Ah, dus als ik het nu goed begrijp... vandaar dus ook Vista 32 en 64 bit?quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:19 schreef -Marc- het volgende:
Heel kort door de bocht:
Core Duo: 32 Bits
Core 2 Duo: 64 Bits
Ik zet de joker in...quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:21 schreef Dizer het volgende:
[..]
Ah, dus als ik het nu goed begrijp... vandaar dus ook Vista 32 en 64 bit?
Core2 Duo is iets nieuwer en beter, heeft ook lager nm waarden geloof ik..quote:The Pentium D is simply two Pentium 4 Prescott cpus inefficiently paired together and ran as dual core.
The Core Duo is Intel's first generation dual core processor based upon the Pentium M (a Pentium III-4 hybrid) made mostly for laptops (though a few motherboard manufacturers have released desktop boards supporting the Core Duo CPU), and is much more efficiently than Pentium D.
The Core 2 Duo is Intel's second generation (hence, Core 2) processor made for desktops and laptops designed from the ground up to be fast while not consuming nearly as much power as previous CPUs.
tjuhp, maar dat is niet alleen door intel, amd begon daarmee met dual corequote:Op donderdag 8 februari 2007 16:21 schreef Dizer het volgende:
[..]
Ah, dus als ik het nu goed begrijp... vandaar dus ook Vista 32 en 64 bit?
Amd? WTF, ik zie toch echt Intel Dual Core staanquote:Op donderdag 8 februari 2007 16:27 schreef alsem het volgende:
amd: dual core
intel: core 2 duo / core duo
De Pentium D is inderdaad een dual core processor.quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:30 schreef Dizer het volgende:
[..]
Amd? WTF, ik zie toch echt Intel Dual Core staan.
Dat is een andere techniek dan de core (2) duo. Bij deze zitten er twee processoren.quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:31 schreef mstx het volgende:
[..]
De Core 2 Duo is inderdaad een dual core processor.
Dual Core betekent dat er 2 cores op 1 processor zitten.quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:32 schreef Dizer het volgende:
Waarom praat HP dan met twee termen, dual core en core 2 duo
Dus een dualcore / core2duo bestaat uit twee processoren netals de AMD X2?
quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:25 schreef -Marc- het volgende:
[..]
Ik zet de joker in...
Ik verkoop ze alleen maar( bij een elektronica winkel met een lage prijs en een hoge service... ).
Dual Core is de algemene benaming voor processoren met 2 kernen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:35 schreef Dizer het volgende:
Even kijken of ik het kan samenvatten:
Cor 2 Duo = 1 processor, 2 kernen = 64 bits
Dual Core = 2 processoren = 32 bits
AMD X2 Duo = 2 processoren = 64 bits
Oh wacht. Ik lees net op wiki:quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:36 schreef mstx het volgende:
[..]
Dual Core is de algemene benaming voor processoren met 2 kernen.
De Intel Core 2 Duo en de AMD X2 zijn beide Dual Core processoren met dus 2 kernen.
Core Duo, 1 proc, 2 kernen, 32 bitsquote:Op donderdag 8 februari 2007 16:35 schreef Dizer het volgende:
Even kijken of ik het kan samenvatten:
Cor 2 Duo = 1 processor, 2 kernen = 64 bits
Dual Core = 2 processoren = 32 bits
Dual Core = 1 processor, 2 kernen = 32 bits
AMD X2 Duo = 2 processoren = 64 bits
hmm ja foutje.. amd heet gewoon X2 en "dual core" is gewoon engels voor "Dubbele core"quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:30 schreef Dizer het volgende:
[..]
Amd? WTF, ik zie toch echt Intel Dual Core staan.
Tja, maar naar mijn weten is er nog geen opvolger van de X2...quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:37 schreef Dizer het volgende:
[..]
Oh wacht. Ik lees net op wiki:
De Desktop versie van de dual core processors van AMD was de AMD Athlon 64 X2 (dit omdat het eigenlijk gewoon twee aan elkaar geplakte athlon 64's zijn).
Het waren eerst twee processoren aan eklaar geplakt. Nu dus niet meer.
Ik heb een AMD X2 maar ik heb maar 1 processor hoor. (Met 2 cores)quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:38 schreef -Marc- het volgende:
[..]
Core Duo, 1 proc, 2 kernen, 32 bits
Core 2 Duo, 1 proc, 2 kernen, 64 bits
Dual Core (intel), 2 proc, 32 bits
Amd X2, 2 proc, 64 bits.
Ge-editquote:Op donderdag 8 februari 2007 16:39 schreef mstx het volgende:
[..]
Ik heb een AMD X2 maar ik heb maar 1 processor hoor. (Met 2 cores)
En dat klopt dus nietquote:Op donderdag 8 februari 2007 16:42 schreef alsem het volgende:
owke nog 1 keer proberen
Core 2 duo/ Core duo = Intel
X2 = AMD
Dual core= generale benaming voor 2 cores op 1 proc.
Het klopt wel. Maar je kunt natuurlijk wel meerdere Dual Core processors in een computer hebben.quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:43 schreef -Marc- het volgende:
[..]
En dat klopt dus nietDual Core, is om aan te geven dat er twee kernen aanwezig zijn. Maar dat wil niet zeggen of het op 1 of 2 procs is.
dat vind ik helemaal verwarrend, de socket is ook al dat plastic plaatje met gaatjes waar je je proc in doet, en als je het hebt over 4 processoren op 1 processor, zeg je vaak 4 cores op 1 processor, die doe je dan in de socket die op het mobo zitquote:Op donderdag 8 februari 2007 16:46 schreef Jarno het volgende:
Ipv processoren praat men tegenwoordig eerder over sockets. Om het onderscheid tussen fysiek en logisch direct aan te geven dus.
Ga maar uit van 32 Bits, maar met een type nummer kan je het zelf opzoeken op www.intel..nl.com ofoz...quote:Op donderdag 8 februari 2007 18:30 schreef hesselr het volgende:
ik heb een
Intel(R) Pentium(R) D CPU 3.00GHz
kan iemand me vertellen hoe en wat?
is dat 32 of 64 bits?
Intel(R) Extended Memory 64 Technology: Yesquote:Op donderdag 8 februari 2007 20:24 schreef hesselr het volgende:
Intel(R) Processor Identification Utility
Version: 3.3.20061218
Time Stamp: 2007/02/08 19:22:54
Number of processors in system: 1
Current processor: #1
Cores per processor: 2
Processor Name: Intel(R) Pentium(R) D CPU 830 3.00GHz
Type: 0
Family: F
Model: 4
Stepping: 4
Revision: 6
L1 Instruction Cache: 2 x 12 Kµops
L1 Data Cache: 2 x 16 KB
L2 Cache: 2 x 1 MB
Packaging: LGA775
Platform Compatibility Guide: 05B
EIST: Yes
MMX(TM): Yes
SIMD: Yes
SIMD2: Yes
SIMD3: Yes
Enhanced Halt State: Yes
Execute Disable Bit: Yes
Hyper-Threading Technology: No
Intel(R) Extended Memory 64 Technology: Yes
Intel(R) Virtualization Technology: No
Expected Processor Frequency: 3.0 GHz
Reported Processor Frequency: 3.0 GHz
Expected System Bus Frequency: 800 MHz
Reported System Bus Frequency: 800 MHz
Heb ik dan een 32 of 64 bits processor?
Naar mijn idee is dat dus niet.quote:Op donderdag 8 februari 2007 20:45 schreef hesselr het volgende:
Oke Dizer bedankt!
nog ff vraag 32bit + 32bit is niet een "echte" 64 bit processor toch?
of begrijp ik het verkeerd
"Dual Core" is een techniek die meerdere CPU fabrikanten gebruiken voor hun CPUs.quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:32 schreef Dizer het volgende:
Waarom praat HP dan met twee termen, dual core en core 2 duo
Specs bedriegen, de Core 2 Duo E6300 is véél sneller dan die Pentium D.quote:Op donderdag 8 februari 2007 20:22 schreef Dizer het volgende:
Ok, ik ga nu flippen.
Ik vergelijk dus de gegevens van de Core2 Duo en de Intel D processor met elkaar, via een functie op de site van Intel.. en de D processor lijkt gewoon beter te zijn. het enige voordeel wat Core2 Duo heeft boven de Intel D is de Frontside bus. Die is nameijk 1066 ipv 800.
[afbeelding]
Ghz zegt ook helemaal niets meer. Mijn 2.4 Ghz Core 2 Duo blaast mijn P4 2.53 Ghz compleet aan de kant, en is waarschijnlijk zeker ruim drie keer sneller.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 23:44 schreef Merkie het volgende:
Specs bedriegen, de Core 2 Duo E6300 is véél sneller dan die Pentium D.
Denk ik ook wel. Mijn energiezuinige 1,83GHz (Core Duo T2400) laptopprocessor rent ook rondjes om mijn energie slurpende P4 3,0GHzquote:Op vrijdag 9 februari 2007 23:58 schreef maartena het volgende:
[..]
Ghz zegt ook helemaal niets meer. Mijn 2.4 Ghz Core 2 Duo blaast mijn P4 2.53 Ghz compleet aan de kant, en is waarschijnlijk zeker ruim drie keer sneller.
Check dit verhaal komt erg goed in de buurt. Hoewel de processor snelheden voor C2D hoger kunnen zijn dan 2.66quote:Op vrijdag 9 februari 2007 18:24 schreef Dizer het volgende:
Ik ben eruit ik ben eruit ik ben eruit
AMD Athlon 64 X2 Processor
- Dual Core: 1 processor, twee cores werken onafhankelijk van elkaar
- 64 bit
- Maximale snelheid 4000+ Mhz
Intel Pentium D Processor
- 64 bit
- 800 Mhz Front side bus
- 2x 2MB L2 cache (Elke core, 2 MB)
- Maximale snelheid = 3.60 GHz
Intel Core2 Duo Processor
- 64 bit
- 1066 Mhz Front side bus
- 4MB L2 cashe (beiden cores gebruiken de 4MB)**
- Maximale snelheid = 2x 2.66 GHz
Letop, lang niet alle Core2 Duo processoren behelan deze prestaties. Dit hangt dus echt af van welke type (en snelheid) je aanschaft.
** Dat betekent, wanneer de ene core maar 0.5MB cache gebruikt, de andere 3.5MB volledig gebruikt kunnen worden door de andere core. Met tegenstelling tot de Intel Pentium D, die dus maximaal 2MB kan gebruiken per core.
Daarom staat er ook, 2x 2,66. Dus hou rekening met ongeveer 5,32 * .85 = 4.5 Ghz max...quote:Op zaterdag 10 februari 2007 00:27 schreef B-Keizer het volgende:
[..]
Check dit verhaal komt erg goed in de buurt. Hoewel de processor snelheden voor C2D hoger kunnen zijn dan 2.66
Gigahertzen zeggen niks meer tegenwoordig.. laat staan een berekening als deze!quote:Op dinsdag 13 februari 2007 11:52 schreef Dizer het volgende:
[..]
Daarom staat er ook, 2x 2,66. Dus hou rekening met ongeveer 5,32 * .85 = 4.5 Ghz max...
Idd. Compleet onbegrijpelijk tegenwoordig... E6600 of T5600 of toch een X2 of een whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Maar goed. Volgens mij willen ze bij Intel geeneens meer dat consumenten hun eigen CPU kopen, alleen maar gezeik.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 13:38 schreef Bigs het volgende:
dat de marketing mensen van AMD en Intel dit topic eens lezen.. dan zien ze wat ze aanrichten
Lol wat moet dat voorstellen. Het is niet omdat een dual core 2 cores heeft die elk op 2,66GHz draaien dat je totale snelheid plots 5,32GHz is. En die 0,85 omg vanwelk komt zulk een magisch getal?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 11:52 schreef Dizer het volgende:
[..]
Daarom staat er ook, 2x 2,66. Dus hou rekening met ongeveer 5,32 * .85 = 4.5 Ghz max...
Klopt.. en om nog even wat toe te voegen: stel dat je allebei de cores dubbel belast dan heb je nog niet 2x de performance van een single-core CPU, omdat de twee cores o.a. de FSB en L2 cache samen moeten delen.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:17 schreef attix het volgende:
[..]
Lol wat moet dat voorstellen. Het is niet omdat een dual core 2 cores heeft die elk op 2,66GHz draaien dat je totale snelheid plots 5,32GHz is. En die 0,85 omg vanwelk komt zulk een magisch getal?![]()
Die 2 cores werken apart, wat dus eigenlijk wil zeggen dat er 2 programma's gelijktijdig op volle snelheid kunnen draaien elk op 1 core, dus 2 verschillende programma's hebben elk 2,66GHz tot hun beschikking. Waar een "oude" niet dual core cpu voordurend moet switchen tussen de 2 programma's.
1 programma draaien op 2 cores kan ook, maar dan splits je dat programma gewoon op in 2 of meer delen (threads) en die threads worden dan over de 2 cores verdeeld. Maar de snelheid blijft nog altijd maximaal 2,66GHz. EN GHz zegt toch tegenwoordig niets meer, dus daar moet je niet met gaan vergelijken tussen verschillende processor architecturen.
Ik wil de 9-miljard bits versie wel. Uiteraard met een 9-miljards versie van Windows Vistaquote:Op zaterdag 10 februari 2007 23:59 schreef Enlightenment het volgende:
Dual core heeft niks met bits te maken; een dual core of quad core processor kan 32-bits, 64-bits of 9-miljard bits architectuur hebben.
Dit soort berekeningen kloppen echt van geen kanten. Gigahertzen zeggen helemaal niets meer, en een dual core gaan omrekenen tot "dat zal dan een pentium 4 met ongeveer 4.5 Ghz zijn" klopt helemaal niet.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 11:52 schreef Dizer het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |