Dan zat je in dezelfde rij als ik, right? Je kwam me zo bekend voor, maar ik wist zo 1 2 3 niet waarvan.quote:
lat omhoog qua animatie? mwha, vond het zeker niet slecht maar ook geen hoogstandje, vond kung fu panda animatie technisch gezien beter.. (meer details imho)quote:Op woensdag 30 juli 2008 21:45 schreef Jovatov het volgende:
Net gezien, heb constant met een big smile gekeken.
Pixar heeft de lat op het gebied van animatie wéér omhoog gezet.
Daarnaast is het gewoon een leuke film. De eerste helft is puur genieten, het tweede deel is niet zo magisch als het eerste deel, maar daarom niet minder leuk. Echt een toppertje
The Incredibles, Cars en Ratatouille waren ook leuke films, maar deze komt weer in de buurt vanFinding Nemo
Pardon... Kung Fu Panda meer details?quote:Op donderdag 31 juli 2008 00:13 schreef mschol het volgende:
[..]
lat omhoog qua animatie? mwha, vond het zeker niet slecht maar ook geen hoogstandje, vond kung fu panda animatie technisch gezien beter.. (meer details imho)
wel de betere Pixar film (idd finding nemo niveau) iig, al time favo disney is nog steeds lion king
dan zijn het andere soort details, ook goedquote:Op donderdag 31 juli 2008 01:01 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Pardon... Kung Fu Panda meer details?
Ik zou Wall-E nog eens kijken... En kijken naar de details op Aarde. De prachtige schitteringen en spiegelingen die op Eve steeds te zien zijn, en die steeds kloppen. En zo kan ik nog meer briljante (subtiele) (animatie) details noemen.
Heb beide films gezien en Wall-E heeft in mijn ogen toch echt veel betere details en meer een wow effect dan een standaard animatie film als kung fupanda(ook hele goede standaard animatie maar niet zo super als Wall-E!)quote:Op donderdag 31 juli 2008 06:22 schreef mschol het volgende:
[..]
dan zijn het andere soort details, ook goed(vacht v/d behaarde beesten als et waait b.v.)
ik vond het qua details e.d iig niet zeer spectaculair.
meningen verschillen gelukkig (laten we het daar maar op houden, anders kan je door blijven gaanquote:Op donderdag 31 juli 2008 07:38 schreef Jnk18 het volgende:
[..]
Heb beide films gezien en Wall-E heeft in mijn ogen toch echt veel betere details en meer een wow effect dan een standaard animatie film als kung fupanda(ook hele goede standaard animatie maar niet zo super als Wall-E!)
Vacht van behaarde beesten deed Pixar in Monsters Inc. alquote:Op donderdag 31 juli 2008 06:22 schreef mschol het volgende:
[..]
dan zijn het andere soort details, ook goed(vacht v/d behaarde beesten als et waait b.v.)
ik vond het qua details e.d iig niet zeer spectaculair.
Pixar is Pixar en Disney is Disney (al valt de een wel onder de ander). Op creatief gebied heeft het weinig met elkaar van doen.quote:Op donderdag 31 juli 2008 00:13 schreef mschol het volgende:
al time favo disney is nog steeds lion king![]()
Gaat dat zien!quote:Gisteren:
WALL·E
Ergens in 1994 vindt er een lunch plaats, ergens in Los Angeles. Tijdens die lunch wordt er gesproken over ideetjes voor nieuwe projecten en komen er wat onderwerpen ter sprake. Onderwerpen die nu, 14 jaar later, hebben geleid tot de pareltjes van de animatie film. Onder meer Toy Story, Monsters Inc. en Finding Nemo waren het resultaat.
Nu is het tijd voor de laatste film, het laatste idee dat tijdens die befaamde lunch werd geopperd dat nog tot film bewerkt moest worden: WALL·E
We leven in het jaar 2700. De aarde is bedekt in een grote berg afval. Zo groot dat de aarde onbewoonbaar is geworden voor de mens. Ze zijn dan ook massaal gevlucht, de ruimte in. Daar het wel wel nog enigzins bewoonbaar is. Voordat ze aarde achter zich lieten heeft men wel robotjes uitgevonden die ervoor moeten zorgen dat het afval verdwijnt. Nu, 700 jaar later, is er nog maar één van die robotjes over. Eentje die onvermoeibaar z`n werk doet en als enigste nog op aarde is: WALL·E. Samen met z`n vriendje, een kakkerlak, brengt WALL·E z`n dagen door met het opruimen van de rotzooi die de mens heeft achter gelaten. Alles wat ie tegenkomt en nog een beetje van pas kan komen bewaart ie in kasten in z`n huis. Z`n kostbaarste bezit is een videoband van de musical Hello, Dolly! die hij dan ook iedere dag kijkt.
WALL·E lijkt z`n dagen op deze manier te moeten slijten. Totdat er op een goede dag een ruimteschip landt, waaruit een robotje tevoorschijn komt dat gelijk WALL·E`s attentie heeft: EVE. Hij wordt op slag verliefd en doet er alles aan om EVE voor zich te winnen...
De nieuwste film uit de stal van de helden van Pixar is er opnieuw eentje om je vingers bij af te likken. Zowel qua animaties als qua verhaal is het weer dik in orde.
WALL·E lijkt op het eerste gezicht een beetje een rare keuze voor hoofdpersonage. Hoe kun je je publiek nou laten meeleven met een stuk metaal? Wonder boven wonder (maar eigenlijk ook niet echt verwonderlijk, het komt tenslotte van Pixar) werkt het. Vanaf het eerste moment dat ie in beeld komt leef je met `m mee en omarm je `m. De manier waarop de emoties worden weergegeven is briljant. Alleen door middel van z`n ogen straalt ie emoties uit en het komt nergens geforceerd over. Ook humor zit er genoeg in, vooral het eerste gedeelte lijkt een beetje op een Charlie Chaplin achtige slapstick. Heerlijk. Vooral omdat er geen woord wordt gesproken in het eerste deel van de film.
Wanneer EVE haar intreden doet in de film hoop je dat het WALL·E haar voor zich te winnen. Het heeft iets herkenbaars, iets menselijks in zich.
Het tweede deel van de film (wanneer ze de ruimte in gaan) boet de film een heel klein beetje van z`n kracht in. Iets wat vooral komt doordat een deel van de magie weg is. WALL·E en EVE zijn dan niet meer alleen en het wordt een klein beetje meer conventionele animatiefilm, maar natuurlijk nog wel met de kracht van Pixar.
De film is zowel interessant voor volwassenen als voor kinderen. Voor kinderen (en vast ook wel voor een deel van de volwassenen) is er een leuk liefdesverhaaltje, maar voor volwassenen zit er (als je die er uit wilt halen) een diepere laag in. Eén die er trouwens wel dik wordt opgelegd. Ook de vele verwijzingen naar verschillende science-fiction films zijn geweldig, zelfs Sigourney Weaver komt voorbij als een ode aan Alien
Met WALL·E heeft Pixar opnieuw de grenzen van de animatie film verlegd door middel van 2 robotjes. Een pareltje.
8,5/10
Het lijkt me meer een verwijzing naar Galaxy Quest, waar ze de computer naspreekt.quote:Op donderdag 31 juli 2008 13:18 schreef Timo20 het volgende:
[..]Ook de vele verwijzingen naar verschillende science-fiction films zijn geweldig, zelfs Sigourney Weaver komt voorbij als een ode aan Alien
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
Ik doelde meer op het feit dat de "voice-over" van het ruimte schip is ingesproken door Sigourney Weaver. Dat hebben ze gedaan als een ode, een soort van bedankje aan de Alien reeks.quote:Op donderdag 31 juli 2008 13:31 schreef victorinox het volgende:
[..]
Het lijkt me meer een verwijzing naar Galaxy Quest, waar ze de computer naspreekt.
quote:Met één verwijzing vind ik dat ze te ver gegaan zijn:Dat vond ik net tof. Ook de manier hoeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Erg tof
How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Ich veul mich net enne klok, want ich tik neet richtig
Ik wil dezequote:Op donderdag 31 juli 2008 22:05 schreef Timo20 het volgende:
Ik zag vanmiddag al de nodige merchandise in de winkels liggen. Onder andere WALL-E`s gevuld met shampoo etc.
quote:Op donderdag 31 juli 2008 22:08 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik wil deze
Net terug van WALL*E...![]()
![]()
Hij is lieieieieieieieiev
End credits gezongen door Peter Gabriel
V.
Vergeleken met Monsters Inc en Finding Nemo (zijn me 2 favo van pixar) (incredibles heb ik niet gezien) vond ik Wall-E echt er duidelijk bovenuit stijgen.quote:Op woensdag 30 juli 2008 05:47 schreef Hapertje het volgende:
Gisteren gezien als voorpremiere in het Disney hoofdkantoor! Ben helemaal Disney-gek, maar vond de film een beetje tegenvallen. Een heel lief verhaal, heel mooi gemaakt... maar het deed me minder dan ik hoopte. Monsters Inc, Finding Nemo en Incredibles worden bij lange na niet verslagen voor mij! Iets wat Ratatouille ook al niet lukte... de verhaaltjes zijn te simpel!
Ik kijk wel weer uit naar de nieuwe Pixar, Bolt. Die hamster in zijn bal is stoer!
Vandaag ook voor de 2e keer geweest (NL-versie met neefje en nichtje). Die 'define dancing'-scene vind ik ook echt de mooiste uit de hele film. Dat tussen die uitlaten door... prachtig. En muziek weer van Thomas Newman (een van mijn favo filmcomponisten) én die scène toevallig van Newman en mijn grote popheld Peter Gabriel (die ook de end credits zingt)quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 22:36 schreef nietzman het volgende:
Ik ga morgen waarschijnlijk ook nog een keer..
Vooral die "define dancing" scene, (De soundtrack erbij!) zooooo fuckin' mooi..
ik kan nooit blijven zitten tot einde van de aftiteling...quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 22:58 schreef MrBadGuy het volgende:
Fantastische film., vooral de eerste helft. Alleen Pixar kan zo'n animatiefilm maken. Het voorfilmpje, met die konijn en goochelaar, is ook geweldig
En in lange tijd bleef iedereen in de bios weer eens tot het eind, tot de gehele aftiteling is langsgeweest, zitten en daarna een enorme stilte![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet altijdquote:Op zondag 3 augustus 2008 02:19 schreef mschol het volgende:
[..]
ik kan nooit blijven zitten tot einde van de aftiteling...
maar let daarin tegen wel op bioscoopverlichting, wat vaak weggeeft of er nog iets komt
quote:Op zondag 3 augustus 2008 02:19 schreef mschol het volgende:
die define dance scene is idd prachtig gedaan... maar das echt niet het enige stukje..Het stukje waarop Eve op de security camn terugziet wat Wall-E allemaal gedaan heeft om maar terug levendte kijgen ontroerde mij ook ongelooflijk......SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I had a signature once. It was awful.
wat komt er dan achter aan (youtube filmpje?)quote:Op zondag 3 augustus 2008 09:47 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Niet altijd
Ook al komt er nog iets na de aftiteling, vaak gaat het licht toch gewoon aan. En bij een Pixar komt er bijna altijd nog wel íets achteraan, al is het maar zoiets korts zoals nu
Ja dan ben ik ook benieuwd, ben wel blijven zitten maar heb niets gezien!quote:Op zondag 3 augustus 2008 12:22 schreef mschol het volgende:
[..]
wat komt er dan achter aan (youtube filmpje?)
ik heb al tot2x toe niet kunnen blijven zitten
Tijdens de credits lopen nog die Wall-e en M-O rond, en helemaal aan het eind komt nog het BNL logo. Verder niet.quote:Op zondag 3 augustus 2008 18:40 schreef CarOnline het volgende:
[..]
Ja dan ben ik ook benieuwd, ben wel blijven zitten maar heb niets gezien!
Oh, das alles?quote:Op zondag 3 augustus 2008 18:44 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Tijdens de credits lopen nog die Wall-e en M-O rond, en helemaal aan het eind komt nog het BNL logo. Verder niet.
wall-e en M-O had ik gezien, dat laatste kan me nie echt boeienquote:Op zondag 3 augustus 2008 18:44 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Tijdens de credits lopen nog die Wall-e en M-O rond, en helemaal aan het eind komt nog het BNL logo. Verder niet.
Pathe Scheveningen ook idd. Kon het ook niet laten om wall-e van karton een hand te schuddenquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 22:50 schreef Jovatov het volgende:
Staat ook in de Pathé Spuimarkt hier (en waarschijnlijk nog een paar andere bisocopen)
das inderdaad zn nek. Op het moment dat hij make-up op krijgt zie je ook een klein mondje tussen zn ogen. Ook komt er af en toe een klein stroomstootje vanaf als hij dicht bij EVE is met mn gezicht.. en soort van kusje dusquote:Op maandag 4 augustus 2008 08:21 schreef Maartel het volgende:
Wat ik me afvraag.. ik meende in de onderste helft van Wall-E altijd een soort mond oid te zien,maar nu las ik in een recensie iets over zijn lange nek, dus blijkbaar begint zijn 'gezicht' pas bij zijn ogen?
Hoe zit het nou?
Ah oké, ik moet de film nog zien, maar dan kan ik er iig vast aan wennen nadat ik al een jaar lang verkeerd naar 'm heb gekekenquote:Op maandag 4 augustus 2008 08:43 schreef Retarded het volgende:
[..]
das inderdaad zn nek. Op het moment dat hij make-up op krijgt zie je ook een klein mondje tussen zn ogen. Ook komt er af en toe een klein stroomstootje vanaf als hij dicht bij EVE is met mn gezicht.. en soort van kusje dus
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |