quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ah ja ik heb die aflevering gezien, daar liet ie mensen proeven en vroeg dan welk vlees ze lekkerder vonden, bijna allemaal vonden ze het paardenvlees lekkerder tot ze verteld werd dat het paard was, toen reageerden ze ineens met gatverdamme (vooral vrouwen)
Eigenlijk snap ik dat dan ook wel weerquote:Op donderdag 8 februari 2007 16:11 schreef Puckzzz het volgende:
het ergste zijn nog de mensen die zelf paardrijden, als die dit horen eten ze nooooit meer snacks. wel grappig trouwens dat de bar in de manege dus vrolijk hun lievelingsdieren staan te serveren op de bitterballen bordjes
Ik ook hoor. Wij hebben 2 katten, ik zou niet snel kattenvlees proberen. Hond heb ik dan weer minder moeite mee. Op het moment dat je er een persoonlijke band mee hebt, is het lastiger iets als 'eten' te zien. Zo werkt dat gewoon.quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:16 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Eigenlijk snap ik dat dan ook wel weer
jajaquote:Op donderdag 8 februari 2007 16:15 schreef milagro het volgende:
[..]
op vakantie zaten we eens op het strand vis te eten, vers gevangen, en geen enkele vrouw wilde de vis eten, "want de kop zit er nog aan, gadverdamme ieeeeeeeeeeuw eng, nee, dat moet ik niet , hoor"
vrouwen![]()
Sta je met een paar koppels aan een vijver, komen een paar eendjes aan zwemmen... Klinkt tegelijk 'ahhh, wat lief' en 'hmmm, lekker...' Krijg je van de andere dames ook nog een boze blik omdat je net als de heren 'lekker' zegtquote:Op donderdag 8 februari 2007 16:09 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Zodra het knuffelgehalte boven de 0,1% uitkomt hoeven ze het opeens niet meer zodra ze weten wat het is. Mij maakt het niet zoveel uit als ik de slacht zelf maar niet hoef te zien
Het beste vet zit in de kop, achter het oogquote:Op donderdag 8 februari 2007 16:15 schreef milagro het volgende:
[..]
op vakantie zaten we eens op het strand vis te eten, vers gevangen, en geen enkele vrouw wilde de vis eten, "want de kop zit er nog aan, gadverdamme ieeeeeeeeeeuw eng, nee, dat moet ik niet , hoor"
vrouwen![]()
![]()
Klopt, maar zou een huiskip je ervan weerhouden ooit nog kip te eten?quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:17 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik ook hoor. Wij hebben 2 katten, ik zou niet snel kattenvlees proberen. Hond heb ik dan weer minder moeite mee. Op het moment dat je er een persoonlijke band mee hebt, is het lastiger iets als 'eten' te zien. Zo werkt dat gewoon.
Nee idd, bij een kip zou ik dat al niet zo hebben nu. Toch die knuffelfactor?quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:22 schreef milagro het volgende:
[..]
Klopt, maar zou een huiskip je ervan weerhouden ooit nog kip te eten?
Mij niet denk ik, op de een of andere manier leg ik de link niet tussen dat stuk kip en een kip die toktok ei doet
Ik heb al een lapje Koniks-paard uit de diepvries gehaald. Ligt nu te ontdooienquote:
ik vind het grappig....ze zijn wel erg naief om te denken dat er geen greintje paardevlees in hun bitterballetje zit verwerkt. is echt geen nieuws ofzo.quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:16 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Eigenlijk snap ik dat dan ook wel weer
Ik heb alleen vleugeltjes van die zielige slachtkuikentjesquote:Op donderdag 8 februari 2007 16:27 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Ik heb al een lapje Koniks-paard uit de diepvries gehaald. Ligt nu te ontdooien![]()
ws, ik zou een huiskip best wel tof vinden eigenlijkquote:Op donderdag 8 februari 2007 16:23 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nee idd, bij een kip zou ik dat al niet zo hebben nu. Toch die knuffelfactor?
Wildquote:Op donderdag 8 februari 2007 16:29 schreef milagro het volgende:
[..]
ws, ik zou een huiskip best wel tof vinden eigenlijk
zo'n toktok naast je op de bank
kippen zeggen helemaal geen "tok" trouwens, ze zeggen eerder "mwoah", dat is nu juist zo tok uh tof aan ze .
kikkers zeggen ook geen "kwaak" ze zeggen "rabbit" en konijnen zeggen niets, dus die mogen zonder pardon dood, knuffelbaar of niet
hondenvlees zou ik ook niet zo snel eten, niet omdat het zo zielig is , heb geen hond, ben een kattenmens, maar omdat de kleur me niet aanstaat, net als duivenvlees de kleur me niet aanstaat en het smaakt ook nog eensvind ik dan..... mijn stiefvader was jager en man , we aten zo vaak duif
, en patrijs, en konijn en haas en fazant en en en en ... ik ben geen liefhebber van wild
![]()
Bambi is dan wel weer lekker.quote:
Stamper ook hoor. Marineren on mosterd en rode wijn. Of in bier koken. Oeh!quote:
Konijn met uiencompôte.quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:35 schreef F1908 het volgende:
Konijn is fokking lekker mals, dat lust je echt wel
ja eend ook welquote:
Ga ik onthouden voor over een half jaartje, dankeschönquote:Op donderdag 8 februari 2007 16:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Voor de mensen in het oosten van het land, Slagerij Peter Froger uit Zutphen heeft paardenvlees en maakt zelf paardenworst.
Calimero is een haan toch?quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:36 schreef milagro het volgende:
[..]
ja eend ook wel
en Donald Duck komt geen moment in me op.
ik zit net te denken, Calimero is ook een kip![]()
waar ik ook moeite mee heb zijn hersens en testikels of ogen , dat soort dingen, die durf ik niet eens te proberen zelfs
zwezerik heb ik wel gegeten, maar dat vond ik dus echt goor
checkquote:Op donderdag 8 februari 2007 16:36 schreef milagro het volgende:
[..]
ja eend ook wel
waar ik ook moeite mee heb zijn hersens en testikels of ogen ,
Als het goed klaargemaakt is kun je alles best proberen denk ik. Een leuke marinade, sausje doet wonderen. Gewoon het idee is het dan, niet?quote:dat soort dingen, die durf ik niet eens te proberen zelfs
Ik heb ook een kat, en ik zou best wel eens kat willen proeven. Alleen niet mijn kat.quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:17 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik ook hoor. Wij hebben 2 katten, ik zou niet snel kattenvlees proberen. Hond heb ik dan weer minder moeite mee. Op het moment dat je er een persoonlijke band mee hebt, is het lastiger iets als 'eten' te zien. Zo werkt dat gewoon.
au vin?quote:
Ik ben wel eens een stuk oog in een frikadel tegengekomen. Deed een beetje kraakbeen-achtig aan eigenlijk, totaal niet smakelijk dus. Verder wel eens hersenen van een konijn gegeten, maar ik vond het naar weinig smaken.quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:36 schreef milagro het volgende:
[..]
ja eend ook wel
waar ik ook moeite mee heb zijn hersens en testikels of ogen , dat soort dingen, die durf ik niet eens te proberen zelfs
In Zwolle zit er eentje In Wipstrik, aan de Evertsenstraat, op het hoekje. Al-les van de huhu verkoopt-iequote:Op donderdag 8 februari 2007 16:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Voor de mensen in het oosten van het land, Slagerij Peter Froger uit Zutphen heeft paardenvlees en maakt zelf paardenworst.
nou, krekels en sprinkhanen heb ik ook gegeten en die waren nog zeer herkenbaar al krekel en sprinkhaan, in de Adventure store hadden ze ze bij wijze van ludiek, vond ze lekker, maar die pootjes gaan tussen je tanden zittenquote:Op donderdag 8 februari 2007 16:38 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
check
check
check
[..]
Als het goed klaargemaakt is kun je alles best proberen denk ik. Een leuke marinade, sausje doet wonderen. Gewoon het idee is het dan, niet?
Iiiieuw, hersenen![]()
Vrouwen![]()
Jij eet nooit rookworst, met zo'n knappend velletje?quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:44 schreef milagro het volgende:
Ogen [..] ik word al naar als ik denk aan het geluid dat het volgens mij dan maakt als je doorbijt![]()
Ik heb een chinees kookboek waar beschreven wordt dat de lekkerste gefrituurde eendevoeten van levende eend zijn, de eend dus levend in de olie zetten om zijn poten te frituren.quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:45 schreef DarkElf het volgende:
ik eet geen paard (als ik mag kiezen) maar heb laatst wel gevulde eendenvoeten op
dus ben niet echt kieskeurig
oh en ja het was lekker en ja hij had nog zwemvliezen
Dat zal je niet vaak tegenkomen. Maar hoe oud is voor jou een veulen? Tot een jaar.quote:Op donderdag 8 februari 2007 15:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Die zelf slachten?
Slagers die paardenvlees verkopen zijn er meer, maar NL paardenvlees is zeldzaam, meeste komt uit Zuidamerika.
Ik zou zelf nog wel eens veulen willen eten.
ja, maar een oog is door de hele linie heen zo taaierig, lijkt me.quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jij eet nooit rookworst, met zo'n knappend velletje?
Geen snacks meer eten, want dan eet je huisdieren.quote:AMSTERDAM - In veel frikandellen, kroketten en hamburgers is paardenvlees verwerkt. Dat meldde de Stichting Wakker Dier donderdag op basis van onderzoek dat ze liet uitvoeren door studenten van de Wageningen Universiteit. Die onderzochten 286 snacks. In 32 procent daarvan bleek paardenvlees te zitten.
Wakker Dier liet het onderzoek uitvoeren omdat het aantal vragen van consumenten over het gebruik van paardenvlees toeneemt. Volgens de stichting zien de meeste mensen het paard als huisdier en niet meer als landbouwdier. Daardoor zouden minder mensen het vlees willen eten.
Yup, het was bij ons dan wel geen soep meer maar een gelei met vlees een groenten.quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:27 schreef Mwanatabu het volgende:
Koeiepotensoep? Anyone? Met hoef en al in de pan en dan gaar laten trekken, 12 uur lang. En dan des ochtend met knoflook, brood en een wodkaatje.
quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:53 schreef DarkElf het volgende:
lam is toch ook lekkerder dan schaap?
(vind ik dan)
Nou, dan eet ik deze bak B&J Chocolate Fudge Brownie (quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:55 schreef milagro het volgende:
zo lust ik ook geen "stukjes" , ijs, cake, vla, pap, whatever waar "stukjes in zitten, tenzij die "stukjes" chocola zijn
"stukjes"![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |