abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 mei 2007 @ 08:07:22 #51
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_49876833
zonnestraaltje, wij gaan idd voor flexmoeders. deze sprak ons het meeste aan. Maar het hangt er vanaf hoe de operatie van mij moeder gaat. Want ze heeft een dubbele hernia en word daar aan geopereerd. Zij is nu de oppas van onze dochter en geniet er enorm van en Mara ook. Dus als de operatie slaagt dan blijft zij het doen .Is het niet haalbaar dan word het iemand van flex moeders.

Heaven7 ik wil geen gastouder zijn ivm de verdienste. Ik werk nu 2 dagen op het kdv en heb daar een naaste collega alles is aanwezig. Als ik thuis zou willen werken als gastouder dan zou ik om net zo veel te verdienen 5 dagen moeten werken met of meerdere kinderen op 1 dag nemen. En dat wil ik liever niet. Want wat doe ik met 3 kinderen op een dag (+2 van ons zelf) ik ben dan niet mobiel meer om naar de kinderboerderij of speeltuin te gaan en dat zijn dingen die ik wel graag doe.
Dus ik blijf lekker op het kdv.
Maar als je geen kinderen hebt je wilt graag met kindren werken is dit natuurlijk een prima oplossing.
pi_49883638
Voor mij zou het gewoon een baan worden en ik kan van ¤250,- niet rondkomen. Bovendien zou het bij die mensen thuis zijn.
pi_49886363
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 07:56 schreef heaven7 het volgende:
¤4,- per uur per kind en dan 3 kids (wat niet erg ongewoon is) verdient toch enorm veel?
Ik heb nu een adres gevonden die er één zoeken voor 25 uur in de week en die willen ¤250,- per maand betalen. Dat vind ik dan weer het andere uiterste (2 jonge kinderen).
Is het bij gastouderopvang niet zo dat je steeds minder per kind betaalt als er meer kinderen (broertjes/zusjes) bij een gastouder zitten? Als een kind ¤4 kost, kosten drie kinderen geen ¤12 dacht ik. Dit is wel zo op een kdv voor zover ik weet.
¤250 is wel erg weinig inderdaad. Het nibud zegt dit over een informele oppas:
quote:
Het tarief dat u afspreekt met een informele oppas, hangt af van het aantal kinderen waarvoor u opvang nodig heeft. Voor één kind is ¤ 3,60 per uur een redelijk basisbedrag. Het uurbedrag van ¤ 3,60 is slechts een vergoeding voor het feit dat de oppas gebonden is en de verantwoording heeft voor de kinderen. Het is geen loon voor werkzaamheden. Vraagt uw kind veel aandacht, dan kan een uurbedrag van ¤ 3,60 aan de lage kant zijn. Als er twee kinderen zijn wordt ongeveer ¤ 4,80 per uur aangehouden, bij drie of meer kinderen ¤ 5,95.
Over prijzen van gastouderopvang geven ze geen indicaties.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_51631874
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:20 schreef Belana het volgende:

[..]

ik heb dus nooooooit meer dit gelezen
ik weet ook niet of mijn antwoord nog relevant is, maar ik doe het toch maar.
Wij hebben 3 dagen in de week opvang. van 7 uur 's ochtends tot 6 uur 's avonds. netto kost me dat in de maand 242 euro. en mijn gastouderbureau regelt zelfs de belastingteruggave, dus ik hoef niks voor te schieten. straks als Liam naar school is wordt het zelfs weer minder, want de uren dat Liam op school zit betaal ik niet.
wij hebben nu ook via het gastouderbureau noodopvang geregeld. dat is een gastouder die ik kan bellen als mijn eigen oppas ziek is of op vakantie. ik vind het allemaal top
ben je nog steeds tevreden over de opvang? kun je er iets meer over vertellen, vindt t wel interessant namelijk
Anarcho Individualist
pi_53487184
Hoi, dit topic is al een beetje oud maar nog even een reactie:

Bij de gemeente kan je het gemeentelijk register kinderopvang aanvragen, daarin staan alle kinderopvangorganisaties in jouw gemeente (kan je vaak online inzien). Ook zou ik bij gastouders goed naar de reputatie van hun gastouderbureau kijken (of ze bijvoorbeeld aan bijscholing doen).

Groetjes
pi_53489628
Even tvp om straks thuis te lezen en de linkjes te bekijken. Dit lijkt ons toch ook wel de prettigste opvang straks.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 17 januari 2008 @ 08:36:32 #57
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_56094112
Nieuwsbericht over gastouderopvang:

Zorgen over kwaliteit gastouders
De organisaties in de kinderopvang en ouderverenigingen vinden dat de opvang van kinderen door gastouders beter en professioneler moet worden. Ze gaan staatssecretaris Dijksma een lijst van kwaliteitseisen aanbieden. Dijksma had om zo'n lijst met eisen gevraagd.

Steeds vaker fungeren grootouders of vrienden van de ouders als gastouders. De ouders van de kinderen kunnen dan kinderopvangtoeslag aanvragen bij de belastingdienst. Hierdoor ontstaat bij de organisaties angst voor wildgroei.

Ze willen dat gastouderbureaus actief toezien op de kwaliteit, scholing geven en gastouders een EHBO-cursus geven.

bron
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 17 januari 2008 @ 13:02:30 #58
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_56100347
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 08:36 schreef Ynske het volgende:
Nieuwsbericht over gastouderopvang:
[..]
Steeds vaker fungeren grootouders of vrienden van de ouders als gastouders. De ouders van de kinderen kunnen dan kinderopvangtoeslag aanvragen bij de belastingdienst. Hierdoor ontstaat bij de organisaties angst voor wildgroei.

Ze willen dat gastouderbureaus actief toezien op de kwaliteit, scholing geven en gastouders een EHBO-cursus geven.
Ik ben ook gastouder voor vrienden van ons. Het nadeel van deze voorstellen is, dat ik slechts een halfjaar (via een gastouderbureau) opvang bied. Dus voor het gastouderbureau is het onvoordelig om al te veel in mij te investeren. Ook ben ik niet van plan om andere kinderen op te vangen en ik kan me voorstellen dat dat voor bijv. grootouders ook geldt.
Maar als ze zo'n cursus aanbieden, zou ik graag mee willen doen, is ook wel handig voor mijn eigen kinderen natuurlijk
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')