Da's idd erg raar, als ik het goed heb is volgens M Tsarion's onderzoek die fotonengordel (PhotonBelt), nou juist het gevolg van die galactische alignment waardoor het licht uit het centrum van de melkweg ons zal bereiken, de aarde zal helen e.d.quote:Op maandag 7 mei 2007 21:53 schreef dmace het volgende:
opgeslokt zijn door een fotonengordel,
Een zonneuitbarsting, de rest is speculatie.quote:Op donderdag 10 mei 2007 22:25 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Dus wat gaat er nou eigenlijk gebeuren in 2012?![]()
En zelfs over die zonneuitbarsting kun je speculeren..quote:Op donderdag 10 mei 2007 23:22 schreef Nee het volgende:
Een zonneuitbarsting, de rest is speculatie.
In principe altijd.... grote veranderingen kunnen altijd gebeuren, en houden zich niet aan onze kalendertjes... ook niet aan die van de maya's denk ik.quote:Op zondag 13 mei 2007 15:55 schreef Da_Ripper het volgende:
Ik ben benieuwd hoeveel marge geven jullie aan 'de' datum. 2012 wordt veelal genoemd, om precies te zijn 21 december. Sommige maya-calender analysten zeggen 28 oktober 2011. Wanneer die datums komen en weer passeren hoelang blijven jullie dan op jullie hoede voor mayor change?
Zijn dit maanden of zelfs jaren, dat je in 2015 nog steeds the eye on the horizon houdt?
Ikzelf denk dat bijvoorbeeld de maya's over zoveel jaren misschien er wel een paar maanden naast kunnen zitten.
quote:Op zondag 13 mei 2007 23:52 schreef Fionn het volgende:
[..]
In principe altijd.... grote veranderingen kunnen altijd gebeuren, en houden zich niet aan onze kalendertjes... ook niet aan die van de maya's denk ik.
De enige slag om de arm die je zou kunnen houden is dat de mayas helderzienden hadden die de datum van een belang[...]Zijn we vol van hoop, vertrouwen,empathie, begrip, goede wil en wensen we het beste voor iedereen, dan staat er een grandioze kans open voor een mooie wereld vol met vrede en goodwill.....
Thxquote:Op maandag 14 mei 2007 00:06 schreef jogy het volgende:
. Mooi geschreven. Ik ben het er ook wel mee eens ja. Alleen is het wel oppassen voor al die groeperingen die dus op een 'einde der tijden' afsturen, dus 2012 kan uiteindelijk ook een soort self-fulfilling prophecy worden. Al die mensen die het verwachten, dat wordt nog spannend.
Yup, ben ik het helemaal mee eens. Jezelf ophangen aan datums is een erg trefzekere manier om teleurstellingen te krijgen.quote:Op maandag 14 mei 2007 00:44 schreef jogy het volgende:, ik heb allang zoiets van 'laat maar komen, ik merk het wel'. Het lijkt me wel erg interessant maar ik wacht niet op de dag zullen we maar zeggen.
Proberen misschien ja, maar wie kan jou of mij of wie ook tegenhouden zich bewust te worden? Wie kan zelfs zichzelf maar verhinderen bewust te worden?quote:Het liefst zie ik natuurlijk gewoon een shift in de bewustwording waardoor met de tijd de wereld wat softer, eerlijker en minder agressief wordt door die bewustwording. Maar ik kan me voorstellen dat er genoeg mensen zullen zijn die zoiets tegen willen werken en dat dan ook doen,
Dan maar, maar dan zie ik het niet als een straf of een bevrijding maar gewoon als een gebeurtenis, of ik zoiets nou overleef of niet, maakt in het geheel niet uit eigenlijk. Ik leef elke dag in het volle bewustzijn dat mijn verblijf hier tijdelijk is, en daar ben ik allang mee klaar.quote:of planeet X komt echt over ons heen vliegen en moeten we het maar doen met de natuurrampen ofzo.
Ja, de kritieke massa doet het dus, niet één of andere god of wat dan ook. Gewoon het hele bewustzijn in zijn totaliteit die doet wat er gewenst/verwacht/gevreesd wordt. En als we een andere kant op willen dan kan dat evengoed. Helaas is de maatschappij van vandaag 'gezegend' met ongelimiteerde informatie, tv verbrakt je brein ook met films, nieuws en weet ik het allemaal nog meer, internet zelf heeft ook voor elke gek een bron om uit te putten en sommige grote religies die sturen ook al eeuwen aan op een apocalypse. Vroeger bleven deze dingen redelijk gelokaliseerd omdat we geen wereldwijd verspreid media systeem hadden, nu kan iedereen met een verbinding alles opzoeken wat ie wilt. Naja, gewoon niet vergeten te blijven ademen en alles komt, uiteindelijk, wel goed.quote:Op maandag 14 mei 2007 01:48 schreef Fionn het volgende:
[..]
Yup, ben ik het helemaal mee eens. Jezelf ophangen aan datums is een erg trefzekere manier om teleurstellingen te krijgen.
[..]
Proberen misschien ja, maar wie kan jou of mij of wie ook tegenhouden zich bewust te worden? Wie kan zelfs zichzelf maar verhinderen bewust te worden?
Het gaat om indviduele ontwikkelingen die uiteindelijk in de wereld hun uitwerking hebben. Geen enkele andere manier kan echt duurzaam iets bewerkstelligen, en al helemaal niet iets duurzaam positiefs. Alle pogingen tot van boven opgelegde 'verbetering' mondden uit in rampen.(voorbeelden niet nodig neem ik aan)
Er hoeft niet per se een conflict of iets dergelijks te komen, tenzij wij er vast van overtuigd zijn dat dat moet.
Dat is ook weer angst-denken, en dat is het enige dat 'ze' kunnen doen om je ontwikkeling te vertragen... inspelen op angst.
Ook komt het (weer) voort uit dat 'verlichting van bovenaf' idee dat we alleen maar hoeven te wachten op een datum, een gebeurtenis, een voorteken, de messias, aliens die landen in washington.... en dat het dan * poof* allemaal goed komt, of dat er rampen komen die 'het kwaad' vernietigen en ons bevrijden.
Het komt (jammer voor sommigen misschien) allemaal op ons zelf neer. We zullen met de demonen in ons binnenste klaar moeten komen. Zodra we die in de ogen hebben gekeken zullen we niet zo gauw meer een ander 'demoniseren' of onszelf beter vinden. Zodra de angst wegebt komt er ruimte voor liefde en vertrouwen, en berusting in hoe de dingen gaan.
en als
quote:[..]
Dan maar, maar dan zie ik het niet als een straf of een bevrijding maar gewoon als een gebeurtenis, of ik zoiets nou overleef of niet, maakt in het geheel niet uit eigenlijk. Ik leef elke dag in het volle bewustzijn dat mijn verblijf hier tijdelijk is, en daar ben ik allang mee klaar.
Heh, als je het nieuws aan doet tegenwoordig dan zie je dood en verderf wat de klok slaat. Zodra je naar buiten kijkt op een mooie zomerdag dan zie je pas dat het allemaal zo erg niet is, maar niet iedereen merkt dat op en zet de 'realiteit' van het nieuws boven die van zichzelf. Ach, mocht het allemaal kapot gaan dan hebben ze vast wel mensen nodig die rustig blijven, daar ben, onder andere, ik dan voorquote:Erger vind ik het voor de mensen die daar met verlangen naar uitkijken, of diegenen die er doodsbang voor zijn. Al de gelukkige levens die nu leven en die dan verwoest zouden worden en vervangen door lijden. Nee, geef mijn portie maar aan fikkie-oh nee ook fikkie mag lekker genieten van een smakelijk hapje
De huidige wereld is zo verrot nog niet, ook dat is slechts perceptie. We kunnen er best nog wel wat aan bijsleutelen en verbeteren...
We hebben echt geen 'zondvloed'nodig om al het kwaad uit te wissen en overnieuw te beginnen. Dat kunnen we vandaag doen, zelf, zonder ingrijpen van boven![]()
En nu ga ik mn reiki doen en naar bed, anders ga ik nog uren door. Bedankt voor de interessante reacties tot zover
Duh,quote:Op woensdag 25 april 2007 22:39 schreef VoreG het volgende:
Planet X? Je bedoeld de zon.
Spannend me reet. Al die mensen gaan tot 2012 gewoon door met hun leven. Gebeurt er in 2012 niks spectaculairs in hun ogen gaan ze gewoon verder met hun leven. Misschien geloven ze dan niet meer in dit soort voorspellingen of misschien gaan ze een andere verklaring bedenken en wordt het punt van de grote verandering/rampspoed/whatever weer een aantal jaar vooruit geschoven.quote:Op maandag 14 mei 2007 00:06 schreef jogy het volgende:
[..]
. Mooi geschreven. Ik ben het er ook wel mee eens ja. Alleen is het wel oppassen voor al die groeperingen die dus op een 'einde der tijden' afsturen, dus 2012 kan uiteindelijk ook een soort self-fulfilling prophecy worden. Al die mensen die het verwachten, dat wordt nog spannend.
Zoals Fionn en jogy al aangeven, zijn er wel degelijk mensen bezig om buiten dit idee om aan zichzelf te werken (ongeacht wat 2012 dan precies gaat inhouden). Er is wat mij betreft een kritieke massa nodig om een verandering in ons (bewustzijns)denken te forceren. En dit hoeft niet de helft of een meerderheid te zijn. Als de groep mensen elkaar eenmaal gevonden hebben, zal dit met een beetje geluk al veel schade kunnen voorkomen.quote:Op maandag 14 mei 2007 16:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Spannend me reet. Al die mensen gaan tot 2012 gewoon door met hun leven. Gebeurt er in 2012 niks spectaculairs in hun ogen gaan ze gewoon verder met hun leven. Misschien geloven ze dan niet meer in dit soort voorspellingen of misschien gaan ze een andere verklaring bedenken en wordt het punt van de grote verandering/rampspoed/whatever weer een aantal jaar vooruit geschoven.
Om even met mijn favoriete film te spreken (Waking Life, 2001):quote:Niet al te ver natuurlijk, voorspellingen als deze moeten altijd ver genoeg in de toekomst liggen om mensen jarenlang bezig te houden maar ook weer niet zo ver dat ze onbereikbaar worden.
waarbij het dikgedrukte slaat op de mensen die op zoek gaan naar zichzelf om zo de wereld te veranderen, terwijl het schuine deel text aangeeft hoe de meerderheid van de mensheid er over denkt.quote:Our critique began as all critiques begin: with doubt.
Doubt became our narrative. Ours was a quest for a new story, our own. And we grasp toward this new history driven by the suspicion that ordinary language couldn't tell it. Our past appeared frozen in the distance, and our every gesture and accent... signified the negation of the old world and the reach for a new one. The way we lived created a new situation, one of exuberance and friendship, that of a subversive microsociety... in the heart of a society which ignored it. Art was not the goal but the occasion and the method... for locating our specific rhythm... and buried possibilities of our time.
The discovery of a true communication was what it was about, or at least the quest for such a communication. The adventure of finding it and losing it.
We the unappeased, the unaccepting continued looking, filling in the silences with our own wishes, fears and fantasies. Driven forward by the fact that no matter how empty the world seemed, no matter how degraded and used up the world appeared to us, we knew that anything was still possible.
And, given the right circumstances, a new world was just as likely as an old one.
Hoogst onwaarschijnlijk, slechts enkele mensen houden zich überhaupt bezig met 2012, laat staan dat er een massahysterie door ontstaat.quote:Op maandag 14 mei 2007 20:04 schreef P8 het volgende:
ok, mijn theorie voor 21 december 2012:
Iedereen zal in 2012 praten over het einde der tijden. Bang voor de dood als de mens is, zal er een soort massahysterie ontstaan. Naarmate 2012 dichterbij komt zullen mensen zelfs sterven van de spanning.
Maw, een compleet gekkehuis, wat alleen maar gekker wordt, naarmate 21 december nadert...
En dan gebeurd er helemaal niks.
Mensen komen vervolgens massaal tot inkeer hoe triest het eigenlijk allemaal was, en zullen zich vanaf dan alleen nog maar druk maken om nuttige dingen. Wat nuttig is, is vanaf dat moment ook nauwelijks een discussie meer.
dat was mijn theorie
net als als al het andere in deze wereld, zal ook dit concept worden uitgemolken. Ik heb het hele 2012-gedoe toevallig al een keer bij editie NL voorbij zien komen.quote:Op maandag 14 mei 2007 20:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Hoogst onwaarschijnlijk, slechts enkele mensen houden zich überhaupt bezig met 2012, laat staan dat er een massahysterie door ontstaat.
Misschien ooit maar de kans dat het zal gebeuren om "2012" lijkt me nihil. Het overgrote deel van de mensen is nog wel zo rationeel dat ze niet zomaar in paniek raken door dit soort bs. Er zal best een substantieel deel zijn dat stiekem toch wel een beetje ongerust is maar geen rare dingen doet.quote:Op maandag 14 mei 2007 21:00 schreef P8 het volgende:
[..]
net als als al het andere in deze wereld, zal ook dit concept worden uitgemolken. Ik heb het hele 2012-gedoe toevallig al een keer bij editie NL voorbij zien komen.
Nee ik weet bijna zeker dat ook dit wordt uitgemolken, en waarschijnlijk dat dit een keer een hype zal worden die doorslaat, en mensen tot waanzin drijft.
Nou, meer dan je denkt hoorquote:Op maandag 14 mei 2007 20:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Hoogst onwaarschijnlijk, slechts enkele mensen houden zich überhaupt bezig met 2012, laat staan dat er een massahysterie door ontstaat.
We zullen zienquote:Op maandag 14 mei 2007 21:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Misschien ooit maar de kans dat het zal gebeuren om "2012" lijkt me nihil. Het overgrote deel van de mensen is nog wel zo rationeel dat ze niet zomaar in paniek raken door dit soort bs. Er zal best een substantieel deel zijn dat stiekem toch wel een beetje ongerust is maar geen rare dingen doet.
Ik heb er echt nog nooit iemand over gehoord buiten fok om... Het zal vast wel eens ter sprake komen bij "spirituele" programma's of als het over de Maya's gaat maar om nou te zeggen dat het leeft? Niet echt...quote:
5 jaar vind ik aardig dichtbij...quote:Bovendien, het is nog lang geen 2012 toch?
Fat chancequote:Op maandag 14 mei 2007 21:16 schreef P8 het volgende:
[..]
We zullen zien![]()
Maar een hype over het "einde der tijden". Ik denk (hoop misschien ook wel), dat het heel veel teweeg gaat brengen.
Pardon? Dat was volgens mij de enige keer in de geschiedenis dat er echt kans was op wereldwijde problemen. Dat het achteraf allemaal meeviel betekent niet dat het nergens op gebaseerd was. Eerder dat de mogelijke problemen goed onderkend waren en adequaat aangepaktquote:Als je al zag wat de milleniumwisseling met zich meebracht, en dat was nergens op gebasseerd.
Nou ja, je hebt natuurlijk altijd kans op een nuclear conflict, inslaande meteoriet/komeet, supervulkaan die uitbarst en meer van de gebruikelijke rampscenarios. Buiten dat denk ik dat de wereld er op 12-12-2012 nog net zo uit ziet als nu. Oorlogje hier, genocide daar, Westen rijk, Afrika arm etc...quote:Ach, we zullen zien![]()
Editie NL zei ik eerder al hequote:Op maandag 14 mei 2007 21:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik heb er echt nog nooit iemand over gehoord buiten fok om... Het zal vast wel eens ter sprake komen bij "spirituele" programma's of als het over de Maya's gaat maar om nou te zeggen dat het leeft? Niet echt...
[..]
5 jaar vind ik aardig dichtbij...
Die willen nou eenmaal altijd ook wat "luchtigs" brengen, ik geloof niet dat het onderwerp het gesprek van de dag geweest zal zijn op de werkvloer die dagquote:
Tja, wat valt er te hypen? Het is vaagheid troef...quote:en 5 jaar, ach, de media hebben niet veel meer tijd nodig dan een maandje om iets wereldwijd te hypen.
ik was nog maar 13 toen, dus voor mij niet een extreem interessant onderwerp, maar het staat mij bij dat de meningen over de aanpak ook verdeeld waren. Dus sommigen vonden dat het allemaal overdreven was.quote:Op maandag 14 mei 2007 21:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Pardon? Dat was volgens mij de enige keer in de geschiedenis dat er echt kans was op wereldwijde problemen. Dat het achteraf allemaal meeviel betekent niet dat het nergens op gebaseerd was. Eerder dat de mogelijke problemen goed onderkend waren en adequaat aangepakt.
[..]
waarschijnlijkquote:Nou ja, je hebt natuurlijk altijd kans op een nuclear conflict, inslaande meteoriet/komeet, supervulkaan die uitbarst en meer van de gebruikelijke rampscenarios. Buiten dat denk ik dat de wereld er op 12-12-2012 nog net zo uit ziet als nu. Oorlogje hier, genocide daar, Westen rijk, Afrika arm etc...
Eens. Er zijn wat mensen die vanalles ophangen aan 2012, maar als de tijd daar is en er gebeurd niets dan zal er vast wel een excuus worden bedacht. Dat is er zelfs al, want er schijnt twijfel te zijn wanneer de kalender van de Maya's is begonnen ofzoiets, dus het zou ook een ander tijdstip kunnen zijn.quote:Op maandag 14 mei 2007 16:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Spannend me reet. Al die mensen gaan tot 2012 gewoon door met hun leven. Gebeurt er in 2012 niks spectaculairs in hun ogen gaan ze gewoon verder met hun leven. Misschien geloven ze dan niet meer in dit soort voorspellingen of misschien gaan ze een andere verklaring bedenken en wordt het punt van de grote verandering/rampspoed/whatever weer een aantal jaar vooruit geschoven.
Niet al te ver natuurlijk, voorspellingen als deze moeten altijd ver genoeg in de toekomst liggen om mensen jarenlang bezig te houden maar ook weer niet zo ver dat ze onbereikbaar worden.
Zo klopt ie beterquote:Op maandag 14 mei 2007 23:09 schreef Da_Ripper het volgende:
Natuurlijk kan niemand ons precies in de verste verte vertellen wat er gaat gebeuren.
Ah, en wat versta je daar onder? Maak het eens concreet zonder in allerlei vage shit te vervallen waarmee je alle kanten op kan.quote:Ik neig eerder naar een bewustzijns-shift dan naar een of ander catastrofaal event.
Que?quote:Dat houd niet in dat ik me niet enigszins voorbereid op een event. Het is als een gun/condoom: beter te hebben en niet hoeven te gebruiken dan te moeten gebruiken en niet te hebben.
niet verkeerd bedoeld, maar als dit soort effecten 5,5 jaar voor 21 december 2012 er al zijn (op deze schaal), hoe "erg" is het dan wel niet een paar maand voor 21 december 2012?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 00:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Que?
Vraag me toch af hoe jij je voorbereid op iets waarvan je niet weet wat het is. Wapens in de kast? Water en voedsel voor 5 jaar? Al je kapitaal in iets "veiligs" beleggen?
Zijn ze er dan en zo ja op welke schaal?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 00:16 schreef P8 het volgende:
[..]
niet verkeerd bedoeld, maar als dit soort effecten 5,5 jaar voor 21 december 2012 er al zijn (op deze schaal), hoe "erg" is het dan wel niet een paar maand voor 21 december 2012?
Ik doelde op Da_Ripper. Die treft nu al maatregelen zegt ie. 5,5 jaar voor de daadwerkelijke datum. En denk maar niet dat hij de enige is.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 00:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zijn ze er dan en zo ja op welke schaal?
Of je houdt er nu al gewoon een klein beetje rekening mee, zodat je er voor zorgt dat je iig niet door de massahysterie wordt meegesleurd. Waarom 2012 als het ook NU kan, vraag ik me altijd afquote:Op dinsdag 15 mei 2007 00:31 schreef P8 het volgende:
Ik doelde op Da_Ripper. Die treft nu al maatregelen zegt ie. 5,5 jaar voor de daadwerkelijke datum. En denk maar niet dat hij de enige is.
Ik zeg niet dat er al veel mensen bezig mee zullen zijn, maar het feit dat dit bij sommige mensen wel een beetje meespeelt zegt al genoeg voor mij. Dit kan alleen maar groeien. En dat zal exponentieel gaan. Hoe dichterbij de datum komt, hoe groter de spanning wordt, hoe meer mensen toch maar wat maatregelen treffen, "just in case".
Hij zegt dat hij "er enigzins rekening mee houdt". Over daadwerkelijke maatregelen zegt hij niks, vandaar dat ik het hem vroeg.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 00:31 schreef P8 het volgende:
[..]
Ik doelde op Da_Ripper. Die treft nu al maatregelen zegt ie.
We weten nog niet eens of Da_Ripper wel iets doetquote:5,5 jaar voor de daadwerkelijke datum. En denk maar niet dat hij de enige is.
Ach, lijkt me onzin. Je zal altijd een paar gekken hebben die gebaseerd op niks daadwerkelijk de dingen gaan doen die ik suggereerde. Het overgrote deel van de bevolking zal pas "maatregelen" nemen als ze een concrete dreiging zien, niet omdat de kalender richting 21-12-2012 schuift. Zo is het altijd geweest en zo zal het ook richting 2012 zijn.quote:Ik zeg niet dat er al veel mensen bezig mee zullen zijn, maar het feit dat dit bij sommige mensen wel een beetje meespeelt zegt al genoeg voor mij. Dit kan alleen maar groeien. En dat zal exponentieel gaan. Hoe dichterbij de datum komt, hoe groter de spanning wordt, hoe meer mensen toch maar wat maatregelen treffen, "just in case".
Dat is het leuke van tijd, we merken het vanzelf wel.quote:Op maandag 14 mei 2007 16:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Spannend me reet. Al die mensen gaan tot 2012 gewoon door met hun leven.
Helemaal mee eens !quote:Op dinsdag 15 mei 2007 01:32 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Of je houdt er nu al gewoon een klein beetje rekening mee, zodat je er voor zorgt dat je iig niet door de massahysterie wordt meegesleurd. Waarom 2012 als het ook NU kan, vraag ik me altijd afCreëer je eigen beeld van wat je graag zou willen zien ipv te gaan doemdenken over 2012. Natuurlijk hebben de Maya's iets geschreven over 2012, maar dat verandert niets aan de situatie in onze wereld. Alleen wij kunnen onszelf verbeteren, geen God of Maya-profetie kan daar verandering in aanbrengen.
Daarom raad ik persoonlijk mensen aan om op zoek te gaan naar henzelf ipv bang te worden van 2012. We kunnen het zo mooi maken als we zelf willen. Het ligt dus aan eenieder van ons, of er iets gaat gebeuren of niet.
Bedenk wel dat de wereld ondertussen ook aan het veranderen is. Of noem het..... verharden..
Dan heb je dus ook een vergunning voor die twee wapens. Maar jij bent lid geworden van een schietvereniging vanwege de op handen zijnde problemen die voortvloeien uit het jaar 2012, door sommigen als het einde der tijden gezien?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 09:55 schreef DonGorgon het volgende:
* DonGorgon is al lid geworden van een schietvereniging en heeft een tweetal wapens in de kluis liggen ..
Je weet maar nooit he...
Ik zal koste wat het kost m'n gezin beschermen
Ik verwacht dat er misschien wel maatregelen zullen komen om bijv. die broeikasgassen en andere negatieve zaken die nu plaatsvinden te stoppen; maar het grote verschil met 2012 en de bewustzijns-shift is dat deze maatregelen van onderaf zullen komen. De mensen zullen zelf inzien hoe het wel moet en ook daar naar handelen zonder dat het van bovenaf opgelegd wordt.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 00:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ah, en wat versta je daar onder? Maak het eens concreet zonder in allerlei vage shit te vervallen waarmee je alle kanten op kan.
Als in 2012 een vergaand verdrag wordt aangenomen om broeikasgassen te verminderen waar praktisch heel de wereld aan mee doet, wordt dat dan gezien als "bewustzijns-shift". Imo zou je dat namelijk wel zo kunnen kwalificeren.
Inderdaad ik ben wel bezig om wat spullen te verzamelen/aanschaffen die van pas kunnen komen in een survival situatie. Maar het belangrijkste waar ik mee bezig ben is door positief in het leven te staan. Probeer gewoon het 'goede' voorbeeld te zijn, be the change you want to see.quote:Que?
Vraag me toch af hoe jij je voorbereid op iets waarvan je niet weet wat het is. Wapens in de kast? Water en voedsel voor 5 jaar? Al je kapitaal in iets "veiligs" beleggen?
Neenquote:Op dinsdag 15 mei 2007 12:09 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dan heb je dus ook een vergunning voor die twee wapens. Maar jij bent lid geworden van een schietvereniging vanwege de op handen zijnde problemen die voortvloeien uit het jaar 2012, door sommigen als het einde der tijden gezien?
Ik weet niet of je een reden moet aanvoeren over waarom je bij een schietvereniging wil gaan, maar het lijkt me dat je niet hebt gezegd omdat het einde der tijden nadert, en ook niet omdat je je gezin wil beschermen, want het lijkt me niet dat men dat goede redenen vind.
Overigens, mocht het einde der tijden aanbreken, dan kom je niet ver met een proppeschieter lijkt me.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |