Hulde.quote:Enkele citaten uit het artikel van het RD
We krijgen als land meer dan we verdienen”
APELDOORN - De meeste kerken reageren overwegend positief op het woensdag gepresenteerde regeerakkoord. Alle woordvoerders zijn blij met de maatregelen die het kabinet voorstelt op medisch-ethisch terrein.
Dr. B. Plaisier, scriba van de Protestantse Kerk in Nederland:
„We hebben in een brief aan de informateur als kerk tijdens de informatieperiode specifiek aandacht gevraagd voor ecologische duurzaamheid, de armoedeproblematiek en de situatie van de asielzoekers. Op al deze punten worden er nu maatregelen voorgesteld waarmee we blij zijn.
Eveneens zien we in medisch-ethisch opzicht dat dit kabinet wil inzetten op palliatieve hulp aan ernstig zieken en op hulp aan ongewenst zwangere vrouwen. Hierdoor kunnen abortussen worden voorkomen.
Alles overziende, overheerst bij ons een gevoel van hoop. Als kerk bidden we dat het kabinet ook daadwerkelijk zal kunnen doen wat het zich voorneemt. En we rekenen erop dat het aangekondigde overleg met maatschappelijke organisaties ook de kerken insluit.”
Ds. J. J. van Eckeveld, preses van de laatstgehouden synode van de Gereformeerde Gemeenten:
„Bij het nieuwe regeerakkoord heb ik een dubbel gevoel. Aan de ene kant zijn er onmiskenbaar zaken waarmee men Bijbels gezien blij kan zijn. Ik denk onder andere aan het ontmoedigen van abortus, aan het meer geld vrijmaken voor palliatieve zorg, aan de positieve aandacht voor het gezin.
Ds. L. W. Ch. Ruijgrok, scriba van de Hersteld Hervormde Kerk:
„Gezien de verkiezingsuitslag is het opmerkelijk dat toch een kabinet van deze samenstelling aantreedt. Het regeerakkoord bevat een aantal positieve punten, zoals de ontmoediging van abortus en euthanasie, de maatregelen rond het stamcelonderzoek, alsook de extra aandacht voor jeugd en gezin.
Ds. J. Haveman, deputaat relatie kerk en overheid van de Gereformeerde Kerken vrijgemaakt:
„Wat ik links en rechts over het regeerakkoord hoor, doet mijn hart als christen sneller kloppen. Verwonderd dat zoiets vandaag in Nederland mogelijk is, dank ik God er oprecht voor. De liberale oppositie typeert het akkoord als betuttelend, zelf noem ik de omslag van ”ik” naar ”wij” en van ”centen” naar ”mensen” tegendraads en broodnodig, wil onze samenleving haar naam nog eer aan doen. In dit licht waardeer ik de inzet op jeugd en gezin, milieu en duurzaamheid, sociale samenhang en eerbied voor het leven.
Ik vind er als christen heel veel herkenbaars in. Compliment voor Rouvoet en Slob.”
Ik ben God dankbaar dat deze coalitie is gesloten. Nu de praktijk nog. Maar ik heb er vertrouwen in dat het regeerakkoord ook daar zijn vruchten gaat afwerpen.”
L. M. P. Scholten, diaken binnen de Gereformeerde Gemeenten in Nederland:
„De ’as van het kwaad’ wordt in de Nederlandse politiek al een tijdlang gevormd door D66, VVD en GroenLinks. Libertijns bij uitstek. Daaraan gemeten is de nieuwe regeringscoalitie wel de best denkbare die thans mogelijk is.
De praktijk zal uitwijzen wat het regeerakkoord inhoudelijk waard is. Wat abortus, euthanasie, homohuwelijk, prostitutie, stamcelonderzoek en zondagsheiliging betreft, hebben we de indruk dat de bestaande praktijk wordt gehandhaafd en dat regelgeving de komende vier jaar niet verder wordt uitgehold of opgerekt.
De inbreng van de CU blijkt ook duidelijk. Waarbij het niet zo is dat er allerlei wetten worden teruggedraaid. Maar er worden wel blokkades opgeworpen tegen ontwikkelingen die niet goed zijn.
Ja, dat is mogelijk.....Maar alleen al de medische-ethische paragraaf verdient denk ik een eigen topic....quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:40 schreef Monolith het volgende:
Maak anders even een centraal 'wie zijn er allemaal blij met het regeerakkoord' topic.
ik had hetzelfde idee en heb dat net gedaanquote:Op donderdag 8 februari 2007 12:40 schreef Monolith het volgende:
Maak anders even een centraal 'wie zijn er allemaal blij met het regeerakkoord' topic.
Nee toch zeker...quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:44 schreef Floripas het volgende:
Als de kerken gaan juichen wordt Floripas achterdochtig.
Het zal wel meevallen kan niet echt zeggen dat de CU veel kerkelijke dingen erin heeft gekregenquote:Op donderdag 8 februari 2007 12:44 schreef Floripas het volgende:
Dat is waar, maar ik zie het als een eerste stap in de goede richting...quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:45 schreef sigme het volgende:
Als de meest fanatieke christenen kunnen leven met een wet waarbij abortus als nette medische ingreep mag worden uitgevoerd kan ik wel leven met dergelijke extremisten.
Die betuttelende bedenktijd neem ik dan wel voor lief.
Ik vind het een beetje raar dat het als zo'n overwinning beschouwd wordt dat de huidige wet nog eens benadrukt wordt, maar mij best verder.
kloptquote:Op donderdag 8 februari 2007 12:49 schreef HenkieVdV het volgende:
Dit heeft dezelfde nieuwswaarde als: "HenkieVdV blij met afbranden van alle kerken."
Mij best, maar de CU heeft niet gezegd het zo te zien, niet in de aanloop en niet nu, en die blije kerken uit de OP noemen het ook niet zo.quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:47 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat is waar, maar ik zie het als een eerste stap in de goede richting...
Inderdaad, het lijkt wel alsof ze voorgeprogrammeerd zijn om blij te zijn, nu er twee christelijke partijen in het kabinet zitten. Alsof ze uberhaupt het akkoord niet hebben gelezen, maar er vanuit gaan dat het met de CU erbij heus wel goed zal komen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:45 schreef sigme het volgende:
Als de meest fanatieke christenen kunnen leven met een wet waarbij abortus als nette medische ingreep mag worden uitgevoerd kan ik wel leven met dergelijke extremisten.
Die betuttelende bedenktijd neem ik dan wel voor lief.
Ik vind het een beetje raar dat het als zo'n overwinning beschouwd wordt dat de huidige wet nog eens benadrukt wordt, maar mij best verder.
Boze Appel begint op te passen voor christelijke tsunami's.quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:44 schreef Floripas het volgende:
Ja, moet je eens voorstellen dat mensen zomaar een eigen keuze kunnen maken, in plaats van dat hun wil ze wordt voorgeschreven door kerk of staat. Gelukkig blijft het nieuwe kabinet bij wat opvoering van de betutteling; mijn inziens compleet onnodig, maar zo zij het.quote:L. M. P. Scholten, diaken binnen de Gereformeerde Gemeenten in Nederland:
„De ’as van het kwaad’ wordt in de Nederlandse politiek al een tijdlang gevormd door D66, VVD en GroenLinks. Libertijns bij uitstek."
OMFG, dan vraag je er toch om om niet serieus genomen te wordenquote:„De ’as van het kwaad’ wordt in de Nederlandse politiek al een tijdlang gevormd door D66, VVD en GroenLinks"
In een goede richting??quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:47 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat is waar, maar ik zie het als een eerste stap in de goede richting...
De christelijke morele arrogantie straalt er vanaf iigquote:Op donderdag 8 februari 2007 12:36 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hulde.![]()
Menselijke waarden die weer terug gaan komen......Weer eerbied voor het leven.....Het leven is het grootste geschenk dat we hebben gekregen wat we zomaar niet mogen weggooien........Volle aandacht voor medische -ethische kwesties, zoals abortus en euthansie......
Ik ben benieuwd wat er van terecht gaat komen...
En hier heb je de overheid voor nodig ?quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:36 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hulde.![]()
Menselijke waarden die weer terug gaan komen......Weer eerbied voor het leven.....Het leven is het grootste geschenk dat we hebben gekregen wat we zomaar niet mogen weggooien........
volkskrantquote:‘Het aantal abortussen kan nauwelijks omlaag’
Arnhem - Het kabinetsbeleid zal nauwelijks zorgen voor een daling van het aantal abortussen, denkt de Arnhemse abortusarts Olga Loeber.
‘Het cijfer in Nederland is al heel laag. Per jaar ondergaan 8 van de 1000 vrouwen in de vruchtbare leeftijd een abortus. Dat is de helft van het aantal in veel andere landen in Europa. Het percentage kan alleen iets omlaag als het kabinet meer aandacht besteedt aan vrouwen die eerder een abortus hebben ondergaan of specifieke etnische groepen, zoals Antillianen.’
Abortus mag ook in de toekomst pas 5 dagen na het eerste bezoek aan een arts. Voor overtijdbehandelingen komt een variabele wachttijd. Helpt dat?
‘Nee. Ik vind het hoogmoedig om vrouwen voor te schrijven hoelang ze moeten wachten. Nadenken is prima maar sommige vrouwen hebben minder tijd nodig. Juist als ze kort zwanger zijn, is de ingreep medisch-technisch eenvoudig. Dat moet je meewegen.’
Het kabinet vindt dat artsen meer nadruk moeten leggen op voorlichting over alternatieven, zoals adoptie. Helpt dat?
‘Een zwangerschap voldragen en je kind laten adopteren is voor heel weinig ongewenst zwangere vrouwen een reële optie. En als een kind wel gewenst is, zoeken we nu al een oplossing, bijvoorbeeld via hulpverlening. Ik zou het vreselijk vinden als we, zoals in Duitsland is gebeurd, vrouwen moeten overtuigen dat abortus slecht is en dat ze zich later schuldig zullen voelen.’
Hebben veel vrouwen spijt van een abortus?
‘Nee. We proberen in de kliniek vrouwen eruit te halen die twijfelen. Hoe meer ze twijfelen, hoe groter de kans op problemen. De meesten zeggen later: het was een moeilijk besluit, maar ik sta er wel achter.’
Maakt u zich zorgen over het nieuwe kabinet, met christelijke signatuur?
‘Abortus zal niet worden afgeschaft. Het wordt breed gedragen in de bevolking. Ik ben alleen een beetje bang voor het onderzoek dat het kabinet gaat doen naar het begrip noodsituatie. Dat moet je niet nader omschrijven. Als je er criteria aan verbindt, gaan vrouwen dingen verzinnen om aan de criteria voor abortus te voldoen: de grote leugen. Zo maak je het nodeloos moeilijk.’
Ja, de Christelijke partijen zijn de afgelopen eeuw wel de vaandeldragers van het humanisme gebleken.quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:36 schreef EchtGaaf het volgende:
Menselijke waarden die weer terug gaan komen
Elke abortus is er een teveel. Het aantal zal in NL relatief laag kunnen zijn, maar dat neemt niet weg dat er een ambitie van het kabinet mag bestaan om dat aantal proberen verder terug te dringen.quote:
Ik vind Christen op fronten humanistischer dan humanisten, ja....quote:Op vrijdag 9 februari 2007 09:47 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja, de Christelijke partijen zijn de afgelopen eeuw wel de vaandeldragers van het humanisme gebleken.
Verdiep je er dan in godesnaam een keer in! Lastiger maken via de regelgeving leidt tot méér abortus, niet tot minder!quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Elke abortus is er een teveel. Het aantal zal in NL relatief laag kunnen zijn, maar dat neemt niet weg dat er een ambitie van het kabinet mag bestaan om dat aantal proberen verder terug te dringen.
Hebben veel vrouwen spijt van een abortus?quote:Ik zie die adoptiemogelijkheid juist erg zitten. Vele vrouwen hebben na abortus een groot schuldgevoel.
En was de abortuswetgeving zoals die nu (nog) bestaat bedoeld door het kabinet om tegen de mensen te zeggen: ABorteer maar? doe maar!quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Elke abortus is er een teveel. Het aantal zal in NL relatief laag kunnen zijn, maar dat neemt niet weg dat er een ambitie van het kabinet mag bestaan om dat aantal proberen verder terug te dringen.
Je kan het beter niet regelen dan slecht....De kunst is om het wel goed te regelen zdd het aantal werkelijk omlaag kan. Het eindresultaat telt. Ik ben niet van overtuigd dat door niets te regelen het aantal naar een absoluut minimum zakt...Diegenen die dat vinden zijn meestal zwaar pro-abortus.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:35 schreef sigme het volgende:
[..]
Verdiep je er dan in godesnaam een keer in! Lastiger maken via de regelgeving leidt tot méér abortus, niet tot minder!
Dat is slechts een gevolg van verliesverwerking.Rouwverwerking heet dat. Een mens heeft enorme verkracht. Als ik mij ergens flink aan verwond, dan zal het odd herstellen. Er is uiteraard een grens.quote:Hebben veel vrouwen spijt van een abortus?
‘Nee. We proberen in de kliniek vrouwen eruit te halen die twijfelen. Hoe meer ze twijfelen, hoe groter de kans op problemen. De meesten zeggen later: het was een moeilijk besluit, maar ik sta er wel achter.’
Hoe ongevoelig ben je als mens als je het leven neemt van een wezentje dat zich niet eens kan verweren?quote:En iemand die denkt dat adoptie een alternatief is voor abortus moet een buitengewoon ongevoelig mens zijn.
Dus als legalisering van abortus het aantal abortussen naar beneden brengt, en de veiligheid van vrouwen garandeert, dan ben je voor?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:43 schreef EchtGaaf het volgende:
Het eindresultaat telt.
Wel eens in de bioindustrie geweest? Ik zet vliegen en spinnen altijd buiten, en jij?quote:Hoe ongevoelig ben je als mens als je het leven neemt van een wezentje dat zich niet eens kan verweren?
Dat argument zal zeker een rol hebben gespeeld als het gaat om besluitvorming. Welk aandeel dat heeft gehad weet ik niet. Ik zie het zelf als een goedkeuring voor moord. Abortus is gewoon moord.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:40 schreef descendent1 het volgende:
[..]
En was de abortuswetgeving zoals die nu (nog) bestaat bedoeld door het kabinet om tegen de mensen te zeggen: ABorteer maar? doe maar!Nee; die was voornamelijk ingesteld om het 'probleem' controleerbaar te houden, net zoals het softdrugsbeleid (maar ja, dát lees je niet in het ND-het CU programma). Of denk je dat er, wanneer je een verbod instelt op abortus er geen abortussen meer gepleegd zullen worden?
Net zo veel; maar dan onder beroerdere omstandigheden, zonder medisch toezicht met alle nare gevolgen van dien.
Dat vind ik een bijzondere redenering. Zou je dat ook voor moord kunnen zeggen? Er zijn ook mensen die vinden dat ze eigenhandig het leven van een andere mogen nemen in bepaalde situaties.... Er zijn wel wettelijke bepalingen voor de ene vorm van moord dat het niet mag en tot het zwaarste delict behoort in ons strafrecht. (max levenslang) ..Echter als iemand nog niet geboren is, is moord wel legaal...quote:Daarbij geldt nog altijd dat je 'waarheden' die uit een bepaalde leer komen en allesbehalve bewezen zijn NIET kunt opleggen aan een heterogene bevolkingsgroep; wat dat betreft vraag ik me af in hoeverre bepaalde Christenen hebben geleerd van de geschiedenis; toen het geloof lange tijd geen geloof was, maar een doctrine; en als je er vanaf week je je (sociale) leven gedag kon zeggen.
Als dat echt, echt zou kloppen......dan zal ik mijn principe in deze overboord zetten. Maar ik geloof er werkelijk geen barst van...quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:46 schreef speknek het volgende:
[..]
Dus als legalisering van abortus het aantal abortussen naar beneden brengt, en de veiligheid van vrouwen garandeert, dan ben je voor?
Ik ook.quote:Wel eens in de bioindustrie geweest? Ik zet vliegen en spinnen altijd buiten, en jij?
Hoe wil je dan gaan controleren of iemand opzettelijk een foetus heeft geaborteerd? Abortus illegaal maken leidt tot symboolwetgeving die niet te handhaven valt.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:50 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat argument zal zeker een rol hebben gespeeld als het gaat om besluitvorming. Welk aandeel dat heeft gehad weet ik niet. Ik zie het zelf als een goedkeuring voor moord. Abortus is gewoon moord.
[..]
Dat vind ik een bijzondere redenering. Zou je dat ook voor moord kunnen zeggen? Er zijn ook mensen die vinden dat ze eigenhandig het leven van een andere mogen nemen in bepaalde situaties.... Er zijn wel wettelijke bepalingen voor de ene vorm van moord dat het niet mag en tot het zwaarste delict behoort in ons strafrecht. (max levenslang) ..Echter als iemand nog niet geboren is, is moord wel legaal...![]()
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:50 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat argument zal zeker een rol hebben gespeeld als het gaat om besluitvorming. Welk aandeel dat heeft gehad weet ik niet. Ik zie het zelf als een goedkeuring voor moord. Abortus is gewoon moord.
Dat hangt er dus vanaf in hoeverre abortus echt moord is. Bepaalde (uit bijbel voortkomende) waarden als niet moorden, niet stelen etc zijn een heel ander verhaal. Daar beschadig je doelbewust anderen mee (abortus dus misschien ook; maar nogmaals: dat hangt er vanaf).quote:Dat vind ik een bijzondere redenering. Zou je dat ook voor moord kunnen zeggen? Er zijn ook mensen die vinden dat ze eigenhandig het leven van een andere mogen nemen in bepaalde situaties.... Er zijn wel wettelijke bepalingen voor de ene vorm van moord dat het niet mag en tot het zwaarste delict behoort in ons strafrecht. (max levenslang) ..Echter als iemand nog niet geboren is, is moord wel legaal...![]()
Zoek jij maar eens iets van een aanwijzing dat door niet-regelen het aantal abortussen terugloopt. Wat ik je op een briefje kan geven (en kan staven), is dat een verbod leidt tot minder geregistreerde abortussen (duh), en tot een opvallende stijging van het aantal dode vrouwen in de vruchtbare leeftijd.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:43 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je kan het beter niet regelen dan slecht....De kunst is om het wel goed te regelen zdd het aantal werkelijk omlaag kan. Het eindresultaat telt. Ik ben niet van overtuigd dat door niets te regelen het aantal naar een absoluut minimum zakt...Diegenen die dat vinden zijn meestal zwaar pro-abortus.
Als je denkt dat een vrouw die een leven niet wil schenken als alternatief voor het niet schenken van dat leven blij is met het altenatief wel een kind krijgen en het afstaan, dan mankeer je een hoop empathisch vermogen. Het is niet voor niets dat vrouwen aborteren, dat alternatief van geboren laten worden is ze niet onbekend ofzo.quote:Hoe ongevoelig ben je als mens als je het leven neemt van een wezentje dat zich niet eens kan verweren?
Is ook niet makkelijk. Hetzelfde geld voor diverse moordgevallen waarbij moet worden vastgesteld of het dood door schuld, doodslag dan wel moord is.....Lastige gevallen zijn er altlijd, welke wetgeving je ook maar in het leven roept....quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:56 schreef Reya het volgende:
[..]
Hoe wil je dan gaan controleren of iemand opzettelijk een foetus heeft geaborteerd?
Daar ben ik het iha niet mee eens. Als je wettelijk mogelijkheden hebt om abortusklinieken aan te pakken dan heb je wel een instrument in handen... Dat zal niet kunnen voorkomen dat er een gedeelte ondergronds gaat of het buitenland opzoekt....Als mensen kwaadwillen dan kan geen wet ze tegenhouden...Hetzelfde kan je zeggen van moord. Ondanks forse wetgeving tegen moorden en zeer forse sancties gebeurt moorden nog steeds volop....Wet of niet....Moord daarom toch maar wel legaliseren? Zou afschaffing van sancties het aantal moorden fors doen minderen? Ik denk het niet....quote:Abortus illegaal maken leidt tot symboolwetgeving die niet te handhaven valt.
240 dode vrouwen PER DAG, echtgaaf. Per dag! Aan illegale abortussen!quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:52 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Als dat echt, echt zou kloppen......dan zal ik mijn principe in deze overboord zetten. Maar ik geloof er werkelijk geen barst van...
In dit geval is het echter niet lastig, maar praktisch onmogelijk.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:04 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Is ook niet makkelijk. Hetzelfde geld voor diverse moordgevallen waarbij moet worden vastgesteld of het dood door schuld, doodslag dan wel moord is.....Lastige gevallen zijn er altlijd, wleke wetgeving je ook maar in het leven roept....
We hebben het hier over abortus, niet over moord. En het afschaffen van legale abortus leidt alleen maar tot illegalisering, met het bijbehorende gebrek aan medische en psychische begeleiding. Dat zorgt enkel voor een verhoogd risico voor de vrouw die de abortus ondergaat, en ergo voor onnodig leed.quote:[..]
Daar ben ik het iha niet mee eens. Als je wettelijk mogelijkheden hebt om abortusklinieken aan te pakken dan heb je wel een instrument in handen... Dat zal niet kunnen voorkomen dat er een gedeelte ondergronds gaat of het buitenland opzoekt....Als mnsen kwaadwillen dan kan geen wet ze tegenhouden...Hetzelfde kan je zeggen van moord. Ondanks forse wetgeving tegen moorden en zeer forse sancties gebeurd moorden nog steeds volop....Wet of niet....Moord daarom toch maar wel legaliseren? Zou afschaffing van sancties het aantal moordne fors doen minderen? Ik denk het niet....
Eh, je ziet nog even over het hoofd dat een abortus geen lijk oplevert? Er mist niemand en er is geen dood mens.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:04 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Is ook niet makkelijk. Hetzelfde geld voor diverse moordgevallen waarbij moet worden vastgesteld of het dood door schuld, doodslag dan wel moord is.....Lastige gevallen zijn er altlijd, welke wetgeving je ook maar in het leven roept....
Zie bovenstaand: het compleet iets anders.quote:[..]
Daar ben ik het iha niet mee eens. Als je wettelijk mogelijkheden hebt om abortusklinieken aan te pakken dan heb je wel een instrument in handen... Dat zal niet kunnen voorkomen dat er een gedeelte ondergronds gaat of het buitenland opzoekt....Als mensen kwaadwillen dan kan geen wet ze tegenhouden...Hetzelfde kan je zeggen van moord. Ondanks forse wetgeving tegen moorden en zeer forse sancties gebeurt moorden nog steeds volop....Wet of niet....Moord daarom toch maar wel legaliseren? Zou afschaffing van sancties het aantal moorden fors doen minderen? Ik denk het niet....
Dat is nou net de kneep. Men heeft dat eventjes gereduceerd tot een ordinaire definitiekwestie, zodat het wettelijk in te pakken valt en niet onder de noemer moord te laten verdwijnen. Het zou anders ook niet wettelijk te regelen geweest....Dat is nou net de truc die ze hebben toegepast....Het is eigenlikj gewoon zo hypocriet als het maar kan zijn...Voor geboorte heet het leven nemen met een eufenisme abortus (vrouw krijgt bijna nog een schouderklop) , 1 seconde na de geboorte heet het in 1 keer moord en ga je maximaal levenlang de bak in....quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:57 schreef descendent1 het volgende:
[..]
Dat vind jij jij, maar dat hangt samen met de vraag in hoeverre er van leven sprake is na een bepaalde termijn. (ik kan dat te weinig beoordelen; maar kan mij niet voorstellen dat men dat niet goed bekeken heeft voordat men die wet invoerde).
Nogmaals ze hebben eea misselijkmaken gereduceerd tot een ordiniarie definitiekwestie. Het is een zware minachting cvoor het leven...,vind ik..quote:Dat hangt er dus vanaf in hoeverre abortus echt moord is. Bepaalde (uit bijbel voortkomende) waarden als niet moorden, niet stelen etc zijn een heel ander verhaal. Daar beschadig je doelbewust anderen mee (abortus dus misschien ook; maar nogmaals: dat hangt er vanaf).
Stelletje grapjassen dat het zijn.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:57 schreef MrBadGuy het volgende:
"De as van het kwaad wordt in de Nederlandse politiek al een tijdlang gevormd door D66, VVD en GroenLinks. Libertijns bij uitstek."
OMFG, dan vraag je er toch om om niet serieus genomen te worden![]()
![]()
Brrrr, wat een enge man.quote:L. M. P. Scholten, diaken binnen de Gereformeerde Gemeenten in Nederland:
„De ’as van het kwaad’ wordt in de Nederlandse politiek al een tijdlang gevormd door D66, VVD en GroenLinks.
Ach ik vind het altijd wel grappig. Kennelijk zijn zulke mensen er ook nog. Zo heb ik ook Feike ter Velde (van de EO) een keer met grote minachting tegen het humanisme horen fulmineren. Heel interessant dat er nog mensen zijn die tegen menselijke waarden zijn omdat het liberaal en individualistisch is. Persoonlijk denk ik dat ie gewoon jaloers is omdat ze verhevener zijn dan Christelijke waarden, maar toch.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:26 schreef Jarno het volgende:
Brrrr, wat een enge man.
Hij vind jou eng, jij vindt hem eng.quote:
je zegt het goed in wording dus hij is het nog niet.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:13 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat is nou net de kneep. Men heeft dat eventjes gereduceerd tot een ordinaire definitiekwestie, zodat het wettelijk in te pakken valt en niet onder de noemer moord te laten verdwijnen. Het zou anders ook niet wettelijk te regelen geweest....Dat is nou net de truc die ze hebben toegepast....Het is eigenlikj gewoon zo hypocriet als het maar kan zijn...Voor geboorte heet het leven nemen met een eufenisme abortus (vrouw krijgt bijna nog een schouderklop) , 1 seconde na de geboorte heet het in 1 keer moord en ga je maximaal levenlang de bak in....![]()
[..]
Nogmaals ze hebben eea misselijkmaken gereduceerd tot een ordiniarie definitiekwestie. Het is een zware minachting cvoor het leven...,vind ik..
Een foetus is gewoon een mens in wording. Een foetus is een levend wezen. ....Als je een foetus geboren laat worden , dan weet je zeker dat het een mens is en geen olifant.....Dus aan duidelijk niets te wensen over van wat het nu precies is....
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |