Nou heb ik niet echt het gevoel (jaja) dat dat kan... hoe zou dat moeten dan?quote:
alt + f4quote:Op vrijdag 9 februari 2007 18:44 schreef N.icka het volgende:
Onder welk knopje zit welke emotie?
Wat bedoel je in vredesnaam? Waar wil je naartoe?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 18:44 schreef N.icka het volgende:
Onder welk knopje zit welke emotie?
Met genoeg zelfbeheersing is het een koud kunstje.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 18:41 schreef Koewam het volgende:
In een ander, gesloten, topic van R&P las ik een interessante post van het.ismij::
[..]
Nou heb ik niet echt het gevoel (jaja) dat dat kan... hoe zou dat moeten dan?
Doen jullie het vaak? En waarom doen je jullie het? (als je het zou kunnen dan).
Negeren is iets anders dan uitschakelen. Als ik kwaad of verdrietig ben kan ik iets anders gaan doen, het negeren dus. Maar ik zal die emotie altijd blijven voelen.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 19:26 schreef het.ismij het volgende:
Gevoel is een emotie, en emoties kan je uitschakelen.Zo moet het zijn
Emoties zijn irrationeel.
Dat kan je negeren.
althans ik wel,..
Maar dan negeer je ze.quote:Op zondag 11 februari 2007 00:32 schreef MooieLuL het volgende:
Kan niet, emoties ervaar je altijd, bij het zogenaamde uitschakelen ervaar je ook emoties.
Relativeren is tigduizend keer beter dan negeren/onderdrukken imo. Het is een soort sneltreinverwerking van de emoties. Dan laat je ze tenminste ook echt los.quote:Op zondag 11 februari 2007 01:56 schreef juiced het volgende:
Jahoor, kan makkelijk. Denk je gewoon aan de zielige kindertjes in Afrika. Ik bedoel te zeggen: er zijn altijd ergere dingen. Ik zeg niet dat je er dan niets mee moet doen of onderdukken, maar relativeren is een mooie manier om het wat zonniger en helderder in te zien.
nou zo heb ik dat dus ook! Kan mn emoties niet helemaal verbergen. Lukt me gewoon niet. Mensen zien t toch aan me als ik ergens mee zit bijv.quote:Op zondag 11 februari 2007 12:50 schreef _Bar_ het volgende:
ik heb nog niet het idee gekregen dat ik mijn emoties ooit uit heb kunnen zetten, meestal voelde ik het geleep ergens achter in mijn hoofd, was er dan toch niet helemaal bij met mijn gedachten, en toch stiekem wat somberder ingesteld, zoals ooit een vriendin tegen me zei, je straalt niet meer zo als voorheen...
Voor mijn werk heb ik wel vaak een masker opgehad, de mensen voor de counter hoefden niet te zien te weten dat ik het weer eens moeilijk had.
Maar zodra ik dan klaar was met werken, kwamen de emoties er met alle hevigheid toch uit.
quote:Op zondag 11 februari 2007 18:54 schreef boekenworm het volgende:
Emoties zijn onbelangrijk en ik laat ze liever niet toe. Het is lastiger om ze wel toe te staan lijkt me.
Mwoa, geen nut is een grote uitspraak. Het is toch de reden dat we zijn wie we zijn. En persoonlijk ben ik blij dat ik niet één of andere robot ben. Alles wat opgekropt/genegeerd wordt komt een keer naar buiten, of je het nou wilt of niet. Kan je het eigenlijk beter meteen maar naar buiten laten zodat het niet met horten en stoten gaatquote:Op zondag 11 februari 2007 19:12 schreef boekenworm het volgende:
Emoties hebben gewoon geen nut lijkt me. Als je rationeel denkt, komt alles altijd goed.
Onzin.quote:Op zondag 11 februari 2007 19:12 schreef boekenworm het volgende:
Emoties hebben gewoon geen nut lijkt me. Als je rationeel denkt, komt alles altijd goed.
Gast, zonder emoties kun je geeneens rationeel denken. Wanneer je emoties niet af kan lezen van andere mensen maak je juist veel meer irrationele beslissingen. Dit vanwege het feit dat de causale verbanden ontbreken; je weet niet meer waarom iemand huilt, waarom iemand lacht enzovoort.quote:Op zondag 11 februari 2007 19:12 schreef boekenworm het volgende:
Ik weet niet in hoeverre je controle hebt over je gedachten.quote:Op maandag 12 februari 2007 04:32 schreef DeeCruise het volgende:
Lees tot dusver alleen maar van niet. Mocht iemand ontdekt hebben dat het wel kan...Gaarne een mailtje mijn richting uit met tips!
Das enigzins wel waar ja, dat je je eigen emoties wel kunt beinvloeden door je gedachten. Denk je de hele godganze dag negatief dan ga je je echt vet klote voelen. Been there, done that.quote:Op maandag 12 februari 2007 12:33 schreef Blauwbaard het volgende:
[..]
Ik weet niet in hoeverre je controle hebt over je gedachten.
Emoties vloeien voort uit gedachten. Als je emoties wil uitschakelen moet je dat doen door je gedachtenpatroon te veranderen. Je zou bijvoorbeeld kunnen denken dat niets je meer interesseert, en dat je alles voor lief neemt. Dan heb je niet echt meer een emotie als je dat goed kan. Het gevaar is wel dat je je intresse voor alles om je heen helemaal verliest, ook als je er niet voor kiest om er zo over te denken.
Hoe komt dat dan dat je die emoties niet meer hebt? Heb je ze onderdrukt? Ben je dan nooit es boos of voel je je nooit ergens een gelukje bijvoorbeeld?quote:Ik heb na 2 zelfmoordpogingen en 2 opnames in een psychoatrisch ziekenhuis totaal geen emoties meer, geen geluk, geen verdriet, geen boosheid, helemaal niets. Dus opzich kun je je emoties wel compleet uitschakelen, alleen niet altijd bewust.
dat is je zintuigen uitschakelen, dat is iets anders als emoties, niet alleen complexer maar ook gewoon anders.quote:Op maandag 12 februari 2007 13:21 schreef Thomaat het volgende:
Ik bedenk me trouwens net dat ik sommige prikkels wel eens probeer te negeren door te relativeren. Bijvoorbeeld: ik loop over straat en het is koud. Ik bedenk mezelf dan dat het gevoel van koude slechts een waarschuwing is ter bescherming van het lichaam. Als je lichaamstemperatuur te veel daalt, kan je immers onderkoeld raken. Dan bedenk ik me dat dat op het betreffende moment niet zal gebeuren en daarom hoef ik de prikkel niet serieus te nemen.
Nou ligt het met de meeste emoties wel wat complexer, maar je zou zoiets kunnen proberen.
Zo makelijk gaat dat nietquote:Op woensdag 14 februari 2007 20:30 schreef DesertRose het volgende:
Gewoon blijven herhalen dat je bepaalde emotie's niet voelt, en op een gegeven moment verminderen ze en gaan ze langzaam weg. Gewoon van je wegschuiven, blokkeren. Het kan makkelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |