wat versta jij wél daaronder dan?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:40 schreef Scorpie het volgende:
Iig geen vergelijkingsoperator zoals jij gebruikt.
omschrijving dan?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:40 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb geen 'definitie' van liefde.
in amerika heb je van die knaapjes die voor je tanken.. wat een romantiekquote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:44 schreef -XX- het volgende:
Samen even bijtanken...
...stond op zo'n gaar sleutelhangertje ..
Oe. Het is een quiz! Wat kunnen we winnen, Piere?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:44 schreef Motek het volgende:
oké...ik geef een hint...liefde is ruimte geven..
je bent verliefd?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:47 schreef -XX- het volgende:
Liefde is een storm van de ziel, een warme stroom in het hart, een veilig heenkomen en een aardbeving, een donderslag bij heldere hemel en een streling van het zachtste veertje. Liefde is loslaten, is vasthouden met open handen, is doordringen tot de kern en daar omarmen, totaal en zonder voorbehoud.
Zo even uit me duim gezogen...![]()
![]()
Nadat ik het gelezen heb.
ruimte?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:46 schreef Copycat het volgende:
[..]
Oe. Het is een quiz! Wat kunnen we winnen, Piere?
Nee, ik heb ook geen goede omschrijving. Liefde is een soort gevoel en gevoelens zijn erg moeilijk onder woorden te brengen. Ik weet niet wanneer ik dat wel en wanneer ik dat niet voel, dat is niet te voorspellen. Liefde voor je ouders, liefde voor een hobby, liefde voor je vriend, liefde voor een vriendin, liefde voor een vreemde, liefde voor een boek...allemaal anders. Dus hoe kan je het dan definiëren?quote:
mooi!! Liefde is beweging...dusquote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:47 schreef -XX- het volgende:
Liefde is een storm van de ziel, een warme stroom in het hart, een veilig heenkomen en een aardbeving, een donderslag bij heldere hemel en een streling van het zachtste veertje. Liefde is loslaten, is vasthouden met open handen, is doordringen tot de kern en daar omarmen, totaal en zonder voorbehoud.
Zo even uit me duim gezogen...![]()
![]()
Nadat ik het gelezen heb.
...dat is jouw definitie van liefde?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:44 schreef Motek het volgende:
oké...ik geef een hint...liefde is ruimte geven..
Liefde is een gift...geen hebbuh-dingetje? (in mijn vertaling dan...)quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, ik heb ook geen goede omschrijving. Liefde is een soort gevoel en gevoelens zijn erg moeilijk onder woorden te brengen. Ik weet niet wanneer ik dat wel en wanneer ik dat niet voel, dat is niet te voorspellen. Liefde voor je ouders, liefde voor een hobby, liefde voor je vriend, liefde voor een vriendin, liefde voor een vreemde, liefde voor een boek...allemaal anders. Dus hoe kan je het dan definiëren?
in tegendeel...liefde is meer dan vásthouden aan iets..quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
...dat is jouw definitie van liefde?Of ben je nou een zinnetje uit de "Liefde is..." serie aan het oplepelen.
néé...dat is primair gedragquote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:53 schreef Pakspul het volgende:
Liefde is jou leuter diep in haar strot?
en ook niet in plaatjes af te beeldenquote:
Liefde is los kunnen laten, ruimte geven.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:54 schreef Motek het volgende:
[..]
in tegendeel...liefde is meer dan vásthouden aan iets..
communiceren via typen, lichaam, geest...be-grijpend naar elkaar?quote:
Begrijpen, nee hoeft niet altijd, in ieder geval goed luisteren.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:59 schreef Motek het volgende:
[..]
communiceren via typen, lichaam, geest...be-grijpend naar elkaar?
Hehe, ben ik de enige die las "Zon, sterven en elkaar"?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
...dat is jouw definitie van liefde?Of ben je nou een zinnetje uit de "Liefde is..." serie aan het oplepelen.
[afbeelding]
Ik denk dat als vast staat wát er over liefde bekend is ook duidelijk wordt wat het verschil tussen liefde en LIEFDE is...ik denk daarom net als jij dat LIEFDE ruimte geven is..quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:58 schreef yvonne het volgende:
[..]
Liefde is los kunnen laten, ruimte geven.
Maar wat Isa al zegt, liefde is op veel dingen van toepassing.
Het woord "liefde" is op zich al een woordje dat totaal overrated is.
In ieder geval dekt het niet de lading.
niet helemaal mee ééns; be-grijpen gaat naar het woord "grijpen"..een greep naar begrip...quote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:00 schreef yvonne het volgende:
[..]
Begrijpen, nee hoeft niet altijd, in ieder geval goed luisteren.
En emotiesquote:
Nu gaan we mierenneuken over een woordquote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:04 schreef Motek het volgende:
[..]
niet helemaal mee ééns; be-grijpen gaat naar het woord "grijpen"..een greep naar begrip...
Dierenliefde!quote:
Het is sowieso een beetje idioot om te gaan discussieren over wat liefde nou is.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:06 schreef yvonne het volgende:
Nu gaan we mierenneuken over een woordIk zou het be-reiken willen noemen.
Och, ik ben wel in de mood om te discussierenquote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het is sowieso een beetje idioot om te gaan discussieren over wat liefde nou is.
Ik zou het dus niet weten.
Vond die van jou ook wel erg mooi: liefde is overrated. Dat zeer zeker.
Misschien dat ons idee van liefde ook gevormd wordt door de media, door films en series. En dan blijkt het ind e praktijk toch allemaal net even anders te zijn. Dat rozengeur en maneschijn wel leuk zijn, maar dat de afwas ook gedaan moet worden en dat je grote liefde ook wel eens een hele nacht in bed kan liggen snotteren omdat hij nou eenmaal verkouden isquote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:10 schreef yvonne het volgende:
Och, ik ben wel in de mood om te discussieren
Ik denk alleen dat er te vaak een verkeerde uitleg, verkeerd begrip van "liefde" is.
via mierenneuken komen we vaak dichter bij de kernquote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:06 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nu gaan we mierenneuken over een woordIk zou het be-reiken willen noemen.
Als de ruimte er is, moet welhaast het begrip er ook zijn, zonder begrip geen ruimte.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:23 schreef Motek het volgende:
[..]
via mierenneuken komen we vaak dichter bij de kernbereiken is een doel op zich; begrijpen is een begrip..hoe hoog is het begripsgehalte?
![]()
als LIEFDE een gevoel is is het liefde en geen LIEFDE...het verschil zit in dat hapje boerenkool met jus, verliefd worden, kriebels krijgen...zintuigelijke hebbedingetjes..quote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:09 schreef Lucille het volgende:
Liefde is een gevoel. Hoe leg je uit wat een gevoel is. Hoe leg je uit wat je ruikt als je een bord boerenkool met rookworst en een kuiltje jus voor je hebt staan. Hoe leg je uit aan een blind iemand hoe de kleur groen er uit ziet. Hoe leg je uit wat je voelt als je iemand ziet waar je verliefd op bent, kriebels in je buik hebt. Liefde is ongrijpbaar, je moet het gewoon ervaren. En de leuke en minder leuke kanten er van in zien. Want het is een kwestie van extremen. Liefde is leuk, liefde zuigt. Je kan niet zonder, maar ook niet continue met liefde bedolven worden. Het is iets dat in de juiste dosis het beste werkt.
You lost me there.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:29 schreef Motek het volgende:
LIEFDE geven via een blinde uitleggen hoe de kleur groen eruit ziet is een GIFT...
Snap ik het goed als je bedoelt te zeggen, dat liefde niet moet stoppen bij een gevoel, maar ook geuit moet worden? Of zo? Ik vind je nogal vaag nlquote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:29 schreef Motek het volgende:
[..]
als LIEFDE een gevoel is is het liefde en geen LIEFDE...het verschil zit in dat hapje boerenkool met jus, verliefd worden, kriebels krijgen...zintuigelijke hebbedingetjes..
LIEFDE geven via een blinde uitleggen hoe de kleur groen eruit ziet is een GIFT...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |