abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48976514
Of is het de galactische alignment van "21-12-2012/28-10-2011" die wat gaat veroorzaken...

Stomme desinformatie overal.
In2008youwillbeawakened!In2009youwillbetransformed!In2010youwilltranscend.In2011youwillbeenlightened!In2012itwillbeover!
◄█▓▒░talon.punt.nl]░▒▓█►
pi_48976583
Heb je goed.. blijf skeptisch over alles wat er over ons heen wordt gestort. Er is tegenwoordig zo veel te lezen en te zien, dat het moeilijk is het kaf van het koren te scheiden.

Ik hou zelf ook goed mijn ogen en oren open, aangezien ik me er bewust van ben dat er nog zo veel is dat open ligt en waar nog niets zinnigs over is gezegd, dat bewust worden en blijven van de veranderingen die gaande zijn het enige is wat ik nu werkelijk van belang vind. Zoals jij al zegt verdient het best een plaatsje op de persoonlijke agenda, maar het hoeft niet je leven te gaan beheersen.

Nog niet
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_49119701
Zetatalk is troep. We zouden sinds 1994 al een keer of 10 dood zijn gegaan aan meteorietenregens, opgeslokt zijn door een fotonengordel, vastgezet in een hologram, gered a la de dag des oordeels, en nog veeeel meer onzin die inmiddels allemaal is verwijderd.
Misschien dat je die rommel nog eens kunt teruglezen op archive.org, maar het blijkt niet meer dan een conspiracyproject van wat studenten dat een eigen leven is gaan leiden.
Ik ben niet verwaand, ik ben gewoon goed.....
pi_49242323
http://members.home.nl/talon.nl/FOK/Dead.Prez.We.Want.Freedom.mp3

If you don't think it could happen think again my son
Be prepared for the worst that's yet to come
We want freedom, prophecies and ancient wisdom
Cataclsym, niggas be like fuck the system
In2008youwillbeawakened!In2009youwillbetransformed!In2010youwilltranscend.In2011youwillbeenlightened!In2012itwillbeover!
◄█▓▒░talon.punt.nl]░▒▓█►
pi_49245279
quote:
Op maandag 7 mei 2007 21:53 schreef dmace het volgende:
opgeslokt zijn door een fotonengordel,
Da's idd erg raar, als ik het goed heb is volgens M Tsarion's onderzoek die fotonengordel (PhotonBelt), nou juist het gevolg van die galactische alignment waardoor het licht uit het centrum van de melkweg ons zal bereiken, de aarde zal helen e.d.

http://tomorrowsearth.livedigital.com/?cid=1417722 M Tsarion: 2012/Photon Belt (gebruik iexplore)
◄█▓▒░talon.punt.nl]░▒▓█►
pi_49246706
Dus wat gaat er nou eigenlijk gebeuren in 2012?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 10 mei 2007 @ 22:45:52 #157
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_49247865
Wat je vindt, ...
pi_49250080
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 22:25 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Dus wat gaat er nou eigenlijk gebeuren in 2012?
Een zonneuitbarsting, de rest is speculatie.
pi_49333203
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 23:22 schreef Nee het volgende:
Een zonneuitbarsting, de rest is speculatie.
En zelfs over die zonneuitbarsting kun je speculeren..

wat mij betreft is het nu gewoon aan ons, wat er gaat gebeuren.. hoe vreemd me dat zelf ook in de oren klinkt..
  zondag 13 mei 2007 @ 15:55:11 #160
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_49333461
Ik ben benieuwd hoeveel marge geven jullie aan 'de' datum. 2012 wordt veelal genoemd, om precies te zijn 21 december. Sommige maya-calender analysten zeggen 28 oktober 2011. Wanneer die datums komen en weer passeren hoelang blijven jullie dan op jullie hoede voor mayor change?
Zijn dit maanden of zelfs jaren, dat je in 2015 nog steeds the eye on the horizon houdt?

Ikzelf denk dat bijvoorbeeld de maya's over zoveel jaren misschien er wel een paar maanden naast kunnen zitten.
Wat je vindt, ...
pi_49343737
Volgens mij gebeurt er die dag niet echt iets opmerkelijks waardoor het menselijk leven in gevaar komt.
pi_49349150
quote:
Op zondag 13 mei 2007 15:55 schreef Da_Ripper het volgende:
Ik ben benieuwd hoeveel marge geven jullie aan 'de' datum. 2012 wordt veelal genoemd, om precies te zijn 21 december. Sommige maya-calender analysten zeggen 28 oktober 2011. Wanneer die datums komen en weer passeren hoelang blijven jullie dan op jullie hoede voor mayor change?
Zijn dit maanden of zelfs jaren, dat je in 2015 nog steeds the eye on the horizon houdt?

Ikzelf denk dat bijvoorbeeld de maya's over zoveel jaren misschien er wel een paar maanden naast kunnen zitten.
In principe altijd.... grote veranderingen kunnen altijd gebeuren, en houden zich niet aan onze kalendertjes... ook niet aan die van de maya's denk ik.
De enige slag om de arm die je zou kunnen houden is dat de mayas helderzienden hadden die de datum van een belangrijke gebeurtenis voorzien hadden en dat ze toen die kalender daarop hebben afgesteld.
Vooralsnog ga ik er vanuit dat ik 2 dagen na die datum gewoon mn verjaardag vier, zoals elke 23e december

Persoonlijk denk ik dat, tenzij er door een onvoorziene gebeurtenis een stroomversnelling of een kritieke massa ontstaat, de veranderingen gewoon geleidelijk aan zullen gaan.
In de jaren 60 dacht de flower power generatie dat ze wel even de werld mooi gezellig en vreedzaam zouden maken. Niet dus.
De new age mensen borduurden daar een beetje op voort "ja in 2000 wordt het mooi, want dan begint de age of aquarius ècht" En daar gingen de twin towers
En nu zitten we reikhalzend uit te kijken naar 2012 alsof dan de messias komt.
Eigenlijk best raar. De meeste mensen die in dit soort dingen geinteresseerd zijn zijn niet bepaald christelijk, maar toch houden ze het o zo bijbelse idee vast van een dag waarop instant de verlossing arriveert-en de 'slechte'mensen straf krijgen en rampen over zich heen etc.
Natuurlijk zit daar ook het verantwoordelijkheid-afschuiven op 'hogere machten' bij zodat we niet zelf wat hoeven doen of aan onszelf te werken.

Voor mij zijn de jaren 60 en het jaar 2000 hetzelfde als 2012 zal zijn: stappen in de bewustwording van de mens dat wij zelf de sleutel dragen tot onze verlossing, en die begint volgens mij met het loslaten van zulke "jij bent slecht" oordelen over, en woede en haat tegen andere mensen, en het stoppen met hopen op een 'dag des oordeels' waar rampen alle 'slechte' mensen zullen treffen.

Mijns inziens maken we dus zelf, ieder indivdueel, als groepen en als mensheid, van 21-12-2012 en elke dag, dat wat wij onszelf voorhouden. Zijn we boos, en vol haat en rancune en angst tegen de wereld en anderen, dan zien we rampen, oorlog, doem en wanhoop.
Zijn we vol van hoop, vertrouwen,empathie, begrip, goede wil en wensen we het beste voor iedereen, dan staat er een grandioze kans open voor een mooie wereld vol met vrede en goodwill.....
Wees de verandering die je in de wereld wilt zien!
voor diegenen die willen weten waarom ik bijna "Ohforf'sake" had geheten
  maandag 14 mei 2007 @ 00:06:16 #163
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_49349560
quote:
Op zondag 13 mei 2007 23:52 schreef Fionn het volgende:

[..]

In principe altijd.... grote veranderingen kunnen altijd gebeuren, en houden zich niet aan onze kalendertjes... ook niet aan die van de maya's denk ik.
De enige slag om de arm die je zou kunnen houden is dat de mayas helderzienden hadden die de datum van een belang[...]Zijn we vol van hoop, vertrouwen,empathie, begrip, goede wil en wensen we het beste voor iedereen, dan staat er een grandioze kans open voor een mooie wereld vol met vrede en goodwill.....
. Mooi geschreven. Ik ben het er ook wel mee eens ja. Alleen is het wel oppassen voor al die groeperingen die dus op een 'einde der tijden' afsturen, dus 2012 kan uiteindelijk ook een soort self-fulfilling prophecy worden. Al die mensen die het verwachten, dat wordt nog spannend.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_49350116
quote:
Op maandag 14 mei 2007 00:06 schreef jogy het volgende:

. Mooi geschreven. Ik ben het er ook wel mee eens ja. Alleen is het wel oppassen voor al die groeperingen die dus op een 'einde der tijden' afsturen, dus 2012 kan uiteindelijk ook een soort self-fulfilling prophecy worden. Al die mensen die het verwachten, dat wordt nog spannend.
Thx
tja dat is dus eigenlijk wat ik ook bedoel, alleen gaat die self fulfilling prophecy 2 kanten op. Zowel de slechte kant als ook de goede
Het probleem is inderdaad dat er veel mensen zijn die gewoon haast zitten te glunderen "hahah straks lekker rampuhhh en dooeehm over al die gemenerds!!!" zonder te merken dat ze daarmee zèlf 'gemenerds' zijn geworden
Maar ja dat is gewoon een kwestie van bewustworden, en dat is waar het m.i. om draait. Dat proces moeten we allemaal door.
Het idee dat er absoluut goed en kwaad, en dus ook puur boosaardige en puur goede mensen bestaan is een groot deel van het probleem. In films zie je het erg vaak.... de held is helemaal goed en de vijand is helemaal slecht.. hup! lekker 1.5 uur moorden zonder schuldgevoel!
Prima natuurlijk, zolang het op het doek is. Die manier van dingen zien is puur vergif als je het in het echte leven toepast.
Eigenlijk willen alle mensen hetzelfde. Een leven in gezondheid en vrede, en dat hun kinderen in veiligheid kunnen opgroeien. Alle misstanden komen voort uit angst dat dat niet lukt, en de soms ernstig ontspoorde ideeen over hoe dat te bereiken.
  maandag 14 mei 2007 @ 00:44:50 #165
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_49350505
, ik heb allang zoiets van 'laat maar komen, ik merk het wel'. Het lijkt me wel erg interessant maar ik wacht niet op de dag zullen we maar zeggen. Het liefst zie ik natuurlijk gewoon een shift in de bewustwording waardoor met de tijd de wereld wat softer, eerlijker en minder agressief wordt door die bewustwording. Maar ik kan me voorstellen dat er genoeg mensen zullen zijn die zoiets tegen willen werken en dat dan ook doen, of planeet X komt echt over ons heen vliegen en moeten we het maar doen met de natuurrampen ofzo .
Vrijheid
pi_49351365
quote:
Op maandag 14 mei 2007 00:44 schreef jogy het volgende:
, ik heb allang zoiets van 'laat maar komen, ik merk het wel'. Het lijkt me wel erg interessant maar ik wacht niet op de dag zullen we maar zeggen.
Yup, ben ik het helemaal mee eens. Jezelf ophangen aan datums is een erg trefzekere manier om teleurstellingen te krijgen.
quote:
Het liefst zie ik natuurlijk gewoon een shift in de bewustwording waardoor met de tijd de wereld wat softer, eerlijker en minder agressief wordt door die bewustwording. Maar ik kan me voorstellen dat er genoeg mensen zullen zijn die zoiets tegen willen werken en dat dan ook doen,
Proberen misschien ja, maar wie kan jou of mij of wie ook tegenhouden zich bewust te worden? Wie kan zelfs zichzelf maar verhinderen bewust te worden?
Het gaat om indviduele ontwikkelingen die uiteindelijk in de wereld hun uitwerking hebben. Geen enkele andere manier kan echt duurzaam iets bewerkstelligen, en al helemaal niet iets duurzaam positiefs. Alle pogingen tot van boven opgelegde 'verbetering' mondden uit in rampen.(voorbeelden niet nodig neem ik aan )

Er hoeft niet per se een conflict of iets dergelijks te komen, tenzij wij er vast van overtuigd zijn dat dat moet.
Dat is ook weer angst-denken, en dat is het enige dat 'ze' kunnen doen om je ontwikkeling te vertragen... inspelen op angst.
Ook komt het (weer) voort uit dat 'verlichting van bovenaf' idee dat we alleen maar hoeven te wachten op een datum, een gebeurtenis, een voorteken, de messias, aliens die landen in washington.... en dat het dan * poof* allemaal goed komt, of dat er rampen komen die 'het kwaad' vernietigen en ons bevrijden.

Het komt (jammer voor sommigen misschien) allemaal op ons zelf neer. We zullen met de demonen in ons binnenste klaar moeten komen. Zodra we die in de ogen hebben gekeken zullen we niet zo gauw meer een ander 'demoniseren' of onszelf beter vinden. Zodra de angst wegebt komt er ruimte voor liefde en vertrouwen, en berusting in hoe de dingen gaan.
en als
quote:
of planeet X komt echt over ons heen vliegen en moeten we het maar doen met de natuurrampen ofzo .
Dan maar, maar dan zie ik het niet als een straf of een bevrijding maar gewoon als een gebeurtenis, of ik zoiets nou overleef of niet, maakt in het geheel niet uit eigenlijk. Ik leef elke dag in het volle bewustzijn dat mijn verblijf hier tijdelijk is, en daar ben ik allang mee klaar.

Erger vind ik het voor de mensen die daar met verlangen naar uitkijken, of diegenen die er doodsbang voor zijn. Al de gelukkige levens die nu leven en die dan verwoest zouden worden en vervangen door lijden. Nee, geef mijn portie maar aan fikkie-oh nee ook fikkie mag lekker genieten van een smakelijk hapje

De huidige wereld is zo verrot nog niet, ook dat is slechts perceptie. We kunnen er best nog wel wat aan bijsleutelen en verbeteren...
We hebben echt geen 'zondvloed'nodig om al het kwaad uit te wissen en overnieuw te beginnen. Dat kunnen we vandaag doen, zelf, zonder ingrijpen van boven

En nu ga ik mn reiki doen en naar bed, anders ga ik nog uren door. Bedankt voor de interessante reacties tot zover
  maandag 14 mei 2007 @ 09:21:46 #167
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_49353663
quote:
Op maandag 14 mei 2007 01:48 schreef Fionn het volgende:

[..]

Yup, ben ik het helemaal mee eens. Jezelf ophangen aan datums is een erg trefzekere manier om teleurstellingen te krijgen.
[..]

Proberen misschien ja, maar wie kan jou of mij of wie ook tegenhouden zich bewust te worden? Wie kan zelfs zichzelf maar verhinderen bewust te worden?
Het gaat om indviduele ontwikkelingen die uiteindelijk in de wereld hun uitwerking hebben. Geen enkele andere manier kan echt duurzaam iets bewerkstelligen, en al helemaal niet iets duurzaam positiefs. Alle pogingen tot van boven opgelegde 'verbetering' mondden uit in rampen.(voorbeelden niet nodig neem ik aan )

Er hoeft niet per se een conflict of iets dergelijks te komen, tenzij wij er vast van overtuigd zijn dat dat moet.
Dat is ook weer angst-denken, en dat is het enige dat 'ze' kunnen doen om je ontwikkeling te vertragen... inspelen op angst.
Ook komt het (weer) voort uit dat 'verlichting van bovenaf' idee dat we alleen maar hoeven te wachten op een datum, een gebeurtenis, een voorteken, de messias, aliens die landen in washington.... en dat het dan * poof* allemaal goed komt, of dat er rampen komen die 'het kwaad' vernietigen en ons bevrijden.

Het komt (jammer voor sommigen misschien) allemaal op ons zelf neer. We zullen met de demonen in ons binnenste klaar moeten komen. Zodra we die in de ogen hebben gekeken zullen we niet zo gauw meer een ander 'demoniseren' of onszelf beter vinden. Zodra de angst wegebt komt er ruimte voor liefde en vertrouwen, en berusting in hoe de dingen gaan.
en als
Ja, de kritieke massa doet het dus, niet één of andere god of wat dan ook. Gewoon het hele bewustzijn in zijn totaliteit die doet wat er gewenst/verwacht/gevreesd wordt. En als we een andere kant op willen dan kan dat evengoed. Helaas is de maatschappij van vandaag 'gezegend' met ongelimiteerde informatie, tv verbrakt je brein ook met films, nieuws en weet ik het allemaal nog meer, internet zelf heeft ook voor elke gek een bron om uit te putten en sommige grote religies die sturen ook al eeuwen aan op een apocalypse. Vroeger bleven deze dingen redelijk gelokaliseerd omdat we geen wereldwijd verspreid media systeem hadden, nu kan iedereen met een verbinding alles opzoeken wat ie wilt. Naja, gewoon niet vergeten te blijven ademen en alles komt, uiteindelijk, wel goed.
quote:
[..]

Dan maar, maar dan zie ik het niet als een straf of een bevrijding maar gewoon als een gebeurtenis, of ik zoiets nou overleef of niet, maakt in het geheel niet uit eigenlijk. Ik leef elke dag in het volle bewustzijn dat mijn verblijf hier tijdelijk is, en daar ben ik allang mee klaar.
. Jup. Dat maakt het allemaal wel wat relaxter inderdaad.
quote:
Erger vind ik het voor de mensen die daar met verlangen naar uitkijken, of diegenen die er doodsbang voor zijn. Al de gelukkige levens die nu leven en die dan verwoest zouden worden en vervangen door lijden. Nee, geef mijn portie maar aan fikkie-oh nee ook fikkie mag lekker genieten van een smakelijk hapje

De huidige wereld is zo verrot nog niet, ook dat is slechts perceptie. We kunnen er best nog wel wat aan bijsleutelen en verbeteren...
We hebben echt geen 'zondvloed'nodig om al het kwaad uit te wissen en overnieuw te beginnen. Dat kunnen we vandaag doen, zelf, zonder ingrijpen van boven

En nu ga ik mn reiki doen en naar bed, anders ga ik nog uren door. Bedankt voor de interessante reacties tot zover
Heh, als je het nieuws aan doet tegenwoordig dan zie je dood en verderf wat de klok slaat. Zodra je naar buiten kijkt op een mooie zomerdag dan zie je pas dat het allemaal zo erg niet is, maar niet iedereen merkt dat op en zet de 'realiteit' van het nieuws boven die van zichzelf. Ach, mocht het allemaal kapot gaan dan hebben ze vast wel mensen nodig die rustig blijven, daar ben, onder andere, ik dan voor . Jij ook bedankt trouwens.
Vrijheid
pi_49356181
Meeste video's doen het niet in het openingstopic:

Legend Of Atlantis - 1 - Dawn Of The Gods
Legend Of Atlantis - 4 - Return Of The Lightmasters 1uur
Hot Type - Deepak Chopra

Heeft iemand werkende links hiervan ?

Dankjewel.
pi_49356630
quote:
Op woensdag 25 april 2007 22:39 schreef VoreG het volgende:
Planet X? Je bedoeld de zon.
Duh, stomme fractal hij bedoelt dit:

http://www.zetatalk.com/teams/tteam342.htm
pi_49357099
leuke collectie zonnefoto's met lens flare
  maandag 14 mei 2007 @ 16:52:36 #172
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_49369921
quote:
Op maandag 14 mei 2007 00:06 schreef jogy het volgende:

[..]

Spannend me reet. Al die mensen gaan tot 2012 gewoon door met hun leven. Gebeurt er in 2012 niks spectaculairs in hun ogen gaan ze gewoon verder met hun leven. Misschien geloven ze dan niet meer in dit soort voorspellingen of misschien gaan ze een andere verklaring bedenken en wordt het punt van de grote verandering/rampspoed/whatever weer een aantal jaar vooruit geschoven.

Niet al te ver natuurlijk, voorspellingen als deze moeten altijd ver genoeg in de toekomst liggen om mensen jarenlang bezig te houden maar ook weer niet zo ver dat ze onbereikbaar worden.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_49373224
quote:
Op maandag 14 mei 2007 16:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Spannend me reet. Al die mensen gaan tot 2012 gewoon door met hun leven. Gebeurt er in 2012 niks spectaculairs in hun ogen gaan ze gewoon verder met hun leven. Misschien geloven ze dan niet meer in dit soort voorspellingen of misschien gaan ze een andere verklaring bedenken en wordt het punt van de grote verandering/rampspoed/whatever weer een aantal jaar vooruit geschoven.
Zoals Fionn en jogy al aangeven, zijn er wel degelijk mensen bezig om buiten dit idee om aan zichzelf te werken (ongeacht wat 2012 dan precies gaat inhouden). Er is wat mij betreft een kritieke massa nodig om een verandering in ons (bewustzijns)denken te forceren. En dit hoeft niet de helft of een meerderheid te zijn. Als de groep mensen elkaar eenmaal gevonden hebben, zal dit met een beetje geluk al veel schade kunnen voorkomen.

Het probleem wat ik zelf veel constateer, is dat het niet altijd lukt om anderen te introduceren in het bewustworden. Deels omdat het zoiets vaags is en deels omdat men nog vaak in het eigen denken blijft hangen. Daar is helemaal niets mis mee, ik blijf het gewoon proberen (en ik weet dat mijn gedachten helemaal niet voor bv jou gelden). Er is inderdaad sprake van een grote groep mensen die een 'savior-model' aanhangen, waarbij God het allemaal even komt opruimen. Wie weet.. maar mocht dat zo zijn, dan geldt nog steeds dat het bewustzijn wil groeien. En daar zijn wij mensen voor verantwoordelijk.

Het gaat mij persoonlijk niet zo zeer om het bewustzijn, alswel om de wijze waarop mensen leven, voelen en denken. We zijn zo streng voor onszelf en zo vaak negatief over onszelf aan het denken, dat het moeilijk is het licht in jezelf op te zoeken. Maar ik kan vanuit mijn eigen ervaring spreken, dat het de moeite waard is. Maar wederom een persoonlijk punt.

Het zou veel fijner zijn als mensen 2012 als NU zouden zien. Dus wat willen we in 2012 veranderen? --> Dan ga ik dat op dit moment al in gedachten en mijn acties doen. Kwestie van mentaliteitsverandering, waar je idd geen doemdenken of naief denken dat het allemaal wel losloopt in 2012.
quote:
Niet al te ver natuurlijk, voorspellingen als deze moeten altijd ver genoeg in de toekomst liggen om mensen jarenlang bezig te houden maar ook weer niet zo ver dat ze onbereikbaar worden.
Om even met mijn favoriete film te spreken (Waking Life, 2001):
quote:
Our critique began as all critiques begin: with doubt.
Doubt became our narrative. Ours was a quest for a new story, our own. And we grasp toward this new history driven by the suspicion that ordinary language couldn't tell it. Our past appeared frozen in the distance, and our every gesture and accent... signified the negation of the old world and the reach for a new one. The way we lived created a new situation, one of exuberance and friendship, that of a subversive microsociety... in the heart of a society which ignored it. Art was not the goal but the occasion and the method... for locating our specific rhythm... and buried possibilities of our time.
The discovery of a true communication was what it was about, or at least the quest for such a communication. The adventure of finding it and losing it.

We the unappeased, the unaccepting continued looking, filling in the silences with our own wishes, fears and fantasies. Driven forward by the fact that no matter how empty the world seemed, no matter how degraded and used up the world appeared to us, we knew that anything was still possible.
And, given the right circumstances, a new world was just as likely as an old one.
waarbij het dikgedrukte slaat op de mensen die op zoek gaan naar zichzelf om zo de wereld te veranderen, terwijl het schuine deel text aangeeft hoe de meerderheid van de mensheid er over denkt.

Wat wij ooit willen bereiken, zullen we nu al moeten gaan bedenken en er actief naar handelen. Zaadjes planten voor een betere toekomst. Zonder doemdenken, zonder de noodzaak van een Almachtige God (mag natuurlijk nog steeds, is opzich niets mis mee) en gewoon actief samenwerken aan een betere wereld. Naief en opportunistisch misschien, maar het logisch/rationele denken heeft ons weliswaar verder gebracht - naar de afgrond..
pi_49376305
ok, mijn theorie voor 21 december 2012:

Iedereen zal in 2012 praten over het einde der tijden. Bang voor de dood als de mens is, zal er een soort massahysterie ontstaan. Naarmate 2012 dichterbij komt zullen mensen zelfs sterven van de spanning.
Maw, een compleet gekkehuis, wat alleen maar gekker wordt, naarmate 21 december nadert...

En dan gebeurd er helemaal niks.

Mensen komen vervolgens massaal tot inkeer hoe triest het eigenlijk allemaal was, en zullen zich vanaf dan alleen nog maar druk maken om nuttige dingen. Wat nuttig is, is vanaf dat moment ook nauwelijks een discussie meer.

dat was mijn theorie
Extremistisch gematigd.
  maandag 14 mei 2007 @ 20:05:46 #175
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_49376383
ik vind het een mooie theorie eigenlijk
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_49376510
dankje
Extremistisch gematigd.
  maandag 14 mei 2007 @ 20:56:42 #177
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_49378463
quote:
Op maandag 14 mei 2007 20:04 schreef P8 het volgende:
ok, mijn theorie voor 21 december 2012:

Iedereen zal in 2012 praten over het einde der tijden. Bang voor de dood als de mens is, zal er een soort massahysterie ontstaan. Naarmate 2012 dichterbij komt zullen mensen zelfs sterven van de spanning.
Maw, een compleet gekkehuis, wat alleen maar gekker wordt, naarmate 21 december nadert...

En dan gebeurd er helemaal niks.

Mensen komen vervolgens massaal tot inkeer hoe triest het eigenlijk allemaal was, en zullen zich vanaf dan alleen nog maar druk maken om nuttige dingen. Wat nuttig is, is vanaf dat moment ook nauwelijks een discussie meer.

dat was mijn theorie
Hoogst onwaarschijnlijk, slechts enkele mensen houden zich überhaupt bezig met 2012, laat staan dat er een massahysterie door ontstaat.
pi_49378566
quote:
Op maandag 14 mei 2007 20:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Hoogst onwaarschijnlijk, slechts enkele mensen houden zich überhaupt bezig met 2012, laat staan dat er een massahysterie door ontstaat.
net als als al het andere in deze wereld, zal ook dit concept worden uitgemolken. Ik heb het hele 2012-gedoe toevallig al een keer bij editie NL voorbij zien komen.
Nee ik weet bijna zeker dat ook dit wordt uitgemolken, en waarschijnlijk dat dit een keer een hype zal worden die doorslaat, en mensen tot waanzin drijft.

Van alle scenario's waar ik vanaf weet die "kunnen gebeuren", geef ik deze zelfbedachte nog de meeste kans
Extremistisch gematigd.
  maandag 14 mei 2007 @ 21:10:20 #179
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_49378911
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:00 schreef P8 het volgende:

[..]

net als als al het andere in deze wereld, zal ook dit concept worden uitgemolken. Ik heb het hele 2012-gedoe toevallig al een keer bij editie NL voorbij zien komen.
Nee ik weet bijna zeker dat ook dit wordt uitgemolken, en waarschijnlijk dat dit een keer een hype zal worden die doorslaat, en mensen tot waanzin drijft.
Misschien ooit maar de kans dat het zal gebeuren om "2012" lijkt me nihil. Het overgrote deel van de mensen is nog wel zo rationeel dat ze niet zomaar in paniek raken door dit soort bs. Er zal best een substantieel deel zijn dat stiekem toch wel een beetje ongerust is maar geen rare dingen doet.
  maandag 14 mei 2007 @ 21:15:53 #180
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_49379140
quote:
Op maandag 14 mei 2007 20:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Nou, meer dan je denkt hoor
Bovendien, het is nog lang geen 2012 toch?
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_49379157
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Misschien ooit maar de kans dat het zal gebeuren om "2012" lijkt me nihil. Het overgrote deel van de mensen is nog wel zo rationeel dat ze niet zomaar in paniek raken door dit soort bs. Er zal best een substantieel deel zijn dat stiekem toch wel een beetje ongerust is maar geen rare dingen doet.
We zullen zien
Maar een hype over het "einde der tijden". Ik denk (hoop misschien ook wel ), dat het heel veel teweeg gaat brengen.
Als je al zag wat de milleniumwisseling met zich meebracht, en dat was nergens op gebasseerd.

Ach, we zullen zien
Extremistisch gematigd.
  maandag 14 mei 2007 @ 21:45:29 #182
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_49380578
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:15 schreef maedel het volgende:

[..]

Nou, meer dan je denkt hoor
Ik heb er echt nog nooit iemand over gehoord buiten fok om... Het zal vast wel eens ter sprake komen bij "spirituele" programma's of als het over de Maya's gaat maar om nou te zeggen dat het leeft? Niet echt...
quote:
Bovendien, het is nog lang geen 2012 toch?
5 jaar vind ik aardig dichtbij...
  maandag 14 mei 2007 @ 21:53:38 #183
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_49380985
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:16 schreef P8 het volgende:

[..]

We zullen zien
Maar een hype over het "einde der tijden". Ik denk (hoop misschien ook wel ), dat het heel veel teweeg gaat brengen.
Fat chance .
quote:
Als je al zag wat de milleniumwisseling met zich meebracht, en dat was nergens op gebasseerd.
Pardon? Dat was volgens mij de enige keer in de geschiedenis dat er echt kans was op wereldwijde problemen. Dat het achteraf allemaal meeviel betekent niet dat het nergens op gebaseerd was. Eerder dat de mogelijke problemen goed onderkend waren en adequaat aangepakt .
quote:
Ach, we zullen zien
Nou ja, je hebt natuurlijk altijd kans op een nuclear conflict, inslaande meteoriet/komeet, supervulkaan die uitbarst en meer van de gebruikelijke rampscenarios. Buiten dat denk ik dat de wereld er op 12-12-2012 nog net zo uit ziet als nu. Oorlogje hier, genocide daar, Westen rijk, Afrika arm etc...
pi_49381419
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik heb er echt nog nooit iemand over gehoord buiten fok om... Het zal vast wel eens ter sprake komen bij "spirituele" programma's of als het over de Maya's gaat maar om nou te zeggen dat het leeft? Niet echt...
[..]

5 jaar vind ik aardig dichtbij...
Editie NL zei ik eerder al he

en 5 jaar, ach, de media hebben niet veel meer tijd nodig dan een maandje om iets wereldwijd te hypen.
Extremistisch gematigd.
  maandag 14 mei 2007 @ 22:04:28 #185
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_49381611
quote:
Op maandag 14 mei 2007 22:00 schreef P8 het volgende:

[..]

Editie NL zei ik eerder al he
Die willen nou eenmaal altijd ook wat "luchtigs" brengen, ik geloof niet dat het onderwerp het gesprek van de dag geweest zal zijn op de werkvloer die dag .
quote:
en 5 jaar, ach, de media hebben niet veel meer tijd nodig dan een maandje om iets wereldwijd te hypen.
Tja, wat valt er te hypen? Het is vaagheid troef...
pi_49381945
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:

Pardon? Dat was volgens mij de enige keer in de geschiedenis dat er echt kans was op wereldwijde problemen. Dat het achteraf allemaal meeviel betekent niet dat het nergens op gebaseerd was. Eerder dat de mogelijke problemen goed onderkend waren en adequaat aangepakt .
[..]
ik was nog maar 13 toen, dus voor mij niet een extreem interessant onderwerp, maar het staat mij bij dat de meningen over de aanpak ook verdeeld waren. Dus sommigen vonden dat het allemaal overdreven was.
Daarnaast, afgezien van de technologische dingen van de milleniumwisseling waren er ook mensen die toen het einde der tijden voorspelden en massaal zelfmoord pleegden.
Nou waren dat gekken en zie ik dat nog niet zo snel op grote schaal gebeuren, maar de profetie dat er wat gaat gebeuren op 2012 is een stuk hardnekkiger dan de profetie dat er wat zou gaan gebeuren bij de milleniumwisseling.
Aangezien de Maya-theorie gefundeerder is dan het apocalypsgedoe rond de milleniumwisseling, zal iemand minder gek hoeven zijn om meegesleurd te worden in het apocalypsdenken van de Maya's (voor zover zij spraken over een apocalyps)
quote:
Nou ja, je hebt natuurlijk altijd kans op een nuclear conflict, inslaande meteoriet/komeet, supervulkaan die uitbarst en meer van de gebruikelijke rampscenarios. Buiten dat denk ik dat de wereld er op 12-12-2012 nog net zo uit ziet als nu. Oorlogje hier, genocide daar, Westen rijk, Afrika arm etc...
waarschijnlijk
Extremistisch gematigd.
  Moderator maandag 14 mei 2007 @ 22:54:56 #187
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_49384188
quote:

[..]

Eens. Er zijn wat mensen die vanalles ophangen aan 2012, maar als de tijd daar is en er gebeurd niets dan zal er vast wel een excuus worden bedacht. Dat is er zelfs al, want er schijnt twijfel te zijn wanneer de kalender van de Maya's is begonnen ofzoiets, dus het zou ook een ander tijdstip kunnen zijn.

Either way, ik vermoed dat er niets gebeurd, en dat alle mensen die zo rotsvast in 2012 geloven kiezen dan een ander moment om 'naartoe' te leven. Ik denk persoonlijk dat het volledig bullshit is. Er wandelt hier zelfs iemand rond die een stuk grond in duitsland wil kopen en daartoe zijn pa wil overhalen. Hij hoopt dat zijn pa ook in begint te zien vanaf 2009 'wanneer de 2e zon zelfs niet meer door de chemtrails verborgen kan worden gehouden' (ofzoiets, ja...echt ) dat het nodig is om een stukje land te kopen en daar te gaan bivakkeren, voordat '2012' (whatever that may be) werkelijkheid wordt.

Er zijn verschillende topics geweest, en niemand die precies kan vertellen wat er dan moet gebeuren, er zijn een hoop vage verhalen, maar de rode draad door de meeste van die verhalen is dat het erg is wat er gaat gebeuren.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 14 mei 2007 @ 23:09:41 #188
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_49384918
Natuurlijk kan niemand ons precies vertellen wat er gaat gebeuren . Ik neig eerder naar een bewustzijns-shift dan naar een of ander catastrofaal event. Dat houd niet in dat ik me niet enigszins voorbereid op een event. Het is als een gun/condoom: beter te hebben en niet hoeven te gebruiken dan te moeten gebruiken en niet te hebben.
Wat je vindt, ...
  dinsdag 15 mei 2007 @ 00:13:43 #189
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_49387185
quote:
Op maandag 14 mei 2007 23:09 schreef Da_Ripper het volgende:
Natuurlijk kan niemand ons precies in de verste verte vertellen wat er gaat gebeuren .
Zo klopt ie beter .
quote:
Ik neig eerder naar een bewustzijns-shift dan naar een of ander catastrofaal event.
Ah, en wat versta je daar onder? Maak het eens concreet zonder in allerlei vage shit te vervallen waarmee je alle kanten op kan.

Als in 2012 een vergaand verdrag wordt aangenomen om broeikasgassen te verminderen waar praktisch heel de wereld aan mee doet, wordt dat dan gezien als "bewustzijns-shift". Imo zou je dat namelijk wel zo kunnen kwalificeren.
quote:
Dat houd niet in dat ik me niet enigszins voorbereid op een event. Het is als een gun/condoom: beter te hebben en niet hoeven te gebruiken dan te moeten gebruiken en niet te hebben.
Que?

Vraag me toch af hoe jij je voorbereid op iets waarvan je niet weet wat het is. Wapens in de kast? Water en voedsel voor 5 jaar? Al je kapitaal in iets "veiligs" beleggen?
pi_49387269
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 00:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:

Que?

Vraag me toch af hoe jij je voorbereid op iets waarvan je niet weet wat het is. Wapens in de kast? Water en voedsel voor 5 jaar? Al je kapitaal in iets "veiligs" beleggen?
niet verkeerd bedoeld, maar als dit soort effecten 5,5 jaar voor 21 december 2012 er al zijn (op deze schaal), hoe "erg" is het dan wel niet een paar maand voor 21 december 2012?
Extremistisch gematigd.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 00:18:22 #191
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_49387316
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 00:16 schreef P8 het volgende:

[..]

niet verkeerd bedoeld, maar als dit soort effecten 5,5 jaar voor 21 december 2012 er al zijn (op deze schaal), hoe "erg" is het dan wel niet een paar maand voor 21 december 2012?
Zijn ze er dan en zo ja op welke schaal?
pi_49387683
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 00:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Zijn ze er dan en zo ja op welke schaal?
Ik doelde op Da_Ripper. Die treft nu al maatregelen zegt ie. 5,5 jaar voor de daadwerkelijke datum. En denk maar niet dat hij de enige is.
Ik zeg niet dat er al veel mensen bezig mee zullen zijn, maar het feit dat dit bij sommige mensen wel een beetje meespeelt zegt al genoeg voor mij. Dit kan alleen maar groeien. En dat zal exponentieel gaan. Hoe dichterbij de datum komt, hoe groter de spanning wordt, hoe meer mensen toch maar wat maatregelen treffen, "just in case".
Extremistisch gematigd.
pi_49388882
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 00:31 schreef P8 het volgende:
Ik doelde op Da_Ripper. Die treft nu al maatregelen zegt ie. 5,5 jaar voor de daadwerkelijke datum. En denk maar niet dat hij de enige is.
Ik zeg niet dat er al veel mensen bezig mee zullen zijn, maar het feit dat dit bij sommige mensen wel een beetje meespeelt zegt al genoeg voor mij. Dit kan alleen maar groeien. En dat zal exponentieel gaan. Hoe dichterbij de datum komt, hoe groter de spanning wordt, hoe meer mensen toch maar wat maatregelen treffen, "just in case".
Of je houdt er nu al gewoon een klein beetje rekening mee, zodat je er voor zorgt dat je iig niet door de massahysterie wordt meegesleurd. Waarom 2012 als het ook NU kan, vraag ik me altijd af Creëer je eigen beeld van wat je graag zou willen zien ipv te gaan doemdenken over 2012. Natuurlijk hebben de Maya's iets geschreven over 2012, maar dat verandert niets aan de situatie in onze wereld. Alleen wij kunnen onszelf verbeteren, geen God of Maya-profetie kan daar verandering in aanbrengen.
Daarom raad ik persoonlijk mensen aan om op zoek te gaan naar henzelf ipv bang te worden van 2012. We kunnen het zo mooi maken als we zelf willen. Het ligt dus aan eenieder van ons, of er iets gaat gebeuren of niet.

Bedenk wel dat de wereld ondertussen ook aan het veranderen is. Of noem het..... verharden..
  dinsdag 15 mei 2007 @ 06:33:18 #194
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_49390156
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 00:31 schreef P8 het volgende:

[..]

Ik doelde op Da_Ripper. Die treft nu al maatregelen zegt ie.
Hij zegt dat hij "er enigzins rekening mee houdt". Over daadwerkelijke maatregelen zegt hij niks, vandaar dat ik het hem vroeg.
quote:
5,5 jaar voor de daadwerkelijke datum. En denk maar niet dat hij de enige is.
We weten nog niet eens of Da_Ripper wel iets doet .
quote:
Ach, lijkt me onzin. Je zal altijd een paar gekken hebben die gebaseerd op niks daadwerkelijk de dingen gaan doen die ik suggereerde. Het overgrote deel van de bevolking zal pas "maatregelen" nemen als ze een concrete dreiging zien, niet omdat de kalender richting 21-12-2012 schuift. Zo is het altijd geweest en zo zal het ook richting 2012 zijn.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 08:48:11 #195
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_49391052
quote:

[..]

Spannend me reet. Al die mensen gaan tot 2012 gewoon door met hun leven.
Dat is het leuke van tijd, we merken het vanzelf wel. .
Vrijheid
pi_49392546
* DonGorgon is al lid geworden van een schietvereniging en heeft een tweetal wapens in de kluis liggen ..

Je weet maar nooit he...

Ik zal koste wat het kost m'n gezin beschermen
pi_49395870
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 01:32 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

Of je houdt er nu al gewoon een klein beetje rekening mee, zodat je er voor zorgt dat je iig niet door de massahysterie wordt meegesleurd. Waarom 2012 als het ook NU kan, vraag ik me altijd af Creëer je eigen beeld van wat je graag zou willen zien ipv te gaan doemdenken over 2012. Natuurlijk hebben de Maya's iets geschreven over 2012, maar dat verandert niets aan de situatie in onze wereld. Alleen wij kunnen onszelf verbeteren, geen God of Maya-profetie kan daar verandering in aanbrengen.
Daarom raad ik persoonlijk mensen aan om op zoek te gaan naar henzelf ipv bang te worden van 2012. We kunnen het zo mooi maken als we zelf willen. Het ligt dus aan eenieder van ons, of er iets gaat gebeuren of niet.

Bedenk wel dat de wereld ondertussen ook aan het veranderen is. Of noem het..... verharden..
Helemaal mee eens !

Ik heb wel eens de indruk dat er bewust een angst- en behoeftecultuur wordt gehandhaafd en die verharding expres wordt nagestreefd, en dus ook dit soort 'doem'profetieen gecreeerd ( liefst mèt messiaans beeld dat de oplossing wèèr buiten de individuele persoon plaatst.
Zo wordt de bewustwording vertraagd, die, als het uiteindelijk de kritieke massa bereikt, de systemen op onze wereld, politiek, economisch, spiritueel en kwa machtsverhoudingen, enorm zal veranderen.
Er zijn natuurlijk heel veel mensen die het onder de huidige status quo lekker hebben en die dat niet graag zien veranderen.

Overigens is jouw signature een mooie handleiding voor een fijn 2013, boswachtertje

Tja, en de beste bescherming tegen ellende is ermet zijn allen voor te zorgen dat er geen ellende komt(of zo min mogelijk).

hoeveel pistolen, survivalpakketten etc je namelijk ook opslaat, veel meer dan een geruststellend iets is het niet.. mad-max achtige romantische beelden zijn even leuk misschien, maar ook al heb je 1 miljoen kogels en honderd geweren, je blijft maar 1 mens, en als er echt crap uitbreekt zijn er miljoenen die alles gaan proberen te pakken dat ze kunnen.
Zelfs al was je een onkwetsbare actieheld, dan nog heb je niet genoeg munitie... en we zijn geen actiehelden, maar gewoon mensen, die ook maar zo vaak per seconde de trekker kunnen overhalen, die kunnen missen, en die wèl elke 6 of 12 schoten moeten herladen. Als er 30 man aankomen om je voorraden te plunderen ben je toch de lul.
Als je echt enige veiligheid wilt zul je ergens naartoe moeten verkassen waar minder mensen zijn en het land ruim en vruchtbaar genoeg is om je te onderhouden, Of nu al netwerken opbouwen van mensen waar je het mee kan vinden en die in geval van rampen samenkomen om er samen tegenaan te gaan.

Maar de beste garantie voor veiligheid blijft: zorgen dat de wereld een prettigere plaats wordt, waar haat en angst afnemen inplaats van toenemen, anderen behandelen zoals je zou willen dat ze jou behandelen, voor anderen opkomen zoals je zou willen dat ze voor jou opkomen. Jezelf kritische vragen stellen over de manier waarop we nu met elkaar en de wereld omgaan, bereid zijn keuzes te maken die beter zijn op de lange duur inplaats van voor slechts momenteel gewin te gaan.
  Moderator dinsdag 15 mei 2007 @ 12:09:47 #198
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_49396337
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 09:55 schreef DonGorgon het volgende:
* DonGorgon is al lid geworden van een schietvereniging en heeft een tweetal wapens in de kluis liggen ..

Je weet maar nooit he...

Ik zal koste wat het kost m'n gezin beschermen
Dan heb je dus ook een vergunning voor die twee wapens. Maar jij bent lid geworden van een schietvereniging vanwege de op handen zijnde problemen die voortvloeien uit het jaar 2012, door sommigen als het einde der tijden gezien?

Ik weet niet of je een reden moet aanvoeren over waarom je bij een schietvereniging wil gaan, maar het lijkt me dat je niet hebt gezegd omdat het einde der tijden nadert, en ook niet omdat je je gezin wil beschermen, want het lijkt me niet dat men dat goede redenen vind.

Overigens, mocht het einde der tijden aanbreken, dan kom je niet ver met een proppeschieter lijkt me.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 15 mei 2007 @ 12:19:42 #199
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_49396641
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 00:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:

Ah, en wat versta je daar onder? Maak het eens concreet zonder in allerlei vage shit te vervallen waarmee je alle kanten op kan.

Als in 2012 een vergaand verdrag wordt aangenomen om broeikasgassen te verminderen waar praktisch heel de wereld aan mee doet, wordt dat dan gezien als "bewustzijns-shift". Imo zou je dat namelijk wel zo kunnen kwalificeren.
Ik verwacht dat er misschien wel maatregelen zullen komen om bijv. die broeikasgassen en andere negatieve zaken die nu plaatsvinden te stoppen; maar het grote verschil met 2012 en de bewustzijns-shift is dat deze maatregelen van onderaf zullen komen. De mensen zullen zelf inzien hoe het wel moet en ook daar naar handelen zonder dat het van bovenaf opgelegd wordt.
quote:
Que?
Inderdaad ik ben wel bezig om wat spullen te verzamelen/aanschaffen die van pas kunnen komen in een survival situatie. Maar het belangrijkste waar ik mee bezig ben is door positief in het leven te staan. Probeer gewoon het 'goede' voorbeeld te zijn, be the change you want to see.

The Secret - Law of Attraction
TEOTWAWKI-Survival topic

[ Bericht 1% gewijzigd door Da_Ripper op 15-05-2007 12:32:42 ]
Wat je vindt, ...
pi_49398907
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 12:09 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dan heb je dus ook een vergunning voor die twee wapens. Maar jij bent lid geworden van een schietvereniging vanwege de op handen zijnde problemen die voortvloeien uit het jaar 2012, door sommigen als het einde der tijden gezien?

Ik weet niet of je een reden moet aanvoeren over waarom je bij een schietvereniging wil gaan, maar het lijkt me dat je niet hebt gezegd omdat het einde der tijden nadert, en ook niet omdat je je gezin wil beschermen, want het lijkt me niet dat men dat goede redenen vind.

Overigens, mocht het einde der tijden aanbreken, dan kom je niet ver met een proppeschieter lijkt me.
Neen

Ik schiet voor de sport. 1 keer in de week op dinsdagavond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')