abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46102383
alle andere topics over gastouderopvang/kinderopvang zijn erg oud/bijna vol of verzand in een zinloze welles nietus discussie over kinderopvang, vandaar even een nieuwe.

Omdat ik onverwachts zwanger ben geworden is ons leven er nou niet bepaald op ingericht. Zowel vriendje als ik werken onregelmatig, en daarnaast studeer ik (hopelijk vanaf september nog steeds) fulltime geneeskunde. Een regulier kdv is voor ons geen optie vanwege de beperkte openingstijden. Ik ben straks zeker 3 dagen per week pas om 19.30 thuis en vriendje werkt veel avonddiensten.

Den Haag heeft 1 kinderdagverblijf met 24 uurs/avond opvang, alleen daar moet je je kind zo ongeveer al 3 jaar voor de bevruchting opgeven wil je plek hebben.

Ik ben de laatste tijd eens rond gaan kijken naar gastouderopvang. Naar mijn idee voor ons eigenlijk de enige mogelijke optie. Maar ik zie door de bomen het bos ondertussen niet meer.

Ik heb een aantal gastouderbureau's gebeld, maar hun werkwijze varieert nogal.
Een van de grotere kinderopvang organisaties in den haag zegt pas te gaan zoeken naar een gastouder als het kind al geboren is... Is dit niet rijkelijk laat?

Wie heeft er tips hoe ik dit nu handig aan kan pakken?
En waar ik bij een gastouder allemaal op moet gaan letten?
pi_46103684
al gedacht aan grootouders als gastouders. Zitten ze op een vertrouwd adres. Er is belastingvoordeel voor je ouders als zorgdragers .
Een ander alternatief is een Au-Pair...zo duur zijn die niet eens en als jullie van die lange werkdagen hebben is dat erg handig zeker als hij/zij bereid zou zijn licht huishoudelijk werk te verichten. Stofzuigen/strijken.
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  donderdag 8 februari 2007 @ 13:34:35 #3
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_46103998
Een au pair is idd een optie, vergis je alleen niet in de term licht huishoudelijk werk. Stofzuigen is namelijk zwaar huishoudelijk werk . Een aupair mag ongeveer 30 uur per week werken, ik weet niet of je daar genoeg aan zou hebben Piglet?
Ik zag laatst ergens een reportage over Nanny's, dat schijnt in Nederland steeds meer in opkomst zijn, maar ik heb geen idee hoelang die werken en wat dat dan kost.
Persoonlijk zou ik grootouders niet inschakelen voor zoveel uren opvang, al is het natuurlijk hartstikke fijn om het achter de hand te hebben.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_46104082
grootouders wonen hier te ver weg, en werken zelf nog dus kunnen niet (on)regelmatig oppassen
Ze gaan vast wel opassen als wij toevallig tegelijk een weekend moeten werken.
Voor een au-pair hebben wij hier de ruimte niet. Helaas.
Dat is zeker iets waar ik positief tegenover sta, maar wel als we later de ruimte ervoor hebben en meerdere kindjes.
pi_46104144
We hebben hier waarschijnlijk zo'n 20 uur per week opvang nodig gemiddeld.
Oppas aan huis dus ook die nanny's is pas rendabel als je of heeeeeel veel inkomen hebt, of als je 3 of meer kinderen hebt. uurtarief ligt rond de 9 euro per uur namelijk.
Dat is voor ons gewoon echt te duur.
  donderdag 8 februari 2007 @ 13:41:54 #6
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_46104260
Blijft idd gastouder over, denk ik dan . Ik zou niet zo zeer letten op het gastouderburo, maar meer op de gastouder zelf. Is het er schoon, zijn er meerdere kinderen, hoe gaat ze daar mee om? Stel dat er oudere kinderen zijn die van/naar school moeten, hoe denkt ze dat dan met jou baby te doen?

Het mooiste zou natuurlijk zijn als je iemand bij je thuis kunt krijgen, maar dat wordt wel heel lastig, denk ik.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_46104544
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:37 schreef p_iglet het volgende:
Oppas aan huis dus ook die nanny's is pas rendabel als je of heeeeeel veel inkomen hebt, of als je 3 of meer kinderen hebt. uurtarief ligt rond de 9 euro per uur namelijk.
Ik weet niet wat een creche in NL kost
Maar een au pair is hier net zo duur als een creche maar heeft als voordeel dat a er ligt huishoudelijk werk vericht kan worden , je kind 1 op 1 aandacht krijgt.

heeft als nadeel dat je een aardappel meer moet koken. je er een extra inwoner in huis bij hebrt en daarme wat p[rivacy verliest
pi_46104638
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:36 schreef p_iglet het volgende:
Dat is zeker iets waar ik positief tegenover sta, maar wel als we later de ruimte ervoor hebben en meerdere kindjes.
pi_46107057
quote:
[b]Op donderdag 8 februari 2007 13:36
heheheh ik heb wel een suggestie (ok zonder zweepje kan ook)
Ook fijn voor hem als jij zulke lange dagen maakt en dus op twee manieren moe bent
pi_46109203
Mijn vriendin heeft een zeer slechte ervaring met gastouders....(groningen)
Niet iedereen word goed gescreend !

Ik zou voor geen goud mn kind naar een gastoudergezin sturen...
Ze zijn nog steeds gastouder,ook na onderzoek van de politie kunnen ze rustig doorgaan met hun smerige praktijken...

Maar goed omdat ik nu die ervaring heb hoeft het niet overal zo te zijn...
  donderdag 8 februari 2007 @ 16:18:07 #11
24188 Belana
kloon van belana
pi_46109474
wij hebben een gastouder via het gastouderbureau, maar wel aan huis
het bevalt ons erg goed. is niet duur en de kinderen krijgen alle persoonlijke aandacht.
het vinden van een gastouder gaat hier vrij snel, dus dat ze wachten tot de geboorte vind ik niet heel gek.
stormy waters...
sailin'
  Milf donderdag 8 februari 2007 @ 16:22:32 #12
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_46109685
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 16:10 schreef Cattara het volgende:
Mijn vriendin heeft een zeer slechte ervaring met gastouders....(groningen)
Niet iedereen word goed gescreend !

Ik zou voor geen goud mn kind naar een gastoudergezin sturen...
Ze zijn nog steeds gastouder,ook na onderzoek van de politie kunnen ze rustig doorgaan met hun smerige praktijken...

Maar goed omdat ik nu die ervaring heb hoeft het niet overal zo te zijn...
Je maakt toch ook zelf kennis met de mensen waar je kindje dan terecht zou komen?? Die kun ook jij nog eens door de vragenmolen halen. Blindelings op een oordeel van een ander vertrouwen zou ik zelf niet doen. En niet elk gastoudergezin is hetzelfde.

Ik ga ook via een gastoudergezin werken. Dit bureau gaat ook pas inschrijven zodra het kindje is geboren en niet al drie jaar van te voren. Wat ik ook dikke onzin vind dat dat mogelijk is.
Van de week heb ik een intake gesprek over hoe en wat. Ik heb ook onregelmatige werktijden en daardoor is een kinderdagveblijf niet een optie. Mijn ouders zijn ook geen optie aangezien die allemaal nog werkende zijn.
Dana gaat wel 1 dag in de week naar mijn vriendin toe. Dat scheelt in ieder geval 1 dag opvang.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_46109997
quote:
Je maakt toch ook zelf kennis met de mensen waar je kindje dan terecht zou komen?? Die kun ook jij nog eens door de vragenmolen halen. Blindelings op een oordeel van een ander vertrouwen zou ik zelf niet doen. En niet elk gastoudergezin is hetzelfde.
Das het probleem ....
Tuurlijk heeft ze dat gedaan,pik die foute mensen er maar eens uit als je van alle kanten hoort dat het een goede opvang is !
En hun screening goed is gekeurd....
pi_46110220
Die dingen komen overal voor. Ook op kinderdagverblijven.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_46110739
P_iglet, kijk eens bij www.szk.nl. Dat is een site over kinderopvang. Ze hebben daar projecten "eigen nest". Dan kan je een kennis/familielid laten komen oppassen en deze krijgt dan ook betaald. Volgens mij staat de info op de site.
pi_46112600
weet hier trouwens iemand een goede au-pair site
pi_46116725
k_p Die skz had ik inderdaad gevonden, maar dan moet je wel een kennis/familielid hebben die dus kan gaan oppassen.
Die is hier niet beschikbaar helaas.

Dat het bij meer gebruikelijk was om pas te gaan zoeken nadat het kind geboren is wist ik niet.
Mij leek 8-10 weken om een geschikte gastouder te vinden, zeker aangezien wij echt flexibel opvang incl avonduren nodig hebben, erg kort. Maar wie weet is dat vinden wel een stuk makkelijker als ik dacht.
  donderdag 8 februari 2007 @ 19:43:40 #18
92279 N.icka
Windforce 11
pi_46116867
Je werkt onregelmatig en je wil fulltime gaan studeren? Waar past dat kindje dan ergens tussen?
pi_46118976
yep dat vraag ik me dus ook af?
pi_46120006
Geloof eigenlijk neit dat ik me moet verantwoorden, maar goed.

Ik studeer nu ook al fulltime, en werk daarnaast 24 uur onregelmatig ook nachtdiensten...
Het is nog niet 100% zeker dat ik in september verder mag met mijn studie maar die kans is wel groot.
Ik ga daarnaast ipv 24, nog 12 uur per week werken, voornamelijk in de weekenden, geen nachtdiensten meer. Gewoon zodat het financieel ook mogelijk blijft goed voor ons kindje te zorgen.

Mijn vriend werkt 24-32 uur per week onregelmatig, ook weekenden en nog onzeker wel/niet nachten.
Juist omdat wij beide onregelmatig werken zal ons kindje gemiddeld maar zo'n 15-20 uur per week naar de opvang hoeven. Dit is zeker niet meer dan bij regelmatig werkende ouders die beide (parttime) werken.

Zwangerschap was niet gepland, en kwam qua timing dus ook niet uit, maar het kindje is heel erg welkom. Dat mijn leventje er niet rustiger op wordt dat heb ik wel door

Maar verder nog mensen tips waar op te letten bij een gastouder(bureau)???

[ Bericht 4% gewijzigd door p_iglet op 08-02-2007 21:27:41 ]
  donderdag 8 februari 2007 @ 22:26:13 #21
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_46122911
P_iglet mijn dochter ging met zes weken voor het eerst naar de gastouder. Als je nu al kunt kijken, voor de geboorte bedoel ik, zou ik dat echt doen. En dan daarna nog eens, als de baby er is. Als je dan al een klik hebt, kun je later gewoon lekker een keer met je kindje op visite gaan om opnieuw kennis te maken en de laatste dingen te regelen. Dan hoef je in ieder geval dan geen echte keuze meer te maken.

Dingen om naar te kijken:
- gezinssamenstelling; hebben ze eigen kinderen en wat brengen die voor een drukte mee naar huis en of die bijvoorbeeld nog naar school gebracht moeten worden en of je dan zelf voor een autostoel ofzo moet zorgen
- huisdieren; leuk beesten, bij Jolies gastgezin is een hond maar als je kind allergisch blijkt te zijn is het mooi rot
- flexibiliteit; tijdslimiet voor verzetten van tijden (van beide kanten)
- ziekte en betaling (als je via een bureau regelt is dat meestal wel vastgelegd)
- eten en drinken bij prijs inbegrepen, wel of niet enzo
- spullen meenemen; moet je iedere dag tas meenemen of kun je daar laten staan
- heeft het kind een eigen slaapplek
pi_46123110
Luchtbel, super!!! Dat is de info die ik zoek.
pi_46123243
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 16:18 schreef Belana het volgende:
wij hebben een gastouder via het gastouderbureau, maar wel aan huis
het bevalt ons erg goed. is niet duur en de kinderen krijgen alle persoonlijke aandacht.
het vinden van een gastouder gaat hier vrij snel, dus dat ze wachten tot de geboorte vind ik niet heel gek.
Mag ik eens heel brutaal vragen wat 'niet duur' ongevéér is?
(Naar aanleiding van mijn vraag in het Rammeltopic over je financieel voorbereiden)
En is daar ook een regeling voor dat je, als bij een KDV, een deel terugkrijgt van je werkgever enz.?

Ik lees nogal eens ergens overheen in mijn enthousiasme, dus als dit al honderd keer beantwoord is, dan alvast mijn excuses
  donderdag 8 februari 2007 @ 22:35:37 #24
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_46123276
Mag ik even een andere vraag stellen?

Kinderdagverblijf en gastouderopvang, weet iemand of je dat mag combineren? Er zal heus niemand zijn die het mij verbiedt, maar ergens staat me bij dat je slechts voor één van de twee mag kiezen (belastingtechnisch?).

En zo'n gastouder, mag je daar ook onregelmatig een beroep op doen?

Ik vraag dit omdat ik over enige tijd 's avonds opvang nodig ga hebben, direct aansluitend op de reguliere werktijden (dus een meisje van 15 is geen optie).
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
pi_46123464
Icaa, aangezien ik daar ook naar gekeken heb, heb ik ontdekt dat dit gewoon mag, je kan op je toeslagen aanvragen zonder problemen 2 soorten opvang aangeven. Op de site daarvan staat ook extra vermeld dat dit gewoon mag.
  donderdag 8 februari 2007 @ 22:46:06 #26
109497 Icaä
pi_46123703
Ah! Bedankt p_iglet, dat biedt weer wat mogelijkheden!
  Milf donderdag 8 februari 2007 @ 22:49:12 #27
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_46123842
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 22:35 schreef Icaä het volgende:
Mag ik even een andere vraag stellen?

En zo'n gastouder, mag je daar ook onregelmatig een beroep op doen?

Ik vraag dit omdat ik over enige tijd 's avonds opvang nodig ga hebben, direct aansluitend op de reguliere werktijden (dus een meisje van 15 is geen optie).
Omdat ik onregelmatige tijden heb en roosters ( ben soms ineens een dag vrij ) is voor mij een kdv geen optie. Juist vanwege de flexibiliteit van een gastoudergezin heb ik daarvoor gekozen. .
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 14:39:19 #28
92279 N.icka
Windforce 11
pi_46139944
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 21:16 schreef p_iglet het volgende:
Je hoeft je wat mij betreft niet te verantwoorden. Je doet alleen net alsof je een kindje zo maar er tussen schuift in je planning. zoveel uurtjes werk , zoveel uurtjes opvang ,zoveel uurtjes ......

Je doet op mij overkomen dat je totaal geen idee hebt wat een inpact een kind op je leven hebt.
pi_46140850
Mijn moeder is zelf gastouder. Ze is best flexibel. Als het moet, kan het kind 's avonds wat langer blijven. Er is bij haar pas na 4 jaar iemand van de aska (gastouderbedrijf) langsgeweest. Om het huis te bekijken. Ik zou er zeker zelf langsgaan. Ook om te kijken of het klikt.

(misschien beetje vaag omgeschreven, sorry)
  zondag 11 februari 2007 @ 19:00:01 #30
109497 Icaä
pi_46212761
Nou, ik vind het knap dat je het zo gaat regelen hoor p_iglet!
Soms gebeuren er dingen die je niet van te voren plant. Dan maak je er het beste van.
pi_46214382
Icaä dank je!!
pi_49786035
Misschien dat deze stichting een oplossing kan bieden :
http://www.omavanroodkapje.nl/index.php

(linkje is met toestemming van de modjes )
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_49786655
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:37 schreef p_iglet het volgende:
Ik ben zo'n oppasmoeder aan huis ... maar mijn uurtarief ligt wel heul stukken lager hoor ... (zeker met 1 kindje)

Zij hadden destijds gereageerd op mij via oppasouders.nl
Ik ben op sollicitatiegesprek geweest en heb toen met de kinderen gespeeld enzo. het klikte toen gelijk zo goed, dat ik ben aangenomen. Kinderen zijn inmiddels helemaal gek met mij en willen geen andere oppas meer. Ze zien me als soort 2e moeder, wat soms ook wel moeilijk is voor de "echte" moeder.

Ik ben daar zo'n 30 uur per week (3 x 10 uur)
De ouders en ik hebben een soortgelijk idee van opvoeding en liggen wat dat betreft erg op 1 lijn. Dat is wel heel erg belangrijk!

[ Bericht 0% gewijzigd door Spekkiemonster op 26-05-2007 11:20:57 ]
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
pi_49787328
Bedankt voor de reacties.
Spekkiemonster, dat tarief van 9 euro per uur, is ongeveer gelijk aan het minimumloon. Dat houd dus in dat jij voor minder als het minimum loon werkt?
(de site die jij aangeeft, geeft hier trouwens binnen een straal van 10km slechts 1 vermelding van beschikbare oppas, terwijl ik midden in den haag woon)

Hier is het probleem ondertussen GELUKKIG opgelost. We hebben een kinderdagverblijf gevonden met zeer flexibele opvangmogelijkheid tussen 7.30 en 20.00.
Verder heeft vriendje een nieuwe baan als vaste nachtdienst, waardoor we gelukkig geen/nauwelijks meer opvang nodig hebben in de late avonduren.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 12:20:00 #35
24188 Belana
kloon van belana
pi_49788524
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 22:34 schreef Smoezie het volgende:

[..]

Mag ik eens heel brutaal vragen wat 'niet duur' ongevéér is?
(Naar aanleiding van mijn vraag in het Rammeltopic over je financieel voorbereiden)
En is daar ook een regeling voor dat je, als bij een KDV, een deel terugkrijgt van je werkgever enz.?

Ik lees nogal eens ergens overheen in mijn enthousiasme, dus als dit al honderd keer beantwoord is, dan alvast mijn excuses
ik heb dus nooooooit meer dit gelezen
ik weet ook niet of mijn antwoord nog relevant is, maar ik doe het toch maar.
Wij hebben 3 dagen in de week opvang. van 7 uur 's ochtends tot 6 uur 's avonds. netto kost me dat in de maand 242 euro. en mijn gastouderbureau regelt zelfs de belastingteruggave, dus ik hoef niks voor te schieten. straks als Liam naar school is wordt het zelfs weer minder, want de uren dat Liam op school zit betaal ik niet.
wij hebben nu ook via het gastouderbureau noodopvang geregeld. dat is een gastouder die ik kan bellen als mijn eigen oppas ziek is of op vakantie. ik vind het allemaal top
stormy waters...
sailin'
pi_49791416
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:41 schreef Leah het volgende:
Blijft idd gastouder over, denk ik dan . Ik zou niet zo zeer letten op het gastouderburo, maar meer op de gastouder zelf. Is het er schoon, zijn er meerdere kinderen, hoe gaat ze daar mee om? Stel dat er oudere kinderen zijn die van/naar school moeten, hoe denkt ze dat dan met jou baby te doen?

Het mooiste zou natuurlijk zijn als je iemand bij je thuis kunt krijgen, maar dat wordt wel heel lastig, denk ik.
Ik zal hier ook even 'n reactie op plaatsen.

Werk zelf sinds twee maanden als gastouder, ook bij de mensen thuis. Was in mijn geval veel handiger, want de kinderen uit dat gezin (twee jongens van 1.5 en 4.5) zijn de enige twee kinderen op wie ik pas, in dat huis zijn al hun spullen (kleding, luiers, speelgoed, maar ook eten wat ze per se willen hebben, bijv. crackers die ze altijd per se willen eten ). Verder breng ik de oudste ook naar school, die bij hen in de wijk is, zou vanaf mijn huis een stuk verder zijn. Plus dat mijn huis er niet op ingericht is. Heb ook allemaal meubels met hoeken waar ze hun hoofdjes aan zouden kunnen stoten zegmaar.

Ik ben student, met een studiebreak. Ben niet gastouder als in: voor de rest van m'n leven (wil waarsch. wel met kinderen/ in de kinderopvang werken, maar weet verder nog niet precies welke opleiding ik wil gaan doen: spw hoofdleidster kinderopvang, pedagogiek, pabo, etc.. Een van die opleiding wordt het waarschijnlijk ..)

Dus voor nu is dit best ideaal, werk twee dagen in de week van 07.00 tot ongeveer 16.30 uur als gastouder (daarnaast nog een baantje in een winkel voor 3/3.5 dag ). Ga komend studiejaar nog een jaar fulltime werken, omdat ik er dus nog niet uit ben wat ik wil, qua studie. Na dat jaar maar even zien in hoeverre het is/blijft te combineren met m'n nieuwe studie...

Vanaf november komt er misschien ook nog een baby bij... van de buren weliswaar, maar de moeder van m'n oppaskinderen had al aan de buren aangeboden dat die ook wel bij hen thuis ondergebracht mocht worden, omdat het dus toch bij hun thuis is.

Zal nog even antwoorden op wat vragen die hierboven ook gesteld zijn.

Ik werk er via het gastouderbureau flexmoeders.nl.
Op die site staan vragen die je evt. kunt stellen tijdens een kennismakingsgesprek. Al heeft de vrouw bij wie ik oppas die lijst niet gebruikt. We zijn gewoon koffie gaan drinken en beetje kennisgemaakt, onze ideeën naast elkaar gelegd. Het klikte, het klikte tussen haar kinderen en mij... Ze zei letterlijk: de kinderen lachen de hele tijd sinds jij hier bent, dus het zal wel goed zijn.
Ze heeft haar keuze daarin ook gewoon gevoelsmatig gemaakt.

Uitbetaling bij ziekte hebben we het niet echt over gehad.
Qua eten.. in onze situatie is het dus andersom, ik eet bij hen mee, met lunchen ed. Is geen probleem.

Het bijzondere is trouwens wel... dat gastouderschap (tenminste bij de site flexmoeders.nl) vanaf 21 jaar is.. Je moet allerlei vakjes aankruisen waaraan je MOET voldoen.. dus ik dat vakje aankruisen.. ben zelf 20.. niks meer van gehoord, gelukkig. Anders zou de moeder van m'n oppaskinderen ook nog wel even bellen, of het echt niet kon.. en dat zij het wel graag zou wilde.. maar heb er dus niks van gehoord.

Als er nog meer vragen zijn, hoor ik het graag. Volgens mij is het een beetje niet-samenhangend, wat ik hierboven getypt heb...
pi_49791651
Hoeveel verdien je als gastouder? Ik ben bijna klaar met de opleiding SPW3 en wil ook in de kinderopvang gaan werken maar niet op een dagverblijf, gastouder lijkt me wel heel leuk namelijk maar ik heb geen idee van de verdiensten
pi_49792238
De adviezen van flexmoeders.nl zijn: voor het eerste kind van een gezin 4.75 (die waar je het meeste uren op past, in mijn geval het jongste, niet schoolgaande kind), voor het tweede kind van hetzelfde gezin 3.75... Afhankelijk ervan of je het in je eigen huis of in hun eigen huis opvangt, trouwens.

Edit: je mag, naast je eigen kinderen, vier kinderen tegelijkertijd opvangen, maar dat wist je vast wel al?
pi_49794301
Nee dat wist ik niet, maar ik heb geen kinderen. Opvang zou trouwens bij hen aan huis zijn en niet bij mij thuis.. welk verschil maakt dat?
Verdiensten vallen me wat tegen want dat zullen bruto bedragen zijn?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2007 16:42:04 ]
pi_49794982
Bij hen thuis verdient (volgens de adviesprijzen) 0.50 per uur meer per kind.
pi_49795233
Dankje voor de info! Maakt het verder nog uit of je gediplomeerd bent of niet?
pi_49796463
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 17:23 schreef heaven7 het volgende:
Dankje voor de info! Maakt het verder nog uit of je gediplomeerd bent of niet?
Het is niet nodig, maar je kunt als gediplomeerde wel meer vragen, lijkt mij. (let er wel op, dat er wel een belastingstechnisch verhaal aan zit, als je boven een bepaald tarief per kind gaat zitten... dan krijgen de ouders het niet terug via werkgever en belasting, dus grote kans dat de ouders er dan ook niet aan beginnen -->
http://www.flexmoeders.nl/rekenmodule/index.php)
pi_49804440
hier in drenthe krijg je als gastouder 4 euro per kind. met een max van 6 kids tegelijkertijd
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zondag 27 mei 2007 @ 11:22:11 #44
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_49813361
Hoi,

Wij zijn op zoek naar een gastouder bij ons thuis. Maar ik vind het moeilijk om te vinden. Maar zie dat het er dus wel is. Is er iemand die mij meer kan vertellen over hoe ik in contact kom met een gastouderburo die opvang bij de vrager thuis regelt en misschien wat daar de kosten voor zijn.

groetjes
pi_49813871
via google kom ik zo bij talloze gastouderbureau's, zo is er vast wel een in je regio te vinden. Verder kon ik bij onze gemeente een lijst opvragen van geregistreerde opvangmogelijkheden.
pi_49814037
quote:
Op zondag 27 mei 2007 11:22 schreef S-A-I-N-T het volgende:
Hoi,

Wij zijn op zoek naar een gastouder bij ons thuis. Maar ik vind het moeilijk om te vinden. Maar zie dat het er dus wel is. Is er iemand die mij meer kan vertellen over hoe ik in contact kom met een gastouderburo die opvang bij de vrager thuis regelt en misschien wat daar de kosten voor zijn.

groetjes
Mijn 'vraagouder' (moeder van m'n oppaskindjes) had een advertentie op zowel Marktplaats als Hyves gezet. Klinkt misschien heel stom dat ze het ook op Hyves had gezet, maar je bereikt er zoveel (jonge) mensen mee.

In de advertentie had ze gevraagd of de oppas het goed vond alles via een gastouderbureau te laten gebeuren... Zo gezegd, zo gedaan. Gastouderbureau kan er later wel bijgezocht worden...
pi_49819912
quote:
Op zondag 27 mei 2007 11:22 schreef S-A-I-N-T het volgende:
Hoi,

groetjes
www.detelefoongids.nl
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  zondag 27 mei 2007 @ 19:01:30 #48
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_49827634
Er zijn idd genoeg buro's te vinden maar niet allemaal regelen ze opvang bij de vrager thuis. Maar ik heb ondertussen 1 buro gevonden die bemiddeld in beide.

Bedankt
pi_49871826
flexmoeders.nl bemiddeld ook in beide (wil geen reclame maken ofzo, kan me voorstellen dat het wel zo overkomt, maar ik 'werk' er via flexmoeders en dat bevalt gewoon goed! )
pi_49876766
¤4,- per uur per kind en dan 3 kids (wat niet erg ongewoon is) verdient toch enorm veel?
Ik heb nu een adres gevonden die er één zoeken voor 25 uur in de week en die willen ¤250,- per maand betalen. Dat vind ik dan weer het andere uiterste (2 jonge kinderen).

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2007 07:57:13 ]
  dinsdag 29 mei 2007 @ 08:07:22 #51
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_49876833
zonnestraaltje, wij gaan idd voor flexmoeders. deze sprak ons het meeste aan. Maar het hangt er vanaf hoe de operatie van mij moeder gaat. Want ze heeft een dubbele hernia en word daar aan geopereerd. Zij is nu de oppas van onze dochter en geniet er enorm van en Mara ook. Dus als de operatie slaagt dan blijft zij het doen .Is het niet haalbaar dan word het iemand van flex moeders.

Heaven7 ik wil geen gastouder zijn ivm de verdienste. Ik werk nu 2 dagen op het kdv en heb daar een naaste collega alles is aanwezig. Als ik thuis zou willen werken als gastouder dan zou ik om net zo veel te verdienen 5 dagen moeten werken met of meerdere kinderen op 1 dag nemen. En dat wil ik liever niet. Want wat doe ik met 3 kinderen op een dag (+2 van ons zelf) ik ben dan niet mobiel meer om naar de kinderboerderij of speeltuin te gaan en dat zijn dingen die ik wel graag doe.
Dus ik blijf lekker op het kdv.
Maar als je geen kinderen hebt je wilt graag met kindren werken is dit natuurlijk een prima oplossing.
pi_49883638
Voor mij zou het gewoon een baan worden en ik kan van ¤250,- niet rondkomen. Bovendien zou het bij die mensen thuis zijn.
pi_49886363
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 07:56 schreef heaven7 het volgende:
¤4,- per uur per kind en dan 3 kids (wat niet erg ongewoon is) verdient toch enorm veel?
Ik heb nu een adres gevonden die er één zoeken voor 25 uur in de week en die willen ¤250,- per maand betalen. Dat vind ik dan weer het andere uiterste (2 jonge kinderen).
Is het bij gastouderopvang niet zo dat je steeds minder per kind betaalt als er meer kinderen (broertjes/zusjes) bij een gastouder zitten? Als een kind ¤4 kost, kosten drie kinderen geen ¤12 dacht ik. Dit is wel zo op een kdv voor zover ik weet.
¤250 is wel erg weinig inderdaad. Het nibud zegt dit over een informele oppas:
quote:
Het tarief dat u afspreekt met een informele oppas, hangt af van het aantal kinderen waarvoor u opvang nodig heeft. Voor één kind is ¤ 3,60 per uur een redelijk basisbedrag. Het uurbedrag van ¤ 3,60 is slechts een vergoeding voor het feit dat de oppas gebonden is en de verantwoording heeft voor de kinderen. Het is geen loon voor werkzaamheden. Vraagt uw kind veel aandacht, dan kan een uurbedrag van ¤ 3,60 aan de lage kant zijn. Als er twee kinderen zijn wordt ongeveer ¤ 4,80 per uur aangehouden, bij drie of meer kinderen ¤ 5,95.
Over prijzen van gastouderopvang geven ze geen indicaties.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_51631874
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:20 schreef Belana het volgende:

[..]

ik heb dus nooooooit meer dit gelezen
ik weet ook niet of mijn antwoord nog relevant is, maar ik doe het toch maar.
Wij hebben 3 dagen in de week opvang. van 7 uur 's ochtends tot 6 uur 's avonds. netto kost me dat in de maand 242 euro. en mijn gastouderbureau regelt zelfs de belastingteruggave, dus ik hoef niks voor te schieten. straks als Liam naar school is wordt het zelfs weer minder, want de uren dat Liam op school zit betaal ik niet.
wij hebben nu ook via het gastouderbureau noodopvang geregeld. dat is een gastouder die ik kan bellen als mijn eigen oppas ziek is of op vakantie. ik vind het allemaal top
ben je nog steeds tevreden over de opvang? kun je er iets meer over vertellen, vindt t wel interessant namelijk
Anarcho Individualist
pi_53487184
Hoi, dit topic is al een beetje oud maar nog even een reactie:

Bij de gemeente kan je het gemeentelijk register kinderopvang aanvragen, daarin staan alle kinderopvangorganisaties in jouw gemeente (kan je vaak online inzien). Ook zou ik bij gastouders goed naar de reputatie van hun gastouderbureau kijken (of ze bijvoorbeeld aan bijscholing doen).

Groetjes
pi_53489628
Even tvp om straks thuis te lezen en de linkjes te bekijken. Dit lijkt ons toch ook wel de prettigste opvang straks.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 17 januari 2008 @ 08:36:32 #57
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_56094112
Nieuwsbericht over gastouderopvang:

Zorgen over kwaliteit gastouders
De organisaties in de kinderopvang en ouderverenigingen vinden dat de opvang van kinderen door gastouders beter en professioneler moet worden. Ze gaan staatssecretaris Dijksma een lijst van kwaliteitseisen aanbieden. Dijksma had om zo'n lijst met eisen gevraagd.

Steeds vaker fungeren grootouders of vrienden van de ouders als gastouders. De ouders van de kinderen kunnen dan kinderopvangtoeslag aanvragen bij de belastingdienst. Hierdoor ontstaat bij de organisaties angst voor wildgroei.

Ze willen dat gastouderbureaus actief toezien op de kwaliteit, scholing geven en gastouders een EHBO-cursus geven.

bron
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 17 januari 2008 @ 13:02:30 #58
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_56100347
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 08:36 schreef Ynske het volgende:
Nieuwsbericht over gastouderopvang:
[..]
Steeds vaker fungeren grootouders of vrienden van de ouders als gastouders. De ouders van de kinderen kunnen dan kinderopvangtoeslag aanvragen bij de belastingdienst. Hierdoor ontstaat bij de organisaties angst voor wildgroei.

Ze willen dat gastouderbureaus actief toezien op de kwaliteit, scholing geven en gastouders een EHBO-cursus geven.
Ik ben ook gastouder voor vrienden van ons. Het nadeel van deze voorstellen is, dat ik slechts een halfjaar (via een gastouderbureau) opvang bied. Dus voor het gastouderbureau is het onvoordelig om al te veel in mij te investeren. Ook ben ik niet van plan om andere kinderen op te vangen en ik kan me voorstellen dat dat voor bijv. grootouders ook geldt.
Maar als ze zo'n cursus aanbieden, zou ik graag mee willen doen, is ook wel handig voor mijn eigen kinderen natuurlijk
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')