abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 februari 2007 @ 11:52:38 #51
22273 Dizer
Save the beard!
pi_46255117
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 00:27 schreef B-Keizer het volgende:

[..]

Check dit verhaal komt erg goed in de buurt. Hoewel de processor snelheden voor C2D hoger kunnen zijn dan 2.66
Daarom staat er ook, 2x 2,66. Dus hou rekening met ongeveer 5,32 * .85 = 4.5 Ghz max...
Friends don't let friends remain beardless...
pi_46256532
Heerlijk al die verwarring in dit topic.. dat de marketing mensen van AMD en Intel dit topic eens lezen.. dan zien ze wat ze aanrichten
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 11:52 schreef Dizer het volgende:

[..]

Daarom staat er ook, 2x 2,66. Dus hou rekening met ongeveer 5,32 * .85 = 4.5 Ghz max...
Gigahertzen zeggen niks meer tegenwoordig.. laat staan een berekening als deze!
pi_46256648
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 13:38 schreef Bigs het volgende:

dat de marketing mensen van AMD en Intel dit topic eens lezen.. dan zien ze wat ze aanrichten
Idd. Compleet onbegrijpelijk tegenwoordig... E6600 of T5600 of toch een X2 of een whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Maar goed. Volgens mij willen ze bij Intel geeneens meer dat consumenten hun eigen CPU kopen, alleen maar gezeik.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_46259641
quote:

[..]

Lol wat moet dat voorstellen. Het is niet omdat een dual core 2 cores heeft die elk op 2,66GHz draaien dat je totale snelheid plots 5,32GHz is. En die 0,85 omg vanwelk komt zulk een magisch getal?

Die 2 cores werken apart, wat dus eigenlijk wil zeggen dat er 2 programma's gelijktijdig op volle snelheid kunnen draaien elk op 1 core, dus 2 verschillende programma's hebben elk 2,66GHz tot hun beschikking. Waar een "oude" niet dual core cpu voordurend moet switchen tussen de 2 programma's.

1 programma draaien op 2 cores kan ook, maar dan splits je dat programma gewoon op in 2 of meer delen (threads) en die threads worden dan over de 2 cores verdeeld. Maar de snelheid blijft nog altijd maximaal 2,66GHz. EN GHz zegt toch tegenwoordig niets meer, dus daar moet je niet met gaan vergelijken tussen verschillende processor architecturen.
pi_46261240
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 15:17 schreef attix het volgende:

[..]

Lol wat moet dat voorstellen. Het is niet omdat een dual core 2 cores heeft die elk op 2,66GHz draaien dat je totale snelheid plots 5,32GHz is. En die 0,85 omg vanwelk komt zulk een magisch getal?

Die 2 cores werken apart, wat dus eigenlijk wil zeggen dat er 2 programma's gelijktijdig op volle snelheid kunnen draaien elk op 1 core, dus 2 verschillende programma's hebben elk 2,66GHz tot hun beschikking. Waar een "oude" niet dual core cpu voordurend moet switchen tussen de 2 programma's.

1 programma draaien op 2 cores kan ook, maar dan splits je dat programma gewoon op in 2 of meer delen (threads) en die threads worden dan over de 2 cores verdeeld. Maar de snelheid blijft nog altijd maximaal 2,66GHz. EN GHz zegt toch tegenwoordig niets meer, dus daar moet je niet met gaan vergelijken tussen verschillende processor architecturen.
Klopt.. en om nog even wat toe te voegen: stel dat je allebei de cores dubbel belast dan heb je nog niet 2x de performance van een single-core CPU, omdat de twee cores o.a. de FSB en L2 cache samen moeten delen.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 17:38:03 #56
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_46264645
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 23:59 schreef Enlightenment het volgende:
Dual core heeft niks met bits te maken; een dual core of quad core processor kan 32-bits, 64-bits of 9-miljard bits architectuur hebben.
Ik wil de 9-miljard bits versie wel. Uiteraard met een 9-miljards versie van Windows Vista
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 13 februari 2007 @ 17:42:12 #57
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_46264814
quote:
Dit soort berekeningen kloppen echt van geen kanten. Gigahertzen zeggen helemaal niets meer, en een dual core gaan omrekenen tot "dat zal dan een pentium 4 met ongeveer 4.5 Ghz zijn" klopt helemaal niet.

De nieuwere CPU's van zowel AMD als Intel verwerken instructies op een zodanig andere manier dat men met een lagere snelheid een stuk meer kan bereiken. Zelfs al zou er een 1-core versie bestaan van de core 2 duo technologie, dan nog zal deze ene core een stuk sneller zijn dan een pentium 4 op hetzelfde Ghz niveau.

Het maakt het voor de simpele mens natuurlijk niet gemakkelijker, want die denkt nog steeds dat meer mhz = meer snelheid = betere PC. Mijn Core2Duo @2.4 Ghz verslaat een een Pentium 4 op 3.8 Ghz echter met gemak.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 13 februari 2007 @ 20:41:23 #58
22273 Dizer
Save the beard!
pi_46272499
Ik heb dat echt in een krant gelezen een hele tijd geleden ! Lekker info dan .
Friends don't let friends remain beardless...
  dinsdag 13 februari 2007 @ 23:06:01 #59
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_46280442
ja dat denken een hoop mensen, maar het klopt niet

zoals ik eerder al zei is de architectuur van belang. Dat bepaalt de snelheid.

Als uitdrukking voor brute rekenperformance worden de flops gebruikt. Hoe meer flops, des te sneller de berekening (Eigenlijk: Hoe meer berekeningen per tijdseenheid).
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')