.
  Moderator dinsdag 13 februari 2007 @ 19:35:48 #7
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_46269213
quote:
ik doe zelf aan freefight

Da's geen vechtsport, maar gewoon veredeld straatvechten
F.K.A. SuperwormJim
pi_46269246
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:35 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Da's geen vechtsport, maar gewoon veredeld straatvechten
maak hem nou niet boos
Op dinsdag 22 september 2009 19:25 schreef Adelante het volgende:
Met jou als KLB vriend hebben we geen vijanden meer nodig nee :')
pi_46269738
Denk je nou echt dat shaolin monnikken mee gaan doen aan K-1 of Pride of UFC?
Op straat maken ze iedere willekeurige freefighter helemaal af man
pi_46270225
hmmm, k dacht persoonlijk dat dingen als jin-jun-kwan hapkido (verplichte kost bij de koreaanse politie) en die ene vechtstijl van het israelische leger veel beter waren.

maar elke vechtstijl is afhankelijk van de tegenstander, zo is een straatgevecht heel anders dan een tournooi gevecht, waar vechtsporten gebruikt worden. een straatgevecht volgt geen regels en draait zowiezo om het zo snel mogelijk uitschakelen van een tegenstander, en vaak ondoordacht slaan/schoppen uit onverwachte hoeken (met name als iemand aangeschoten/dronken is)
kan je nog heel lang over door gaan allemaal, maar elke stijl heeft zijn sterktes en zwaktes, en als het niet effectief zou zijn was het ook niet zolang door ontwikkeld.
doe zelf taekwondo btw (al 1,5 jaar)
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:56 schreef postmortum het volgende:
krav manga
dat was idd die ik zocht van t israelische leger
The fact that Faith moves mountains is wonderful
but whose mountains does it move and for what reason is more important....
pi_46270248
krav manga
pi_46270334
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:56 schreef postmortum het volgende:
krav manga
pi_46270549
Braziliaans jiujitsu... "oh kom jongens we gaan met zn allen rollen op een mat". .

Ninjutsu, dát is een echte vechtsport. OFtewijl: de vaardigheid van de ninja.

Doe het alweer 19 jaar met plezier, en hak gemiddelde hakbar-familie de grond in als ze vervelend doen.

[/opschep modus]
Kutkloon.
pi_46270598
ik doe aan chinees wegrennen , zo nu heb ik jullie allemaal gepwnd
pi_46270852
Freefight/MMA

Zo'n Shaolin Kung Fu gast klapt er zo 5 tegelijk neer.
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
pi_46270956
In het Amerikaanse leger wordt trouwens heel veel MMA geleerd (MMA is het zelfde als freefight alleen andere naam). Het goeie aan MMA of Muay Thai/ kickboksen is niet alleen de no-nonsens technieken maar er wordt ook heel veel gespart. Dan ga je trijdens de training echt een potje knokken met je tegenstander. Na een paar maanden kan je echt wel een tegen een stootje als je onverwachts geklapt wordt. Je staat dan gelijk weer op om je tegenstander terug te klappen.
Noodles
pi_46270990
Hoe meer mensen het doen, hoe groter de kans is dat je tegenstander op straat ook bekend is met jouw stijl, dus hoe minder effectief het wordt. Oftewel...zorg dat je stijl niet bekend is...
pi_46270998
wat heb je aan veachtsporten als er iemand met een ak-47 voor je staat?
pi_46271098
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 20:11 schreef postmortum het volgende:
wat heb je aan veachtsporten als er iemand met een ak-47 voor je staat?
na een tijdje trigger happy te zijn geweest is het leeg en moet jij snel hem neermeppen voordat ie kan herladen
pi_46271144
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 20:10 schreef ikhouvannoodles het volgende:
In het Amerikaanse leger wordt trouwens heel veel MMA geleerd (MMA is het zelfde als freefight alleen andere naam). Het goeie aan MMA of Muay Thai/ kickboksen is niet alleen de no-nonsens technieken maar er wordt ook heel veel gespart. Dan ga je trijdens de training echt een potje knokken met je tegenstander. Na een paar maanden kan je echt wel een tegen een stootje als je onverwachts geklapt wordt. Je staat dan gelijk weer op om je tegenstander terug te klappen.
En jij denkt dat ze dat bij Kung Fu niet doen
pi_46271163
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 20:13 schreef DropjesLover het volgende:

[..]

na een tijdje trigger happy te zijn geweest is het leeg en moet jij snel hem neermeppen voordat ie kan herladen
als ik dan met een taser aankom?
pi_46271369
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 20:14 schreef postmortum het volgende:

[..]

als ik dan met een taser aankom?
trap met voorste voet van binnen naar buiten zijn/haar hand met taser weg, gevolgd door bijv een 2e trap. vergelijkbaar met mesaanvallen, een taser
pi_46271449
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 20:19 schreef DropjesLover het volgende:

[..]

trap met voorste voet van binnen naar buiten zijn/haar hand met taser weg, gevolgd door bijv een 2e trap. vergelijkbaar met mesaanvallen, een taser
niet als ik hem aaklik
  dinsdag 13 februari 2007 @ 20:56:58 #24
128069 RenzoBrad
Niet meer actief
pi_46273288
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 20:01 schreef BiMeWet het volgende:
Braziliaans jiujitsu... "oh kom jongens we gaan met zn allen rollen op een mat". .

Ninjutsu, dát is een echte vechtsport. OFtewijl: de vaardigheid van de ninja.

Doe het alweer 19 jaar met plezier, en hak gemiddelde hakbar-familie de grond in als ze vervelend doen.

[/opschep modus]
Idd opschepmodus. Voor wat betreft Braziliaans Jiu Jitsu weet je niet waar je het over hebt. Het is niet ALLEEN op de grond overleven maar ook in staande positie enz.

Ninjitsu... remember UFC 2... Scott Morris met z'n Ninjitsu

Die top 10 van Veronica is idd onzin. In de praktijk (straat) heb je de beste overlevingskans door vechtsporten als Muay Thai, BJJ, Boksen en Krav Maga (gemiddelde persoon).
Iemand die in zijn eigen vechtsport meester is, is natuurlijk weer een ander verhaal.

Mixed Martial Arts (MMA) is een mengelmoes van de meest gangbare vechtsporten en wordt door steeds meer mensen beoefend. Niet te verwarren met freefight. Lees volgend artikel op wikipedia maar eens:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vermengde_vechtkunsten
pi_46273349
quote:
Gisteren was er z'on programma op Veronica over de top10 vechtsporten, leek me wel leuk enzo (ik doe zelf aan freefight). Er klopte alleen geen ene reet van , op 3 Muay Thai , 2 Karate en op 1 shoalin Kung Fu . Wie heeft deze lijst gemaakt ? Vast z'on nerd die de hele dag bruce lee , jet li enzo. in het veronica archief kijkt . Het is igg.: 3 Muay Thai, 2 Braziliaans Jijutsu en op 1 Freefight/MMA.

Klacht: Nerds
En dat in de plaats van Temptation Island

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')