abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46267192
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 18:21 schreef releaze het volgende:

[..]

Sorry voor wat? Ik zie niet in waarom je je naar mij zou moeten excuseren.
was een sorry in het algemeen naar de mensen die door mijn verhaaltje vervelende herinneringen ophalen.
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 18:22 schreef Muck het volgende:

en mustardman, ik vind je een eersteklas klootzak. zelfs nu je eraan terugdenkt geniet je er nog van?
sick
ik zei bij het vragenlijstje toch ook al, ik vond het altijd leuk en aardig en heb een goede tijd gehad met pesten. als ik eraan terugdenk dan weet ik dat het vervelend was voor die personen, maar ik heb er zelf goede herinneringen aan.
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 18:32 schreef Batsnek het volgende:

Ik wilde eigenlijk iets beledigends zeggen, maar ik vraag me eigenlijk af, hoe je het in je hoofd haalt om mensen die zo verschrikkelijk onder het pestgedrag van anderen geleden hebben te tracteren op je pesterijtjes? Heb je een soort van dwangmatige behoefte om frustraties op anderen te botvieren, of heb je moeite je pestverleden onder ogen te zien? Wat is de reden, dat je het gore lef hebt om dit soort dingen in zo'n gevoelig topic te posten?
wie pest ik hier dan? het was misschien niet erg handig om mijn pestverhaaltjes hier neer te zetten aangezien velen hier geleden hebben door mensen als ik. doch gaat deze topic zowel over pesters als gepesten dus zo fout zit ik ook weer niet.
laat je niet zo snel op de kast jagen joh
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 18:41 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Laten we het op rationele infantiliteit schuiven en medelijden hebben met hem om zijn gevoelloosheid en lafhartigheid. Zijn wij een probleem armer en hij komt er nog goed mee weg ook.
Now why wouldn't God just appear to Pharaoh, and say it himself? Because God works in mysterious, inefficient, and breathtakingly cruel ways.
pi_46267237
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 18:47 schreef Alicey het volgende:

[..]

Toch zijn er ook een boel die op dat gebied een stuk voor liggen op hun klasgenoten en niet gepest worden. Mentaliteit speelt denk ik toch een belangrijkere rol..
Je verdere verhaal vind ik nog enigszins te rechtvaardigen, maar wat dít betreft zal de eerste de beste basisschooldocent je vertellen dat je ongelijk hebt.
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 18:53:56 #103
81237 releaze
best of both worlds
pi_46267297
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 18:47 schreef Alicey het volgende:

[..]

Toch zijn er ook een boel die op dat gebied een stuk voor liggen op hun klasgenoten en niet gepest worden. Mentaliteit speelt denk ik toch een belangrijkere rol..
Ik denk dat het een combinatie van heel veel factoren is, waarvan mentaliteit er maar eentje is. Daarnaast verkrijg je je mentaliteit op jonge leeftijd volledig onbewust vanuit verschillende mileus en ligt een deel van de mentaliteit ook nog in de genen. Als het zo makkelijk was onze mentaliteit te veranderen dan was deze wereld een heel andere plek geweest. Dat is een proces van jaren.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 18:54:04 #104
105982 L-IS
arrogante kutclown
pi_46267303
damn, wat werden er veel mensen gepest!
had het idee dat het af en toe een paar waren in de klas
Op vrijdag 19 januari 2007 05:02 schreef RottePeer het volgende:
je bent zelf een slechte kaolo-kloon boeler. pitoes smoken is da shizznit
met je homo-ass poppetje met make-up op z'n wangen
  dinsdag 13 februari 2007 @ 18:54:19 #105
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_46267316
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 18:51 schreef Mustard_Man het volgende:
ik zei bij het vragenlijstje toch ook al, ik vond het altijd leuk en aardig en heb een goede tijd gehad met pesten. als ik eraan terugdenk dan weet ik dat het vervelend was voor die personen, maar ik heb er zelf goede herinneringen aan.
daarmee bevestig je mijn opmerking alleen maar
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_46267401
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 18:51 schreef Batsnek het volgende:

[..]

Ik ben serieus geinteresseerd; kijk op internet hebben we natuurlijk allemaal een grote bek. Maar ik ben vroeger zelf ook veel gepest, en die pesters waren echt niet onzeker en gevoelloos. Integendeel, een aantal waren buitengewoon goeie gozers, waar ik prima mee op kon schieten als ze me niet pestten. Het was vaak alleen zo, dat een wat onzekerder iemand de aanzet gaf; diegene werd zelf ook vaak gepest, en daarom begon hij mij te pesten, om een soort respect af te dwingen ofzo. Echter ieder normaal mens komt na een aantal jaar tot bezinning, en ziet in dat het verschrikkelijk is wat hij of zij deed. Alleen de mensen die er altijd een beetje tussenin hingen, en anderen naar beneden moesten halen, omdat ze anders zelf gepest werden, hebben zich op sociaal gebied minder ontwikkeld dan pesters of gepesten. Volgens mij is het zo'n gastje dat altijd maar geleefd is, en overal bijhoorde, maar tegelijkertijd altijd wel weer het pispaaltje was.

Hier over internet zijn we toch allemaal veilig, dus laat maar horen hoe het nu echt zit. Waarom ben jij niet in staat je gevoelloosheid en gebrek aan zelfrespect onder ogen te zien?
Heb je het nou tegen mij of tegen mustardman?
pi_46267431
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 18:44 schreef releaze het volgende:

[..]

Heeft ie al eerder gezegd, hij kickt erop. Hij kickt op die macht en hij kickt op de aandacht die hij krijgt. Met dit soort replies zit ie waarschijnlijk ook in z'n vuistje te lachen, want we geven hem precieeeees wat ie wil, die aandacht.
klopt
Now why wouldn't God just appear to Pharaoh, and say it himself? Because God works in mysterious, inefficient, and breathtakingly cruel ways.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 19:01:45 #108
81237 releaze
best of both worlds
pi_46267607
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 18:54 schreef L-IS het volgende:
damn, wat werden er veel mensen gepest!
had het idee dat het af en toe een paar waren in de klas
ik heb trouwens ooit eens ergens gehoord dat er niets ergers is dan een meid van een jaar of 15 zijn. Vrouwen zijn in die leeftijd zo verschrikkelijk keihard naar elkaar en er is zo'n gigantische groepsdruk, dat velen er aan onderdoor gaan.
Gelukkig heb ik wat dat betreft daar nooit zoveel last van gehad op de middelbare school, ik had immers op de basisschool al schijt aan de groep (en zij hadden schijt aan mij). Ik denk dat het wellicht vooral voor meiden is weggelegd die al dan niet bewust graag ergens bij willen horen, want dan moet je aan iedere standaard voldoen. Ik was al gewend om alleen te zijn, dus waarom zou ik me daar druk over maken?

Vreemd genoeg heb ik daarmee veel respect gewonnen bij de meiden wel zo geimponeerd door groepsdruk waren. Dat vond ik toen wel vleiend om dat van hun te horen.
pi_46267617
quote:
wie pest ik hier dan? het was misschien niet erg handig om mijn pestverhaaltjes hier neer te zetten aangezien velen hier geleden hebben door mensen als ik. doch gaat deze topic zowel over pesters als gepesten dus zo fout zit ik ook weer niet.
Je hebt t duidelijk gepost om te provoceren, dus ik wil weten waarom je graag provoceert. Waarom is het nodig anderen pijn te doen, door ze verbaal onderuit te halen? Lichamelijk pesten heeft mij nooit geraakt, ik was altijd een heel mager klein jochie, maar zodra iemand mij begon te pesten, hoopte ik altijd dat diegene me een stoot of duw gaf; dan vond ik namelijk dat ik het recht had om wat terug te doen, en als ik eenmaal 1 keer uithaalde was het vaak vrij snel over. Geestelijk pesten is wat anders, constant vernederd worden, en je eenzaam en hulpeloos voelen gaat niet over met een paar dagen rust houden, of een paar pleisters, daar zijn jaren van bezinning voor nodig.

Hoe dan ook, kennelijk ben jij niet in staat je in te leven in de gevoelens van anderen. Je zegt dat je snapt dat het voor hun vervelend is, en toch post je dit soort bagger. Je hebt geen inschattingsvermogen en geen zelfrespect, hopelijk ben je nog jong, en zul je als je wat ouder bent, je beter in kunnen leven in de gevoelens van anderen.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 19:02:03 #110
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_46267619
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 18:51 schreef Muck het volgende:

[..]

oh ja... nu ligt het aan mijn mentaliteit dat ik gepest werd

ik was gewoon een heel rustig, vrolijk meisje, nooit problemen met andere kinderen maken, alleen behoorlijk slim en geestelijk ontzettend voor op mijn leefttijdgenootjes (nu nog overigens, maar dat terzijde)
vertel jij mij maar eens waarom het dan nodig is om mij van trappen af te flikkeren, mijn spullen te slopen en mijn fiets telkens weer te mollen?
Probeer mijn reacties iets beter te lezen alsjeblieft.

Ik zeg niet dat pesten normaal is of zo hoort. Ik zeg wel dat pesten meer te maken heeft met je mentaliteit dan met andere factoren. Iedereen kan wel gepest worden met iets. Haarkleur, ogen, dik, dun, onhandig, zwak, etc. Bij de meesten gebeurt het uiteindelijk niet. Bij sommigen, waaronder overigens ook ondergetekende, gebeurt het uiteindelijk wel, omdat het hen ook daadwerkelijk raakt en zij niet in staat zijn dat te verbergen.

Je haarkleur, ogen of intelligentie kun je weinig aan doen. Je kunt wel zorgen dat je pesten bij een begin de kop in kunt drukken zodat het geen probleem wordt. Meestal leer je zoiets echter pas nadat het pesten over is. Aan de andere kant zijn er ook volwassen mensen die pesten, dus weggegooid is het nooit.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 19:03:35 #111
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_46267690
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 18:52 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Je verdere verhaal vind ik nog enigszins te rechtvaardigen, maar wat dít betreft zal de eerste de beste basisschooldocent je vertellen dat je ongelijk hebt.
Je wilt beweren dat iedereen die goed kan leren gepest wordt?
  dinsdag 13 februari 2007 @ 19:03:52 #112
13743 Baka_neko
Mjaaaaaaaaw....!
pi_46267706
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 18:51 schreef Mustard_Man het volgende:
Zeg poepekoetie van me, als jij door pesterijen suicidaal wordt, niet meer durft te eten, niet meer kan (KAN) lachen en alleen maar heel erg niet wil bestaan, dan zijn jouw opmerkingen onwijs kwetsend. Net als KANKER dit en KANKER dat voor een heleboel mensen bijzonder kwetsend is als diegene mensen heeft verloren aan kanker of het zelf heeft gehad.

Dit hele topic gaat over de inpact van pesten op je leven, en jij vind dat we niet op de kast moeten zitten als een van die nachtmerries van vroeger hier over onze rug, onze pijn en ons verdriet lol gaat zitten hebben?

Eikel.
Maar ja, ik heb geen bananen! Ik heb géén bananen vandaag!
pi_46267743
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 18:56 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Heb je het nou tegen mij of tegen mustardman?
tegen mustardman.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 19:04:43 #114
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_46267750
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 18:53 schreef releaze het volgende:

[..]

Ik denk dat het een combinatie van heel veel factoren is, waarvan mentaliteit er maar eentje is. Daarnaast verkrijg je je mentaliteit op jonge leeftijd volledig onbewust vanuit verschillende mileus en ligt een deel van de mentaliteit ook nog in de genen. Als het zo makkelijk was onze mentaliteit te veranderen dan was deze wereld een heel andere plek geweest. Dat is een proces van jaren.
Ik heb ook niet beweerd dat het makkelijk is. Zelf heb ik denk ik wel voor een groot deel mijn mentaliteit aangepast, al zijn er nog steeds momenten en situaties waarin ik tekort schiet.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 19:07:02 #115
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_46267867
Sinds wanneer neemt iemand Mustard man uberhaupt serieus?
Horrible Cunt!
  dinsdag 13 februari 2007 @ 19:07:07 #116
112545 Muck
pi_46267869
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:02 schreef Alicey het volgende:

[..]

ik heb ze heel goed gelezen, vandaar mijn reactie
quote:
Ik zeg niet dat pesten normaal is of zo hoort.
dat beweer ik ook niet
quote:
Ik zeg wel dat pesten meer te maken heeft met je mentaliteit dan met andere factoren. Iedereen kan wel gepest worden met iets. Haarkleur, ogen, dik, dun, onhandig, zwak, etc. Bij de meesten gebeurt het uiteindelijk niet. Bij sommigen, waaronder overigens ook ondergetekende, gebeurt het uiteindelijk wel, omdat het hen ook daadwerkelijk raakt en zij niet in staat zijn dat te verbergen.
daar ben ik het dus absoluut niet mee eens
quote:
Je haarkleur, ogen of intelligentie kun je weinig aan doen. Je kunt wel zorgen dat je pesten bij een begin de kop in kunt drukken zodat het geen probleem wordt.
geloof me, dat kan niet. hoe graag ik voor de kinderen van nu ook zou willen dat het anders was.
quote:
Meestal leer je zoiets echter pas nadat het pesten over is. Aan de andere kant zijn er ook volwassen mensen die pesten, dus weggegooid is het nooit.
het pesten is over, maar mijn mentaliteit is nog steeds dezelfde.
aan mij is dus niets, maar dan ook niets veranderd. sterker nog, ik ben ook nog eens een stuk dikker geworden. maar nu wordt ik niet meer gepest.
vertel mij maar eens hoe dat kan dan
  dinsdag 13 februari 2007 @ 19:08:09 #117
81237 releaze
best of both worlds
pi_46267908
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:02 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat pesten normaal is of zo hoort. Ik zeg wel dat pesten meer te maken heeft met je mentaliteit dan met andere factoren. Iedereen kan wel gepest worden met iets. Haarkleur, ogen, dik, dun, onhandig, zwak, etc. Bij de meesten gebeurt het uiteindelijk niet. Bij sommigen, waaronder overigens ook ondergetekende, gebeurt het uiteindelijk wel, omdat het hen ook daadwerkelijk raakt en zij niet in staat zijn dat te verbergen.

Je haarkleur, ogen of intelligentie kun je weinig aan doen. Je kunt wel zorgen dat je pesten bij een begin de kop in kunt drukken zodat het geen probleem wordt. Meestal leer je zoiets echter pas nadat het pesten over is. Aan de andere kant zijn er ook volwassen mensen die pesten, dus weggegooid is het nooit.
waarom zou ik in godsnaam moeten verbergen dat iets mij raakt? Het enige wat dat oplevert zijn maskers. Naar anderen, en heel vaak ook naar jezelf. Ik vind dat persoonlijk de grootst mogelijke zelfverloochening. De treitereien houden misschien (geen garantie) op, maar je hebt jezelf in de prullenbak gegooid. En een paar jaar later zit je in therapie, niet omdat je gepest bent, maar omdat je jezelf hebt weggegumd. 'Joh, ik voel me klote en ik weet niet waarom dat is. Ik ben altijd een assertieve meid geweest, vrolijk en ik kon relaxt opschieten met iedereen. Maar er is iets dat knaagt van binnen, en ik weet niet wat' - ik heb dat al zovaak mogen aan horen en zien inclusief alle maskertjes erbij. Nou, feest.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 19:08:36 #118
112545 Muck
pi_46267929
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:03 schreef Alicey het volgende:

[..]

nee, en dat beweert hij ook niet

het spijt me alicey, normaal vind ik je wel een van de prettigere mods, maar wat je hier allemaal post komt niet zo geweldig over.
pi_46267957
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:03 schreef Alicey het volgende:

[..]

De echte hoogvliegers en echte hoogbegaafden zijn op een zeldzame uitzondering na allemaal het bokje ja. Te meer ook omdat hoogbegaafdheid ook vaak samenhangt met sociale onhandigheid en in sommige gevallen met een achterlopende emotionele ontwikkeling.

En dan heb ik het niet over de mensen die altijd redelijk bovenaan zitten en ook wel eens een 6'je hebben, maar over diegenen die met 2 vingers in de neus structureel 9's en 10'en halen, en zich schamen voor zichzelf als er eens een 8,5 tussen zit. Ikzelf was gelukkig overigens niet van dat soort
  dinsdag 13 februari 2007 @ 19:12:36 #120
81237 releaze
best of both worlds
pi_46268131
Nog zo'n makkelijke uitspraak, we moeten pesten bij het begin de kop indrukken. Makkerlijker gezegd dan gedaan. Geef dan alsjeblieft methodes die wij over de hele wereld kunnen inzetten, en wel zo snel mogelijk, want er worden op dit moment heel veel kinderen gepest.
(En niet alleen door hun klasgenoten, maar ook door hun leerkrachten, hun familie, hun ouders, mensen op straat, everywhere)

Overigens schijnt de kanjertraining oid wel aardig te werken, het drukt de pesterijen niet de kop in, maar werkt aan het vergroten van het bewustzijn van de pesters en gepesten.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 19:12:54 #121
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_46268139
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:07 schreef Muck het volgende:

daar ben ik het dus absoluut niet mee eens
Ik ben wel benieuwd waarom naar jouw idee sommige dikke mensen (bijvoorbeeld) wel gepest worden en anderen niet. Kun je daar over uitweiden?
quote:
het pesten is over, maar mijn mentaliteit is nog steeds dezelfde.
Je bent helemaal niet veranderd qua persoonlijkheid t.o.v. hoe je in je jeugd was?
quote:
aan mij is dus niets, maar dan ook niets veranderd. sterker nog, ik ben ook nog eens een stuk dikker geworden. maar nu wordt ik niet meer gepest.
vertel mij maar eens hoe dat kan dan
In ieder geval is kennelijk niet doorslaggevend dat je dik bent. Je leeft nu minder in grote groepen. Da's ook geen onbelangrijk verschil.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 19:15:01 #122
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_46268236
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:08 schreef releaze het volgende:

[..]

waarom zou ik in godsnaam moeten verbergen dat iets mij raakt?
In sommige gevallen kan dat handig zijn, bijvoorbeeld wanneer je geprovoceerd wordt door een groep. Je hoeft het echter niet altijd op verbergen te gooien, relativeren kan soms ook werken.
quote:
De treitereien houden misschien (geen garantie) op, maar je hebt jezelf in de prullenbak gegooid. En een paar jaar later zit je in therapie, niet omdat je gepest bent, maar omdat je jezelf hebt weggegumd. 'Joh, ik voel me klote en ik weet niet waarom dat is. Ik ben altijd een assertieve meid geweest, vrolijk en ik kon relaxt opschieten met iedereen. Maar er is iets dat knaagt van binnen, en ik weet niet wat' - ik heb dat al zovaak mogen aan horen en zien inclusief alle maskertjes erbij. Nou, feest.
Dit stuk wil ik even iets langer over nadenken..
  dinsdag 13 februari 2007 @ 19:16:11 #123
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_46268301
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:08 schreef Muck het volgende:

[..]

nee, en dat beweert hij ook niet

het spijt me alicey, normaal vind ik je wel een van de prettigere mods, maar wat je hier allemaal post komt niet zo geweldig over.
Ik heb zelf een beetje de indruk dat er iets anders wordt gelezen dan ik schrijf.. Maar het topic is nog niet vol, dus nog genoeg tijd om te verduidelijken.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 19:16:19 #124
112545 Muck
pi_46268306
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:12 schreef Alicey het volgende:
Ik ben wel benieuwd waarom naar jouw idee sommige dikke mensen (bijvoorbeeld) wel gepest worden en anderen niet. Kun je daar over uitweiden?
dat vraag ik me ook al jaren af.
ik denk dat dat ligt aan de omgeving
quote:
Je bent helemaal niet veranderd qua persoonlijkheid t.o.v. hoe je in je jeugd was?
kijk, natuurlijk ben ik veel volwassener geworden (dat is ook logisch) maar globaal gezien ben ik nog steeds dezelfde kalme, hartelijke marjo die altijd voor je klaar staat als je haar nodig hebt, maar ook momenten voor zichzelf nodig heeft, die ik toen ook was
quote:
In ieder geval is kennelijk niet doorslaggevend dat je dik bent.
daar ben ik ook blij om
quote:
Je leeft nu minder in grote groepen. Da's ook geen onbelangrijk verschil.
ehm, ik studeer nog steeds, dus de groepen zijn alleen maar groter geworden
  dinsdag 13 februari 2007 @ 19:17:52 #125
112545 Muck
pi_46268381
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:16 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik heb zelf een beetje de indruk dat er iets anders wordt gelezen dan ik schrijf.. Maar het topic is nog niet vol, dus nog genoeg tijd om te verduidelijken.
ik hoop dat het wat duidelijker wordt.
kijk, mijn reactie was absoluut niet beledigend bedoelt, ik hoop ook dat je het niet zo opvat, maar ik heb gewoon nogal moeite met sommige van je opmerkingen.
ik hoop dat je dat begrijpt.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 19:18:18 #126
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_46268396
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:09 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

De echte hoogvliegers en echte hoogbegaafden zijn op een zeldzame uitzondering na allemaal het bokje ja. Te meer ook omdat hoogbegaafdheid ook vaak samenhangt met sociale onhandigheid en in sommige gevallen met een achterlopende emotionele ontwikkeling.
Het is dan toch eerder die sociale onhandigheid, denk ik.
quote:
En dan heb ik het niet over de mensen die altijd redelijk bovenaan zitten en ook wel eens een 6'je hebben, maar over diegenen die met 2 vingers in de neus structureel 9's en 10'en halen, en zich schamen voor zichzelf als er eens een 8,5 tussen zit. Ikzelf was gelukkig overigens niet van dat soort
Dat is ook weer iets dat uitgebuit kan worden..

Iets waar ik zelf eigenlijk nooit uit ben gekomen is wat je aan pesten kunt doen wanneer het aan de gang is. Je kunt voorkomen dat je gepest wordt met de juiste mentaliteit, maar wat als het al aan de gang is?
pi_46268419
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:01 schreef Batsnek het volgende:

[..]

Je hebt t duidelijk gepost om te provoceren, dus ik wil weten waarom je graag provoceert. Waarom is het nodig anderen pijn te doen, door ze verbaal onderuit te halen? Lichamelijk pesten heeft mij nooit geraakt, ik was altijd een heel mager klein jochie, maar zodra iemand mij begon te pesten, hoopte ik altijd dat diegene me een stoot of duw gaf; dan vond ik namelijk dat ik het recht had om wat terug te doen, en als ik eenmaal 1 keer uithaalde was het vaak vrij snel over. Geestelijk pesten is wat anders, constant vernederd worden, en je eenzaam en hulpeloos voelen gaat niet over met een paar dagen rust houden, of een paar pleisters, daar zijn jaren van bezinning voor nodig.

Hoe dan ook, kennelijk ben jij niet in staat je in te leven in de gevoelens van anderen. Je zegt dat je snapt dat het voor hun vervelend is, en toch post je dit soort bagger. Je hebt geen inschattingsvermogen en geen zelfrespect, hopelijk ben je nog jong, en zul je als je wat ouder bent, je beter in kunnen leven in de gevoelens van anderen.
waarom ik graag provoceer, hmm ik denk dat releaze het al gezegt heeft: macht en aandacht. (al werkt dat natuurlijk niet echt op deze manier op internet)
ik snap niet hoe jij erbij komt dat ik geen zelfrespect zou hebben, dat kan je beter zeggen over de mensen die over zich heen laten lopen.
dat ik geen inlevingsvermogen heb... ach, ik weet het niet. over het algemeen kunnen de gevoelens van anderen mij inderdaad niet echt boeien.
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:03 schreef Baka_neko het volgende:

[..]

Zeg poepekoetie van me, als jij door pesterijen suicidaal wordt, niet meer durft te eten, niet meer kan (KAN) lachen en alleen maar heel erg niet wil bestaan, dan zijn jouw opmerkingen onwijs kwetsend. Net als KANKER dit en KANKER dat voor een heleboel mensen bijzonder kwetsend is als diegene mensen heeft verloren aan kanker of het zelf heeft gehad.

Dit hele topic gaat over de inpact van pesten op je leven, en jij vind dat we niet op de kast moeten zitten als een van die nachtmerries van vroeger hier over onze rug, onze pijn en ons verdriet lol gaat zitten hebben?

Eikel.
tja het zal vast heel vervelend voor die mensen zijn, maar op die leeftijd was ik er echt niet mee bezig met wat voor psychische schade ik aanrichtte. IK heb er goede herinneringen, want ik heb ontzettend gelachen in die tijd. Ik snap heus wel dat veel van de dingen die ik gedaan heb vrij triest zijn maar op dat moment vond ik het altijd prachtig.

mensen die kwaad worden als je KANKER zegt kunnen wat mij betreft sowieso de pot op. meerdere familieleden en kenissen zijn er aan overleden maar dat woord zelf doet mij echt niks en dat anderen daardoor gekwetst worden is toch echt hun eigen probleem. datzelfde geldt voor jezus en godverdomme.
het zijn slechts woorden. stel je niet aan.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 19:21:38 #128
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_46268583
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:12 schreef releaze het volgende:
Nog zo'n makkelijke uitspraak, we moeten pesten bij het begin de kop indrukken.
Dat is geen makkelijke uitspraak, maar is voor zover ik uit mijn ervaring kan putten het enige wat werkt. Wanneer het niet bij het begin de kop in gedrukt wordt, lukt het niet meer binnen dezelfde groepssamenstelling.
quote:
Makkerlijker gezegd dan gedaan.
Helaas.
quote:
Geef dan alsjeblieft methodes die wij over de hele wereld kunnen inzetten, en wel zo snel mogelijk, want er worden op dit moment heel veel kinderen gepest.
(En niet alleen door hun klasgenoten, maar ook door hun leerkrachten, hun familie, hun ouders, mensen op straat, everywhere)
Een mentaliteitsverandering moet iemand zelf teweeg brengen. Dat kun je niet veranderen voor anderen, je kunt hooguit proberen om anderen er inzicht in te geven. Maar of je dan nog op tijd bent?
quote:
Overigens schijnt de kanjertraining oid wel aardig te werken, het drukt de pesterijen niet de kop in, maar werkt aan het vergroten van het bewustzijn van de pesters en gepesten.
Wat houdt de kanjertraining in het kort in?
  dinsdag 13 februari 2007 @ 19:25:43 #129
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_46268774
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:16 schreef Muck het volgende:

dat vraag ik me ook al jaren af.
ik denk dat dat ligt aan de omgeving
Het speelt een grote rol denk ik. In grote groepen wordt eerder gepest, zeker wanneer het enigszins vijandige omgevingen zijn (een school werk je doorgaans individueel en niet samen bijvoorbeeld). In het bedrijfsleven zie je bij grotere bedrijven vaak ook dat er gepest wordt..
quote:
kijk, natuurlijk ben ik veel volwassener geworden (dat is ook logisch) maar globaal gezien ben ik nog steeds dezelfde kalme, hartelijke marjo die altijd voor je klaar staat als je haar nodig hebt, maar ook momenten voor zichzelf nodig heeft, die ik toen ook was
In essentie hoef je ook niet te veranderen. Maar heb je niet geleerd om een poging tot pesten de kop in te drukken (Bijvoorbeeld door waar iemand jou naar beneden probeert te halen van repliek te dienen die een soortgelijk maar dan beter effect heeft)?
quote:
daar ben ik ook blij om
Ja, anders zat je er nog langer aan vast.
quote:
ehm, ik studeer nog steeds, dus de groepen zijn alleen maar groter geworden
Werk je nu misschien meer samen met anderen? Oh, en het scheelt natuurlijk dat je met wat verstandigere mensen zit nu.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 19:28:19 #130
112545 Muck
pi_46268879
van een kanjertraining heb ik ook nog nooit gehoord eigenlijk.... Vertel eens?

eerlijk gezegd ben ik van mening dat het de pesters zijn die een training nodig hebben, niet de mensen die gepest worden.
Natuurlijk is het altijd fijn om een steuntje in de rug te krijgen, maar ik denk dat het beter is om de pesters eens goed met de neus op de feiten te drukken. En dan niet een of ander zweverig foei-niet-lief-dus-noooooit-meer-doen-klasje, maar er mogen best dingen verteld worden over blijvende psychische schade, depressies en eventuele zelfmoordgevallen vind ik.

wat er verteld wordt, hangt natuurlijk wel van de leeftijd van de pesters af, je hoeft kinderen uit groep 6 niet over depressies en zelfmoord te vertellen (alhoewel dat in bedekte termen best zou kunnen, maar dat terzijde) maar op een middelbare school moet zoiets zeker kunnen!
pi_46268914
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:18 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het is dan toch eerder die sociale onhandigheid, denk ik.
[..]

Dat is ook weer iets dat uitgebuit kan worden..
Besef je dat je jezelf hiermee in 1 en dezelfde post tegenspreekt? Bovendien is het ook vaak het geval dat de hoogvlieger buitengesloten wordt, niet mee mag doen met spelletjes en als laatste gekozen wordt bij de gym, puur en alleen omdat 'die professor' toch alleen maar hersens heeft. Ik besef me overigens nu dat ik in m'n basisschooltijd op een gegeven moment ook 'professor' genoemd werd, ondanks dat ik geen bovenmatige uitblinker was. Sure, ik zat wel bij de beteren van de klas, maar exceptioneel beter was ik zeker niet.
quote:
Iets waar ik zelf eigenlijk nooit uit ben gekomen is wat je aan pesten kunt doen wanneer het aan de gang is. Je kunt voorkomen dat je gepest wordt met de juiste mentaliteit, maar wat als het al aan de gang is?
Dát, lieve schat, is nou het héle probleem
pi_46269152
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:28 schreef Muck het volgende:
maar er mogen best dingen verteld worden over blijvende psychische schade, depressies en eventuele zelfmoordgevallen vind ik.

wat er verteld wordt, hangt natuurlijk wel van de leeftijd van de pesters af, je hoeft kinderen uit groep 6 niet over depressies en zelfmoord te vertellen (alhoewel dat in bedekte termen best zou kunnen, maar dat terzijde) maar op een middelbare school moet zoiets zeker kunnen!
En toch vind ik het gevaarlijk, ondanks dat ik het met de strekking van je verhaal wel eens ben. Want dan krijg je weer dat mensen die gepest worden ook nog eens fijntjes onder de neus gewreven gaan krijgen wat voor psychische problemen hen in het verschiet ligt. Ik denk dan aan acties als 'ach, laat ook maar, ga maar fijn zelfmoord plegen, zijn we van je af, bwhaha'
  dinsdag 13 februari 2007 @ 19:35:52 #133
81237 releaze
best of both worlds
pi_46269215
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:21 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat is geen makkelijke uitspraak, maar is voor zover ik uit mijn ervaring kan putten het enige wat werkt. Wanneer het niet bij het begin de kop in gedrukt wordt, lukt het niet meer binnen dezelfde groepssamenstelling.
[..]
Hoe?
En jouw ervaring is natuurlijk ook maar beperkt. Mijn ervaring momenteel ook, omdat bij alle pedagogische instituten waar ik geweest ben of gewerkt heb ze ook niets anders deden dan dit, proberen de kop in te drukken (waarin ze allemaal ook nog eens faalden. Er werd toen nog eens door een juf gezegd dat er 'zo weinig' gepest werd in haar klas, en sure, kinderen werden niet in elkaar getrapt, maar ze werden wel onder mijn eigen ogen naar beneden gehaald en vernederd. Ik voelde me ontzettend machteloos omdat ik wel kon gaan straffen of vermanend toespreken, maar dan werden die kinderen later nog harder gepakt)

Klasgenoten en een aantal pedagogen die ik ken ontwikkelen wel hun eigen methodes, of gebruiken op hun werkplek bijvoorbeeld de kanjertraining. Daar weet ik dan een heel klein beetje van af, maar heb het nog nooit in werking gezien. D'r stond laatst geloof ik nog iets over in de krant.. In ieder geval, het gaat in op het veranderen van het bewustzijn bij kinderen in de groep.
quote:
Een mentaliteitsverandering moet iemand zelf teweeg brengen. Dat kun je niet veranderen voor anderen, je kunt hooguit proberen om anderen er inzicht in te geven. Maar of je dan nog op tijd bent?
[..]
Nee, dat bedoel ik er niet mee te zeggen. Ik bedoel te zeggen dat je mentaliteit veroorzaakt wordt door je omgeving en door je genen en dat dit een volledig onbewust proces is, VOORAL als je een kind bent. Als een kind z'n mentaliteit veranderd moet worden dan moet een kind eerst weten wat een mentaliteit is, hoe hij eraan komt, wat zijn mentaliteit is, en dan leren hoe ie kan tweaken en wat hij kan tweaken. Dit is doorgaans een proces dat tot ruim je 20e duurt voordat je je daar voor een heel groot gedeelte bewust van bent en zelfs dan is het moeilijk om je ingesleten gedragspatronen te veranderen. Open en willekeurig topic in r&p voor voorbeelden. Dat heeft jaren de tijd nodig.

iig, het schijnt dat die kanjertraining dus inspeelt op het vormen van de mentaliteit van de kinderen (dus een andere omgevingsfactor adden waardoor het kind z'n mentaliteit verandert, en daarmee z'n weerbaarheid)
quote:
Wat houdt de kanjertraining in het kort in?
http://www.kanjertraining.nl/
  dinsdag 13 februari 2007 @ 19:36:38 #134
112545 Muck
pi_46269251
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:25 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het speelt een grote rol denk ik. In grote groepen wordt eerder gepest, zeker wanneer het enigszins vijandige omgevingen zijn (een school werk je doorgaans individueel en niet samen bijvoorbeeld). In het bedrijfsleven zie je bij grotere bedrijven vaak ook dat er gepest wordt..
dat ben ik absoluut met je eens
quote:
[..]

In essentie hoef je ook niet te veranderen. Maar heb je niet geleerd om een poging tot pesten de kop in te drukken (Bijvoorbeeld door waar iemand jou naar beneden probeert te halen van repliek te dienen die een soortgelijk maar dan beter effect heeft)?
als iemand iets tegen me zegt waar ik het niet mee eens ben, dan zeg ik het gewoon. Op een rustige en kalme manier, zonder die ander naar beneden te halen.
Dat doe ik nu, en dat deed ik toen ook al.
natuurlijk kom ik af en toe behoorlijk scherp en gevat uit de hoek, maar nooit op een manier waarop ik iemand echt heel erg zou beledigen
quote:
[..]

Ja, anders zat je er nog langer aan vast.
[..]
precies
quote:
Werk je nu misschien meer samen met anderen? Oh, en het scheelt natuurlijk dat je met wat verstandigere mensen zit nu.
nee, integendeel zelfs. ik werk graag zelfstandig. Dat is ook een gevolg van mijn hoogbegaafdheid: ik denk behoorlijk snel en sla bepaalde stappen over waar mijn klasgenoten veel meer tijd voor nodig hebben. Ik doe ook vaak dingen op een iets andere (voor mij efficientere) manier dan zij. Omdat hier over gepraat is, vindt niemand dat gek of maakt niemand er een probleem van.
Oh en verstandigere mensen... dat valt reuze mee. Door prive-omstandigheden zit ik nu op het MBO (en dat gebeurt helaas vaker bij hoogbegaafde mensen dan je zou verwachten) en er heerst ook een ontzettende "MBO-mentaliteit" om het maar even zo te zeggen.
helemaal niks mis mee, absoluut niet, ik zie dat mijn klasgenoten gelukkig zijn, en dat moet ook, maar het zou mijn leven niet zijn
  dinsdag 13 februari 2007 @ 19:40:01 #135
112545 Muck
pi_46269409
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:34 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

En toch vind ik het gevaarlijk, ondanks dat ik het met de strekking van je verhaal wel eens ben. Want dan krijg je weer dat mensen die gepest worden ook nog eens fijntjes onder de neus gewreven gaan krijgen wat voor psychische problemen hen in het verschiet ligt. Ik denk dan aan acties als 'ach, laat ook maar, ga maar fijn zelfmoord plegen, zijn we van je af, bwhaha'
dat is inderdaad de keerzijde van het verhaal... kinderen kunnen zo in en in gemeen zijn wat dat soort dingen betreft, dat hebben ze zelf helemaal niet door.
Ik denk dat het bij een aantal kinderen prima zou werken, maar dat een aantal andere kinderen het tegen de mensen die gepest worden kunnen gaan gebruiken, zoals jij al aangaf.

maar ja, hoe weet je welk kind hoe reageert.... daarom is mijn idee ook niet echt haalbaar in de praktijk
pi_46269833
Wat vinden jullie overigens van de no blame-methode? Denken jullie dat het werkt?
  dinsdag 13 februari 2007 @ 19:49:23 #137
112545 Muck
pi_46269883
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:48 schreef Isegrim het volgende:
Wat vinden jullie overigens van de no blame-methode? Denken jullie dat het werkt?
wat is dat dan weer?
pi_46270022
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:49 schreef Muck het volgende:

[..]

wat is dat dan weer?
http://www.noblame.nl/
pi_46270110
Het is dus een methode waarbij niemand 'de schuld' krijgt, maar waarbij in samenspraak met de gepeste, de pesters en 'neutrale' klasgenoten gezocht wordt naar oplossingen voor het feit dat de gepeste ongelukkig is.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 19:56:35 #140
112545 Muck
pi_46270254
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:52 schreef Isegrim het volgende:

[..]

http://www.noblame.nl/
ik weet het niet... ik denk dat het toch wel belangrijk is om de pesters te laten weten dat ze fout bezig zijn (geweest) en daar mogen ze best voor gestraft worden vind ik.
al heb je kans dat ze dan de gene die ze pesten de schuld gaan geven van het feit dat ze straf gekregen hebben.
maar ja, resultaten van 90%.... dat zegt toch wel wat denk ik
  dinsdag 13 februari 2007 @ 20:00:19 #141
81237 releaze
best of both worlds
pi_46270474
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:28 schreef Muck het volgende:
van een kanjertraining heb ik ook nog nooit gehoord eigenlijk.... Vertel eens?

eerlijk gezegd ben ik van mening dat het de pesters zijn die een training nodig hebben, niet de mensen die gepest worden.
Natuurlijk is het altijd fijn om een steuntje in de rug te krijgen, maar ik denk dat het beter is om de pesters eens goed met de neus op de feiten te drukken. En dan niet een of ander zweverig foei-niet-lief-dus-noooooit-meer-doen-klasje, maar er mogen best dingen verteld worden over blijvende psychische schade, depressies en eventuele zelfmoordgevallen vind ik.

quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:34 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Een oud chinees gezegde:

Ik hoor en ik vergeet,
Ik zie en ik onthoud,
ik doe en ik begrijp.

De kunst van kinderen (en mensen) iets bijbrengen is niet door ze iets uit te leggen, maar door ze er actief mee aan de slag te laten gaan, dus een (les)methode ontwikkelen voor kinderen die belangrijke aspecten van pesten constructief en actief belicht. En wat mij betreft mogen ze daar zo vroeg mogelijk mee beginnen, jonge kinderen staan daar veel opener voor dan oudere.
pi_46270725
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 20:00 schreef releaze het volgende:

[..]

[..]

Een oud chinees gezegde:

Ik hoor en ik vergeet,
Ik zie en ik onthoud,
ik doe en ik begrijp.

De kunst van kinderen (en mensen) iets bijbrengen is niet door ze iets uit te leggen, maar door ze er actief mee aan de slag te laten gaan, dus een (les)methode ontwikkelen voor kinderen die belangrijke aspecten van pesten constructief en actief belicht. En wat mij betreft mogen ze daar zo vroeg mogelijk mee beginnen, jonge kinderen staan daar veel opener voor dan oudere.
Dat ben ik zeker met je eens, maar als je aankomt met een verhaal in de geest van 'jah maar jullie moeten wel ophouden met pesten hoor want mensen die gepest zijn die zouden best eens zelfmoord kunnen gaan plegen door psychische problemen als ze ouder worden' dan zegt de pester op zijn beurt: 'ah, grappig, laten we eens kijken of we dat voor elkaar kunnen krijgen, kickeeeeh!' Dat is wat ik er mee bedoelde. Je moet er zeker over praten, maar je moet wel heel goed oppassen dat je de pesters niet juist een nieuw wapen in de hand geeft
  dinsdag 13 februari 2007 @ 20:07:34 #143
112545 Muck
pi_46270809
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 20:05 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Dat ben ik zeker met je eens, maar als je aankomt met een verhaal in de geest van 'jah maar jullie moeten wel ophouden met pesten hoor want mensen die gepest zijn die zouden best eens zelfmoord kunnen gaan plegen door psychische problemen als ze ouder worden' dan zegt de pester op zijn beurt: 'ah, grappig, laten we eens kijken of we dat voor elkaar kunnen krijgen, kickeeeeh!' Dat is wat ik er mee bedoelde. Je moet er zeker over praten, maar je moet wel heel goed oppassen dat je de pesters niet juist een nieuw wapen in de hand geeft
natuurlijk moet je daar enorm mee oppassen, daarom is het ook niet in de praktijk uit te voeren.
het ene kind zou er van schrikken en ophouden met pesten, een ander gaat het juist misbruiken.
pi_46270869
quote:
Op maandag 12 februari 2007 17:45 schreef Franneh het volgende:
...
Voor de mensen die (veelvuldig) gepest zijn of (nog steeds) worden gepest.
(A en B vragen mogen in 1 antwoord)

1. Wat is je leeftijd?
2. Wat is je geslacht?
3. Wat was je leeftijd toen je gepest werd als kind/puber of toen het begon op latere leeftijd (18+)?
4. A) Waarom werd of word je gepest? (bijv. Uiterlijke kenmerken, gedrag, afkomst)
B) Hoe werd je gepest? Kun/wil je enkele voorbeelden noemen?
5. Hoe ging/ga je met het pesten om? (dus liet/laat je over je heen lopen of juist niet)
Vond je zelf een oplossing of met behulp en wat was daar het resultaat van?
6. Heb je er bepaalde gevolgen aan over gehouden? (denk aan: onzekerheid, minder sociaal, agressief, terughoudend)
7. Wat is jouw mening over pesten? Vind je dat je er hard van word en dat het niet erg is, of vind je het onnodig.
1. 27
2. Man
3. 4 tot 16/17
4. Niet te nadrukkelijk aanwezig, van nature wat teruggetrokken persoon.
Fysiek geweld (van duwen/slaan, in de modder gooien t/m hoofd tegen de muur aangooien), 'plagerijen' zoals jas onderkalken met watervaste stift, fietsbanden leksteken, kleding onder de douche gooien na het gymmen)
5. Paar keer van me afgebeten/geslaan waardoor het uiteindelijk alleen maar erger werd. Schoolleiding ingeschakeld wat alleen maar negatief werkte...
Pas tegen m'n twintigste professionele hulp gezocht wat een hoop geholpen heeft, tegenwoordig laat ik iets minder over me heenlopen en ben ik niet de pispaal meer omdat ik verbaal wat meer van me afbijt.
6. Nog onzekerder geworden, depressiviteit en nog wat leuke psychische kwaaltjes
7. Pesten (tot op zekere hoogte) word je hard van en kan zeker 'helpen' in je persoonlijke ontwikkeling, zodra het echter de vorm van terreur aan begint te nemen kan het niet snel genoeg in de kiem gesmoord worden.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 13 februari 2007 @ 20:11:02 #145
81237 releaze
best of both worlds
pi_46270976
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 20:05 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

ik denk daarop dat geen enkele leerkracht het op die manier zou aanpakken De kinderen zijn er op die manier niet constructief mee bezig. Het kan best gezegd worden dat sommige kinderen zelfs zelfmoord plegen maar wel binnen bepaalde educatieve kaders, om maar zo te zeggen.

Even op je angst terugkomend, een aantal mensen in mijn omgeving werden erg gepest om verschillende redenen. Op het moment dat men dacht dat ze weleens zelfmoord zouden kunnen plegen hielden de treiterijen prompt op. Maar dat was middelbare school-leeftijd.
pi_46271254
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 20:11 schreef releaze het volgende:

[..]

ik denk daarop dat geen enkele leerkracht het op die manier zou aanpakken De kinderen zijn er op die manier niet constructief mee bezig. Het kan best gezegd worden dat sommige kinderen zelfs zelfmoord plegen maar wel binnen bepaalde educatieve kaders, om maar zo te zeggen.

Even op je angst terugkomend, een aantal mensen in mijn omgeving werden erg gepest om verschillende redenen. Op het moment dat men dacht dat ze weleens zelfmoord zouden kunnen plegen hielden de treiterijen prompt op. Maar dat was middelbare school-leeftijd.
Uiteraard zal geen enkele docent het zo doen, ik overdreef bewust om m'n punt duidelijk te maken

Overigens ben ik zeer zeker wel van mening dat er figuren tussen lopen die ook op latere leeftijd op de middelbare school nog dergelijke psychologische terroristische acties kunnen uithalen, al moet ik toegeven dat dat dan wel een uitzonderlijk geval zal zijn
  dinsdag 13 februari 2007 @ 20:28:28 #147
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_46271813
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:17 schreef Muck het volgende:

[..]

ik hoop dat het wat duidelijker wordt.
kijk, mijn reactie was absoluut niet beledigend bedoelt, ik hoop ook dat je het niet zo opvat, maar ik heb gewoon nogal moeite met sommige van je opmerkingen.
ik hoop dat je dat begrijpt.
Geen probleem hoor. Ik schrok alleen een beetje van de felheid, het kwam een beetje over alsof emoties hoog opliepen.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 20:30:29 #148
81237 releaze
best of both worlds
pi_46271920
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 20:16 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Uiteraard zal geen enkele docent het zo doen, ik overdreef bewust om m'n punt duidelijk te maken

Overigens ben ik zeer zeker wel van mening dat er figuren tussen lopen die ook op latere leeftijd op de middelbare school nog dergelijke psychologische terroristische acties kunnen uithalen, al moet ik toegeven dat dat dan wel een uitzonderlijk geval zal zijn
ik geloof dat het op de middelbare school vaak nog wel erger kan zijn. Ik heb het in ieder geval meegemaakt in mn eigen klas. Was een jongen, die was in iedereens ogen echt een rare snuiter (en daarmee een ongelooflijke kneus), hij had heel weinig dingen mee. Hij werd heel erg gepest en iedereen wist het en we hadden zoiets van, kunnen we dit eigenlijk wel maken? We vonden eigenlijk van niet en toen zijn we uit onszelf een klassecampagne gaan houden om hem bij onze sociale groepen te betrekken, en we waren echt positief van Je zit bij ons in de klas dus je hoort erbij!! - Maar, hij wilde er niets van weten. Na een maandje of 2 waren wij als klas het wel zat, we staken energie in iets wat haast nutteloos bleek te zijn en dan hebben we ook gezegd. (Natuurlijk, want wij waren pubers, op een verschrikkelijk verwijtende manier, maar goed, dat is de taal die je op dat moment spreekt). Daarna is er een pesterij uitbarsting geweest (was ons ego gekrenkt ofzo?) en daarna hebben we hem maar volledig genegeerd. Eigenlijk was dit een prima moment voor de leerkrachten om ons leren om te gaan met dit soort dingen, maar dat gebeurde natuurlijk niet op de middelbare school. (En die knul had het echt niet mee, want de leerkrachten treiterden hem ook) Toen waren we 15 ofzo. Maar we hebben daarna ook in het algemeen niet meer gepest. Er was nog 1 meisje in de klas die stelselmatig mensen pestte, maar dat was zo verschrikkelijk minimaal. Het is wel geinig, want dat hele pestincident heeft ontzettend veel indruk achtergelaten bij ons, we beseften ons opeens dat hij het voor het grootste gedeelte niet kon helpen dat hij ons zo irriteerde en dat het laf was dat wij hem daar op afrekenden. Maar ja, we vonden toen wel dat hij best wel onze uitgestrekte arm had kunnen accepteren, dus toen hij dat niet deed waren we ff boos. Pas later ga je er over nadenken waarom hij dat niet deed en kom je tot de conclusie dat ie wellicht bang was dat we met hem aan het dollen waren, bijvoorbeeld. Of dat het gewoon moeilijk is om zo'n gebaar te accepteren. En dan houdt het gewoon op, het pesten en de moeite doen.

Maar ja, ik weet niet of dit zo exclusief onze klas is, of dat het een doodnormaal verschijnsel is voor 15 jarige autochtone havo'ers. ik weet iig dat het bij mn broertje op het doorgaans allochtone vmbo er heel anders aan toegaat.

edit
Ik zeg overigens 'we' omdat we op dat moment echt een collectief waren, geen tot weinig groepjesvorming, geen sociale uitsluiting, alleen op die ene knul na. En ik heb natuurlijk ook weleens tegen hem gezegd dat ie normaal moest doen/niet zo kinderachtig. Maar echt pesten, nee dat hoop ik niet. (Nouja goed, hij is de enige die dat echt kan zeggen)
  dinsdag 13 februari 2007 @ 20:31:58 #149
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_46271998
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:28 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Besef je dat je jezelf hiermee in 1 en dezelfde post tegenspreekt?
Dat doe ik niet. Wanneer je je schaamt over een 8,5 is dat iets waarmee je wanneer dat opgepikt wordt een deur openzet voor pesten.
quote:
Bovendien is het ook vaak het geval dat de hoogvlieger buitengesloten wordt, niet mee mag doen met spelletjes en als laatste gekozen wordt bij de gym, puur en alleen omdat 'die professor' toch alleen maar hersens heeft.
Zou dat echt om die omdat zijn?
quote:
Ik besef me overigens nu dat ik in m'n basisschooltijd op een gegeven moment ook 'professor' genoemd werd, ondanks dat ik geen bovenmatige uitblinker was. Sure, ik zat wel bij de beteren van de klas, maar exceptioneel beter was ik zeker niet.
Hoe ging het er bij jou gelijken aan toe?
  dinsdag 13 februari 2007 @ 20:32:30 #150
112545 Muck
pi_46272026
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 20:28 schreef Alicey het volgende:

[..]

Geen probleem hoor. Ik schrok alleen een beetje van de felheid, het kwam een beetje over alsof emoties hoog opliepen.
dat doen ze ook
maar dat komt meer door een aantal domme figuren in dit topic.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')