abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 februari 2007 @ 21:21:28 #1
593 sjak
Juffie Bloem
pi_46120173
vervolg op: Hoe gaat het met de (nieuwe) moeders deel 35

De disclaimer:
Wat is de (oorspronkelijke) bedoeling van dit topic?

Lois schreef ooit Omdat ik overal verspreid over het forum berichten vind over terugplooien ( ! ), slaapgebrek, ontzwangeren en nog veel meer besloot ik het maar een beetje in 1 topic te verzamelen.
Als je zwanger bent kun je al je zorgen en kwaaltjes kwijt in het Z&G topic, je leuke verhalen over de baby in het babytopic, maar echt een topic voor ontzwangerende dames en moeders is er nog niet.
Vandaar deze dus, een spotlichtje op de moeders, een topic om even lekker ervaringen uit te wisselen over alles wat er met je gebeurd als je eenmaal moeder bent.

We willen graag dat jullie het \"hoe gaat het met de moeders\" topic weer gebruiken waar het voor bedoeld was nl hoe voel je je als moeder en hoe regel je alle dingen.
Niet een klaagbankje voor alle ziek en zeer.
(we vertrouwen hierbij op het zelfregulerend vermogen van iedereen, en als het nodig is wordt er verwezen naar Klaagbaak of R&P)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Laatste 5 posts:
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 19:09 schreef dutchie het volgende:

[..]

Als we maar lang genoeg aanhouden, dan komt er vanzelf wel wat. Goh, da's mooi k.u.t. zeg voor jullie. Zit er al een beetje schot in het herstel? Wens hem beterschap. En voor de ont-zet-tend sjieluge Belaan.
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 20:30 schreef sjak het volgende:
Oe balen zeg Belana!
Lief dat er nog naar mij werd gevraagd. Hier gaat alles goed hoor maar ik heb enorm last van tijd tekort. Als ik hier dan langskom dan ben ik voornamelijk bezig met bijlezen.
Binnenkort kom ik wel weer eens even wat langer. voor iedereen hier, mis jullie wel een beetje
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 20:52 schreef Belana het volgende:
morgen gaat ie naar de chiropractor (eindelijk... ik heb een eigenwijze man...) ik hoop dat dat verlichting geeft. sjak, ik herken de drukte. ik reageer hier en daar op dingen die me opvallen, that's about it fijn dat het wel goed met je gaat!
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 20:57 schreef Sugar het volgende:
Oh, rot als je vent weinig kan...
Hopelijk (voor hem en voor jou!) kan de chiropractor veel voor 'm doen.
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 21:20 schreef sjak het volgende:
Ow ja mannen die niet te veel kunnen kan ik ook over mee praten, ik houd mijn hart vast. Volgende week wordt Schanul weer geopereerd. Dit keer verwachten we dat hij 6 weken (minimaal) niets kan/mag doen. Pffff.

[ Bericht 50% gewijzigd door sjak op 08-02-2007 21:27:28 ]
Lekker douchen!
  donderdag 8 februari 2007 @ 21:24:59 #2
24188 Belana
kloon van belana
pi_46120323
ja he sugar, daar weet jij alles van van een man die niks kan ff..
sjak, schanul ook in de lappenmand binnenkort dus... balen.

het is wel zwaar. ben zelf natuurlijk ook rugpatient, dus heb ook al een bezoekje aan de chiropractor gebracht, want bij mij ging het ook mis door al het gesleep. en het is nog steeds niet helemaal goed of weer niet. nou ja, hopnelijk binnenkort alles weer ok in huize S
stormy waters...
sailin'
pi_46121131
Oeh, Belana, Sjak en Sugar, dat is idd wel erg zwaar als je een man thuis hebt die bijna niets kan! Ik moet er niet aan denken, dat zou hier wel een kleine ramp zijn (ik ben chronisch ziek en mijn man doet bijna het hele huishouden).
Wat vervelend Belana dat je rug nog steeds niet goed is of weer niet goed is. Veel succes bij de chiropractor!
aan jullie en sterkte en beterschap ook aan jullie mannen!
  vrijdag 9 februari 2007 @ 12:39:25 #4
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_46135750
Sjak! Je bent er weer. Vervelend dat je er binnenkort alleen voor staan een tijdje, qua huishouden dan. Succes!
Voor Belana ook!

...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_46140519
Sjak en Belana suc6 ermee.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 16:19:04 #6
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_46143374
Pittig... Hebben jullie al wel het idee dat je lichamelijk helemaal hersteld bent van de bevalling? Of dat ook niet?
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  vrijdag 9 februari 2007 @ 17:13:08 #7
94046 PM-girl
pi_46145146
Neuk, ik nog niet.
Ik heb niet echt pijn of zo, maar ben erg moe. Natuurlijk moeilijk te zeggen waar het van komt, kan ook door het verstoorde slaapritme en de bv, maar ik moet regelmatig even uitrusten tijdens de wandeling naar de supermarkt (heen en terug incl winkel 30 minuutjes). Nu had ik voorheen ook nauwelijks conditie hoor.

Heb jij nog veel ongemakken? Of merk je het met werken nu?
*
  vrijdag 9 februari 2007 @ 18:20:35 #8
108648 cattie
lieve moeder
pi_46147277
Neuk, in het algemeen ben ik wel goed herstelt van de bevalling, alleen het littekenweefsel van het knippen en scheuren gaat nog niet goed. Verder gaat het lichamelijk beter met me dan voor de zwangerschap/bevalling!! Meer energie, minder last van mijn rug en mijn nek!
  vrijdag 9 februari 2007 @ 21:36:20 #9
24188 Belana
kloon van belana
pi_46155377
Ik ben op zich ook goed hersteld hoor, ik ben gewoon rugpatient, altijd al en het duurt na een bevalling gewoon lang voor alles weer rustig is, ook door de hormonen. het duurt best lang voordat al die verwekingshormonen uit je lijf zijn. Ik ga dinsdag weer ff kraken en dan weet ik zeker dat het stukken beter zal gaan. Nick is ook geweest vandaag en voelt zich 75% beter zegt ie net. hij moet nog wel een paar keer heen, want het was wel erg heftig. alles zal recht kom.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 9 februari 2007 @ 21:38:45 #10
103793 kozakken
Living the life
pi_46155468
Fijn dat hij zich weer wat beter voelt Belana, scheelt ook enorm voor jou!
En fijn Cattie, fijn om te horen!

(en voor alle andere mama's die 't nodig hebben )
  vrijdag 9 februari 2007 @ 21:43:00 #11
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46155619
Dat ie daar nou zo lang mee wachten moest, dat is wel weer jammer.
Nou gelukkig maar.
Als je niet lacht, ben je dood.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 23:50:23 #12
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_46160435
Belana, die verwekingshormonen... merk je dat ook bv in je knieën enzo? Ik heb bijv. het idee dat ik wel harder wil fietsen maar gewoon weg niet kan, zo slap voelt het. En gister ging ik half door mijn knie heen toen ik de trap op liep. Dat en mijn enkels zijn dan ook het enige waar ik echt last van ondervind (ja en van mijn knip nog steeds een beetje en de bekkenbodemspier die een enorme optater gehad heeft....) Da's alles

PM wat probeer je om weer op ritme te komen?
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_46166417
Klopt het dat Vivi al even niet meer is gesignaleerd???
Ben zo benieuwd hoe het nu gaat...
  zaterdag 10 februari 2007 @ 11:42:45 #14
94046 PM-girl
pi_46167349
Neuk, ik wandel dus vrij regelmatig naar de winkel, brievenbus of zomaar met de hond. Dat is voor mij al veel, vergeleken met 'vroegah'. Fietsen vind ik vooral leuk met mooi weer en zeker als SImon straks meekan, dus nu zijn het hele korte ritjes, dus dat telt niet.
Verder doe ik er niet zoveel aan eigenlijk
*
  zaterdag 10 februari 2007 @ 12:11:46 #15
24188 Belana
kloon van belana
pi_46168019
neuk, die hormonen zitten idd overal, dus dat zou best kunnen hoor. bovendien verslappen ook al je spieren en moet je je krachten weer opbouwen.

met mij gaat het even wat minder. ik heb natuurlijk al 2 weken lopen rennen en werken en alles gedaan en Liam is echt the kid from hell momenteel, ik heb het ff zo gehad allemaal. ik wil hier niet zo klagen eigenlijk, want het hoort er allemaal bij, maar soms he, soms heb ik het zo gehad allemaal. ik ben zo moe en heb de energie niet meer om rustig te reageren op hem en voel me schuldig daarover, ik ben toch de volwassene. Liam gaat even een nachtje logeren bij opa en oma, hebben wij even rust. en dan voel ik me tegelijk weer schuldig dat ik hem weg breng. erg he. nou ja, even bijtanken en morgen uitslapen en dan weer met frisse moed verder....
stormy waters...
sailin'
pi_46168141
Belana... soms heb je die rust even nodig. Juist om je daarna weer als de volwassene te gedragen en om rustig te kunnen reageren.
Je bent ook maar een mens. Je leeft ook zelf nog.
Dus neem even lekker je rust dan kan je daarna weer verder pedagogisch verantwoord zijn!
Take care!
pi_46168189
Nou, ik vind het alleen maar verstandig hoor Belana. Liam heeft het vast leuk bij opa en oma, en daarna kun jij weer een leuke moeder voor hem zijn.
Eva
  zaterdag 10 februari 2007 @ 12:26:19 #18
103793 kozakken
Living the life
pi_46168454
Slimme zet Belana! Opa en oma blij met Liam, Liam blij met opa en oma en jullie blij met het spul bij opa en oma Beste van alle werelden toch?
En verder lieve schat, vanavond vroeg naar bed en proberen morgen weer als een nieuwe start te zien.
pi_46170972
Het is lekker om soms even rust te hebben belana en lekker bij te komen. Vanavond jezelf verwennen en dan lekker vroeg je bed in

Ik vind het hebben van een puber en een peuterpuber toch best wel zwaar. En ben blij als ze op bed liggen en ik ff rustig met mijn eigen ding aan de gang kan.
Ik probeer dat de kinderen er zo min mogelijk van merken hoe ik me voel, maar onbewust pikken ze veel op en gooien hun kont tegen de krib dan.
  zaterdag 10 februari 2007 @ 14:13:08 #20
24188 Belana
kloon van belana
pi_46171349
dames, dank jullie Nick gaat nu Liam wegbrengen
wij gaan lekker american Idol kijken en niks doen. Ezra gaat op Liam's kamer voor een nachtje, hebben papa en mama ook even daar tijd voor zichzelf
stormy waters...
sailin'
pi_46171426
Ik vind het af en toe ook zalig hoor als Amber even op bed ligt. Vooral als ze weer eens niet te genieten is..

Belana, goede zet hoor om Liam even een nachtje te laten logeren. Heb je eventjes wat rust en dat kan soms heerlijk zijn. En Liam merkt er vast nog niets van!

Suug, hoe isset met jouw mannetje

Sjak, jou vent ook al in de lappenmand binnenkort.. vervelend

En een voor alle andere mamma's
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_46176559
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 14:13 schreef Belana het volgende:
Ezra gaat op Liam's kamer voor een nachtje, hebben papa en mama ook even daar tijd voor zichzelf
Zeg, wat is dat voor veelbetekenende knipoog?
Uitrusten he, u i t r u s t e n zeg ik je.....!

Have fun...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_46176729
En wat een hoop mannen die fysiek iets mankeren.
Lastig hoor dames (Suug, Sjak en Belaan als ik het goed heb).

Neuk, naar dat je nog zo veel klachten hebt. Het is natuurlijk wel zo dat én BV geven, én werken (én onderschat al die stress van de afgelopen tijd niet...) veel energie van je vergen. Zowel mentaal als fysiek. En dan niet te vergeten dat ook Brent vast veel energie vraagt.

Ik heb het idee dat ik best aardig aan het herstellen ben. Tja, dáár dus wat minder, en mijn conditie is 0,0 maar dat wassie van tevoren ook al.
En verder ben ik veel moe, maar dat vind ik ook niet gek (en ook niet zo heel erg) met nog altijd (meermaals) gebroken nachten.
  zaterdag 10 februari 2007 @ 17:34:56 #24
24188 Belana
kloon van belana
pi_46176881
ow en als je BV geeft duurt het ook langer voor die verwekingshormonen uit je lijf zijn trouwens.

moonah
stormy waters...
sailin'
pi_46176963
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 17:34 schreef Belana het volgende:
moonah
Ja, wat is er Belaan?

Húp, dat bed in jij! Wat je er ook moge doen....
  zaterdag 10 februari 2007 @ 18:20:04 #26
108648 cattie
lieve moeder
pi_46178269
Belana, je hoeft je absoluut niet schuldig te voelen!
Veel plezier in bed!
  zaterdag 10 februari 2007 @ 21:30:55 #27
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46184981
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 14:13 schreef Belana het volgende:
dames, dank jullie Nick gaat nu Liam wegbrengen
wij gaan lekker american Idol kijken en niks doen. Ezra gaat op Liam's kamer voor een nachtje, hebben papa en mama ook even daar tijd voor zichzelf
Quality time? Maar goed dat Nick zijn rug voor 75 % beter is.

Maar zonder gekheid, leer nou eens schaamteloos te genieten van de tijd voor jezelf verdorie. Ik zie het bij zoveel vrouwen, constant dat schuldgevoel naar anderen toe. Komt ook omdat we net bij mijn schoonzusje vandaan komen en die nu doordat ze zichzelf altijd wegcijfert voor haar gezin bij de maatsch. werker loopt. Dan word ik gewoon een beetje boos, altijd maar dat schuldgevoel. Verdorie, je bent ook nog, in dit geval, Belana en pak die genietmomentjes nou gewoon eens.
Belaan, je weet wel dat ik je niet aanval hè, ik wil gewoon echt dat je even geniet ipv te denken; ja maar.
  zaterdag 10 februari 2007 @ 21:39:04 #28
24188 Belana
kloon van belana
pi_46185292
dutchie natuurlijk voel ik me niet aangevallen. je hebt eigenlijk best gelijk. Nou ja, Liam komt dus naar huis omdat ie ziek is het arme knulletje. ik heb een heerlijke rustige middag en avond gehad en ben best bijgetankt eigenlijk al daardoor, en nu ga ik zo mijn liefie knuffelen.
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 10 februari 2007 @ 22:11:29 #29
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46186460
Ik las het al in het andere topic. Sneu voor het kleine mannetje, beterschap.
Je het nu wel wat rust gekregen, ook de kleine beetjes tellen.
  zondag 11 februari 2007 @ 09:37:33 #30
24188 Belana
kloon van belana
pi_46195558
ik loop dus bij een psych (geen drama van maken) en die zei: good enough mothers are better than perfect. (1 of andere hype term uit de 70'er jaren) dat vond ik wel een goeie eigenlijk en daar moet ik wat meer naar gaan leven
stormy waters...
sailin'
pi_46195886
quote:
good enough mothers are better than perfect

Prachtige uitdrukking
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_46195924
Wil iemand weten hoe mijn nacht was? Ah toe? Omdat jullie zo aandringen:

-4:30 de spuitluier die Nune de afgelopen 4 nachten heeft bedacht om het slapen nóg enerverender te maken
-de hele nacht een zielig jongetje van 3 met 40 graden koorts met bizarre ijlverhalen
-snurkende man met verstuikte kaak
-vanaf 5 uur geen slaperige ijlverhalen meer, maar een klaarwakker en heel beter jongetje van 3 met constateringen als "hee, het is donker! maar ik slaap niet! nune is aan het dreinen he mama? eigenlijk moeten we slapen he mam?"

Ik ga maar es een overdosis vitamine C nemen, anders zit ik hier straks op Fok te ijlen.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zondag 11 februari 2007 @ 10:35:15 #33
24188 Belana
kloon van belana
pi_46196020
quote:
Op zondag 11 februari 2007 10:22 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Prachtige uitdrukking
even een topicje van gemaakt

och jeetje mwana, dat klinkt niet fijn sterkte vandaag
stormy waters...
sailin'
  zondag 11 februari 2007 @ 11:28:26 #34
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46196745
quote:
Op zondag 11 februari 2007 10:26 schreef Mwanatabu het volgende:
-vanaf 5 uur geen slaperige ijlverhalen meer, maar een klaarwakker en heel beter jongetje van 3 met constateringen als "hee, het is donker! maar ik slaap niet! nune is aan het dreinen he mama? eigenlijk moeten we slapen he mam?"
Hoera!!! Hij is weer beter!!!
  zondag 11 februari 2007 @ 12:17:26 #35
94046 PM-girl
pi_46197668
Mwana! Wat een hel kan de nacht soms zijn wat dat betreft he, overdag is alles veel beter te behappen.

Belana, dat is een waarheid als een koe!
*
pi_46215495
mwana
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 12 februari 2007 @ 09:41:44 #37
144006 chacama
Ondernemend!
pi_46230124
Mwana ik wilde dus net vragen hoe jouw nachten verlopen met Nune....maar heb mijn antwoord dus al binnen.

Geloof dat ik me dan dus gelukkig mag prijzen met een voeding om 2 en om half 5
pi_46231784
quote:
Op maandag 12 februari 2007 09:41 schreef chacama het volgende:
Mwana ik wilde dus net vragen hoe jouw nachten verlopen met Nune....maar heb mijn antwoord dus al binnen.

Geloof dat ik me dan dus gelukkig mag prijzen met een voeding om 2 en om half 5
Vannacht ging redelijk goed hoor 1 uur en 4 uur (met peop)
En ze is ook steeds beter weg te leggen als ze moe is. Of als mama moe is. Bijvoorbeeld na een baggerluier bij die voeding van 4 uur, ook als Nune dan heel wakker en blij is. Kost een kwartiertje gepruttel, maar dan is ze weer weg
  maandag 12 februari 2007 @ 12:50:06 #39
94046 PM-girl
pi_46234437
Fijn Mwana!
*
  maandag 12 februari 2007 @ 14:22:55 #40
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46236980
lekker mwana

Belana heb je een beetje kunnen bijtanken?
Sjak sterkte, hopenlijk kunnen opa's en oma's ook wat helpen
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 12 februari 2007 @ 14:41:34 #41
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46237657
brr zit even in dubbelgevoel modus.. blij en opgelucht geen operatie vooralsnog nodig, arwen komt goed aan.. ze is vrolijk, ontwikkelt zich goed
maar toch nu ehct die bevestiging gekregen dat het echt net goed zit.. ze er niet overheengroeit over de reflux.. een hoop onderzoekjes, wat heel fijn is, want meer duidelijkheid.
Maar tegelijkertijd spannend en ookg eng..
En enorm verdrietig dat je die bevestiging krijgt terwijl je stieken hoopt dat er echt niets is en je je aanstelt
pi_46238522
Evenstar

Wil nog ff melden dat mw er was. Jaja, ze was hier een uur. Goed gepraat. Ze heeft gkb gebeld, we hebben nog niks gehoord. Hebben ze nooit onze info ontvangen! Grrr, morgen hopelijk post, nieuwe aanvraag. Mogen we alles opnieuw invullen en kopietjes maken. Zometeen, als Kim wakker is, naar de bieb. Kim aanmelden en kijken wat voor boekjes ze hebben.
pi_46240135
Oei evenstar...aan de ene kant fijn aan de andere kant rot dat je "gelijk hebt" en je niet "aanstelt"...
Maar het fijnste is natuurlijk dat Arwen het zo goed doet
pi_46250733
Net een heel bericht getypt en nu is het weg (door een stomme actie van mij, maar goed )

Evenstar, kan me voorstellen dat het naar en verdrietig is omdat je hoop dat het allemaal wel goed zou komen toch de grond in is geboord ... sterkte!!! Ben wel blij voor jullie dat de operatie niet nodig is, dat lijkt me dan toch weer een hele opluchting idd. Wel heel dubbel inderdaad....

Ingrid, fijn dat je eindelijk hebt kunnen praten zeg. Was het een opluchting? Hopelijk voel je je nu meer serieus genomen.

Mwana, wat een herkenbare nachtelijke problemen...sterkte (hier ook regelmatig 's nachts een peuter, een dreumes of een baby wakker, of alledrie tegelijk... )

Ik heb vandaag een telefoontje gehad van het ROC (een tijdje geleden had ik tips gevraagd omdat het hier toch wel heel druk wordt qua huishouden/kinderen en alles tegelijk en Luchtbel had mij de tip gegeven om het ROC te bellen) hier in Leiden dat ze een meisje hebben gevonden die hier stage wil lopen. Wij worden dan haar 'leergezin' in het begin maar als het goed is wordt het later ook echt een officiële stage. Minimaal tien weken, maar maximaal tot aan het eind van het schooljaar. Geen idee hoe lang dat nog is, maar klinkt erg lang ... en ze komt dan twee dagen in de week hier.
Ik heb ook niet echt een idee wat ik ervan kan verwachten en wat zij van mij verwachten, maar dat komt nog wel goed...in ieder geval moet ik een soort van stagebegeleidster zijn, dus haar dingen laten doen onder begeleiding. Ik vind het wel een uitdaging eigenlijk! Voelt eigenlijk een beetje als een baantje wat ik thuis kan doen (wel onbetaald, maar ik heb er zelf ook voordeel van natuurlijk als zij even op de kleintjes kan letten en ik boven de was kan doen bijvoorbeeld...)
Heeft iemand hier ook ervaring mee, ooit gedaan, was het leuk? Mijn moeder heeft vroeger ook zoiets gedaan maar wist niet meer goed hoe het was (slecht langetermijngeheugen... jammer is dat!) ...
Morgen gaat dat meisje mij als het goed is bellen en kunnen we afspraken maken. Ik vind het wel spannend...
pi_46253410
Even van me afschrijven

Deze week ben ik alleen met Merlijn. Een paar weken terug was ik dat ook al en toen vond ik het al heel vermoeiend, combinatie werken, nachten veel wakker en huishouden runnen en een hangerige Merlijn die niet wilde gaan slapen 's avonds. Deze week had ik het al zo uitgekiend dat ik en Merlijn beide vrijdag vrij zijn en dus uit kunnen slapen. Vandaag gaat hij ipv een halve dag een hele dag naar het KDV, morgen ga ik ook gewoon werken en hij naar het KDV. Nu hoef ik vanmiddag pas te gaan werken, werk altijd de middag op dinsdag. Nu had ik gedacht lekker te kunnen ontspannen en wat te studeren ofzo. Maar ik ben moe, emotioneel en heb dus nergens geen zin in.

Ik had me er zo op verheugd de ochtend thuis te zijn, lekker rust en alleen. Nu voel ik me belabberd omdat ik me alleen voel , wil praten tegen iemand. Zit nu gewoon te huilen omdat ik er niks aan vind. En dan had ik er zo zin in. Merlijn wilde me vanochtend bij het KDV ook liever kwijt hij ging al staan zwaaien bij het raam terwijl ik nog met de leidster stond te praten.

Bah, wat is het tegenstrijdig.
pi_46253718
Ach, wat vervelend, Randa_v, zo'n baaldag
Eva
pi_46254074
Och Randa wat een tegenvaller. maar dat afscheid van merlijn moet je relativeren hoor.
Hoop dat het intussen wat beter met je gaat. Neem een lekker warm bad, kopje thee erbij, of op de bank onder een dekentje een DVD'tje kijken. Mij helpt dat altijd wel, lief zijn voor jezelf!
Sterkte deze week. Vooral met dat clusteren 'snachts....
  dinsdag 13 februari 2007 @ 10:41:22 #48
94046 PM-girl
pi_46254194
Suzanna, lijkt me er goed uitzien zo, een leerling! Hoop dat het een beetje klikt!

Evenstar, onduidelijkheid is niet fijn, maar duidelijkheid ook niet altijd he! Sterkte!

Randa
*
pi_46254301
Och ja, Suzanna vergeten!
Wat spannend! Hoe vaak komt ze? Of weet je dat nog niet? Als het een oké meisje is, zal het je heel wat verlichting bieden. Echter, als het er eentje is die de kantjes ervan afloopt, of het klikt niet, schroom dan aub niet om dat direkt aan te geven. Ook al is dat moeilijk!
Ik praat nu even uit mijn werkervaring voor de klas. Gelukkig heb ik meestal erg fijne, hardwerkende lieve stagiaires gehad. Maar ik heb een aantal malen ook stagiaires gehad waar ik zo veel meer werk dan plezier van had. En het spijt me zeer, maar als het me meer energie kost dan dat het me oplevert, dan is het een dikke doei!
pi_46254397
Het gaat wel beter nu, was blij nadat ik het vanaf me af had geschreven. En Merlijn heeft het gewoon echt naar zijn zin op het KDV. Dus relativeren kan ik wel hoor, maar toch. Moelijk hoor.

Over een uurtje ga ik maar eens richting werk. Moet ook gebeuren en vanavond heb ik Merlijn weer.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 12:00:57 #51
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46255263
Suzanne spannend hoor zon stagiare

Randa omdat je dat nu wel gebruiken kunt
pi_46255578
Randa

Susanna, ik heb wel ervaring met stagiares vanuit het ROC in de kraamzorg. Beetje vergelijkbaar dus, behalve dan dat jouw stagiare waarschijnlijk een leerniveau lager zit.
Wat ik zelf vooral belangrijk vond is om heel duidelijke regels en afspraken te hebben. Ze zijn vaak nog erg jong en erg gewend vanuit school aan regels, opdrachten en werkmethodes en hebben zelf nog niet de ervaring van het runnen van een huishouden.
Ik merkte wel eens dat als ik ze te vrij liet, omdat ik er bijvoorbeeld van uit ging dat ze uit zichzelf wel dingen op zouden pakken zoals een volwassene dat zou doen, er helemaal niets gebeurde. Dat was vaak geen luiheid maar verlegenheid en ze waren het gewoon niet gewend.
Oh, en inderdaad zeker meteen aan de bel trekken als het niet goed gaat!
pi_46255671
Randa, fijn dat het wat beter gaat nu. Wel herkenbaar hoor, van die baalmomenten. Even lekker uithuilen kan ook helpen maar het kan het ook erger maken soms (bij mij is het wisselend...in m'n eentje huilen is vaak helemaal niet fijn, maar als ik bij mijn man kan uithuilen helpt het juist weer wel omdat we er dan ook samen over kunnen praten) ...
Geniet ervan dat je vanavond Merlijn weer hebt!!! (en gewoon extra lang knuffelen met hem dan )

Enne...
Bedankt voor jullie tips!
Moonah, ze komt twee dagen in de week (donderdag en vrjidag) dus in totaal 16 uur ... best veel, had ik niet verwacht dus het overviel me een beetje. Ik dacht dat het maar twee middagen ofzo zou zijn! Maar wie weet wordt het heel leuk, ik had gelijk al geïnformeerd wat ik moet doen als het echt absoluut niet klikt of als het helemaal niet goed gaat. Als het gelijk in het begin niet klikt zou ik het gewoon tegen het meisje zelf aan kunnen geven (of de stagecoördinator) en anders komt er een gesprek (als het later in de stage is) want zomaar stoppen is natuurlijk niet echt een goed plan. Dat gesprek is dan samen met haar stagebegeleider.

Owlet, ik zou ze dan denk ik ook te vrij laten, dus erg goede tip van je. Zowiezo vind ik het een raar idee om iemand aan het werk te zetten (voor m'n gevoel is dat gewoon mijn werk, is het ook natuurlijk maar zij komt hier om te leren) maar voor haar is dat toch wel het beste dan. Ben benieuwd wat voor meisje het is, dat vind ik nog best wel spannend.
pi_46255676
Randa voor jou en straks is merlijn weer lekker bij je...

Susanna wat fijn voor je dat je toch een soort van hulp krijgt met je drie meiden.

Moonah hoe is het met jou?

Hier zijn gangetje en ik moet de 26ste weer een echo laten maken en dan kijken hoe het staat met mijn bekken en anders nog door naar de orthopeed. Fysio ziet heel weinig verbetering dus die en ikzelf ook willen graag weten hoe het nu zit met de hematomen. Krijg twee tot drie keer per week fysio en oefen met drie keer per dag suf maar een echte vooruitgang zit er niet in.

Knuffels voor iedereen
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_46255678
Suus ik hoop voor je dat het was is voor jullie Fijn, dat er hulp aankomt joh!!

Wanneer zijn jullie eik weer met de pil begonnen? HA zegt dat ik gewoon kan beginnen en VK zegt dat ik eerste keer ongi af moet wachten.......
pi_46255729
Stiekemurd ik ben nog niet begonnen omdat ik nog steeds twijfel over wat voor anticonceptie ik wil... Hoefde van de huisarts niet mijn eerste menstruatie af te wachten als ik weer met de pil zou beginnen.
pi_46255771
Ja ik ga eerst maar eens beginnen en dan kijk ik wel verder. Misschien stuur ik vriendlief wel ff naar het ziekenhuis Maar dan weet ik in ieder geval dat ik niet hoef te wachten.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 12:42:34 #58
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46255808
Stiekemerd ik mocht gewoon diretc beginnen alleen eerste 7 dagen dan is die niet veilig
pi_46255878
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 12:42 schreef _evenstar_ het volgende:
Stiekemerd ik mocht gewoon diretc beginnen alleen eerste 7 dagen dan is die niet veilig
Hehehe bedankt voor de tip. Ik durfde die bijna niet te stellen
pi_46255910
dubbel
pi_46256771
Mibos, wat naar dat er zo weinig vooruitgang zit in je herstel zeg.
Bij mij lijkt het inmiddels ook te stagneren, maar ik vind het nu op een acceptabel level. En verder hier ook gewoon zijn gangetje hoor.
pi_46257453
Ik ga morgen voor het eerst weer aan het werk. Ik begin met een 4 uurtjes, domderdag mag ik nog thuis zijn en vrijdag weer 4 uurtjes. Het voelt erg dubbel. Aan de ene kant geen zin en aan de andere kant ook weer wel. Het moet maar gewoon eens gaan gebeuren. MIjn extreme moeheid is iig zo goed als over.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_46258533
Fijn dat je moeheid over is Snoopy. Veel succes/plezier met werken morgen
  dinsdag 13 februari 2007 @ 14:46:48 #64
94046 PM-girl
pi_46258612
Spannend Snoopy! Hoop dat het je goed gaat bevallen!

Randa, gelukkig klink je weer wat beter!

Stiekemurd, ik weet niet wat wijsheid is rondom de pil, ik begin er sowieso niet meer aan.

En wat ontzettend rot zeg Mibos, dat je bekken niet beter wordt. Blijf je nu ook nog in de ziektewet? En kun je wel alle dingen doen die je wil doen, zoals lekker wandelen enzo?

Wij gaan lekker 3 daagjes weg met carnaval, een sjiek hotel aan de kust geboekt, ook de hond mag mee dus lekker wandelen op het strand (hoe doet een Quinny wandelwagen het op strandzand?)!
*
pi_46259455

Daar kijk nu graag naar zie!
  dinsdag 13 februari 2007 @ 16:01:20 #66
24188 Belana
kloon van belana
pi_46261076
lief
stormy waters...
sailin'
pi_46262321
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 10:55 schreef Kleintje het volgende:
Klopt het dat Vivi al even niet meer is gesignaleerd???
Ben zo benieuwd hoe het nu gaat...
Ik zag dit ineens staan en zag dat er eigenlijk geen reactie op is gegeven (voor zover ik het heb gezien dan) ...

Stiekemurd, grappig dat je die vraag stelt, ik was hem vergeten te stellen en had van de assistente van de huisarts gehoord dat ik ermee moest beginnen bij mijn eerste menstruatie... nou hoop ik dat die nog heel lang uitblijft want ik geef borstvoeding. Dus vond ik het nogal raar...
Maar als ik het zo hoor kan ik gewoon beginnen met slikken. Hopelijk merk ik er niet teveel van... ik heb nog nooit de pil geslikt en heb geen idee wat voor bijwerkingen het heeft bij mij.
pi_46262434
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 15:11 schreef Bass-Miss het volgende:

[afbeelding]

Daar kijk nu graag naar zie!
Aaaah...
  dinsdag 13 februari 2007 @ 16:57:39 #69
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46263183
Ahhh Bass-miss, wat een lieffies.

Ik had vanmorgen ondanks het tijdstip en de slaap ook zo'n genietmoment. Léon werd een kwartier voordat mijn wekker afging wakker en ik heb hem maar lekker tussen ons in gelegd.
Kletsverhaaltjes in mijn oor. "Het is donker hè? Ik heb zonder speentje geslaapt. Dan krijg je een kadootje. Ja! Diertjes.... Da's mijn mama.. (aai over mijn gezicht)... Gaan we straks naar opa en oma? Mag ik verstoppertje spelen? Licht is uit hè? Hé Cas is ook wakker."
Dit was zo gezellig, dat lijfje in mijn armen met hele verhalen en toch zo lekker slaperig nog. Zo wil ik iedere ochtend wel wakker worden.
pi_46263398
BM wat schattig!

Dutchie, wat lief zeg!
pi_46263741
quote:
[b]Op dinsdag 13 februari 2007 14:46 En wat ontzettend rot zeg Mibos, dat je bekken niet beter wordt. Blijf je nu ook nog in de ziektewet? En kun je wel alle dingen doen die je wil doen, zoals lekker wandelen enzo?

Wij gaan lekker 3 daagjes weg met carnaval, een sjiek hotel aan de kust geboekt, ook de hond mag mee dus lekker wandelen op het strand (hoe doet een Quinny wandelwagen het op strandzand?)!
ik kan nog steeds niet lopen ja een blokje om ons rijtje huizen (4 huizen)... En verder eigenlijk nog niet althans niet zonder pijn. Maar we blijven lachen en eigenlijk doe ik nog steeds bijna niets. Iemand voor het huishouden (gezinshulp) nog en met de boodschappen gaat mijn lief nog steeds mee want sjouwen is uit den boze... Dagindeling is dit ongeveer.

Opstaan flesje geven en samen even tuttelen in bed als papa werken is, mama douchen terwijl kaith nog een dutje doet, kaith in bad, flesje, samen fysio-en, kaith in haar bedje en mama even hangen op de bank om haar bekken te ontzien, kaith weer uit haar bed, eten maken en dan samen met papa en mama spelen en dan met zijn drietjes bank hangen flesje pap en dan gaat kaith naar bed. Papa en mama nog even zitten, computeren, filmpje kijken of wat voor handen is. Wel heb ik van de week zittend gestreken maar dat was niet zo erg bevallen maar goed dan doe ik voor mijn gevoel weer iets zeg maar...

Dus lekker fietsen, wandelen, zwemmen en dergelijke kan ik nog steeds niet met mijn dochter maar ze heeft een hele lieve papa die al die dingen wel met haar doet en ik knuffel haar vooral veel en doe haar fysio oefeningen en het begint nu haar vruchten af te werpen. Ze gaat links nu ook ontdekken dus dat is wel erg plezierig...

Lekker hoor PM even eruit en mijn zus had de Quinny Millenium (wij hebben hem nu) en die deed het prima op het strand twee jaar terug met mijn neefje erin...
pi_46263778
Bass-Miss wat een lieve foto...
pi_46266052
Goh Mibos....
Dat is ook niet wat je je voorstelt bij 'de roze wolk'... Ik vind het bewonderenswaardig hoe positief je klinkt! Maar heeft Kaithlynn ook fysio nodig? Dat was me even ontgaan...
pi_46266174
Oh en Dutchie, cuuuuute! Daar smelt je toch van?
Net als van een grote stoere vader die met zijn kleine vent in zijn armen slaapt (ook hier een vaak gesignaleerd tafereel....).
  dinsdag 13 februari 2007 @ 18:41:02 #75
24188 Belana
kloon van belana
pi_46266742
dutchie
stormy waters...
sailin'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: