Is het bij gastouderopvang niet zo dat je steeds minder per kind betaalt als er meer kinderen (broertjes/zusjes) bij een gastouder zitten? Als een kind ¤4 kost, kosten drie kinderen geen ¤12 dacht ik. Dit is wel zo op een kdv voor zover ik weet.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 07:56 schreef heaven7 het volgende:
¤4,- per uur per kind en dan 3 kids (wat niet erg ongewoon is) verdient toch enorm veel?
Ik heb nu een adres gevonden die er één zoeken voor 25 uur in de week en die willen ¤250,- per maand betalen. Dat vind ik dan weer het andere uiterste (2 jonge kinderen).
Over prijzen van gastouderopvang geven ze geen indicaties.quote:Het tarief dat u afspreekt met een informele oppas, hangt af van het aantal kinderen waarvoor u opvang nodig heeft. Voor één kind is ¤ 3,60 per uur een redelijk basisbedrag. Het uurbedrag van ¤ 3,60 is slechts een vergoeding voor het feit dat de oppas gebonden is en de verantwoording heeft voor de kinderen. Het is geen loon voor werkzaamheden. Vraagt uw kind veel aandacht, dan kan een uurbedrag van ¤ 3,60 aan de lage kant zijn. Als er twee kinderen zijn wordt ongeveer ¤ 4,80 per uur aangehouden, bij drie of meer kinderen ¤ 5,95.
ben je nog steeds tevreden over de opvang? kun je er iets meer over vertellen, vindt t wel interessant namelijkquote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:20 schreef Belana het volgende:
[..]
ik heb dus nooooooit meer dit gelezen
ik weet ook niet of mijn antwoord nog relevant is, maar ik doe het toch maar.
Wij hebben 3 dagen in de week opvang. van 7 uur 's ochtends tot 6 uur 's avonds. netto kost me dat in de maand 242 euro. en mijn gastouderbureau regelt zelfs de belastingteruggave, dus ik hoef niks voor te schieten. straks als Liam naar school is wordt het zelfs weer minder, want de uren dat Liam op school zit betaal ik niet.
wij hebben nu ook via het gastouderbureau noodopvang geregeld. dat is een gastouder die ik kan bellen als mijn eigen oppas ziek is of op vakantie. ik vind het allemaal top
Ik ben ook gastouder voor vrienden van ons. Het nadeel van deze voorstellen is, dat ik slechts een halfjaar (via een gastouderbureau) opvang bied. Dus voor het gastouderbureau is het onvoordelig om al te veel in mij te investeren. Ook ben ik niet van plan om andere kinderen op te vangen en ik kan me voorstellen dat dat voor bijv. grootouders ook geldt.quote:Op donderdag 17 januari 2008 08:36 schreef Ynske het volgende:
Nieuwsbericht over gastouderopvang:
[..]
Steeds vaker fungeren grootouders of vrienden van de ouders als gastouders. De ouders van de kinderen kunnen dan kinderopvangtoeslag aanvragen bij de belastingdienst. Hierdoor ontstaat bij de organisaties angst voor wildgroei.
Ze willen dat gastouderbureaus actief toezien op de kwaliteit, scholing geven en gastouders een EHBO-cursus geven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |