Ik weet niet wat een creche in NL kostquote:Op donderdag 8 februari 2007 13:37 schreef p_iglet het volgende:
We hebben hier waarschijnlijk zo'n 20 uur per week opvang nodig gemiddeld.
Oppas aan huis dus ook die nanny's is pas rendabel als je of heeeeeel veel inkomen hebt, of als je 3 of meer kinderen hebt. uurtarief ligt rond de 9 euro per uur namelijk.
Dat is voor ons gewoon echt te duur.
quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:36 schreef p_iglet het volgende:
Voor een au-pair hebben wij hier de ruimte niet. Helaas.
Dat is zeker iets waar ik positief tegenover sta, maar wel als we later de ruimte ervoor hebben en meerdere kindjes.
heheheh ik heb wel een suggestiequote:[b]Op donderdag 8 februari 2007 13:36
Voor een au-pair hebben wij hier de ruimte niet. Helaas.
Dat is zeker iets waar ik positief tegenover sta, maar wel als we later de ruimte ervoor hebben en meerdere kindjes.
Je maakt toch ook zelf kennis met de mensen waar je kindje dan terecht zou komen?? Die kun ook jij nog eens door de vragenmolen halen. Blindelings op een oordeel van een ander vertrouwen zou ik zelf niet doen. En niet elk gastoudergezin is hetzelfde.quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:10 schreef Cattara het volgende:
Mijn vriendin heeft een zeer slechte ervaring met gastouders....(groningen)
Niet iedereen word goed gescreend !
Ik zou voor geen goud mn kind naar een gastoudergezin sturen...
Ze zijn nog steeds gastouder,ook na onderzoek van de politie kunnen ze rustig doorgaan met hun smerige praktijken...
Maar goed omdat ik nu die ervaring heb hoeft het niet overal zo te zijn...
Das het probleem ....quote:Je maakt toch ook zelf kennis met de mensen waar je kindje dan terecht zou komen?? Die kun ook jij nog eens door de vragenmolen halen. Blindelings op een oordeel van een ander vertrouwen zou ik zelf niet doen. En niet elk gastoudergezin is hetzelfde.
Mag ik eens heel brutaal vragen wat 'niet duur' ongevéér is?quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:18 schreef Belana het volgende:
wij hebben een gastouder via het gastouderbureau, maar wel aan huis
het bevalt ons erg goed. is niet duur en de kinderen krijgen alle persoonlijke aandacht.
het vinden van een gastouder gaat hier vrij snel, dus dat ze wachten tot de geboorte vind ik niet heel gek.
Omdat ik onregelmatige tijden heb en roosters ( ben soms ineens een dag vrij ) is voor mij een kdv geen optie. Juist vanwege de flexibiliteit van een gastoudergezin heb ik daarvoor gekozen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 22:35 schreef Icaä het volgende:
Mag ik even een andere vraag stellen?
En zo'n gastouder, mag je daar ook onregelmatig een beroep op doen?
Ik vraag dit omdat ik over enige tijd 's avonds opvang nodig ga hebben, direct aansluitend op de reguliere werktijden (dus een meisje van 15 is geen optie).
Je hoeft je wat mij betreft niet te verantwoorden. Je doet alleen net alsof je een kindje zo maar er tussen schuift in je planning. zoveel uurtjes werk , zoveel uurtjes opvang ,zoveel uurtjes ......quote:Op donderdag 8 februari 2007 21:16 schreef p_iglet het volgende:
Ik ben zo'n oppasmoeder aan huis ... maar mijn uurtarief ligt wel heul stukken lager hoor ... (zeker met 1 kindje)quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:37 schreef p_iglet het volgende:
We hebben hier waarschijnlijk zo'n 20 uur per week opvang nodig gemiddeld.
Oppas aan huis dus ook die nanny's is pas rendabel als je of heeeeeel veel inkomen hebt, of als je 3 of meer kinderen hebt. uurtarief ligt rond de 9 euro per uur namelijk.
Dat is voor ons gewoon echt te duur.
ik heb dus nooooooit meer dit gelezenquote:Op donderdag 8 februari 2007 22:34 schreef Smoezie het volgende:
[..]
Mag ik eens heel brutaal vragen wat 'niet duur' ongevéér is?![]()
(Naar aanleiding van mijn vraag in het Rammeltopic over je financieel voorbereiden)
En is daar ook een regeling voor dat je, als bij een KDV, een deel terugkrijgt van je werkgever enz.?
Ik lees nogal eens ergens overheen in mijn enthousiasme, dus als dit al honderd keer beantwoord is, dan alvast mijn excuses
Ik zal hier ook even 'n reactie op plaatsen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:41 schreef Leah het volgende:
Blijft idd gastouder over, denk ik dan. Ik zou niet zo zeer letten op het gastouderburo, maar meer op de gastouder zelf. Is het er schoon, zijn er meerdere kinderen, hoe gaat ze daar mee om? Stel dat er oudere kinderen zijn die van/naar school moeten, hoe denkt ze dat dan met jou baby te doen?
Het mooiste zou natuurlijk zijn als je iemand bij je thuis kunt krijgen, maar dat wordt wel heel lastig, denk ik.
Het is niet nodig, maar je kunt als gediplomeerde wel meer vragen, lijkt mij. (let er wel op, dat er wel een belastingstechnisch verhaal aan zit, als je boven een bepaald tarief per kind gaat zitten... dan krijgen de ouders het niet terug via werkgever en belasting, dus grote kans dat de ouders er dan ook niet aan beginnen -->quote:Op zaterdag 26 mei 2007 17:23 schreef heaven7 het volgende:
Dankje voor de info!Maakt het verder nog uit of je gediplomeerd bent of niet?
Mijn 'vraagouder' (moeder van m'n oppaskindjes) had een advertentie op zowel Marktplaats als Hyves gezet. Klinkt misschien heel stom dat ze het ook op Hyves had gezet, maar je bereikt er zoveel (jonge) mensen mee.quote:Op zondag 27 mei 2007 11:22 schreef S-A-I-N-T het volgende:
Hoi,
Wij zijn op zoek naar een gastouder bij ons thuis. Maar ik vind het moeilijk om te vinden. Maar zie dat het er dus wel is. Is er iemand die mij meer kan vertellen over hoe ik in contact kom met een gastouderburo die opvang bij de vrager thuis regelt en misschien wat daar de kosten voor zijn.
groetjes
www.detelefoongids.nlquote:Op zondag 27 mei 2007 11:22 schreef S-A-I-N-T het volgende:
Hoi,
Wij zijn op zoek naar een gastouder bij ons thuis. Maar ik vind het moeilijk om te vinden. Maar zie dat het er dus wel is. Is er iemand die mij meer kan vertellen over hoe ik in contact kom met een gastouderburo die opvang bij de vrager thuis regelt en misschien wat daar de kosten voor zijn.
groetjes
Is het bij gastouderopvang niet zo dat je steeds minder per kind betaalt als er meer kinderen (broertjes/zusjes) bij een gastouder zitten? Als een kind ¤4 kost, kosten drie kinderen geen ¤12 dacht ik. Dit is wel zo op een kdv voor zover ik weet.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 07:56 schreef heaven7 het volgende:
¤4,- per uur per kind en dan 3 kids (wat niet erg ongewoon is) verdient toch enorm veel?
Ik heb nu een adres gevonden die er één zoeken voor 25 uur in de week en die willen ¤250,- per maand betalen. Dat vind ik dan weer het andere uiterste (2 jonge kinderen).
Over prijzen van gastouderopvang geven ze geen indicaties.quote:Het tarief dat u afspreekt met een informele oppas, hangt af van het aantal kinderen waarvoor u opvang nodig heeft. Voor één kind is ¤ 3,60 per uur een redelijk basisbedrag. Het uurbedrag van ¤ 3,60 is slechts een vergoeding voor het feit dat de oppas gebonden is en de verantwoording heeft voor de kinderen. Het is geen loon voor werkzaamheden. Vraagt uw kind veel aandacht, dan kan een uurbedrag van ¤ 3,60 aan de lage kant zijn. Als er twee kinderen zijn wordt ongeveer ¤ 4,80 per uur aangehouden, bij drie of meer kinderen ¤ 5,95.
ben je nog steeds tevreden over de opvang? kun je er iets meer over vertellen, vindt t wel interessant namelijkquote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:20 schreef Belana het volgende:
[..]
ik heb dus nooooooit meer dit gelezen
ik weet ook niet of mijn antwoord nog relevant is, maar ik doe het toch maar.
Wij hebben 3 dagen in de week opvang. van 7 uur 's ochtends tot 6 uur 's avonds. netto kost me dat in de maand 242 euro. en mijn gastouderbureau regelt zelfs de belastingteruggave, dus ik hoef niks voor te schieten. straks als Liam naar school is wordt het zelfs weer minder, want de uren dat Liam op school zit betaal ik niet.
wij hebben nu ook via het gastouderbureau noodopvang geregeld. dat is een gastouder die ik kan bellen als mijn eigen oppas ziek is of op vakantie. ik vind het allemaal top
Ik ben ook gastouder voor vrienden van ons. Het nadeel van deze voorstellen is, dat ik slechts een halfjaar (via een gastouderbureau) opvang bied. Dus voor het gastouderbureau is het onvoordelig om al te veel in mij te investeren. Ook ben ik niet van plan om andere kinderen op te vangen en ik kan me voorstellen dat dat voor bijv. grootouders ook geldt.quote:Op donderdag 17 januari 2008 08:36 schreef Ynske het volgende:
Nieuwsbericht over gastouderopvang:
[..]
Steeds vaker fungeren grootouders of vrienden van de ouders als gastouders. De ouders van de kinderen kunnen dan kinderopvangtoeslag aanvragen bij de belastingdienst. Hierdoor ontstaat bij de organisaties angst voor wildgroei.
Ze willen dat gastouderbureaus actief toezien op de kwaliteit, scholing geven en gastouders een EHBO-cursus geven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |