quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:41 schreef Leah het volgende:Blijft idd gastouder over, denk ik dan
![]()
. Ik zou niet zo zeer letten op het gastouderburo, maar meer op de gastouder zelf. Is het er schoon, zijn er meerdere kinderen, hoe gaat ze daar mee om? Stel dat er oudere kinderen zijn die van/naar school moeten, hoe denkt ze dat dan met jou baby te doen?
Het mooiste zou natuurlijk zijn als je iemand bij je thuis kunt krijgen, maar dat wordt wel heel lastig, denk ik.
Ik zal hier ook even 'n reactie op plaatsen.
![]()
Werk zelf sinds twee maanden als gastouder, ook bij de mensen thuis.
![]()
Was in mijn geval veel handiger, want de kinderen uit dat gezin (twee jongens van 1.5 en 4.5) zijn de enige twee kinderen op wie ik pas, in dat huis zijn al hun spullen (kleding, luiers, speelgoed, maar ook eten wat ze per se willen hebben, bijv. crackers die ze altijd per se willen eten
![]()
). Verder breng ik de oudste ook naar school, die bij hen in de wijk is, zou vanaf mijn huis een stuk verder zijn. Plus dat mijn huis er niet op ingericht is.
![]()
Heb ook allemaal meubels met hoeken waar ze hun hoofdjes aan zouden kunnen stoten zegmaar.
Ik ben student, met een studiebreak. Ben niet gastouder als in: voor de rest van m'n leven (wil waarsch. wel met kinderen/ in de kinderopvang werken, maar weet verder nog niet precies welke opleiding ik wil gaan doen: spw hoofdleidster kinderopvang, pedagogiek, pabo, etc.. Een van die opleiding wordt het waarschijnlijk
![]()
..)
Dus voor nu is dit best ideaal, werk twee dagen in de week van 07.00 tot ongeveer 16.30 uur als gastouder (daarnaast nog een baantje in een winkel voor 3/3.5 dag
![]()
). Ga komend studiejaar nog een jaar fulltime werken, omdat ik er dus nog niet uit ben wat ik wil, qua studie. Na dat jaar maar even zien in hoeverre het is/blijft te combineren met m'n nieuwe studie...
Vanaf november komt er misschien ook nog een baby bij... van de buren weliswaar, maar de moeder van m'n oppaskinderen had al aan de buren aangeboden dat die ook wel bij hen thuis ondergebracht mocht worden, omdat het dus toch bij hun thuis is.
Zal nog even antwoorden op wat vragen die hierboven ook gesteld zijn.
Ik werk er via het gastouderbureau flexmoeders.nl.
Op die site staan vragen die je evt. kunt stellen tijdens een kennismakingsgesprek. Al heeft de vrouw bij wie ik oppas die lijst niet gebruikt. We zijn gewoon koffie gaan drinken en beetje kennisgemaakt, onze ideeën naast elkaar gelegd. Het klikte, het klikte tussen haar kinderen en mij... Ze zei letterlijk: de kinderen lachen de hele tijd sinds jij hier bent, dus het zal wel goed zijn.
Ze heeft haar keuze daarin ook gewoon gevoelsmatig gemaakt.
Uitbetaling bij ziekte hebben we het niet echt over gehad.
Qua eten.. in onze situatie is het dus andersom, ik eet bij hen mee, met lunchen ed. Is geen probleem.
![]()
Het bijzondere is trouwens wel... dat gastouderschap (tenminste bij de site flexmoeders.nl) vanaf 21 jaar is.. Je moet allerlei vakjes aankruisen waaraan je MOET voldoen.. dus ik dat vakje aankruisen.. ben zelf 20.. niks meer van gehoord, gelukkig.
![]()
Anders zou de moeder van m'n oppaskinderen ook nog wel even bellen, of het echt niet kon.. en dat zij het wel graag zou wilde.. maar heb er dus niks van gehoord.
Als er nog meer vragen zijn, hoor ik het graag.
![]()
Volgens mij is het een beetje niet-samenhangend, wat ik hierboven getypt heb...