abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46147938
In een ander, gesloten, topic van R&P las ik een interessante post van het.ismij::
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 11:06 schreef het.ismij het volgende:

[..]

En emoties
Kan je uitschakelen.
Nou heb ik niet echt het gevoel (jaja) dat dat kan... hoe zou dat moeten dan?

Doen jullie het vaak? En waarom doen je jullie het? (als je het zou kunnen dan).
  vrijdag 9 februari 2007 @ 18:44:55 #2
92279 N.icka
Windforce 11
pi_46148050
Onder welk knopje zit welke emotie?
pi_46148077
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 18:44 schreef N.icka het volgende:
alt + f4
pi_46148079
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 18:44 schreef N.icka het volgende:
Wat bedoel je in vredesnaam? Waar wil je naartoe?
pi_46148703
ik moet me emoties uitschakelen als ik een wedstrijd fluit bij wijze van spreke (naja je moet het wel aanvoelen, maar geen medelijden of aanjuichen of dat soort dergelijk...)
  vrijdag 9 februari 2007 @ 19:02:15 #6
41684 wadgem
Vvvbwleargh.
pi_46148709
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 18:41 schreef Koewam het volgende:
In een ander, gesloten, topic van R&P las ik een interessante post van het.ismij::
[..]

Nou heb ik niet echt het gevoel (jaja) dat dat kan... hoe zou dat moeten dan?

Doen jullie het vaak? En waarom doen je jullie het? (als je het zou kunnen dan).
Met genoeg zelfbeheersing is het een koud kunstje.
Anatidaephobia
The fear that somewhere, somehow, a duck is watching you.
pi_46149939
Gevoel is een emotie, en emoties kan je uitschakelen. Zo moet het zijn

Emoties zijn irrationeel.
Dat kan je negeren.
althans ik wel,..
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
Op vrijdag 9 februari 2007 19:26 schreef het.ismij het volgende:
Gevoel is een emotie, en emoties kan je uitschakelen. Zo moet het zijn

Emoties zijn irrationeel.
Dat kan je negeren.
althans ik wel,..
Negeren is iets anders dan uitschakelen. Als ik kwaad of verdrietig ben kan ik iets anders gaan doen, het negeren dus. Maar ik zal die emotie altijd blijven voelen.

Emoties zijn inderdaad irrationeel, maar de mens zelf is dat ook. Lees maar eens het artikel over de "Deal or No Deal" spellen in de Psychologie van deze maand. Mensen denken helemaal niet logisch na, ze reageren alleen op angstimpulsen en het gevoel van "beloning".
  vrijdag 9 februari 2007 @ 19:41:39 #9
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_46150630
Emoties zijn nooit hypocriet.
Thinking about thinking of you.
pi_46153993
Je kan je emoties onderdrukken. Give it a try
pi_46154372
Vroeger deed ik het vaak.

Nu onderdruk ik het niet meer.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_46155016
Onderdrukken kan tot in bepaalde mate, maar ze zullen er altijd zijn (bij gezonde mensen ).

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2007 21:27:08 ]
  vrijdag 9 februari 2007 @ 22:13:43 #13
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_46156812
Je kunt ze een tijdje naar de achtergrond plaatsen, maar ze komen hoe dan ook terug en vaak dan ook alles wat naar de achtergrond is verplaatst.
pi_46165552
Er bestaat niet zoiets als 'emoties uitschakelen'! Emoties kun je onderdrukken, maar uitschakelen, dan praat je over zelfmoord...
Emoties zijn er voor een reden.
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_46166318
Je kan ze misschien onderdrukken door ze aan een ander niet te laten zien, maar inwendig zijn ze naar mijn mening wel volop aanwezig. Ligt er misschien ook aan wat voor emoties en hoe diep ze zijn... Zelf kan ik ze niet echt onderdukken. Probeer t wel maar ben een open boek dus mensen hebben zo door of ik me goed voel ja of neen. Maar uitschakelen?? Op emoties zit geen aan en uit knop.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_46188593
Onbewust kan je zeker wel een hele hoop gevoelens uitschakelen. Ik heb vanaf mijn 8e tot 17e ongeveer niet kunnen huilen, en ook echt geen verdriet gevoeld, puur omdat ik het allemaal wegstopte.
Dit hangt wel samen met traumatische gebeurtenissen met mij, het is niet zo dat als ik ruzie heb met iemand ik mijn boosheid weg kan stoppen o.i.d.
Maar, gevoelens kunnen zeker wel weg gestopt worden, puur uit zelfbescherming.

Mijn vader is 4 jaar terug overleden, en op dat moment was ik 14 en zat ik in een vrij moeilijke periode (misbruik was rond die tijd net gestopt, ik was suicidaal en depressief, gebruikte drugs) en vlak na mijn vaders dood ben ik opgenomen geweest. En het eerste wat men daar dacht was dat ik vast heel verdrietig was om mijn vader, maar dat was ik niet, en ben ik nog niet.
Mijn vader zou vandaag de dag 52 jaar zijn geworden, op 10 februari, en op deze dag is het gevoel wel wat sterker aanwezig voor gemis, maar ik heb nog niet gehad dat ik echt kan rouwen, en me er rot om kan voelen. Puur omdat er in de tijd dat hij overleed zoveel gebeurde en ik al zo veel voelde, dat als een soort zelfbescherming mijn hoofd die gevoelens compleet heeft weg gestopt.
Vivre
pi_46189533
Die kan je niet uitzetten.
Jammer genoeg...
pi_46190987
Het is niet goed om je emoties uit te zetten. Want je kan er in blijven hangen en dan kost het je een heleboel moeite om ze weer aan te zetten, meer dan met het uitzetten.
  zondag 11 februari 2007 @ 00:32:24 #19
162543 MooieLuL
er is maar één lul zo mooi
pi_46191177
Kan niet, emoties ervaar je altijd, bij het zogenaamde uitschakelen ervaar je ook emoties.
ja echt...tjeck Feaubeaux! :')
pi_46191311
quote:
Op zondag 11 februari 2007 00:32 schreef MooieLuL het volgende:
Kan niet, emoties ervaar je altijd, bij het zogenaamde uitschakelen ervaar je ook emoties.
Maar dan negeer je ze.
pi_46191568
Je kan zeker emoties onderdrukken, of het slim is, tja... Definieer onderdrukken ten eerste. Is het het negeren van die emoties of is het de emoties niet laten zien? Dat tweede doet iedereen wel eens, of in elk geval een poging tot. (Zoals Apotheose aanhaalt; niet iedereen kan dat even goed.) Dat eerste lijkt mij persoonlijk niet erg gezond om te doen, het komt ooit weer terug, naar alle waarschijnlijkheid. Aan de andere kant is het juist wel gezond, omdat je het onderbewust doet, om jezelf te beschermen. (In het geval van Strychnine bijvoorbeeld, een soort zelfbescherming.)

Het is mogelijk om het te negeren, maar emoties liegen zelden tot nooit. Het is handig om ze te begrijpen, in mijn ogen. Soms moet je dingen doen die je niet leuk vindt, en dat moet je niet onderdrukken door je emoties te onderdrukken in mijn ogen. It will come back to haunt you...

Oh, en als je fluit is dat in mijn ogen niet je emoties uitschakelen of onderdrukken. Dat is doen wat je moet doen in een situatie die je meestal leuk vindt. Waar het wel handig is om je emoties even apart te zetten, ja.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
pi_46192031
Nee. Niet helemaal.
  zondag 11 februari 2007 @ 01:07:14 #23
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_46192050
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 77% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 15:57:10 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_46192989
Jahoor, kan makkelijk. Denk je gewoon aan de zielige kindertjes in Afrika. Ik bedoel te zeggen: er zijn altijd ergere dingen. Ik zeg niet dat je er dan niets mee moet doen of onderdukken, maar relativeren is een mooie manier om het wat zonniger en helderder in te zien.
  zondag 11 februari 2007 @ 11:39:10 #25
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_46196926
quote:
Op zondag 11 februari 2007 01:56 schreef juiced het volgende:
Jahoor, kan makkelijk. Denk je gewoon aan de zielige kindertjes in Afrika. Ik bedoel te zeggen: er zijn altijd ergere dingen. Ik zeg niet dat je er dan niets mee moet doen of onderdukken, maar relativeren is een mooie manier om het wat zonniger en helderder in te zien.
Relativeren is tigduizend keer beter dan negeren/onderdrukken imo. Het is een soort sneltreinverwerking van de emoties. Dan laat je ze tenminste ook echt los.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  zondag 11 februari 2007 @ 12:50:38 #26
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_46198571
ik heb nog niet het idee gekregen dat ik mijn emoties ooit uit heb kunnen zetten, meestal voelde ik het geleep ergens achter in mijn hoofd, was er dan toch niet helemaal bij met mijn gedachten, en toch stiekem wat somberder ingesteld, zoals ooit een vriendin tegen me zei, je straalt niet meer zo als voorheen...

Voor mijn werk heb ik wel vaak een masker opgehad, de mensen voor de counter hoefden niet te zien te weten dat ik het weer eens moeilijk had.
Maar zodra ik dan klaar was met werken, kwamen de emoties er met alle hevigheid toch uit.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_46199049
quote:
Op zondag 11 februari 2007 12:50 schreef _Bar_ het volgende:
ik heb nog niet het idee gekregen dat ik mijn emoties ooit uit heb kunnen zetten, meestal voelde ik het geleep ergens achter in mijn hoofd, was er dan toch niet helemaal bij met mijn gedachten, en toch stiekem wat somberder ingesteld, zoals ooit een vriendin tegen me zei, je straalt niet meer zo als voorheen...

Voor mijn werk heb ik wel vaak een masker opgehad, de mensen voor de counter hoefden niet te zien te weten dat ik het weer eens moeilijk had.
Maar zodra ik dan klaar was met werken, kwamen de emoties er met alle hevigheid toch uit.
nou zo heb ik dat dus ook! Kan mn emoties niet helemaal verbergen. Lukt me gewoon niet. Mensen zien t toch aan me als ik ergens mee zit bijv.
pi_46211477
ik kan mijn emoties voor alles en iederen weghouden, zelfs voor mezelf.
wat dat betreft ben k wel een gevoelloze klootzak geworden. maarjah iedereen zijn eigen ding om zichzelf te beschermen.
  zondag 11 februari 2007 @ 18:54:00 #29
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_46212555
Emoties zijn onbelangrijk en ik laat ze liever niet toe. Het is lastiger om ze wel toe te staan lijkt me.
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
pi_46212900
quote:
Op zondag 11 februari 2007 18:54 schreef boekenworm het volgende:
Emoties zijn onbelangrijk en ik laat ze liever niet toe. Het is lastiger om ze wel toe te staan lijkt me.

Aan emoties heb je echt geen ruk, en ga je rare totaal niet logische dingen van doen.
Emoties spelen onbewust altijd mee. Alleen al het feit dat er een (vaak) negatieve aanleiding is om ze te onderdrukken, zorgt voor emoties en gevoelens. Dat er dan onbewust een knop omgaat doet daar weinig aan af, want je verdere waarneming blijft beinvloedt worden door die gevoelens.

En zoals Jogy zegt: relativeren is een heul stuk gezonder dan negeren en opkroppen. Zorgt voor gekke gevolgen. Enzo.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  zondag 11 februari 2007 @ 19:12:11 #32
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_46213112
Emoties hebben gewoon geen nut lijkt me. Als je rationeel denkt, komt alles altijd goed.
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
  zondag 11 februari 2007 @ 19:17:52 #33
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_46213289
quote:
Op zondag 11 februari 2007 19:12 schreef boekenworm het volgende:
Emoties hebben gewoon geen nut lijkt me. Als je rationeel denkt, komt alles altijd goed.
Mwoa, geen nut is een grote uitspraak. Het is toch de reden dat we zijn wie we zijn. En persoonlijk ben ik blij dat ik niet één of andere robot ben. Alles wat opgekropt/genegeerd wordt komt een keer naar buiten, of je het nou wilt of niet. Kan je het eigenlijk beter meteen maar naar buiten laten zodat het niet met horten en stoten gaat .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_46213490
Ewatte?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_46213778
quote:
Onzin.

Heel banaal, maar vergelijk het met koken: je kan iedere avond voor aardappelen met spruiten en een sudderlapje gaan, maar uiteindelijk blijven die keren dat je flink uitschoot met de sambalpot of een viergangen-menu neerzette je bij. Hetzelfde geldt voor emoties: ze dragen bij aan wie je bent, zijn wat ons onderscheidt van simpele koolstof-uitstotende organismes, en geven kleur aan het leven.

Dat ze geen direct nut hebben en zorgen dat wij ons irrationeel gedragen is juist précies wat ervoor zorgt dat het leven de moeite waard is om te leven, omdat het ons in staat stelt te realiseren dat de grootste dieptepunten gepaard gaan met momenten van euforie. In tegenstelling tot de monotone, asgrijze levenslijn die je krijgt als het rationalisme te ver doorgeschoten is.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_46213849
quote:
Gast, zonder emoties kun je geeneens rationeel denken. Wanneer je emoties niet af kan lezen van andere mensen maak je juist veel meer irrationele beslissingen. Dit vanwege het feit dat de causale verbanden ontbreken; je weet niet meer waarom iemand huilt, waarom iemand lacht enzovoort.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2007 19:39:48 ]
pi_46225729
Ik geloof niet dat je emoties echt kan uitschakelen. Sommige mensen zijn emotioneler dan anderen. Zoals eerder gezegd kan je ze wel tot op zekere hoogte negeren, maar ik weet niet of het zo gezond is om dit constant te doen.
Overigens acht ik mezelf redelijk goed in het verbergen van emoties.
pi_46227334
als je je emoties verbergt komen ze vroeger of later toch wel op een of andere manier eruit. al is het in opgekropte frustratie, of in woede, of in verdriet. Het is altijd beter om iemand te laten weten wat je voelt, alleen moet dat wel iemand zijn die daarvoor open staat. voor mij is het een pak van m'n hart als ik het gevoel heb dat iemand me begrijpt, dan kan ik weer verder en zit ik niet zo met 't gevoel dat je er alleen voor staat.
maar leer maar 's mensen vertrouwen, als ze je vaak teleurgesteld hebben.
Now, my story begins in nineteen-dickety-two. We had to say dickety because the Kaiser had stolen our word twenty. I chased that rascal to get it back, but gave up after dickety-six miles.
pi_46228514
Lees tot dusver alleen maar van niet. Mocht iemand ontdekt hebben dat het wel kan...Gaarne een mailtje mijn richting uit met tips!
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
  maandag 12 februari 2007 @ 12:31:32 #40
142972 Blauwbaard
Zinloos Kaboutergeweld
pi_46233947
Ik heb na 2 zelfmoordpogingen en 2 opnames in een psychoatrisch ziekenhuis totaal geen emoties meer, geen geluk, geen verdriet, geen boosheid, helemaal niets. Dus opzich kun je je emoties wel compleet uitschakelen, alleen niet altijd bewust.
Op woensdag 31 januari 2007 09:10 schreef yvonne het volgende:
:r
Kutnaam, yvonne :r
  maandag 12 februari 2007 @ 12:33:49 #41
142972 Blauwbaard
Zinloos Kaboutergeweld
pi_46234005
quote:
Op maandag 12 februari 2007 04:32 schreef DeeCruise het volgende:
Lees tot dusver alleen maar van niet. Mocht iemand ontdekt hebben dat het wel kan...Gaarne een mailtje mijn richting uit met tips!
Ik weet niet in hoeverre je controle hebt over je gedachten.

Emoties vloeien voort uit gedachten. Als je emoties wil uitschakelen moet je dat doen door je gedachtenpatroon te veranderen. Je zou bijvoorbeeld kunnen denken dat niets je meer interesseert, en dat je alles voor lief neemt. Dan heb je niet echt meer een emotie als je dat goed kan. Het gevaar is wel dat je je intresse voor alles om je heen helemaal verliest, ook als je er niet voor kiest om er zo over te denken.
Op woensdag 31 januari 2007 09:10 schreef yvonne het volgende:
:r
Kutnaam, yvonne :r
pi_46234468
quote:
Op maandag 12 februari 2007 12:33 schreef Blauwbaard het volgende:

[..]

Ik weet niet in hoeverre je controle hebt over je gedachten.

Emoties vloeien voort uit gedachten. Als je emoties wil uitschakelen moet je dat doen door je gedachtenpatroon te veranderen. Je zou bijvoorbeeld kunnen denken dat niets je meer interesseert, en dat je alles voor lief neemt. Dan heb je niet echt meer een emotie als je dat goed kan. Het gevaar is wel dat je je intresse voor alles om je heen helemaal verliest, ook als je er niet voor kiest om er zo over te denken.
Das enigzins wel waar ja, dat je je eigen emoties wel kunt beinvloeden door je gedachten. Denk je de hele godganze dag negatief dan ga je je echt vet klote voelen. Been there, done that.
quote:
Ik heb na 2 zelfmoordpogingen en 2 opnames in een psychoatrisch ziekenhuis totaal geen emoties meer, geen geluk, geen verdriet, geen boosheid, helemaal niets. Dus opzich kun je je emoties wel compleet uitschakelen, alleen niet altijd bewust.
Hoe komt dat dan dat je die emoties niet meer hebt? Heb je ze onderdrukt? Ben je dan nooit es boos of voel je je nooit ergens een gelukje bijvoorbeeld?
pi_46235219
Ik bedenk me trouwens net dat ik sommige prikkels wel eens probeer te negeren door te relativeren. Bijvoorbeeld: ik loop over straat en het is koud. Ik bedenk mezelf dan dat het gevoel van koude slechts een waarschuwing is ter bescherming van het lichaam. Als je lichaamstemperatuur te veel daalt, kan je immers onderkoeld raken. Dan bedenk ik me dat dat op het betreffende moment niet zal gebeuren en daarom hoef ik de prikkel niet serieus te nemen.

Nou ligt het met de meeste emoties wel wat complexer, maar je zou zoiets kunnen proberen.
  maandag 12 februari 2007 @ 13:26:04 #44
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_46235345
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:21 schreef Thomaat het volgende:
Ik bedenk me trouwens net dat ik sommige prikkels wel eens probeer te negeren door te relativeren. Bijvoorbeeld: ik loop over straat en het is koud. Ik bedenk mezelf dan dat het gevoel van koude slechts een waarschuwing is ter bescherming van het lichaam. Als je lichaamstemperatuur te veel daalt, kan je immers onderkoeld raken. Dan bedenk ik me dat dat op het betreffende moment niet zal gebeuren en daarom hoef ik de prikkel niet serieus te nemen.

Nou ligt het met de meeste emoties wel wat complexer, maar je zou zoiets kunnen proberen.
dat is je zintuigen uitschakelen, dat is iets anders als emoties, niet alleen complexer maar ook gewoon anders.
Thinking about thinking of you.
pi_46235564
Ik bedoelde het ook op de manier dat het me dan gewoon even niks kan schelen. En dezelfde manier pas ik ook wel eens toe om me minder betrokken bij dingen te voelen.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 18:29:25 #46
132613 Relneger18
weger geen neger
pi_46266346
Gewoon je amygdala uit je harses rammen, ook een manier.
  woensdag 14 februari 2007 @ 19:25:48 #47
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_46304423
Sommige emoties kan ik altijd heel goed verbergen zoals en Maar niet 100% dat is ook heel moeilijk ook al onderdruk je het heel erg Der blijft toch iets van die verborgen emotie over in je non verbale gedrag
pi_46307302
Gewoon blijven herhalen dat je bepaalde emotie's niet voelt, en op een gegeven moment verminderen ze en gaan ze langzaam weg. Gewoon van je wegschuiven, blokkeren. Het kan makkelijk.
pi_46307452
Als je je emoties uitschakeld ben je gothic
- ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ -
  woensdag 14 februari 2007 @ 20:34:38 #50
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_46307482
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 20:30 schreef DesertRose het volgende:
Gewoon blijven herhalen dat je bepaalde emotie's niet voelt, en op een gegeven moment verminderen ze en gaan ze langzaam weg. Gewoon van je wegschuiven, blokkeren. Het kan makkelijk.
Zo makelijk gaat dat niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')