bluebit | zondag 11 februari 2007 @ 13:28 |
komende week hoop ik deze volvo de mijne te mogen noemen. Een jongensdroom vervult zich....vanuit mijn ouderlijk huis heb ik de volvo liefde meegekregen omdat mijn vader meerdere 240's,340's, 740's, 940's, 960's, v40's en v70's heeft gehad, mijn zusje rijdt een v50 en haar man een xc90......die liefde voor volvo's komt dus ergens vandaan! zijn er hier nog volvo rijders en wat voor volvo rij je? Waarom volvo? | |
siekman | zondag 11 februari 2007 @ 13:32 |
wel veel gereden s80 d5 automaat ( taxi ) maar idd eeen heerrlijke wagen | |
Hyperdude | zondag 11 februari 2007 @ 13:33 |
Woon je in Duitsland? Of importeer je je Volvo? | |
bluebit | zondag 11 februari 2007 @ 13:35 |
ik ga hem importeren. met name de kilometerstanden zijn interessant in duitsland. | |
ed_reeb | zondag 11 februari 2007 @ 13:38 |
ik rij een 240... karaktervolle auto | |
Hyperdude | zondag 11 februari 2007 @ 13:40 |
quote:Hebben ze in Duitsland nog steeds die exportplaten of haal je 'm met een trailer? In Duitsland is de kilometeradminsitratie dacht ik wat minder "waterdicht" dan in NL!? Ik heb een paar jaar geleden een paar keer een auto gehaald in Duitsland, ging verder prima, ook een klein garantiegevalletje (dealer-garantie) liep verder prima. on-topic: Wij hadden een 264 thuis; slechtste auto die mijn pa ooit heeft gehad. Wel ging iedereen aan de kant als je een beetje lomp een bocht nam. ![]() | |
Sjonnjoop | zondag 11 februari 2007 @ 13:41 |
Waarom importeren? zo bijzonder is die prijs niet? http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlist.details?p_spr_id=50704743&o_id=4026866&p_type_lijst=RL | |
Abonides | zondag 11 februari 2007 @ 13:44 |
In week 10 wordt mijn C30 geleverd (lease auto). Puur wat betreft naam heb ik hem gekozen. Mijn eerste keuze was de nieuwe Honda Civic. Hier moest ik enkel een meeneem-overeenkomst voor tekenen. Voor de C30 hoefde het niet. | |
bluebit | zondag 11 februari 2007 @ 13:51 |
dit is wel een zeer goeie deal, de meeste auto's hebben minimaal 30k km meer gelopen voor mijn budget van ongeveer 15000. Die duitse auto kost ongeveer hetzelfde als die nederlandse, na bpm en keuring. alleen heeft die duitse nog een paar 1000 km minder gelopen, en heeft een minder complete uitrusting (en houten inleg ![]() mmm, ik blijf toch voor die duitser gaan. | |
Sjonnjoop | zondag 11 februari 2007 @ 13:54 |
En die Duitser heeft een minder aantoonbare historie ![]() Weet niet precies hoe het in DL zit, maar een Engelse collega kocht een 3 serie met stempels en boekjes en de hele mik mak om er later achter te komen dat dat allemaal fake was en die auto een ton meer had gelopen dan de boekjes e.d. aangaven. [ Bericht 16% gewijzigd door Sjonnjoop op 11-02-2007 14:20:23 ] | |
Svyatagor | zondag 11 februari 2007 @ 13:56 |
Net heen en weer naar de wintersport gereden in zo'n V40 1.9 diesel. Lekker autootje wel, ik (1m95) vind hem alleen aan de kleine kant. Zelfs met de stoel naar beneden en naar achteren zit ik bijna met mijn hoofd tegen het plafond en heb ik het gevoel dat ik voorover moet buigen om goed nar voren te kunnen kijken. Maar qua vermogen en wegligging is het prima comfortabel rijden. ![]() | |
bluebit | zondag 11 februari 2007 @ 14:04 |
quote:klopt! het was ook een hele beslissing om te gaan importeren. Ik doe het echter via mijn normale dealer (waar mijn hele familie dus de volvo's koopt), en ik wil dat hij beslist welke volvo het wordt. Ik heb alleen aangegeven wat voor iets ik zoek. Deze en die ik eerder noemde zijn het dus geworden. Beiden komen van volvo dealers. je moet maar eens zoeken op volvo's op mobile.de en autoscout.de vanaf 2001 tot en met 2002 met een prijs tot 12500 euro. Reken daarbij nog 3500 euro aan kosten om hem hierheen te halen. Je komt volvo's tegen die maar 40k km hebben gelopen. | |
TheFreshPrince | zondag 11 februari 2007 @ 14:09 |
Ik vind de nieuwe Volvo's niet meer het karakter en de uitstraling hebben van de oude vertrouwde bakstenen op wielen. Doe mij maar een 240, 740 of 940. | |
MikeyMan | zondag 11 februari 2007 @ 14:34 |
Heb je ermee gereden? Die dingen zijn baggertraag ![]() | |
kooy-hie | zondag 11 februari 2007 @ 14:37 |
quote:Dat waren nog echte Volvo's. Met 750.000 km waren ze nog net ingereden. Bakstenen, gingen overal dwars doorheen. quote:Jammer genoeg waren dat geen echte Volvo's meer. Ze konden alleen nog maar vergelijkbare km-standen aan als andere merken. En ze kreukten bij het minste al in elkaar. Vaarwel Volvo ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door kooy-hie op 11-02-2007 19:44:04 ] | |
bluebit | zondag 11 februari 2007 @ 14:38 |
Ja, zelfs nog met de 90 pk versie, dus 115 pk en 265Nm kan alleen maar beter zijn ![]() | |
bluebit | zondag 11 februari 2007 @ 14:46 |
quote:vooral de 240...als kind mocht ik eens keer de auto op contact zetten zodat mijn vader de lichten van de zojuist aangesloten aanhanger kon controleren. ik draaide uiteraard te ver waarna de volvo rustig in z'n 1 door de gesloten garagedeur reed waarna mijn vader de handrem wist aan te trekken....Volvo had helemaal niets...garagedeur was volledig losgetrokken, schade aan muren... naja, persoonlijk vind ik de xc90 toch wel een enorm gave auto. Hij werkt in luxemburg als piloot en kan de auto dus in luxemburg kopen en op kenteken zetten. Die auto kost daar geen feitelijk geen drol.... | |
spectrumanalyser | zondag 11 februari 2007 @ 15:37 |
ben wel benieuwd of je pa z'n auto nog steeds in de versnelling zet. er is een topic dacht ik met een poll over het wel- of niet in z'n vrij zetten ... mooi dat de auto geen schade had ![]() | |
GiSaE | zondag 11 februari 2007 @ 18:01 |
Dat zou zomaar de volvo hier voor de deur kunnen zijn. Tuft prima ![]() | |
Alexxxxx | zondag 11 februari 2007 @ 18:37 |
Ooit koop ik een 340 met variomatic | |
BaraCuda | zondag 11 februari 2007 @ 19:39 |
Ik had een 850 T5 ![]() | |
bluebit | zondag 11 februari 2007 @ 19:47 |
quote:nope, heeft een automaat tegenwoordig ![]() @baracuda : een 850 T5 is wel een ultieme bak, vooral die knalgele modellen! | |
osmo | zondag 11 februari 2007 @ 22:21 |
quote:Zo heb ik er eentje gehad, zalig die achterwielaandrijving en geen gewicht op de achteras ... vooral als het geregend had ![]() | |
wonderer | zondag 11 februari 2007 @ 22:54 |
quote:Wat MaGNeT zegt. Die nieuwe Volvo's zijn lang zo stoer niet ![]() | |
SuN-CRuSHeR | zondag 11 februari 2007 @ 23:30 |
Ik rij een volvo 460 2.0i uit eind 1995 met inmiddels 237k op de klok. Ben 19 en studeer, vind het een redelijk luxe auto voor mijn leeftijd (abs, elek ramen, leren bekleding, eigenlijk mist ik alleen airco, maar heb daarentegen weer wel een schuifdak). Heb em nu een paar maanden en in de garantie is een waterpomp, een stappenmotor en een luchtpotentiemeter vervangen. Verder eigenlijk geen noemenswaardige mankementen de afgelopen 3000km. Het is echt een verademing om in te rijden tov mn vorige auto, een 205CTi. Vooral op de lange afstanden, en met 110pk op 1000 kilo heb je ook nog wel voldoende vermogen om lekker door te kunnen rijden. Dankzij het - over het algemeen beschouwde - saaie voorkomen van de 440/460 zijn ze bovendien relatief goedkoop in aankoop en heb je dus een relatief jonge en vaak complete auto voor >2500 euro. Volvo zit bij ons ook wel in de familie (oa s80 2.4, 850 2.5-20V, 740, amazone en een v70 2.5t). Hoop na deze zelf ook een 850 2.5-20V of een T5 te kopen.. Piccie: ![]() Hier achter het hek, het is echt een monster namelijk ![]() ![]() [ Bericht 27% gewijzigd door SuN-CRuSHeR op 12-02-2007 12:44:23 ] | |
DJ_WB | maandag 12 februari 2007 @ 08:31 |
ik ben sinds 3 weken een volvo rijder ![]() tis niet echt een volvo volvo ![]() tis de c30 D5 ![]() ik vind dit eigenlijk ook de enige mooie volvo die d'r is..... de ander volvo's vind ik saai en burgelijk. maar ik moet wel toegeven dat ze enorm fijn rijden ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door DJ_WB op 12-02-2007 08:43:55 ] | |
-Carioca- | maandag 12 februari 2007 @ 11:05 |
quote: ![]() ![]() Alleen een hand (5) bak erin. Maar die vario's zijn niet echt zuinig, dus geeft niet echt. ![]() ![]() | |
Broodjepoep | maandag 12 februari 2007 @ 12:24 |
nog een volvo rijder :-) ik rij in een 440 1.8i uit '94 met 225 dkm op LPG. echt een toppie auto doet het altijd, alleen jammer dat ik een beetje een uitgeklede versie heb :-( alleen stof/lederen bekleding en stuurbekrachteging. | |
bleiblei | maandag 12 februari 2007 @ 13:25 |
Mijn ouders zijn ook fervent Volvo rijder. Zijn begonnen met een 740 station (lekker veilig en passen veel kinderen in ![]() ![]() ![]() | |
renetje19 | maandag 12 februari 2007 @ 13:52 |
Ik rij ook volvo, heb een Volvo S60 2.5 litertje, heerlijke auto, snel en errug comfortabel, vooral de stoelverwarming vindt ik heerlijk | |
daNpy | maandag 12 februari 2007 @ 13:59 |
quote:Wannabe ![]() | |
daNpy | maandag 12 februari 2007 @ 14:00 |
quote:Volgens mij ligt er bij de 340 een verdomd zware vario net voor de achteras en is het gewicht zo'n beetje 50-50 verdeeld. Een 360 (zonder vario) gaat daarom ook minder snel dwars, ondanks 50 tot 100% meer vermogen ![]() | |
Windsurfbart | maandag 12 februari 2007 @ 14:17 |
Ben nu bezig met mijn 3de v40. De eerste was een normale 1.8 De tweede was een T4. Pas weg gedaan met bijna 250k op de teller en nu een 2.0 T. Volgende wordt een v50 t5 awd (hoop ik ![]() | |
SuN-CRuSHeR | maandag 12 februari 2007 @ 14:20 |
quote:Ja is heerlijk, heb het ook in mn wagentje! ![]() | |
osmo | maandag 12 februari 2007 @ 18:23 |
quote:Ik weet uit ervaring dat die ketel verdomd rap begon weg te glijden als het een beetje glad was op de baan ![]() | |
DeBastaard | maandag 12 februari 2007 @ 19:04 |
Mijn eerste auto was een 440 GLE, dat was niets... Nu ga ik binnenkort weer volvo rijden, maar dan een oldtimer! Ben er niet uit of ik nu een 142 wil, 242, of een 240... Ze zijn overigens best 'leuk' te maken, voor de wat jongere mensch! | |
Sbv6 | maandag 12 februari 2007 @ 19:27 |
Ik had een 850R estate als 2e auto naast een lease auto, maar ja andere baan en bewust voor geen lease auto gekozen. Heb de 850 ingeruild voor een S60 D5. Mijn vader rijdt momenteel een XC70 D5. We zijn beide erg tevreden, al mis ik de echt power en de ruimte van de 850 soms wel | |
daNpy | dinsdag 13 februari 2007 @ 09:02 |
quote:Dat zeg ik toch ook, alleen met de correcte reden ipv wat jij opschrijft ![]() | |
Bastard | dinsdag 13 februari 2007 @ 09:09 |
440 rijder hier ![]() Mn tweede al ook.. de vorige werd te duur om door de APK te krijgen.. dus gewoon voor 500 euro een andere 440 gehaald. Komt uit '92 met toen 116.000 op de teller.. heb vanaf Juni en nu staat er 133000 op de teller, and still going strong! Het zit comfie, het rijdt gemoedelijk, en je voelt je veilig.. wat wil je nog meer? ![]() | |
Mikkie | dinsdag 13 februari 2007 @ 09:46 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 92% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 15:58:59 ] | |
osmo | dinsdag 13 februari 2007 @ 10:39 |
quote:Je kunt zo'n ding gewoon oplichten vanachter, dus die 50/50 klopt ook niet erg ![]() | |
bluebit | dinsdag 13 februari 2007 @ 11:29 |
quote:mwoah, diesel is al gunstiger vanaf 15000 of zo. Dus, dit zou best wel eens kunnen. weet iemand of dit overigens echt te controleren is, wordt dit bijvoorbeeld opgeslagen in een black box oid in de auto (dus een soort logbestand)? Ik geloof dat je het met een beetje geluk in een of andere database kunt nakijken of de kilometerstand kan kloppen maar goed, dat soort dingen moet mijn dealer maar uitzoeken. | |
Bigfoot414 | dinsdag 13 februari 2007 @ 11:45 |
quote:Volvo's hebben toch vaak Peugeot motoren? Of is dat net andersom? | |
bluebit | dinsdag 13 februari 2007 @ 11:48 |
vroeger waren dat renault motoren, maar ook audi motoren hebben ze gebruikt. | |
daNpy | dinsdag 13 februari 2007 @ 11:53 |
quote:Oplichten? Een lamp erop schijnen? Of lichter maken door een hoop zooi eruit te halen? Hoe dan ook, de variomatic blijft achterin en die weegt een goed percentage van de motor, dus het gewicht blijft nog steeds 50-50 als je de achterbank eruit zou halen. Het zou me niets verbazen als een Vario zwaarder is als een motor (al eens zo'n ding opgetild?) De uitdraai van de remmentest gaf mij vorig jaar 460kg voor en 420kg achter aan. Daar zat wel een persoon in van ca 80kg. | |
daNpy | dinsdag 13 februari 2007 @ 11:55 |
quote:In de in Zweden gemaakte Volvo's zitten Volvo motoren, oa. de Nederlandse Volvo's (aangeduid als nep-Volvo's ![]() | |
Bigfoot414 | dinsdag 13 februari 2007 @ 12:29 |
Ok, dan ben ik in de war met Saab. Die jatten ook vaak motoren van andere merken ![]() | |
MikeyMan | dinsdag 13 februari 2007 @ 14:37 |
quote:De diesels kwamen echter wel een aardige tijd lang bij Audi vandaan... | |
bluebit | dinsdag 13 februari 2007 @ 14:50 |
quote: ![]() ![]() | |
MikeyMan | dinsdag 13 februari 2007 @ 14:53 |
quote:Mjah, dacht dat het de 90pk versie was... Die slaat zowat af als je bij het stoplicht weg wil... ![]() | |
bluebit | dinsdag 13 februari 2007 @ 14:55 |
quote:naja, de corsa heeft 62 steigerende pony's onder de kap liggen..... 950 kg / 62 = 15.3 kg/pk volvo 1295 kg / 90 = 14.3 kg/pk Dus zelfs met de 90 pk versie ga ik er op vooruit ![]() | |
daNpy | dinsdag 13 februari 2007 @ 18:59 |
quote:Diesels en nieuwere modellen weet ik niet, heb het over de oudere modellen ![]() | |
M5 | dinsdag 13 februari 2007 @ 19:09 |
quote:De diesels in 'zweedse' volvo's zijn lange tijd van VW en Audi geweest. De D24 (6-inlijn diesel van VW) en D5252 (5-inlijn van Audi) iig. In de kleinere Volvo's zitten diesels van een ander merk. Renault zou goed kunnen. ![]() | |
DeBastaard | dinsdag 13 februari 2007 @ 22:19 |
In de 3 en 4 serie zaten idd Renault motoren... | |
sanni | woensdag 14 februari 2007 @ 03:47 |
Volvo heb ik ooit gereden na m'n 2dehands Honda Civic als vervolgauto. Prima bevallen. Rij nu wederom een scandinavische auto en ook die is het rijden en prijs meer dan waard. | |
bluebit | woensdag 14 februari 2007 @ 11:13 |
argh.........de in de OP genoemde volvo staat niet meer op het internet.....en ik heb nog niets van mijn dealer gehoord.......en hij is niet op kantoor......... ik hou het niet meer....komt de volvo nu hierheen of is ie aan iemand anders verkocht.....de spanning, ik trek het niet meer. [ Bericht 0% gewijzigd door bluebit op 14-02-2007 11:28:33 ] | |
TheFreshPrince | woensdag 14 februari 2007 @ 19:41 |
Zaterdag ga ik kijken bij een Volvo 740 uit 1986 op LPG. ![]() | |
joeltje | donderdag 15 februari 2007 @ 10:48 |
Ik heb nog een V70 2.5 10V in de aanbieding, mocht iemand nog zo'n ding zoeken... Info, even mailen ![]() | |
Sbv6 | donderdag 15 februari 2007 @ 18:00 |
quote:De diesels in de huidige S40/V50 komen van Peugeot/Citroen/Ford/Mazda af, die hebben allen dezelfde diesel moteren. Bij mijn weten komen ze van PSA af. | |
M5 | donderdag 15 februari 2007 @ 18:58 |
quote:Op de 2.4 D5 na klopt dat idd. Geldt ook voor de C30. 1.6, 1.8 en 2.0 benzine motoren in de S40/V50/C30 zijn ook van Ford/Mazda afkomstig. | |
Bigfoot414 | donderdag 15 februari 2007 @ 21:44 |
Die Ford/Mazda diesels worden echt superveel gebruikt... In de auto waar ik les in kreeg(Suzuki Vitara) zat er ook al 1 | |
BaraCuda | donderdag 15 februari 2007 @ 22:54 |
Zodra er citroen motoren in een volvo komen, is het gedaan met de liefde hoor ![]() | |
daNpy | vrijdag 16 februari 2007 @ 09:00 |
quote:There you go ![]() | |
NiGeLaToR | vrijdag 16 februari 2007 @ 09:05 |
quote:Tenzij dat de beste motor in z'n soort blijkt te zijn... Dat je nog de illusie had dat er altijd echte Volvo motoren in Volvo's zaten ![]() Er zaten net zo goed andere Franse, Duitse of Japanse motoren in als van eigen makelij - waarbij die Citroen motor door de Volvo-community als een betere wordt ervaren dan de grotere 2 liter versie (ik neem aan dat dit gaat om de S40 met de 1.6 HDi van Citroen, die populairder blijkt dan de 2liter variant?). | |
M5 | vrijdag 16 februari 2007 @ 14:16 |
quote:zolang je van de kleine basis modelletjes afblijft is het nog steeds op en top volvo ![]() | |
swilden | vrijdag 16 februari 2007 @ 14:32 |
440 GLT 2.0i uit '93 met 240.000 op de teller Prima auto, enige kleine nadeel is zijn verbruik. 1 op 11 als je snelwegen rijdt. Trouwens niet alle 4 series hebben renault motoren de 2 liter modellen hebben prima n prima volvo moter. | |
Mr. Orange | zaterdag 17 februari 2007 @ 01:26 |
440 GL 2.0i ook uit '93 Ik haal op snelwegen 1 op 12 - 13. Met een snelheid rond 120/130.. Prima wagentje ![]() | |
SuN-CRuSHeR | zaterdag 17 februari 2007 @ 10:07 |
Ik heb zoals ik al zei een 460 2.0i (wel het nieuwe model), het verbruik is inderdaad het enige minpunt. 1:11 is inderdaad wel een reële waarde. Maargoed voor dat geld heb je dan wel redelijk wat luxe, comfort en vermogen. PS.: hebben jullie ook wel eens last van wat onregelmatig stationair draaien? | |
TheFreshPrince | zondag 18 februari 2007 @ 11:17 |
Whoei! Omdat mijn (overigens altijd startende) Nissan besloot om heel duur door de APK te moeten (zo'n 1500 euro aan verwachte kosten omdat grote beurt nodig is, distributie, banden, brandstoftank, 2 remleidingen, 2 remcilinders en schokdempers aan vervanging toe zijn) ben ik op zoek gegaan naar een andere auto. Voor 650 euro bijbetalen ben ik sinds gisteren de blije eigenaar van een heerlijke 740GL sedan uit 1986 op LPG. Ik moest er wel zo'n 400km voor omrijden maar dan heb je ook wat. Ik weet de historie niet dus distributie vervang ik voor de zekerheid nog, verder een prima auto die ik probeer te houden tot hij belastingvrij is. Start en loopt als een zonnetje op LPG. Verbruik weet ik niet maar daar ben ik vanmiddag achter als ik ga tanken. Zoveel comfort en zo degelijk voor zo weinig geld ![]() | |
NiGeLaToR | zondag 18 februari 2007 @ 14:48 |
quote:Dat kan overal aan liggen, wat je redelijk goedkoop kan vervangen voor een auto op leeftijd wat hiermee te maken kan hebben zijn: luchtfilter (15,-) bougies (30,-) bobine (< 100,-) bougie-kabels (+/- 100) Je kan ook een keer injectiereiniger in je tank gooien en/of een tijdje op euro 98 gaan rijden, dat kan wat vervuiling verhelpen. | |
Diemietuhriej | zondag 18 februari 2007 @ 16:13 |
Mijn vader heeft pas een full options 740 GLE gekocht uit 1988, voor erbij. ![]() Geweldige kar ![]() ![]() ![]() | |
Gambolputty | maandag 19 februari 2007 @ 10:56 |
quote:3 liter? Ik zou de motorkap nog ff opentrekken, ik denk dat er een 2.3 in ligt. ![]() | |
TheFreshPrince | maandag 19 februari 2007 @ 12:30 |
quote:Ik weet het wel zeker ![]() | |
Dandelion | maandag 19 februari 2007 @ 13:05 |
ja nog een volvorijder hier. 440 1.9 turbodiesel uit 1995. Rijdt heerlijk, alleen issie volgens mij vervloekt, er rijdens steeds mensen tegen aan... | |
Gambolputty | maandag 19 februari 2007 @ 20:40 |
Oja, ook Volvorijder dus: 1996 940 Estate 2.3i LPT Slechts 445500 op de teller ![]() | |
TheFreshPrince | maandag 19 februari 2007 @ 21:10 |
quote:Heb je al eens een koprevisie gehad? En hoelang rijdt je 940 al op gas? Zelf rijd ik een 740 uit 1986 op LPG met eerste kop en 260.000 op de teller. Rijdt nog als nieuw ![]() | |
Gambolputty | maandag 19 februari 2007 @ 23:13 |
quote:Mijn koprevisie voor zover ik kan achterhalen was ergens rond de 400.000, die van jou moet nog zeker een ton kunnen gaan. Let wel op je kleppen (tijdig laten stellen). En geen idee hoe lang mijn 940 al op gas rijdt, ik denk vanaf het begin ('t is een Volvo/Vialle-installatie). | |
TheFreshPrince | maandag 19 februari 2007 @ 23:26 |
quote:Volvo / Vialle ook hier. Verbruik 1 op 8. Geen injectie overigens maar een B230K met een Pierburg carberateur. | |
Gambolputty | dinsdag 20 februari 2007 @ 11:49 |
Dit is een paar weken geleden dus. Ik heb zelfs nog 5 maanden garantie op deze motor. ![]() Verbruik ca. 1 op 8,5, als ik erg mijn best doe 1 op 9. ![]() | |
TheFreshPrince | woensdag 21 februari 2007 @ 18:34 |
Ik stuitte op dit hartverscheurende filmpje. Zo jong nog... http://www.youtube.com/watch?v=InmbOJNU4sQ&mode=related&search= | |
Asics | woensdag 21 februari 2007 @ 18:37 |
Der von Ihnen gesuchte Datensatz existiert nicht mehr. Das Fahrzeug wurde bereits aus der Datenbank gelöscht. mooie wagen ![]() | |
SuN-CRuSHeR | woensdag 21 februari 2007 @ 23:26 |
quote:Op een gegeven moment liep de motor helemaal op 3 poten, bleken inderdaad de bougies te zijn. Alles weer gratis gefixed! Auto staat nu weer bij de dealer, komt een nieuw portier in nadat iemand er achteruit is ingereden. Als het even meezit hou ik er ook nog redelijk wat aan over ![]() | |
Cyberdogg | donderdag 22 februari 2007 @ 08:46 |
Ik heb een paar weken geleden m'n 850 ingeruild op een Saab 9000. Foutje hehe. Volgende wordt mooi weer een 850. Veel lekkerdere auto's. | |
Pinball | donderdag 22 februari 2007 @ 09:13 |
quote:Orange. ![]() Ik heb een 340 vario gehad, en nu een 360 5-bak. Die met de twijfelachtige eer om ooit door de ANWB tot 'trekker van het jaar' uitgeroepen te worden. ![]() | |
r8ality | vrijdag 23 februari 2007 @ 00:36 |
Hier nog een Volvo-rijder. En wel een oer-versie:![]() Volvo 144 uit 1974 - LPG - 180.000 gelopen - nog nooit in de steek gelaten En hij is nu weer terug in z'n eigen landje ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door r8ality op 24-02-2007 16:55:51 ] | |
bluebit | vrijdag 23 februari 2007 @ 00:50 |
coole bak!! update, de volvo in de OP bleek al verkocht (fijn dat mijn dealer me dat al zo snel kon vertellen zodat ik verder kon gaan zoeken.....NOT) inmiddels twee nieuwe gevonden, en misschien weet ik morgen meer.... | |
ArcticBlizzard | vrijdag 23 februari 2007 @ 11:13 |
Wij hebben hier thuis een V40 1.8 phase 1 staan een 960 2.5 (wat een heerlijke auto!) en over een week een XC90 D5 erbij. Waarschijnlijk zal de V40 plaatsmaken voor een V70 D5 automaat, de v40 phase 1 is nu niet echt de meest confortabele auto die volvo heeft gemaakt zeg maar helemaal niet. Bluebit, ik hoop dat je een goede volvo kunt vinden! Wat voor type wil je? | |
bluebit | vrijdag 23 februari 2007 @ 15:39 |
ben hard op zoek naar een v40 1.9D (phase II) uit 2001 (vanwege BPM bij import) die twee die ik gisteren op het oog had, blijken ook al verkocht. Zojuist dealer gevraagd eens naar een andere volvo te kijken : hier ben nu in spanning af aan het wachten of die nog beschikbaar is..... andere volvo's zijn helaas te duur (wegenbelasting) op dit moment, hoewel ik wel een prachtige s60 D5 heb gezien voor 18.000 euro bij een bevriende volvo dealer....maar ja, da's nu ff een stap te ver voor me. mijn vader heeft een v70 D5 automaat, geweldige auto. Mijn zwager heeft een xc90 D5, ook al zo'n geweldige auto. Met die twee wens ik je heeeeeel veeeel plezier!! | |
r8ality | vrijdag 23 februari 2007 @ 19:32 |
quote:Hier in Zweden zijn er ook zat (en niet zo heel duur). Helaas allemaal wel benzine... | |
gias | zondag 25 februari 2007 @ 11:48 |
laat ik me dan ook maar melden ![]() ik rij een 242 uit 1976, ![]() nu iets van 212.000 op de klok en ook op LPG | |
roflcopter | zondag 25 februari 2007 @ 12:18 |
TVP | |
Flex82 | zondag 25 februari 2007 @ 12:26 |
Mijn auto ook maar melden. Volvo 440 uit '95. Ik ben de 2de eigenaar. Nog net geen ton op de teller. Org. lichtmetaal met Vredestein Sporttrac banden. Verder nog AIRCO als optie af fabriek. Tot voor kort perfect geheel vrij van roest, helaas begint hij nu toch heel licht het standaard 400-serie probleem te vertonen: roest bij de achterste wielkasten. Daar gaat binnenkort gelijk wat aan gebeuren. Verder wel een heerlijke auto. Ondanks dat het "maar" de instapserie van Volvo was toendertijd. Ik heb in heel wat automerken gereden, maar toch kan er maar weinig voor eenzelfde prijs zich meten aan het rijgenot van een 440 imho. ![]() En waarom Volvo? Ik ben ermee opgegroeid van huis uit. Met een 244. Dus ik zal het virus wel hebben. ![]() | |
daNpy | zondag 25 februari 2007 @ 14:31 |
![]() Weer een paar procent meer Volvo onderdelen toegevoegd ![]() | |
kebabkever | zondag 25 februari 2007 @ 15:48 |
quote:In de autoweek lees ik dat volvo's met audi motoren rijden... | |
GT3 | zondag 25 februari 2007 @ 16:18 |
quote:De 2.5 TDI of 2.5 D in de S70,V70 & 850 is idd van Audi. | |
bluebit | zondag 25 februari 2007 @ 16:36 |
quote:precies, de 1.9 D commonrail uit de volvo v40 phase II is daarentegen van renault. | |
daNpy | zondag 25 februari 2007 @ 17:27 |
quote:De 100 en 200 serie niet ![]() | |
r8ality | zondag 25 februari 2007 @ 17:30 |
quote:Nee, evenals de 700 en 900 serie. | |
kebabkever | zondag 25 februari 2007 @ 18:33 |
quote:Okeee goh wist ik niet. ja men vader rijd nieuwe s80. Vind het raar dat je dan zoveel voor een volvo neerlegt terwijl de motor van renault is, en veel andere delen ook van ford.... | |
daNpy | zondag 25 februari 2007 @ 18:35 |
Renault en Ford, de top 2 merken van de wereld.... NOT ![]() | |
OG-Loco | zondag 25 februari 2007 @ 19:06 |
quote: ![]() ![]() | |
Flex82 | zondag 25 februari 2007 @ 19:27 |
quote:Je vergeet alleen dat ze bij Volvo wel weten wat ze doen. (iig zeker wel voordat Ford zich ermee bemoeide). De motoren, in de 400 serie bijvoorbeeld, zijn idd van Renault. Echter deze zijn, voordat ze door Volvo gebruikt werden, aangepast/nagekeken (misschien zelfs getuned?) door Porsche. Daarom is zelfs de 1.6 van 15 jaar, of zelfs ouder, in max. 12 sec op de 100 km/h en haalt bijna 190 (Heb er zelf één, dus eigen ervaring). Wat zeker niet slecht is voor een 1.6 in een relatief oud model auto. Dus de betrouwbaarheid en prestaties zijn volgens Volvo standaard, ook al is het blok dan misschien idd van Renault. Volvo haalt al veel langer spullen bij anderen, maar ze passen het wel aan naar eigen standaard. | |
r8ality | zondag 25 februari 2007 @ 19:53 |
Ja, alleen jammer dat de rest van de 400-serie, evenals de S40 en V40 (oude modellen) in principe gewoon geen echte degelijke Zweedse bakken zijn. | |
Flex82 | maandag 26 februari 2007 @ 00:31 |
quote:Dat het geen bakken zijn die gelijk zijn aan de oudere types dat ben ik met je eens. Dat vind ik in principe ook van alle nieuwe modellen. Maar dat ze niet degelijk zijn, dat ben ik echt niet met je eens. Ze zijn wel degelijk degelijk. ![]() | |
r8ality | maandag 26 februari 2007 @ 00:34 |
De 940. Dat is pas een oerding. De beste Volvo ooit gemaakt. Zelfs nog beter dan een nieuwe S80 ![]() | |
Flex82 | maandag 26 februari 2007 @ 00:37 |
quote:M'n pappie heeft een 940 met een 2.3 turbo met 165pk. Superwagen idd! ![]() | |
bluebit | maandag 26 februari 2007 @ 10:42 |
zijn er hier ook mensen die op volvo-forum.nl actief zijn? 940's zijn trouwens mooi, grootte van een 740 maar net iets vloeiendere lijnen. die 2.3 liter, is dat een benzine. dacht dat de diesel 2.5 ltr was. | |
Flex82 | maandag 26 februari 2007 @ 11:08 |
quote:Nee, niet actief op het Volvo-forum. ![]() En de 940 is er niet in een diesel uitvoering. Alleen een 2.3 liter benzine in 2 versies. Met en zonder turbo met respectievelijk 165 en 135 pk. -edit- foutje van mij, tot 1996 zijn er ook twee diesel uitvoeringen gemaakt. Met en zonder intercooler, met respectievelijk 122 en 109pk. Echter deze hadden een inhoud van 2.4 liter. | |
bluebit | maandag 26 februari 2007 @ 11:15 |
????? WTF, ik geloof toch niet dat mijn vader destijds met zijn 100.000 km per jaar een benzine versie gereden heeft..... edit : 940, bouwjaar 94, 95....er zijn zeker wel diesels met 2.3 liter motor....wist overigens niet dat dat vrijwel allemaal 6 cilinders waren btw... edit2 : je had het ook al gezien ![]() | |
Flex82 | maandag 26 februari 2007 @ 11:34 |
quote:Had bij het verkeerde jaar gekeken idd. ![]() | |
Bigfoot414 | maandag 26 februari 2007 @ 12:35 |
Mijn tante had vroeger ook zo'n ouwe 245. Supervette wagen Als ik ooit geld over heb wil ik er ook 1 ![]() | |
TheFreshPrince | maandag 26 februari 2007 @ 12:42 |
quote:Jaaa, ik zit ook op het volvo-forum.nl onder dezelfde gebruikersnaam als hier. Check m'n Volvo daar bij 740 afdeling en dan "aangeschaft 740". | |
bluebit | maandag 26 februari 2007 @ 12:43 |
quote:hehehehe, de 240-serie is inderdaad wel de ultieme volvo...zeg maar het model waar alle medeweggebruikers bang voor waren : als die namelijk tegen je aan botst dan blijft er niets over van de andere auto terwijl de volvo niets heeft. mijn vader roept altijd : als ze nog nieuwe 240's zouden produceren, dan zou ik er direct weer een kopen... (hij rijdt nu dus slechts een V70........) | |
bluebit | maandag 26 februari 2007 @ 12:48 |
quote:jammer dat er geen foto bij staat van je 740.....ik moet zeggen dat ik de achterkant van de 740 altijd iets te hoekig heb gevonden. De 940 vind ik wat dat betreft mooier. Maar ja, wel echt volvo, zo'n 740! | |
TheFreshPrince | maandag 26 februari 2007 @ 13:13 |
quote:Ik zie wel een foto hoor! http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=11480 | |
r8ality | maandag 26 februari 2007 @ 13:19 |
De directeur van Ikea rijdt ook een 240. "Waarom een nieuwe als deze het nog perfect doet?", aldus de beste man ![]() | |
bleiblei | maandag 26 februari 2007 @ 13:23 |
Die beste man is dan ook vrek eerste klas ![]() | |
bluebit | maandag 26 februari 2007 @ 13:26 |
quote:ok, wazig, voor de zekerheid ook nog maar eens met Internet Explorer gekeken ipv firefox.....maar ik zie nog geen foto in jouw posts daar....in welke post van je staat ie dan?? | |
Flex82 | maandag 26 februari 2007 @ 13:27 |
Ik ben opgegroeid met een 244 GL(Hebben we gehad tot ik 15 was, mijn pa heeft hem bijna 20 jaar in totaal gehad.). Eentje met de 2.3 liter benzine motor. Nog wel het oude type met de ronde koplampen, niet de vierkante. Identiek aan deze: ![]() Lederen interieur, bordeaux rode kleur, geweldige auto. | |
bluebit | maandag 26 februari 2007 @ 13:43 |
quote:wat me trouwens wel opviel : quote: ![]() ![]() | |
TheFreshPrince | maandag 26 februari 2007 @ 14:30 |
quote:Ah! Ik ben er achter. Blijkbaar kan je de foto's alleen maar zien als je bent ingelogd op het forum. Waarschijnlijk om dataverkeer te beperken voor gasten. Dus aanmelden doet wonderen ![]() | |
bluebit | maandag 26 februari 2007 @ 14:54 |
quote:d'oh.....inderdaad, nu zie ik een prachtige volvo 740 (mooie kleur!) | |
Sbv6 | maandag 26 februari 2007 @ 15:53 |
quote:Yep en op het Volvo 850 forum | |
TheFreshPrince | maandag 26 februari 2007 @ 19:05 |
quote:Ben er dan ook héél tevreden mee ![]() Deze week een nieuwe distributieriem en spanrol halen en die er nog even om laten leggen door een handige oom ![]() Stond 6 jaar stil dus ik neem het risico maar niet ![]() | |
TheSilencer | maandag 26 februari 2007 @ 20:49 |
![]() ![]() Amazon 131, 1968, B20a (gereviseerd en voorzien van LPG-kop), standaard voorzien van schijfremmen vóór... Is voor mij daily driver voor alle niet-zakelijk verkeer! Op de foto's net gepoetst (door een pro)... plaatwerk behoeft in werkelijkheid 'wat aandacht' ![]() (zakelijk (lease) óók een Volvo.... S60 D5 (2003, moet nog mee tot november 2007)) | |
bluebit | maandag 26 februari 2007 @ 21:10 |
mooi! hij ziet er op de foto's wel enorm goed uit! | |
TheFreshPrince | maandag 26 februari 2007 @ 21:41 |
Heel mooi! Ruilen tegen een 740? ![]() | |
TheSilencer | maandag 26 februari 2007 @ 22:38 |
quote:Hahaha, mijn ouders hebben allebei een 740 (paps een rode Turbo Intercooler (sedan), mams een zilvergrijze automaat (USA-versie, station)). Bouwjaren weet ik niet. Serieus, ik heb zelf geen garage bij mijn appartement. Hij staat dus altijd buiten. Omdat het dagelijks vervoer is is de motor 'vernieuwd' (ruilblok, gereviseerd), zijn alle remleidingen en het koelsysteem vervangen. De onderzijde van de deuren, een deel van het achterscherm en het linkervoorscherm (precies bovenop) zijn behoorlijk aan't bobbelen. Terwijl de onderzijde al eens (m.u.v. de deuren) is overgespoten zijn de vlakke delen (dak, motorkap, kofferdeksel) flink dof. Ook omdat iemand er eens met een spuitbus primer 'PSV' op gekalkt heeft ![]() ![]() Tijdens mijn studie zo'n 10 verschillende 340's / 360's gereden... | |
ArcticBlizzard | dinsdag 27 februari 2007 @ 09:00 |
quote:Ik moet eerlijk zeggen dat ik de 960 dan nog net wat hoger inschat, vooral om zijn comfort en motor, al ziet ie er ook gewoon bruut uit met die chromen gril en vaag gevormde mistlampen. De 240 is ook echt fantastisch. Heb laatst in een rode mogen rijden en je voelt je heel stoer ![]() Vraag; Wat is jullie hoogste km stand met een volvo? Wij met een 740 turbo diesel 456.286 km | |
joeltje | dinsdag 27 februari 2007 @ 09:26 |
Mijn schoonvader heeft zijn 740 TD ingeruild op een XC70 bij een stand van 643.000 | |
bluebit | dinsdag 27 februari 2007 @ 11:23 |
![]() ![]() ![]() maar goed, als ik de V40 krijg dan rij ik hem ook door totdat er 250.000 km op staat (pakweg over 6 jaar), en dan koop ik iets anders. | |
TheFreshPrince | dinsdag 27 februari 2007 @ 12:12 |
quote:250.000? Die oudjes zijn dan net een beetje soepel ingereden. | |
bluebit | dinsdag 27 februari 2007 @ 12:26 |
tsja, ik weet het wel, maar dankzij mijn vaders gedrag, ben ik zodanig geindoctrineerd dat ik geloof dat 250.000 km echt heel erg veel is ![]() | |
TheFreshPrince | dinsdag 27 februari 2007 @ 12:36 |
quote:Voor veel auto's is het ook heel erg veel. Maar voor een Volvo of een degelijke Jap is het niet zo'n probleem mits onderhoud op tijd gedaan is. | |
r8ality | dinsdag 27 februari 2007 @ 12:37 |
Wij hebben ooit een 940 gehad met 550.000 op de teller. En nog gewoon starten als nieuw ![]() | |
r8ality | dinsdag 27 februari 2007 @ 12:39 |
quote:Rood is zowiezo een moeilijke kleur. Als ik nog wat reserve-onderdelen mee moet nemen, zeg het maar ![]() | |
TheSilencer | dinsdag 27 februari 2007 @ 13:07 |
quote:B20a uitlaatspruitstuk? Zit een scheurtje in... | |
r8ality | dinsdag 27 februari 2007 @ 13:23 |
Die kun je in NL ook wel hendig voor weinig aankomen. B20a's zijn er zat gemaakt ![]() | |
Gambolputty | dinsdag 27 februari 2007 @ 13:43 |
quote:Dit is de stand van een week of wat geleden van een 940 2.3 LPT op LPG: ![]() ![]() | |
TheSilencer | dinsdag 27 februari 2007 @ 14:45 |
quote:Veldhoven... onder de rook van Eindhoven (jouw woonplaats zie ik net) en het geluid van Welschap (Eindhoven Airport)! | |
r8ality | dinsdag 27 februari 2007 @ 16:50 |
quote:Ah hendig. Ik zal eens kijken of mijn pa er nog 1 heeft liggen. Anders kun je eventueel bij Wim's Classics langsgaan (Mierlo) of Schampers Volvo in Helmond. | |
bluebit | woensdag 28 februari 2007 @ 08:46 |
ok, even een geniaal stukje van een user (MDA) op het volvo forum : quote:de vraag was overigens of een bepaalde bank van de ikea ongemonteerd achterin een volvo v40 past. ![]() | |
mithrandirrr | woensdag 28 februari 2007 @ 09:55 |
Nog een volvo rijder hier ![]() De mijne heeft er nu ruim 170.000 km op zitten, rijd nog als een zonnetje. Voorlopig doe ik hem nog niet weg ![]() | |
r8ality | woensdag 28 februari 2007 @ 14:26 |
quote: ![]() ![]() | |
Sjonnjoop | woensdag 28 februari 2007 @ 21:23 |
Ik rij zelf geen Volvo, maar vond het het altijd mooie stijlvolle auto's de nieuwe S80 look was al wat matig, maar nu zag ik dit ![]() ![]() ![]() Wat vinden jullie als Volvo fanboys ervan, ik vind het echt ![]() | |
NiGeLaToR | woensdag 28 februari 2007 @ 21:33 |
Zijn ze naar bed geweest met Saab ofzo? | |
OG-Loco | woensdag 28 februari 2007 @ 22:26 |
Ik heb vandaag vaak tegen een C30 [ achterkant ![]() | |
Sjonnjoop | woensdag 28 februari 2007 @ 22:30 |
quote:Ik vind alle huidige Volvo achterkanten lelijk eigenlijk, C30, van voren en de zijkant echt mooi, maar achter ![]() | |
SuN-CRuSHeR | donderdag 1 maart 2007 @ 08:52 |
Ansich vind ik de nieuwe V70 best een mooie wagen geworden. Tuurlijk blijven de oer-volvo's ieders favoriet, maar dat is ook juist de troef van het merk. De nieuwe V70 is in ieder geval wel in lijn met zijn voorgangers. Voorkant vind ik zeker wel vet, achterkant is helaas wat minder. Misschien went het. | |
-Muse- | donderdag 1 maart 2007 @ 08:58 |
quote:De achterkant van de C30 is inderdaad een beetje tricky, maar dat was hetzelfde verhaal met de P1800combi en de 480, je vindt ze mooi of je hebt er helemaal niets mee. Ik moet zelf nog erg wennen aan de achterkant van de nieuwe V70, ik vind hem iets te mitsubishi-achtig. | |
Repeat | donderdag 1 maart 2007 @ 13:29 |
noem me een noob, maar waar kan ik de cdspeler/wisselaar van de navigatiecd's vinden in een S60? ![]() ![]() | |
SadKingBilly | donderdag 1 maart 2007 @ 13:31 |
Waarom zou je in vredesnaam in een - eww, vies woord - volvo willen rijden? Bijna net zo erg als (durf het niet hardop te zeggen) opel Maarja, ieder het zijne. | |
-Muse- | donderdag 1 maart 2007 @ 13:35 |
quote:Handschoenenkastje of in de kofferbak. | |
Repeat | donderdag 1 maart 2007 @ 13:36 |
quote:nee, en nee ![]() | |
-Muse- | donderdag 1 maart 2007 @ 13:47 |
Hmz, dan heb ik geen idee, sorry ![]() edit: misschien dat je hier wat wijzer van wordt: http://vccs.volvocars.se/accessories/ii/details.asp?DocId=2205 | |
LoggedIn | donderdag 1 maart 2007 @ 13:54 |
quote:Alleen die gigantische achterlichten verneuken het uiterlijk compleet, maar als je die wegdenkt zijn ze best mooi ![]() Verder zijn het gewoon hartstikke goeie auto's natuurlijk ![]() | |
TheFreshPrince | donderdag 1 maart 2007 @ 13:55 |
quote:Mijn baksteen ![]() ![]() ![]() ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door TheFreshPrince op 01-03-2007 14:32:02 ] | |
Sjonnjoop | donderdag 1 maart 2007 @ 13:59 |
quote:Photoshop ![]() | |
TheFreshPrince | donderdag 1 maart 2007 @ 14:00 |
quote:Nietes! PSP 9. | |
Sjonnjoop | donderdag 1 maart 2007 @ 14:05 |
quote:Tss gewoon die dikke voorspoiler erop zitten psp-en shame on you ![]() | |
TheFreshPrince | donderdag 1 maart 2007 @ 14:08 |
quote:Het is een 86'er. Die hebben standaard zo'n spoiler ![]() Mooier dan zo'n stuk kunststof tot aan beneden. http://images.google.nl/images?hl=nl&q=volvo%20740%201986&ie=UTF-8&oe=UTF-8&um=1&sa=N&tab=wi | |
Sjonnjoop | donderdag 1 maart 2007 @ 14:13 |
quote:mm wat is er dan wel ge psp-ed? | |
TheFreshPrince | donderdag 1 maart 2007 @ 14:16 |
quote:- kentekenplaat - eromheen wat vager gemaakt - bijgesneden - iets lichter gemaakt (avondschemering) - grote smurf toegevoegd [ Bericht 4% gewijzigd door TheFreshPrince op 01-03-2007 14:32:27 ] | |
TheSilencer | donderdag 1 maart 2007 @ 14:28 |
quote:Vakjes aan de zijkant kofferbak al opengemaakt? | |
bluebit | donderdag 1 maart 2007 @ 14:42 |
quote:omdat je dan geen bmw of mercedes pauper bent heiden! | |
TheFreshPrince | donderdag 1 maart 2007 @ 14:45 |
quote: ![]() ![]() | |
bluebit | donderdag 1 maart 2007 @ 14:57 |
en nog een reden | |
TheFreshPrince | donderdag 1 maart 2007 @ 15:07 |
quote:Ik heb een sedan ![]() Maar moet ook wel lukken ![]() | |
bluebit | donderdag 1 maart 2007 @ 15:09 |
quote:vrouwen kennen dat verschil ook niet, dus zal wel goed komen ![]() | |
r8ality | donderdag 1 maart 2007 @ 15:11 |
Mijn achterbank is groot genoeg, alleen zit er een sub in de weg ![]() | |
Garagefluit | donderdag 1 maart 2007 @ 15:14 |
quote:*Hap* ![]() Maargoed, gelukkig kunnen de stoelen plat zullen we maar zeggen ![]() ![]() | |
TheFreshPrince | donderdag 1 maart 2007 @ 15:17 |
quote: ![]() Jammer van die gastank achterin... | |
Repeat | donderdag 1 maart 2007 @ 19:29 |
quote:Volgens mij wel, of eentje iig... ![]() | |
Sbv6 | donderdag 1 maart 2007 @ 22:08 |
Bij mij zit de DVD speler aan de linkerkant achter het zijpaneel in de kofferbak. Mocht je de CD versie hebben, dan zal daar de cd wisselaar zitten. Letwel, ik heb het hier over het originele RTI navigatie systeem van Volvo zelf | |
roflcopter | donderdag 1 maart 2007 @ 22:09 |
quote:Inderdaad, daar zit 'ie ![]() | |
Repeat | vrijdag 2 maart 2007 @ 13:10 |
quote:Ik heb em gevonden ja. Heb idd de cd versie. Kan ik hier nu ook muziek cd's mee afspelen? Want als ik een muziekcd erin doe, dan krijg ik op mn scherm het overzicht van de sloten, bv slot1: navigatiecd, slot2: muziekcd etc. Maar waar vind ik dan de afspeeloptie? Of herkent ie alleen het type muziekcd, maar kan ie het verder niet afspelen? | |
Goochie | vrijdag 2 maart 2007 @ 14:21 |
Ook hier een Volvo rijder. Betreft een S40 met een 2.0D met een 6-bak. 136 pk en 320Nm trekkracht. Rijdt erg goed! ![]() | |
Diemietuhriej | vrijdag 2 maart 2007 @ 16:15 |
quote:Die hebben wij dus ook, in het grijs. ![]() Wat een geweldige auto's. Oerdegelijk, en ik vind ze echt geweldig eruitzien, net een tank. ![]() | |
-Muse- | vrijdag 2 maart 2007 @ 16:36 |
Ik zag gister een 780! Die heb ik nog maar heel weinig gezien, ik hoop hem vaker tegen te komen aangezien Wim van Wim's Classics uit Mierlo er mee rond rijdt. | |
OreO | vrijdag 2 maart 2007 @ 16:40 |
850 t5 hier,grappig als je van die mannetjes bij de stoplicht ziet die je eruit willen trekken | |
-Muse- | vrijdag 2 maart 2007 @ 16:42 |
Ik moet en zal ooit nog een T5R bezitten ![]() | |
Kuukske | vrijdag 2 maart 2007 @ 16:48 |
Deeltijd volvo rijder telt niet zeker? Ik leen zo af en toe de V40 van thuis wel eens.. Bevalt uitstekend ![]() ![]() | |
r8ality | vrijdag 2 maart 2007 @ 19:14 |
quote:Die kennen we ![]() | |
r8ality | vrijdag 2 maart 2007 @ 19:17 |
Silencer, moest jij nou nog dat spruitstuk hebben? | |
-Muse- | vrijdag 2 maart 2007 @ 19:25 |
quote:Cool ![]() ![]() Hij was ook de oprichter van de Amazon-club, waar mn vader penningmeester was ![]() | |
r8ality | vrijdag 2 maart 2007 @ 19:38 |
quote:En wie is jouw pa dan? | |
-Muse- | vrijdag 2 maart 2007 @ 19:40 |
Wij hadden een Beige Volvo Amazon Combi die nu in Helmond rondrijdt, met kenteken DE-16-78, misschien zegt je dat iets ![]() | |
r8ality | vrijdag 2 maart 2007 @ 19:43 |
Ik ken teveel mensen met een Amazon Combi ![]() En dan mag ie wel eens voor APK weg ![]() | |
bluebit | vrijdag 2 maart 2007 @ 21:59 |
TheSilencer | vrijdag 2 maart 2007 @ 22:16 |
quote:Ah, was van plan in Mierlo even binnen te lopen binnenkort (mijn pa kent 'Wim' vrij goed volgens mij), maar jij hebt er een liggen voor wênig? | |
TheSilencer | vrijdag 2 maart 2007 @ 22:17 |
Quote i.p.v. Wijzig ![]() | |
r8ality | vrijdag 2 maart 2007 @ 22:20 |
quote:U hebt mail. | |
Repeat | vrijdag 2 maart 2007 @ 22:56 |
quote:iemand? ![]() | |
wonderer | vrijdag 2 maart 2007 @ 23:08 |
quote: ![]() ![]() | |
r8ality | vrijdag 2 maart 2007 @ 23:11 |
Ongebruikelijke reclame. Niet echt standaard "decent" Volvo ![]() | |
Sbv6 | zaterdag 3 maart 2007 @ 11:07 |
quote:Volgens mij krijg je geen overzicht. Ik zou zeggen probeer het gewoon. Je kan het wel als 6 cd wisselaar gebruiker volgens mij. Ik heb een HU-803 radio, daar zit al een 4 cd wisselaar is, Heb nog geen cd in de dvd speler gestopt overigens | |
Repeat | zaterdag 3 maart 2007 @ 14:35 |
quote:dat ik een overzicht krijg is zeker, er staat dan ook "muziek-cd" oid, dus dat herkent ie wel, ik weet alleen niet hoe ik ze dan met de radiounit kan aanspreken ![]() | |
Sbv6 | zaterdag 3 maart 2007 @ 19:55 |
Welke radio heb je erin zitten ? Hu-603 of 803 ? dan aan de rechterknop draaien, met source erop. daarmee wissel je tussen FM-AM-CD-CD wisselaar-TV- etc wat er allemaal maar aangesloten is | |
Repeat | zaterdag 3 maart 2007 @ 20:02 |
quote:dat is juist het probleem, als ik aan die rechterknop draai kom ik voorbij fm, am, cd, maar de wisselaar staat er niet tussen ![]() | |
bluebit | zaterdag 3 maart 2007 @ 22:09 |
vandaag slipcursus gedaan, was wel erg lachen! na afloop ook met eigen auto's even de baan opgegaan en even noodstop geoefend en uitwijkmaneuvres....dat is behoorlijk saai in een xc90 D5 automaat : dat ding stopt gewoon als je stoppen wilt, hij gaat gewoon daarheen waar je heen stuurt, en als je het gas pedaal vol inramt, dan sprint ie er gewoonweg vandoor...we kregen hem dus niet in een slip. fotootjes dus ![]() | |
Sbv6 | zondag 4 maart 2007 @ 08:52 |
quote:Stel je vraag ook even op http://www.volvo-forum.nl/ misschien dat ze je daar verder kunnen helpen. | |
roflcopter | zondag 4 maart 2007 @ 11:44 |
quote:Mja, volgens mij is en blijft het gewoon de speler voor navigatie-cd's hoor... In een CD-speler van de auto kun je toch ook geen DVD's afspelen...? | |
Repeat | zondag 4 maart 2007 @ 15:47 |
quote:Ik zal daar wel eens gaan kijken ja. ![]() quote:Dat zou logisch zijn en dat zou ik ook accepteren ware het niet dat er op mn scherm wel staat: cd1: benelux cd2: duitsland cd3: muziek-cd cd4: verkeerd type cd / onleesbaar (zoiets) cd5: etc Hij herkent de muziek cd dus wel als muziek cd ![]() | |
roflcopter | zondag 4 maart 2007 @ 16:55 |
quote:Ja dat zal best. Maar volgens mij gaat het je niet lukken. Maargoed, de aanhouder wint. Schijnt. | |
TheFreshPrince | zondag 4 maart 2007 @ 18:15 |
quote:Dit in tegenstelling tot de aandeelhouder. | |
bluebit | maandag 5 maart 2007 @ 13:15 |
nou dan, eindelijk een beetje duidelijkheid....zojuist met mijn dealer gesproken en hij gaat deze volvo bekijken en indien technisch in orde, dan neemt hij hem voor me mee. ik heb al twee kaarsjes opgestoken om te bidden dat ie technisch perfect is..... | |
TheFreshPrince | maandag 5 maart 2007 @ 16:05 |
quote:Hehe, ik hoop het ook! Wel jammer dat je niet voor een mooie, achterwiel aangedreven 940 gaat oid ![]() | |
bluebit | maandag 5 maart 2007 @ 16:07 |
quote:hoezo? heb je er nog een? dan moet ie wel blauw zijn ![]() | |
TheFreshPrince | maandag 5 maart 2007 @ 16:22 |
quote:Blauwe 740 ook goed? ![]() Haha, nee, ik wil 'm niet kwijt! Rijdt véél te comfortabel. | |
ArcticBlizzard | dinsdag 6 maart 2007 @ 09:37 |
Je wilde toch een blauwe? http://autotelegraaf.nl/o(...)%3D1;whitelabel=#top | |
TheFreshPrince | dinsdag 6 maart 2007 @ 12:35 |
quote:Nu nog een sponsor voor de wegenbelasting ![]() | |
bluebit | dinsdag 6 maart 2007 @ 13:24 |
quote:pfffff, ja inderdaad........wel cool!! | |
FlowDesign | dinsdag 6 maart 2007 @ 14:16 |
Ik rijd een 142 uit 1972 uiteraard op gas. Staat momenteel bij de "garage" want de ontsteking is kapot. Met 272.000 op de teller wil er nog weleens iets kapot gaan natuurlijk. Hij begint wel redelijk te roesten, maar ik heb eigenlijk niet de tijd en de middelen om daar op korte termijn iets aan te doen ![]() Als je graag een volvo station wil, dan zou ik eens kijken voor een 945 ![]() | |
bluebit | dinsdag 6 maart 2007 @ 15:35 |
Argh, beschadigingen op de auto....wat zouden jullie doen (over die kras op de voorkant maak ik me absoluut niet druk overigens)![]() ![]() ![]() | |
bluebit | dinsdag 6 maart 2007 @ 16:47 |
niemand die me iets over deze schade kan vertellen en of het oplosbaar is. | |
r8ality | dinsdag 6 maart 2007 @ 18:15 |
Waarschijnlijk kun je die put redelijk terug laten tikken bij de gemiddelde schadeboer. De kras voorop kun je met commandant al een heel stuk wegkrijgen, of anders ff laten polijsten bij diezelfde schadeboer. | |
TheFreshPrince | dinsdag 6 maart 2007 @ 18:30 |
quote:Kan er weinig van zeggen. Het is natuurlijk geen nieuwe ![]() Hoe is de mechanische staat van de auto? | |
FlowDesign | dinsdag 6 maart 2007 @ 20:23 |
quote:Een paar centimeter boven z'n vinger zit een nog veel grotere deuk ![]() | |
bluebit | dinsdag 6 maart 2007 @ 20:25 |
Mijn dealer gaat hem ophalen, dus hij zal ter plekke de technische staat bekijken alvorens hij beslist. Hij neemt tenslotte de garantie over. | |
FlowDesign | dinsdag 6 maart 2007 @ 20:25 |
Voor de geïnteresseerden: Het is niet m'n ontsteking maar een afgesleten nokje van de nokkenas. Gaat dus een boel geld kosten ![]() | |
bluebit | dinsdag 6 maart 2007 @ 20:26 |
quote:klopt, die wijst ie op de andere foto ook aan.. ![]() | |
Gambolputty | dinsdag 6 maart 2007 @ 22:25 |
quote:Dan laat je toch de kop vervangen? Heb je al een bedrag gehoord trouwens? | |
r8ality | dinsdag 6 maart 2007 @ 22:33 |
quote:Pssst. Nokkenas ligt onderin bij een B20a ![]() | |
FlowDesign | woensdag 7 maart 2007 @ 09:27 |
quote:De kop is eind januari al vervangen, toen was er een klep verbrand (nadeel van rijden op gas). En zoals r8ality al zegt, het is een onderliggende nokkenas ![]() Alles bij elkaar zal het wel weer 400 à 500 euro gaan kosten. Kop vervangen was ook al 500. Ze doen ook meteen de distributie(-tandwielen) vervangen geloof ik. Na deze reparatie heb ik wel een zo goed als volledig gereviseerde motor ![]() | |
FlowDesign | woensdag 7 maart 2007 @ 09:28 |
quote:Owja, doh! ![]() Maar waarom een V40? Wat voor motor ligt er eigenlijk in deze? | |
bluebit | woensdag 7 maart 2007 @ 09:30 |
naja, we gaan vrolijk door.......de auto is nu overigens wel van de website gehaald van de dealer. mijn dealer gaat kijken of ie nog wat van de prijs kan halen, de kras voorop wordt door mijn dealer gerepareerd en zal geen invloed hebben op de prijs die ik moet betalen. De andere twee deuken, zijn een beetje lastig in te schatten. De bovenste deuk lijkt op een lijn in de auto te zitten waardoor dit misschien moeilijk uit te deuken is. Dat zien we dan wel weer. | |
bluebit | woensdag 7 maart 2007 @ 09:31 |
quote:1.9D 115 steigerende ponys de v40 weegt maar 1300 kg, waardoor ie gunstiger in de wegenbelasting zit. ik was eigenlijk niet van plan een auto van 1300 kg te kopen, maar goed, dat 10-tje verschil in de maand kon ik wel overbruggen voor het rijden van mijn droommerk. een s60 weegt daarentegen 1400 kg en dan moet ik weer iets gaan bijleggen. Dat gaat me nu iets te ver. | |
Gambolputty | woensdag 7 maart 2007 @ 11:14 |
quote: ![]() lekker wakker | |
bluebit | donderdag 8 maart 2007 @ 11:14 |
f*ck, f*ck, f*ck over twee weken of zo, krijg ik de volvo. nu begint dus de ellende met de auto die ik wil inruilen : hij schakelt heel erg moeilijk naar de twee, ik moet hem echt naar links slaan en dan naar onder rammen.. ditzelfde geldt voor de 5e versnelling, ik schakel erg vaak mis (naar de 3 ipv de 5), eigenlijk hetzelfde verhaal als de 2e versnelling iemand toevallig enig idee wat dit kan zijn? | |
Gambolputty | donderdag 8 maart 2007 @ 11:36 |
quote:Check de schakelstangen. Kan je 'm ergens op een brug rijden? | |
bluebit | donderdag 8 maart 2007 @ 11:38 |
tsja, kan mijn dealer lief aankijken, hij ruilt de auto in, maar moet ik me hier zorgen over gaan maken of zijn dit doorgaans zaken die eenvoudig op te lossen zijn. opel corsa 1.7d, altijd dealer onderhouden elke 15000 kilometer. Hij moet over ongeveer 1000 km weer een beurt krijgen, kan ik daarop wachten of toch maar beter direct langs mijn dealer rijden. edit : what the f*ck zijn schakelstangen trouwens.....? zoals je begrijpt kan ik het zelf sowieso niet oplossen ![]() | |
Gambolputty | donderdag 8 maart 2007 @ 11:50 |
quote:Dit zou simpel op te lossen moeten zijn. Het zijn de stangetjes (of kabels) die via de pook rechts van je de versnellingsbak bedienen. Als daar wat te veel speling op komt kan je dit soort ellende krijgen. | |
bluebit | donderdag 8 maart 2007 @ 11:52 |
ah ok, in principe is dit dus snel op te lossen, maar ik moet er eigenlijk niet te lang mee doorrijden anders krijg ik weer slijtage op allerlei onderdelen wat nergens voor nodig zou zijn..... ok dan, ff mijn dealer bellen en afspraak maken, en dat ie de kosten maar even verrekend met de inruilwaarde van de auto | |
bluebit | donderdag 8 maart 2007 @ 11:59 |
had ik trouwens al complete foto's gepost van mijn uitermate stoere toekomstige bolide : ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ik ben zo blij, blij, blij, nu alleen zorgen dat ik mijn huidige auto niet in puin rij zodat ie in te ruilen is. [ Bericht 1% gewijzigd door bluebit op 08-03-2007 12:30:25 ] | |
FlowDesign | donderdag 8 maart 2007 @ 12:25 |
Stoer is toch niet echt het juiste woord ![]() Dan moet het toch echt minstens een T5 zijn ![]() | |
bluebit | donderdag 8 maart 2007 @ 12:29 |
ik plak er wel T4 op, dat zou nog kunnen biji dit model (ik hoop overigens dat dit de winterbanden zijn die eronder liggen, want dit zijn geen lichtmetalen velgen) en ok, laten we "stoer" dan maar vervangen door "mannelijke" (ik rij nu een corsa, dus dat lijkt me een prima omschrijving voor de volvo) | |
Repeat | donderdag 8 maart 2007 @ 12:32 |
Waarom koop je em overigens in duitsland? | |
TheFreshPrince | donderdag 8 maart 2007 @ 12:33 |
quote:Tsja, dat krijg je er van he. Je moet nóóit je auto vertellen dat je hem op korte termijn gaat inruilen. Hangt direct het kopje naar beneden en laat ie je in de steek. Alhoewel mijn ex-auto's meestal beter gingen rijden net voordat ze weggingen. Misschien heb ik ze teveel mishandeld? | |
bluebit | donderdag 8 maart 2007 @ 12:36 |
de auto heeft minder kilometers gereden en er is meer aanbod, in duitsland koop je een diesel niet omdat je veel moet rijden, maar omdat diesel goedkoper is. voor deze auto betaal ik 15000 euro inclusief alles (import, beurt, kenteken, keuring etc). deze auto heeft 80.000 km gelopen, dealeronderhouden, 115 pk dit vind je in nederland niet. | |
FlowDesign | donderdag 8 maart 2007 @ 12:40 |
En dit dan? http://auto.marktplaats.n(...)-bi-fuel-lpg-g3.html | |
Originele_Naam | donderdag 8 maart 2007 @ 12:45 |
ik vind Saab stoerder | |
SuN-CRuSHeR | donderdag 8 maart 2007 @ 12:50 |
Mooie bak man die V40. Heeft ie ook xenon lampen? Vet ook zo'n lipje eronder aan de vookant! | |
SuN-CRuSHeR | donderdag 8 maart 2007 @ 12:51 |
Hele vooruitgang tov je corsa, dat sowieso! ![]() | |
TheFreshPrince | donderdag 8 maart 2007 @ 12:51 |
quote:Zo heeft het idd ook wel wat ![]() ![]() | |
addie | donderdag 8 maart 2007 @ 12:53 |
Volvo 440 uit 1993 rij ik ![]() Bij aankoop: 165.000 op de teller Nu, na 3 jaar: 225.000 op de teller ![]() | |
FlowDesign | donderdag 8 maart 2007 @ 12:54 |
http://home.no.net/savoj/bilder.htm ![]() | |
Originele_Naam | donderdag 8 maart 2007 @ 13:01 |
quote:Jij begrijpt het ![]() ![]() | |
bluebit | donderdag 8 maart 2007 @ 13:06 |
quote:nee, het moet echt diesel zijn, met name vanwege de afschrijving. ik kan in deze auto ongeveer 5 tot 6 jaar rijden, en dan zal ie 250.000 op de teller hebben staan. tegen die tijd moet ie nog wat geld gaan opleveren bij inruil. nee er zit geen xenon op, wil er wel bluevision inzetten! | |
Bastard | donderdag 8 maart 2007 @ 15:08 |
quote:Hele mooie kleur ook ! ![]() | |
FlowDesign | donderdag 8 maart 2007 @ 16:49 |
quote:Als je dure lampen van Philips wil neem dan Nightvision. ![]() En anders kun je net zo goed voor een tientje bij ieder Autozaakje wel van die blauwe lampies kopen, van die Xenon look-a-like dingen, komt ook veel licht vanaf. ![]() | |
bluebit | vrijdag 9 maart 2007 @ 08:54 |
quote:ik las ergens dat nightvision minder licht gaf dan bluevision? en wat betreft die xenon look-a-like dingen, zijn die niet verboden omdat ze niet goed afgesteld zijn of zo? Tenminste, ik denk dan aan die dingen die je op marktplaats en zo vind voor een paar tientjes. | |
FlowDesign | vrijdag 9 maart 2007 @ 09:17 |
quote:Eerder andersom. quote:Nee, ik bedoel gewoon Halogeen lampen die ook blauw zijn, daarom noemen ze dat Xenon look-a-like. Gewoon hetzelfde als Bluevision maar dan voor 10 euro. Wat jij bedoelt zijn Xenon conversie kits, dan heb je echte Xenon verlichting maar achteraf ingebouwd. Betaal je meestal 100 à 150 Euro voor op Marktplaats, die zijn verboden op auto's gebouwd vanaf 1 januari 2006 of 2007. | |
Repeat | vrijdag 9 maart 2007 @ 10:28 |
nightguide bedoelen jullie? Dat is met die verschillende kleuren erin. x-treme power van philips belooft 80% meer licht, visionplus 50% meer (terwijl die laatste toch het bekenste is, iemand ervaring met x-treme power ![]() | |
FlowDesign | vrijdag 9 maart 2007 @ 10:40 |
quote:Correctemundo ![]() | |
bluebit | vrijdag 9 maart 2007 @ 13:36 |
quote:heb jij dat, ik heb ergens gelezen dat het resultaat van die nightguide tegenvalt? misschien enig andere ervaring met mooi licht, die volvo heeft heldere glazen in de koplampen, er dient dus mooi licht uit te gaan komen (a la xenon) | |
r8ality | vrijdag 9 maart 2007 @ 18:12 |
quote:Dan zit je met Bluevision of Nightguide wel goed. Tenzij je sjonnie-blauw wilt, dan moet je die nep-xenon kopen ![]() | |
bluebit | vrijdag 9 maart 2007 @ 18:33 |
quote: ![]() zoals ik dus al zei : bluevision wordt het dus. denk ik. | |
Repeat | vrijdag 9 maart 2007 @ 20:03 |
quote:sorry hoor, maar ik vind dat zo verschrikkelijk slecht. Waarom zou je dat in godsnaam in je auto zetten? Voor het blauwe licht? ![]() | |
r8ality | vrijdag 9 maart 2007 @ 20:06 |
Bluevision of Nightguide (beiden Philips) is wel degelijker beter dan gewone H4. Ik merkte echt wel veel verschil, vooral reflecterende troep zie je beter. En dat lijkt niet zo boeiend, totdat je met veel regen op een Belgische snelweg zit. Dan ben je blij dat de wegmarkering nog te zien is. | |
Repeat | vrijdag 9 maart 2007 @ 20:28 |
quote:ik bedoel te zeggen dat als je het voor het licht doet beter visionplus of x-treme power kunt pakken ipv die blauwe nepperds. trouwens, H7 toch? ![]() | |
r8ality | vrijdag 9 maart 2007 @ 20:47 |
Ik heb H4 ![]() | |
r8ality | zaterdag 10 maart 2007 @ 23:28 |
Bedankt Magnet ![]() | |
FlowDesign | zaterdag 10 maart 2007 @ 23:38 |
En als je gewoon Xenon look-a-like wil koop dan gewoon die goedkope van een tientje. Die overigens ook een betere lichtopbrengst hebben dan standaard Halogeen-lampen Als je echt meer wilt zien in het donker en het voor de veiligheid doet en je hebt er 30 Euro voor over, koop dan goede Philips lampen. Nightguide of ofzo. | |
bluebit | zondag 11 maart 2007 @ 21:40 |
zojuist bericht gekregen van mijn dealer : volvo is opgehaald ![]() ![]() hij werd geleverd met een set zomerbanden met lichtmetaal en een set winterbanden. de opel begint langzaamaan te vergaan, zoals ik al zei : ik krijg hem met veel moeite in de twee en de vijf, accu lampje blijft erg lang branden bij vochtig weer en gaat na een tijdje weer uit. wat daarentegen wel aardig is : na ruim een jaar niet-functionerende lampjes in mijn dashboard (niet bij de meters maar bij alle andere instrumentenverlichting), werkt het nu plotseling wel allemaal weer ![]() | |
ArcticBlizzard | zondag 11 maart 2007 @ 22:46 |
Zo dat is mooi meegenomen, zorgen dat je je winterband goed stalt zodat je ze de volgende winter er weer onder kunt zetten! Wanneer kan je hem ophalen? | |
TheFreshPrince | zondag 11 maart 2007 @ 23:57 |
quote:Accu lampje is vermoedelijk een slippende v-riem van een tientje ![]() En schakelen vermoedelijk een koppelingsplaat oid. Maar een Opel dumpen voor een Volvo is natuurlijk de beste zet die je kan doen ![]() | |
bluebit | maandag 12 maart 2007 @ 09:20 |
quote:nog geen idee, moet nog naar RDW, beurt etc.....maar zou dus best kunnen dat ik hem eind deze week heb ![]() betreffende dat accu lampje en slippende v-riem : zou inderdaad kunnen, ik hoor een gierend geluid als ie nog koud is, tevens lijkt de toerenteller in het dashboard dood te zijn. pas na enige tijd gaat ie weer werken. zo'n koppelingsplaat.....zou dat duur zijn? ach ja...opel....hij heeft me 5 jaar erg trouw gediend. maar het is inderdaad nogal een verschil met een volvo. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
FlowDesign | maandag 12 maart 2007 @ 09:52 |
Koppelingsplaten laten vervangen zal je wel een paar honderd euro gaan kosten ja. | |
Pinball | maandag 12 maart 2007 @ 10:00 |
Ik ga vandaag mijn 360 naar zijn laatste rustplaats brengen. Eigenlijk zonde, want de motor en zo zijn met nog geen 2 ton erop nog prima in orde, maar hij gaat afgekeurd worden op teveel roest, en de reparatie is net zo duur als een andere (oude ![]() | |
bluebit | maandag 12 maart 2007 @ 10:01 |
quote:ja, maar dat gebeurt dan als ik hem inruil....dus de kosten zijn tegen inkoopprijs voor mijn dealer. | |
daNpy | maandag 12 maart 2007 @ 10:27 |
quote:Motor houden of auto daarvoor verkopen. Kan je nog een leuk centje aan overhouden ipv hem weg te doen (www.volvo300club.nl) | |
bluebit | maandag 12 maart 2007 @ 10:29 |
quote:post nog ff een laatste fotootje als tribute, zou ik zeggen. kunnen alle volvo liefhebbers hier even de laatste eer aan je volvo bewijzen | |
Dandelion | maandag 12 maart 2007 @ 10:37 |
tja de apk... die zit er bij mij ook weer aan te komen en ik vind dat toch altijd een lastig parket. Voor de duidelijkheid, ik rijdt een 440 1.9TD uit 1995. Super fijn ding, met airco half leren bekleding etcetc. En 278.500 km op de teller. Maar ja, inmiddels zijn er 3 mensen tegenaan gereden, dus visueel is het niet helemaal top meer, het bekende 400-kwaaltje van de roest bij de achterwielen begint ook al behoorlijke vormen aan te nemen. Daarnaast is waarschijnlijk het wiellager rechtsvoor stuk enzovoorts. Kortom de apk zal behoorlijk duur uitgaan vallen wil ik hem nog laten opknappen. Probleem is dus: wanneer is het nou niet meer rendabel om de 440 nog op te knappen. Het is ook niet zo dat ik lekker in de slappe was zit en zeg, "ik koop fijn een andere die nog tig jaar mee kan" maar om en nabij de 1500 euro heb ik dan wel weer uit te geven. Maar ja, die andere moet dan wel weer op gas of diesel rijden, dus die zijjn in de aanschaf weer duurder. Kortom dillema's dillema' s. | |
TheFreshPrince | maandag 12 maart 2007 @ 10:56 |
quote:Dit is gewoon hét moment om op een mooie 240 of 740 (op LPG?) over te stappen ![]() | |
daNpy | maandag 12 maart 2007 @ 11:23 |
quote:Die zijn echt wel duurder als 1500 (zijn budget). Bovendien heb ik een complete APK lijst van de RDW, dus als je wil kun je dan eens kijken of je hem nog door de APK kunt 'lappen'. Zo enorm moeilijk is dat ook weer niet... | |
TheFreshPrince | maandag 12 maart 2007 @ 11:37 |
quote:Ik was vorige maand 950 euro kwijt voor m'n 740 op LPG, met hagelnieuwe APK erbij. Met inruil en afdingen 650 bijbetaald. Wel nog 2 banden vervangen (scheurtjes en een afgelopen weekend kleine bult op een wang) en distributieriem komende zaterdag omdat geschiedenis onbekend is van de riem. Hier en daar wat dingen gesmeerd, bougies afgesteld en alles gaat weer soepel ![]() 240 (vooral belastingvrij) is uiteraard prijziger. [ Bericht 3% gewijzigd door TheFreshPrince op 12-03-2007 11:42:40 ] | |
-Carioca- | maandag 12 maart 2007 @ 11:49 |
quote:Neeee... ![]() Denk inderdaad als je hem voor de ondedelen bij de Volvo 300 club zet, je er nog veel mensen een plezier mee kan doen. Heb laatst ook via de club voor een fles whiskey een hele partij onderdelen kunnen krijgen voor mijn 340. Even wat betere koplampen en spiegels erin zetten binnenkort ![]() Edit: Zie dat je uit Rotterdam komt... Naar welke sloop heb je hem gebracht? Wellicht kan ik daar eens even langs, zien of ik er nog wat van kan gebruiken ![]() | |
bluebit | maandag 12 maart 2007 @ 11:51 |
quote:zelf gedaan? ik wou dat ik wat handiger zou zijn met dit soort dingen. vind het ook wel interessant, maar goed, waar begin je, he? | |
Dandelion | maandag 12 maart 2007 @ 11:56 |
quote:die zijn bij aanschaf dan al een stuk ouder dan de mijne nu... Maar robuster ofzo? | |
Pinball | maandag 12 maart 2007 @ 11:58 |
quote:Ik heb hem nog niet weggebracht, moet eerst nog een andere halen. Maar als ik dit zo lees kan ik misschien nog wel even wachten. Hij mag nog tot 4 april op de weg, en de tank zit ook nog aardig vol. | |
-Carioca- | maandag 12 maart 2007 @ 12:28 |
quote:Gewoon bij de 300 club een advertentie zetten dan (kan ook gratis als niet-lid). D'r zijn volgens mij best wat fanaten daar die er nog wel wat mee kunnen. Advertenties voor 300's met een paar weken APK voor onderdelen zie je nog wel eens daar. In ieder geval heb je nog een paar weken om hem op een nieuwe plaats van bestemming te krijgen, da's wel handig. Anders wil ik 'm nog wel even strippen voor 'ie de schredder in gaat ![]() | |
daNpy | maandag 12 maart 2007 @ 12:29 |
Doe mij anders die motor maar alsie toch weg moet ![]() | |
TheFreshPrince | maandag 12 maart 2007 @ 12:36 |
quote:Het is een afstammeling van de oer-Volvo ![]() En dan nog met een oer-Volvo-motor (B230 serie) en niet zo'n Franse Renault motor zoals bij de 440. Hehe, maar die van mij heeft 0,0 roest. Motor draait nog als een zonnetje (262.000km) en moet nog met gemak 2 ton erbij draaien. Onderhoud heb je natuurlijk altijd. Onderdelen zijn niet duurder dan van m'n vorige Nissan, Toyota oid. Distributieriem 15 euro bij dealer. Spanrol 55 euro. En monteren is bij dit model eenvoudiger dan bij veel dwarsgeplaatste motoren. Daarom niet duur als je het laat doen. De auto is voor mij de moeite waard omdat ik hem toch niet weg ga doen de komende 10 jaar. Tenzij hij total-loss zou gaan ofzo. Daarnaast zou het nog kunnen dat hij in 2011 belastingvrij wordt. Maar dat is met de kilometerheffing op komst nogal een onzekere factor geworden. Arme oldtimers ![]() | |
Repeat | maandag 12 maart 2007 @ 20:05 |
Kan iemand mij uit het mysterie van de koplampknop van een S60 helpen? ![]() Als ie op uit staat branden je lichten, en als ie op aan staat ook, wtf heeft die knop dan voor zin ![]() Het is dus zo dat als je je sleutel omdraait automatisch dimlicht inschakelt, dus als je wilt starten gaan eerst je lampen aan, dan start je auto waardoor je lampen een beetje uitgaan en gaan dan weer aan. Terwijl ik altijd dacht dat het beter was de lampen pas aan te doen nadat de motor gestart was? | |
KGBBeria | maandag 12 maart 2007 @ 20:34 |
Die lampen gaan als het goed is uit als je de motor start, en springen weer aan als ie loopt. Zweedse veiligheidsregels ![]() Mag van mij op alle auto's zo ingesteld zijn. Op een oude 440 van ons kon je de lampen alleen uit doen door de schakelaar tussen O en stadslicht te doen ![]() | |
Gambolputty | maandag 12 maart 2007 @ 20:47 |
quote:Het grote voordeel van automatisch aanspringende lampen is dat ze ook automatisch uitgaan. Mijn buurmans auto heb ik afgelopen weken 3x aan mijn accu moeten hangen. Zijn lampzoemertje is kaduuk ![]() | |
SuN-CRuSHeR | maandag 12 maart 2007 @ 20:52 |
quote:En zelfs dan staat ie op stadslicht ![]() Ik snap het nut van de knop ook niet, toch zet ik ze automatisch 'aan' als ik ga rijden, al verandert er dan niks aangezien ze altijd aan staan.. Het vreemde is trouwens wel, dat wanneer die knop op 'aan' staat, je je motor uit zet (en lampen automatisch) en zo de deur open doet, er wel een zoemertje gaan zoemen tot je je lampen ook daadwerkelijk uit zet. Het is mij één groot ministerie. | |
r8ality | dinsdag 13 maart 2007 @ 02:22 |
In Zweden is het verplicht om altijd je lichten aan te hebben he, ook overdag. Vandaar dat er vanaf de 240 al dit systeem op zit. Het draaiknop-systeem komt natuurlijk nog uit datzelfde 240-tijdperk, en hebben ze esthetisch zo gehouden ofzo ![]() | |
SuN-CRuSHeR | dinsdag 13 maart 2007 @ 09:43 |
dat vermoeden had ik al ja.. | |
ArcticBlizzard | zaterdag 17 maart 2007 @ 11:08 |
De auto is binnen!!! Een zwarte xc90 D5 uit Duitsland, een half jaartje oud. De auto heeft onder andere navigatie, een mooie auto maar wel wat stugger dan de 960. Gisteravond even een korte proefrit gemaakt en wel hem binnenkort even in Duitsland uit proberen. | |
hermandeperman | zaterdag 17 maart 2007 @ 11:58 |
quote:En als je hem daartussen zet gaan de lampen uit ![]() | |
fathank | zaterdag 17 maart 2007 @ 13:46 |
Sinds kort ook een volvo-rijder. Een V40 1.8 uit 1997, iets meer als een ton op de klok. Ik moet zeggen, het rijdt heerlijk. Hiervoor een Nissan Primera Estate iut 1998 gehad, maar de Volvo is toch een stuk comfortabeler ![]() ![]() | |
Repeat | zaterdag 17 maart 2007 @ 14:59 |
quote:ja sort of, dan gaat dat groene lampje branden, volgens mij is dat alleen stadslicht ofzo? ![]() bizar systeem iig ![]() | |
hermandeperman | zaterdag 17 maart 2007 @ 15:09 |
quote:Idd. Volgens mij moet je er gewoon met je poten vanaf blijven ![]() ![]() Ik zal morgen eens kijken of ze dat systeem ook in de C70 weer hebben ![]() | |
ien_ | zaterdag 17 maart 2007 @ 16:18 |
quote:'ficiat!!!! foto? die van mij zou ik komende week moeten ontvangen edit : crap....vriendin was nog ingelogd, POST MADE BY BLUEBIT | |
ArcticBlizzard | zaterdag 17 maart 2007 @ 20:46 |
quote:Morgen heb ik denk ik wel wat foto's, maar hij is cool. Alleen lijkt het alsof deze auto (het nieuwe type xc90) harder (merkbaarder) schakelt dan het oude type van de dealer. Misschien dat het ook gwn komt omdat die van de dealer er al 60K op had zitten. Ik hoop dat je komende week de auto op kan halen. Meteen op de zomerbanden zetten en rijden maar! | |
glasbak | zondag 18 maart 2007 @ 03:35 |
Ex-volvo rijder hier. Ik heb een half jaartje in een 740GL gereden. Fantastische auto. Jammer dat hij te duur was in de vaste lasten ![]() | |
JimmieTheSaint | maandag 26 maart 2007 @ 23:11 |
Ik ben op zoek naar een andere auto, en nu kwam ik een leuk geprijsde Volvo S40 1.8i europa automaat tegen. bouwjaar maart 2000, 189k op de teller. Alleen heb ik jaren ford gereden, en heb ik eig geen idee wat de dingen zijn waar ik bij een volvo op moet letten, iemand tips? | |
TheFreshPrince | maandag 26 maart 2007 @ 23:15 |
quote:Wat heb je nu dan? | |
glasbak | dinsdag 27 maart 2007 @ 04:40 |
quote:Mitsubishi Spacegear die in Nederland als een L400 bekend staat ![]() Maar ja.. Ander land, andere tarieven, andere brandstofprijzen he.. | |
wonderer | dinsdag 27 maart 2007 @ 04:45 |
Vol(vo)! |